Jump to content

KuranMumini2698

Normal Üye
  • İçerik sayısı

    287
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

KuranMumini2698 Hakkında

  • Derece
    Advanced Member

Güncel Profil Ziyaretleri

272 profil görüntüleme
  1. KuranMumini2698

    Tevbe Suresi 5.ayet

    İblis İnsanın yaratılışına tanık olmuş. Kur'an bundan bahsediyor. İnsanı biz zayıf yarattık diye. Kur'an'da insanların kan dökeceği ile ilgili Melekler nerde tanık oldular?
  2. KuranMumini2698

    Tevbe Suresi 5.ayet

    3:7 ayetini kimden aldıysan yanlış çevirmiş ayet çok bir şekilde şunu diyor " Onların gerçek anlamını ise kimse bilmez, ancak istisnadır ALLAH ve derin bilgiye sahip olanlar." Ayette "ve" kelimesi var Yani Allah ve İlim sahipleri demektedir. Müteşabih en uygun neyse Kur'an'ın bütünlüğüne göre o anlam seçilir. Kalbinde/beyninde hastalık olanlar yanlış anlam seçerler. Bakara'daki o ayetlerde "ilk inasn" kelimesi geçiyor mu? Kur'an'da Melekler, "Dünya'da kan dökecek birisini mi yaratıyorsun?" diyorlar. Melekler geleceği bilemez nereden biliyor insanın kan dökeceğini çünkü Adem'den önce bir insan vardı ondan biliyorlar. 27:88-21:33-39:5-79:30 bu ayetleri meallerden kendin bak.
  3. KuranMumini2698

    Tevbe Suresi 5.ayet

    Gün diye kullandığın zamanda bir sıkıntı olmaz. Çünkü izafiyet teorisine göre zaman görelidir. Senin anladığın gün ile başka yerdeki zaman farklıdır. Bizim anladığımız gün değildir. 3:7 ayetinde "Allah ve ilim sahipleri bilir" demektedir. Ayetin neresinde "Sadece Allah bilir" yazıyor ? Müteşabih ayetler Kur'an'ın bütünlüğüne göre değerlendirilir ve en uygun anlam ona göre verilir. Sema kelimesininde en uygun anlamı "evren"dir. 27:88-21:33 ayetlerinde Dünya'nın yörüngesi olduğunu söylemektedir. Kur'an'da hiçbir ayette "Ademe ve eşine ilk insan" demez. Kur'an'da "Havva" kelimeside geçmez. Evren'deki ince ayarlar Tanrı'dan bir delildir. Kur'an'a göre Dünya yuvarlaktır.(39:5-55:33-79:30)
  4. KuranMumini2698

    Tevbe Suresi 5.ayet

    Kur'an'da Dünya düz mü adlı konumu oku. Ateistlerin getirdiği bütün argümanlara orada cevap veriyorum. Arapça'da geçen ifade olan "yevm" kelimesi aynı zamanda "çağ" anlamınada gelir. İzafiyet teorisine göre zaman görelidir. Bizim saydığımız "6 gün" değildir. Sema kelimesinde aynı zamanda "evren" anlamıda vardır. Bir de Fatiha Suresi'nde "الْعَالَمِينَ" diyerek aynı zamanda yine "evren"den bahsetmektedir. Kur'an'da "Dünya'nın yörüngesi vardır" (27:88-21:33) Kur'an'da Dünya'nın-Ay'ın ve Güneş'in yörüngelerinden bahsetmektedir. Kur'an müteşabih olduğu için "sema" kelimesi "evren/gök" olarak iki anlamda anlaşılır. Kur'an'da "evren yoktan var olmuştur." Bilimsel olarakta bu kitabı okuduğunuz zaman Evren'nin yoktan var olduğunu göreceksiniz. Kitabın adı "Hiç Yoktan Bir Evren" İnce ayarlar olayı Tanrı'nın var olduğunu kanıtlar. Kur'an'ın Tanrı kelamı olduğunu kanıtlamaz. Allah bütün canlıları sudan yaratmıştır. İnsanları'da su-sperm-embriyo-balçık(çamur)" yaratmıştır. Evrim teorisine göre İnsan'nın yaratılışının başlangıcı "çamur"dur. Sen küçük bır sıvıdan İnsan haline geldin bu bir mucizevi olaydır. Balığın içinde yaşaması ve Asanın yılana dönüşmeside mucizevi olaydır. Ben Kur'an Mümin-Kur'an Müslümanı bir monoteistim.
  5. KuranMumini2698

