Jump to content

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor     

  1. Past hour
  2. kavak

    Ruhçuluğun Hıristiyanlıktaki Tezahürleri

    Biz olmadan yapamıyor... Çok forumlar gördüm ancak bunun gibi yüzsüz bir İslam misyonerini ben tanımıyorum!
  3. kavak

    Çok eşlilikle ilgili

  4. kavak

    İLAHİYAT OKUYORUM İNANCIM KALMADI

    Şu safkan müslümanların habire "Hak" kavramını kullanmaları yok mu, her gördüğümde gülme krizine giriyorum! Afrıka´lı Maassai kabilesinin bireylerine bunları anlatsanız, onlar da kesinlikle kıçları ile gülerler.
  5. kavak

    İLAHİYAT OKUYORUM İNANCIM KALMADI

    Uğruna, sabah akşam kıçını havaya kelleni koyduğun Arap tanrısının diğer tanrılardan bir gram farkı yoktur. Yani bana burada yine her zamanki gibi boş beleş gazel okuma! Yemişim bre, piyasadaki tüm tanrı adaylarını. Kısa ve öz: Tamamen zırvalamışsın yine!
  6. anibal

    ÇİN'DEKİ OLAYLAR GRİP Mİ VEBA MI?

    Veba, ortalığı kırıp geçiren hastalık anlamında da kullanılabilir. Ama Çin'de görünen şey, vebaya benzemiyor, kendi anlattıkları da aynı şekilde.
  7. EK

    ÇİN'DEKİ OLAYLAR GRİP Mİ VEBA MI?

    Şu video trol mü yoksa gerçekten oradan biri mi anlatıyor gelişmeleri, tartışılır. İngilizce altyazıdan söylediklerine göz atabilirsiniz: https://www.youtube.com/watch?v=wEkIdGht-S8&feature=emb_title
  8. Bugün
  9. EK

    ÇİN'DEKİ OLAYLAR GRİP Mİ VEBA MI?

    Çin mücadele için, yapımı birkaç günde bitecek hastaneler inşa etmeye başladı: https://www.youtube.com/watch?v=IbPklNQvYxs&feature=emb_title
  10. nogodbutAllah

    Çok eşlilikle ilgili

    hasan akçay beyin fikirlerine elbet saygı duyarım ancak cumhurun fikirlerine pek uymuyor ancak kendisine menfi bir şey söyleyecek değilim zira Kur'an aslında her kişiye özel ayrı nazil oluyor her kes kendi penceresinden görüp değerlendiriyor aynı ayetten ebu hanife lemsü nisa kelimesini cinsellik diye anlarken imam şaffi normal yüzeysel cild teması dokunma olarak mana verir o yüzden şaffilerde kadın dokunduğu zaman abdest gider hanefide gitmez. tabii hadislerinde bu konuda farklı yorumlamaya katkısı var. hasan akçay bey Kur'an ı tefsir etme ve anlamada hadislerin rolüne nasıl bakıyor yazarsa sevinirim
  11. sağduyu

    Ruhçuluğun Hıristiyanlıktaki Tezahürleri

    Misyoner gelmiş yine.
  12. sağduyu

    İLAHİYAT OKUYORUM İNANCIM KALMADI

    "Muhammed'e inanmamak, o gün, kılıç-kalkan Hak ile savaşmak demekti" lafına ne söylesem az gelir, herif "Bana inanmaz ve itaaat etmezseniz bir tanrı sizi sonsuza kadar yakacak" diye açık açık yalan söylemiş, böyle deli saçması bir iddiayı doğru kabul edip savunmak için insanın aklını ve mantığını devredışı bırakması gerekir. Fetih 13. Kim Allah’a ve Peygambere inanmazsa bilsin ki, şüphesiz biz, inkârcılar için alevli bir ateş hazırladık. Herif kendisine inanmayanların akıl almaz işkencelerle yakılması gerektiğini iddia edecek kadar hastalıklı bir zihne sahip, böyle hastalıklı, sapık bir zihne sahip bir herifin peşine takılmak seni nasıl bir insan yapıyor, hiç bunu düşündün mü? Anlamak istemiyormuşum, böyle sapık, hastalıklı bir söylemin nesini anlamak isteyeyim? Bir arap bedevisine inanmıyor diye insanların azap görmesi gerektiğini iddia eden sapık bir düşüncenin nesini anlamaya çalışayım?
  13. nogodbutAllah

