Jump to content

epoché

Normal Üye
  • İçerik sayısı

    63
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

epoché Hakkında

  • Derece
    Advanced Member

Profile Information

  • Interests
    Filosofik Naturalizm

Güncel Profil Ziyaretleri

611 profil görüntüleme
  1. epoché

    Türkiye ve Şeriat

    Türkiye'nin bugünleri 90'lı yılların erken dönemlerinde tasarlanmıştı, küresel kapitalizm unsurlarında siyaset her zaman sistematiktir.
  2. epoché

    Herşeyi bilen adaletli Tanrı,Kurmaca evrenler ve sınav

    Tanrı kavramının aslı, ideolojik anlamda idealist dünya tasavvuru temelli teolojik yorumsamadır, çünkü Tanrı'nın diri bir benlik olduğu düşünülür, benliği ben kılan ise idesidir. Monoteist bir din, örneğin "islam", bu düşünce biçiminin, sosyal bir hiyerarşi üretmek üzere kültürel tabanda dilsel ve sembolik olarak yapılandırılan siyasi çıkışıdır. Bu bağlamda islam denilen etimolojik temelde biraz incelenirse, onun kökeninin, Hint teozofisinden çokça beslenen İbrani teolojisi ile Sümer mitosları olduğu zaten kolayca görülecektir. O halde Tanrı kavramı üzerine, onu isim ve sıfat olarak kültü
  3. epoché

    EVREN CANLI MIDIR?

    Yasam <organik evrim_dir > duyumsallik, bilissellik, tuketim, egilim, gelisim, degisim-donusum. Buna bir itiraziniz, ya da atladigimi dusundugunuz baska bir tanimi varsa yasam denilenin, ogrenmek isterim. Sorunun cevabinin nesnel olamamasi ne manaya geliyor, bunu da bilemiyorum, fakat insan tarihine baktiginizda yasama dair tum gecerli epistemik veri, nesnel gozlem uzerinden edinilmis degil midir? Kusura bakmayin da, teoloji yapiyorsunuz. Tanriyi 'saf enerji' etiketiyle tekrar ambalajlayip, anlasilmaz sekilde de "materyalist" bakis acisi diyorsunuz. Oncelikle iddianiz "m
  4. epoché

    EVREN CANLI MIDIR?

    Sayin haci, basligin geri kalanini okumaya firsatim olmadi, fakat buna katilmiyorum. Madde denilen, fizikte ayri, filosofide ayri bir kavramdir. Dolayisiyla "gercekten var olan madde degildir" gibi metafizik bir koyutlama uretiyorsaniz, fizik terminolojisi kullanmak rasyonel degildir, ve soylem asilda kucuk bir soyutlama hatasindan besleniyor. Enerji denilen, temel baglaminda "is yapabilme kapasitesi" demektir; dolayisiyla enerji zaten maddede ickindir. Haliyle (filosofik baglaminda) madde kavramini =enerji olarak iceriklendirmek pek de dogru degil, zira enerji, onun niteliklerinde
  5. epoché

    TANRI YOKSA, HİÇBİRŞEYİN ANLAMI YOKTUR

    "Tanri" kavraminin derinine biraz inilirse, insanin, varligi kendi-oznesine indirgeyip bunun "genisletilmis" biciminden bahsettigi gorulebilir : ) Bu baglamda, asilda "Tanri var mi-yok mu" sorunsali, sanal bir sorunsaldir. Varligin "kendinde-sey" olarak bir anlami yok, olamaz da, zira o zat-en, anlamlarin kurucu oznesi konumunda olan butunselin betimidir. Insan denilen ise, bu anlam(lar)i kavramsal-bilgisi uyarinca turete(bile)n, butunde ickin bir formdur, bir diger ifadesiyle; anla-m denilen, "onsel olarak" belirli bir insan formunun varligina/dahiliyetine/etkinligine ve onun nitel(ene
  6. epoché

    Yaratılmayan Bir Şey Nasıl Var Olabilir ?

    Var olmak, varligin kendisinin niteligi ise, varlik, dusuncede bolundugu olcude gerceklikten kopulur. Bir de 'var' ve 'yok' kavramlari, asilda sadece fenomene dair algisal yuklemler; dolayisiyla varlik-butunu zaten "var" veya "yok" tanimlarinin oznesi degildir fakat, bu yuklemlerin "kurucu-oznesidir". Teolojik yorumsama; ontolojiden yalitilan epistemoloji demektir. Insanin ise kavramlari, varligini ortaya -kendi istencinden bagimsiz olarak koyan- NESNE uzerinden soyutladigi bilimsel bir tespittir, dolayisiyla bu olgudan kendini yalitan her dusunce sistemi, ancak semantik bir zirva d
  7. epoché

