Tam Forum Görünümü: benim kafam karıştı_?
Ateistforum > FORUMLAR > BİLİM FORUMU
ReaL
Evrimin en önemli kayıp halkası bulundu

Canlıların evrimindeki çok önemli kayıp halkalardan biri bulundu. Kanada’nın kuzeyindeki Ellesmere Adası’nda bulunan kafası timsaha benzeyen balık fosili, canlıların sudan çıkıp karada yürümeye başladığı ilk geçiş dönemini temsil ediyor.


BİLİM adamlarına göre Ellesmere Adası’nda bulunan fosil, canlıların sudan karaya geçişlerini açıklayan evrim aşamasında eksik olan en önemli bağlantı.....

Tiktaalik roseae ya da benzeri canlılar, hayvanların 375 milyon yıl önce ilk kez sudan çıkarak karada yürümeye başladığı......


http://www.hurriyet.com.tr/yasam/4214985.asp?gid=69


Dünyanın En Yaşlı Fosili İskoçya'da

29/01/2004

Geçen yıl İskoçya’da bulunan bir fosilin dünyanın en yaşlı canlısına ait olduğu anlaşıldı.

Bir santimetre büyüklüğündeki fosil, İskoçyalı bir amatör tarafından Abardeen yakınlarında bulunmuştu.

Aylarca buluntuyu inceleyen Amerikalı ve İskoç uzmanlar, fosilin 428 milyon yıl önce yaşamış bir kırkayak olduğu sonucuna vardı.

http://www.voanews.com/turkish/archive/200...-01-29-11-1.cfm

nasıl olacak şimdi_?
atheturk
Tam olarak neresini anlayamadın baakim?
WildJustice
QUOTE(ReaL @ Aug 29 2007, 05:10 PM) *
(...)
Tiktaalik roseae ya da benzeri canlılar, hayvanların 375 milyon yıl önce ilk kez sudan çıkarak karada yürümeye başladığı......
(...)
Aylarca buluntuyu inceleyen Amerikalı ve İskoç uzmanlar, fosilin 428 milyon yıl önce yaşamış bir kırkayak olduğu sonucuna vardı.


Kirkayaklar su hayvani olamaz mi?

Simdi benim de kafami karistirdin.
davinci
http://fikirsel.ipbfree.com/index.php?showtopic=1094

Burda verdiğim cevap yetmedi heralde.
ReaL
QUOTE(davinci @ Aug 29 2007, 07:02 PM) *
http://fikirsel.ipbfree.com/index.php?showtopic=1094

Burda verdiğim cevap yetmedi heralde.


sen orda çok güzel kıvırdın

belki daha güzel anlatırlar diye burayada yazdım...

ordada kem küm ettin ben sana dedim ki

karaya çıkan ilk hayvan bilim adamları Tiktaalik roseae diyor bunu neya dayanarak söylüyor hayat suda başladı ve karaya sıçradı değil mi.

ama öte tarfra sudan karaya geçen hayvandan öncede karada yaşayan canlılar olduğu ortaya çıkıyor....

demek oluyor ki evrime kanıt olan Tiktaalik roseae evrimin ayağına çelme takıyor

karaya çıkan ilk hayvan Tiktaalik roseae değil ondan da önce başka hayvanlar

davinci saygılarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....
davinci
QUOTE(ReaL @ Aug 29 2007, 07:17 PM) *
sen orda çok güzel kıvırdın

belki daha güzel anlatırlar diye burayada yazdım...

ordada kem küm ettin ben sana dedim ki

karaya çıkan ilk hayvan bilim adamları Tiktaalik roseae diyor bunu neya dayanarak söylüyor hayat suda başladı ve karaya sıçradı değil mi.

Bre cahil adam. Kim demiş karada yaşayan ilk havyan Tiktaalik roseae diye? Sen bunu münasip bir yerinden uydurmuşsun.

muhahahahahahaa laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Bir de bu tipler bilmişlik taslamıyor mu bitiyorum ya laugh.gif laugh.gif
haci
Denizden karaya geçiş bir çok kereler başarılmıştır.
Bitkilerin atası da denizden karaya geçmiştir, böceklerin ve vertebralıların atası da..
Her biri için karaya geçen canlı filumu farklıdır.
Her biri karaya farklı bir yöntem izleyerek karaya adapte olmuştur.
Tabii onlarla birlikte bakteriler ve tek hücreli ökaryotlar da karaya ve karada yaşayan canlılara adapte olmuşlardır.
Ya da kendi atalarından evrimleşmişlerdir.

