Jump to content

KuranMumini2698

Normal Üye
  • İçerik sayısı

    391
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

KuranMumini2698 Hakkında

  • Derece
    Advanced Member
  • Doğum Günü 29-10-1995

Contact Methods

  • Website URL
    https://kuranyeter19.blogspot.com/

Profile Information

  • Gender
    Male

Güncel Profil Ziyaretleri

520 profil görüntüleme
  1. Edip ile anlaşamadığımız birçok nokta var. Ülke de kürt sorunu vardır. İstersen bu konu hakkında seninle tartışırım.
  2. Doğru demiş. Bu ülkede Türkler dışında başka insanlarda yaşamaktadır.
  3. KuranMumini2698

    Hadis Saçmalıkları

    Hadis kitaplarını oku. Orada Ömer Kur'an kıraatı yapmadan namaz kıldırıyor. Hadis kitaplarınız çelişkiyle dolu! Hz. Ömer (ra), halka akşam namazı kıldırmıştı. Namazda kıraatte bulunmadı. Namazdan çıkınca kendisine: "Kur'an okumadın!" dendi. "Rükü ve secdeler nasıl oldu?" diye sordu. "İyi oldu!" dediler. "Öyleyse, tamamdır!" dedi. [Rezin tahric etmiştir. Bu hadise Beyhaki Sünen'inde yer vermiştir (2, 381)] Ravi: Ebu Seleme Kaynak: Rezin
  4. KuranMumini2698

