Jump to content

-BERGÜZAR-

Üyeliği Sonlandırılmış Kullanıcı
  • İçerik sayısı

    335
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

7 Takipçiler

-BERGÜZAR- Hakkında

  • Derece
    Advanced Member
  • Doğum Günü 21-05-1965

Profile Information

  • Gender
    Female
  • Location
    ANKARA

Güncel Profil Ziyaretleri

4.836 profil görüntüleme
  1. -BERGÜZAR-

    "Yanılmışım Tanrı Varmış"

    Sen insandaki vicdan kavramına memeli hayvan güdüsü derken neye dayanarak diyorsun bunu? Aslanlar ceylanları yiyor. Sonra ceylanlar aslanı katil diye asmıyorlar üstelik. İnsan insandır, hayvan hayvan. İkiside canlıdır ama insan bir hayvan türü değildir. Önce mertebeni insan edeceksin, sonra sınava tabi olacaksın. Yani senin oradan beni buradan anlamana imkan yok herşeyden önce balam. Üstelik konumuz sadece Tanrı? Sen niye sınava vs kısırlaştırıyorsunki konuyu. Daraltıyorsun sürekli. Flew ne demiş, üstün bir zekanın olduğu bariz belli demiş. Ve Flew İn önermeleri işte burada.
  2. -BERGÜZAR-

    "Yanılmışım Tanrı Varmış"

    Baalciğim, Öss, Kpss, Lgs, Yds falan filan fıstık, her tür sınavda önümüze binlerce soru çıkıyor. Bunlar farklı dallara ait sorular. Bu soruları hazırlayanların hangisini görmek istedik, hangisi ile tanışmak istedik? Yada hangisi o soruları soracak düzeyde bilgiye sahip sınamak istedik? Yada hadi sınamak istedik neyle yapacaktık bunu? Zira sınanan bizken ve bu kabak gibi ortadayken değil mi? Selam canım.
  3. -BERGÜZAR-

    EY İNSAN! GÖZÜNAYDIN.

    Polemik yapıyorsun everest. O zaman benim yukarıda verdiğim örnek cuk oturuyor. Aç insan yemek zorundadır. Aç insan önce para kazanayım onunla ekmek alayım diye hesap yapmaz, direk yemeye odaklanır. Ve aç ve fakir ise çalabilir sırf karnını doyurmak için. Onun hangi gerekçe ile kısıtlayacağını söyler misin o zaman bana? Yada o ekmek çaldı diye ona hırsız muamelesi yapıp hangi değer yargına göre cezalandıracaksın?
  4. -BERGÜZAR-

    Gerçek evrenin, sanal yansımaları - Bilinçler.

    Hayır, öyle demiyorum. Sen Allahı madde cinsinden modellemeye çalışıyorsun ama onu madde cinsinden modelleyemeyeceğini söyleyerek, onun gücünün sınırlarını bilemeyiz demeye getiriyorum. Uçma hacı, Din insanın inanç özgürlüğünü asla sınırlamaz. Sabittir bu. Senin dinin sana, benim dinim bana. Der. Unuttun mu? Ama şu alıntıladığım cümlen ise on numara beş yıldızlık bir cümle olmuş. Ellerine sağlık. .... Bu arada yeri gelmişken bir konuya değinmek istiyorum. Ben burada doğru sözleyen ateistlerin bu insani/erdemli/doğru/objektif/dürüst tutumları karşısında olumlu tepkimi veriyorum ve beni bazı aklı evveller ateistlerin üzerinden prim yapmakla, ateist yalakası olmakla vs itham ediyorlar. Onlaradır bu sözüm. Akıllarını başlarına toplasınlar. Ateizm bir takım değildirki her ateistim diyeni tutasınız, yada müslümanlık. Benim din anlayışım doğrudan/iyiden/adaletten yana olan tavrımla eşdeğerdir. Bunu hangi insan dillendirirse ben o düşüncede onun yanında yerimi alırım. Bunun ötesinde bu tarz söylemlerinde beni yaftalamaya çalışanların kendilerini küçülttüklerini bir kez daha görsünler diye yazıyorum bunu.
  5. İşte bizde bunu diyoruz Everest. Kendi kendine oluşan birşey yoktur. Buna bu evrende dahil. Sıvı olsun ötesi kolay demek elbet kolay canlılığın nasıl oluştuğunu açıklamak için. Sıvı yani su bildiğimiz uzayda bizden başka bir yerde yok değil mi anibal? Varsada henüz bilmiyoruz ama bildiklerimiz üzerinden önermelerde yeter. Su nerden gelmiş anibal, hangi şartlarla oluşmuş. Hep şu tanımını çok iyi bildiğimiz tesadüf ile değil mi? Oraya bir şapşal koyunca ben şapşal oluyorum hissine çok kapılıyorsun anibal. O zaman bende sana şapşaloz anibal diyeyim, bakalım kendini öyle hissedecek misin?
  6. -BERGÜZAR-

