Jump to content

nogodbutAllah

Normal Üye
  • İçerik sayısı

    1.011
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

nogodbutAllah Hakkında

  • Derece
    Advanced Member

Güncel Profil Ziyaretleri

Güncel ziyaretçiler bloku aktif değil. Diğer kullanıcılar son ziyaretçilerinizi aktif edene kadar göremezler.

  1. Kur'an-ı kerime abdestsiz dokunulamayacağına dair ayetlere baktığımda gördüğüm şudur: " لَا يَمَسُّهُٓ اِلَّا الْمُطَهَّرُونَۜ" burda ne kadar tahir temizlik ve mess dokunma anlamına gelse de esasen umum tefsirlerde Kur'an ın manevi manasına dokunulma kastedilmektedir daha çok bu Allahtan peygambere gelen vahiye hiç bir şeytan cin yada beşerin bulaşmadığı bulaşamadığı korunarak geldiği manasındadır levhi mahfuz kelimeleri ve meknun ibareleri de Kur'anın manevi manasının Allah indinde korunduğu hiç bir şeyin ona dokunamadığını ancak cebrail gibi nurdan temiz elçiler vasıtası ile geldiği bel
  2. marsa inen robotik makineleri incelerken 6 tekerlek gördüm zamanla bu tekerleklerin aşındığı söylendi neden 6 tekerlek? aslında nasa sert tekerleklerin ve teker üzerindeki dalgalı tırtıklı yapıyı fazla stress altında aşındığı için değiştirdi hem elastik ve yüzeye uyum sağlayan daha yumuşak tekerlekler üretildi hemde dalgalı sert yapı basit düz desene evrildi nikel titanyum alaşımı karışım super elastik yapı olup soğukta deforme olur sıcakta eski haline döner o yüzden memory alloy tire yani hafıza alaşımlı tekerlek denmek te yani eski şeklini hatırlayıp ona dönmekt
  3. nogodbutAllah

    Kuran'daki bilim dışı ayetlerden biri:Keyf 17

    Kehf 17 de güneşin hareketi var mıdır? şark ve garb arapça güneş ışınlarının göründüğü ve kaybolduğu yönleri ifade eder ancak kehf 17 de dalat şems kullanılmış dalaet işraktan farklıdır işrak yani şarktan türeyen güneş ışınlarının ayınlatmaya başlaması görünmesi ufuktan,dalaet şems bizzat güneş küresinin görünmesidir burda güneş küresi sabahtan başlar batıncaya kadar görünür bu gündüz kısmı tamamı dalaet içinde sayılabilir gibi duruyor tabii dalae yükselme manasınıda taşır zira cehennem ateşlerinin inanmayanların kalplerinin üzerine doğru yükseldiğini anlatan kelime var mağarada
  4. nogodbutAllah

    Allah Peygamberlerini Korur mu?

    İslam'da Resul ve Nebi farkı nebi kendisine mucize ve kitab verilmemiş,daha önceki resullerin kitab ve şeriatlarını tebliğ ile görevlidir resul ise mucize ve kitab ile yeni şeriat getiren kişidir hz musa hz isa resuldürler ikiside öldürülmek için çabalanmış hz musa ta bebeklikten itibaren korunmuş çeşitli mucizeler ile deseklenmiş deniz yarılarak firavundan kurtarılmış firavun boğulmuştur hz isa yine öldürülmek istenmiş Kur'an onlar hz isayı öldürmediler ona benzeyen kafirlerden biri öldürüldü onu katımıza yükseltik denir o yüzden mesihin hz isanın yeniden gelmesi ve dünya
  5. nogodbutAllah

