Jump to content

TheQuestioningman

Üyeliği Sonlandırılmış Kullanıcı
  • İçerik sayısı

    1.457
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

TheQuestioningman Hakkında

  • Derece
    Advanced Member
  • Doğum Günü September 15

Profile Information

  • Gender
    Male

Güncel Profil Ziyaretleri

2.301 profil görüntüleme
  1. TheQuestioningman

    TANRI veya YANILGISI

    Dur hemen kaçma. Sakin ol biraz. Yanlışlanabilirlir ilkesini yanlış anlamışsın. Bu ilke bilimin aslında gücünü gösteriyor. Bir hipotez ortaya atılınca hemen çürütülmeye çalışılır. Eğer bir hipotez yıllardır bütün çürütme argümanlarını atlatıyorsa teori olur. Yani bilim gerçekleri yansıtır. Asıl güvenilmez olan şeyler yanlışlanamaz önermelerdir. Çünkü yanlışlanamaz önermeler somut değildir. Onlar hayal mahsulleri olduğu için yanlışlamaz. Yanlışlanabilirlik ilkesi ''yanlışlanması istenen bir şeylerin varlığını'' gösterir. Evrim teorisi yıllardır yanlışlanmaya çalışılıyor. Yapılan bütün testleri geçiyor. Birbirinden bağımsız bir sürü bilim tarafından doğrulanıyor. Bağımsız bilimlerin ölçüm tekniklerinin hepsi, çok güzel bir evrim ağacı desenini çıkarıyor. Aynı testi Sitokrom C için yapınca da, insülin için yapınca da, hemoglobin için yapınca da aynı sonuç çıkıyor. Babalık testi için DNA testi yapan bilimcilere güvendiğin gibi bu bilimadamlarına da güvenmelisin. Bütün somut ve bilimsel delillerle desteklenen gerçekleri reddetmek hoş değil. Evrim 150 yıldır son güçle saldırıldığı halde yanlışlanamıyor. Çünkü Dünya'nın dönüşü kadar gerçek. Bu yaşam görüşünce ihtişam var...
  2. TheQuestioningman

    Galaksiler, Yıldızlar ve Gezegenler

    Tamam da insanların bunlardan faydalanması, onların insanlar için yaratıldığını hiçbir şekilde göstermez. İnsanlar arıların yaptığı balı çalıp yerler. Oysa arılar balı bizim için değil kendileri için yaparlar. İnsanlar ağaçların meyvelerini yerler, oysa ağaçlar meyvelerini kendileri için(üreme) yapmaktadır. İnsanlar yağmurun tarlaları sulakmak için olduğunu sanırlar. Oysa yağmur 4.3 milyar yıldır yağmaktadır. Sen bu ayette, yıldızların süs olduğu iddiasını savunurken kendi ayağına kurşun sıkıyorsun. Şimdi ben bahçemde çilek yetiştirsem, komşum 1 tanesini çalsa, o çileği komşum için mi yetiştirmiş oluyorum? Yıldızların çoğu milyarlarca ışık yılı uzakta. Yeni oluşan bir sürü yıldızı hiçbir şekilde göremiyoruz. 7 kat 7 kat diyorsun da neresi bu katlar? Atmosfer değil, çünkü 1.kat gökte yıldızlar var. Üstelik Kuran'a göre Dünya yıldızlardan önce yaratılmıştır ki bu kesin olarak yanlıştır. Saçma olduğu açık ayetleri, müteşabihmiş gibi yorumlayarak mucize çıkarmak son derece ayıp.
  3. TheQuestioningman

    Neml Süresi 88.ayet

    '''Onları da Allah gönderdi, insanlar tahrif etti, içlerinde benzerlikler olması son derece doğal .'''diyecek
  4. TheQuestioningman

    Alevilik bir din midir?

    Alevilik İslam değildir. Adamların ibadetleri bile farklı.
  5. TheQuestioningman

    TANRI veya YANILGISI

    Kulakulluketmem, bu konuşmayı noktalayalım. Evrim bu başlığın konusu değil.
  6. TheQuestioningman

