-
İçerik sayısı
212 -
Katılım
-
Son ziyaret
Topluluk Puanı
0 Neutralsophistic Hakkında
-
Derece
Advanced Member
Güncel Profil Ziyaretleri
1.195 profil görüntüleme
-
Öznel deneyimler maddi süreçler ile açıklanabilir mi?
Başlık, sophistic kullanıcısının konusunu cevapladı: ATEİSTFORUM
@ck789 Olaya Dualist bakıyorsun. Bilinci, bedenden ayrı bir töz olarak düşünüyorsun. Dini terminolojide “ruh”a karşılık geliyor bahsettiğin olgu. Klasik dualizm çok zaman önce çürütüldü. Bilinç üzerine de çeşitli yaklaşımlar söz konusu. Nöroloji bilimi meteryalisttir. Bilinci beyine indirgeyerek açıklar. Beyinin çeşitli bölgelerinin etkileşimi sonucu ortaya çıkan bir zihinsel durumdur. Dolayısıyla; bilinç ortaya çıktığı bedene aittir. Beden beden gezemez. Ayrı bir töz değildir. Beyin üzerine yapılan çeşitli uygulamalar ya da beynin hasar aldığı kazalar sonucunda ortaya çıkan karakt -
Ben de çok uzun yıllar Sünni olarak yaşadım. Yani, günümüzde esasında Deist olan ve yetiştirilmeden dolayı Sünni olduğunu söyleyen müslümanlar gibi. Namaz da kıldım, Kuran’ın mealini de okudum zamanında. Sonra bir an sorgulama ihtiyacı hissettim. Hayatta yaşadığım kırılma anlarından birinde oldu bu. Sonra daha çok araştırdım ve okudum. Şu an herhangi bir dine inanmıyorum. Siz de bu süreç içerisindesiniz gördüğüm kadarıyla. Belki gerçeğin ne olduğunu mevcut zihinsel yetilerimizle bilemeyebiliriz, ama ona ancak sorgulayarak yaklaşabiliriz. Ben de bunu yapmaya çalışıyorum. iyi günler di
-
Teşekkür ederim eleştiri için. Ben, İslam inancına dayalı kısımları insanların genel kabulüne göre yazmıştım. Bugün müslümanlar genel olarak bu duyguları hissediyor. Benim düşüncelerimi yansıtmıyor. Son kısım benim ölüm halkındaki düşüncelerim. Bilimcimi kaybetmek ve yok olmak korkutuyor beni. Hoşça kalın
-
Ölüm söz konusu olduğunda insanları korkutan şey inançlı ve inançsız olma durumuna göre değişiklik gösterir. Ebedi hayatın olduğuna inanan bir inançlı da ölümden korkar. Azrail’den korkar, kabir azabından korkar, cehenneme gitmekten korkar. Kapalı mekanda kalma korkusu olan mezara girmekten korkar. Sonrasında onu kabirde ziyaret edecek olan meleklerden korkar. Allah’ın huzuruna çıkmaktan, onu görmekten korkar. Reenkarnasyona inanan biri, sonraki hayatında ne olacağından korkar. Dinlere göre değişebilir bu durum. İnançsız biri ise yok olmaktan; yani bilincini, benlik duy
-
Toplumsal yaşamda ulaşılabilecek ideal noktanın özellikleri
Başlık, sophistic kullanıcısının konusunu cevapladı: ATEİSTCAFE
O da benim ütopyam. İnsanlar yönetilmeye ihtiyaç duymadan birbirine zarar vermeden yaşamayı becerebilecekler. İleride zaten yalnız olmayacağız. Yeni bir tür üretmek çabalıyoruz. Üstelik insandan üstün. Yapay zeka. Bilincin sırrı çözüldüğünde insanın üstünlüğü sona erecek. Kısa vadede bence de yönetim yapay zekaya bırakılmalı. Uzun vadede ise insan türü dünyadan silinebilir de vadesini doldurup. -
Toplumsal yaşamda ulaşılabilecek ideal noktanın özellikleri
Başlık, sophistic kullanıcısının konusunu cevapladı: ATEİSTCAFE
“Self-control”ü ve farkındalık düzeyi yüksek bireylerden oluşan bir toplum ideal toplum olur zannımca. Günümüz şartlarında ütopyadır. Böyle bir sistem kendi kendini yönetebilir ve yönetilmeye ihtiyaç duymaz. Günümüz dünyasında insanlar farklı aile yapısından, farklı arkaplanlardan çıkıp ortak bir noktada buluşmaya çalışıyor. Bu çok yorucu bir şey. Görüldüğü üzere de anlaşmazlık had safhada. Halen homo-saphiens etnik köken, milliyetçilik, cinsiyetçilik, dini inanç ayrımcılığını aşamadı. Bireylerin fenomenolojileri birbirinden çok farklı. Ortak bir zeminde buluşmak çok zor. Bu nasıl aşılır? Sanı -
Hristiyan terörü ve salt İslam düşmanlığı
Başlık, sophistic kullanıcısının konusunu cevapladı: ATEİSTCAFE
Savunmasız insana karşı silah kullanmak vahşettir. Dini, dili, ırkı, amacı, davası farketmez. Üzücü bir hadise, kimse hiçbir suçu yokken başına gelsin istemez. -
Dava. Şato da güzel ama sonu yok.
