Jump to content

Tüm Aktiviteler

Bu akış otomatik güncelleniyor     

  1. Bugün
  2. deadanddark

    EN SEVDİĞİNİZ FİLM MÜZİKLERİ

    En sevdigim karakteri öldürdü Neil Druckmann. Sanki babami öldürdü. Senin battigini, gittigin her yerden kovuldugunu, ac kaldigini görmeyi diliyorum. Hayattan sogudum , Allah belani versin.
  3. Geta

    KUZEY IRAKTAKi TERÖR YUVALARINI YOK EDECEK REiSDEN YANAYIZ

    halkta karşılığıymış.. popülaritesini kaybetmişmiş.. benim düşüncelerimin kimde karşılığının olduğu kimin umurunda? türk-islamcı bir halkımız var ve sen de onlar gibi düşünüyorsun. hepimiz türk'üz. hepimiz müslümanız. hepimiz sünniyiz. elhamdülillah! ben sınırların da, devletlerin de suni olduğunu söylerken salt felsefe yaptığımı sanıyorsun. ben sınırların ve devletlerin bir realite olduğunu görüyorum. senin gibi gözümü görmek istemediğime kapatmam. bu realitenin içinde kürtler de var. alevisi de var, ateisti de var, eşcinseli de var. fakat hakim olan unsur türk-islamcılar. faşizm kendi gibi düşünmeyenlere, düşüncesini dayatmaktır. keyfinin istediği kadar yaşam alanı açmasıdır. bu ülkede dün de gazeteciler hapisteydi. bugün de gazeteciler hapiste. bu gazeteciler halkın umurunda mı? aihm'de yıllardır rusya'yla birlikte en çok ceza yiyen iki ülkeyiz. bu durum şaşırtıcı mı?
  4. nogodbutAllah