Unutulmaması gereken bir ilke vardır.
Filumlar birbirlerine dönüşmezler..
Her vücut planı ancak kendi ile ilgili genetik bilgiler muvacehesinde evrimleşir.
Böceklerin atasından vertebralılar evrimleşmez yani..
Onların kendi ataları vardır.
Vücutları yumuşak olduğu için fosilleşmeleri çok zordur ve onların ilki çok önceden karaya çıktığı ve karada fosilleşmeleri mümkün olmadığı için bilinmemektedir. Böcekler daha çok bitkilerin salgıları olan amber içinde hapis kalarak fosilleşirler.

HACI
haci
Arkadaşlar....
Gazete haberleri ile bilim forumunda evrim gibi salt bilimsel bir konuyu tartışmanız hiç uygun değil...
Gazete haberleri olmasın demiyorum.
Ama onlar bilimsel yazılarla desteklensin istiyorum..
Yani gazetenin kaynak aldığı bilimsel yazıyı da bulmanız gerekiyor.
Çoğu kere bilimsel yazıları gazeteler Türkçeye yanlış veya eksik çeviriyor ve çok farklı bir sonuca variyorlar..

Kambrian patlaması zamanında hemen bütün filumlar (vücut dizaynları) saptanmıştır.
Ondan daha önceki bir zamanda, ilerde vücut dizaynları farklılaşak hayvanların paylaştığı atalar vardır.
Geriye doğru gittikce bu ataların sayısı azalmaktadır.
Yaklaşık iki milyar yıl önce dünyada bugün yaşayan bütün canlıların tek bir atası yaşamış olmalıdır..
Tabii bu benim spekülasyonum..
Bütün filumlar ve filumlardaki türler müşterek bir atadan çıkmış olmalıdır.
Bunu fosil kayıtları ile bilmiyoruz.
Canlıların genetik yapılarını inceleyerek böyle bir sonuca ulaşıyoruz.
Daha da öteye gidersek bakterilerle de akraba olduğumuzu görürüz..
Onlara insan insülin geni injekte ederek, insan insülüni şifrelemelerini sağlıyoruz..

Karaya geçişi tekrarlıyorum..
Bir kerede değil, birçok kereler ve farklı filumlar tarafından gerçekleştirilmiştir.
Ama bu geçişin somut delilleri yoktur..
Belki vertebralılar için vardır. Tiktaalik gibi.. O da bir spekülasyondur..
Bu fosillere bakarak herşeyi biliyormuş gibi davranmak doğru değildir.
Bir yerde bu işi bilmiyoruz demesini bilmeliyiz..
Ve daha sonra yapacağımız yorumların sadece ve sadece bir spekülasyon olacağını kabul etmeliyiz.

Selamlar..

HACI
ReaL
QUOTE(davinci @ Aug 29 2007, 07:56 PM) *
Bre cahil adam. Kim demiş karada yaşayan ilk havyan Tiktaalik roseae diye? Sen bunu münasip bir yerinden uydurmuşsun.

muhahahahahahaa laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Bir de bu tipler bilmişlik taslamıyor mu bitiyorum ya laugh.gif laugh.gif


efendim ben bilmişlik taslamıyorum

sizin gibi yalan birşey de getirmiyorum ben karşılaştığım ilginç çelişkili yazıları aktarıyorum


Tiktaalik roseae ya da benzeri canlılar, hayvanların 375 milyon yıl önce ilk kez sudan çıkarak karada yürümeye başladığı......

http://www.hurriyet.com.tr/yasam/4214985.asp?gid=69


diyer taraftada bakıyoruz

Dünyanın En Yaşlı Fosili İskoçya'da

fosilin 428 milyon yıl önce yaşamış bir kırkayak olduğu sonucuna vardı.



he bu arada

davinci sen de bana karaya çıkan ilk canlı kim onu söyle eğer bu dediklerime inanmıyon artislik yaptığımı sanıyorsunya

o zaman getir kanıtını deki kardeşim bak bu fosil 500 milyon yıl önce sudan karaya çıkmıştır diye....

şu yanlışlığı ortadan kaldır....
aktifus
bir kırkayak mı kırkayak atası mı?
davinci
ReaL seni adam yerine koyup cevap vermekle büyük bir hata yapmışım. Kusura bakma. Sen kafanın dikine gitmeye devam et. Fikirselde açıkladım durumu. Hala aynı saçmalığa devam ediyorsun. İyi, sen bilirsin beni ilgilendirmez.
CharlesDarwin
Omurgaliların ve böceklerin evrim çizgisi farklıdır.

