Jump to content

Hypatia

Normal Üye
  • İçerik sayısı

    74
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

Hypatia Hakkında

  • Derece
    Advanced Member
  • Doğum Günü 11-11-1986

Profile Information

  • Gender
    Female
  • Interests
    Tarih, Atatürk, kadın hakları, politika, dinsel konular.

Güncel Profil Ziyaretleri

Güncel ziyaretçiler bloku aktif değil. Diğer kullanıcılar son ziyaretçilerinizi aktif edene kadar göremezler.

  1. Hakaret eden ve rezil olanın cidden ben olduğumu düşünüyorsan, diyecek daha fazla birşey bulamıyorum. Kendi kendinize yazın bu başlıkta o zaman; farklı bir görüş olmadan, birbirinize ne kadar da haklı olduğunuzu fısıldayarak yazın. Böyle bir forumu da ilk kez görüyorum.
  2. Ben ahlak için, varlık için, akıl ve mantık için bir kaynak olması gerektiği çıkarımını yapıyor ve bunun doğruluğuna inanıyorum. Ama bu kaynağın(benim Tanrımın) mahiyeti konusunda bilgi veremem. Çünkü bilemem. İnsan bilmediği ve bilemeyeceği noktada durup ''Ben bunu bilmiyorum'' demesini bilmelidir. Sizin gibi kesin biçimde ''Yoktur'' demek ile yobazlar gibi kesin bir imanla ''Vardır'' demek arasında fark göremiyorum. Bilhassa günümüzde akıllı insanlar herşeyden şüphe eder, cahiller ise kendilerinden pek emindir. Dincilerdeki cehalet ile sizinki arasında 'özde' hiç fark yok. Bilemeyeceğiniz şe
  3. Sizi insan yerine koyup insan gibi cevap yazdığım için kendime kızıyorum şu an. Söylenenlere karşı fikir geliştirmek yerine hakaret edip çamur atmayı biliyorsun sadece. Ayrıca ben ahlaksızlığı savunmuyorum, ateizme dayanan bir ahlak olamayacağını söylüyorum sadece; ama ben deistim, benim ahlakım var. Ateizmin ahlakla olan bağının ne denli kıytırık olduğu yüzünüze vurulup da cevap üretemeyince ağzını bozma yoluna gittin anlaşılan. Bak, bu da pek ahlaklı bir tutum değil. Sen en iyisi bu konularda yazmayı bırak, Electra'yla birbirinizi överek msn'de sohbet falan edin. Kapasiteniz sadece buna
  4. Hypatia

    İnananlar neden rasyonel mantıktan yoksundur?

    Dinlerle sınırlamamak lazım, her tür dogma hür düşünceyi ve mantığı sınırlar, çelişir. Ama aklı ve mantığı herşey için bir temel kriter olarak kullanırken, diğer yandan da bunların madde karşısında ikinci dereceden önemli, maddece belirlenen şeyler olduklarını, madde tarafından üretildiklerini, bu yüzden değişken de olabileceklerini iddia etmek tam bir çelişkidir. Ya mantığı temel alır ve tüm evrenin mantığa uymak zorunda olduğundan hareketle mantığın evren karşısındaki belirleyiciliğini kabul ederiz, ki bu durum Tanrıyı da kabul etmeyi gerektirir; ya da mantığı evreni izleyerek bizim kurd
  5. Sizi kırmak istemem ama bu kadar saçma sapan birşey daha okumamıştım. Ahlak ile hukuk kuralları arasındaki farkı bilmiyor musunuz? Anlaşılan bilmiyorsunuz ki ikisini bir tutmuşsunuz. Söz konusu hukuk kurallarını ateizme yamamanız da ayrı bir saçmalık. Hukuk kuralları, belli bir zamandaki ve kültürdeki toplumu 'dirlik içinde' tutmak için mi oluşturulmuştur yoksa o kurallar zaman ve mekan üstü evrensel doğrular mıdır? Hukuk kurallarını günümüzdeki haliyle topluma dayatan irade yerine başka bir irade başka kurallar koymaya kalkabilir mi, yoksa herkes için o kurallar mı doğrudur? Din dışı hu
  6. Ahlakın değeri tam da kendinde bir kökeni olmasından kaynaklanır. Bunun kökeninde başka birşeyler bulursanız, örneğin bilim yoluyla doğal-biyolojik birşeylere dayandırırsanız ya da çıkar ilişkilerine indirgerseniz ahlakı kendi ellerinizle yok etmiş olursunuz. Siz ahlakın bilimsel incelemesini yaparak, tıpkı dinin bilimsel iredelenmesi sonucu dinin sahteliğini ortaya koymak gibi, ahlakın da sahte olduğunu iddia etmiş ve onu bir kenara atmış, bundan sonra bilimle yaşamaya başlamış oluyorsunuz. Ahlakı bir tarafa bıraktıktan sonra da bunun adı 'ahlaksızlık'tır artık(hakaret anlamında söylemiyorum)
  7. Sayfalardır her birinize anlatmaya çalıştığım şu ki, bilim başka birşeydir ahlak başka birşey. Bilimi ahlakın yerine koyuyorsanız, artık ahlakınız yok biliminiz var demektir. Öte yandan, bilim de son derece ahlaksız biçimde ve ahlaksız işler yapmak için kullanılabilmektedir. Bilim ahlakın ölçütü olamaz. Bilimsel ilkeler denen şey de bilimden yalıtık bir ahlaksal görüşü yansıtır aslında.
  8. Bu yazdığından anladığım şey, ahlak diye adlandırılan şeyin aslında doğal-bilimsel bir temeli olduğu, dolayısıyla aslında bildiğimiz haliyle ahlakı sizin de reddettiğiniz, temeli çıkara dayanan bir tür kişisel etiği savunduğunuz. Eee, hangi sonuca ulaştık şimdi? Dönüp dolaşıp siz de, ''Ahlak yoktur, o aslında doğal dürtülerimizden vücut bulan davranışlara konmuş bir isimdir'' demiş olmadınız mı? Ayrıca ahlaksal davranışları insan doğasının, evrimsel gelişiminin sonucu sayarsanız, insan doğası tarihin her döneminde ve millette aynı olduğu halde nasıl oluyor da kültürler arasında birbirine zıt
  9. Nevzat diye bir üye vardı o olabilir. Deistin haddine mi ateistin canına okumak..