    Çok eşlilikle ilgili

    razi nin mefatihil ğayb tefsiri kebirinde bu ayet 4:24 te ki Velmuhsanâtu mine-nnisâ zaten nisa 23 te ki haram kılınan kadınların devamıdır ve şu şu kadınlar ile evlenmek haramdır elinizin altındakiler hariç demektedir. bu durum elin altında ki ma melekut eymanikum yani cariyeleri helal kılar razi tefsirinde muhsinatıa üç anlam verir: muhsinatın kökü الاحصان nı men etme muhafaza etme anlamı verir lügavi olarak sonra الحصانة aynı mana verir. misal olarak: مدينة حصينة ودرع حصينة، أي مانعة صاحبها من الجراحة korunaklı şehir korunaklı zırh kalkan aslında dokunmazlık zırhı kalkanı gibi anlamıda var demek sahibini yaralamadan korur der örnek bir ayet verir:{ وَعَلَّمْنَاهُ صَنْعَةَ لَبُوسٍ لَّكُمْ لِتُحْصِنَكُمْ مّن بَأْسِكُمْ } [الأنبياء: 80] معناه لتمنعكم وتحرزكم، } hz davuda zırh sanatını öğretik der.والحصان بالفتح المرأة العفيفة لمنعها فرجها من الفساد، ve والحصان fettahlı geldiği zaman fercini fesad dan koruyan iffetli namuslu kadın anlamı vardır.yani والحصان de hep kötüden men etme koruma muhafaza anlamı vardır bu kullanıma örnek olarak ta tahrim 12 :{ وَمَرْيَمَ ٱبْنَةَ عِمْرَانَ ٱلَّتِى أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا } [التحريم: 12] "İmran'ın kızı Meryem'i de. Ki o kendi ırzını korumuştu. " الحرية كما في قوله تعالى:{ وَٱلَّذِينَ يَرْمُونَ ٱلْمُحْصَنَـٰتِ } [النور: 4] يعني الحرائر، ألا ترى أنه لو قذف غير حر لم يجلد ثمانين muhsinatın Kur'an da diğer kullanımı hürriffetli kadın demektir yine nisa 25 te:{ فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ مَا عَلَى ٱلْمُحْصَنَـٰتِ مِنَ ٱلْعَذَابِ }"Evlendikten sonra, fuhuş yapacak olurlarsa, özgür kadınlar üzerindeki cezanın yarısı(nı uygulayın.) " burda muhsinat hürr kadın anlamında. muhsinat diğer anlamı da evli olmaktır. كون المرأة ذات زوج يقال: امرأة محصنة اذا كانت ذات زوج، وقوله: { وَٱلْمُحْصَنَـٰتُ مِنَ ٱلنّسَاء إِلاَّ مَا مَلَكْتَ أَيْمَـٰنُكُمْ } يعني ذوات الأزواج، والدليل على أن المراد ذلك أنه تعالى عطف المحصنات على المحرمات، razi der ki: bu muhsinat çok anlama geldiği için hangi anlamda kullandığı siyak sibaktan anlaşılır der misal yüz çok anlamı var: yüz lira ver. yüz verme. deriyi yüz. denizde yüz. hepsinin anlamı siyak sibktan anlaşılır razi der ki muhsinat haram ile irtibat verildiği için evlilikte haramlık muhsinatın bir anlamı olan hürriyet evlenmeye engel değil iffettli olması ırzını koruması da evliliğe engel değil eh kaldı diğer anlamı evli kadın manası ha işte burda evli kadınla evlenmek haramdır zira nikahı var. ancak talak ile boşanacak müddeti geçecek evlenebilirsin olay bu kadar basit ama yokuşa sürecekseniz buyrun ne yapacaksanız yapınız beni ilgilendirmez. fetatihkum anlamına öz kız manası dediniz onu öyle olmadığını yazdık zorla inandıracak değiliz nasıl biliyorsanız öyle yapın: razinin açıkladığım kesintisiz arapça tefsiri de aşağıda: "{ وَٱلْمُحْصَنَٰتُ مِنَ ٱلنِّسَآءِ إِلاَّ مَا مَلَكْتَ أَيْمَٰنُكُمْ كِتَٰبَ ٱللَّهِ عَلَيْكُمْ وَأُحِلَّ لَكُمْ مَّا وَرَاءَ ذَٰلِكُمْ أَن تَبْتَغُواْ بِأَمْوَٰلِكُمْ مُّحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَٰفِحِينَ فَمَا ٱسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً وَلاَ جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَٰضَيْتُمْ بِهِ مِن بَعْدِ ٱلْفَرِيضَةِ إِنَّ ٱللَّهَ كَانَ عَلِيماً حَكِيماً } قوله تعالى: { وَٱلْمُحْصَنَـٰتُ مِنَ ٱلنّسَاء إِلاَّ مَا مَلَكْتَ أَيْمَـٰنُكُمْ كِتَـٰبَ ٱللَّهِ عَلَيْكُمْ وَأُحِلَّ لَكُمْ مَّا وَرَاء ذَلِكُمْ }. فيه مسائل: المسألة الأولى: الاحصان في اللغة المنع، وكذلك الحصانة، يقال: مدينة حصينة ودرع حصينة، أي مانعة صاحبها من الجراحة. قال تعالى:{ وَعَلَّمْنَاهُ صَنْعَةَ لَبُوسٍ لَّكُمْ لِتُحْصِنَكُمْ مّن بَأْسِكُمْ } [الأنبياء: 80] معناه لتمنعكم وتحرزكم، والحصن الموضع الحصين لمنعه من يريده بالسوء، والحصان بالكسر الفرس الفحل، لمنعه صاحبه من الهلاك، والحصان بالفتح المرأة العفيفة لمنعها فرجها من الفساد، قال تعالى:{ وَمَرْيَمَ ٱبْنَةَ عِمْرَانَ ٱلَّتِى أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا } [التحريم: 12]. واعلم أن لفظ الاحصان جاء في القرآن على وجوه: أحدها: الحرية كما في قوله تعالى:{ وَٱلَّذِينَ يَرْمُونَ ٱلْمُحْصَنَـٰتِ } [النور: 4] يعني الحرائر، ألا ترى أنه لو قذف غير حر لم يجلد ثمانين، وكذلك قوله: { فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ مَا عَلَى ٱلْمُحْصَنَـٰتِ مِنَ ٱلْعَذَابِ } يعني الحرائر، وكذلك قوله:{ مُحْصَنَـٰت غَيْرَ مُسَـٰفِحَـٰتٍ } [النساء: 25] وقوله: { مُّحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَـٰفِحِينَ } وقوله:{ وَٱلَّتِى أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا } [الأنبياء: 91] أي أعفته، وثالثها الاسلام: من ذلك قوله: { فَإِذَا أُحْصِنَّ } قيل في تفسيره: اذا أسلمن، ورابعها: كون المرأة ذات زوج يقال: امرأة محصنة اذا كانت ذات زوج، وقوله: { وَٱلْمُحْصَنَـٰتُ مِنَ ٱلنّسَاء إِلاَّ مَا مَلَكْتَ أَيْمَـٰنُكُمْ } يعني ذوات الأزواج، والدليل على أن المراد ذلك أنه تعالى عطف المحصنات على المحرمات، فلا بد وأن يكون الاحصان سببا للحرمة، ومعلوم أن الحرية والعفاف والاسلام لا تأثير له في ذلك، فوجب أن يكون المراد منه المزوجة، لأن كون المرأة ذات زوج له تأثير في كونها محرمة على الغير. واعلم أن الوجوه الأربعة مشتركة في المعنى الأصلي اللُّغَويّ، وهو المَنْع، وذلك لأنا ذكرنا أن الاحصان عبارة عن المنع، فالحرية سبب لتحصين الإنسان من نفاذ حكم الغير فيه، والعفة أيضا مانعة للانسان عن الشروع فيما لا ينبغي، وكذلك الاسلام مانع من كثير مما تدعو إليه النفس والشهوة، والزوج أيضا مانع للزوجة من كثير من الأمور، والزوجة مانعة للزوج من الوقوع في الزنا، ولذلك قال عليه الصلاة والسلام: " " من تزوج فقد حصن ثلثي دينه " " فثبت أن المرجع بكل هذه الوجوه إلى ذلك المعنى اللغوي والله أعلم. المسألة الثانية: قال الواحديّ: اختلف القُراء في { ٱلْمُحْصَنَـٰتِ } فقرؤا بكسر الصاد وفتحها في جميع القرآن إلا التي في هذه الآية فانهم أجمعوا على الفتح فيها، فمن قرأ بالكسر جعل الفعل لهن يعني: أسلمن واخترن العفاف، وتزوجن وأحسن أنفسهن بسبب هذه الأمور. ومن قرأ بالفتح جعل الفعل لغيرهن، يعني أحصنهن أزواجهن، والله أعلم. المسألة الثالثة:قال الشافعي- رحمة الله عليه-: الثَّيّب الذمي إذا زنى يُرْجَم، وقال أبو حنيفة -رضي الله عنه-: لا يرجم. " *** kendi tevilim: evli kadını zırh ile kalkan ile aynı manada muhsinat demesi anlamı şudur ki evlilikte kadını ve erkeği bir zırh bir kale bir kalkan gibi dışardaki tehlikelerden korur o yüzden saliha iffetli bir eş ile evlenmek kendini savaşta zırh ile kalkan ile oktan silahtan korumak gibidir evlenmek çok mühim bir şeydir tersinden evlenmeyende her türlü tehlikeye açık ,veya mikrop kapmaya aday açık yara gibidir tezden evlenmek tabii salih muhsine muhlise biri ile evlenmek en mühim vazifedir.
  14. towboatery

