Desert Wind

Sadece Ateistler Grubu
  • İçerik sayısı

    2.408
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

7 Takipçiler

Desert Wind Hakkında

  • Derece
    Advanced Member

Profile Information

  • Gender
    Male

Güncel Profil Ziyaretleri

1.307 profil görüntüleme
  1. Hayvan derisi hemen kullanılmazsa bozulmaz mı?
  2. İslam'ı rivayetlerde dahi son ayetlerin Mekke'de inen ayetler olduğu sona eklendiği söyleniyor diye hatırlıyorum Hayır ben de bunu anlamıyorum ne alakası var bilmem kaç önce veya sonra söylenen ayetin alakasız bir sürede.
  3. Tübingen Nüshası Muhammed'den sonra 10.yılla 50. Yıl arasına tarihçenmiş ve yeni bir peygamberden bahseden ayetler de mevcut ne düşünüyorsun?
  4. Tübingen Kuran Nüshası Hakkında ne düşünüyorsun Beelzebub?
  5. Bunun için ayet inmesine ne gerek var hâdis olsa olmuyor mu?
  6. Bakara Suresi muhtemelen en uzun süre olmakla kalmayıp ayrı bir kitapçık.
  7. Masal kahramanlarıyla gerçek bir insanı kıyaslamak karşılaştırmak doğru değil.
  8. "I think that for you, too, not all your laws and commandments are in the Qur'an which Muhammad taught you; rather there are some which he taught you from the Qur'an, and some are in surat albaqrah and in gygy and in twrh. So also we, some commandments our Lord taught us, some the Holy Spirit uttered through the mouths of its servants the Apostles, and some [were made known to us] by means of teachers who directed and showed us the Way of Life and the Path of Light." Bu alıntı şu kaynaktan okuyabileceğiniz ismi verilmeyen bir Arap Emiri ile bir Hristiyan keşişin tartışmasından alınmıştır. : http://www.christianorigins.com/islamrefs.html#bethhale Başlığı : A Monk of Beth Hale and an Arab Notable (post-717) 717 sonrasına tarihleniyor kaynak peki ben bunu niye paylaştım? Arap Emiri Hristiyan din adamına soruyor : Incil'de çarmıha tapın demediği halde niye bunu yapıyorsunuz ? Din adamı kısaca " sizin peygamberiniz de size verdiği emirlerin bazılarını Kuran'dan bazılarını Bakara Suresi'nden bazılarını İncil ve Tevrat'tan öğretti " (devamı önemsiz) Peki garip olan şu Bakara Suresi neden Kuran'dan ayrı zikrediliyor ?
  9. Anti-Sosyal olmak kötü bir şey değil kimseyle konuşmak zorunda değilsin kahveni yap kitabını oku başarılı bir adam ol o zaman seninle mike mike konuşurlar kimse de alay edemez.
  10. Fıkıh mantıksız ayetlerin tevil üstüne teville mantığa uydurma ve onlardan kanun çıkartma sanatı değil mi?
  11. Hanif putperest demekmiş Aramice de öyle okudum.
  12. Mitoloji güzeldir eski insanların hayal dünyasıdır ama şimdiki insanların ona inanması acınacak bir şeydir.
  13. Kuran'ı Islâmi hiçbir kaynağa başvurmadan açıklamak gerekir yoksa mitlerden kurtulamayız. Örneğin Müddesir Suresi'nin Velid bin Muğire için inmesi gibi. Sözde Velid zenginmiş çocukları falan her şeyi varmış ama kafirmiş üstelik meleklerin sayısı olan 19'la da alay etmiş. Bu hikaye çok baştan savma kâfir bir adamın meleklerin sayısıyla alay etmesi ne demek? Muhammed 19 değil de 10000 melek var cehennemde dese nolacak ki adam inanmıyor. Bir de bu 19 melek Hıristiyanlar ve Yahudiler için Müddesir Suresi'nin 31.ayetinin belirttiği gıbı ıbret olamaz çünkü iki dinde de 19 cehennem zebanisi meleği diye bir inanç yok. Bence bu sure başka bir şeyden bahsediyor. Tevrat'ta Harun Levili olarak Tanrı'nın tek büyük kahini olacaktır . Yine Levililer'den olan Karun Musa ve Harun'a isyan edip Harun'un yerinde ben olmalıyım tarzı şeyler söyleyip olay çıkarır.Tanrı isyanın sonunda ,Talmud'a göre Yusuf'un Mısır'da sakladığı 3 hazineden birini bularak zengin olan Karun'u ve taraftarlarını, yerin dibine gömer. İnanışa göre yerin dibinde cehennemde hala sesleri bazen duyulmaktadır bu isyancıların. Muddesir Suresi ilk 30 ayet bence şöyle anlaşılmalı: 1 - Ey örtüsüne bürünen (Peygamber)! ( Harun olabilir kahin giysisiyle özel yapımdır ve Tevrat"ta kahinler bu giysileri giyer) 2 - Kalk artık uyar. 3 - Sadece Rabbini yücelt. 