Jump to content

Kuran a göre İsa geri gelecek mi?


Recommended Posts

Kurandan okuduğum kadarı ile kitabın hiç bir yerinde İsa nın kıyametten önce tekrar yeryüzüne ineceği ile ilgili ayet geçmez.. Bu inanış hangisinin doğru hangisinin yanlış olduğu bilinmeyen binlerce hadis kaynaklarının bazılarında anlatılır..

Fakat böyle olağanüstü bir hadise Kur'an'da belirtilmemişse, bunu tarif edilen Allah'ın kudretiyle kıyaslayarak, kesin olacaktır diyemeyiz. Sadece ihtimal dahilinde olduğunu düşünürüz. Kur'an'da İsa'nın inmeyeceğine dâir de bir bilgi geçmemekle birlikte, bu mesele, mutlaka inanılması gereken bir şey olsaydı, Kur'an'da açıkça zikredilirdi.

Her şeyden önce İslâm’ın Kutsal Kitabı Kur'an-ı Kerim, yahudi ve hıristiyanların “Mesih inancı” hakkındaki görüşlerine hiç iltifat etmemiştir. Kur'an, müslümanlardan ne diğer inanç sistemlerinde yer alan şu veya bu şahsiyeti, ne Yahudilerin millî Mesih'ini, ne de hıristiyanların beklediği Mesih olan İsa'yı bir kurtarıcı olarak algılamalarını istemektedir.

Sitede ki Müslümanlara İsa nın kıyametten önce geleceği iddiası ile fikirlerini öğrenmek istiyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kur'an'a göre İsa çarmıha gerilmemiştir ve kıyametten önce geri gelmeyecektir.

İsa'nın çarmıha gerilmediği Kur'an'da açıkca yazıldır.

İsa yerine bir başkası çarmıha gerilmiştir ve İsa'ya ne olduğu belli değildir.

Belki de yaşlanarak ölmüştür.. Evlenmiş ve çoluk çocuğa kavuşmuştur.

Muhammed'in atası olması bile mümkündür.

Kıyametten önce gelmeyeceğine dair ise bir kayıt mevcut değildir.

Muhammed İsa'nın kıyametten önce geri geleceğine inansaydı veya öyle bir inancın olduğunu bilseydi, Kur'an'a mesihle ilgili ayetleri de eklerdi.

Bu konularda Kur'an eksik ve yanlış bilgi vermektedir.

Muhtemelen Muhammed ya bu dinleri yeterince incelememiştir, ya da öğrendiklerini beğenmemiş ve onları yeni dinin yapısına katmamıştır.

HACI

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sanırım Muhammed son peygamber iddiasının bir şekilde zedeleneceğini varsaymış olabilir.Kendi toplumunun, ileride çıkabilecek Mesih(ler) ile yön değiştirmesini istememesi oldukça normal. Kendi getirmiş olduğu dini düzeni garantiye alması yönünden Mesih iddiasının tutarlı olmadığı bir gerçek.Kendisi bir gerçeği biliyordu;insanların din kurabileceği gerçeğini. Mesih kılığında insanların çıkıp Muhammed'in yazdığı Kuran'ı delil gösterilebilmesi birçok müslümanı peşinden sürüklemesi demektir. Bu yüzden Mesih konusuna atıfta bulunmamış olabilir. Ancak Müslümanların bu konuda inançlarını nerelere dayandırdıklarını sorgulamaları gerekiyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

gelse de ciddiye alınmaz be kardeşim. çıkıp ben isayım dese adam bir mucize yapması beklenir. ha, olur da olağanüstü birşeyler yaparsa inanılır. yoksa kimse tınmaz. hapse bile düşer isa.

hasan mezarcı çıkmıştı ben mesihim diye. elinde asa, altınlar içinde. kayboldu gitti adam. belki mesihti ne biliyosun?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kur'an'da açıkça İsa'nın geleceğini yazmaz ama birkaç ayette İsa'dan bahsederken "İsa Mesih" der.

Örneğin Ali İmran 45'de.

İz kaletil melaiketü ya meryemü innellahe yübeşşiruki bi kelimetim minhüm ismühül mesıhu ıysebnü meryeme vecıhen fid dünya vel ahırati ve minel mükarrabın.

Mesih, Yahudilerce "kurtarıcı" anlamı taşır. Ama onlar İsa'ya inanmadıklarından onu Mesih olarak kabul etmezler.

Kur'an'da Mesih geçmesi kurtarıcı olarak görüldüğü anlamı taşısa da, İslamcıların bir kısmı Mesih'i İsa'nın lakabı olarak kabul ederler.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İnternette kıyamet ve İsa üzerine google motorunda arama yaptırdığımızda karşımıza Harun Yahya nın siteleri çıkıyor. Diğer İslami kaynaklı siteler bu konu üzerinde fazla durmamışlar..