    Tevbe Suresi 5.ayet

    İlk başta ben atalarımın dinine inanmıyorum. Burada bilgi hatası yapıyorsun. Sünnilik ile Kur'an'ın farklı olduğunu bile bilmiyorsan tartışmaya gerek yok. Yedi gök ise yedi evrenden bahsetmektedir. Arapça'da "sema" kelimesi aynı zamanda "evren/uzay" anlamına gelir. Yani yedi evrenden bahseder. Ahirette 8. evren oluyor. Allah tahtada oturuyormuş bunlar yalandır. Arş=yönetim anlamına gelir. Biraz Arapça sözlük kullanın. Musa, ejderhayı değil yılanı dönüştürdü. Sen spermden meydana geliyorsun. Küçük bir sıvı parçası bunun İnsan haline alması bir mucize değil midir ? Tanrı her şeye gücü yettiği için asayı yılana çevirir. Yunusu balığın içinde yaşatır. Seni küçük bır sıvıdan İnsan haline çevirdiği gibi bir mucizevi bir olaydır. Tanrı'nın var olduğu ise kozmoloji biliminde "evrendeki ince ayarlar" vardır. Oradaki geçen olayların olma olasalığı imkansıza yakındır. Şimdi ateistler "evrende kaos" var diyorlar. Kaos dedikleri "karadelikleri yıldızları yutuyor-göktaşları gezegenlere çarpıyor" diyerek Evren'de "kaos" var demektedir. Kaos olan bir oramda formül-teknoloji üretemezsin. Çünkü kaos olduğu için nasıl formül üretirsin. O dedikleri "Kaos" ise tam tersi Evren'deki bir düzeni sağlıyor.
  6. KuranMumini2698

    Tevbe Suresi 5.ayet

    Tevbe 123 ayetinde "Kafirlerin kuşatıp Müminlere saldırıldığı ayeti vardır. Kur'an bunlarla savaşın demektedir. Bu ayetlere körseniz size yapacak bir şey yoktur ?
  7. KuranMumini2698

    Tevbe Suresi 5.ayet

    fitne/bozgunculuk bunlar daha fazla katliam olmasını sağlar. İslam, atalarının dinini araştırın. Bir şeye körü körüne inanmayın diyen bir dindir. Tur 21'de ataları doğru yolda ise bir sıkıntı yoktur. 2:170-5:103-104 bu ayetler Ataların dinini eleştiriyor. Bakara 193 ayetini vermişsin Bakara 190 ayetini okumamışsın. Bakara 190"Sizinle savaşanlarla ALLAH yolunda savaşın. Saldırgan olmayın. ALLAH saldırganları sevmez." bu ayete göre Müşrikler, Müminlere saldırmışlar ve Müminler kendilerini savunacak ayetin sonunda Allah "saldırganları sevmez." ayete göre saldırı savaşı yapanları Allah sevmez. Enfal Suresi 39 ayetinde "baskı ve zulüm kalkıncaya kadar" demektedir. Yani Müminlere "baskı ve zulüm yapıyorlardı." Kur'an ise kendinizi savunun demektedir. 8:61 ayetinde "Onlar barışa eğilim gösterirlerse sen de ona eğilim göster." ayeti vardır. İslam'da savaş kriteri (60:8)
  8. KuranMumini2698

