Jump to content

skeptikal

Normal Üye
  • İçerik sayısı

    144
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

2 Takipçiler

skeptikal Hakkında

  • Derece
    Advanced Member

Güncel Profil Ziyaretleri

450 profil görüntüleme
  1. Madde mi? Akıl mı?

    İspatı nedir?
  2. Madde mi? Akıl mı?

    Neden kaynağı olması gerekir? Bu kurallar sebepsizce maddeye içkin olamaz mı? Bu kuralların kaynağı Tanrıysa, Tanrı'daki bilginin kaynağı nedir? Eğer bu sorunun bir cevabı olması gerekmiyorsa, senin sorduğun sorunun neden cevabı olması gerekir? Bu aslında insansı bir yanılsama. "Ben akıl sahibiyim, bilgi-işlem yeteneğim var. Maddede de bilgi var. Ama madde akıl sahibi değil. Öyleyse maddedeki bilginin kaynağı da bir akıldan gelmiş olmalı." Halbuki bilginin maddeye içkin olması ve bizim aklımızın da maddeden türemesi fikrinde de bir mantık hatası yok. Sadece birincisi insanlara daha mantıklı geliyor, halbuki ikisi de varsayım, biri diğerinden daha mantıklı değil.
  3. İlahi Aşk'a ve Allah'a ulaşmanın formülü

    "Derin" ve "yüce" hisler, insanın kendisindeki vahşeti yansıttığı yapay yaratıcıya yakışmıyor ama. Neden içinde eriyip gittiğin bu varlık "Allah" olmak zorunda? Hiçliğin yüceliğini ebedi işkenceyle ya da ödülle bozan bir varlıkta bunu nasıl yaşabilirsin? Ayrıca bu fikrin İslam ile nasıl ilişkisi olabilir? Vahdet-i vücudçuları da oldum olası müslüman olarak göremedim.
  4. Kuran'da Özgür İrade

    Fakat bu benzetme de çelişkiyi çözmüyor bence. Filmi izlemek için ortada çekilmiş bir film olması gerekir. Bu da bizim şimdiki zamanımızın Allah için geçmiş zaman olduğu anlamına gelir. Fakat durum buysa, Allah'ın bilgisi a posterioridir, yani gerçekten önceden bilmiş olmadı, bizim şimdiki zaman ve gelecek dediğimiz zaman dilimleri onun için geçmişte kaldığından çoktan olan biten şeyleri bildi. Oysaki onun iddiası her şeyi "önceden" bilebilmek. Bir başka sorun da, biz şimdiki zamanda yaşıyoruz fakat gelecek çoktan belli diyorsunuz. Bu da çelişkiye yol açıyor. Örneğin bir düğmeye bastığınızda kırmızı ve yeşil iki lambadan birinin yanacağını düşünün. Ve ikisinin de yanma ihtimali 1/2. Ve hangisinin yanacağı tamamen rastgele, bu yüzden de önceden belirlenmiş değil. Özgür iradenin olabilmesi için birden fazla seçeneğin olması gerekir. Yani yeşil da yanabilir kırmızı da. Tabi özgür irade rastgelelikle aynı şey olmamalıdır ama olayın birden fazla çıktısı olabilmesi yönünden benziyorlar. Düğmeye bastığınızda geleceği bilebilen varlık kırmızının yanacağını önceden kesin olarak biliyor. Bu durumda kırmızının yanma olasılığı 1 dir. Fakat yeşilin yanma olasılığı bu durumda 0 oldu. Bu durumda bu olayın sonucunda kırmızı kesin olarak yanmak zorundadır. Fakat biz en başta sarının yanabilme ihtimali olduğunu da söylemiştik? Yani siz şimdiki zamanda düğmeye henüz basmadıysanız, bu olay henüz tetiklenmedi ve dolayısıyla çıktısı hala bizim için belli değil. Bu durumda sarı lamba için olasılık hala 1/2. Fakat geleceği bilen varlık yüzünden sarı lamba olasılığı 0. Aynı anda hem 1/2 hem 0 olamayacağı için, bu bir çelişki yaratıyor. Başından beri kırmızının olasılığı 1 di derseniz, demek ki sarının yanma ihtimali zaten yokmuş. Bu da birden fazla seçenek olmadığı anlamına geliyor, özgür irade yine yalan olur. Yani özgür irade sahibi varlıklar olarak şimdiki zamanda karar veriyorsak, bu kararımızın sonucu önceden belli olamamalı. Çünkü aksi takdirde, önümüzde hem birden fazla seçenek var demektir, hem de aynı anda tek bir seçenek var, o da zaten önceden belli olan seçenek demektir, bu durum da çelişki olduğundan imkansız. Ya da zamanın B teorisindeki gibi gelecek gerçektir ve zaten vardır derseniz bu durumda tanrı bilebilir evet, ama senaryoyu biz yazmak yerine başından beri belli olan bir senaryoyu oynuyoruz demektir.
  5. Allah Korkusu Yüzünden Ateist Olamamak