HY nin sitesinde geri döneceği ile ilgili bilgilere bakalım :

''Hz. İsa daha beşikteyken insanlarla konuşmuş (Al-i İmran Suresi, 46), birçok mucize göstermiştir. Bir başka mucizesi, yetişkinliğinde yeryüzüne geri dönmesi ve insanlarla konuşmasıdır. (Al-i İmran Suresi, 46; Maide Suresi, 110) ''

Şimdi HY Al-i İmran Suresi, 46; Maide Suresi, 110 da Kuranın İsanın kıyametten önce Mesih olarak yeryüzüne ineceğini yazdığını söylüyor..

Ayetlere bakalım öyle mi?

Ali İmran 46 tamamen 56 ile bağlantılıdır. Bu yüzden iki ayeti beraber almak lazım..

Âl-i İmrân 45 - Melekler demişlerdi ki: Ey Meryem! Allah sana kendisinden bir Kelime'yi müjdeliyor. Adı Meryem oğlu İsa'dır. Mesih'tir; dünyada da, ahirette de itibarlı ve Allah'ın kendisine yakın kıldıklarındandır.

Âl-i İmrân 46 - salihlerden olarak beşikte iken ve yetişkinlik halinde insanlara (peygamber sözleri ile) konuşacak.

(Nitekim Meryem suresinin 27-33. Ayetlerinde ifade bulunulduğu gibi, Hz.Meryem, Hz.İsa’yı dünyaya getirince, onun iffetinden şüphelenen kavmine karşı, daha yeni doğmuş olan Hz.İsa, Allah’ın kudretiyle konuşmaya başlamış ve kendisinin Allah’ın kulu ve peygamberi olduğunu, kendisine Kitap verildiğini, Allah tarafından mübarek kılındığını... anlatmıştır. )

Yine HY Ali İmran 48 için şöyle der :'' Hz. İsa'nın yeryüzüne dönüşüne işaret eden bir diğer ayet şöyledir: Ona (Hz. İsa'ya) kitabı, hikmeti, Tevrat'ı ve İncil'i öğretecek. (Al-i İmran Suresi, 48)''

Ayetin orjinali yani tamamı şu şekildedir : Âl-i İmrân 48 (Melekler, Meryem'e hitaben İsa hakkında sözlerine devam ettiler:) Allah ona yazmayı, hikmeti, Tevrat'ı, İncil'i öğretecek.

Bu ayetlerde hiç bir şekilde İsa nın nüzul edeceğine dair bir bilgi bulunmamaktadır.. HY ayetleri kendisine göre biçerek yorumlamıştır..

Şimdi Maide Suresindeki ilgili ayete bakalım..

Mâide 110 Allah o zaman şöyle diyecek: "Ey Meryem oğlu İsa! Sana ve annene (verdiğim) nimetimi hatırla! Hani seni mukaddes ruh (Cebrail) ile desteklemiştim; (bu sayede) sen beşikte iken de yetişkin çağında da insanlarla konuşuyordun. Sana kitabı (okuyup yazmayı), hikmeti, Tevrat ve İncil'i öğretmiştim. Benim iznimle çamurdan, kuş şeklinde bir şey yapıyordun da ona üflüyordun, hemen benim iznimle o bir kuş oluyordu. Yine benim iznimle anadan doğma körü ve alacalıyı iyileştiriyordun. Ölüleri benim iznimle (hayata) çıkarıyordun. Hani İsrailoğullarını (seni öldürmekten) engellemiştim; kendilerine apaçık deliller (mucizeler) getirdiğin zaman içlerinden inkar edenler, "Bu, apaçık bir sihirden başka bir şey değildir" demişlerdi.

Her iki ayette de İsa nın kıyamet vaktinden önce dünyaya ineceğine dair tek bir söz geçmez..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kur'an'da Mesih geçmesi kurtarıcı olarak görüldüğü anlamı taşısa da, İslamcıların bir kısmı Mesih'i İsa'nın lakabı olarak kabul ederler.

Kurtarıcı anlamı yoktur.Arapça da ve Kuran'da geçen kurtarma kelimesi Necciniy dir.