    Hadis Saçmalıkları

    Sünniler tek rekatta en az iki sure okur. Bu hadise ters. Başka hadislerde sadece fatiha yeter diye hadisler var. Kehf suresi ile ilgili yazım vardı. O yazıyı oku Ateist arkadaşların iddialarına cevap veriyorum.
  5. 5295 - Hz. Ebu Hureyre radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm bir güvercinin peşine düşüp onunla eğlenen bir adam görmüştü: "Bir şeytan bir şeytaneyi takip ediyor!" buyurdular." Ebu Dâvud, Edeb 65, (4940); İbnu Mâce, Edeb 44, (3765). Yukarıdaki hadise göre güvercin şeytandır. Güvercin barışı temsil ettiği için barışa düşman olanların Peygamber adına uydurduğu bir hadistir. 5301 - Hz. Büreyde radıyallahu anh anlatıyor: "Resülullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Kim tavla oyunu oynarsa elini domuz kanına bulamış gibi olur" Müslim, Şi'r 10, (2260); Ebu Dâvud, Edeb 64, (4939) 5302 - Hz. Aişe radıyallahu anhâ'nın anlattığına göre, "(Mahallesinde oturan bir ailede tavla bulunduğu haberi kendisine ulaşır. Bunun üzerine onlara:) "Eğer tavlayı evinizden çıkarmazsanız ben sizi mahallemden çıkaracağım!" diye haber gönderir. Böylece onların tavla bulundurmalarını hoş karşılamadığını ifade eder." Muvatta, Rü'ya 6, (2, 958). Kur’an’da kumar oynamanın dışında bir günahın olmadığını söylüyor ama bu hadise göre başka uydurulan haramlarda varmış. Resûlullah (S.a.v) yedi semayı sayarak her biri arasında bu şekilde uzaklık bulunduğunu söyledi. Sonra ilâve etti: "Yedinci semânın ötesinde bir deniz var. Bunun üst sathı ile dibi arasında iki sema arasındaki mesafe kadar mesafe var. Bunun da gerisinde sekiz adet yabâni keçi (süretinde melek) var. Bunların sınnakları ile dizleri arasında iki semâ arasındaki mesafe gibi uzaklık var, sonra bunların sırtlarının gerisirıde Arş var, Arş'ın da alt kısmı ile üst kısmı arasında iki sema arasındaki uzaklık kadar mesafe var. Allah, bütün bunların fevkindedir." Tirmizî, Tefsir, Hâkka, (3317); Ebû Dâvud, Sünnet 19, (4723); İbnu Mâve, Mukaddime 13, (193). 1662 - Abdullah İbnu Mes'ud (R.a)'dan yapılan rivayette, Resûlullah (S.a.v)şöyle buyurmuştur: "Allah yedi semayı yarattı. Her birinin kalınlığı beş yüz yıl yürüme mesafesidir. " Bir semadan başka bir semaya geçmek için 500 sene varmış. Yedinci semanın ötesinde deniz varmış. 1665 - Hz. Ebu Zerr (R.a) anlatıyor: "Güneş batarken Resûlullah (S.a.v) ile birlikte mescidde idim. Bana: "Ey Ebu Zerr, biliyor musun bu Güneş nereye gidiyor?" diye sordu. Ben: "Allah ve Resûlü daha iyi bilirler!" dedim. "Arş'ın altına secde yapmaya gider, bu maksadla izin ister, kendisine izin verilir. Secde edip kabul edilmeyeceği, izin isteyip, izin verilmeyeceği zamanın (kıyametin) gelmesi yakındır. O vakit kendisine: "Geldiğin yere dön!" denir. Böylece battığı yerden doğar. Buhârî, Tefsir Yâ-sin 1, Bed'u'1-Halk 4, Tevhid 22, 23; Müslim, İmân 250, (159); Tirmizî, Erkekler İçin Uydurulmuş Hadis 3267 - Hz. Hüreyre (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Şayet ben bir insanın başka bir insana secde etmesini emredecek olsaydım, kadına, kocasına secde etmesini emrederdim." Tirmizi, Rada' 10, (1159). 270 - Bir başka rivâyette şöyle denmiştir: "Erkek, kadınını yatağına çağırır, kadın da gelmeye yanaşmaz, erkek öfkelenmiş olarak sabahlarsa, melekler sabaha kadar -bir rivayette yatağa gelinceye kadar- kadına lânet okurlar.'' 