Jump to content

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor     

  1. Past hour
  2. akılsızşuursuzatom

    KURAN VE MUHAMMED İLİŞKİSİ

    değildim
  3. Bugün
  4. Kirli Sakal

    KURAN VE MUHAMMED İLİŞKİSİ

    sen müslüman değil miydin? ateist mi oldun
  5. Aspergers

    Bilgisayar oyunları fizik kurallarını çiğniyor!

    A little bit. Elektronik aletlerin nasil calistigini merak ediyorum. Fizigi pek sevmem.
  6. Hayır dinin insanların savunmasına ihtiyacı vardır.Bu konu başlığı bile sırf savunma amaçlı yapılmış gerek yorumlarla gerek tahminlerle gerek farklı yollarla savunma yapmaya çalışıyorsunuz. Sizinde dediğiniz gibi vebal mebal diyerek hala bir borcluluk içinde hissediyorsunuz kendinizi değmez.Inansakta inanmasakta bir şey değişmez bu herkes için geçerli sizin içinde.
  7. akılsızşuursuzatom

    KURAN VE MUHAMMED İLİŞKİSİ

    Kendi kendine konuşması olayını neden anlamadıniz? Insanlar hata yapar sonra pişman olur ki inandırıcılığı artırmak için kendini eleştirmiş olabilir? Kendini eleştirmiş olması Allah'tan geldiğine delil oluyorsa bu kitabın, kendini övdüğü ayetler de Allah'tan gelmediğini mi gösteriyor?
  8. EbûTürâb

    Zeynep ve Muhammed Peygamber Konusu

    Kavak adlı arkadaş ile tartışırken de dedim aynı şeyi, size bunları anlatıp sizin inanmanızı sağlamam bana bir yarar sağlamayacaktır. Sizin ahiretinizi kurtarmaktan öte iş yoktur inanç da. Herkes kendinden sorumlu o konuda. Lakin benim vurgulamak istediğim nokta, ilmin kalktığı bu günlerde insanlar kendi yorumlarını öne sürüp, diğer gerçekleri göz ardı ederken, ben bu konuda gerçekleri konuşmazsam, ahirette vebali benim boynuma olur. Ben Allah'ın dinini savunarak, (ki benim savunmama ihtiyacı yok lakin bunlar bir Müslüman olarak bizler için bir sorumluluk aslında)ona olan borcumun %1'lik kısmını bile olsa ödeme niyetindeyim.
  9. EbûTürâb

    KURAN VE MUHAMMED İLİŞKİSİ

    Kendi kendine konuşması mı? Sanırım bir tefsir kitabına ihtiyacın var. İhtimal dediğin şey doğrudur, buna bir ihtimal gözü ile bakabilirsin bunda bir kusur yok, yalnız bu ayetlerin nüzul sebeplerini okursan çok da iyi anlayacaksın ki, o ihtimal dediğin şey hiç de ciddiye alınacak bir durum değil. Tahrim suresinin açıklaması da bizlere bahis gelen Aişe rivayeti ile gayet açık. Bu konuda eski tefsirlere bakmanı tavsiye ederim. Benim yazmam size bir ifade etmeyecektir çünkü.
  10. EbûTürâb

    KURAN VE MUHAMMED İLİŞKİSİ

    Tarihsel olarak sana kayıt sunmak isterdim, eğer o arşivlere bizim erişmemize izin verilseydi tabi. Kuranın değiştirilmediğinin en büyük kanıtı, aynı yüzyıl içerisinde yaşamış alimlerin, birbirinden binlerce kilometre uzakta, birbirlerinden haberdar bile olmazken, tefsir yaparlarken ayetlerin birbiri ile farklılık göstermediği, tam tersi şekilde birbirini destekler nitelikte aynı ayetlerin yazıldığı bir çok eski tefsir kitaplarında mevcut. Her şeyden evvel, peygamber için canını bile feda edecek insanların, kitabın değiştirilmesine ses çıkarılmayacağını düşünmen senin bu konuda ki, yanlış pencere bakışından kaynaklanıyor. Bu konuda konuşmaya gerek yok, burada bu mesajları okuyan herkes biliyor, işi ni ze gö re al gı lı yor su nuz!
  11. tamam anlattın diyelim ne olacak veya inandık diyelim sonuç?
  12. EbûTürâb