    Ateistlerin çarpıtma tekniğiyle bakalım

    Kur'an da meta mal ve eşya farkı meta yararlandırma faydalandırma menfaatli olan zevk neşe veren her şey eğlendiren zevk veren neşelendiren sebeblenmek tattırmak haz duymak nisa suresinde evlenilecek kadınlar ayetinde meta ve mal kelimelerinin geçtiği bir ayette meta ve mal farkı açıkça ortaya çıkıyor ayrıca şiada geçici nikah olan muta nikahı da bu ayetteki meta kökünden türeyen اسْتَمْتَعْتُمْ kelimesinden gelmektedir meta ın anlamı süslü cazip ve gecici menfaat fayda sağlayan her şeydir zaten o yüzden umumen dünya hayatı için metaı hayate dünya denir zira geçicidir gölge gibi
  6. zaman üstü demek zamandan alakasız demek değil tam tersi zamandan etkilenmeyen ancak zamanı etkileyen demektir gözler onu idrak etmez ,o gözleri idrak eder ışık esasen görünmez,ancak gözlerin görmesini sağlar ta derinliklerine iner karada yürüyen araç karanın çukur düz tümsek dağlık viraj bölgelerinden etkilenir ancak karanın üstünde uçan uçak bu engebelerden etkilenmez direkt düz gider o yüzden mesafeler kısalır kısa sürede varılır atmosferin dışına çıkan uzay gemisi de sürtünmeden etkilenmez zaten enerjisinin çoğunu atmosferden çıkmak için harcar ve uçak gibi atmosferdeki oksi
  7. Bir mühendis bir yol projesi çizer bura da yolun uzunluğu başlangıcı bitişi nerelerden geçeceği virajları kavşakları vs bellidir yol bittikten sonra kullanıma geçer projeyi çizen mühendis yolu yapan olarak neresi düz neresi yokuş neresi iniş viraj vs yolun tamamının bilgisine vakıf ve bilir o yoldan ilk kez arabası ile giden sürücü ise ilk başta yol hakkında bilgisi yok yolun yarısına kadar geldiğinde bulunduğu nokta şimdiki zaman, geride bıraktığı yol geçmiş,ve malum yani biliniyor,henüz gidemediği yol kısmı ise meçhul ve gelecektir bilinmiyor yarı yarıya bilgilendi yolu bittirdi
  8. aklında bir sayı tut dendiğinde tutulan sayı her iki ucu sonsuza giden sayı doğrusu üzerinde bir sayı olacaktır sayı doğrusu sonsuz olması nedeni ile tutulan tüm sayıları kapsar ve içerir kaldı ki tutulamayan isimlendirilemeyen bilinmeyen nice sayılarda hala mevcuttur. Allah'ın ilminin geniş her şeyi kuşatan sonsuz ilim olduğu düşünüldüğünde her hangi bir ihtimalin bu ilimce bilinmemesi mümkün değildir kaldı ki insan ilmi gibi yaşadıkça gördükçe tecrübe ettikçe artan veya azalan bir ilim değildir yani mutlaktır sonsuzdur ve kadimdir yani zaman üstü dür geçmişi de geleceği de h
  9. Mucize kelime olarak Kur'an da ve hadislerde geçmemektedir bunun daha sonraları özellikle tarikat tasavvuf etkisi ile bir sınıflama için türetildiğini düşünmekteyim zira evliya keramet peygamberler ve mucize karşılaştırılmaları çokça yapılmış farkları üzerine yazılıp çizlmiştir muciz esasen Kur'ani bir terim ancak mucize isim olarak bulunmamaktadır veya peygamberlerin harikul ade veya fevkal ade yan adetin alışmışın üzerinde ve alışmışı yırtıp bozan geçen manasında mucizeleri için kullanılmamaktadır ancak yerde ve gökte Allahı aciz bırakacak değilsiniz veya Allahtan kaçıp kurtula
  10. " Hersey fizik kurali cercevesinde isler ve tanri asla ve asla kendi koydugu kanunlarin disina cikmaz." ** aslında bu ifadeyi doğrulayan destekleyen ayetler mevcut.misal Allahın sünnetinde -sünnetuAllah bazılarınında adetuAllah dedikleri -değişme bulamazsın ifadeleri var bu ifadeler la tebdile ve la tahvile diye geçer ancak tebdil daha baskın geçer tağyir de değişme için kullanılır ancak tebdil daha köklü değişimdir tahvil ise dönüşümdür hal dönüşümüdür tebdil gerçi kıyafet değişimi içinde kullanılır ateşte derileri yandıkça yeni deri ile değişme de bu tebdil ile geçer ** gaz