    İLAHİYAT OKUYORUM İNANCIM KALMADI

    Müslüman olmayanlar da yapıyor bunu. Fakat din dediğimiz kavram katı kurallar içeren bir sistem. En basitinden, müslüman bir arap üzerinde ihram ile avlanamazken, müslüman olmayan bir arap için bu problem oluşturmaz. Doğru yanlışı hepimiz biliyoruz. Sen doğru ve yanlışı dinine göre yorumlarken ben kendi bağımsız aklımla yorumluyorum. Sabah 5 de kalkıp namaz kılmak zorunda olan da sizlersiniz. Bana göre derin uykudan kalkıp, uykumu bölmek bünyeme zararlı. Daha bir çok şey var ve insanın direk karakterine, hayatına hükmeden din (buna müslümanlar Allahın boyası ile yıkanmak derler) sana hükmediyor. Boyanan sensin, benim boyam kendim.
  15. mmmrkl

    İLAHİYAT OKUYORUM İNANCIM KALMADI

    Tabi ki, tanrının varlığı da yokluğu da kanıtlanamaz. tartışmak niye mantıksız olsun ki! Fikir alışverişi yapmak, insanın düşünce dünyasının jimnastiği değil mi? İnsanlar hergün siyasi tartışmalar yapmıyorlar mı? Tartışmak insanın doğasında olan birşey. İnanmayanlar özgür oluyor da, inananlar özgür olmuyorlar mı? Niçin? Müslüman isen, Allah'a iman edip salih amel yapmak, yani erdemli olmak gerekiyor; özgürsüzlük bunu neresinde?
  16. towboatery

    Sigaranın zararları

    Ben çay kahve ile içildiğinde daha zararlı olduğunu duymuştum. Sebebi de boğazda kalan çay veya kahve damlaları sigara ile etkileşime geçip boğaz kanseri olma riskini arttıyormuş.
  17. anibal

    ÇİN'DEKİ OLAYLAR GRİP Mİ VEBA MI?

    Veba bakteriyel bir enfeksiyon ve bu kadar hızlı yayılmaz, gelişmez. Bu tür hızlı etkiyen ve yayılan şeyler virüslerdir.
  18. mmmrkl

    İLAHİYAT OKUYORUM İNANCIM KALMADI

    'Yanmak' çöl insanı için en kolay eziyet şekli değil mi? Finlandiyalı biri olsaydı 'donmak' fiilini kullanırdı; önemli olan azap görecek olması. Nitekim 'İnsan Sûresi'nde zemheri soğuğu da geçiyor. Muhammed'e inanmamak, o gün, kılıç-kalkan Hak ile savaşmak demekti, sadece fikir özgürlüğü deyip geçemeyiz bugünkü gibi; karşılığında da azap vardır herhalde, o Allah'a kalmış,ben bilemem. Bunlar bir yorum, akıl yürütme; eskilerin deyimiyle 'istidlâl. Sevgili kardeşim, laf olsun torba dolsun diye yazmıyorum, amacım fikir alışverişi; tek parmakla zar-zor yazıyorum. Fakat görüyorum ki, sen anlamak istemiyorsun gibi, yazdıklarım çok açık, başka manalar vermeye gerek yok.
  19. hulas

    Sevdiğim Laflar...