    Gerçek evrenin, sanal yansımaları - Bilinçler.

    Ne kadar sığ bir bakış bu yahu. Simo gelsin bu başlığa. Yahu karadul adlı örümcekte seni devirmeye yetecek kadar zehir var. Ama ne küçük bir canlı değil mi? Bak sen şu Allahın işine.
  7. Evet, ne müthiş bir şapşallık anibal. Ağaç olması için neye ihtiyacımız var, yoksa kendi kendine mi oluverecek, onuda yazsana bize. Ama nasıl olsa, hava/güneş/su/toprak bedava dimi. Bunlar olunca tahta (ağaç) zaten kaçınılmaz. Birden aklıma gora filmi geldi niyeyse?
  8. -BERGÜZAR-

    Gerçek evrenin, sanal yansımaları - Bilinçler.

    Niye ihtimal yokmuş. Bal gibide eldeki malzeme yetiyor. Bak şu koskoca evren, bunun bir tasarımcısı/yaratıcısı/var edicisi var. İşte biz buna Tanrı diyoruz ama neye benzediğini vs bilmiyoruz. Sen bu evrenin nasıl olduğunu bigbang'e kadar biliyorsun (o da teori bazında, öncesini bilmiyorsun). Dolayısı ile evren nasıl oluştu? BİLMİYORSUN. Tanrı neye benziyor? BİLMİYORUM. Kabullerimiz bu noktadan sonra ne kadar birbirine benziyor görebildin mi?
  9. Olmaz tabi, bizde onu söylüyoruz işte. Ama odun var bak işte deyip ağacı gösteriyorsunuz. E ağaç nasıl olmuş sorusuna ise olmuş bir şekilde şu bu diyorsunuz. Hem odun olmadan marangoz marangoz olur mu diyeceksin, hemde ağaca bakıp kendi kendine olmuş işte diyeceksin. Çok ilginç değil mi? Aslında bu iki tür düşünme sorusu idi. Hem marangoz diyebilmemiz için oduna ihtiyacımızın olması gerektiği, hemde bunu ortaya çıkaran birine ihtiyacımızın olması gerektiği gibi. Yani bir şey var ise mutlaka öncülü birşey vardır demek istemiştim sorarak. En güzel soruya sıra geldi. Hadi sorun. Tanrı'nın öncülü nedir?
  10. -BERGÜZAR-

    Gerçek evrenin, sanal yansımaları - Bilinçler.