    Allah korkusu ödleklerde olur. Kemale ermiş insan erdemli olduğu için kötülüğe yönelmez, Allah'ın ceza vermesinden korktuğu için değil. Hatta sırf korktuğu için kötülüten uzak duran biri, kemale falan eremez zaten. Siz ödlekliği erdem sanıyorsunuz.
  6. Kuran'da Özgür İrade

    Ben taksici örneğinde de demek istediğini anladım. Saptırmak o anlamda olabilirdi, ama ben diyorum ki, allahın bilmesiyle beraber özgür irade mümkün değil. Mümkün olsaydı haklı olabilirdin. Bu yüzden o anlamda olamaz. Kuranı kim yazdıysa, yazarken senin gibi düşünmüş olsa bile, yani kastedilen gerçekte seninki olsa bile, felsefi çıkarımlarımız aksine götürüyor. Benim eleştirim bu. Yani sen beni anlamadın. Ben anlıyorum da sen anlamak istemiyorsun. "Allah kulunun ne yapacağını önceden kesin olarak bilip kaderine yazar." Daha ortada yazılı kader yok, ama allah önceden kesin olarak bilebiliyor Ya iyi de, bir insanın ne yapacağı önceden kesin olarak nasıl bilinebilir? Sen nasıl tahmin edersin mesela? Azıcık düşünsene yahu. Saçmalığı göreceksin. Suyun 100 derecede kaynayacağını önceden kesin olarak bilebiliyorsun. Su kaynamamayı seçebilir mi? Öyleyse suyun özgür iradesi var mıdır? Bir insanın ne yapıp yapmayacağını önceden kesin olarak bilebiliyorsun. Bu durumda o kişi, senin bildiğin şeyi yapmamayı seçebilir mi? Öyleyse insanın özgür iradesi var mıdır? Varsa, hani nerde? "Benim bildiğim şeyi yapmamayı seçebilir" dersen, zaten kesin olarak bilmemiş oldun, bilgin yanlış oldu. O zaman kesin olarak bilmenin bir yolu yok demektir. O zaman allah nasıl bilecek? "Çünkü o allah" falan deyip safsata yaparsın şimdi sen. Kesin olarak bilmenin yolu varsa, nasıl ki hidrojenle oksijenin doğru parametlerle etkileşip su oluşturmaktan başka şansı yoksa, insanın da kesin olarak bilinebileni yapmaktan başka şansı yoktur. Bu durumda özgür irade yoktur, allah yalan. Kesin olarak bilmenin yolu yoksa, allah her şeyi bilen değildir, her şeye gücü yeten de değildir, çünkü önceden bilmeye gücü yetmiyor, allah yine yalan. Öğretmen öğrencisinin ne yazacağını tahmin ediyor, halbuki öğretmen yanılabilir, çünkü "tahmin" denen şey kesin değildir. Allahın bilgisi ise kesin. Örneğin yanlış bu yüzden. Yani allahın önceden bilme yöntemi tahmin olamaz, çünkü tahmin kesin değildir. Adı üstünde tahmin. Ama "sonucu kesin tahmin etme" falan dersen, bu zaten bilmedir. Örneğin yine tutarsız oldu, çünkü öğretmen tahmin ediyordu sadece, önceden bilmiyordu. Önceden bilebiliyorsa, bu durumda zaten yukarda yazdığıma geri dön, baştan oku. Bak sen ne demişsin: Bizim anlatmaya çalıştığımız ama senin anlamadığın şey şu. Önceden bilinebilmesi sonuca etki etmiyor. Peki. Su, senin onun önceden kaynacağını bildiğin için mi kaynıyor? Hayır. Senin bilgin sonuca sebep olan şey değil yani. Senin allah örneğindeki gibi. Peki bu suyun özgür iradesinin olmasını sağlıyor mu? Hayır. Yani önceden Allahın bilmesi sonucu belirlediği için değil, Allah'ın önceden bilebilmesi, daha doğrusu böyle bir şeyin önceden bilinebilmesi, özgür iradeyi ortadan kaldırdığı için yok. Bir olay önceden kesin olarak bilinebiliyorsa, o olay neden-sonuç ilişkilerinin kurbanıdır. Özgür irade falan da, Allah önceden bilebiliyorsa, olamaz. Sonucu önceden belli olduğu için olamaz. Yani nasıl ki sen suyun kaynayacağını bilerek suyun kaynamasına sebep olmadıysan, ama su özgür iradesiyle de kaynamadıysa, Allahın da senin geleceğini bilerek senin eylemlerine sebep olmadığını varsaysak bile, bu özgür irade olmamasını değiştirmiyor. Önceden bilinebildiği için.
  7. Ortada 1 Ürün Failsiz Olur mu ?

