Jump to content

akılsızşuursuzatom

Normal Üye
  • İçerik sayısı

    3.655
  • Katılım

  • Son ziyaret

akılsızşuursuzatom kullanıcısının paylaşımları

  1. akılsızşuursuzatom

    Evren ve madde ezeli olabilir mi?

    Kafan mı güzel tanrı hayaldir diyorum yine boş laf diyorsun ne diyeceğim anlamadim ki hacı:dd
  2. akılsızşuursuzatom

    Evren ve madde ezeli olabilir mi?

    Iste sebepsizin sebebi olmaz dediğimiz gibi. Maddeye tapmak diye bir şey yok ama velev ki olsa bile hayaldeki puttan daha faydalı olduğu kesin.
  3. akılsızşuursuzatom

    Dunyanin alayi agnostiktir

    Tanrı kendini neden göstermeli ve nasıl gösterecek size?
  4. akılsızşuursuzatom

    Dunyanin alayi agnostiktir

    İrade yoksa madde nasıl tekrar eden örüntüler kuruyor ki bu anlamda? Ayrıca burada konu nedenselliğin metafizigine de giriyor. Evrende zorunlu nedensellik var mı yok mu?
  5. akılsızşuursuzatom

    Dunyanin alayi agnostiktir

    Peki bu enerji veya madde kendisini nasıl determine etti? Bu zorunlu işleyiş nereden geliyor? Ayrıca irade varsa bilim olmaz denilemez. O irade her an yaratıyor olsa da bir adetullaha göre yaratıyor. Yani kafasına göre bir böyle bir böyle demiyor. Hikmeti gereği zaten kurallı ve düzenli hareketi seçiyor.
  6. akılsızşuursuzatom

    Dunyanin alayi agnostiktir

    Sonsuza kadar sürecek hareket nasıl oluyor? Elektronun dönüş sayısını sayıyoruz 1 2 3 diye bir başlangıcı var. Ve de sonsuz sayıya ulaşamıyor. Çünkü sayısal sonsuzluk imkansizdir. Siz ise eksiye doğru gider demişsiniz. Hareket sayısının eksisi olur mu hiç? Elektron - 1 kez döndü -5 kez döndü diye? Hayır 1 den başlayıp bu ana kadar gelir ama sonsuz sayıya ulaşamaz. Eger ki ezelden Hareket etmiyorsa yani kuantumda enerji var ama Hareket yoksa onu harekete geçiren neydi? Belirsizlik ilkesi mi? Sanmam çünki Belirsizlik gibi bir ilkeden bahsetmek için zaten maddenin var ol
  7. akılsızşuursuzatom

    Dunyanin alayi agnostiktir

    Bilinçsiz enerji her şeyi yaptı yani? Peki hareket yoksa enerjiyi tetikleyen irade neydi kendisi mi? Eğer ki kuantum düzeyde ezeli hareket var diyorsanız bu imkansız çünkü hareketin bir başlangıcı var olmali. İsterseniz 1 2 3 diye saysak sonsuza kadar gidemez ve bu yüzden başlangıcı olmalı. Ama siz yine kufredin bosverin anlamaya ve ona göre cevaplamayı. Küfür edip rahatlayın sonra mantığı çöpe atın ve bu dediğim laflara hemen takılın da bana sövmeye başlayın.
  8. akılsızşuursuzatom

    Tanrı Nedir?

    Tanrı var tabi zihinlerde sadece. Hayalde yani.
  9. akılsızşuursuzatom

    Dunyanin alayi agnostiktir

    O zaman tanrıyı da tartışmanın alemi yok. Önümüze konan sıfatlara sahip bir varlık var ne yapalım yani hakkında konuşmayalım mi? Size göre zaten amaç bu değil mi bu hayatta. Tanrı sıfatlarını sonsuz yansıtmak değil sonlu dünyaya belki ama onun hakkında konusuyorsak sifatlariyla eylemler hakkında uyum olmasını bekleriz en azından. Bir kişi ben sonsuz merhametliyim diyor oluşturduğu düzenekte acılar kötülükler gırla gidiyorsa isterse amacı olsun olmasın ahiret vs. Biz yine ona sonsuz merhametli diyemeyiz ki. Sonsuz sıfatı yaptığı her eylemde kendisini yansıtır. Dünyaya gönderirkende ahirette de
  10. akılsızşuursuzatom

    Evren ve madde ezeli olabilir mi?

