Jump to content

felitsa

Normal Üye
  • İçerik sayısı

    131
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

felitsa Hakkında

  • Derece
    Advanced Member

Güncel Profil Ziyaretleri

Güncel ziyaretçiler bloku aktif değil. Diğer kullanıcılar son ziyaretçilerinizi aktif edene kadar göremezler.

  1. felitsa

    Evrendeki düzen var mı yok mu?

    Biz bu evrenin içindeyken, burada oluşmuşken, kendimizi referans alarak düzenin olup olmadığını nasıl anlayabiliriz ?
  2. felitsa

    Ateistlere bir soru...

    Bence ahlakın masal olduğunu düşünmek, yaralı bir kediye üzülmemeyi gerektirmiyor. Çünkü davranışlar toplumun büyük çoğunluğu tarafında ahlaklı ya da ahlaksız olarak nitelendiriliyor, biz de bu nitelemelerin, mümkün olmadığı için yapılamayacağını düşünüyoruz diye davranışlarımızı gerçekleştirmekten vazgeçmek zorunda değiliz. Üzülebiliriz ama ahlaklı olduğu için değil, sadece bu durum üzücü olduğu için, biri bize zarar veriyorsa, bir sonraki tehlikeden korunmak için tepki gösterebiliriz vb.
  3. felitsa

    Varligimizin hikmeti

    Hayatın anlamı, bizim onu açıklamak için oluşturduklarımız değil de, bizden bağımsız olarak var olanlarsa, ne olduğunu ve dolayısıyla sorumlu olup olmadığımızı da bilemeyebiliriz. Ancak, biz hem rastlantılar, rastlantıların oluşturduğu zorunluluklar ya da sadece zorunluluklarla verileri bir şekilde (aynı zamanda özgür iradesiz) işliyor ve değerlendirip kişisel hedeflerimizi, varlık hakkındaki temellendirmelerimizi içeren sonuçlara ulaşıyorsak bunlar da öznel olacaktır. Saman çöpü oluyoruz bana kalırsa, ama savrulma miktarımız değişken. Kimileri rüzgardan ne kadar etkilendiğinin farkında, bu f
  4. felitsa

    tanrı özgür müdür...

    Zaten tanrının irade verdiğini varsayacak olursak sınırlı bir özgürlüğe sahibiz. Tanrı seçenekleri yaratan ,iyi ve kötü olarak adlandırdıklarımızı yaratan sistem kurucu. Bu değerlerin bile bir sabiti yok; değişken, göreceli. Şu an tanrının sahip olduğu seçim hakkı ve onun sayesinde oluşabilecek varlık anlayışımızı şekillendiren diğer senaryoları bilmediğimiz için bizi ne kadar sınırlandırdığını da bilmiyoruz. Yalnızca dereceli veya birbirinden farklı iyilikler arasında bir seçim yapabilseydik ve bunun dışında bir deneyimimiz olmasaydı da özgür olduğumuzu zannederdik. Hatta yaşam yalnızca kare
  5. felitsa

    tanrı özgür müdür...

    Bilmese de engel olabilir çünkü olabilecek tüm ihtimalleri biliyor ve hiçbirini engellememeyi seçiyor olabilir. Bu yüzden yarattıklarının özgürlüğü kendi özgürlüğünü kısıtlamayabilir. Peki bu tanrı kendi özelliklerini değiştirebilir mi?
  6. felitsa

    tanrı özgür müdür...

    Nasıl bir tanrı ortaya çıkacak merak ediyorum ama bu haliyle insana benzedi. Kıskanıyorsa, seviyorsa ve gücü her şeye yetmiyorsa korkması da kaçınılmaz olurdu. Olayların kontrolden çıkmasından korkabilir , sevdiklerinin sevgisini kaybetmekten korkabilir , dua edebileceği kimse de yok canının yanmasından endişe duyabilir, yaratma gücünü kaybetmekten de, değişimden, insandan, özgürlükten... İnsan tanrının istemediklerini yapabiliyorsa, tanrının kısıtlı gücü buna engel olmaya yetiyor ama isteyerek engel olmamayı seçiyorsa tanrı ve insan hala özgür olabilir.
  7. felitsa