  10. Toplumdan gizli biçimde de ahlaksızlık yapılabildiğini tahmin etmen zor olmasa gerek. Toplumun herkesin her yaptığını her an gözleyecek hali yok neticede. Eğer birey, doğasından ya da genlerinden kaynaklanan biçimde iyi veya kötü olacaksa, o zaman ahlakın ne manası kalıyor be kardeşim? Ettiğin laf kendi iddianı çürütüyor ama farkında değilsin. Neden? Türkiye'deki insanlar genetik köken olarak vicdanlı iken İrandakiler vicdansız olduğu için mi? Anlaşılan İran İslam Devrimiyle birlikte İranlıların genetik kökeni de değişmiş! Üslubun çirkinleşiyor. Seninle tartışmayı bu noktada bitirme
  11. Bu kim ya :D

    Ateistlerin canına okuyor :D

  12. Tüm ateistler elbette kötü değildir ve çıkarları için her yolu mübah falan da görmezler. Benim iddiam ateistlerin kötü veya ahlaksız olduğu değil, ahlaklılıklarını düşünsel bir tutarlılıkla temellendiremeyecekleri.
  13. Hypatia

    Solculuk ile Komünizmin Farkları

    Siyasal literatürdeki sol tabiri, Fransız Devriminden sonra Meclis'te sol tarafta oturan ilericileri anlatmak için ilk olarak literatüre girdi. Bu ilericiler, devrimden sonra başka bir devrim yapmayı değil, mevcut 'burjuva devrimi' içerisinde iyileştirmeler yapmayı hedefledikleri için solcuydular. Solculuğun ilk ortaya çıkışı ve esas manası sistem içi iyileştirmeleri savunmaktır. Sosyal demokrasi soldur, hatta reformist sınıf mücadelesi soldur; ama sistemi tümden yıkmak sol değil komünistliktir. Komünistler sol adını daha fazla kullanmamalı. Solculuk bize aittir, çünkü esas manası sistem içi i
  14. ''Adam mısın lan sen?'' demekten daha yaratıcı olduğu kesin.
  15. Müslümanların ''adam olamadıkları'' konusunda hemfikiriz. Ama ateiste de ''Adam mısın lan sen?'' demek yetmez. Çünkü birazcık akıllı olan herkes, başkalarının düşüncelerine göre kendi çıkarlarını feda etmenin saflık olduğunu bilir. Söz konusu kişi, ''Adam değilim ama altımda BMW'm var, siz adamsınız da ne oluyor? Önce aç karnınızı doyurun! Sizin gibi sürünmemek için biraz hile yaptım diye kendimi suçlu mu hissetmem gerekiyor?!'' şeklinde bir cevap verirse ne olacak? Ateist bir ahlakı temellendirmekte kullandığın temel sav bu. Toplumun çıkarlarına uymak. Peki ateist bir birey neden toplumun
×
×
  • Yeni Oluştur...