    Zeynep ve Muhammed Peygamber Konusu

    Hakkı savunmaktan asla çekinmiyorum, ben doğru olan şeyin insanlara yanlış olarak aktarılmasına karşıyım. Ne zaman olursa olsun yazarım. Dileyen beni dilediği gibi eleştirsin.
  13. bilgix

    Bilgisayar oyunları fizik kurallarını çiğniyor!

    ben de hafif aspergerim sen de mi aspergersin fiziği köküne kadar öğrenmek mi istiyorsun?
  14. akılsızşuursuzatom

    KURAN VE MUHAMMED İLİŞKİSİ

    ayetlerde kişinin kendi kendine konuşmasını görüyorum sadece yapılan şeyleri belli olaylar sonucunda hatalı olarak görüp kendi iç gecirmelerimiz gibi "neden bunu böyle yaptın" Yaptığın büyük yanlış idi" gibi.Bir olayla ilgili yanlış kararımız olunca kendi hatasını anlayinca muhammed de kendi kendine kızmış veyahut inandırıcılığı artırmak için de yapmış olma ihtimali var. Tahrim suresinde Allahtan başka kimse haram koyamaz diyen kitaba karşı peygamber haram koyuyor kendine. Hatta yakup peygamber bile kendisine bazı yiyecekleri haram kılabiliyor?
  15. Hala aynı muhabbet mi yapıyorsun neden savunuyorsun cidden bu kadar boşver gitsin?
  16. bu arkadaşta illa bir şeyler yazmalıyım durumu var herhalde.Konuyla ilgili illa bir şeyler yazma ihtiyacı duyuyor gibi iletilere bakıyorum sonda ebu turab yazıyor
  17. Abdülmalik

    KURAN VE MUHAMMED İLİŞKİSİ

    Kanıtlamak mı? Şaka mısın sen? Bak kanıtlıyorum, çok basit. Ben de Allah’tan vahiy alıyorum. İnanmadın mı ? Gerçekten alıyorum, İnan buna. Cebrail bana Allah’tan getirdiği vahiyi dedi ki, “Muhammed sahtekar, uçkur peşinde koşan bir pezevenktir.” Haydi Allah benim de boğazımı kessin! Kesilene kadar bu forumda yazmaya devam edeceğim, takip et.
  18. EbûTürâb

    KURAN VE MUHAMMED İLİŞKİSİ

    Vallahi, Allah bin kere şahidim olsun ki, bir gram cennete girme isteği doğrultusunda yapıyorsam bunları Rabbim beni, sizlerin gideceği cehenneme koysun! Size ayetlerin nüzul sebeplerine kadar veriyorum ki, reddedemeyin diye ama her zaman olduğu gibi sizler bunları İnsan Eli(!) diye sallamıyorsunuz. Sevgili sağduyu, delillerin yoksa elle tutulur, konuşma konu altında, izle ve öğren.
  19. EbûTürâb

    Zeynep ve Muhammed Peygamber Konusu

    Ve sağduyu şöyle dedi EbuTurab'a, Aklını ve Mantığını kullan! Yazık be yazık, sen kendi yorumlarını katmaya devam et. Kendi kendine tahlil yaparsın bu konuda. Yine kendin anlatır, kendin inanırsın. Karşına böyle löp diye belgeli yazılar geldiğinde de, lafı çevirip büküp kendini aklamaya çalışırsın. Buradan tüm forum sakinlerine sesleniyorum, bu konuda benden gerçek kaynaklar ile ders almak isteyen varsa buyursun. Söz veriyorum, yahudiymiş, hristiyanmış, ateistmiş, deistmiş ayırt etmeden. Onları bu konuda otoriterler ile bilgilendireceğim.
  20. sağduyu

    KURAN VE MUHAMMED İLİŞKİSİ

    Elle tutulur dediği zırvaya bak! Arap bedevisi kendi arzuları doğrultusunda kıçından üfürdükçe üfürmüş, senin gibi enayiler de bunu bir güzel yutmuş. Muhammed zamanındaki araplar bile senin kadar mal değilmiş, hiç olmazsa onlar biz bu herife yatırım yaparsak ganimetten sebepleniriz diye ses çıkarmamışlar bu herifin palavralarına, ya sana ne demeli? Bu herif bana cennette sonsuza kadar hurilerle alem vaat etti diye her pisliği aklama peşindesin.
  21. Ebu Kafir