Selamlar.

tarihinde herakles tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Peki sizce HY niçin Kuran ayetlerini bu şekilde yorumlamaktadır? Antimuhammed'in ve Pante'nin belirttiği ayetlerde tekrar geleceğine dair en ufak bir ima bile bulunmuyor. HY için kullanacağım sahtekar kelimesi bile hafif kalacaktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Peki sizce HY niçin Kuran ayetlerini bu şekilde yorumlamaktadır? Antimuhammed'in ve Pante'nin belirttiği ayetlerde tekrar geleceğine dair en ufak bir ima bile bulunmuyor. HY için kullanacağım sahtekar kelimesi bile hafif kalacaktır

Harun yahya Mehdicidir..Mehdicilik Mesih beklentisinten ilham alır..Hadislerle mehdiciliği savunur.Ayetleri ona göre yamultur ve anlamlandırır.Kıyamet senaryoları da ona göre dizayn edilmiştir.Nurcularla paralel gider.Dinlerarası dialog adı altında gizlenmiş din sömürücülüğüne hizmet etmektedir..

Selam...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilindiği gibi Yahudilik, Hz. Davud'un soyundan gelecek bir şahsı “Mesih olarak beklemiş, sonunda Hz. İsa yahudilerin kendi içlerinden biri olarak çıkmasına rağmen, onun Mesihliğini kabul etmemiştir.

Yahudilere göre Mesih : Yahudiliğe göre Mesihçilik, yahudilerin Allah yolunu yeniden bulacağı Mesih'e ait bir rüya devridir. Evrensel tarihinin yegâne hedefi, yeryüzünde Allah'ın Krallığını kurmaktır. Bu krallık, dînî safiyetin ve sosyal adaletin model devleti olacaktır, işte meydana gelecek ahenk içinde yahudiler rehberlik rolünü üstlenecektir. Âhir zamanda insanlık, adaleti gerçekleştirmeyi başaracak, bunun sonucunda Allah'ı tanıma evrenselleşecektir.

Hıristiyanlar'a göre Mesih, Hz. İsa ile gerçekleşmiş ve onunla “ilâhî Krallık” başlamıştır. Ancak bu krallık, yahudilere mahsus geçici bir krallık değil, evrensel ve mistik bir krallıktır.

İlk Hıristiyanlık, “Mesih” konusunda pek çok yahudi düşüncesini almış ve bunları Hz. İsa'ya uygulamıştır. Yeni Ahit Kristolojisi, çoğu noktada Yahudi Mesihçiliği’nden yararlanmış, aynı zamanda yeni bir boyut ta eklemiştir ki o da şudur: “İsa-Mesih şahıs olarak Mesihî beklentileri gerçekleştirmesine rağmen, bu beklentileri, son îfâ şekline dönüştürmek için yeniden geri dönecektir.

İslâm’da da Mesih -Kur'an'da lakâb olarak kullanılmakla, Yahudi ve Hıristiyanlık'taki mânâları, yani beklenen bir kurtarıcıyı ifade etmemekdir.. Hırıstiyan ve Yahudilere göre Mesih inancı göz önünde bulundurulursa Muhammed in son peygamber olarak yollandığı fikri anlamsızlaşmaktadır. Aynı zamanda hadislerin hepsinde ortak nokta, Hz. İsa'nın Kıyametten önce yeryüzüne ineceği, Deccal'ı öldüreceği ve yeryüzünde İslâm’ı hâkim kılarak adaletle hükmedeceğidir.

O zaman şu soruyu sormamızda yarar vardır.. İsa İslam ı hakim kılacaksa neden Hırıstiyanlık dinini getirmiştir? Bildiğimiz gibi İsa İslamın beş şartı sayılan temel esasları bile getirmemiştir.

İslâm dünyevî bir Cennet vaat etmediği gibi, muhayyel bir Kurtarıcının da beklenmemesini önermektedir. Zira İslâm'a göre gerçek Cennet öte-dünyadadır. Bu Cennet'e kavuşabilmenin yolları ise net bir şekilde açıklanmıştır. İnsan, yapısı itibariyle, mükemmeli gerçekleştirebilecek durumda değildir. Fakat Kurtarıcı Mesih veya Mehdi fikrine kapılarak tarihin nesnesi konumuna düşmek zorunda da değildir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran her zaman olduğu gibi bu konuda da saçmalamış .. O nedenle bu konu değişik yerlere çekilebiliyor.. Şimdi ayetlere bakalım :

Hani Allah, İsa'ya demişti ki: "Ey İsa, doğrusu seni Ben vefat ettireceğim ve seni Kendime yükselteceğim, seni inkar edenlerden temizleyeceğim ve sana uyanları kıyamete kadar inkara sapanların üstüne geçireceğim. Sonra dönüşünüz yalnızca Banadır, hakkında anlaşmazlığa düştüğünüz şeyde aranızda Ben hükmedeceğim. (Al-i İmran Suresi, 55)

Bu ayet ne anlama gelmektedir biri bana anlatsın..Ben seni vefat ettireceğim ve kendime yükselteceğim ne demek ?