    Nuh Tufanı Bölgesel ve tek topluma yönelikti

    Tefsirlerde cudi kelimesi zemahşeri de musulda ki dağ der Tabersi de ebu muslimden rivayet ile cudi nin yeryüzü dağları için külli manada kullanıldığı her hangi özel bir dağ olmadığını ifade eder. razi tefsirinde ey yer suyunu yut manasında kullanılan ibtila kelimesi için orjinal bir şey söyler: ibtila yı bir şeyi çiğnemeden yutmayı ifade eder demekte. normal toprak suyu adeta çiğneyerek adım adım emer ken ibtilada aniden birden hızlıca emmer manası verilmiştir. adeta nasıl katı yiyecek çiğnenerek yavaşça sindirilir ama anne sütü hemen hızlıca emilir veya kana verilen serum ve gıda hemen emilir çok hızlı bir emmekten bahseder. ey yer suyunu yut ey gök suyunu tut esasen tufan olması aşamasında bunun tam tersi olmuş demektir ey gök suyunu tutma boşalt ey yer suyunu yutma tut.zira yeryüzünün su ile dolması için bu şart gibi nitekim killi toprak suyu yutmaz tutar.humuslu suyu emer ancak kumlu ise adeta çiğnemeden yutar adeta tufan öncesi toprak killi gibi olmuş suyunu yut dediğinde kumlu toprak gibi hüp diye yutmuş manası bana göre vardır. nitekim modern zamanda yer taraf kil gibi beton olduğu için toprak suyu yutmuyor ve sel baskını olmakta adeta ufak tufanlar cereyan eder olmaktadır. gök adeta bulutla suyu tutar ama bardaktan boşanırcasına şap diye tüm suyunu boşaltabilir demek ki yerin tutma ve yutma özelliği gibi göüğünde tutma ve bırakma özelliği vardır. bazıları bırak yerin suyunu tutması yerden de sular fışkırdığını yazarlar yani hem gökten sular akarken hemde yerden sular fışkırmakta ve sular yükselip zalim kavmi boğmaktadır.bir nevi firavun ve ehli gibi. yine razi tefisiri kebirinde ilginç bir şey daha söyler ki üzerinde dikkatlice düşünmek elzemdir. bazılarından gelen tufanda kafirleirn çocuklarının ne suçu var ki onlarda boğuldular bu Allahın rahmetine zıt değilmidir sorusuna cevap vermiş: "كيف يليق بحكمة الله تعالى أن يغرق الأطفال بسبب جرم الكفار؟ قلنا: الجواب عنه من وجهين: الأول: أن كثيراً من المفسرين يقولون إن الله تعالى أعقم أرحام نسائهم قبل الغرق بأربعين سنة فلم يغرق إلا من بلغ سنه إلى الأربعين." razi bu işin iki yüzü var deyip birincisi: Allah c.c. kafirlerin kadınlarının rahmini akim yani kısır bıraktı tam tufandan 40 sene önce. dolayısı ile tufanda en küçük çocuk 40 yaşına ulaşmış demektedir. yine razi cudi dağı suyun denizin ortasında kalan bir ada ve o adadaki bir dağdır demektedir. kurtibi de de cudi dağların umumi manasında külli manada kullanılmış der:" إن الجوديّ ٱسم لكل جبل" ancak Türkiye de ki cudi geçmiyor.sanırım musul dediklerine göre bizm cudi kast ediyorlar şayet cebeli cudi umumi manada dağ adı ise pekala ağrı dağı da nuhun gemisine oturaklık yapabilir pekte yakışır ala bir dağdır. *** hz nuhun oğluna yavrum gel gemiye bin demesi ve onunda dağalara yükseklere sığınırım kurtulurum demesi sonra tam fikir değiştirip gemiye binecek iken bir şiddetli dalganın araya girip çocuğu suya gömmesi ve bunun netice hz nuhun sitem dolu ama o benim ailemden di demesi Allahın ilmin olmadığı konuda ısrar etme yoksa cahil ve kaybedenlerden olursun demesi sonra hz nuhun tevbe etmesi gibi durumlar hayli ilginçtir hz nuhun oğlunun dağı bir sığınma ve kurtulma yeri olarak görmesi ne kadar materyalist bir mantık firavunun bir kule yap musanın rabbine ulaşayım demesi kadar maddeyi tanrılaştırma akıl karı değildir. oysa gemi su ne kadar yükselirse oda suyun üzerine yükselir ve daha sonra bir dağ başına inmesi zira en evel dağlar ortaya çıkar sular çekildikçe ... *** zaten biz dağların yükseltilmesi ve deniz ve göller umum dünyanın şekillendirilmesini Allahın sonsuz hikmet irade ve ilminden bilmekteyiz. şu an kutup buzları erise nerede ise umum karalar sular altında kalır.nuh tufanı öyle ütopik bir şey değildir *** hz nuha ikinci adem de denir. yani şu an ki insanlık bir nevi nuhun zuriyeti dir. bu yüzden tufanın umum dünyaya şamil olduğu çoğunluk tarafından söylenir zaten dünyanın her tarafında insan yoktu hz adem geldiği vakit yavaş yavaş çoğaldı yayıldı hz nuh zamanında tüm dünyaya yayılmış değildi belki kavim düzeyinde idi. bu yüzden yerel de olsa küresel de olsa bir şey fark etmez diye düşünmekteyiz. ancak her türden çift alınması bunun küresel olduğuna işaret.çünkü türemeler gemidekilerden olacak. ancak yer ve gök kelimeleri el takısız gelmiş yani marife değil yani umumi manada değilde sanki belli bir bölgede ki belirli sınırlı yer ve gök gibide duruyor. şimdi de sel olduğunda belli bölgeleri vurabiliyor. kavim helakı genelde bölgesel olmuştur lut kavmi musa kavmi şuayb kavmi semud kavmi hud kavmi gibi ** bu zat ta türkiye ve ırak dicle ve fırat arasında bir mıntıkadan bahseder umumi değil tufan demektedir. aynı zamanda sema ve ard yani el takısız olarak kullanılması mahdud yani sınırlı bir yerden mıntıkadan bahseder demesi dediğime tam mutabıktır bu zatı dinelemeden önce yazmıştım aynı şeyleri ondan da duymak tam isabet oldu demek ki aklın yolu bir. bu zatıda tebrik ederim.
  5. Yine mi felsefe? Geçin kardeşim bu aman da sınırlar da neymiş, milliyetçilik neymiş ucuz felsefelerini. İnsan kendine alan edinir ve onu ölümüne korur. Orada kendine yaşam kurar, kültür edinir, orada beslenir vs. Sınırları birbirinden ayıran o çizgiler de kendi yaşam alanlarını koruma güdüsünden başkası değildir. Milliyetçilik dediğimiz kavram da bu güdüden beslenir. Sağlıklı bir toplumsa sürüsünün içinde birey olduğunun da bilince olan insanlarla elde edilebilir. Eğer birileri, bir toplumun epeyce bir mücadele edip, hatta işgale uğrayıp da koruyabildiği toprakları "buralar bizim olacak, bize vermelisiniz" derse de o millet vermez, vermek istemez. Bundan daha doğal bir şey yok, o yüzden kalkıp bana ucuz felsefe yapma tarih adı altında. Ne oldu? Türk faşizmi diyordun, Kürt isyan ve terörünün o uydurduğunuz Türk ve Türkçülük faşizmiyle ilgisi olmadığını, Türklerin en çok dışlandığı ve eziyet gördüğü Osmanlı'da da zırt pırt Türk isyanları ve eşkıyalığı yapıldığını söyledim, hoop konu değiştirdin, ucuz felsefeye sığındın yine. Mevzumuz Kürt isyanlarının birilerinden miras kalması değil, Sizin uydurduğunuz ve yıllardır Kürt propagandası olarak kullanılan Türk faşizmi iddianız. Kürtler Osmanlı'yle bir olup meşhur Türk katliamlarını yapan millettir ayrıca, bu kadim uyuşma haline rağmen Osmanlı'ya da habire isyan etmişlerdir. Anladın demek istediğimi? Yok. İşinize gelmez çünkü sığsınız, zerre kadar objektif değilsiniz. Bıktırdınız senelerdir... Neyse, artık bu işin olmayacağını AKP bile anlamak zorunda kalıp megri megri ağlamayı kesti, açılım saçılım ihanetini sonlandırdı ve birden PKK düşmanı oluverdi. Bunu ona yaptıran milliyetçiliği falan değildi elbette, Türk halkının artık bıkması ve yeter demesiydi. AKP ondan sonra da toparlayamadı zaten, istikrarlı biçimde düşüşe geçti. Velhasıl sizin bu çarpık düşüncelerinizin halkta bir karşılığı yok, politik olarak da popülerliğini kaybetti. O yüzden artık sinirlenmiyor insan... Sadece sıkılıyor. Sıkıcı gerçekten.
  6. Geta