    KURAN VE MUHAMMED İLİŞKİSİ

    Kurandan anlatıldığı döneme dair deliller sunmak için ilk önce 7. yy da yazılmış kuran getirmen gerekiyor. Oysa biliyoruz ki en eski tarihlendirilmiş kuran 10. yy tarihli, bundan önce TAM kuran bulunmuyor, bazı küçük ayet parçaları var sadece. Lafın özü, kuran yazıldığı tarihe delil olamaz, çünkü elimizde orjinal kuran yok.. Sözde allahın kelamını içeren kuran günümüze kadar gelmeyi bile başaramamış! ya arapların tanrısı beceriksiz, hımbıl denyonun teki ya da allah mallah falan yok araplar kıçlarından uydurmuş işte..
  22. sağduyu

    Zeynep ve Muhammed Peygamber Konusu

    Tabii ki Muhammed demiş, bunu göremeyecek kadar aptal mısın? Evet, aptalsın tabii, aptal olmasan bu apaçık gerçeği görürdün. Bana araştır diye sayıklayacağına biraz aklını ve mantığını kullan... diyeceğim de neredeee? Arabın kıçından üfürdüğü zırvalara inanmazsa sonsuza kadar yakılacağını sanan birisi nasıl aklını ve mantığını kullansın ki? Sen bu korkuyla Muhammed sülalendeki tüm kadınları sıraya dizse ona da bir kılıf bulursun. Onur, gurur, akıl, mantık falan kalmamış ki sende.
  23. EbûTürâb

    Zeynep ve Muhammed Peygamber Konusu

    Ah canım ah, yazdığımı oku da zor olmasın. Yine cımbızlama. Yazık vallahi yazık! Olum kabul edin lan, kimse dalga geçmez sizle kabul ettiniz diye söz veriyorum bak. Ya da sen işine gelen alime uy, hayatını dahi bile araştırmadan. Sizlerin bu konuda otoriter bir ilim sahibi olmadığınız belli, çok okuyup araştırdıktan sonra bu konuda benle tartışmak isterseniz beni çok mutlu edersiniz. Gerçek manada araştırıp bilenleri istiyorum konu altına. Ayrıca verdiğim kaynakları oku, internet de açık erişim halindeler!
  24. EbûTürâb

    Zeynep ve Muhammed Peygamber Konusu

    Cahil olduğum doğrudur, yalnız bu cahilliğim sizlerin cahilliği ile yarışacak olsa kimin cahilliğinin açıkça daha fazla olduğu da bellidir! Sizler yorum yapıp, kendi kendiniz yargılamayı çok seversiniz ya! İhtiyarladığı diye boşadığı diyorsun,i Sevde ile boşanmamıştır bu bir! İkincisi halbuki biraz tarihi karıştırıp baksaydın keşke! Sevde ile Muhammed evlendiğinde Sevde kaç yaşındaymış! Resulullah, Medine’ye hicret edip orada Aişe ile evleninceye kadar Sevde onun üç yıl boyunca tek eşi oldu. Sebepte yaşlandı diye değil. Al sana koskoca bir sahih rivayet. Sen bunu da reddedersin ey cahil. Hz. Sevde, ölen eşinin kardeşi Süheyl b. Amr'ı Bedir savaşı esirleri arasında ve elleri bağlı olarak görünce şöyle dediği nakledilir: "Ey Ebâ Yezid! Kendinizi nasıl teslim ettiniz? Şerefinizle ölemediniz mi?" Hz. Peygamber bunu duyunca ona: "Sevde! Sen Allah'a ve Rasûlüne karşı mı geliyorsun?" deyince Sevde: "Ey Allah'ın Rasûlü! Seni hak peygamber olarak gönderen Allah'a yemin ederim ki, Ebû Yezid'i böyle görünce bunları söylemekten kendimi alamadım." cevabını verdi. Bunun üzerine Hz. Muhammed (asm) Sevde'yi boşamaya niyetlendi, ancak Sevde ona: "Ya Rasulallah, beni boşama! Merhameten nikâhında tut! Beni kaybolmakla yüz yüze bırakma." diye yalvardı. Hz. Peygamber de onun bu ricasını kabul etti. Kaynak İbn Hişam "es-Sîretü'n-Nebeviyye" İlk ağız mı? :)))) Araştır bakalım, ilk ağızdan kim belirtmiş. Koskoca kaynak bırakıyorum da siz yine göz gezdirmeden, kendi bildiğinize devam.
  25. Ebu Kafir