    Şimdi sen buna inanacak kadar avel misin? O yaşta evlendirilip iç organları cinsel birleşme sırasında yırtılan Yemenli kız da o "alemden" geliyor. Öyle bir "alem" falan yok yani. Hiçbir insan, hiçbir devirde, 9 yaşında fizyolojik ve psikolojik olgunluğa erişmez. Böyle bir şeyi savunuyorsunuz. Sonra da ateistler niye küfrediyor, niye çok agresif.
  8. Kuran'da Özgür İrade

    Sayın FEtih. Allah her şeyi önceden biliyor. Bu durumda senin gelecekteki eylemlerin, Allah'ın bilmesinden dolayı zorunluluktur. Aksini yapamazsın. Geleceği değiştiremezsin. Fakat değiştirirsen, bu sefer de allahın bilgisi yanlış olur. Peki Allah nasıl önceden bilebiliyor? Bunu allahın zamansız olmasıyla açıklarsan çıkışı olmayan bir yere girersin ama onu da tartışabiliriz. Eğer insan davranışları önceden kestirilebiliyorsa, insanın bir robottan farkı yoktur. Nasıl ki yapay zekanın algoritması trace edilebilirse, insan da yapacakları tahmin edilebilir durumdadır, eğer verdiğimiz kararlar önceden belli ise. Allah da önceden bilebildiğine göre, insan determinizmin kölesi olma durumunda. Deterministik yasaları koyan, yine Allah. İnsanın kaderini belirleyen de bu yüzden allah. Örnek, psikopat doğan insanlar var. Beyin yapıları farklı. Kötülük yapınca pişmanlık duymuyorlar, halbuki diğer insanlara sizin mantığınıza göre allah, iyiyle kötüyü ayırt etmeleri için vicdan vermiştir. Şimdi bu kişiler özgür iradesiyle mi hareket ediyor, yoksa allah onları farklı yarattığı için mi kötüye yöneliyorlar? Elbette doğuştan gelen bir şey onların suçu değil. "Allah onları böyle yaratmış" çünkü. Veya örneğin, hristiyan bir ailede doğsaydın, büyük ihtimal hristiyan olacaktın. Yani Allahınız basbaya "dilediğini saptırıyor". Durum bu. Çünkü insanın kararı allahın koyduğu deterministik yasalarla sınırlıdır. Yani saptıran bizzat allahın kendisi oluyor. Siz ayeti farklı anlamlara yorsanız bile, felsefi çıkarımlar ayetin öbür anlamını destekliyor. Dilediğini saptırıyor yani. Beni saptırdı mesela. Çok saçma bir kitap göndererek
  9. Kuran'da Özgür İrade

    Kul seçim yapıyorsa allah dilediğini saptırmış olmuyor. Kul kendi seçimiyle sapmış oluyor. Bu durumda allah dilediğini saptıramaz, sadece seçip yapanlar sapar. Bu durumda ayet yanlıştır. "Burda özgür irade yazmıyor başka ayetlerde yazıyor", e iyi de, hiçbir müslüman da çıkıp demiyor ki, "demek ki ayetler arasında çelişki var". Şunu bir anlamadınız gitti. Bu konuyu açan avel arkadaş da bunu farketmiyor. Önermesi şu: "bu ayetler özgür iradenin olmadığına işaret ediyorsa, o zaman bu ayetler ne?" diyor ve özgür iradeye işaret eden ayetleri sıralıyor. Ayetleri kopyalayıp yapıştırmış. Bu ayetlerin birbiriyle çelişkisini çözmemiş ki. Avanak işte.
  10. Kuran'da Özgür İrade