    Her güne bir gülümsemeyle başlayıp o şekilde atlatıverin. (W. C. Fields) Asla düşünebildiğinden daha net konuşma. (Jeremy Bernstein) Önemli bir amaca ulaşmakta, zekâ küçük bir yetidir. (G. H. Hardy) Gelecek kuşaklar, onları hiç düşünmediğimiz için, bizi hiç unutmayacaklar. (Henrik Tikkanen) Bazı insanlar, düşünemeyecek kadar tembel oldukları için okurlar. (G. C. Lichtenberg) İnsan, kendi türünden hazzetmeyen toplumsal bir yaratıktır. (Eugene Delacroix) Muhteşem olandan başka hiçbir şey güzel değildir. (Andre Breton) Krallar ihaneti sever, ama hainlerden nefret eder. (Thomas Dekker) Kahraman, kaçmaya korkan kişidir. (İngiliz Atasözü) Hiç gürültü yapmayan insanlar tehlikelidir. (Jean de La Fontaine) Hatasız olan her şey eksiktir. (Joseph Joubert) Problem çözülünce basit görünür. (Charles Franklin Kettering) Almaya paranız yetiyorsa, satın almanın eğlencesi yoktur. (Wallis Simpson) Para fikre sahip değildir ama fikirler para getirir. (reklamcı Jacques Seguela) Para, mantıklı düşüncelerden çok daha inandırıcıdır. (Euripides) Neyi riske attığın, neye değer verdiğini gösterir. (Jeanette Winterson) "Son dakika" olmasaydı, çoğu işler yapılamazdı. (Michael S. Tarilor) Hayat, uyuyamadığın zaman gerçekleşen bir şeydir. (Fran Lebowitz) Hırsız, herkesin kendisi gibi çaldığına inanır. (E. W. Howe) Hırsızlık yapmayın, devletler rakip istemez! (V for Vendetta filminden) Umarsızlığı anlamadan şizofreni anlaşılamaz. (psikiyatrist R. D. Laing) Bence insanın adı, onunla en az ilgili olan yanıdır. (Yusuf Atılgan) Vejetaryen, çocuğu olabilen hiçbir şeyi yemeyen kişiye denir. (David Brenner) Kedi, sevgisine layıksan dostun olur, ama asla kölen olmaz. (Theophile Gautier) Kedilerin amacı, bize doğada her şeyin bir işlevi olmadığını öğretmektir. (Garrison Keillor)
  20. Hasan Akçay

    Çok eşlilikle ilgili

    Okumaya 4:24'ün başından itibaren başlarsanız sizin, mâ meleket eymânınızı kendinize nkhlamanızın helal kılınmadığını açık ve net görürsünüz: Ve kadınların muhsenât olanları (Vel muhsenâtu min en nisâi) ama mâ meleket eymânınız hariç (illâ mâ meleket eymânukum). Allah'ın size yazdığı budur (Kitâballahi aleykum) bunun ötesi size HELAL kılındı (ve uhılle lekum mâ verâe zâlikum) ... Konu sizin "evlen"meniz olduğunda eş alacağınız muhsenât "bekar"dır, başka bir seçeneği yoktur bunun; o yüzden Allah'ın şunu söylediği öne sürülemez: (Evli) muhsenâtla evlenmeniz (haram kılındı). Lütfen dikkat. Allah'ın 4:24'teki sözlerinin içinde (evli) kelimesi yoktur, (haram kılındı) ifadesi yoktur. Birileri yine şapkadan tavşan çıkarır gibi peydahlayıp Allah'ın sözlerinin içine sokuşturuyor onları. Evli muhsenâtla evlenme ihtimaliniz yoktur ki Allah evli muhsenâtla evlenmeniz haramdır desin. Evet, ayette haram kılındı denmiyor, helal kılındı deniyor: ve muhsenât ama mâ meleket eymânınız hariç vel muhsenâtu illâ mâ meleket eymânukum Bunların ötesi size HELAL kılındı uHILLE lekum mâ verâe zâlikum. Size helal kılınanlar mâ meleket eymânınızın ötesindeki kadınlardır; mâ meleket eymânınız size helal kılınmamıştır.
  21. Hasan Akçay

