Jump to content

nogodbutAllah

Normal Üye
  • İçerik sayısı

    238
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

nogodbutAllah Hakkında

  • Derece
    Advanced Member

Güncel Profil Ziyaretleri

Güncel ziyaretçiler bloku aktif değil. Diğer kullanıcılar son ziyaretçilerinizi aktif edene kadar göremezler.

  1. nogodbutAllah

    En fazla kuran tahrif olmuştur.

    bütün dinler tektir ve ismi islamdır yani zatı tektir.ancak tezahürleri tecellileri farklıdır. ilk incil ve tevrat zaten Kur'an ile aynı idi ama sonra çarpıtıldı yani tezahürü tecellisi değişti aslı yine aynı kaldı etkilenmedi misal : bir adam tümsek çukur düz gibi değişik aynaların olduğu koridora girse çukur aynada şişman tümsekte uzun veya zayıf ama düz aynada bizzat zatı ne ise o görünür çukur ve tümsekte olan uzama kısalma şişmanlık sadece görüntüde oldu adamın zatı değişmedi etkilenmedi ama tümsek ve çukurda gösterilen düz aynada gösterilenden çok farklı da olsa tamamen farklı da değil yine benzer bazı şeyler görünür Kur'an düz aynadır diğerlerinin çarpıklığını giderir aslını zatını gösterir Kur'an hem incil hem tevrat taki çarpıklıkları düzeltmiştir bu katidir az okuyan bilir. misal: hristiyanlar üçleme der Kur'an tek Allah der. kaç tane incil var bazen iki ayna 90 derece de kesişse zatında tek olan adam aynalarda görüntü olarak üç tane olur. inciller arasında kaç derece açılar var görüntü iyice çoğalmış Kur'an tek düz aynadır Allah tektir birdir ehad vahiddir.
  2. nogodbutAllah

    Muhammed'in İddiası

    namus kelimesi greekçede kanun yada ilahi kanun manasında.arapçada n-m-s kökünde aslında sırrı gizleyen sır ortağı demek. hatta iyi şeyi gizleyene namus kötüyü gizleyene casus denmiş cebrail ede namusu ekber denmiş yani gaybi sırr olan vahyi sadece peygamberlere getirmiş.bu ilk kez hristiyan olan Varaka b. Nevfel tarafından söylenmiş. kitabımızda her şeyi çift yarattık manasında ve erkek dişi çift zevc diye geçer yine bitkiler hayvanlar çiftler halinde geçer. zevc zevce izdivaç zevac gibi kelimeler hep çift manasında. ingilizce de pair ve couple kullanılır. ancak couple daha çok iki şeyin arasında bir bağlantının kurulup birbirini tamamlaması ve birlik haline gelmesi de kast edilir. pair daha çok aynı türden şeyler için kullanılır bir iki kalem makas gibi şeyler ancak arapça da terlik sandalet ayakkabı gibi şeylerde çift denir. zira aynı gibi görünse de birbirinin tersi sağ sol olup birbirini tamamlayan bir tek şey haline gelir misal 2 sağ terlik giyilmez pair yani ikili olur ama çift couple zevc olması için sağ -sol terlik eşi olması gerekir. Allah c.c. erkek ve dişi olarak zevc şeklinde çift şeklinde yaratmış çiftleşme kelimesi zaten bu iki mutekabil şeyin bir gaye ile birleşmesi bütünleşmesi birbirini tamamlaması manasına gelir. lut kavmi erkek erkeğe olduğu için lanetlenmiştir. cinsiyetin transı ise zaten Allahın kanunlarına aykırıdır nasıl ki yemek yerken kaşığı kulağa burna götürülmeyip ağza götürülüyorsa cinsiyetlerde ayrılmış ve bellidir.ortası yoktur. suyu ağız yerine burnunla içsen ciğerlerin su dolar boğulur gidersin zira hava su yeri ayrılmış su mideye hava ciğere yok ben mide ile akciğerimi trans edeceğim dersen bilemem tenasül yolu belli erkek kadın cift halinde. meninin çıktığı ev gittiği mecra belli zigot oluşumu rahime yerleşme büyüme doğma v.s hepsinin sistemi belli üreme sistemi ile sindirim sistemi karıştırılmaz veya solunum ile sindirim zaten insan sistemler halinde yaratılmış sistemin sahibi sen değilsin ki sistemleri tarans edesin güneş sisteminde ay ile güneşi trans edebilirmisin:) nasıl atomda artı eksi birbirini çeker cezb eder aynı kutupla iter ise ki artı eksi de çifttir erkek ve dişi arasında da fıtri bir cazibe vardır ve aynı cinsler birbirini iter ama bir çekim var ise orda bozulma anormallik var demektir. fahişe de sır gizlilik kalmamış aleni olmuş her şey namus kelimesini açıklamıştık. ancak yine tevbe kapısı açıktır tevbe eder fıtratına döner bu çirkin yoldan ayrılır temiz hayatı seçer olay biter tertemiz halde yaşamaya devam eder. bu diğer sayılan fiiler içinde geçerlidir.
  3. nogodbutAllah