    Tevbe Suresi 5.ayet

    Bakara 217'de geçen olayda Müşrikler, Müslüman olan insanlara saldırıyorlar. 2:190-191-192-193 ayetlerini okuyun. Savunma savaşı olduğunu görürsün. İslam'da savaş kriteri(60:8) Kur'an'a göre zalim olan insanlar fitnecidir(8:25) 4:75 ayetinde Müminler, zulüm ediliyor ve Kur'an'da kendinizi savunun demektedir. 4:90-9:4 ayetlerinde "anlaşma" yaptığın kişilere saldırmasına izin vermiyor. 4:90'da "barışı önerirlerse Allah sizin onlara saldırmasına izin vermez" ayeti mevcuttur. 9:123'de Müşrikler, Müminlerin yurdunu kuşatmışlar. Kur'an'da onlarla savaşın demektedir. Yani savunma savaşıdır. Kur'an'da İslam'ı eleştirenlere bir ceza yoktur. Allah'a inanmayan insanlarlada savaşmaşsın. Sadece sana saldırırlarsa öyle saldırırsın. 22:40 ayetinde Müminlerin haksız yere yurtlarından çıkarıldığı görülmektedir. 42:42 ayetinde insanlara saldıran insanlara karşı çıkılacağı yazmaktadır. Kur'an'ı bütünlüğüne göre okuyun ve ona göre değerlendirin. "İslam" kelimesi "selam" kelimesinden gelir ve anlamı "barış" anlamına gelir. Bir de başında "elif" harfi bulunarak barış olmasını emretmektedir.
  9. KuranMumini2698

    Tevbe Suresi 5.ayet

    yanlış meal.
  10. KuranMumini2698

    Tevbe Suresi 5.ayet

    "Bulduğunuz yerde öldürün"demiyor. Savaşın diyor ve hapsedin demektedir. Kendi yaşadığın yeri savunma savaşı ile savunacaksın. Öyle pasif olursan Kur'an onlarıda eleştriyor. Kur'an'da saldırı savaşı bulamazsın.
  11. KuranMumini2698

    Tevbe Suresi 5.ayet

    Hiçbir yerde önünuze geleni biçin demiyor. Kendiz savunun demektedir. Tevbe 111'de yasadigi yerleri savunanlar için saldirgan olmayanlar için ödül vermektedir. O kadar verdiğim ayete körsen sana başka birşey denmez.
  12. KuranMumini2698

    Tevbe Suresi 5.ayet

    Allah yolunda savasmak ayetlerinde hep savunma savasidir ve bunu Allah yolunda savasmak olarak söylüyor. Yoksa Allah'ın bir ihtiyaci yoktur. Verdigim ayetleri oku.
  13. KuranMumini2698

    Tevbe Suresi 5.ayet

    Kur'an'da zalim insanlarda bahsettiği Tağut olan insanlardir. Cizye=karşılık Vergi diye anlami yoktur. 18:74'de Musa ilk başta karşı çıkiyor. Ceza kelimesi ayni cizye kelimesinden gelir ve karşılik icin kullanilir. Sünni Ateizm görüşüne sahipsin. Allah yolunda savaşmak (2:193-2:246-8:39-9:123-22:39-22:40-42:42-60:8) bu ayetlere baktığın zaman Allah yolundasavaşmak savunma savaşı olduğu ortayaçıkıyor. (7:33-42:42-68:12) ayetlerine bak.
  14. KuranMumini2698

    Tevbe Suresi 5.ayet

    Ben 18:74 ayetiyle Kasas suresindeki olayi karıştırdım. Savaş konusunu tartışırken Musa olayını anlatmak, konuyu çarpıtmaktır.
  15. KuranMumini2698

    Tevbe Suresi 5.ayet

    Biz savas konusunu tartisiyoruz. Musa orada hata yapti.
×
×
  • Yeni Oluştur...