    Evrim ve Kuran

    Neden saçma ?
  8. felitsa

    Evrim ve Kuran

    "Allah kaldıramayacağı bir taş yaratabilir mi?" sorusunda değişiklik yapmama şartı olmadığı için böyle cevap verilebileceğini düşündüm bir şekilde yapabiliyor. Bu kez "Allah hiçbir değişiklik yapmadan kaldıramayacağı bir taş yaratabilir mi ? " diyorsunuz, katılıyorum her şeye kadir değil gibi görünüyor.
  9. felitsa

    Evrim ve Kuran

    Şöyle olabilir mi ? Allah önce kendindeki kadiri mutlaklık sıfatını değiştirir. Örneğin, bunu sadece "güç sahibi olan" yapar ve kaldıramayacağı bir taş yaratır. Bunları yaptığı zaman kadiri mutlak bir tanrı olmayacak olması mevcut kadiri mutlak tanrının bunları yapabilirliğini engellemez.
  10. felitsa

    ÖLÜM...

    Belki yaratılmışızdır,bilmiyorum.Öğrenmeye çalışıyorum.Bunu neden soruyorsun?
  11. felitsa

    ÖLÜM...

    Müslüman değilim.
  12. felitsa

    ÖLÜM...

    Sonsuzluğu ölmeden de anlamlı bulmak gerekir demedim.Sistem Allah'ın elinde,istese ölmeden de anlamlı bulabilecek şekilde yaratırdı insanları.Niçin böyle yaratmış dedim.Bu ve buna benzer soruların cevabını bilmediğimiz sürece ulaştığımız nokta,sizce Allah'ın varlığı,anlam arayışını gideren tatmin edici bir açıklama değil. "Allah böyle diledi,mülk onun ve istediği tasarrufu yapar."demekle "Rastlantılar ve zorunlulukların ürünüyüz." demek arasında anlamlılık bakımından nasıl bir fark var?Bence yok.İkisi de varlığın niçin bu şekilde var olduğunu açıklamıyor. Soru:insanlar niçin ölmek istemez?
  13. felitsa

    ÖLÜM...

    Ahiretsiz daha anlamlı demiyorum. ‘’Ahiret dünyayla tamamlanır’’ çünkü biz dünyada yaşıyoruz ötesini deneyimlemedik.Ölümlüler olarak ölümsüzlüğü tasavvur ediyoruz.Bu gezegendeki düalite nedeniyle birçok şeyin zıtlarıyla birlikte var olduğunu ve anlaşıldığını görüyoruz.O yüzden ahireti de böyle yorumluyorsunuz.Ahiretin dünyayla tamamlandığını söylemek hem sizi hem de çeşitli ahiret senaryolarının insan ürünü olduğunu düşünen birini destekler. Eğer o bahsettiğiniz kimse, hiç ölümü tatmadan da sonsuzluğu anlamlı bulabilecek şekilde yaratılsaydı anlamlı bulurdu.Diyorum ki pek çoğu gibi, Allah n
  14. felitsa

    ÖLÜM...

    İnsanın ölümsüzlük ve adalet isteği,anlam arayışı ahiretin varlığına delildir diyorsunuz.Yaşam bu haliyle eksik kalıyor peki ahiretle tamamlanıyor mu ?Ve ahiretle nasıl ‘’anlam’’ kazanıyor en önemlisi? Niçin varız? Çünkü Allah var,Allah niçin var? O hep var ve varlığı kendinden.Allah için bu soruyu sormak anlamsız mı,hatalı bir soru mu?Allah’ın neden böyle sıfatları ve özellikleri var?Neden imtihan için yaratıyor? ''Allah var'' cevabı bizi sadece bir önceki sebebe götürüyor.Tıpkı biri size duyguları,aşkı,anneliği hormonlarla,biyolojik süreçlerle açıkladığında anlam arayışınızdan vazge
  15. felitsa

    Bu Forum Sayesinde Ateist-Agnostik olanlar

    Onlardan biri de benim.
×
×
  • Yeni Oluştur...