    Kur'an'da Çelişki Var Mı ?

    16:43 "وَاِنَّ لَكُمْ فِي الْاَنْعَامِ لَعِبْرَةًۜ نُسْق۪يكُمْ مِمَّا ف۪ي بُطُونِه۪ مِنْ بَيْنِ فَرْثٍ وَدَمٍ لَبَنًا خَالِصًا سَٓائِغًا لِلشَّارِب۪ينَ" meali orjinal elmalılı dan:"Her halde size sağmal hayvanlarda da bir ıbret vardır, size onun butûnundakinden fers ile dem arasında halıs bir süt içiriyoruz ki içenlerin boğazından kayar gider" buda zaman gazetesinin sadeleştirmesi: " Gerçekten süt veren hayvanlarda da size bir ibret vardır. Size işkembelerindeki yem artıklarıyla kandan meydana gelen, içenlere içimi kolay halis bir süt içirmekteyiz." ne hikmet ise inkarcı kesim zaman mealini çok sevmiş. murat bardakçının bu sadeleştirilmiş meal hakkında :" Bu rezil tahrifin sebebi cehalet mi, yoksa kasıt mı?" diye bir yazısı var isteyen okuyabilir. https://www.haberturk.com/gundem/haber/1279246-bu-rezil-tahrifin-sebebi-cehalet-mi-yoksa-kasit-mi arkadaş arapça bilmeye gerek yok. zerre aklı olan şu iki meali karşılaştırır farkı görür kaldı ki arapça bilen zaten kale almaz güler geçer. "yem artığı ve kandan meydana gelen ile" ," fers ile dem arasında halıs bir süt içiriyoruz" en ufak bağlantısı yok. biraz bu ayetin tefsirine baktım misal zemahşeri der ki : bir nevi hayvanın sindirilmiş artıklarından süzülüp kana karışan besinler kan yolu ile memeye taşınır orda süte dönüşür ama süt ne renk olarak ne tat ve koku olarak ne hayvan artığı gibi kokar nede kanın renginde veya tadında tamamen ayrı saf ve temiz beyaz bir renk ve bu iki necis şeyin koku tad ve renginden ayrılmış vaziyete bambaşka hoş görünümlü hoş tadlı hoş kokulu bir başka içeceğe dönmüş. ayete içirme sulama manasında kelime vardır ki adeta nasıl bitki yere bağlı eli ayağı yok ki su içmeye gitsin ama rahmet olarak gökten rüzgarla denizdeki su bulut olarak uçar gelir onun tepesine suyu döker onu sular adeta bir nevi bitki gibi anne rahmine kök salmış insan embriyosu adeta anne kanından nasıl beslenir saf temiz besinleri oksijeni suyu alır 9 ay orda beslenir zira kan annenin yediği tüm gıdaları besinleri oksijeni bebeğe taşır bebeğin ne oksijen nede besin almanın başka yolu yok hepsi adeta kanda birleşmiş bebeğe serum gibi verilir. doğduktan sonra bu sefer yine anne kanındaki besinlerin memede süte dönmesi ve bebeğe içirilmesi onun aciz olduğu ama biz tüm muhtac olduğu gıdaları tek sulu sütte paketleyip ona sunuyoruz içiriyoruz demektedir.içirme kuvveti kudreti yetmeyene yapılır biri kaza geçirmiş yemek yiyemez su içemez sen onu yedirir içirirsin yani onun kolu kanadı kuvveti olursun. pasif bir fiilir içirmek.yere toprağada su içirilir ihya olur. nasıl su yerde bin türlü pislik kir ile bulaşır ama buharlaşıp göğe saf su şeklinde toplanır Kur'an ona tahir su der temiz su der sonra o su adeta göğün beyaz yumuşak pamuklu memeleri hükmüneki blulutlarda depolanır sonra adeta o memelerden o süt kadar temiz su yağmur yeryüzüne canlılara adeta sağılır onlarda ağızlarını açar gibi o suyu emer beslenir sütün hayvan memelerinden insana gelmeside aynıdır. misal idrar da kan süzüntüsü ama tamamen kirlidir necistir.sütte kan süzüntüsü bir nevi ama