    Sen bir inek olsa idin bunun farkında bile olmazdın, yukarıda söylediğim sebeplerden ötürü. Çünkü sen düşünebilen/kavrayabilen diğer canlılardan farklı bir konumdasın ve buna insan diyoruz. İnsan düşünebilen bir hayvandır diyenlere itirazım yok, onlar kendilerini hayvan olarak kabul edebilirler. Ama bende bir canlıyım ve insan grubuna dahilim diyorum. Bu sebepten ötürü beni hiç kimse inek, eşek vs kategorisine dahil edemez. Çünkü ben düşünüyorum ve biliyorum. Ve diğer canlılardan farkımıda ortaya akılla koyabiliyorum. Dolayısı ile senin benim için inek olman ve benden eşek olmamı beklemen çok absürd ve hatta aşağılayıcı. Hemde iki türlü. Hem eşek olurmusun diye aşağılıyorsun, hemde başka bir canlı türü ile özdeşleştirme gibi gösterip (inek ve eşek yani) yine farklılık ortaya koyduğunu, yani seninle yine bir ortak noktamızın olmadığını söylemeye çalışıyorsun. Yemem. Ben insanım, sende insansın. Ama sen kendini nasıl tanımlarsan tanımla, yada başkası kendine ne derse desin beni bağlamaz. Ben insanım ve bunu da kimsenin ihlal etmesine izin vermem. Ama şu soruma cevap alırsam sevinirim. Yukarıda dedim ki: Evet, neden böyle bir ihtimalin yok?
  11. -BERGÜZAR-

    EY İNSAN! GÖZÜNAYDIN.

    Everest, Olaylara her tür değerlendirmede bir tercihtir. Bunun farkında mısın bilmem?
  12. -BERGÜZAR-

    Gerçek evrenin, sanal yansımaları - Bilinçler.

    Kabullerle ilgili bir durum demişsin. Kabul. Ama akli kabullerle ilgili bir durum bu. Tıpkı kötü bir eylem yaptığımda nasıl huzursuzluk duyuyorsam, yada iyi bir eylem yaptığımda nasıl huzur duyuyorsam bunu bilmeyle ilgili bir kabul bu. Yani bir şekilde yaptığım her eylemin bir sonucu olacağına/olması gerektiğine götürüyor beni. Bu yüzden bir kabuldür Tanrı fikri. Ki ben inek olduğuma senin kadar bile ihtimal vermiyorum. Ben katrilyon kadar katrilyon insanım. Bu kadar kesin ve net yani. Ama senin katrilyonda bir inek olma ihtimaline karşı, katrilyonda bir Tanrı ihtimaline yer vermiyor oluşunda çok düşündürücü değil mi sevgili arkadaşım. Selam.
  13. Marangozun varlığı odun olmasını gerektirir mi?
  14. -BERGÜZAR-

    Gerçek evrenin, sanal yansımaları - Bilinçler.

    Hayır. İki düşüncede aynı değil. Zira insan ve inek tanımını yine senin bilincin yapmıştır ve kabul edilmiştir. Yani artık değişmez gerçek kadar kesin birşeydir bu. Tıpkı 2+2 'nin 4 ettiğini kabul ettiğimiz kadar kesindir. Yani doğada matematik yoktur, matematik objeleri saymaya yarayan işaretlerdir. 3 elma, 5 ağaç gibi. Ama artık bunlar bizim için değişmez yasalar kadar sabittir. İnek ile seni ayıran en önemli faktör bence şudur. Sen belki ben inek miyim diye düşünübelirsin ama inek asla inek olduğunun bile bence farkında değil. O doğasına göre hayatını devam ettirir. Ot yer, süt verir. Ama sen bilinç ve şuur katılmış bir varlıksın/canlısın. Sen kendine ben insanım ve ineğe işte bu inek diyecek düzeyde bir akıla ve algıya sahipsin zira. Bu saatten sonra ben inekmiyim demenin Tanrı ile zerre alakası yok, hatta onun yapıp ettikleriyle yani. Selam.
  15. -BERGÜZAR-

    Gerçek evrenin, sanal yansımaları - Bilinçler.

    Sevgili Ateist Bakış, Bazen acaba ben inek miyim diye düşündüğün oluyor mu? Yani çok absürd bir şey yazmışsın.
×
×
  • Yeni Oluştur...