Tanah-Gospel Theologist

Sadece Ateistler Grubu
  • İçerik sayısı

    1.944
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

7 Takipçiler

Tanah-Gospel Theologist Hakkında

  • Derece
    Advanced Member

Profile Information

  • Gender
    Male

Güncel Profil Ziyaretleri

959 profil görüntüleme
  1. Ne büyük tesadüf tıpkı sizin yaptığınız gibi Budist Metinler'den İsa'yı ve Mesihlik'ini kanıtlayan Hristiyan misyonerler var al birini vur ötekine burda bahsedilen Budizm'deki avatar inancıdır.Muhammed veya İsa değil.
  2. Neden farklıdır yazıda anlattım:: Bu konuyla ilgili yazmış olduğum her mesajda, her açtığım konuda, her paylaşımımda özellikle belirtiyorum ve özellikle tekrarlıyorum. Kuran'ı Kerim hiçbir zaman Tevrat'tan, hiçbir zaman Tanah'tan hiçbir zaman İncil'den alıntı yapan bir kitap olmadı, benim iddiam budur . Kuran'ı Kerim'in alıntı yaptığı metinler halk arasında popüler olan Kutsal Kitaplar'ın içinde yer alan mitolojik öyküleri açıklayan apokrif kitaplar, tefsirler, düzmece kutsal yazılardır. bunlara örnek olarak Mesih'in Arapça Çocukluk İncili, Midraşlar, Apokrif Metinler ,Talmud verilebilir.Kuran'ı yazan kişiler öyle görünüyor ve öyle anlaşılıyor ki bu 2 dinin hikayelerine o kadar da yakın değiller. Öyle görünüyor ki teolojilerine de uzaklar. Mesela Yahudiler'in içinde Musa zamanında Samiri diye Kıpti isyancı bir kişinin olduğunu ve bu kişinin Musa zamanında yaşadığını sanıyorlar, aslında Samael olarak bahsi geçen Şeytan'ın altından buzağının böğürmesine sebep olduğu öyküyü anlatan Pirke De Rabbi Eliezer midraşik risalesinde geçen hikayeye referans vermek isterken ellerine yüzlerine bulaştırıp Samiriler'in olmadığı zamanda yani Musa'nın zamanında Samiri diye bir adam varmış gibi bahsediyorlar.Ya da İsa'yla ilgili ilk olarak kanonk İnciller yazıldıktan sonra üretilmiş bulunan çocukluk öykülerine sanki gerçekmiş gibi değinerek apokrif düzmece Çocukluk İncilleri'ne anlatılarına sanki gerçekmiş gibi referans veriyor Kuran yazarları. Bu 2 örnek sadece vahim durumu görmek açısından yeterli.(2 Meryem konusuna hiç girmiyorum rezalet bir anakronizm söz konusu) Şimdi bunu yapmalarının nedenine değinelim:Bu tür Kutsal Yazılar'a alternatif üretilen metinler Kutsal Yazı'da geçen ama detayları belirtilmeyen öyküleri detaylandırırlar, halkın merak duygusunu tatmin ederler ve aslında Kutsal Kitap'ta yer almayan bazı uçuk öyküler de üretilir ki halk ateşli bir şekilde inancına bağlı kalsın ve halk gece yatarken eğlenceli bir öyküyü ateş sohbetlerinde okusun,okutsun veya dinleyip feyz alsın. Çünkü Kutsal Kitaplar çoğu zaman öyküyü uzatmaz mucizeyi anlatır yazar ve geçer. Apokrif metinler Kutsal Kitap'ın boşluklarını doldurur, eksiklerini giderir, saçma olan öyküleri ve çelişkileri bir nevi tefsir mahiyetinde mantık çerçevesine oturtur ve bu metinler halka açık olduğu için popülerdir Kutsal Kitaplar ise üst dini zümreye hitap eder ve okuma yazmaya hakimiyet ister. Kulaktan kulağa aktarılan belli başlı hikayeler dışında Kutsal kitaplar avam tarafından detaylı bilinmez bilinen daha çok bu popüler ve daha uçuk olan apokrif metinlerdir. Bunların halka ulaşma başarısı Kutsal Metinler'e göre daha yüksektir. Bu yüzden Kuran yazarları apokrif metinlerden kulaktan dolma veya halk arasında dolaşan öyküleri almışlardır ana metinlerdekileri değil.