halistir. halis kelimesi ne araplar misal verirken: yağı tavaya koydu eritti o yağın içindeki süt yoüurt atıkları tuz atıkları hepsi sütten ayrılır süt tertemiz ak pak olur ona süt halis oldu yani içindeki atıklardan temizlendi derler.veya su bulandığında o bulanıklık kaynağın fışkırması ile giderilir veya su durulur o bulanıklık tamamen yok olur tertemiz şeffaf zülal su olur ona halis oldu derler.süt değişik necis mecraların birleşiminden oluştuğu halde içinde o kirli şeylerden hiç birini taşımaz tamamen ak pak duru temizdir. bir video süt filtre edilmiş kandır der:" Milk Is Just Filtered Blood" " adamlar rahimdeki embriyo kandan besleniyor ona inanıyor ama doğan bebeğin bir nevi yine kandaki besinlerin süzülmesimden dönüşmesinden oluşan süte aklı almıyor önce dürüst olalımda ayet meallerini bari çarpıtmayalım haydi arapçanız yok da türkçenizdemi zayıf neden en saçma meali süzüp almışsınız zira algıda seçicilik denir buna o işinize daha çok geliyor:) video da çok güzel fotolar var. misal inek bedenine bir musluk taksan yavruya ordan kan içirsen ölür. oysa doğmadan önce kanla besleniyordu bir nevi ama doğduktan sonra o akan memede süte filtre edilir dönüşür saf halis içimi kolay gıda olur yavruya.
  4. münkir kardeşlerimizin tasavvurundaki Allah her halde nemrut gibi bir şey.yani kuvveti kudreti var her karşı geleni asıyor kesiyor kendisine mutlak itaat ettiriyor sanıyorlar. Allah hakimdir hemde hakimler hakimi. ama aynı zamanda adildir rahimdir.ama kadir dir aziz dir de.cebbar dır kahhardır da. sanki bunlar bir birine zıt çelişki gibi durur ama değil. teşbih te hata olmasın: bir anne çocukları arasında rahimdir merhametlidir sever onları.ama büyük kardeş gelip küçük kardeşin oyuncağını kırsa veya zorla ellinden alsa veya dövse anne orda adli ile devreye girer o gerekirse kuvveti ile o adaleti sağlar haksızlığı giderir büyüğün kulağınıda çekebilir ama asla sırf zevk olsun kuvveti yetiyor diye çocuklarına şiddet uygulamaz onları keyfi dövmez sövmez böyle leri istisnada olsa var onların zaten durumları normal değil demek 99 ismi olan Allah gerektiği yerde bir veya bir çok ismi ile tecelli eder.ama asla zulm etmez.mağdur etmez. ama anne çocuklarını imtihan için bir araya bırakıp gizli kamera koysa veya canlı izlese uzak bir yerden sonra görsek ki büyük kücüklere zulum ediyor haksızlık yapıyor onlara imtihan sınama için o anda müdahele etmez sonra hesap sorar adilini yerine getirir zira açıkta o büyük olan anneden korkup gerçek yüzünü ortaya çıkarmaya bilir bazı yerlerde anne baba bakıcıdan şüpheleniyor gizli kamera ile bakıcının çocuğu dövdüğü ortaya çıkıyor delileri mahkemeye sunup cezalandırıyorlar onun imtihanıda böyle.zira bakıcı anne baba yanında tabii ki iyi davranıyor ama kendi başına kaldığında gerçek kimliği ortaya çıkıyor adam kamera ları gördüğünde konuşması davranışı ses tonu değişiyor ama gizli kamerada bambaşka gerçek kişiliği ortaya çıkıyor imtihan böyledir. Allah dünyayı darı imtihan eylemiş akıl irade kuvvet vermiş kaydediyor sınıyor en sonunda ceza veya mükafat verecek hür irade ile sınamak budur.
  5. nogodbutAllah