    TANRI veya YANILGISI

    Konu nereden nereye geldi? Kanser hücrelerinin evrime etkisi yoktur neden mi? Çünkü sadece üreme hücrelerinde olan mutasyonlar sonraki nesillere aktarılır. Vücuttaki kanserler sonraki nesle geçmez. Bu değişimler kalıntsal değildir. Gen nükleotid dizisidir. Bundaki bütün değişimlere mutasyon denir. Şu anda renk pigmet genindeki mutasyonların ''tür içi olmak şartıyla'' farklar yarattığını kabul ediyorsun. Şu var: Bütün değişimler değil, ''sonraki nesillere aktarılan'' tüm değişimler mutasyonla oluyor. Genler sürekli değişiyor. Bu değişimin sebebi DNA polimerazın hata yapması, ilahi değil yani. Her insanda ortalama 3.2 gen değişiyor nesilden nesile. Bunların bazıları ortama göre seçiliyor. Kutuba giden siyah ayıların birinde beyaz pigment yapan bir mutasyon olsa hemen yayılıyor. 23.000 genimiz var. Birkaç tanesi değişe değişe milyonlarca yılda çoğu değişiyor.
  7. Farklı düşünenlerin düşüncelerinden dolayı öldürüldüğü yerde hiçbir fikirsel gelişme olmaz. Bırak kardeşim, isteyen istediğini düşünür. Gazali kim oluyor da milletin kafasının içindekine karışıyor? Mürtedleri de bu yüzden öldürüyorsunuz çünkü onlar dini eleştiriyorlar, milleti uyandırıyorlar. Demek ki dini çürütmek yasak. Din bilim kullanılarak çürütülebiliyorsa, zaten çürüktür. Gerici dediğiniz hristiyanlar da bilim adamlarını ''dini incittiği'' gerekçesiyle öldürdüler. Dinsizler dinlilerin her türlü düşünce özgürlüğüne saygı duyarken, dindarlar katli vacip diye bağırırlar.
  8. TheQuestioningman

    TANRI veya YANILGISI

    Zaten espriydi.
  9. TheQuestioningman

    TANRI veya YANILGISI

    Çok derin konular, boşver.
  10. TheQuestioningman

    TANRI veya YANILGISI

    Korkma yahu okusana. Sen de biliyorsun ki bilim inanmaya değil anlamaya yönelik bir şey. Onu okuman 5 dk sürer.
  11. TheQuestioningman

    TANRI veya YANILGISI

    Korkma yahu okusana. Sen de biliyorsun ki bilim inanmaya değil anlamaya yönelik bir şey. Onu okumadan 5 dk sürer.
  12. TheQuestioningman

    TANRI veya YANILGISI

    Hayır modifikasyonla alakası yok benim dediklerimin. Modifikasyonlar sonraki nesillere aktarılmayan, bireysel değişimlerdir ve evrimle alakası yoktur. Evrim genlerdeki değişimleri ele aldığı için Çuha çiçeği bizi bağlamaz. Bir zencinin çocuğu zenci doğar, beyazın çocuğu beyaz doğar. Çünkü beyazların sahip olduğu ''gen farklıdır''. 30 000 yıl önce MCR1 geninde mutasyonlar olmuş ve beyazlar seçilmiştir. Evrimde gen değişimi sadece mutasyonla olur. Mutasyon sürekli taze gen katar. Bazı mutasyonlar zararlı mutasyondur. Zararlı mutasyona sahip olan birey hemen eleneceği için bu özelliği sonraki nesillere aktaramaz, diğerleri yayılır. Discovery11 . Merak etme ben periyodik aralıklarla bütün Harun Yahya sitelerini turluyorum zaten, oradaki argümanlar beni kesmez. Kardeşim siz Nuh tufanına inanıyorsanız, kutup ayıları ve boz ayıların ortak atadan gelip sonradan ayrıldığını mecburen kabul edeceksiniz.
  13. TheQuestioningman

    TANRI veya YANILGISI

    Panpa, ''kanka'' anlamına geliyormış. Kanka > qanqa > panpa
  14. TheQuestioningman

    TANRI veya YANILGISI

    Doğal seçilimi şuradan oku. En açık ve anlaşılır Türkçe kaynak burası. Bu site ODTÜ'deki klüpler tarafından hazırlanıyor. Şu makaleyi oku: https://www.facebook.com/note.php?note_id=175101942547889
  15. TheQuestioningman

    TANRI veya YANILGISI

    Doğrudur. Bir mutasyonun fayda düzeyi ortama bağlıdır. Antibiyotikli ortamda bu mutasyon yararlıdır. Ama antibiyotiksiz ortamda bu mutasyon olumsuz etki yapar. Bu yüzden mutasyonlar iki ucu keskin kılıç gibi. Mesela CCR5 mutasyonu AIDS hastalığına direnç sağlar. Ama Batı Nil vürüsüne karşı insanı biraz zayıflatır. HIV'li bölgede CCR5 mutantlılar seçilir, diğer tarafta elenir. Veya kutup ayılarının melanin pigment genleri bozuktur. Bu mutasyon kutuplarda fayda sağlarken(kamuflaj), ormanlık yerde zararlı olacaktır. Zaten bu yüzden ''evrim canlıların ortama uyumu''. Bu mutasyon kutup ayılarında yayılır, orman ayılarında elenir. Ve bu yüzden kutup ayıları ve boz ayı diye 2 farklı tür oluşur. Mutasyonun seçilip seçilmemesi ortama bağlıdır. Her ortamda farklı mutasyonlar seçilir bu yüzden farklı ortamda yaşayan canlılarda farklı genler birikir. Bu olay sonucunda milyonlarca yıl farklı genlerin birikmesiyle popülasyonlar ayrılmaya başlar. (Allopatrik türleşme) Bakterilere gelince, onlara hiçbir şey olmaz. Dünya'nın en adaptif yaratıklarıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...