4 - Elbiseni temizle. 5 - Pislikten sakın.( Arınma kuralları) 6 - Yaptığını çok görerek başa kakma.( Kahinlik) 7 - Rabbin için sabret. 8 - O sûra üflendiği zaman, 9 - İşte o gün pek zorlu bir gündür. 10 - Kâfirler için hiç kolay değildir. 11 - Tek olarak yarattığım o kimseyi bana bırak.(İsyancı Karun) 12 - Hem ona bol servet verdim.( Karun'un zenginliği) 13 - Hem göz önünde oğullar verdim.( Karunoğullari'nın Mezmurlari bile var TaNaH'ta) 14 - Hem ona büyük imkânlar sağladım. 15 - Sonra da şiddetle arzu eder ki daha da artırayım.( Karun Harun'un yerinde olmak istiyor o da Levili) 16 - Hayır, çünkü o bizim âyetlerimize karşı bir inatçı kesildi. ( Musa ve Harun'a isyan etti) 17 - Ben onu dimdik bir yokuşa sardıracağım.( Yerin dibi) 18 - Çünkü o bir düşündü, ölçtü, biçti.( İsyan düşündü) 19 - Kahrolası nasıl da ölçtü, biçti. 20 - Yine kahrolası, nasıl ölçtü biçti. 21 - Sonra baktı. 22 - Sonra kaşını çattı, surat astı. 23 - Sonra arkasını döndü ve büyüklük tasladı.( Benim adamlarım var zenginim dedi Karun) 24 - "Bu, dedi, başka değil öğretilegelen bir sihirdir."( mucizeler için diyebilir veya Tevrat için ) 25 - "Bu, sadece bir insan sözüdür."( Kahinliğin Harun'a alt olması kararı veya Tevrat) 26 - Ben onu Sekar'a (cehenneme) sokacağım. 27 - Bilir misin sen, nedir o sekar? 28 - Ne geriye bir şey kor, ne bırakır. 29 - Durmadan derileri kavurur. 30 - Üzerinde ondokuz vardır.(Harun'un oğulları Nadav ve Avihu'nun hikayesinde 10:9 ve Sekar var bkz : )
  14. Bu forumda hala Allah yok var tartışması mı yapılıyor bize İslam 'ı mitlerden arındırarak doğumunu anlatan adamlar lazım geçin bu mitolojik tartışmaları.
  15. Hristiyanlar'da İskender'in egemenliğinin başlangıcını referans alan takvimlerde 309 Yılı çok önemli bir yıldır o yıl ( miladi M.Ö 2) yani 309 Yılı Îsa'nın doğduğu yıldır. İsteyen Süryani Kilisesi'nden Antakyalı Severus'un Edessa (Urfa) Kronik'ine ya da Muhammed'in peygamberliğinden önce yazılmış Arapça Çocukluk İncil'ine bakabilir: Edessa Kroniği (Severus 5 ila 6.yüzyılda yaşadı) : http://www.earlychristianwritings.com/fathers/chronicle_of_edessa.html Arapça Çocukluk İncil'i : http://www.newadvent.org/fathers/0806.htm Iki eserde de İsa'nın doğumu Iskender'den sonra 309. Kuran'da, Ashab-ı Kehf Kıssası'nda efsanenin hiçbir Hristiyan versiyonunda olmayan bir uyku süresi verilmiştir: Kehf Suresi 25 - Onlar, mağaralarında üçyüz yıl kadar kaldılar ve dokuz yıl da buna ilave etmişlerdir. Oysa Hristiyan versiyonlarında uykunun en fazla suresi 150 yıl civarlarında olarak geçer. Kuran bu kez cesaretini toplamış ve diğer zamanlarda olduğu gibi " yuvarlak laflar kurmayıp " kaç yıl uykuda kaldıklarını yazmıştır. Öyleyse bu 309 yıl neyin nesidir?... En üstte yazdığım gibi Kuran yazarları İskender takvimine göre İsa'nın doğumu olan 309 yılı Ashab-ı Kehf'e atfetmiştir. Üstelik Arapça Çocukluk İncil'i 309 Yılı içermesine ek olarak, İsa'nın mağarada doğduğunu söylediği için doğum anındaki mucizeyi güneşin hareketleriyle de betimlediği için ve hem Arapça Çocukluk İncil'i hem Kehf Suresi 'nde doğum yapılan ve uyunulan yer tapınak gibi görüldüğü veya mescit yapılmak istendiği için Kuran yazarları bu detayları Arapça Çocukluk Incil'inden duyup kasıtlı veya kasıtsız şekilde Ashab-ı Kehf olayında kullanmış ve bu yüzden karışık bir hikâye çıkmıştır. İsa'nın doğum yılı ve mağarada doğum, tapınak/ mescit gibi görülen mağara ve güneşe yapılan göndermeler Ashab-ı Kehf'in öyküsüne karıştırılmıştır. Son olarak Isa'nın İskender Devri'nden 309 yıl sonra doğduğuna inanıldığını bir kez daha hatırlarsak Kuran'ın aynı Kehf Suresi'nde Iskender ( Zulkarneyn) masalını anlatması bu karman çorman hikâye yaratma tezini güçlendirmektedir.