Jump to content

nogodbutAllah

Normal Üye
  • İçerik sayısı

    516
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

nogodbutAllah Hakkında

  • Derece
    Advanced Member

Güncel Profil Ziyaretleri

Güncel ziyaretçiler bloku aktif değil. Diğer kullanıcılar son ziyaretçilerinizi aktif edene kadar göremezler.

  1. modern bilim paradigması yenidir ondan önce bilim yok mu idi? kaldı ki quantum zaten modern bilimin deterministik ve materyalistik dar donuk kalıplarını yerle bir etti az gibin bilim paradigmlarını okuyun hepsini buraya yazamam:) copy paste olsa rahat olur ama:)
  2. bilim bal üretebilir mi? o glikoz sahte ballar hariç:) onlara kısaca bal görünümlü reçel deriz. arılara şeker verildiğin de balın kalitesi düşer bilimin bala tek katkısı şekerdir:) ancak şeker çıktı çıkalı bal dünyasında mertlik bozuldu. bu minik naif temiz vızıldakçık arılara dokunmayın çocuklar organik hakiki karakovan balı da yesinler gerçi nazım şeker yesinler diyor ama ben o balsız şekerden bahsediyor şekerli baldan değil:) ** pardon bilimin bala tek katkısı şeker değil birde parafin petek imiş malum doğal bal mumlu petekli bal petek ile beraber yenilir ancak parafin bildiğin mum dur yani bal mumu değil:) eskiden bildiğimiz mumlar bal mumu imiş parafin çıktı çıkalı mum dünyasında da mertlik bozulmuş bilimde etik ahlak nasıl olacak?
  3. belki vardır ateist kardeşlerimizde evrimsel hayatın devrimsel genetiğinin metamorfozlaşmasının getirdiği hulahopsal çembersel döngüsünün icbar ettiği şeyden kaynaklanır diyecekler:) ** bu arada argo küfür kullanmadan yazan ateist görmedim demiştim bu düşüncem yine baki ancak islamım diyenlerde de bu tip şeyler var onuda söyleyelim:) oysa uslubu lisan aynı ile insan derler di eskiler.
  4. bilim maddeyi inceler daha doğrusu somut doğayı inceler ancak bilim paradigmasının üstünde de bilim adamının imanı vardır neye inanırsa onun peşinde gider. misal ibni heysem müslüman bir ilim adamı gündüzü görücü kıldık ayetinden görmenin gündüzde gündüzünde güneş ve ışıktan olduğunu görmenin dıştaki ışıktan olduğunu gördü optiğin gözün görmenin mekanizmasını açıkladı o devirlerde ortaçağ hristiyanlara gözden ışık çıkar fener gibi onunla görürüz derlerdi ibni heysem eğer gözden çıkan ışıkla görme olsa idi geceleyinde görmemiz gerekir dedi ki ayete mutabık düşünce bilim bir sonuçtur sebeb değildir şayet yaratılan kainatta düzen nizam kanun olmasa idi bilim diye birşey olmayacaktı zira sabit kanunlar temel hazılıyor islam alimi kainatın ilim hikmet düzen içinde yaratıldığına inanıyor araştırırken bunun üzerinden gidiyor yani şüpheci değil emindir materyalist bilim kaos tesadüf üzerinden gidiyor şüphe ile gidiyor. bir ayette :" Onun yağı, kendisine bir ateş dokunmâsa da, hemen hemen ışık verir." der. malum eski lambalar mum gaz yağı fittili şeyler ateş ile fitil yakılmak zorunda yani ateş ile temas zorunlu ancak ateş temas etmeden ışık verme nedir bu günkü elektirikli aydınlatmalar bir nevi ateş temas etmeden aydınlatmadır. yani güneş te bir nevi ateş ancak bize temas etmeden ısıtır ışıtır. materyalist düşünce paradigması hep teması esas alır zira madde bizzatihi temastır dokunup görmeden inanmam mantığıdır bir ayette kitap birden inse elleri ile dokunsalar dahi inkar edecekler yine hz meryem bana bir beşer temas etmedi dokunmadı nasıl çocuğum olur dedi kafirler hep ateş sadece bize belli günler temas eder derler mümin ile münkirin paradigması farklıdır bu araştırmasınada yansır. biz maddeyi bir perde olarak görürüz perdenin pencere açıldığında dalgalanmasını rüzgardan biliriz. rüzgar manayı ruhu temsil eder. halıdaki nakışlar iplikten renkten değildir ilim estetik tecrübe sahibi bir dokumacının ruhundaki estetiğin halıya dökülmesidir. maddeci taife halıdaki nakışı estetiği sanatı ipliklere verir.yani maddeye verir. bu iki paradigma arasında çok fark var.