Omurgalilar böceklerden sonra karaya çıkmıştır. Evrimi bilmeyenlerin evrimi çürütme çalışmaları çokta komik oluyor.
davinci
QUOTE(CharlesDarwin @ Aug 30 2007, 11:47 AM) *
Omurgaliların ve böceklerin evrim çizgisi farklıdır.

Omurgalilar böceklerden sonra karaya çıkmıştır.

Ben de onu anlatmaya çalıştım ama vatandaşın kapasitesi onu anlamaya yetmiyor.
CharlesDarwin
ram ini yuksetsin o zaman.

4 mb lik ramların modası geçti.
ReaL
he bu arada

davinci sen de bana karaya çıkan ilk canlı kim onu söyle eğer bu dediklerime inanmıyon artislik yaptığımı sanıyorsunya

o zaman getir kanıtını deki kardeşim bak bu fosil 500 milyon yıl önce sudan karaya çıkmıştır diye....

şu yanlışlığı ortadan kaldır....


davinci>>>>ReaL seni adam yerine koyup cevap vermekle büyük bir hata yapmışım. Kusura bakma. Sen kafanın dikine gitmeye devam et. Fikirselde açıkladım durumu. Hala aynı saçmalığa devam ediyorsun. İyi, sen bilirsin beni ilgilendirmez.


davinci bana kanıt getir deki karaya çıkan ilk canlı ahada bu diye kanıtlarlaaaaaaaaaaaa konuş

yoksa lafların hep havada kalıyor
CharlesDarwin
Bırak tepinsin bu adam ya.

Kardeş sana evrimi anlatacağım ama önce bir alt yapı lazım:

Hücre nedir:
Hücre bir canlıyı oluşturan en küçük yapıdır. Her hücre makromeleküllerden oluşmuş birer canlı yapıdır. Sana şimdi makromolekülü de anlatmak lazım.

Makromolekül nedir:
Atomların genelde zayıf ve kuvvetli bağlarla yaptıkları yapılardır. Peki atom nedir onu biliyor musun?

Atom maddenin en temel hali.
davinci
ReaL sen beni zamanda yaşanmış herşeyi gören bilen doğaüstü bir varlık falan mı sanıyosun? KEisn olarak böyle birşeyi nasıl bilmemi umuyorsun?

En fazla eldeki verilere göre konuşulabilir. Senin linkini verdiğin yazıda geçen 428 milyon yıllık hayvan eldeki en eski karada yaşayan hayvan fosilidir. Ama ilk karada yaşayan hayvan ne zaman yaşamıştır sorusuna kesin bir cevap vermek mümkün değil. Eldeki en eski fosil Pneumodesmus newmani adındaki eklembacaklı.
davinci
Asıl yanlış Hürriyetin haberinde: "Tiktaalik roseae ya da benzeri canlılar, hayvanların 375 milyon yıl önce ilk kez sudan çıkarak karada yürümeye başladığı......"

Hayvanların değil omurgalıların demesi gerekirdi. Hayvanlar daha öncesinde zaten karaya çıkmıştı. Omurgalıların çıkışını açıklıyor Tiktaalik roseae.
ReaL
QUOTE(davinci @ Aug 30 2007, 12:39 PM) *
ReaL sen beni zamanda yaşanmış herşeyi gören bilen doğaüstü bir varlık falan mı sanıyosun? KEisn olarak böyle birşeyi nasıl bilmemi umuyorsun?

En fazla eldeki verilere göre konuşulabilir. Senin linkini verdiğin yazıda geçen 428 milyon yıllık hayvan eldeki en eski karada yaşayan hayvan fosilidir. Ama ilk karada yaşayan hayvan ne zaman yaşamıştır sorusuna kesin bir cevap vermek mümkün değil. Eldeki en eski fosil Pneumodesmus newmani adındaki eklembacaklı.


efendim karaya çıkan ilk canlıya ait bir bilgi var mı elimizde...şu fosil blmem kaç milyon yıl önce karaya çıkmış ve karada yaşam başlamıştır diye...

eğer yoksa evrim teorisi üzerinden yorup yapmak ne kadar bilimsel olur...
davinci
Yani diyosun ki herşeyi en ince ayrıntısına kadar kesin olarak söyleyemiyorsa çöpe atalım gitsin evrim teorisini. Bu mudur yani? Bilimden anladığın şey bu mu senin?
haci
QUOTE(ReaL @ Aug 30 2007, 01:01 PM) *
efendim karaya çıkan ilk canlıya ait bir bilgi var mı elimizde...şu fosil blmem kaç milyon yıl önce karaya çıkmış ve karada yaşam başlamıştır diye...

eğer yoksa evrim teorisi üzerinden yorup yapmak ne kadar bilimsel olur...