    Çok eşlilikle ilgili

  22. Hasan Akçay

    Çok eşlilikle ilgili

    Siz mümin muhsenât ile evlenmeye de gücüm yeter ama ben ille "mâ meleket eymân"ı eş alacağım diyorsanız başka birisinin sahiplenmiş olduğu "mâ meleket eymân"ı eş alabilirsiniz, SiZiN sahiplenmiş olduğunuz "mâ meleket eymân"ı değil. Nisâ 25 bütün Kuran gibi mübîndir, açık ve nettir.
  23. Hasan Akçay

    Çok eşlilikle ilgili

  24. Hasan Akçay

    Çok eşlilikle ilgili

    Nisâ 25: Ve mümin muhsenât ile evlenmeye gücü yetmeyenlerinize mümin "feteyât"ınızdan olan mâ meleket eymânınız var. Sizin imanınızı Allah bilir ama hepiniz birsiniz; onları sahiplenmiş olanların izni ile eş alın onları... Ve men lem yestati' minkum tavlen en yenkıhel muhsenâtil müminâti fe min mâ meleket eymânukum min feteyâtikumul muminât. Vallahu a'lemu bi îmânikum, ba'dukum min ba'd; fe inkihû hunne bi izni ehl ihinn... * Şunun bunun üfürdüğü beşerî hükümleri lütfen yazmayın; ilahî hükümleri konuşuyoruz. Ya da bana yazmayın; ben "Kuran'daki islam"ın müslümanıyım. Allah bir, Kuran bir, islam bir. Yok cariyeydi yok muta' nikahıydı gibi beşerî üfürmelerle ilahî hükümlerin bulandırılımasında, kirletilmesinde ben yokum
  25. Hasan Akçay

    Çok eşlilikle ilgili

    Nisa 25'te feteyâtıNIZ deniyor (feteyâtiKUM) yani başka birisinin "feteyât"ı değil sizin "feteyât"ınız... SiZiN. Ve sizin bir de "mâ meleket eymân"ınız var, ki size ait o mümin "feteyât"tandırlar: mâ meleket eymânukum min feteyâtiKUMul müminât. İşte sizin o "mâ meleket eymân"ınızdan olanlar... sizin kendinize nkhlamanız için değildir. Bakın şunun bunun hükmü değil bu, Allah'ın hükmüdür, ta o kadar ciddidir. Allah boş konuşmamıştır: haramdır onlar size. Bir daha: "mâ meleket eymân"ınız size haramdır. Onları sizin halkınızdan olup muhsenât ile evlenmeye güç yetiremeyenler nkhlayacak kendilerine, o "mâ meleket eymân"ı sahiplenmiş olanların izni ile -bi izni ehlihinn yani madem o "mâ meleket eymân"a SiZ sahip çıkmış durumdasınız, SiZiN izniniz ile. Nisâ 3'te ise "mâ meleket eymân"ınızı kendinize nkhlayın deniyor fe inkihû mâ meleket eynânukum. Harekeleme yoluyla Kuran'a musallat edilen çelişki budur.
  26. EK

    Kader ve Özgür İrade

    Kendi zihniyetini anlatmışsın misyoner
  27. RasyonelDüşünce

    Kader ve Özgür İrade

    Bu Tam Arşivlik bir laf olmuş. Sorum herkese: Geçenlerde burada "tecavüz de olsa işkence de olsa kötü değildir çünkü acı unutulur" manasında günlerce sapık zihniyetini dışkılayan üyenin zihniyetinden farkı var mı bu mesaj zihniyetinin? Dininizin-meziyetinizin vahşet dini olduğu "Her şey bizim keyfimize yaratılan duygusuz ve hissiz robottur" zihniyetinizden ap açık ortada. Trajikomik tarafı ise bu sapık zihniyetler dinlerini satarken cici imiş gibi dillendirirler.
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...