    Muhammed'in İddiası

    memri tv de yayınlanan altına da türkçe alt yazı döşenmiş programın tamamını ve cahilce konuşan adamı merak ettim adamın ismi nasır daşti (ناصر دشتى) adam din adamı değil adam müslümanda değil adam laik liberal aktivist olarak tanımlıyor ancak dinledikçe modernist kılığında bir ateist ortaya çıkıyor gerçekten cahil ve cehlin verdiği cesaretle her şeyi reddediyor yok din kuralları mutlak ta dünyevi işler değişiyorda falanda filan da dayanamadım kapattım karşısındaki adam din adamı ayetle hadisle geliyor bu adamın bilgisi yok kafasında bir şablon ve ondan dışarı çıkamıyor ve memri tv iran destekli yarı resmi orhganıdır daşti de daeş karşıtı olduğu için ortak noktada kesişiyorlar nasır ismi zaten farsiliği çağrıştırıyor ben iran düşmanı değilim müslüman bir ülke mezhebi farklı olabilir ancak ne yazık ki kibir içinde umum müslümanlar ile daha sıcak ilişkiler geliştirmeli ümmet tevhidi sağlanmalı bu gibi tipler ile güya daeşe ordan suudilere vehabilere vurmanın faydası yok. buyrun programın 26:10 uncu dakikasından kesilmiş kısa bir kesit üzerine yazı döşemişler ama tamamı izlendiğinde durum hiçte yazılan gibi araplarda uyandı filan değil her yerde olduğu gibi araplarda da ateist müşrik münkir modernist pek ala vardır
  6. nogodbutAllah

    Bütün rızıkları, allah verir yalanı..

    yahudilere gökten kudret helvası ve bıldırcın geldiği halde azdılar bu mucizelere inanmadılar. insan ekmek yer. ekmek buğdaydan buğday tohumdan.tohum toprağa düşer güneş hava su toprak lazım. su ile çimlenir güneşle beslenir hava ile olgunlaşır topraktan maddeler alır filizlenir bir tane 100 tane olur başak olur. tohumun genetik programını yani filizlenip başağa dönüşmesi su güneş hava toprak ile beslenmesi kök salıp kökün aşağıya toprağa doğru giderken asıl filizin tam tersi yönde toprağı delip güneşe çıkması mucizedir bu ilahi kudretin tezgahında rahmani kalemin çiziminde rezzak fabrikasında programlanmıştır. güneşi yaratan Allah suyu veren O. toprağı yaratanda O havayı yaratanda O. daha ne duruyorsun git başakları topla ez una çevir hamur yap ekmek yap. haydi git başka gezegende mars ta da ekim yapta görelim demek ki dünya Allah tarafından özenle insan hayatı için hazırlanmıştır hava su yer çekim güneşe uzaklığı hepsi ince ilahi kalemle çizilmiş. en uzak gezegende güneş bir yıldız kadar görünüyor demek ki dünya yer olarak orda olsa idi güneş diye bir şey olmayacaktı gökte çok sayıda minnicik yıldızlar sadece ışıyacaktı her şeyin hamuru topraktır. hayatın mayayıs sudur. su ile toprak nur ile birleştiğinde hava ruhu ile teneffus eder hayat devam eder. kışın seralarda nice zahmetlerle yetiştirilen meyve sebzeler neden o kadar pahallı ve neden tatsız tuzsuz ama yazın çıkan meyve sebzeler ne kadar ucuz ve ne kadar lezzetli tatlı zira organik insan eli değmiyor ve mevsiminde güneşi havay suyu görüyor bizi yokluktan varlığa çıkaran ve akıl verip en güzel surrete halk eden binler nimet ile perverde eden Allaha binlerce şükürler.
  7. nogodbutAllah

    Bütün rızıkları, allah verir yalanı..