3271 - Bir başka rivâyette: "Kadın küskünlükle kocasının yatağından ayrı olarak sabahlarsa, melekler onu lânetler" denmiştir. Buhari, Nikâh 85, Bed'ü'l-Halk 6; Müslim, Nikâh 120 - 122 (1436); Ebu Dâvud, Nikâh 41, (2141). 3273 - Hz. Ömer (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Erkeğe, hanımını ne sebeple dövdüğü sorulmaz." Ebu Davud, Nikah 43, (2147). 3274 - Ebu Sa'id (radıyallahu anh) anlatıyor: "Safvân İbnu Muattâl (radıyallahu anh)'ın hanımı, yanında Safvân da bulunduğu bir anda Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'a gelerek: "Ey Allah'ın Resülü, namaz kıldığım zaman kocam beni dövüyor, oruç tuttuğum zaman da orucumu bozduruyor, güneş doğuncaya kadar da sabah namazı kılmıyor!'' dedi. Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm), hanımının bu söyledikleri hakkında Safvân'a sordu. Safvân: "Ey Allah'ın Resülü! "Namaz kıldığım zaman dövüyor '' sözüne gelince, o zaman (bir rekatte uzun) iki süre okuyor. Halbuki ben bunu yasakladım'' dedi. Resulullah kadına: "İnsanlara tek surenin okunması yeterlidir '' buyurdu. Safvân devam etti: "Oruç tuttuğum zaman bozduruyor '' sözüne gelince, "Hanımım oruç tutup duruyor. Ben gencim, hep sabredemiyorum." dedi. Aleyhissalâtu vesselâm: "Bir kadın kocasının izni olmadan oruç tutamaz!'' buyurdular. Safvân devamla: "Güneş doğuncaya kadar sabah namazı kılmadığım sözüne gelince, biz (gece çalışan) bir âileyiz, bunu herkes biliyor. (Sabaha yakın yatınca) güneş doğuncaya kadar uyanamıyoruz'' diye açıklama yaptı. Aleyhissalatu vesselam: "Ey Safvân, uyanınca namazını kıl!" buyurdular." Ebu Dâvud, Savm 74, (2459). Bu hadise göre bir tane sure yetermiş. Ama diğer hadislere bakarsak bir sure okumak yetmiyor. Kocası izin vermeden oruç tutamazmış.
  6. Ravilerin neyine güveniyorsanız ? Hadis senedlerin güvenilir olduğunu nereden biliyorsunuz. Hutbe olayında "susmak" vardır. Sünniler bu konu hakkında kendileri de böyle diyor.
  7. Sünnilik Dini Kur’an’ın Dini Dini değiştiren öldürülür.( Buhârî, Cihâd, 149) Din seçme özgürlüğü vardır.(2:256) Zina eden kadın ve erkek taşlanarak öldürülmelidir, recm cezası. (Buhari 93/21) Zina işleyenler için 100 celde Vurulması(24:2) İçki içmenin Dünya’da cezasına değnekle vurulmasıdır. Muslim (3281) İçki içen bir insanın Dünya’da cezası yoktur. Namaz kılmayan kişi herkesin önünde dövülmelidir. Kur’an’da namaz kılmamanın Dünya ve Ahiret hayatında cezası yoktur. Namaz dinin direğidir.( Taberanî, Beyhekî) Namaz dinin direği değildir. Dinin direği imandir. İman olmadan din olmaz. Namaz kılmayanın Müslümanlığı yoktur.(Bezzar) Namaz kılmayanın dini yoktur. (İbni Nasr) Namaz kılmayanın Müslümanlığı yoktur.(Bezzar) Bizimle kâfirlik arasındaki fark namazdır. Namazı terk eden kâfir olur.( Nesaî) Kur’an’da imanı olmayanın Müminliği yoktur. İnkarcı ile Mümin arasındaki bazı farklar: İnkarcı şükretmez. Mümin şükreder. İnkarcı Allah’a ve Ahirete inanmaz. Mümin kanıt üzerine iman eder. Müşrikler La ilahe illallah deyinceye kadar savaşmakla emrolundum.( Buhârî) Kur’an’da böyle bir durum yoktur. Dini yaymak için savaş yoktur. Savunma savaşına izin vardır. İnsanların dini seçimlerine karışmaz ve herkese karşı özgürlük ister.(2:190-60:8-60:9-2:256-4:140-18:29) Köle ve Cariyelik sistemi vardır. Savaş esirlerini köle yapmak vardır. Köle ve Cariyeliği yasaklar.(40:62-41:30-3:51-4:105) Köle ve Cariyelerin özgürleştirilmesini emreder.(90:13-4:92-58:3-5:89-2:177-9:60-24:33) Savaş esirlerini fidye veya karşılıksız serbest bırakılır.