    KUZEY IRAKTAKi TERÖR YUVALARINI YOK EDECEK REiSDEN YANAYIZ

    arkadaşım tarih öyle okunmaz. tarih bize gösterir ki sonsuza kadar yaşayan bir tek devlet yoktur. bütün sınırlar sunidir. bütün devletler sunidir. sınırlar değişir, adlar değişir, iktidarlar değişir... önemli olan, senin tarihte kendini nasıl konumlandırdığın. dünya tarihi savaşlarla doludur. o savaşlarda her ırktan insanlar öldü. milyonlarca, milyarlarca insan öldü. onlar mecbur oldukları için öldüler. sarıkamış'ta donanların donmama şansları yoktu. çanakkale'de ölenlerin de ölmeme şansları yoktu. istanbul fethedilirken ölenlerin de ölmeme şansları yoktu. kürt sorunu ordan miras kaldı, burdan miras kaldı önemli olan bizim çocuklarımıza nasıl bir miras bırakacağımız. kürtlerden nefret eden türk çocukları mı, türklerden nefret eden kürt çocukları mı bırakacağız? yazık, bu çocuklara yazık! ölmeyi öldürmeyi kutsuyoruz hâlâ! senin bu yazdıklarınla türk-islamcılardan ne farkın var?
  7. Yesterday
  8. kavak

    Nuh Tufanı Bölgesel ve tek topluma yönelikti

    Bu forumun hălen aktif olan iki delisi olduğunu sen de biliyorsun. Bunlardan birisi sensin, yine hatırlatayım dedim. Bak, hălen yukarıdaki sorulan sorular yanıt bekliyor! Hadi detaylı bir şekilde söylesene, şu yana yakıla habire reklamını yaptığın Arap tanrısı şu ahalileri(!) nasıl helak etmiş?
  9. kavak