  5. aralarında boşluk bırakmayan üç şekil var kare üçgen altıgen ancak yukarıda aynı alana sahip boşluk bırakmayan üç şeklin cevresi en küçük olanı altgendir çevre demek kenarlar demek. kenar demek balmumu demek eh en küçük çevre demek en az balmumu kullanmak demek malum balmumu da baldan üretilir bal üretimide polen çiçek tozu demek oda çok çiçek çok yol demek oda enerji zaman çalışma demek bu minicik vızıltılı canlılar nasıl bu mühendislik işini becerirler?
  6. https://askdruniverse.wsu.edu/2015/11/02/why-do-bees-make-hexagons/ Why do bees make hexagons in their hives? Why not any other shape? -Aditya, 10, New Delhi, India Dear Aditya, When bees make hexagons in their hives, the six-sided shapes fit together perfectly. In fact, we’ve actually never seen bees make any other shape. That’s what I found out when I visited my friend Sue Cobey, a bee researcher at Washington State University. Cobey showed me some honeycombs where the female bees live and work. Hexagons are useful shapes. They can hold the queen bee’s eggs and store the pollen and honey the worker bees bring to the hive.Dr.UBees When you think about it, making circles wouldn’t work too well. It would leave gaps in the honeycomb. The worker bees could use triangles or squares for storage. Those wouldn’t leave gaps. But the hexagon is the strongest, most useful shape. Don’t just ask the bees. Cobey explained that humans have recently used math to find out why hexagons make the most sense. “The geometry of this shape uses the least amount of material to hold the most weight,” she said. It takes the bees quite a bit of work to make the honeycomb. The wax comes from glands on the bees’ bellies, or abdomens. Honeybees have to make and eat about two tablespoons of honey to make one ounce of wax. Then they can add this wax to the comb as they build. A bee colony can produce 100 pounds of honey, Cobey said. In some places they can even produce 300 to 500 lbs. The structure is important to hold all this weight and protect the honey, especially during winter. The hexagon might just save bees some time and energy. They can use the energy to do another really important job: carry pollen from flower to flower that allows new plants to grow. It’s my cat instinct to swat at a bee, but I try not to because bees are really important. They make it possible for us to eat food. “The honey bee is an amazing animal, really fun to work with,” Cobey said. “And she is responsible for pollinating your fruits, vegetables, and nuts.” Having a sturdy and useful hive can help bees get the job done. Not too long ago, some scientists wondered how exactly the bees build these hexagons. They found certain bees would start out making circles in the wax using their body as a tool. Scientists don’t really know why it happens, but the bees seem to be using their body heat to melt the wax from a circle shape into a hexagon shape. Hexagons and honeycomb shapes are also useful for building things humans use, too, like bridges, airplanes, and cars. It gives materials extra strength. After all, materials made with hexagon shapes can also handle a lot of force, even if they are made out of a lighter material. That’s what I learned from my friend Pizhong Qioa, an engineer and professor at WSU. “We learned it from the bee,” he said. “Hexagons apply to almost everything you can build.” For having never done a day of math homework in their lives, bees sure seem to use some creative geometry and engineering to build their headquarters. Sincerely, Dr. Universe *** “The geometry of this shape uses the least amount of material to hold the most weight,” she said." altıgen öyle bir geometridir ki az madde mum kullanılarak çok malzeme bal saklayan bir yapıdır. bu gün uçaklar hem dayanıklı hem hafif malzeme için uğraşır zira gökte çekime karşı daha ekonomik olmak gerekir arılardan alacağımız çok ders var. birde ateist kardeşlerimiz arının bu altıgen mekanizmasını anlata bilir mi? evrimsel ve bilimsel olarak. 16/68:"وَاَوْحٰى رَبُّكَ اِلَى النَّحْلِ اَنِ اتَّخِذ۪ي مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتًا وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا يَعْرِشُونَۙ "
  7. nogodbutAllah