    FATALİZM VE ATEİZM

    "Varlik" denilen, insan-oznesini de iceren bir kavram olup, -sistematik- olarak cozundurulebilir bir seydir. Bu baglamda fatalizm kavramini dogru veya yanlis olarak etiketleme girisimi, asilda beyhude bir cabadan ibaret, zira epistemolojik bicimleri, onlari kosullayan ontolojik gecislerden izole olarak yorumsamak sadece indirgemeci akil tutulmalarina tekabul eder. Oncelikle "var olmak", varligin-kendisinin niteligi olup insanin tininden, istencinden, bilincinden vesairesinden bagimsizdir, ve soz konusu niteligin, kendi bicimsizliginden ayrimlanmis ontik artiklari konumundaki bicim
  8. epoché

    Yüzyılların Çözülemeyen Sırrı BİLİNÇ

    Idealist sacmaliklar mi? Sizde herhalde bir tur okudugunu anlama kitligi var, ama bu durumun sorumlusu epoche degil. Herhalde her kimse evrensel sincap da degildir.
  9. epoché

    Hz. Muhammed Ateistti

    Ilginc bilgiler sayin Engse Hohol, bu veriler herhalde bazi muslumanlari da sorgulamaya yoneltiyor. Sorularla-islamiyet sitesi baya bir cabalamis; https://sorularlaislamiyet.com/peygamberimizin-sav-safiyye-annemizle-olan-evliliginin-insani-boyutu-nedir-neden-iddet-suresini
  10. epoché

    Hz. Muhammed Ateistti

    Muhammed'in varliksal konular uzerine oturup da kafa patlattigini pek dusunmuyorum acikcasi. Kuran'da karsimiza cikan neredeyse butun dini kavramlar, tamamen Yahudi teolojisine ait. Buyuk ihtimalle Muhammed'e biri(leri) bunlari kendi bildiginden cok daha detayli olarak ezberlettiler, ve Muhammed de bunlari peyderpey aktardi, yeri geldi hatali da aktardi (Meryemleri karistirmasi gibi), fakat o toplumda politeizmi bitirmeyi iyi kotu basardi, ve tek adamligi/biat kulturunu iyice saglamlastirdi. Son tahlilde Muhammed bir tuccardi, siyasal zekasi vardi, ve cevresindeki insanlari pesinden sur
  11. epoché

    Ateistlerin Kaçırdığı Büyük Ders

    "Bir dugmeye basmakla, milyon insani oldurmenin medeniyet oldugunu kabul eden biri" Benim klavyemden boyle bir soylemi uzerime almami gerektirecek herhangi bir cumle cikti mi? Yoksa sen bu iftirayi onune gelen herkese mi atiyorsun? Sersem adam.
  12. epoché

    Yüzyılların Çözülemeyen Sırrı BİLİNÇ

    Hayir, malesef anlamadim. "Elmanin onu cevreleyen diger madde ile varlanmasi, gercekligin algidan cikmasi, kendisi tarafindan kendisine dayatilmasi" ne demek acaba? Aciklarsaniz sevinirim. Asli gercekligin kavramlarin haricinde kaldigina iliskin soylemim, kavramlar evrenin karakterine paralel olamaz demek degil, kavramlarin, epistemolojik sabitler olma ihtimallerinin reddiyesidir. Zira belirttigim gibi madde, dogasi itibariyle dinamiktir, bu sebeple varligin ortaya koyabilecegi nitel formlara bir limit bicemeyiz. Sizin bu surecleri reddedisiniz durumu dahi, olgusal tabanda maddenin harek
  13. epoché

    Ateistlerin Kaçırdığı Büyük Ders

    Daha once de dile getirdigim uzere, bir klinige gorunmelisin.
  14. epoché

    Yüzyılların Çözülemeyen Sırrı BİLİNÇ

    Paragrafi butunuyle okusaydiniz, paragrafin basinda maddenin iradeden bagimsizligi olgusunun dile getirildigini gorur, yazilana da alakasiz bir icerik vermeye calismazdiniz. Yazida ek olarak da, madde denilenin dinamik bir dogaya sahip olmasi/surekli hareket halinde olmasi itibariyle, saltik ontolojik durumlarin var olmadigini/olamayacaklarini da belirttim. Bunun uzerine o paragrafa "idealist soylemler" etiketi takmaniz, ya okudugunuzu anlamadiginizi, ya da benim kotu bir yazar oldugumu gosterir, herhalde ikincisi. Her neyse, algi ve varliga donersek, iletimde de vurguladigim uzere,
  15. epoché

    Öldükten sonra ne olacak

    Dusunce yapiniz sizce tutarli mi peki? Inanctan bahsediyorsunuz, bu inancin objesi olarak da "Allah'in (her kimse o) elcileri" (siz acaba bu elcilik denen muessenin dinamiklerine bizatihi sahit mi oldunuz?) diyorsunuz. Devaminda da, tamamen subjektif olarak iceriklendirilen sosyal kimlikler sayiyorsunuz. Insan denilen kavramlari nasil soyutlar? Mesela sizin "Allah" yada "elci" kavramini soyutlamanizin kosulu, tabani nedir? Sizin inancinizda insan, anadan dogma bu kavramlara (hem de ortak icerikteki!?) sahip olarak mi dunyaya geliyor? Isterseniz dusunce yapinizi masaya yatiralim
×
×
  • Yeni Oluştur...