    İnsan mükemmel bir varlık mıdır

    Kendi kendine gelin güveyi olmuşsun yine. Sizlerin kutsalı olan ancak dibine kadar atalarının(!) mıncıkladığı yazılı eserlerin tümünü başka bir ifade ile yok hükmünde sayarız. Ve buna rağmen, insanların ne menem yamuklar yaptıklarını ve yapacaklarını da biliriz. Evet; insan olmak ve onları tanımak için zerre kadar hiçbir kutsalınıza ihtiyacımız yoktur. Bu yalın olguyu her gün deneyimliyorum, yani burada boş beleş gazel okuma bizlere!
  10. Buzul

    İnsan mükemmel bir varlık mıdır

    Birde sınavdan söz ediyorlar ya. Çocuk yapıp, yaptığınız çocuğa bir allah var, o seni sınamak için yarattı demek de ayrı bir komedi. Çocuğun diyor ki sana, beni neden yaptın. Sen de diyorsun ki alay eder gibi, ben yaptım, ama bir allah var, o seni sınamak için yarattı. Çocuk yapıp, allaha sınattırmak nedir yani. Düşününce büyük bir şaşkınlıkla bu saçmalık da nedir diyorsun.
  11. deadanddark

    İnsan mükemmel bir varlık mıdır

    Yahu bu kici kirik melekler olsun , iblisler olsun tanri ile nasil böyle konusuyorlar nasil irtibat kuruyorlar anlamiyorum. Halbuki önünde secde ettikleri biz insanlar onu ne görebiliyoruz ne duyabiliyoruz. Bu nasil üstünlüktür arkadas? Benim hic bir yetenegim yok. Onlar ise her an tanrinin kucaginda gibiler, yedigi her halti biliyorlar.
  12. Buzul

    İnsan mükemmel bir varlık mıdır

    Allahın kendisi de kibirli değil mi? Madem kibir kötü sana göre, ama allahın kibri neden iyi, övülesi, o yaratıcı olduğu için mi? Kibirlenenleri sevmeyen allah kendisini seviyor mu ?Yaratıcıya karşı çıkmak neden alçaklık olarak görülüyor da, onun yalaka ve yancılığını yapmak üstünlük olarak görülüyor? Yaratıcılara karşı çıkılamaz mı? Neden allaha boyun eğişin bu kadar övülüşü?
  13. deadanddark

    İnsan mükemmel bir varlık mıdır

    Melekler insani kiskanmis olmali bu durumda. Iblis daha acik sözlü ve daha cesur. Melekler ise kic yalayici. Aslinda iki tarafinda düsündügü sey ayni. adam gibi soruma cevap ver.
  14. Buzul

    İnsan mükemmel bir varlık mıdır

    Yavru aslanın bir yetişkin ve erişkin olma yönünde ilerlemesinin övülecek yanı ne? Birçok yavru büyüdü, birçok aslan geldi, geçti, ellerine ne geçti? Yediler, içtiler, boğazlayıp, parçalayıp, acı verdiler ve acı çektiler. Çoğaldılar. Sonra da ölüp, gittiler. Sonuç, daha fazla acı yaşandı. Yaşamın sürekliliğinin sağlanmasının yüceltilecek yanı ne? Merhametli biri de neden bunun sürekliliğini ister? Daha fazla yoksunluk çeken aslan doğsun da, daha fazla antilopu mu boğsun? Rabbin neyi göstermeye çalışıyor bunu yaparak, daha fazla acı yaşatarak dinine göre? Ben sana ortada olan mantıksızlıkları, tutarsızlıkları söylüyorum. İşte gerçek olan bu. Bir mantık sınavına girseydiler, evlat acısının yaşandığı bir yerde, evlat acısı yaşayan kimseler varken, evlat acısı yaşatan allaha, allah kimseye evlat acısı vermesin diye dua edenler mantıksızlıklarından, saçma sapan söylemlerinden dolayı sıfır puan alırlardı.
  15. deadanddark

    İnsan mükemmel bir varlık mıdır

    Örneklerinizde hep (tüm dindarlar) Andersen'den Masallar. Pembe, biraz da pembenin elli tonu. Bilmedigimiz sey degilki söylediklerin. Hayat mücadelesi iste. Hayatta kal ve tanriya sükür et, ibadet et. Sen hayatta kalip yeterince ibadet etmezsen tanri sana gücenir.
  16. Yeni Üye