    Darwini Tavus Kuşunun Hasta Etmesi

    bizim bir arkadaş var idi kaşının isbiri yanmıştı kıl çıkmıyordu bomboş çıplaktı. görüntüsü o kadar korkunç görünüyor du ki insanlar korkmamak için birde rahatsı etmemek için bakmıyordu. bir tek kaş bu kadar insan estetiğini nasıl değiştiriyor misal tepegöz gibi alnın ortasında bir göz olsa korku filmi gibi olur nedir şu an doğan her bebekteki bu simetri bu ikili uzuvların dengesi estetiği sıcaklığı aşinalığı? ve nedir bunlardan en ufak bir sapmada korkunç bir görüntü olması? bu tüm insanların vicdan ve ruhlarının derinliklerinde hissetiği aynı hakikat ben her şeyin terazi kefeleri gibi dengede düzende yaratıldığını düşünmekteyim ayetlerde geçen halake sevy ve adale yani yarattı sonra düzenledi eşitledi ve dengeledi ibarelerinde bu hikmetin olduğunu düşünüyorum.
  8. bu arkadaş sorular ile islamiyeti sürekli copy paste ettiği için normal düşünce akışı içinde mantıklı cümle kuramıyor gibi geldi yukarıdaki yazdıkları nasıl sıralanırsa mantıklı bir ifade olur:) 2-3-1 1-2-3 yada hiç biri bence hiç biri.zira kendi içinde bir mantığı yok. robot gibi lerden pek hazzetmem
  9. nogodbutAllah

    Darwini Tavus Kuşunun Hasta Etmesi

    sanat estetik soyut bir şeydir ruha akla kalbe hitap eder. sırf salt ölü kara kuru madde dışında başka bir şey görmeyen kesim buna cevap veremez. zira sanatı estetiği redd ederler tesadüfen öyle derler insanın gözlerinin birinde hafif sapma olsa şaşılık olur görünüş estetik güzellik fevkalde etkilenir simetri altın oran estetikte asıldır ve bunlar dahi fevkalde ince dakik bir hesabı ve derin ruhani zevklerin ilmini barındırır.
  10. Varlığın ispatı basit bir tek örnek misal numune gösterilse ispat olur yokluğun ispatı olmaz. madem her şeyi madde ile somut elle tutulur gözle görülür şeylere iman edersiniz var olan madde üzerinde ahkam kesin zira materyalist biliminiz deney gözlem tecrübe filan der eh peki ne oluyor ki size yokluk üzerine felsefe kurar doğmatik şekilde tezler savunursunuz bir kere bu tezadı aşmış bir tenakuzdur.ama bilen nerede. kanıtın olmaması olmadığına delil değildir bilmiyorum der geçersin ama asla kati şekilde yoktur diyemezsin zira delili olmadığı için veya bilinmekten aciz olunduğu için yok denilen çok şey zaman geçtikçe var olduğu ispatlandı buda gösterir ki hakikatlerin zamanı zemini var o an geldiğinde her kese görünür. 25 peygamber ismi açık seçik Kur'an da geçer. daha 1400 sene evel doğmuş annesi eşleri çocukları doğuduğu yer belli olan hz peygambere dahi böyle biri yaşamadı yoktur diyen kesime el bet 124 bin peygamberi veya 24 peygamberi ispatlamak yersizdir yok der geçerler bilimsel bir şekilde:)
  11. nogodbutAllah