    17:12 "وَجَعَلْنَا الَّيْلَ وَالنَّهَارَ اٰيَتَيْنِ فَمَحَوْنَٓا اٰيَةَ الَّيْلِ وَجَعَلْنَٓا اٰيَةَ النَّهَارِ مُبْصِرَةً لِتَبْتَغُوا فَضْلًا مِنْ رَبِّكُمْ وَلِتَعْلَمُوا عَدَدَ السِّن۪ينَ وَالْحِسَابَۜ وَكُلَّ شَيْءٍ فَصَّلْنَاهُ تَفْص۪يلً " :"Gece ve gündüzü varlığımıza birer delil kıldık. Bir delil olan geceyi kaldırıp yine bir delil olan gündüzü Rabbinizin bol nimetini aramanız, yılların sayısını ve hesabını bilmeniz için aydınlık kıldık. Her şeyi uzun uzadıya açıkladık. " ayet Kur'an da umumiyetle 3 manada dır.asıl anlamı delil remiz işaret demektir. 1. kevni ayet: güneş ay gece gündüz gibi ayetlerdir. 2.peygamberlerin mucizeleri : bunlarda peygamberlerin taklid ve takat getirmez delil ve ayetleridir ki sıdkına mühür basar 3. ıstılahda Kur'an daki her bir cümle nin ismidir. yukarıdaki ayette mahv-m-h-v kelimesi geceyi sildik geceyi mahvettik manasındadır.nesh etme tamamen farklı bir manaya sahiptir.nesh nüsha ile aynı köktür.yani bir ayetin hükmü başka bir ayet ile değiştiriliyor ancak eski ayet sırasına göre yine mevcuttur. misal: bir insan bebeklik gençlik yaşlılık devreleri var ayrı ayrı resimleri var.yaşlılık resmi gençlik resmini nesh etmiş yani en sonda o var ama bebeklik ve gençlik resimleri yine mevcud ve o kişiye ait yaşanmış hatıralardır ve o ikişiye aittir ve asla kaybolmaz Kur'an daki hükümler zamanın evresine göre hükmünü icra eder yok olmaz misal yeni islam olan biri hala içki içmeye devam edebilir ve namazda kılabilir o yüzden sarhoş iken namaza yaklaşma hala onun için geçerli. tedricen tam bıraktığında son hal geçerlidir. mahv kelimesi silme yok etme etkilerini giderme demektir.nasıl silgi ile beyaz sayfadan siyah yazı silinir aynen öylede arapçada rüzgar mavi gökte beyaz bulutu mahvetti yani sürdü süpürdü sildi manasındadır yine arapçada sabah yani gündüz geceyi mahvetti yani sildi manasında ifadeler vardır. gece siyah yazı gibidir.güneş gelir gündüz gelir onun etkilerini siler mahv eder. ama yine gece gelmeye devam eder. gece ve gündüz zıt değil mutekabildir.zıtlar birbirini yok eder. mutekabiller ise birbirini tamamlar kemale erdirir.misal erkek dişi zıt değil mutekabildir birbirini tamamlar kemale erer.hep gece olsa olmaz hep gündüz olsa yanarız. gecede gündüzde olacak ki birbirini tamamlasın fayda hasıl olsun ayetlerde geceyi sakin dinlendirici kıldık gündüzü çalışma maaş dilimi kıldık buyurur. geceyi elbise örtü kıldık ta denir. hep erkek olsa olmaz hep kadın olsa olmaz. insanların yarısı hemen hemen erkek yarısı kadın denge ile eşlenmiş ki hayat tenasül devam etsin bu ayette ilginç bi ifade olan النَّهَارِ مُبْصِرَةً yani Kur'an da gece örtücü bir perde gibi anlatılırken gündüz yani ışıklı olan güneşli olan gösterici yani görmeye yardım eder demektedir. kafir batı görme olayını gözden bir ışık çıkar ve cismin üzerine düşer görme oluşur diye saçmalarken müslüman alim ibni heysem bu ayette ki gündüzü görücü gösterici kıldık ifadesinden görmeye sebeb olanın gündüz güneş yani ışık olduğunu çıkarıp : hayır gözden ışık çıkmaz tam tersi güneşten gündüzden ışık ile görürüz. yani cisim üzerine ışık düşer ordan güze gelir öyle görürüz deyip modern optiğinde göz ve görmenin de temelini atmıştır babası sayılmıştır. ve demiştir ki: şayet gözden ışık çıkarak görme olursa sadece gündüzde değil karanlık gecede de cismi görmemiz gerekir. oysa karanlık gecece göremediğimize göre ayetteki ifadenin ışığında görmenin ışık ile olduğunu ispatlamıştır. görmek istemeyen kadar anlamak istemeyen kadar kör yoktur.
  8. afrika ve benzeri müslüman kıtalar daki savaşın fakirliğin cehaletin sorumluları kafir abd ve müşrik avrupadır bu kıtaların tarihlerini okuyunuz hindistanı ingilizler afrikayı abd ve ab nin nasıl sömürdüğü ortadadır ne hikmet ise kafir kankalarınızı pas geçip direkmen islamı müslümanları tabii en nihayet Allahı suçlamak işinize gelse de sizin gibi marjinaller dışında akl sahibi sıhatli kimseler aklen vicdanen izanen olayın farkında tabii. zekat sadaka yardım kurban infak gibi kalemler ile mecburen Allahın emri olarak karşılıksız kendi helal parasından fakire yetime yolda kalmışa yardım eden dinin müntesipleri suçlu olmasa gerek hala bu fakir coğrafyalara yardım eden kuyu açan hastane kuran Türkiye başta olmak üzere müslüman ülkelerdir kafir ve ateist sistemler sırf renklerinden dolayı evrimci materyalist mantıkları ile zayıf elenir kuvvetli ayakta kalır mantığı ile ilahi adil sistemi bozmuştur yine islam bu sistemi rehabilite edip ıslah ederek rayına oturtacaktır
  9. alisiz alevilik tutmadı tabii bu seferde toptan hücum:) ama şu katidir ki alevi kardeşlerimiz Hz Ali den kopmazlar ondan kopmadığı sürecede hz peygamberden Kur'andan ve Allahtan kopmazlar.
  10. nogodbutAllah