    İnsan mükemmel bir varlık mıdır

    Bu sorunun cevabını öğrenmek için sormuyorsun ama itiraz ederken meleklerin niyeti ve hesabı ile itiraz ederken şeytanın niyeti ve hesabının farklı olduğu çok açık değil mi? Sen neyin peşindesin? Melekler gibi saflık ve temizlik ve yücelik mi, yoksa şeytan gibi kibir ve benlik mi?
  17. Smile Buddha

    İnsan mükemmel bir varlık mıdır

    Kendi kusurlarımı biliyorum. O kusurları beni oluşturan doğanın verdiğinide biliyorum. Kusurum varsa mükemmel bir varlık değilim. iyiliği kötülğü bilme ağacının meyvesinide yemedim hiç.:)
  18. Yeni Üye

    İnsan mükemmel bir varlık mıdır

    Ben de onu diyorum Buzul. Bir yerde gerçek var, diğer yerde senin ona itirazın? Hangisi daha gerçek? Hangisi sanrı? Aslan yavrusu küçükken onu besler, büyütür, korur. Yavru büyüyünce ise onu bölgesinden kovar, onunla çatışır. Senin yorumun benzeri bir yorum, bu saçma, niye çatışıyor diyebilir. Ben de sana derim ki yeryüzünün ve aslanların düzeninde o yavru ile annenin çatışması kötü değildir. Böylece yavru gerçek bir yetişkin ve erişkin olma yönünde ilerler ve gelişir. İşte her şeyin bir kaderi vardır ve her şey o kadere giderken düşer, kalkar, sarsılır, acı çeker. Ama bunlar o sonuca giden yolda aşılması gereken ara duraklardır. Böylece bakarsak her şeyde bir hayır, her şeyde bir hikmet bulabiliriz.
  19. Buzul

    İnsan mükemmel bir varlık mıdır

    İyiyi, kötüyü, iyiliği, kötülüğü ayırt ederken rabbinin kötülük, merhametsizlik yaptığı sonucuna mı, yoksa kötülük, merhametsizlik yapmadığı sonucuna mı ulaştın?
  20. deadanddark

    İnsan mükemmel bir varlık mıdır

    Al sana bir garip durum daha!!! Tanriya itiraz ediyor diye lanetlenen iblis bir tarafta , yine itiraz ettikleri halde hic bir yaptirim uygulanmayan melekcikler bir tarafta. Bu melekler nereden biliyormus ortamin söyledikleri kadar berbat olacagini? Adem daha ortada yok, tanri birseyler tasarliyor ve daha cizim yaparken, plan yaparken kendini bilmez melekcikler itiraz hakkini kullaniyor. Hani onlar sadece söyleneni yapardi? Ne yapmislar size yahu. Beyin erimis gitmis.
  21. Yeni Üye

    İnsan mükemmel bir varlık mıdır

    İnsanı tanımak ve bilmek istiyorsanız kutsal kitaplara kulak tıkayamazsınız. İnsan iyi ile kötüyü bilme ağacının meyvesini yedi. O yüzden insanın görevi iyi ile kötüyü ayırt etmektir. İyiyi yaşamadan ve ona şahitlik etmeden kötüyü de yaşamadan ve ona şahitlik etmeden ikisini tefrik edemezsin. İşte yeryüzü insan için buna yönelik bir sahne. O yüzden içinizde yer alan tanrıdan üflenmiş, yükseklere ait ruh yeryüzünü ve onun düzenini mükemmel değil vahşice buluyor. Zaten melekler tanrıya itiraz ederken orada fesat çıkaracak ve kan dökecek bir düzen mi kuracaksın? Bir mahluk mu yaratacaksın diyor. İnsan iyiyi ve kötüyü bilme ağacının meyvesini yiyince çıplak oldugunu fark etti. insandan başka hiç bir canlı çıplak olduğunu fark etti mi? Bu çıplaklığı yapraklarla örtmeye çalıştı. Bütün hayatımız aslında çıplak olduğumuzun bilinci ve onu örtmeye yönelik çabalardan ibaret. Ama o çıplaklık ölüp Tanrıya kavuşmadan örtülmez. İnsanı bilecekseniz böyle bilin. değilse bildiğiniz insan olmaz, hayvan olur.
  22. Buzul

