Jump to content

0zedonus

Üyeliğini Sildirmiş Kullanıcı
  • İçerik sayısı

    301
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

0zedonus Hakkında

  • Derece
    Advanced Member
  • Doğum Günü 29-10-1974

Contact Methods

  • Website URL
    http://ozedonus.blogcu.com

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    Din,Tarih,Felsefe,Hukuk

Güncel Profil Ziyaretleri

2.705 profil görüntüleme
  1. tarzına bakılırsa akamisyen bilgili birisi ama ne olduğunu tam çözemedim

  2. 0zedonus

    Muhammed'in Karı ve cariye listesi...

    sn euclid,böyle alçakça tespitlere cevap yetiştirmek için zamanımı harcamayı düşünmüyorum.
  3. 0zedonus

    Muhammed'in Karı ve cariye listesi...

    Sn euclid,bu başlık çok iğrenç durduğu için yorum yazmayacağım.Muhammedin eşi demek varken neden "karısı" deniyor mesela?
  4. 0zedonus

    eşinizi dövün

    nisa 34. buradan paylaşılabilir.Öncellikle ilk iki mesajın okunması dileğiyle.. Tavanrasında ciddiyetten uzak bir şekilde tartışıldığı için günceleme gereği duydum.
  5. 0zedonus

    Forum Yönetimine Rica

    Said Nursi hakkında ateist tayfadan birisiyle tartışmak isterim.Gerekirse hodri meydan da olabilir.Bakalım gerçekten Said Nursi zırvalıyor mu yoksa 21.yy da insanlığın maneviyat dünyasını esir etmiş materyalizmin ağzının payını mı veriyor?Bu söylemlerin altında yatan korkuyu anlıyorum aslında ben.Ben,nurcular ile Said Nursinin birbirlerinden ayırt edilmesini her zaman söylemişim.Buyrun said Nursiyi tartışmak isteyen notunu bıraksın..
  6. 0zedonus

    Muhammed'in Karı ve cariye listesi...

    Ateist tayfa yine coşmuş.
  7. 0zedonus

    Tanrı kavramı

    Sn anibal Allahı varlığı için yegane yolun segi olmadığını ben de zaten söyledim.Bu açıdan sezgisel bilginin sorunlarını ortaka koyuyuyorsunuz.Bu durumda pekala vahiy devre dışı bırakılabilir.Ancak Tanrı diyebdin diline geçen kavraın felsefe dünyasında da geçtiği ve orada sadece sezgiye dayandırılmadığı ve akıl yürütmelere dayandığı da biliniyor.Gerçi siz aklın da bir yerden sonra sorun vereceğini düşünüyorsunuz.Oysa bu forumda akıl bir çok üye tarafından mutlak doğruluğun adresi olarak görülüyor.Bu nasıl açıklanabilir.Yoksa buradaki akıl vahye karşı olan akıl olduğu için mi makbul? Sonra
  8. 0zedonus

    ATEİSTLER DE CENNETE GİDEBİLİYORMUŞ

    Sn roketatar Yazımdan,islam peygamberine kin duyması sebebiyle kötü olunur diye bir tabir yok.Bir defa dahaokuyun lütfen.Kinden dolayı hakaret eden,onları alaya alan bir de bu kini sebebiyle bile bile gerçeği çarpıtanlar demişim.Özellikle son seçenek insanı aslında kafir yapar.Ateistlerin en büyük özelliği bilimsel bir tarafsızlıkla değille kinle dine yaklaşmaları.Böyle olunca da bazı şeyleri gerçek olarak bulsalar bile kabul etmek istemezler. Eğer bir müslüman da ateistlere sırf ateisttirler diye kin besliyorsa elbette kötü bir iş yapmış oluyorlar.Eğer müslümanlar da bile bile bazı gerçek
  9. 0zedonus

    Ahiret !