    Yaratıcı Varmış Gibi Düşünelim

    bilim filim fizik kimya diye övünen materyalist kesim basit fizik bilgilerinden bile habersiz Allahın yarattığı ışığın hızına erişen şey için zamanın durduğu bir nevi zamansızlık olur diyen fizik bilimi ve deneyleri görmezden gelip yer ve göklerin nuru olan her yönden sonsuz sıfatlara sahip Allahı zamansız olmayı aklına sığdıramıyor ve Allahı zamana hapsediyor:) ne kadar da akılı bilimsel ve fiziksel insanlar Allahım. madde aleminde ışığın hızına ulaşılamayacağı e=mc2 de ışık hızına ulaşmak için sonsuz enerji olması gerektiği söyleniyor cernde yapılan deneylerde nötrionlar ışık hızını aştı dediler hata olduğu açıklandı. 24/35 nur suresi:" اَللّٰهُ نُورُ السَّمٰوَاتِ وَالْاَرْضِۜ مَثَلُ نُورِه۪ كَمِشْكٰوةٍ ف۪يهَا مِصْبَاحٌۜ اَلْمِصْبَاحُ ف۪ي زُجَاجَةٍۜ اَلزُّجَاجَةُ كَاَنَّهَا كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ يُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبَارَكَةٍ زَيْتُونَةٍ لَا شَرْقِيَّةٍ وَلَا غَرْبِيَّةٍۙ يَكَادُ زَيْتُهَا يُض۪ٓيءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌۜ نُورٌ عَلٰى نُورٍۜ يَهْدِي اللّٰهُ لِنُورِه۪ مَنْ يَشَٓاءُۜ وَيَضْرِبُ اللّٰهُ الْاَمْثَالَ لِلنَّاسِۜ وَاللّٰهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَل۪يمٌۙ Allah, göklerin ve yerin nurudur. O’nun nurunun temsili şudur: Duvarda bir hücre; içinde bir kandil, kandil de bir cam fânûs içinde. Fânûs sanki inci gibi parlayan bir yıldız. Mübarek bir ağaçtan, ne doğuya, ne de batıya ait olan zeytin ağacından tutuşturulur. Bu ağacın yağı, ateş dokunmasa bile neredeyse aydınlatacak (kadar berrak)tır. Nur üstüne nur. Allah, dilediği kimseyi nuruna iletir. Allah, insanlar için misaller verir. Allah, her şeyi hakkıyla bilendir "
  12. olumlu olumsuz yazan her kese iyi yazışmalar güzel güneşli günler.
  13. Kur'an ın doğmatik olmadığının isbatı şudur ki manası donmuş beton gibi sabitlenmiş değildir belki bir ağacın farklı mevsimlerde farklı görünmesi misali gibi her zaman ve zeminde tecelli eden mahiyeti ancka sabit ve sağlam gövde ve kökü vardır. evet bir ağaç gövde ve kök olarak sağlam ve sabit ancak dalları uzayabilir çiçek açabilir sonra meyveye durur olgunlaşır sonra o meyve hasat edilir ve dahi sadece çiçek ve yaprak değişir ancak onların değişmesi zatı değiştirmez ağaç yine aynı ağaç yine baharda çiçek açar yani canlı diri dir değişkenlik dinamiklik diriliğin canlılığın kanıtıdır. ölü hep sabit ama uyuyan biri sağa sola döner uyanık biri yer değiştirir filan. Kur'an belki ağaçta değil ağacı besleyen güneş misal bir şemsi ilahidir ve semadaki güneş sabit olduğu halde dönen dünya daki kişiye göre güneş uzaklaşır yakınlaşır sabah doğar öğle en tepede akşam batar vaziyeti sadece dönen dünyadaki sabit olmayan kişiye izafeten sanki güneş değişiyor gibi gelir ki bunun hakikati yoktur evet güneş sabah çok parlak akşam kızarır ancak aslı ve zatı hep aynıdır değişmez senin ona mesafen değiştiği için tecellisi değişir o hep sabittir.