    İnsan mükemmel bir varlık mıdır

    Yok bunlar sanı felan değil mantıklı gerçekler. Sorunca çocuğumun acı çekmesini ve ölmesini istemem diyen, ama var ederek çocuğunun acı çekmesine ve ölmesine neden olan, aynı zamanda da çocuğuna acı çektiren ve öldüren allaha tapınan biri zihinsel uyumsuzluğa sahiptir. İstemiyorum diyorsun, ama istemişsin. Bak ne diyorum aynı zamanda. Evlat acısının yaşandığı bir yerde, evlat acısı yaşayan kimseler varken, evlat acısı yaşatan allaha, allah kimseye evlat acısı yaşatmasın diye dua eden insanlardan söz ediyoruz burada. Burada apaçık bir mantıksızlık var. Ben de soruyorum. Bu mantıksızlıklar, bu tutarsızlıklar bu kusursuz tasarımın neresinde? Bu allaha göre bunlarda bu mükemmeliğin içinde mi? İkincisi insan diye bir varlık yok ortada. Kendisi cehennemi insanlarla dolduracağına dair söz veriyor. Niye böyle söz veriyorsun ki? İşte her neyse adem ile havvayı yaratıyor. Eğer bunlar cahil ve zalim ise de, bunları emaneti yüklenecek şekilde yapılandıran, bunun sorumlusu olan allah zaten. O yüzden allahın insan cahil ve zalimdir derken eleştirdiği kendisi. Sonuç olarak, bu insanlar allahın bir tecellisi değiller mi size göre? Bu cahil ve zalim insanlar bu allahın zihnin bir ürünü değiller mi? Emaneti yüklensin, sözün yerine gelsin diye varlık yaratıyorsun, sonra bunlar çok cahil ve zalim oldukları için yüklendi diyip birde pişkin pişkin konuşup, eleştiri de bulunuyorsun. Senin amacın bu değil mi? Üçüncüsü allahın kendisi zalimlik yapan, kötülük yapan bir tanrıdır. Kendisi islama göre canlıların parçalandığı bir sistem kuran, hastalık verip, acı çektiren, yoksunluk verip, muhtaç eden, geçim derdine düşüren, baskı, stres yaşatan, afetler oluşturan, yangınlar çıkarıp canlıları diri diri yakan felan, yaşama içgüdüsü olan, ölümden korkan varlıklara ölüm süreci ve psikolojisini yaşatan bir tanrı profilidir. Burası bir acı, ızdırap gezegeni. O nedenle insan iyiyi de, kötüyü bilmek, tanımak, yükselmek durumundadır diyorsun hani. Eğer bilmekten, tanımaktan söz ediyorsak, mantıklı şu gerçeğe ulaşan biri şunu der zaten. Allah kötülük yapan, işkence eden zalimin tekidir. Bu sistemden, merhametsizlik yapmayan, kötülük etmeyen bir tanrı düşüncesi de çıkmaz. İnsana zalimdir diyen biri de şunlara neden olan allahı savunabiliyor. Canlılara hastalıklarla işkence edip, acı çektiren allaha övgüler dizip, camilerden yedi yirmidört onun adını haykırabiliyor. Düşün yani. Adamlar gece gündüz sela okuyorlar, rabbim ne güzelde acı çektiriyorsun diyerek. Ama işte allahı yer, yedi kat gök ve yaşam övücü, muhtaç, yoksunluk çeken bedenlerini var eden annelerine, babalarına hakkınızı ödeyemeyiz diyip şükür eden ve yaptıkları çocuklardan da şükür bekleyen tipler oluşturduğu için, allah da bunları yarattığı için övgü bekleyen bir tanrı profili olduğu için, islamın koşullarından biri de bunların yücelticiliğini yapmak olduğu için, müslüman bunların varlığını eleştiremez. Çünkü islamdan çıkar bu olursa. Müslümanlara göre bunların varlığı iyidir. Yani bir müslüman aslında iyiyi, kötüyü, iyiliği, kötülüğü bunların övücülüğüne dayandırarak temellendirmeye çalışır. Eğer bir müslümanın bu kavram tanımlamalarını benimserseniz de, hastalık verip, acı çektiren ama işkence etmeyen, yangınlar çıkarıp diri diri yakan ama kötülük yapmayan, canlıları parçalatan ama merhametsizlik yapmayan allah söylemlerini mantıklı felan diye savunmak durumunda kalabilirsiniz. Hani iyiyi, kötüyü, iyiliği, kötülüğü bilmek için burdayım diyorsun ya. Ama işte buna kötülük diyemiyorsun. Sana göre bunlar iyi, iyilik. Bu nasıl bir bilmektir. Ataların tarafından atalar dini islama inandırılmak, islam paketi içinde yazanlara katılmak ve onları savunmak durumunda kalmak, islamda yanlış, mantıksızlık bulma, bir şeyi eleştirme hakkının olmaması mantıklı düşünceleri savunmak mu oluyor ayrıca? Bu bilmek ise eğer işte bu da iyi, iyilik olur, kötü, kötülük, merhametsizlik olmaz. Acı çektirir, ama işkence etmez. Adı işkence olursa sorun oluyor tabi. İnsan bir tasarımcı, bir yaratıcının, sizin diyişinizle allahın ürünü olsaydı bile, bu yaratıcının övüleceği, yüceltileceği, onun dediklerine ve yaptıklarına katılınacağı, ona tapınılacağı, onun sevileceği, onun eleştirilmeyeceği anlamına gelmezdi. Yaratıcı haklıdır, o eleştirilemez, o sevilmelidir, ona tapınılmalıdır, bu bir zorunluluktur, işte buna boyun eğmeyen yanmalıdır saçma düşüncelerine nasıl ulaştınız? Allahın yalaka ve yancılığını yapmanın, ona tapınmanın, onun her dediğine, yaptığına katılmanın bir üstünlük, ona karşı gelmenin, onu eleştirmenin alçaklık olduğu saçma düşüncesine nasıl vardınız? Ayrıca bu tasarımcı, yaratıcı allah yaratmış ya hani. Nasıl yaratmış kendileri? Örneğin şurada 10. 000 fil olsun, tasarlanan o filler birdenbire var mı olmuşlar? Evet, islama göre olan bu değil mi? İlk filler birdenbire var edilmişler.
  23. deadanddark