Ve: "Biz, Allah'ın Resulü Meryem oğlu Mesih İsa'yı gerçekten öldürdük" demeleri nedeniyle de (onlara böyle bir ceza verdik.) Oysa onu öldürmediler ve onu asmadılar. Ama onlara (onun) benzeri gösterildi. Gerçekten onun hakkında anlaşmazlığa düşenler, kesin bir şüphe içindedirler. Onların bir zanna uymaktan başka buna ilişkin hiçbir bilgileri yoktur. Onu kesin olarak öldürmediler. Nisa Suresi, 157. ayet:

:lol: Haydaaaa.. Öldürmediler diyor ya..Peki ne oldu İsa'ya ? Ali İmran'da vefat ettireceğim diyordu..İsa'ya ne oldu anlayamıyoruz malesef...Öldü mü, öldürüldü mü, Allah mı aldı belli değil...

Hayır; Allah onu Kendine yükseltti. Allah üstün ve güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir. (Nisa Suresi, 158. ayet:)

Nasıl yükseltti ? Ne yaptı ? Ölmeden nasıl yükseliyor ?

"Selam üzerimedir; doğduğum gün, öleceğim gün ve diri olarak yeniden-kaldırılacağım gün de." (Meryem Suresi, 33)

Kuran burada da İsa'nın öleceğini ve tekrar dirileceğini söylemektedir..Ancak İsa'nın öldürülmediğini, onun yerine başka birisinin öldürüldüğünü söylemektedir.Ayrıca Allahın İsa'yı vefat ettireceğini ve sonra onu kendi yanına alacağını da ifade etmektedir..

Bu ayetlerde İsa'ya ne olduğunu anlamak mümkün değildir..Karmaşık bir durum ortaya çıkmaktadır..Bu nedenle İsa'nın yeryüzüne tekrar geleceğini düşünmekte mümkündür..Ama Kuran öldürülmedi dediğine göre o zaman İsa kaçıp saklanmış sonra belki de evlenmiştir..Ya da Allah onu yanına almıştır..Tabi bunun için yeryüzündeki hayatı bitmeli yani ölmelidir..

Gelin çıkın işin içinden şimdi..Zırvalar kitabı Kuran'dan bir demet zırva size..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne hikmetse bu zatı muhterem (hzyhy)o kadar site yapmış dinde ilgilenilmesi gerken bir ton konu varken

ısrarla kıyamet üzerinde duruyor.Şimşekli gökgürültülü siteler,tehditler,göz dağları,ya bizim bilmediğimiz

hazretin bildiği bir şeyler var,ondan kıyım kelimesini andıran kıyamet üzerinde bu kadar duruyor zira

diğer tarafta kendilerini burada sürdürdüğü yaşama benzer konfor ve azamet bekliyor. Ayrıca kıyım kelimesine

çok benzeyen kıyamet üzerinde bu kadar çok durduğu için kendisine madalya takılacağı kesin.

Gelmiş geçmiş kutsal kitapların çoğunun ortak noktası şudur,bir topluluk kaynamaya bozulmaya başlar,bir uyarıcı

gelir uyarır tebligat yapar uyanlar kurtulur,uymayanlar helak olur.Bu hiç değişmez.eskiden bilim ve iletişim olanakları

kısıtlı olduğundan bu elçilerin tebligatları etkili olabilyormuş. Son ve etkili örneği muhhammed.ama artık devir değişti

her ne kadar tanrının tehditleri geçerliliğini sürdüryorsa.Ona bu tehdit olanaklarını sunan peygamberlerde bir tür işbirlikçidir

işbirlikçileri el üstünde tutup ortaya etsiz mantar sote çıkaranlarda.İnsanlığın özgürlüğü önünde bilerek veya bilmeyerek

sadece ahlak öğütleri ve çıkar üzerine bıraktıkları ile bizi bir tür satışa getirmişlerdir.

Geçmişte ve günümüzde,olsa olsa tanrı tarafından görevlendirilmiş (yada şizofren)içinde zerre insan sevgisi taşımadığını düşündüğüm.

bu tür hazret şahsiyetlerin borularının ötme devri kapanalı çok oldu.

bana artık sivri sinek vızıltısı etkisi uyandırıyorlar.

onlar için en iyi çözüm tarımla uğraşmak,biber maydanoz domates allah ne verdiyse yetiştirmek.vaaz konferans site gazete

bu tür işleri bıraksınlar,bu şüphesiz en hayırlısıdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
İnternette kıyamet ve İsa üzerine google motorunda arama yaptırdığımızda karşımıza Harun Yahya nın siteleri çıkıyor. Diğer İslami kaynaklı siteler bu konu üzerinde fazla durmamışlar..

Son peygamber Muhammet değil Harun Yahya dır zaten.O muhammetten bile daha çok biliyor

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...