    OROSPULUK VE İSLAM

    arapça ilginç bir dil hem baştan hem ortadan hem sondan ek alabiliyor bunların kuralları var türkçe sondan eklemeli bir dil göz göz-lük göz-lük-çü göz-lük-çü-lük ama arapça da f-t-h sülasi fiili açma demektir ortadan elif alır ismi fail olur fatih olur açan feth eden demektir fatihte çağ açan kişi isanbul surlarını açandır başa mim gelir ismi alet olur miftah olur anahtar manasındadır fetehna dersin sonuna ek alır.biz açtık feth ettik demek. mühendis muharebe muhasebe murakıb mukavele mücadele gibi eklimeler arapçadır türkçede kelime başına harf ekleyemzsin bu kurallara göre hangi kelime veya fiilden Allah türetili mümkün değil. bir misal daha: ders arapçadır okul türkçedir öğretmen türkçedir dersin okulla alakası yok öğretmenin ders ve okulla alakası yok ama arapçada kök merkez fiil üzüm salkımı gibi tutulur tüm ondan türetiln kelimeler üzüm gibi o tek dala takılır merkez fiili çektin mi hepsi birden gelir ezber ve hatırlamada o yüzden kolay işte müderris medrese de ders verir. hepsinin kökü ders tevhidi tedrisat denir misal tedrisat ın kökü de ders. eğitimin birleştirilmesi tek hale gelmesi müderrisin medrese ve ders ile alakası var.
  11. nogodbutAllah

    Kadınlar neden açık giyinir?

    hz aliye isnad edilen bir söz var: 1. bakış lehine .2. aleyhinedir. yani insan fıtri olarak gözleri açık gezer ister istemez 1. bakışta görülür.ancak devamını getirip uzun bakma neyh edilmiştir. modern batı ise bakmayı hatta gözünün içine uzun uzun bakmayı iletişimin esası sayar tamam doğru gözden göze kalbden kalbe bir yol vardır ancak bu iletişim tarzının sorunlu olduğunu düşünüyorum uzun bakışlar kötü ve yan bakışlar rahatsız edici olduğu için bazı yerlerde taciz yerine geçiyor şikayet ile dava bile edilebiliyor her kes kendi gözlerine sahip çıksın gözlerimizi gözümüz gibi korumalıyız
  12. nogodbutAllah