(47:4) Kadınlar toplu namazlara önderlik yapamaz, hatta toplu namazlara katılmaları bile önerilmez . Kuran'daki "Ey gerçeği kabul edenler..." ifadesi hem kadınları hem de erkekleri kapsar.(62:9) Aybaşı halindeki kadınlar Kuran'a dokunmamalı, namaz kılmaz, oruç tutmaz vb. Kadın aybaşı durumunda iken sadece erkekler kadına yaklaşamaz. Başka bir yasak yoktur.(2:222) Kadın eşini boşayamaz. 2:228 ayeti her iki cinse de eşit haklar tanır. Zekat yılda sadece bir kez verilir. Kur’an’da zekat ve sadaka her zaman verilir ve zekat ve sadaka verme oranı yoktur. (2:219) Altın ve ipek erkeklere haram edilmiştir. Altın ve ipek erkeklere haram edilmemiştir. Allah'ın lütuflarını Allah adına yasaklamak en büyük günahtır (5:48-49; 6:145-150; 7:31-32; 10:59-60; 18:31; 22:23; 35:33; 42:21) Resim, animasyon veya heykel yapma büyük bir günahtır. Kuran, çizim yapmayı veya canlıların 3 boyutlu modellerinin yapılmasını yasaklamaz. Süleyman Peygamber'in evinde heykeller vardı, ve tektanrıcı idi (34:13; 42:21). Muhammed'in veya yakın arkadaşlarının isimleri camilerde Allah'ın yanına asılabilir Kur’an’da böyle bir durum yoktur. Camiler Allah’ındır ve sadece o’nu çağırmamız gerekir.(72:18) Şeyhler, Peygamberler, Alimler vb kişiler şefaat edecektir. Kur’an şefaat etme olayını yasaklıyor.(2:48) Kainatın Efendisi Muhammed. Kur’an’da Kainatın Efendisi Allah olduğunu söylüyor.(1:2) Allah tüm evreni Muhammed'in yüzü suyu hürmetine yaratmıştır. Evren özel bir kişi için yaratılmamıştır (14:33; 16:12; 31:29; 51:56). Muhammed’e Kur’an ve Sünnet verilmiştir. Muhammed’e sadece Kur’an verilmiştir.(6:19) Kur’an’ı Muhammed açıkları. Kur’an apaçık değildir. Kur’an yeterli değildir. Kur’an’da geçen “hikmet” kelimesi Muhammed’in sünnetidir. Kur’an apaçıktır.(2:99) Kur’an’ı Allah açıklar.(75:16-17-18-19) Kur’an açıklanmış ve yeterlidir.(6:38-6:97-6:114-6:126-7:52-11:1-11:111-13:2-) Kur’an’da geçen hikmet ifadesi Kur’an için kullanılıyor.(36:2-11:1) Mezhepleri vardır.(Hanefi-Şafii-Maliki-Hanbeli…) Kur’an’da mezhep yoktur. Sadece dini Allah’a özgülemek vardır.(6:159-3:103-3:105-39:2) Varis için vasiyet yoktur.( Buhârî, “Ḥac”, 132) Kur’an’da varis için vasiyet vardır.(5:106-6:180) Sakal kesmek haramdır.( Buharî, Libas, 64; Müslim, Tahare, 54) Sakal kesmekle ile ilgili hüküm yoktur.
  8. Sadece Kur’an diyenlere getiren eleştirilerden birisi de “hadisler olmadan namaz kılınmaz” diyorlar. Tam tersi olarak kendi hadis kitaplarına göre namaz kılamazsınız. Birkaç örnek verelim. Namaza besmele ile başlamak “Ben, Resulullah (sav), Hz. Ebu Bekr, Hz. Ömer, Hz. Osman (ra) ile birlikte namaz kıldım. Onlardan hiçbirinin bismillahirrahmanirrahim'i okuduklarını işitmedim.” Ravi: Enes Kaynak: Buhari, Ezan 89; Müslim, Salat 50, (399); Muvatta, Salat 30, (1, 81); Ebu Davud, Salat 124, (782) “Resulullah (sav) kıraatini bismillahirrahmanirrahim ile başlatıyordu.” Ravi: İbnu Abbas Kaynak: Tirmizi, Salat 181, (245) Yukarıdaki hadise göre peygamber namaza besmele ile başlamamış. Başka bir hadise göre Peygamber namaza besmele ile başlamış. Namazı uzun mu kısa mı kılacağız ? Ebu Said (radıyallahu anh) anlatıyor: "Öğle namazı başlardı, bu anda bir kimse Baki'ye gider, ihtiyacını görür, sonra abdest alır, gelir ve uzunluğu sebebiyle Resulullah'ın birinci rek'atine yetişirdi." Kaynak: Müslim, Salat 161, (454); Nesai, İftitah 56, (2, 164). Ebu Hüreyre (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "Sizden kim halka namaz kıldırırsa namazı(kısa) tutsun. Zira cemaatte zayıf, sakat, hasta ve ihtiyaç sahibi vardır. Müstakil kılınca dilediği kadar uzatsın." Kaynak: Buhari, Ezan 62 ; Müslim, Salat 186, (467) ; Muvatta, Cema' at 13, ( 1,134) ; Ebu Davud, Salat 127, (794, 795) ; Nesai, İmamet 35, (2, 94) ; Tirmizi, Salat 175, (236). Yukarıdaki hadise göre uzun namaz kılacağız. Diğer hadise göre kısa namaz kılmamız gerekir. Cuma günü hutbede konuşmak Ebû Hureyre (r.a.) Allah’ın Elçisi’nin şöyle dediğini rivayet etmiştir: “Kim güzelce abdest alır, cumaya gider, dinler ve susarsa, o cumadan bir önceki cumaya kadar olan günahları bağışlanır ve buna üç gün de ilave edilir. Kim bir taşa dokunursa boş iş yapmış olur.” (Ebû Davûd, Cuma 1050) Hazreti Ömer, kendisininki ile oğlu Abdullah’ın kumaş hissesini birleştirerek üzerine bir hırka diktirdi. Bir Cuma günü üzerindeki yeni hırkasıyla hutbe irad etmeye çıkıp: _ “Ey mü’minler beni dinleyin ve bana itaat edin” diye seslendiği zaman, ashaptan biri ayağa kalktı ve: _ “Üzerindeki elbisenin hesabını vermedikçe seni dinlemiyor ve sana itaat da etmiyoruz. Çünkü ganimetten bize düşenle bir elbise yapmak imkânsızdı. Sen nasıl oluyor da elbise olabilecek kumaş alabiliyorsun” dedi. Hazreti Ömer o ashabın konuşmasını dinledikten sonra, oğlu Abdullah’a: _ “Ey Ömer’in oğlu kalk cevap ver” dedi. Abdullah bin Ömer, ayağa kalktı: _ “Allah’a yemin ederim ki, babamın üzerindeki kumaşın yarısı benim hisseme düşen kumaştır. Babam ikimizinkini birleştirdikten sonra elbise yaptı” diyerek meseleyi izah etti. Hazreti Ömer’in oğlunu dinleyen sahabe tekrar ayağa kalkarak: _ “Ya Ömer, şimdi konuş. Hem seni dinliyor ve hem de itaat ediyoruz” dedi. Hazreti Ömer de ancak ondan sonra hutbesini okumaya devam etti. Kaynak: Müslim b. Kuteybe ed-Dineveri, Uyunu’l-ahbar, 1/118; Ebu’l-ferec İbnü’l-cevzi, Sıfetü’s-saffe, 1/203-204) Yukarıdaki birisinde hutbede konuşmak yasaktır. Diğer hadise göre hutbede konuşmak serbest. Akşam Namazı Zeyd ibnu Sabit (ra) dedi ki: "Sen niye akşam namazında (kısaru'l-mufassal denilen) kısa surelerden okuyorsun? Ben Resulullah (sav)'ın Tula't-Tuleyeyn'i okuduğunu işittim." (Ebu Davud'un rivayetinde şu ziyade var: "...Dedim ki: Tüla't-Tuleyeyn nedir? Bana "el-A'raf, öbürü de "el-En'am" diye cevap verdi.") Ravi: Mervan İbnu'l-Hakem Kaynak: Buhari, Ezan 98; Ebu Davud, Salat 132, (812); Nesai, İftitah 67, (2, 169, 170) Resulullah (sav)'ı akşam namazında et-Tur süresini okurken işittim. Ravi: Cübeyr İbnu Mut'im Kaynak: Buhari, Ezan 99, Cihad 172, Megazi 11, Tefsir, Tür 1; Müslim, Salat 174, (463); Muvatta, Salat 23, Resulullah (sav), A'raf süresiyle akşamı kıldırdı. Süreyi ikiye bölerek her iki rek'atte bir parçasını okudu. Ravi: Aişe Kaynak: Nesai, İftitah 67, (2,170) Hz. Ebu Bekr (ra)'in hilafeti sırasında Medine'ye geldim, arkasında akşam namazını kıldım, ilk iki rek'atinde Fatiha ile (kısaru'l-mufassal denen) kısa sürelerden birer süre okudu. Sonra üçüncü rek'ate kalktı. Ben (ne okuyacağını işitmek için) hemen kendisine -elbisem elbisesine değecek kadar- yaklaştım. Fatiha ve beraberinde "Rabbena la tuziğ kulübena ba'de iz hedeytena veheb lena min ledünke rahmeten inneke ente'l-Vehhab" (Rabbimiz, bize hidayet verdikten sonra kalplerimizi saptırma. Katından bize bir rahmet lutfet. SDen çok lutfedenlerdensin) ayetini okuduğunu