  11. öyle yabancı bir yere gelirsin ki bilgin yok tabela da ok işarette yok yoldan geçen birine sordun oda yanlış bilgi verdi yine dönme meydana gelir yanlış yönde olsa fiil meydana gelir yani kastım fiilerimiz mutlak bilgiye dayanmıyor dayansa zaten hata yapmayız oysa insan hatadan ari ve azade değil o zaman yanlış dönmeleri neye bağlayacağız onlarda yapılmış birer fiildir bu mantıkla tüm dönmeler hep doğrudur hiç yanlış hata kaza da olmaz insanda mutlak alimdir dememiz gerekiyor ki ,bunu diyemeyiz. ama niyet irade önemlidir yanlış yöne gittiğini başkasına sordu öğrendi
  12. insan bir fiili bilerek te yapabilir ancak fiilin esası ilim ve bilgi değildir yani bilmeden cehalet ile veya doğru bildiğimiz ama aslında yanlış olan şeyleri de çokça yaparız bir fiili tam ve doğru bilerek yapmak en iyisi ve kamil olanıdır ancak bilmeden bir fiil işleyemem demeye kalkarsak hiç bir şey yapmamamız yada çok az şey yapmamız gerekir o halde bilme ile fiil arasında kopmaz ve ayrılmaz bir ilişki yoktur. yani mantıkta kopmaz ilişkili olan zati şeyler vardır misal ateş yakar yani yakıcılık ateşin zatında var olan ve ayrılmaz bir parçasıdır ateş her nerede ise yakar
  13. "Musa nin asasinin ejderhaya donusmesi, hz isa nin oluleri diriltmeside yine fiziksel olarak gerceklesmemis ama insanlarin gozlerine oyle gosterilmistir." Kur'anı az çok orjinalinden okuyan biri olarak katılamayacağım daha sonra detaylı yazarım ancak bu konuda daha önce yazdığım için aklımda kalanı özetleyeyim " aslında animasyon hareket canlı resimler demek.esasında hareket yok durgun resimler ancak peşpeşe hızla gösterildiğinde hareket algısı verir.animal yani hayvan kelimesi ile animation aynı köktür arapçada da hayat ile hayvan aynı köktür hayvan çokça hayat sahibi hayat taşıya
  14. İrade-Şae(meşiyet)-İhtiyar arasındaki irtibatlar { وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ لَآمَنَ مَنْ فِي الْأَرْضِ كُلُّهُمْ جَمِيعًا ۚ ..} [ يونس : 99 ] :"Eğer Rabbin dileseydi, yeryüzünde bulunanların hepsi elbette topyekûn iman ederlerdi. " yunus 99 da şae dilemek anlamında kullanılmıştır { لَوْ أَرَادَ اللَّهُ أَنْ يَتَّخِذَ وَلَدًا لَاصْطَفَىٰ مِمَّا يَخْلُقُ مَا يَشَاءُ ۚ .. } [الزمر:4] :" Eğer Allah bir çocuk edinmek isteseydi, yarattıklarından dilediğini seçerdi" bu ayette Allahın iradesinin dilemek ve seçmekten önce geldiğini görmekteyiz zira kadiri mutlaktır hiç bir güç onu mecbu
  15. öğretmen sınavdan çok önce bir öğrenciye çalışsan da çalışmasan da sınavda kalacaksın dese , öğrencinin tüm irade fiil kudretini adeta felç eder yok eder kişi daha çalışsa da çalışmasada fark etmez deyip çalışmayı bırakacak zira çalışmanın anlamı kalmaz demek ki sınava çalışması sınavda kalma ve geçme durumunun da potansiyel olarak var olsa da çalışması halinde geçme durumunu daha çok mümkün kılacağını bilmenin umudu ile motive olur ve çalışır veya öğretmen aynı şekilde sınavdan çok önce başka öğrenciye de çalışsan da çalışmasan da sınavda geçeceksin dese yine kişiyi kilitler kişinin
×
×
  • Yeni Oluştur...