    Zeynep ve Muhammed Peygamber Konusu

    Elbette kabul etmeyecekler! Aksini beklemek zaten saflık olur, kendi bacaklarına kurşun sıkacak değiller. Sonuçta evrenin yüzü suyu hürmetine yaratıldığı, her müslümün örnek alması gereken, ne yaptıysa aynısının sünnet olduğu ahlak timsali payesi biçilmiş birisinden bahsediyoruz, bu adama toz kondurmaları na mümkün. Ama durum ortada, mızrak çuvala sığmıyor işte, kalkmış şey ferman dinlemez demiş atalar..
  26. anibal

    Zeynep ve Muhammed Peygamber Konusu

    İlk ağzıdan dinlemiş, görmüş, yaşamış olanların laflarına itibar etmeyip, 1400 sene falan sonra edilen teranelere mi bakacağız ? Muhammedin, safiyyeyi cariye edip, eve bile varmayı beklemeden oracıkta, meşin çadırda sikip geçtiğini de mi inkar edeceksiniz?
  27. EbûTürâb

    Zeynep ve Muhammed Peygamber Konusu

    Ben yapmam demem bunun ahlaki olarak yanlışlığını benim için vurgulamaz! Bizlere bu konuda farz olan bir emir yoktur ki, bende bu yüzden görüşümü belirttim. Lafı çevirip bükmeni hiç tavsiye etmem. Öncelikle üstte dediğin kelamların yanlışlığını, Muhammed Peygamberin zamanında bizzat eli ile Zeynep ve Zeyd'i evlendirmesi kanıtlıyor. Burada belirttiğin (Müttakī el-Hindî, X, 364), Hadis otoriteleri tarafından şu sözler ile eleştirilmekte ki zamanında aynı rivayeti yapan şunlarda var; et-Taberî, Camiu’l-beyan an te’vili ayi’l-kur’an, Daru’l-Fikr, Beyrut, 1995, XII, 18; Tarih, II, 89-90. Ali b. Ahmed el-Vahidî, el-Vecîz fî tefsiri’l-kitabi’l-azîz, Thk: Safvan Adnan Davûdî, Daru’l-kalem, Daru’ş-Şamiyye, Dımaşk, Beyrut, II, 866. el-Bağavî, Meâlimu’t-tenzîl, Daru’l-Ma’rife, Beyrut, 1987, III, 531. Hatırı sayılır Hadis otoriteleri ise bu konuda rivayete yer vermemiştir. Konuyla ilgili rivayetleri nakleden el-Kurtubî, söz konusu rivayetlerle ilgili değerlendirmesinde şöyle demektedir: “Hz.Peygamber’in Zeyd’in karısı Zeyneb’ten hoşlandığı (heviye) rivayetine gelince -bazıları aşık oldu lafzını kullanmışlardır- Bu, ancak Hz.Peygamber’in ismetini bilmeyen ve onun saygınlığını hafife alan cahil insanlardan sadır olabilir. (el-Kurtubî, a.g.e, XIV, 124.) İbn Kesîr (774/1372), Ahzab suresinin 37. Ayetiyle ilgili olarak İbn Cerir ve İbn Ebî Hatim’in bazı Seleften haberler zikrettiğini, kendisinin de bunların hepsini örnek olarak vermeyi istediğini ve fakat onların sıhhatli olmamasından dolayı irat etmediğini ifade etmektedir. (İbn Kesîr, Tefsîru’l-kur’ani’l-azîm, Daru Kahraman, İstabul, 1985, VI, 420.) Bu sebepten İbn Kesir, bu rivayetlere yer vermez! Bak bu yorumlarda çok önemlidir, ama sen yine işine geldiğini anlayacaksın bilirim! Ömer Nasuhi Bilmen’in de ifade ettiği gibi –söz konusu habere dayanarak- Hz.Peygamber’in Zeynep (r.a)’ya kalben bir temayülde bulunmuş olduğu iddiası doğru değildir. Onun ahlâkı, ulvî şahsiyeti buna mânidir. Öyle bir temayül bulunsa idi, onu daha evvel nikahı altına alabilirdi. (Ömer Nasuhi Bilmen, Kur’anı Kerim’in Türkçe Meali Alisi ve Tefsîri, Bilmen