    Yav çok bir halt etmiş ya. Sanki dünya 4-4lük de bütün insanlar yaşamaya çok meraklı. Öyle hayatlar var ki, allahın o insanları yarattığı için onlardan özür dilemesi gerekir. Yaşamak kimine ağır gelir. Hal böyleyken kalkıp da "sen niye şükretmiyorsun, seni yoktan yaratmış" falan dersen, ağzına etse haklıdır. Kimseye kul olunmaz. Kul-köle gibi ifadeler insan haysiyetine terstir. Ama haysiyetsizler anlamaz tabi. Tanrı yaratmasına karşılık bir şeyler bekliyorsa, bunu kulluk-kölelik gibi aşağılayıcı beklentilerle ifade etmeyebilirdi. Sadece aciz insanlar, altlarında köle bulundurup, hegemonya kurmak isterler. İnsansı bir zaafı tanrıya atfedenler de, o tanrıyı uydurmuştur. Senin gibiler de kalkıp onu savunur. Tanrı varsa, sen ona bu özellikleri atfettiğin için asıl sen cehenneme gideceksin de haberin yok. Hala mucize diye sayıklıyor musun. Bunun cevabını aldın. Yıldızların şeytanlara atılan taşlar olması, yunusun karnından çıkan, karıncalarla konuşan insanlar, denizi yaran adam, sopayla vurunca canlanan inek. Çok mantıklı değil mi, akla yatıyor falan. Özgür iradeyi tartışabilmen için, önce cehennemden ödü koptuğu için masallara inanan ödlek bir köle olmaman lazım.
  11. Ateistlere Soralım, Sizce şu cümleler insanoğluna ait olabilir mi?

    Kur'anda bilimsel hata var dedim, önüne koydum. Nerede ön yargıda bulundum? Cevaplayamıyorsan, bu forumu iletilerinle kirletmeyi bırak artık. Zira yazdığın zırvalıklar bir şey anlatmıyor.
  12. Ateistlere Soralım, Sizce şu cümleler insanoğluna ait olabilir mi?

    Evet saçmalık. Bir dahakine bu saçmalıklarLa ateistleri uğraştırmak yerine şunları yapabilirsin. -Önceki ve sonraki ayetleri okuyup ayetin geçtiği bağlamı kavra. -Eski tefsirlere bak. -Diğer meallere bak. Çok da zor değil. 1. Başta yazdığına benzer kelime oyunu- harfler şöyle yan yana gelince şöyle oluyor falan gibi- yada ebced hesabı ayarındaki saçmalıkları kanıttan saymıyorum. Bunlara itibar eden benim gözümde şavalaktır. Numerolojide çok fazla olasılık var. Bir çocuk kitabından bile benzer ilişkiler çıkartabilirsin. Ama kalkıp da bunu kanıtlayarak zamanımı harcayamam. Böyle şeylere anca şapşal teistler kafa yorar. 2. "Lokman 14. peygamber 2 yıl mı demiştir 1400 yıl önce?" Demişse ne olmuş? 3. Doğum öncesinde annenin rahminden su gelir. Yaşın bunu bilmeyecek kadar küçük mü, yoksa yine saflığına mı geldi. Böyle basit bir gözlemi yine allaha atfederek saflık etmişsin. 4. "İnsan sesten uyanır. Demek ki uykuda kulaklar aktiftir" gibi basit bir akıl yürütme yapılabilir. Yok bilim bunu bilmem kaç yıl sonra keşfetmiş de. Yine müslüman şaklabanlıklarından biri. 5. "Kalbi paslanma" ifadesi demir oksit anlamına geliyor öyle mi Kanda demir olduğunu ben küçükken bile anlamıştım. Çünkü demirin kokusuyla kanın tadı arasında bir benzerlik vardı. Bana vahiy gelirse, bana da inanacak mısın? Kalbi paslanma, adı üstünde mecaz işte. Yine görmek istediğini görüp sallamışsın(ız). 6. Bu ayetlerde anlatılan şu: hayvana bir parçayla vurmuşlar. Hayvan da dirilmiş. Bu da kalp masajı öyle mi? Şaklaban 7. Mürselat 24: İzin günü yalanlayanların vay haline. Mürselat 25: Biz yeryüzünü bir toplanma yeri kılmadık mı? Mürselat 26: Canlılara ve ölülere. Ölülerin ve dirilerin, dünyanın bünyesinde olduğuna vurgu yapılmış. Toplanmanın çekme anlamı varmış, al sana yerçekimi. Yav saf mısın. Saftirik ahmet. Beni bunlarla uğraştırdığın için seni ayıplıyorum.
  13. Ateistlere Soralım, Sizce şu cümleler insanoğluna ait olabilir mi?