işittim. Ravi: Ebu Abdillah es-Sunabihi Kaynak: Muvatta, Salat 25 (1,79) İbnu Mes'ud (ra)'un arkasında akşam namazı kılmıştım. Namazda Kulhüvallahü ahad'i okudu. Ravi: Ebu Osman en-Nehdi Kaynak: Ebu Davud, Salat 133, (815) İlk 3 hadiste akşam namazında uzun sure okunuluyor ve kısa sure okumak eleştiriliyor. Ama sahabelerin başında gelen Ebubekir ve İbni Mesud kısa sureler okunuyor ve eleştirilmiyor. Akşam namazında kısa sure mi yoksa uzun sure mi okuyacağız? Fatiha okumadan namaz olur mu ? Resulullah (sav) gece namazına kalktı ve sabah vakti girinceye kadar namaza devam etti. Namazda tek ayet okudu. O da şu (mealdeki) ayettir: "Onlara azab edersen, doğrusu onlar senin kullarındır. Onları bağışlarsan, güçlü olan, hakim olan şüphesiz ancak sensin" (Maide 118). Ravi: Ebu Zerr Kaynak: Nesai, İftitah 79, (2, 177) Ubade bin Samit (Radiyallahu Anh) şöyle dedi: “Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem): ‘Fatiha okumayan kimsenin namazı yoktur’ buyurdu.” Buhari 765, Müslim 394, Ebu Avane 2/124, Ebu Davud 822, Nesei 909, Tirmizi 247, İbni Mace 837 Hz. Ömer (ra), halka akşam namazı kıldırmıştı. Namazda kıraatte bulunmadı. Namazdan çıkınca kendisine: "Kur'an okumadın!" dendi. "Rükü ve secdeler nasıl oldu?" diye sordu. "İyi oldu!" dediler. "Öyleyse, tamamdır!" dedi. [Rezin tahric etmiştir. Bu hadise Beyhaki Sünen'inde yer vermiştir (2, 381)] Ravi: Ebu Seleme Kaynak: Rezin Yukarıdaki namaz hadisinde Muhammed namazını tek ayet okuyarak kılmış. Ama diğer hadiste Fatiha olmadan namaz olmaz demektedir. En son hadiste ise Ömer namazda Kur’an okumamış. Cuma namazı kime farz ? Abdullah İbnu Amr İbni 'l-As (radıyallahu anhüma) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki : "Ezanı her işitene cuma farzdır." Kaynak: Ebu Davud, Salat 212, (1056). "Cuma namazını cemaatle kılmak her Müslüman üzerine borçtur, vazifedir; ancak başkasının mülkiyetinde olan köle, kadın, çocuk ve hasta müstesnadır; cuma namazı bunlara farz değildir." Kaynak: Ebu Davud, Salat 215, (1067). İlk hadiste herkese Cuma namazı farz derken. İkinci hadiste kadına Cuma namazı farz olmuyor. Vitir namazı Resulullah (sav) buyurdular ki: "Vitr namazı haktır. Kim bunu kılmazsa bizden değildir." Bunu Efendimiz üç kere tekrar etti. Ravi: Büreyde Kaynak: Ebu Davud,Salat 337, (1419) “Üç şey vardır ki bana farz kılınmıştır, fakat sizin için nâfile hükmündedir: Vitir namazı, kurban kesme ve kuşluk namazı” (Müsned, I, 231) Ali’nin, “Vitir farz olan namazlar gibi zorunlu değildir, bu namaz Resûlullah’ın ortaya koyduğu sünnetidir” şeklindeki sözü (Tirmizî, “Vitir”, 2) İlk hadiste farz yapıp kılmayanları Müslüman görmüyor. İkinci ve üçüncü hadiste nâfile/sünnet olduğu söyleniyor. Yolculuk zamanında nafile namazı Resulullah (sav)'a (Onsekiz defa) refakat ettim. Ancak, sefer sırasında nafile kıldığını hiç görmedim. Ravi: İbnu Ömer Kaynak: Buhari, Taksiru's-Salat 11; Müslim, Müsafirin 9, (689); Muvatta, Kasru's-Salat 22, (1, 150); Ebu Davud) Ben, Resulullah (sav)'a onsekiz seferde iştirak ettim. Onun, güneş meyledince öğleden önce kıldığı iki rek'ati terkettiğini görmedim. Ravi: Bera Kaynak: Ebu Davud, Salat 276, (1222); Tirmizi, Salat 393, (550) İlkinde seferde nafile namazı kılmadığını söylüyor. Ama ikinci hadiste seferde iken nafile kıldığını söylemektedir. Yolculuk yaparken nafile namazı kılmamız lazım mı yoksa kılmamamız mı gerekir ?
  9. KuranMumini2698

