sahzuvar
Yeni Üye-
İçerik sayısı
12 -
Katılım
-
Son ziyaret
Topluluk Puanı
0 Neutralsahzuvar Hakkında
-
Derece
Member
-
bende bir zamanlar kılarken tekbir geirip tam ellerimi havaya kaldıracakken aklıma geliyor ve ben kölemiyim milattan önceki dönemerdeki gibi firavuna tapanlar gibi eğiliyorum diye düşünüyordum meğersem sadece firavun değil köleliği kaldırmayan tanrıda kendisine köle arıyormuş Ha birde konfuçyusun da dediği gibi tanrı yetkin olmlaı yetkin tanrı kendi kendine yetendir neden bu tanrı kendine yetmez ve kendi haricinde varlık yaratır hani yalnızlık ona aitti melekler görev dağılımında tanrıyla bir onunla konuşur aracı olur birde dostum dediği peygamberler var bu dostluk yalnızlıkta nasıl ol
-
KURAN'DA TECAVÜZÜN CEZASI YOKTUR DİYENLER ! BU AYETİ OKUMADILAR MI ?!
Başlık, sahzuvar kullanıcısının konusunu cevapladı: ATEİSTFORUM
ZİNA Yazar: İslam Ansiklopedisi, 18-3-2006Zina etmek, bir kadınla nikâhsız veya haksız olarak cinsel temasta bulunmak. Arapça "zenâ" fiilinden mastar. Zinanın sözlük ve terim anlamı birdir. Bu da; bir erkeğin kadınla bir akde veya haklı bir sebebe dayanmaksızın önden cinsel temasta bulunmasıdır. Zina eden erkeğe "zânî" kadına ise "zâniye" denir. Hanefîler, bir fıkıh terimi olarak zinayı şöyle tarif etmişlerdir: İslâmî hükümlerle yükümlü bulunan bir erkeğin, kendisine cinsel istek duyulacak yaştaki diri bir kadına, İslâm ülkesinde nikâh akdine veya cariyelik gibi haklı bir nedene dayanmaksızı -
ARkadaslar göğe doğru yükseliyormuş gibi kalbini daraltır, sıkar Bu Enam suresi 125. ayetteki benzetmede mucize olduğu iddia ediliyor cevaplarınızı bekliyorum… Göğe yükseldikçe basınç azalımına bağlı olarak kalbe daralma gelmiş vss…
-
Arkadaşlardan bazıları evrim de tedricilik kavramı ve devrimsel yada niteliksel oluşumları(onların tabiriyle ani oluşumlar) tam anlayamamış galiba. Evet evrm sürecinde ani değişmeler var ama bu tedricilk nicel anlamda devam edegeldikçe yani biriktikçe ani dedkleri aslında nitel değişim adı verilen yeni türün oluşumu ortaya çıkıyor. Zaten arkasın verdiği ikinci link onu anlatıyor. İsteyenler MARKSİZM ve DARVİNCİLİK Alan Woods - Ted Grant ' ın eserini okusun orada anlamak daha kolay olur.
-
Materyalist bakış açısıyla bilincin tarifi?
Başlık, sahzuvar kullanıcısının konusunu cevapladı: ATEİSTFORUM
bir soru sormak istiyorum rakamlar soyutmu ... Soyutsa yada somutsa 3 kitap somut mu soyut mu -
Materyalist bakış açısıyla bilincin tarifi?
Başlık, sahzuvar kullanıcısının konusunu cevapladı: ATEİSTFORUM
ağrının acının sevincin duygusallığı beyne ulaşan molekülleri vardır bunlar beyindeki işleyiş sırasındaki olaylar sırasında ortaya çıkarlar. Aslında kalbe has olan şeylerin somutluğu ispattır. Kedi korkusuda Korku dedğimiz şeyde genel olan korku dediğimiz fizyolojik kavramı - fizyolojık ve somut kavramı- ifadeden öte değildir. -
Materyalist bakış açısıyla bilincin tarifi?
Başlık, sahzuvar kullanıcısının konusunu cevapladı: ATEİSTFORUM
Metafizik herşeyi ifade edbilirim -
Materyalist bakış açısıyla bilincin tarifi?
Başlık, sahzuvar kullanıcısının konusunu cevapladı: ATEİSTFORUM
bilinç dednen sembolik ifadedir somut olana ilişkin. bu durumda siz Siz x i algılıyorsanız x in farkındasınız x bilinç alanınızdadır somut olarak ama x den bağımsız bilincin somutluğu var değil -
Materyalist bakış açısıyla bilincin tarifi?
Başlık, sahzuvar kullanıcısının konusunu cevapladı: ATEİSTFORUM
mide ağrısı somuttur. Ağrı soyuttur. -
Materyalist bakış açısıyla bilincin tarifi?
Başlık, sahzuvar kullanıcısının konusunu cevapladı: ATEİSTFORUM
özür dilerim kategorize etmek soyutturBilinç konusu için diyorum Bunu belirteyim hemen soruya geçeyim. -
Materyalist bakış açısıyla bilincin tarifi?
Başlık, sahzuvar kullanıcısının konusunu cevapladı: ATEİSTFORUM
1/ Bilinç soyut değildir. Geneldir. Somutu anlatan kavramdır. (bir anlamda maddi olan dünya hayatının nesnelerine ilişkin bilgi edinme bilgileri ölçme yeteneğinin olması halinin sürecini ifadesidir.) 2/ Kategorize etmek soMuttur. SoYut değil. -
Arkadaslar EvREN - TANRI nedenselliği aramak ABSÜRDTÜR: Mesela bizler kozmikteki sistemin bize hizmet ettiğini varsayarız. Aslında varlığın gayesi olarak -varım çünkü şunun şunun için- değil var çünkü bizim için anlayışıyla hareket ediyoruz. Evrenin bize hizmet için yaradıldığını ve mükemmel olduğunu söyleriz. Ama sistemimn bizim için olduğunu söylemek ve daha da ileri giderek mükemmel olduğunu söyleme haddi aşan bir olaydır. Sanki her var olan sözde mükemmellik bizim için olduğundan o bir sonuç bizlerse sebebiz mantığına getirilir. Kısaca Evren gibi mükemmel; ancak tanrı tarafından bizl