    Peki. Öncelikle şunu söyleyebilirim. Bunların neden mucize olmadığına dair alternatif açıklamalar kolayca üretilebilir. Fakat sen bunu kabul etmeyeceksin. Veya ateistler de aksini kabul etmeyecek. Olay bakış açısından ibaret çünkü. Ama Kur'anda net olan bilimsel bir hata var. Fussilet 9-12: Kurana göre allah önce dünyayı, sonra göğü düzenlemiş. Bilime göre ise evren yaklaşık 13.5 milyar, dünya da 4.5 milyar yaşındadır. Yani Kur'anda big bang falan yok. Ortada Müslümanların sallamaları var sadece. Ha burda 7 kat gök atmosferdir, atmosfer yerden sonra oluşmuştur falan diye savunma yapabilirdin, neden yapamayacağını aşağıda göreceksin. Bundan yola çıkınca gerisi çorap söküğü gibi geliyor. Net bir bilimsel hatanın bulunması, ateistlerin bakış açısının doğru olduğunun kanıtıdır. Allahın arşının su üstünde olması "eter madde" imiş de, dağların kazık gibi çakılması gibi müslümanların mucize diye sunduğu mitler, aslında gerçekte İslam mitolojisinden ibaret. İbn-i Kesir tefsirinde Kalem Suresi 1. ayetin tefsirinden: Yani mucize diye sunduğun ayetlere alternatif bir bakış açısı ile baktığın zaman, her şey netleşiyor. Evreni yaratan bir yaratıcının değil, hırsızın elinin kesilmesini ve kadınların dövülmesini falan emreden bir arap tanrısına ait atfedilen mitlerden ibaret olduğu anlaşılıyor. Ve "bunlar kuranda yazmıyor, tefsirleri dikkate almam" gibi argümanlar bu konuda geçerli değil. Benim gösterdiğim şey şu ki, bu mucize diye önümüze sunulanların çok basit başka açıklamaları var. Yani illa mucize anlamına gelmesi gerekmiyor. Senin bunları kanıt olarak sunabilmen içinse, hiçbir karşıt tez veya alternatif bakış açısı üretilememeliydi. 1. "Ve muhakkak Biz genişleticileriz." Ayrıca islam mitolojisine göre gök 7 kat. Bunun da bilimsel bir karşılığı yok zaten. Diyelim ki genişletilenden kastedilen gerçekten gök olsun. Kat kat yaratıldığı inancı olduğuna göre, genişletmekten kasıt sadece kat üstüne kat çıkmak anlamında da olabilir. Bu da yine mitolojiye karşılık gelir, bilimsel bir yönü yok. Ve 7 kat da atmosfer değildir, bunu da aşağıda açıklayacağım. 11. maddeye gidip görebilirsin çok merak ediyorsan. 2. Kulak, göz, kalp sırasıyla gelişir dememiş. Bunları size verdi demiş. Ama o sırayla verdi diye kalkıp da bundan organların bu sırada oluştuğunu çıkarmak komik. Yine görmek istediğinizi görüyorsunuz. Böyle şeyleri kanıt olarak sunmayın artık. 3. Allah spam yapıyor yani. Güzel mucize. 4. Bu ayette ne olduğunu anlamadım, 19 falan mı çıkaracaksın. Bu tür kelime tekrarı- numeroloji - ebced falan gibi saçmalıkları kanıttan saymıyorum. İslamın ilkel kurallarını kabul edeceğiz, niye? Çünkü bilmem kaç kere aynı kelimeyi söylemiş. Hadi yav. 5. Tin 1: "İncire ve zeytine andolsun." Burda mucize olan ne? 6. Tekrar, burada mucize olan ne? 7. Doğada gözlemlenebilen bir fenomeni aktarmak mucize değildir. 8. Sen 9. ayet ile 49. ayet arasında ilişki kuruyorsun diye bu gerçekten mucize olduğu anlamına gelmiyor. Yine görmek istediğini görüyorsun. Sirius bir yıldız sistemidir. 