    OROSPULUK VE İSLAM

    biz islam öncesi rabb kelimesi yoktu demiyoruz vardı ve efendi anlamında kullanılıyordu zaten abd kelimeside vardı köle için ancak islam zaten abd ve rabb kelimelerini kucağında bulmuş.ve bu iki kelimenin gerçek manasını sadece Allaha ve onun kullarına has kılmış Rabb Rabbi isminde müslüman bulamazsınız ama abdi abdullah bulursunuz. ilah kelimesi de putlar için kullanılıyordu Ancak islam sonra sı Kur'an ilahınız sadece bir tek olan Allahtır der. yani kelimelerin içerikleri tamamen değişmiştir. abd mabud mabed ibadet ubudiyet hepsi aynı köktür. abd mabed te mabuda ibadet eder. bazıları Allah kelimesinin ilah kelimesinden türetildiğinide söylüyorlar yaptığım araştırmalarda bunun gerçek olmadığını gördük. Allah kelimesi özel isimdir türetilen bir kelime değil.arapçada zaten kök merkez kelimeler sülasi yani üçlüdür ve türetmeler bu üçlemeden olur. el-ilah ile türetme olmaz.biri belirteçtir.
  13. nogodbutAllah

    Kadınlar neden açık giyinir?

    bakmanında baktırmanında problemli olduğunu düşünüyorum cinsel açlık veya doygunluk diye bir şey bence yok. nasıl ki insanda hava alma susama acıkma tekerrür eder bir kez derin nefes alıp yada çok su içip ahanda açlığımı giderdim ben doygunum demek abes ise açık olana bakma da fıtridir.ancak akıl ve irade sahibi insan hem bakacaklarını hemde giydiklerini denetler Kur'anı Kerim önce erkeklere hitap eder gözlerini korusunlardan sonra iffetlerini korusunlar der sonra aynısını kadınlar için söyler burda gösteriyor ki en evvel erkek bakışlarını kontrol eder.sonra iffetini korur. yani sanki erkek hiç bakmazsa kadın açılsa bile bakan olmadığı dikkat çekmediği için oda normal giyinmeye başlar gibi bir hal var. gözlerini kıssınlar korusunların iffetlerini korumadan önce gelmesi bakışların kontrolünün öncelikli kapı olduğu bu sağlam olduğunda iffet korumanın olacağını söyler adeta nasıl tehlikeli yerlerde ikaz levhaları olur bakış kontrolü bir nevi en evel uyarı sistemidir Kur'an da gözlerin lezzet alması ifadesi var ilk başta şaşırmıştım zira lezzet sadece dil için kullanılıyordu cennet içeceklerinin tadımlaması sonucu lezzet alınması geçiyor genelde daha sonra bazı araştırmalarda gözün gerçekten tad almada çok mühim bir fonksiyon icra ettiği ortaya çıkalıyor gözlerle tadma bakarak tad alma gibi başlıklar atılmış gözlerin renkleri değişik tadlara kodladığı ve o rengi görür görmez yenilen gıda beyinde ilgili tad merkezini devreye koyuyor misal kırmızı renk genelde tatlı sarı ekşi gibi tadlara kodlanmış tadsız kokusuz bildiğimiz normal su ya gıda boyası ekleniyor ilgili renkteki sıvıyı içen o rengin tadını alıyor tüm sıvılar tadsız olduğu halde yiyecek gibi bakmayı sadece deyim sanırdık meğer gerçeği de varmış o yüzden göz dil gibi değil dokunmadan uzaktan lezzet alabilir limon görülür görülmez ekşime olur yapılan deneylerde muz yiyen maymun ile onu seyreden maymunun aynı beyin bölgesi aktif edilmektedir dolayısı ile izlemek ile yapmak aynı kategoriye girmektedir izlediklerinize baktıklarınıza dikkat ediniz derim şayet göz kontrol edilirse çok hayat çok rahat olur her şey bir bakış bir dokunuş bir duyuş bir adım ile başlar
  14. nogodbutAllah