ÖZETLE Apokrif metinler çoğu zaman hem ana kutsal kitabın da önüne geçerek halk nezdinde çok daha fazla değer bulurlar hem de ana kitapta ayrıntılı olarak yer almayan konuları işlerler. Buise, apokrif metinlerin önemini bir kat daha artırır .Bu yüzden Kuran yazarları bilmedikleri Yahudi ve Hristiyan Kutsal Kitapları'ndan ziyade bu metinlerden popüler öykülere aşinadırlar ve çoğu zaman yanlış , değişik versiyonları anlatılan ve bahsi geçen coğrafyada yanlış bilinen asıl öyküden farklı hikayeleri Kuran'a dahil etmişler, hatta bazen anlatılan öyküdeki kelimeleri ve olayları büyük ihtimal kulaktan dolma olduğu için yanlış aktarmışlardır .
  3. Merhaba ben ateistteolog ilk açtığım eski hesabım silinmemiş yaptığım eski bir çalışmadan burdaki üyelerle de paylaşmak istedim Kuran'daki Fil Suresi'ndeki Ebabil Kuşları ile engellenen Fil Ordusu'nun Yemenli Hristiyan kumandanlarından olan Ebrehe (ölümü ö. MS 525 veya en geç 553) Milat'tan sonra 1. Yüzyıl'da yapılmış ve sonra yıkılmış, Ma'rib Seddi'ni kendi zamanında tamir ettirip bu sedde, içinde Hıristiyan kültürünü ifade eden birtakım ifadelerin de yer aldığı yüz otuz altı satırdan oluşan bir kitâbe yazdırtmıştır. Kaynaklarda bu kitâbenin başlangıç kısmında: "Rahmân'ın Rahmet'i ve Lütfu ve Kudretine ve Mesîh'ine ve Ruhu'l-Kuds'e"(Kutsal Ruh) yazdığı nakledilmiştir Kaynak-(Hitti, Philip K. (2011). Siyasi ve Kültürel İslam Tarihi. çev: Salih Tuğ. İstanbul.). Açıkçası ibarede geçen ifadelerden Hıristiyanlar'ın teslis inancına ait unsurlar göze çarpmaktadır. Ancak teslisteki Baba ifadesi burada Rahmân kelimesiyle yer değiştirmiş görünmektedir. Kaynak- (DÖNER, Ertuğrul. Dine İlişkin Bazı Bilgi, Rivayet Ve Kıssaların Hareket Noktası Yemen/Yemen Yahudi Ve Hıristiyanları. Dini Araştırmalar, 2015, 18.46.) Yani Kuran'da yer alan Rahman kelimesi Hristiyan Arap literatüründe Teslis'teki ''Baba'' için kullanılıyor. Bu konuda iddialı değilim ancak ''Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla'' anlamına gelen ''Bismillahirrahmanirrahim'' ifadesinde acaba ''ana rahmi '' anlamına geldiği için -etimolojik olarak- ''Rahim'' de İsa'ya , yani Meryem'in karnındaki Oğul'a işaret ediyor olabilir mi? Ruhu'l Kuds yani Kutsal Ruh ise zaten Kuran'da İsa hakkında ''biz onu(İsa'yı) Ruhu'l Küds'le destekledik'' (Bakara 87,253; Maide 110 ) şeklinde ayetlerle yer almakta. Eğer bu fikrim doğruysa Kuran yazarları tıpkı bazı erken dönem Hristiyanları gibi teslisteki Baba ile Oğul'u (Rahman ve