49.9 yıl, Sirius A ve B nin birbirleri etrafındaki dolanımıdır. Halbuki kuranda "Şi'ra yıldızı" olarak tekil halde geçer. Daha bunun tek bir yıldız olmadığını bile söyleyemeyen allah, bu sistemdeki yıldızların birbiri etrafında dolanım periyodunu mu bilecek? İlla mucize göndermek istiyorsa, neden Şi'ra nın tek bir yıldız olmadığını söylememiştir ikna edecek şekilde? 9. Demirde sır olan ne? Demirin gökten indirilmesi falan mı diyecektin? https://tr-tr.facebook.com/notes/bilinç-sizsiniz/demirin-indirilmesi-yalanı-üzerine/675779192565458/ 10. Kurana göre dünyanın düz olduğunun kanıtlarından biridir. Burda karalar demez, yeryüzü der. Çoğul anlamda kıtalar kastedilmiyor yani. Burdan muhtemelen erozyon falan çıkartacaktın, ama değil. 11. Demek Kur'anda 7 kat gökten kasıt atmosfer Nuh 15-16: Demek Kur'ana göre güneş ve ay atmosferdeymiş. Atmosferin uzandığı maksimum yükselik 10.000 km Ayın dünyaya uzaklığı yaklaşık 384.000 km Güneşin uzaklığı da yaklaşık 150 milyon km Nasıl, süper mucize değil mi. 12. Bu ayetten aya çıkış tarihini nasıl çıkardığını anlamadım. Muhtemelen başka bir saçmalık daha. 13. Çekirge mucizesi ne yahu? 14. "Dalga üstüne dalga" dan sadece dalgalı denize vurgu yapılmış olabilecekken yine mucize çıkarmak. Denizin altındaki karanlıklar da, o dönemde akıl edilemeyecek bir şey değil. Ben 3 metre derine dalınca bile ışık azalıyor. Burdan hareketle bile deniz diplerinin ışık almadığını akıl edebilirim. 15. Nerede burada DNA? 16. Fizik denklemlerini de koysaymış bari. İnsanın hayalgücü bilimsel bir keşfe denk gelmiş - al sana mucize. 17. Burada yine mucize olan bir şey yok. Dünyadan bakan bir insan için zaten ay hareket ediyor ve yörüngesi var. Dünyanın düz olduğunu düşünen bir insan bile bunu söyleyebilir. 18. Rum 48 e göre rüzgarlarla bulutlar geliyormuş. Bu bulutlar yayılıyormuş. Sonra yağmur yağıyormuş. Ve sen buna mucize diyorsun. Mağara devrindeki insanların bile basit gözlemlerle anlayabileceği bir şeye mucize diyorsun. Evet, bu durumdasın. 19. Yani kurandan önce zaten bilinen bir şeyi mucize diye veriyorsun. Ayrıca yine basit bir gözlemle her insanın parmağındaki çizgilerin farklı olduğunu bulabilmek için vahiy denen şeye gerek yok. Yine görmek istediğini görüyorsun. Şunların hangi ayetlerde geçtiğini vermemişsin o yüzden neyin mucizesiymiş anlamadım: arının kromozom sayısı -dünyanın en alçak yeri - altın oran - Ay ile dünya arasında ki mesafe - Deniz ve karaların oranı 25. Üç karanlık hadislerde böyle geçiyor: Abdullah ibn Mesud rivayet etmiştir ki Rasulullah şöyle buyurur “Şüphesiz ki sizin herhangi birinizin yaratılması, ana karnında kırk gün nutfe, sonra bunun gibi bir kan pıhtısı, sonra bunun gibi bir parça et olarak devam eder daha sonra Allah ona bir melek gönderir” (Buhari, Ebu Davut, İmam Ahmed) Burada da o dönemde keşfedilmeyecek bir şey yok. 26. "Kemiklere et giydirdik" Bakara 259 daki ifade de aynı şekilde. Şimdi bu ifadeden sen kemiklerin oluşumunu mu çıkardın? Burada mucize olan ne? 27. Buradaki "kalp mucizesi" neymiş, anlamadım. "Allah bir adama göğsünde iki kalp kılmadı (yaratmadı). " Bu mu mucize? 