    Tanrıyı kim yarattı sorusunu keyiften soruyoruz zaten. Birileri tanrı da tanrı tanrı da tanrı diye önümüze getirdikleri için olabilir mi? Eğer tanrıdan bahseden olmasa tanrıyı reddeden de olmaz. Bu yüzden evrenin yine sebebini sorardık ama sebebi olması için bir gerekçe bulamadığımız için maddeyi yeterli sebep kabul ederdik. Aynı sorun sizde de var. Big bang veya maddeye sebep ararken tanrıya neden alamıyorsunuz? Eğer tanrıya sebep aramak zorunlu değilse enerji ve maddeye neden arıyorsunuz?
  11. akılsızşuursuzatom

    Dunyanin alayi agnostiktir

    Yok dediklerinize kani oldum. Haklısınız tanrının varlığı ile ilgili mevzumda var.
  12. akılsızşuursuzatom

    Tanrı Nedir?

    Uydurma deyince uydurma oldu hemen sağolun.
  13. akılsızşuursuzatom

    Evren ve madde ezeli olabilir mi?

    Emin misiniz mekanı olan bir şey ezeli olabilir mi?
  14. akılsızşuursuzatom

    Dunyanin alayi agnostiktir

    Tamam mesajda cevap vermeye hazır mısınız oradan cevaplar mısınız sorularımı? Onay verin yarın atacağım sorularımı.
  15. akılsızşuursuzatom

    Dunyanin alayi agnostiktir

    Cidden ispatladim ama kimse takmıyor.mantiksal olarak elbette. İsterseniz soruları sorayım özelden izniniz varsa?
  16. akılsızşuursuzatom

    Dunyanin alayi agnostiktir

    Konunun özü orada yazılı zaten.
  17. akılsızşuursuzatom

    Dunyanin alayi agnostiktir

    Ezeli hareket konuma ne dersiniz hocam o halde:?:
  18. akılsızşuursuzatom

    Evren ve madde ezeli olabilir mi?

    Gözlemlemek deyince gözle görmek mi anladınız cidden adamın yazdığından? Big bangden önce tanrı vardı. Canı sıkıldı pardon irade etti ki evreni ve sonra insanı yarattı. Sonra onlara bana uyun cennete koyacağım sizi dedi. Sonra ebediyen bize bakacak işte orada. Olay özetle böyle. Çok ulvi bir amaç gerçekten. Tam insana şey yani pardon yüce bir tanrıya yakışan bir amaç. Şimdi ona inansın herkes diye uğraşıyorum ama para etmiyor be hocam. Ne yapalım Rab hidayet versin.
  19. akılsızşuursuzatom

    Dunyanin alayi agnostiktir

    yazabilirsiniz cevabınızı.
  20. akılsızşuursuzatom

    Dunyanin alayi agnostiktir

    Reis diğer konuda kanıtladım tanrıyı işte.
  21. akılsızşuursuzatom

    Dunyanin alayi agnostiktir

    Off gizleme işte bro ne olacak.
  22. akılsızşuursuzatom

    Dunyanin alayi agnostiktir

    Vay senin nickin neydi anti de?
  23. akılsızşuursuzatom

    Evren ve madde ezeli olabilir mi?

    Cevabınız için teşekkürler. Buradaki kafamı karıştıran nokta özellikle ''Hareketin olmadığı yerde değişim yoktur'' kısmı. Neden mi çünkü; hareket yoksa yani salt enerji varsa ve o alanda harekete dair bir esame yoksa. Onun harekete geçmesi için bir şey gerektirir. Eğer ki bu atomlar veya atom altı düzeydeki madde ezelden beri dönüyor dersek bu hatalı olur. Çünkü sonsuzdan beri dönüş matematiksel olarak imkansız olur. İlla bu hareketin başlangıcı olmuş olmuyor mu yoksa yanlış mı akıl yürütüyorum?
  24. Evren ezeli ise harekette ezeli olmak zorunda kalır. Mesela; hareket sonradan ortaya çıkmış diyelim. Bu mantıksız olur çünkü; hareket olmayan yerde değişim olamaz. Orası daima durağandır. Hareketin olmadığı yerde hareket kendine kendine başlayamaz çünkü tetikleyici gerekir. Bu duruma göre evren ezeli olamaz. Çünkü; hareketin ezeli olması mümkün değildir bir başlangıcı olmalı. Elektron ezelden beri dönemez o halde sonsuz sayıya ulaşılması gerekmektedir ama bu imkansızdır. Örneğin; elektron 1 den başlayarak sonsuza kadar dönmeye etse sonsuza ulaşamayacağı için bu harek
×
×
  • Yeni Oluştur...