  14. diyanet https://kuran.diyanet.gov.tr/tefsir/Nahl-suresi/2002/101-ayet-tefsiri Kur'an yolu tefsirine nahl 101 tefsirinde de başka görüşler aktarılır: وَاِذَا بَدَّلْـنَٓا اٰيَةً مَكَانَ اٰيَةٍۙ وَاللّٰهُ اَعْلَمُ بِمَا يُنَزِّلُ قَالُٓوا اِنَّـمَٓا اَنْتَ مُفْتَرٍۜ بَلْ اَكْثَرُهُمْ لَا يَعْلَمُونَ ﴿١٠١﴾ " Tefsir (Kur'an Yolu) Allah’ın, bir âyetin yerine başka bir âyeti getirmesine nesih denmektedir. Burada değiştirildiği ifade edilen “âyet”le, Kur’an âyetinin kastedildiğini kabul eden İslâm âlimlerinin büyük çoğunluğu Kur’an’ın bir âyetinin hükmünün daha sonra gelen bir âyetle değiştirilebileceğini veya tamamen kaldırılabileceğini söylemişler ve bu görüşlerine konumuz olan âyetle, Bakara sûresinin 106. âyetini delil göstermişlerdir. İmam Ebü’l-Hasan el-Mâverdî’nin en-Nüket ve’l-uyûn adlı tefsirinde (III, 214) aktardığı başka bir görüşe göre konumuz olan âyette Kur’an’ın bir âyetinin başka bir âyetle değiştirilmesi değil, yüce Allah’ın eski bir dinin hükmünü (o hükmü bildiren âyeti) sonradan gelen bir dinin hükmüyle (meselâ Tevrat ve İncil’deki bir hükmü Kur’an’ın bir âyetiyle) değiştirmesi kastedilmiştir (neshin anlamı, kapsamı ve Kur’an’da nesih konusunda bk. “Tefsire Giriş” bölümü, “I. Kur’ân-ı Kerîm F) Nesih” başlığı; Bakara 2/106). Hz. Peygamber, kendisine indirilen ve eski bir hükmü ortadan kaldıran bir âyeti Mekkeliler’e tebliğ ettiğinde onu zor durumda bırakmak için bahane arayan putperestler, eğer Peygamber’in bildirdikleri Allah’tan olsaydı bunların değişmemesi gerektiğini ileri sürerek, “Bütün bunları sen uyduruyorsun, işine geldiği gibi değiştiriyorsun” şeklinde ithamlarda bulunuyorlardı. “...Onların çoğu bilmiyorlar” ifadesi, bir dönemde bir hükmün, başka bir dönemde farklı bir hükmün insanların daha çok yararına olacağı gerçeği konusunda müşriklerin cehaletini dile getirmektedir (İbn Atıyye, III, 420). Kaynak : Kur'an Yolu Tefsiri Cilt: 3 Sayfa: 441 " yani tüm alimler nesih vardır diyenler diyanete ne diyecekler acaba:)
  15. firavunda kellesi hep kabarık burnu havada geziyordu ama cenabı Hak boğup denize gömdü cesedi secde vaziyette hala müzede olduğu söylenir ayette onu boğduk cesedini kurtardık denir boğulacağını anlayınca da bende musanın rabbine iman ettim dedi ama imanı kabul edilmedi samimi değildi zira. çok yüksekte uçma ki düşersen parçalanmayasın toprakta ayak altında mütevazi ama gül ve gülistan rızık hep o mübarekten gelir.
×
×
  • Yeni Oluştur...