Rahim'i) geleneksel teslis inancındakinin aksine kişilik olarak ayırmadan eşit ve aynı özden görmekte , Kutsal Ruh'u ise tıpkı erken dönem Hristiyan Azizler'inden Augustinus gibi Baba ile Oğul arasındaki sevgiyi sağlayan birlik ilkesi olarak düşünmektedir. Kutsal Ruh erken dönem Hristiyanlık'ında çok tartışılmış bir kavram olup bir fikre göre '' Tanrı'nın dünyadaki etkin halidir''. Yahudi inancında ise peygamberlik ruhudur . İslami geleneğe göre o Cebrail'dir ama bu pek mantıklı durmaz.(Bana göre.) Dolayısıyla Kuran teslisi reddetse de teslisin izleri hala içinde duruyor. En azından geleneksel teslisçi Hristiyanlık tarafından sapkın görülen Nasturi ve Ariusçu üçlük anlayışının izleri hala Kuran'da görülebiliyor. (Bkz: Baba(Rahman),Oğul(Rahim),Kutsal Ruh(Ruhu'l Kuds), Kelimetullah (Tanrı Sözü yani Logos Kuran'da İsa için kullanılır örneğin Ali İmran Suresi Ayet 45, v.b v.b )
  4. Bu saf Taslamanci atkadas Da bize bunlari yutturacagini saniyor.
  5. Kuran yazarları bir karınca ile Süleyman'ın konuştuguna inanan bir zihniyete sahipken çıkıp levha tektonigi Kuranda yazıyor demek nasıl bir bonzai kafası gerektiriyor anlamış değilim.
  6. Dedigim Gibi Kuran YahudiLeri bircok konuda yerden yere vururken asla Adem ve Havva gibi masallari yanlis anladiniz dememis tam aksine o mitozlara atiflar yapmistir bunu kivirmak imkansiz.
  7. Kuran diye elimizde tuttuğumuz metin peygamberin insanlara açıkladığı Kuran değil bu %100. Kuranda kesintiler var hatta bazi ilk dönem alimleri Kuran 18000 ayetti bile demiş Fatihayi sure değil Dua sayandan Kuran'daki bazı iki sureleri tek sure kabul edenler bile var ilk dönemde.
  8. Sayin inançlilar istediğiniz kadar Kıvirabilirsiniz biz ilk dönem Islam kaynaklarında Adem ve Havvanin var olduhunu biliyoruz heralde kurana yakincçağda yaşayanlardan daha iyi anlayacak değilsiniz. Ayrica Kuran birçok konuda Hristiyanları ve Yahudileri eleştirmistir ama bu konuda Hayır.
  9. Hayır bizi gerizekalı yerine koyup ilk dönem Kuran tefsirlerini bilmediğimizi sanıyor ya o harbiden acınası.
  10. NKuranda evrim yoktur bunun en büyük kanıtı ise Kuranin Tevrat'i bu konuda bir defa dahi eleştirmemesi Adem ismini kullanması ve peygamberin sözleri ve yaşadığı çağdir. Bu zirvalara inanıp da Kuranda Adem ve Havva masalı yok diyen safin tekidir. Teşekkürler paylaşım için .
  11. Siz ateistleri gerizekali sanarak mi bu konuyu actiniz?
  12. Batlamyus evren modelini ve eski kozmogonileri araştırın bu iddialarin maalesef saçma sapan olduğunu biz biliyoruz.
  13. Şu yukardaki yorumda en ufak bir zeka kırıntısı olduğunu biri ispat ederse forumu bırakacağım.
  14. Bu beyinsizin sadece benim açtığım değil açılan her konuyu sik etme olayını bilen yöneticilerin bu foruma tek bir katkısı olmayan bu mk trolunun öğrenme amacı da taşımadigi halde bizim emeklerimizin içine sicmasina ne zaman son verip şu götü banlayacaksiniz?
  15. Soğuk hava adamdır.