    İnsan mükemmel bir varlık mıdır

    Niye tasarim göreyim? Ben birseyler tasarliyorum diye gördügüm herseyi neden tasarlanmis varsaymaliyimki . Tasarlarken görmedim, atölyesinin yerini bilmiyorum. Birilerini yemek icin firsat kollayan , yem olmamak icin uyumayan garip canlilar görüyorum. Soylari tükenen, tükenmis olan canlilar görüyorum. Kagit üzerine cizilmis bir cizimin begenilmedigi icin burusturulup cöp kovasina atilisini görüyorum. Tanri kendi tasarimlarindan memnun olamiyor olmali.
  24. Smile Buddha

    İnsan mükemmel bir varlık mıdır

    Tasarım var .Doğanın kendisi dışında bir tasarımcıda göremiyorum. Neden sorgulamak haddim değil onu anlamadım.
  25. John_Ahmet

    Matematik Soruları Paylaşalım

    @Smile Buddha'nın yaptığı ispat çok daha anlaşılır ve doğrudan amaca yönelik olduğu için kendi alanının matematik olmadığı da göz önünde bulundurulursa programlama destekli ispat konusunda çok profesyonel olmasa bile bu konudaki başarısı ortalamanın üzerindedir ve bence 10 üzerinden 10 puanı hak ediyor. Kendisini tebrik ederim. Paylaşılan ve ispat olduğu öne sürülen diğer karalama ise kesinlikle ispat değildir.
  26. Türk Ateist

    DERİN ABD 11 EYLÜL SALDIRISINDA UÇAK KULLANMADI

    Biz hepimiz kandırılıyoruz ama sen ve senin gibi bir grup insan hiç kandırılmıyor. Sizi kimseler kandıramaz, sizden hiçbir şey kaçmaz, çünkü hiçbir gizli ve sinsi birtakım örgütler tarafından kontrol edilmeden yapılamaz. Siz çok zeki, çok özel, kimsenin kandıramayacağı kadar bilinçli ve geniş görülü insanlarsınız. Bizler de size göre sıradan, her söylenene inanan, saf koyunlarız... Akıl sağlığınızın yerinde olmadığını düşünüyorum. Çoğumuz öyle düşünüyoruz.
  1. Daha fazla aktivite göster
×
×
  • Yeni Oluştur...