28." Bana dua ediniz ki size icabet edeyim." Bunun duanın tedaviyi hızlandırmasıyla alakası olmadığının farkındasındır sanırım. Bu konu parapsikoloji saçmalıklarından birisi. Araştırmalar falan da var. Çok ciddiye alınacak bir yönü de yok. Ayrıca bu konuda Amerika'da da araştırmalar var. Ve ordaki araştırmalar müslümanlar üzerinde yapılmıyor. Yani veriler doğruysa bile, İsa'ya dua eden adamın tedavisi de hızlanıyor. Senin şirk olduğunu iddia ettiğin dinde de çalışıyor yani. Yani bu saçmalık doğru olsa bile sen yanlış yoldasın demektir. 29. Ve dağı görürsün, onu hareketsiz sanırsın. O, bulut gibi hareket eder. Herşeyi sağlam yapan Allah’ın yaratmasıdır. Muhakkak ki O, yaptıklarınızdan haberdardır. Bu ayetten dünyanın dönüş yönünü nasıl çıkardın Saçma işlerle uğraşıyorsun, beni de uğraştırıyorsun. 30. Evet tavan korunmuş. Hatta yıldızlar, şeytanlara atılan taş parçaları. Öyle korunuyor işte o tavan. Nasıl, süper mucize değil mi. 31. http://dinsizdeist.blogspot.com.tr/2011/07/dunyann-yuvarlaklg.html 32. Bu neml 88 az önce dünyanın dönüş yönü değil miydi Burada allahın levha tektoniğini falan bildiği yok, kıyamet sırasında olacaklar resmedilmiş. Önceki ayetten anlaşılıyor. 33. "Onlara binmeniz için ve de ziynet olarak (süs hayvanı olarak), atlar, katırlar ve merkepler ve daha bilmediğiniz şeyler yaratır." Burada arapların bilmediği hayvanlardan bahsedilmiş, ama sen yine görmek istediğini görerek bunu arabaya falan yormuşsun. Halbuki 6. ayetten itibaren okursan, bağlamın hayvanlardan ibaret olduğunu anlarsın. 34. Görüntü nakli fazla uyduruk olmuş. 35. Yine mitolojik bir hikayeyi mucize diye sallamışsın. 36."Muhakkak ki Allah, (taneyi) tohumu ve çekirdeği yarıp çıkarandır" Bu da komik olmuş. Yine görmek istediğini görmüşsün. 37. Ne dediğini kendin anladın mı? 38. kuantum fiziği - ozan tabakası - anne sütü - doğum mucizesi - Uykuda kulakların aktif olması - hz. yusufun rüyası - kandaki oksitlenme - kalp masajı - dünyanın yerçekimi kuvveti - Kuran’da Ebced Hesabı Yine ayet numarası olmayan ve olsa bile muhtemelen saçmalıktan ileri gitmeyen iddialar.
  14. Ateistlere Soralım, Sizce şu cümleler insanoğluna ait olabilir mi?

    Bunlara hiç alternatif bakış açısıyla bakmayı denedin mi? Neden bunların aslında mucize olmadığına dair fikir yürüttün mü - araştırma yaptın mı hiç. Yoksa kopyala yapıştır yapıp geçtin mi. Hepsinde de müslümanlar görmek istediklerini görüyorlar. Sen de öyle.
  15. İlk insan saçmalığı

    Bu matematikçi kılıklı papaz zırvalayıp duran birisi. Söylediklerinde ciddiye alınacak bir şey yok. Ahım şahım bir şey söylemiyor. Şöyle "hakkını veririm" dediğim teistler arasında değil. Ciddiye alınabilecek hiçbir kurum da, evrimi reddetmez. Çıkıp da Anadolu üniversiteleri ayarında yerleri "bak bunlar evrimi reddediyor" diye sunarsın anca. Senin bir şey kanıtlama zorunluluğun olmadığına göre, bizim de inanma zorunluluğumuz yok. Ama biz bunun için seni sonsuza kadar yakmayı planlamıyoruz tabi. Hangi ruh hastası yapar ki böyle bir şeyi. Tahmin et
×