Yayıevi, İst, Tarihsiz, VI, 2811.) Şu alıntıyı da paylaşayım, ben yazmaktan üşendim çünkü artık. Bir an farz edelim ki Hz.Peygamber onu yarı çıplak görmüş olsa bile, gördüğünde kalbinde muhabbet oluşması veya aşık olması mı gerekir? Unutmayalım ki bu durum, Hz.Zeynep’in Zeyd’in nikahı altında olduğu bir zamanda gerçekleşmiş olmaktadır. Hz.Peygamber’in Zeynep’e aşık olduğuna ilişkin ne Kur’an’da ne de sahih kabul edebileceğimiz hadislerde bir delil mevcut değildir. Böyle bir tavır ahlakî kurallara da aykırıdır. Hz.Peygamber’in böyle bir konumda tasvir edilmesi oldukça yanlıştır. İbn Ishak’ın eserinde rivayetin nasıl geçtiğine bakalım: Yunus – Ebu Seleme el-Hemdânî Mevlâ eş-Şa’bî – eş-Şa’bî isnadıyla gelen bu rivayette eş-Şa’bî şöyle der: “Zeyd b. Harise hastalandı. Hz.Peygamber onu ziyaret etmeye gitti. Karısı Zeynep bt. Cahş Zeyd’in yanıbaşında oturuyordu. Zeynep bazı işler için kalktı ve Hz.Peygamber ona baktı, sonra başını indirdi de “kalpleri ve gözleri çeviren Allah’ı tenzih ederim” dedi. Bunun üzerine Zeyd ona : “senin için onu boşayayım” dedi. Hz.Peygamber “hayır” dedi. Bunun üzerine Ahzab süresinin 37. Ayeti nazil oldu. İbn İshak, bu senin rivayet olarak verdiğin adamlara nazaran otorite de ne kadar sağlam olduğu da bilinen bir alimdir ayrıca! Şu ana kadar ki baktığımız Tefsirlerde söz konusu rivayeti el-Ferrâ, el-Vâhidî, el-Bağavî, el-Beydavî, en-Nesefî ve Ebu’s-Suûd, hiçbir isnada dayandırmadan nakletmekte ve söz konusu ayetin tefsirinde kullanmaktadırlar. el-Kurtubî bu rivayeti farklı iki şekilde nakletmekte birincisini “Mukatil b. Hayyan şöyle dedi” diyerek naklederken, diğerini herhangi bir isnada dayandırmamaktadır. İbn Kesîr ise yukarıda da ifade ettiğimiz gibi bu konuda gelen rivayetlerin sıhhatli olmadığı gerekçesiyle irat etmediğini söylemektedir. İbnu’l-Cevzî, “Mukatil b. Hayyan (ö.150’den önce) şöyle dedi”, “bazıları şöyle dedi” ve “Hammad b. Zeyd şöyle dedi”diyerek farklı lafızlarla değişik yönlerden nakletmektedir. Sonra bu rivayette sanki Hz.Peygamber Zeynep’i ilk defa görmüş de güzelliğine vurulmuş gibi bir tasvir vardır. Oysa ki Zeyneb’in güzelliğini Rasulullah’ın henüz yeni görüp anlamış olması aklen kabul edilemez. Zira Zeynep, Rasullulah’ın halasının kızı olması sebebiyle, ta çocukluğundan beri görüp bildiği ve özellikle tesettür edilmemiş bulunduğu dönemde vücut güzelliğine yakından muttalî olduğu bir kadın iken, bunu ilk defa görülmüş ve beğenilivermiş diye anlatmak kendi kendini yalanlayan bir hikayedir. (Hamdi Yazır, Hak Dini Kur’an Dili, Azim, İst, VI, 318.) Bu kadar yeterli, devamını hem okumayacağınızı bildiğimden, hemde kaldıramayacağınızı bildiğimden paylaşmayacağım. Elle tutulur, gerçek deliller ile gelinmesini rica ediyorum. İslam alimleri bu konuda ikiye ayrılmış bir durumdadır lakin Otoriter yön olarak, bu yukarıda sayılan ''aşk, cinsellik'' gibi durumlar kesinlikle kabul edilmiyor!
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...