-
Lütfen! Adam daha Halife olacak! ?
-
Pucca diye bir yazar var. Kinayeli yazıyor biraz. Bu seçimlerde de Muharrem İnce’yi desteklemişti. “Yarın ayak kokusundan kurtuluyoruz. Şampanya patlatıp kutlayacağız” gibi twitler atıyordu. Çomarlar saldırmıştı sosyal medyada. İşte en son“Ben Batı’nın uşağıyım. Batı benim herşeyim” gibi bir twit atmış. Oğlunun adı Batı halbuki. Bunun için evine baskın yaptılar. Telefon kayıtlarını incelediler kadının. Trajikomik. Daha neler göreceğiz. Bu iyi günlerimiz.
-
+1
-
RTE’ nin artık sahneden inme vakti gelmiştir. Son seçimde de işin aslı kaybetmiştir. Hileyle almışlardır. Bunu herkes biliyor. Zaten son zamanlarda keyfi kalmadı. Nasıl bir dalavere çevirsem de bu seçimden yırtsam diye kara kara düşünüyor. Normal şartlar altında bu seçimi alamaz. Fakat hepimizin bildiği gibi Türkiye’ de anormal şartlar söz konusu. Tayyip’ in kaybetmesi demek yargılanması demek. Bunu göze alamaz. Ya bırakıp kaçacak ya da hile yapıp bir şekilde ortalığı karıştıracak. Göreceğiz ne halt yiyeceklerini. Adamlar ağaçların altına cephane gömdüklerinden bahsediyorlar. Türkiye’nin gelec
-
37 yaşımdayım böyle bir dönem girmedim. Siyaset günlük hayatımıza kadar müdahil oldu. İnsanlar kutuplaştırıldı, salaklaştırıldı. Bir grup holigan oldular. AKP zulmü yaşadık. Bu holiganlar çok özgüvenlilerdi, onlara çomar dendi. Ne denirse alkışladılar. Kurşunların önüne atladılar, tankların tepesine çıktılar. Darbe bastırdıklarına, Türkiye’nin süper güç olacağına inandılar. Her yer lale gibi Rabia heykelleri ile doldu. Bunun bir kahramanlık öyküsü olduğuna inandılar. Haburda davul zurnayla karşılayıp içeride vurdular. Çözüm süreci dediler, oturup anlaştılar. Sonra yan yattılar. Bu
-
Bu geçen gün, “o hesap bana ait değil, sahte hesap açmışlar, dilekçe verip şikayetçi olacağım!” diye zırlıyordu. Hep öyle olur zaten, hep sahte olur o hesaplar. Bu ifadeleri kullan bir varlık artık “ insan” diye tanımlanmamalıdır bence. Bunlar yeni bir tür. Sahtekar, dönek, düzenbaz, kindar, acımasız, yalaka, hain, adi, şerefsiz bir tür. İsmini koyamadım henüz. Kullandığımız hiç bir sıfatla uyuşmuyor. Ne desek az gelir.
-
AKP alır. YSK ellerinde. Referandum da gördük! OY ÇALIYOR ADAMLAR. Var mı ötesi? Gökten allah inse bizi kurtaramaz.