    Kur'an'da Devlet Yönetimi

    Ben demokrasiyi veya monarşiyi savunmuyorum. Kur'an'daki yönetim şeklini sadece söylüyorum. Monarşi olan bir devlette de refah seviyesini yükseltirsin. Önemli olan devletin uygulamasıdır. Kur'an'daki miras ayetleri(4:11-12-176) ayetleri sadece tavsiyedir. Allah'ın yasası/farzı olan vasiyettir. Kur'an kadın ile erkeği eşit gören bir kitaptır.(49:13-3:195) Medeni kanun ile Kur'an'daki kanunlar birbiriyle çelişmez tam tersi uyumludur. Çoğunluk isterse istediği kanunu uygular. Muhammed, Medine'de federal, laik-adalete-sosyal adalete ve özgürlüğe önem veren bir site devleti yaptı.
  10. KuranMumini2698

    Kur'an'da Devlet Yönetimi

    Ateist/Agnostik/Deist kardeşim benim dediklerimi anlamıyor musun ? Ben devletin biçimine değil uygulamasına bakarım. Hükümet iktidara gelirken halka danışarak geliyor.(Türkiye istisna çünkü Amerika tarafından iktidara geliyor.) Örnek olarak Merkel halka danışarak gelmedi mi iktidara ? Ben "demokrasi refahı yükseltir" diye bir şey demiyorum. Benim yazımdaki cümle şu: "Devletin yönetim biçimine bakmam sadece halkın refah seviyesini yükseltmesi beni ilgilendirir." Ben burada demokrasi halkın refah seviyesini yükseltiyor mu dedim.
  11. KuranMumini2698