    Yönetimden kopyala-yapıştır için tavaarası değil uzaklaştırma cezası verilmesini istiyorum.Monitör önünde sayfalarca yazıyı okuyacak halimiz yok.Varsa bir söyleyeceğiniz buyrun söyleyin veya uzun bile yazsanız ne demek istediğiniz belli olsun.
  10. 0zedonus

    Mirac

    Yok,ben miracın ne zihinsel ne de bedensel olduğunu söylemiş değilim.Bu konunun vermiş olduğum iki islam bilginin tespitlerine de bağladım.Mirac olayında ahiret boyutunun yaşandığı söyleniyor.Ahiret boyutunda ise zaman ve mekan bir noktadır.Önce ve sonra yok.Bir yerde olmak yok.Hudut ağacı kavramı ile artık insan aklının devre dışı bir aşamanın yaşandığı da söyleniyor.Tüm bu mirac olayları ahiret olaylarıdır.Bunu anlatmak mümkün değildir.Kannatim,hadis kültürüne yansıyanların benzetmeler olduğudur.Diğer yandan araya bir de uydurmalar sokuşturulmuştur.Onun için hadislerden bu konuda niai bilgi
  11. 0zedonus

    Hz Muhammed Rehberi

    Kopyaladığın yazı çok güzel bir çalışma.Arşivime aldım.Ama bu platformda bu kadar maddeyi tartışabilmek imkansız.
  12. 0zedonus

    Tanrı kavramı

    Yazınızdan varlık felsefesinin bir tartışmasını okudum.Buna göre varolmanın şartlarından biri de var olabilmektir.Eğer var olabilme şartlarına hazi değilse bir şey varolamaz.Ve bunu çok güzel örneklerle açıklamışsınız.Sorun,bu şartları talıyıp taşımadığına karar veren mekanizmaların ne kadar güvenli olduğudur.Eğer argümanlarımız(akıl,deney,sezgi v.s..) da güvenli ise artık var olduğu kesin hale gelir.Eğer ilgili örnekerinizden biri olarak bir timasahın bir dolaba biremeyeceğini insanlığın tecrübeleri ile cevap versek bile karşımıza maddenin genleşmesi ve daralmasının mümkün olduğu söylense bu
  13. 0zedonus

    ATEİSTLER DE CENNETE GİDEBİLİYORMUŞ

    Çok güzel bir tartışma yaşanmış.Hepsini tamamen okuma zamanım yok.Ancak gördüğüm kadarıyla ölüm sonrası kurtuluş sebeplerinin neler olduğu hakkında eskiden olduğu gibi günümüzde de görüş birliği yok.İmanın ve paranın kimde olduğu bilinmez deniliyor.Gerçekten imanlıyım deyip de imansız olmak mümkün.İnsanlaron ortak vicdani ve erdemli değerleri yaşayan herkesin ama herkesin pek de ideoloji ve dininin önemli olmayacağı kanaatindeyim. Lakin kendi açımdan düşündüğümzde ateistleri bir yere koymakta zorlanıyorum.İslami değerleri bile bile çarpıtan,islam peygamberine olan hıncından dolayı ona söven
  14. 0zedonus

    Mirac

    Mirac ve İsra anlamlandırma dünyasında olan ve ölüm sonrasında ancak anlayabileceğimiz bazı gerçekler Hz.muhammed için açılmıştır.. Mirac konusu ele alınırken ilk önce bunun "ruh ile mi yoksa hem ruh hem bedenle mi,rüyada mı uyanık mı" gibi bir çok sorular sorulur.Tarihsel olarak bu olgunun gerçekleştiği vaktin Ebu Talip ve Hz.Haticenin ölmesinden ardından Hz.Muhammedin Taifte çok kötü bir şekilde karşılanmasından sonra Hz.Muhammedin ruhunda oluşan derin hüzünler sonrası meydana gelmesi önemlidir. Kendisini materyalizimin dünyasına atmış insan için elbette bu anlatılanlar tamamen birer ma
  15. 0zedonus

    Mirac

    Kanaatimce Mirac insanlık tarihinde çok önemli bir yere sahiptir.Öyleki islam bilginlerinin bir kısmı sadece ruhla gerçekleşene bir miracdan diğer kısmı ise hem beden hem de ruhla gerçekleştiğini söylerler.Mirac kelime olarak yükseğe çıkma denir.Bunun maddi veya manevi olması muhtevasına bağlı olarak değişir. Hz.Muhammedin sidreden sonra bile yolculuğa devam etmesi ancak sidre sonrası olayların artık biincimizin boyutlarını zorladığı kavramlarla açıklanması onu anlaşmasız hale getirmektdir.Zamansızlık ve Alllahla hem varolma hem de yokolma gibi şeylerin yaşandığı garabetlerin ürünü olan mira
×
×
  • Yeni Oluştur...