Evrim teorisi bilimsel olabileceği kadar bilimseldir..
Bilim somut delillere dayanır. Evrim de bir bilim dalı olduğu için somut delillerle açıklanmalıdır.
Karaya çıkan ilk canlılar geride fosil bırakmamış olabilirler..
Onların varlığını hiç bir zaman somut delillere dayanarak kanıtlamak mümkün olmayabilir.
Ama bu demek değildir ki evrim kuramı yanlıştır veya bilimsel değildir..

Elimizde evrimin gerçekleştiğini gösteren yeterince delil vardır..

Sahte bilimi savunanlar sizin yaptığınızı yaparlar..
Yorumlarını somut delillere değil, bilinmeyenlere dayandırırlar..
Bilimin henüz aydınlatamadığı bir takım boşlukları kendi sapkın inanç ve düşünceleri ile doldurarak, yeni bir tablo oluşturmaya çalışırlar..
Bilinmeyene kapitalize olmak sahte bilimselliktir.

Her bilimde bilinmeyenler bilinenlerden çok daha fazladır.
Bilim bilinmeyenlerin gizemini çözerek ilerler..

Size tavsiyem önce bilimin ne olduğunu araştırmanız ve öğrenmenizdir.
Bu konuda çok cahil kalmış olduğunuzu görüyorum..
Burayı yakından izlerseniz, bilim hakkında epeyi bilgi sahibi olabilirsiniz..
Bu tür yorumlarınızı ve sorularınızı da sormaktan çekinmeyin..
Saçma soru olmaz ama, saçma cevap olabilir..
Tabii saçma yorum da olabilir..
Yorum yapmadan, yalnız soru sorarak saçmalamayabilirsiniz..
Yapacağınız yorumlar sizin cehaletinizi ele vereceğinden bu konuda dikkatli olmanızı tavsiye ediyorum...

HACI
ReaL
QUOTE(haci @ Aug 30 2007, 03:14 PM) *
Evrim teorisi bilimsel olabileceği kadar bilimseldir..
Bilim somut delillere dayanır. Evrim de bir bilim dalı olduğu için somut delillerle açıklanmalıdır.
Karaya çıkan ilk canlılar geride fosil bırakmamış olabilirler..
Onların varlığını hiç bir zaman somut delillere dayanarak kanıtlamak mümkün olmayabilir.
Ama bu demek değildir ki evrim kuramı yanlıştır veya bilimsel değildir..

Elimizde evrimin gerçekleştiğini gösteren yeterince delil vardır..

Sahte bilimi savunanlar sizin yaptığınızı yaparlar..
Yorumlarını somut delillere değil, bilinmeyenlere dayandırırlar..
Bilimin henüz aydınlatamadığı bir takım boşlukları kendi sapkın inanç ve düşünceleri ile doldurarak, yeni bir tablo oluşturmaya çalışırlar..
Bilinmeyene kapitalize olmak sahte bilimselliktir.

Her bilimde bilinmeyenler bilinenlerden çok daha fazladır.
Bilim bilinmeyenlerin gizemini çözerek ilerler..

Size tavsiyem önce bilimin ne olduğunu araştırmanız ve öğrenmenizdir.
Bu konuda çok cahil kalmış olduğunuzu görüyorum..
Burayı yakından izlerseniz, bilim hakkında epeyi bilgi sahibi olabilirsiniz..
Bu tür yorumlarınızı ve sorularınızı da sormaktan çekinmeyin..
Saçma soru olmaz ama, saçma cevap olabilir..
Tabii saçma yorum da olabilir..
Yorum yapmadan, yalnız soru sorarak saçmalamayabilirsiniz..
Yapacağınız yorumlar sizin cehaletinizi ele vereceğinden bu konuda dikkatli olmanızı tavsiye ediyorum...