    OROSPULUK VE İSLAM

    Kuran Mumini kardeşimiz hakaret ve küfürlere rağmen duruşunu bozmamış itidali şekilde cevaplar vermiş tabiat boşluk kaldırmaz fikir boşluğunu küfür ile hakaret ile doldurmak beyhudedir fikir boşluğu yine fikir ile dolmalı daha arapça bilmeden ahkam kesmenin kimseye faydası yok arapça bilginizi müşahede ediyoruz:) elbette musevilik ve isevilk islam öncesi dinlerdir belli kalıplar ordan aynen gelebilir zira onlarda bozulmadan önce zaten islam idi yani tek dinin farklı tezahürleri ancak islam Rabb kelimesini kul için kullanmaz yahudiler din adamlarına rabbi der. onların anlayışları farklılaşmış islam asla bunu kullanmaz hiç bir kul için kullanmaz doğal olarak arapça ibranice ile aynı dil ailesinden olduğundan belli kalıplar aynıdır fakat içerikleri farklılaşmıştır Arapça eski kadim kaynaklarda Allah kelimesi nin Kur'an öncesi kaynağının olmadığını ispatlıyorlar dil kuralları açısından bazıları yok ibraniceden elah yada Aloho gibi kelimeler ileri sürerler.bu kelimelerin grammer kurallarına göre Allah kelimesini türetmek imkansızdır Allah kelimesinin herhangi bir kelimeden türetilmeyen tek kelime olduğunu söylerler biliniz var ise eski kaynakları araştırınız göreceksiniz ben arapça etimolojisini az çok bilirim.kelimelerin kökleri nasıl türedikleri eski kadim çok sayıdaki eserde mevcuttur.
  15. nogodbutAllah

    OROSPULUK VE İSLAM

    islam dini tevhid dinidir.tevhid kök olarak vahid yani birden gelir.kelimei tevhid o yüzden esastır.ihlas suresi esasen tevhid suresidir Allahı tek bir olan diye niteler. Rabb Allahın isimlerindendir.terbiye eden nimet veren idare eden sahip olan manasındadır. Kur'an da Allah için kullanılmıştır. aslında köle manasında ki abd da sadece Allahın kulları manasında kullanılmıştır.o yüzden Allahın isimleri direk verilmez başına Allahın kulu manasında abd getirilir abduselam abdullah abdurezzak abdulkerim gibi.hz peygamber önce kul sonra resuldur abduhu ve resuluhu . şunu kesin diyebiliriz ki Kur'an la birlikte Tek Rabb Allah tır ve diğer yaratılanlar abd tır. bu yüzden islam literatüründe Rabb Allah dışında denilmez.ve kul abd köle de sadece Allahın kulu manasında kullanılır malum arapçada abd köle demektir.ama gerçek manası kuldur. mutlak malik ve melik te Allahtır diğerleri izafidir. bir arapça sözlükte rabb için söyle der: " الرَّبُّ: هو اللّه عزّ وجل، هو رَبُّ كلِّ شيءٍ أَي مالكُه، وله الرُّبوبيَّة على جميع الخَلْق، لا شريك له، وهو رَبُّ الأَرْبابِ، ومالِكُ الـمُلوكِ والأَمْلاكِ. ولا يقال الربُّ في غَير اللّهِ " tercümesi: elRabb:O Allah azze ve celle O her şeyin Rabbi ve maliki sahibidir ve tüm yaratılan ların hepsinin üzerinde rububiyeti(terbiye idare nimet verme) vardır ortağı yoktur ...... en sonunda:" Allah dışında kiler için Rab denilmez kullanılmaz" demiştir. islam esasen Tek Rabb olarak Allahı birler ve tanır ve diğer her kes abd tır. dolayısı ile Allahtan rol çalıp firavun gibi nemrut gibi Rabblık taslayıp insanları köleleştirmek en büyük cürüm ve günahtır firavun ve nemrutun sonuda malumdur. kralında padişahında zengininde fakirde zayıfta kulluk açısından eşittir. hepsi fani ölümlü öldüğünde böcekler amanda şu kralın bedeni bunu yemiyelim şu fakirin yiyelim demezler belki kral besili olduğu için en evel onu yerler o çürür tek baki Allahtır mutlak hakim ve rabb O dur.
×
×
  • Yeni Oluştur...