    Kur'an'da Devlet Yönetimi

    Benim devlet görüşüm Aristoteles ile aynıdır. Yani devletin yönetim biçimine bakmam sadece halkın refah seviyesini yükseltmesi beni ilgilendirir. Kur'an'daki devlet yönetimi şu an Gelişmiş ülkelerde uygulanan bir sistemdir. Türkiye demokratik bir devlet değildir. Tek adam rejimi vardır ve halka danışma yoktur. Danışma olayını da seçim olarak algılanabilir. Kur'an'da Osmanlı-Emevi-Abbasi gibi bir sistemi yoktur.
  12. Kur’an’da devlet yönetimi ile ilgili ayetlere bakalım. 4:59-Ey iman edenler! Allah'a itaat edin; Rasul'e ve sizden olan ulu-l emr itaat edin. Herhangi bir konuda anlaşmazlığa düşerseniz -eğer Allah'a ve Ahiret Günü'ne inanıyorsanız- onu, Allah'a ve Rasulü'ne götürün. Bu sizin için daha hayırlı ve sonuç olarak daha iyidir. Ulu-l Emr: Hakim olan/ Egemen/Yöneten/Devlet adamı[1] Yukarıdaki ayete kullanarak zalim diktatörlere itaat edileceği çıkmaz. Çünkü Kur’an halka zulmeden ve haksızlık yapanlara karşı durulmasını söylemektedir. 42:42-Ancak, halka zulmedenlere ve yeryüzünde haksız yere saldıranlara karşı durulmalıdır. Onlara acı bir azap vardır. Devlet yöneticisi yanlış bir yaparsa ona isyan etmemiz gerekmektedir. (60:12) 60:12- Ey peygamber, inanan kadınlar sana sığındıklarında, ALLAH'a hiç bir şeyi ortak koşmamak, hırsızlık yapmamak, zina etmemek, çocuklarını öldürmemek, bir iftira uydurup getirmemek ve doğru işlerde sana karşı gelmemek üzere yemin edip söz verirlerse onların sözünü kabul et ve onlar için ALLAH'tan bağışlanma dile. ALLAH Bağışlayandır, Rahimdir. Kur’an’da devlet yönetim şekli Demokrasi olmak zorundadır. Devlet yöneticisi halka yapacağı işin danışmak zorundadır. (42:38-3:159) 42:38-Onlar, Rab'lerinin çağrısına karşılık verirler, namazı gözetirler, işlerini aralarında danışma ile kararlaştırırlar ve kendilerine verdiğimiz rızıklardan yardım için verirler. 3:159-Allah'ın sana bir bağışı olarak onlara yumuşak davrandın. Kaba ve katı yürekli olsaydın çevrenden dağılır giderlerdi. Onları affet, bağışlanmalarını dile ve yapılacak işler hakkında onlara danış. Karar verince de Allah'a güven; Allah güvenenleri sever. Devlet yöneticisi adalet ile yönetmesi gerekmektedir. (16:90-4:58) 16:90-ALLAH adaleti, iyilik yapmayı ve akrabaya yardım etmeyi emreder. Kötülükten, fenalıktan ve azgınlıktan ise sizi meneder. Öğüt almanız için sizi böyle aydınlatır. 4:58-ALLAH emaneti sahiplerine vermenizi, insanlar arasında hükmettiğiniz zaman adaletle hükmetmenizi emreder. ALLAH size ne güzel öğüt veriyor. ALLAH İşitendir, Görendir. Devlet yönetici gelir adaletini sağlamak zorundadır. Sermaye zenginlerin elinde tekelleşmesine izin vermemesi gerekir. (59:7) 59:7-ALLAH'ın o ülkelerin halklarından elçisine ganimet bıraktığı şeyler ALLAH'ın ve elçisinindir. Yani akrabalara, yetimlere, yoksullara ve yolda kalmışlara verilmelidir ki zenginlerinizin arasında tekelleşmesin. Elçinin size verdiğini alın; ancak onun size vermediğinden uzak durun. ALLAH'ı dinleyin. ALLAH'ın cezalandırması çetindir. Toplum yöneticisini seçerken onun dinine/cinsiyetine/boyuna/posuna/kilosuna/nereli olduğuna bakılmadan sadece onun işin ehli olduğuna bakılır. (4:58) 4:58-ALLAH emaneti sahiplerine vermenizi, insanlar arasında hükmettiğiniz zaman adaletle hükmetmenizi emreder. ALLAH size ne güzel öğüt veriyor. ALLAH İşitendir, Görendir. Emanet: Devlet/Yetki/Kontrol/Güvenlik[2] Kur’an’a göre devlet yönetiminde laiklik olmak zorundadır. (2:256-4:80-6:107-6:104-10:99-18:29-42:48-50:45) 2:256-Dinde zorlama yoktur. Artık doğruluk, sapıklıktan ayrılmıştır. Kim ki tağutu (despotları ve şeytani doktrinleri) inkar edip Allah'a inanırsa, kopmaz ve sağlam bir bağa yapışmıştır. Allah İşitir, Bilir. Kur’an padişahlık/sultanlık/saltanat yönetimi/rejimine karşı çıkmaktadır. (42:38) Emevi , Abbasi ve Osmanlı’nın yönetim şekli ile Kur’an’ın yönetim şekli çelişmektedir. Kur’an’da halifelik sistemi yoktur. Adem konusunda geçen halifelik olayı Adem’den önceki nesil olan Homo Erectus’un yerine geçen bir halifedir. Halife: Sonra gelen [3] Adem(Homo Sapiens) Homo Erectus’tan sonra geldiği için “halife” deniliyor. Homo Erectus’a “selef” denir. Selef: Önce gelen[4] Yani Adem konusunda halifelik, Adem sonra geldiği için ona halife deniliyor. Aslında ayet çevirenler 2:30 ayetinde geçen “halife” kelimesini “sonra gelen/sonraki nesil” diye çevirse hiçbir sorun kalmayacak. Zalim insanların tahrif ettiği ayete göre “Adem, Allah’ın yeryüzünde temsilci” olduğunu söylemek büyük küfürdür. [1] Hans Wehr 4th ed., page 33-Mufrdat Isfahani Kuran Kavramlari Sozlugu/page97 [2] Dict. of Quran by M.G. Farid, page 36 [3] Hans Wehr 4th ed., page 297 [4] Hans Wehr 4th ed., page 493
  13. KuranMumini2698

    Kur'anın mucizelik yönlerine bir örnek

    Arapça'da genel olarak erkek zamiri kullanılır. Arapça dili ile ilgilidir. Örnek olarak "selamun aleykum" dediğin zaman sondaki "kum" ifadesi erkeklere gider ama hem erkeğe hem de kadına böyle selam veriyoruz. Bunun sebebi Arapça dili ile alakalıdır.
  14. 74:25-31 ayetlerini vahiy aldım. Peygamberlik Muhammed ile bitiyor. Elçilik, Muhammed ile bitmiyor. Bize en son gelen elçi Reşad Halife idi.
  15. Edip Yüksel'e vahiy geldiğine kanıtım yok. Beni de ilgilendirmez. Ama bana vahiy geldi. Zebralar gibi 19'dan kaçıyorsunuz.
×
×
  • Yeni Oluştur...