HACI


efendim evrim teorisi hayatın suda başladığını ve karaya sıçradığını söyler

burda sudan karaya sıçaradığına dair elimizdeki mevcut verilerle varabiliyormuyuz...hayır...ne yapıyorsunuz sadece yorum yapıyorsunuz

şayet elimizdeki verilerleri kullanırsak nasıl bir sonuç ortaya çıktığıda malum....analışacağı gibi bu lanet kırkayak tan daha öncesine ait elimizde bir veri yok.....dünyada bilinen en yaşlı fosil kırkayak olduğuna göre belki hayat karada başlamıştır ve bizim de ilk atalarımız kırkayaklardır biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

neden olmasın biggrin.gif
haci
QUOTE(ReaL @ Aug 30 2007, 03:11 PM) *
efendim evrim teorisi hayatın suda başladığını ve karaya sıçradığını söyler

burda sudan karaya sıçaradığına dair elimizdeki mevcut verilerle varabiliyormuyuz...hayır...ne yapıyorsunuz sadece yorum yapıyorsunuz

şayet elimizdeki verilerleri kullanırsak nasıl bir sonuç ortaya çıktığıda malum....analışacağı gibi bu lanet kırkayak tan daha öncesine ait elimizde bir veri yok.....dünyada bilinen en yaşlı fosil kırkayak olduğuna göre belki hayat karada başlamıştır ve bizim de ilk atalarımız kırkayaklardır biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

neden olmasın biggrin.gif


Yazılanlardan hiç bir şey anlamadığın belli oluyor ReaL kardeşim..
Sen hala bilinmezliklerde dolaşıp duruyorsun..
Orada birşey bulamazsın. Çünkü orada birşey yok..
Onları malzeme olarak kullanıp, bilimsel bir kuramı eleştiremezsin.
Bilinmeyen bilinmeyendir. Ve hep öyle kalacak diye bir kural yoktur.
İlerde bilinecektir...

Yaşamın nerede başladığı bile kesin olarak bilinmiyor ama, suda başladığı konusunda kuvvetli deliller var..
Buergess Shale denen bir dağ vardır Kanada'da..
Orada Kambrian devrinden kalma fosiller vardır. 540 milyon yıl önce orası denizin dibiydi..
Zamanla yükselmiş ve bir dağ olmuştur.
Orada henüz kemik ve kıkırdak dokuları olmayan bir chordat ve 33 filuma ait canlılar bulunmuştur.
Pikaia denen bu chordat ki büyük bir olasalıkla omurgalı hayvanların atasıdır, bizim de atamızdır.
Diğer vücut dizaynları omurgalıların atası olamaz. Ama böceklerin, istakozların, molluskların falan atası olabilir.

Bilimsel yorum ancak elde olan somut delillerek dayanılarak yapılır.
Birşey bilinmiyorsa onun hakkında ancak spekülasyon yapabilirsin ki, bu bilimsel bir görüş değildir.
Ben spekülasyon yapılmasın demiyorum. Elbette yapılsın...
Ama spekülasyon yapmak için bile bazı delillere gereksinim vardır..

Gazeteler bilimsel yayınları abartarak ve yorumlayarak yayınlamaktadırlar..
Onların amacı sansasyon yaratmaktır.
Bilimsel gözlemler çoğu kere sansasyon yaratmazlar. Çünkü halk tarafından anlaşılmazlar..

Canlılar hem karada hem de denizde yaşamaktadırlar..
Öyle ise ya önce karada ortaya çıkmışlar, sonra denizlere yayılmışlardır.
Ya da önce denizlerde ortaya çıkmışlar sonra karaya geçmişlerdir..

Arada önemli bir fark yoktur.. Ama en eski fosil olan stomatolitler sahillerde oluştuğu için yaşamın ilk defa denizlerden başladığına inanılmaktadır.
Kambrian patlaması da denizlerde gerçekleşmiştir.
Karada da canlılar olduğuna göre canlılar denizden karaya çıkmışlardır..

İlk çıkan canlıyı bulmanın mümkün olmadığını biliyorsunuz..
Ve ona kapitalize olarak evrim kuramını çürütmeye çalışıyorsunuz..
Ama bunu bilimsel olarak yapamıyor, düşüncenizi spekülasyon düzeyine bile çıkaramıyorsunuz..

HACI
deistman
evrimin en başlangıcından bu yana oluşlar değişimler nasıl oldu türkçe bir video varmı ben anlayamadım bu evrimi kafam almıyor artık her kafadan bir ses çıkıyor
CharlesDarwin
ingilizce biliyorsan sana güzel bir youtube filmi sunacağım.

Carl Sagan sunuyor; izliyoruz:

http://www.youtube.com/watch?v=pMHNnhAEDN4
Asıl içeriğin sadece basit bir görünümüdür. Resimlendirilmiş tam halini görüntülemek için lütfen, buraya tıklayınız.