Revolution 0 Oluşturuldu: Ağustos 17, 2008 Raporla Share Oluşturuldu: Ağustos 17, 2008 (düzenlendi) Hak dini olduğunu düşünüp uğruna büyük bir mücadele vererek savunduğunuz İslam dini hakkında size bazı sorularım olacak. Bunu yazmamın amacı bunları vicdanınızın onaylamaması durumunda Tanrının yokluğuna kanıt olarak göstermek değil,bunlardan hangilerini doğru bulmadığınızı öğrenmektir Yani ''biz bunları doğru bulmuyoruz fakat bu Tanrıya inanmayacağımız anlamına gelmez'' tarzı cevaplar yazarsanız da szi yadırgamayacağım Bu yüzden lütfen cevap verirken kıvırmadan,açık ve net olarak cevap verin ve DÜRÜST OLUN Sizi vicdanınızla başbaşa bırakarak sorularımı yöneltiyorum 1) Zina suçlamasında bulunup (görüntü hariç) yeterli delil getirdiği halde 4 şahit getiremeyene 80 sopa vurur musunuz ve bunların şahitliğini bir daha asla kabul etmemezlik yapar mısınız? Nur 4. Namuslu kadınlara zina esnasında bulunup, sonra (bunu isbat için) dört şahit getiremeyenlere seksener sopa vurun ve artık onların şahitliğini hiçbir zaman kabul etmeyin. Onlar tamamen günahkârdırlar. 2) Zina yapan bekarlara sopayla 100 defa vurur musunuz? (sizi acıma duygusu kaplamadan) Nur 2 Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüz sopa vurun; Allah'a ve ahiret gününe inanıyorsanız, Allah dini(ni tatbik) hususunda sizi sakın acıma duygusu kaplamasın! Müminlerden bir grup da onlara uygulanan cezaya şahit olsun. 3) Zina yapan evli birini taşlayabilir misiniz? (Bu peygamberin sünnetidir,islamın uygulandığı ülkelerde recm bu yüzden uygulanmaktadır.Peygamberin sünneti hakkında Kuranda ayetler de vardır) Al-i İmran 31. De ki: "Eğer Allah'ı seviyorsanız bana uyun ki, Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Çünkü Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir." Ahzab 21. Andolsun, Allah'ın Resülünde sizin için; Allah'a ve ahiret gününe kavuşmayı uman, Allah'ı çok zikreden kimseler için güzel bir örnek vardır. (ayrıca 100 sopa da çok ağır bir cezadır ve birçok vakada ölüm veya kalıcı sakatlıklar gerçekleşebilir) 4) İslamda cariyelik yasak değildir.Kadınların pazardan mal gibi alınıp sahipleri tarafından seks kölesi haline getirilmesini ve islamda buna herhangi bir yasak getirilmemesini doğru buluyor musunuz? 5) Hırsızlık yapan birinin elini keser misiniz? (bu kişinin açlıktan ekmek çalması bile hükmünü değiştirmez) Maide 38 - Hırsızlık eden erkek ve kadının, yaptıklarına karşılık Allah'dan bir ceza olarak ellerini kesin. Allah daima üstündür, hikmet sahibidir. 6) Allaha inanmayanları (iyi insanlar bile olsalar) bulduğunuz yerde öldürür müsünüz? Tevbe 73 Ey Peygamber! Kafirlere ve münafıklara karşı cihad et, onlara karşı sert davran. Onların varacakları yer cehennemdir. O ne kötü bir varış yeridir! Nisâ 89 Sizin de kendileri gibi inkar etmenizi istediler ki onlarla eşit olasınız. O halde Allah yolunda göç edinceye kadar onlardan hiçbirini dost edinmeyin. Eğer yüz çevirirlerse onları yakalayın, bulduğunuz yerde öldürün ve hiçbirini dost ve yardımcı edinmeyin. Tevbe-123. Ey iman edenler! Kâfirlerden yakınınızda olanlara karşı savaşın ve onlar (savaş anında) sizde bir sertlik bulsunlar. Bilin ki, Allah sakınanlarla beraberdir. Tahrim-9. Ey Peygamber! Kâfirlere ve münafıklara karşı cihad et, onlara karşı sert davran. Onların varacağı yer cehennemdir. O gidilecek yer ne de kötüdür! 7) Babanız veya kardeşiniz allaha inanmasa onu terkeder misiniz? Tevbe 23 - Ey inananlar! Kafirliği severlerse ve küfrü imana tercih ederlerse, babalarınızı ve kardeşlerinizi de dost edinmeyin; içinizde kim onları severse, onlardır zulmedenler 8) Arkadaşlarınızdan allaha inanmayanlanlarla,hristiyanlarla ve yahudilerle arkadaşlığı keser misiniz? Nisâ 89 Sizin de kendileri gibi inkar etmenizi istediler ki onlarla eşit olasınız. O halde Allah yolunda göç edinceye kadar onlardan hiçbirini dost edinmeyin. Eğer yüz çevirirlerse onları yakalayın, bulduğunuz yerde öldürün ve hiçbirini dost ve yardımcı edinmeyin. Maide 51 - Ey iman edenler! Yahudileri ve hıristiyanları dost edinmeyin. Onlar birbirlerinin dostudurlar. Sizden kim onları dost edinirse, şüphesiz o onlardan olur. Şüphesiz Allah, zalim kavmi doğru yola iletmez. 9) Cennette sizlere göğüsleri yeni tomurcuklanmış huri vaad edilmesini insanlığınız kaldırıyor mu? Nebe 33 - Göğüsleri tomurcuklanmış yaşıt kızlar var. 10) Savaş esirlerinden dişi olan herkesin ırzına geçilmesinin mübah sayılması vicdanınıza sığıyor mu? Nisa 24 - Bir de harb esiri olarak sahibi bulunduğunuz cariyeler hariç,evli kadınlarla evlenmeniz de size haram kılındı. Bütün bunlar Allah'ın üzerinize farz kıldığı hükümlerdir. Bunların dışında kalanlar ise iffetli olarak zina etmeksizin mallarınızla mehir vermek suretiyle evlenmek istemeniz size helal kılındı. O halde onlardan nikah ile faydalanmanıza karşılık mehirlerini kendilerine verin ki, bu farzdır. O mehri takdir edip kesinleştirdikten sonra birbirinizi razı etmenizde bir mahzur yoktur. Şüphesiz ki Allah her şeyi çok iyi bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir. 11) Peygamberin eşleriyle (kuranda) evlenme yasağı yüzünden dul kalan birçok kadının (bunların çoğu geç yaştaydı) hayatlarının sonuna kadar yalnız yaşamasını ne kadar doğru buluyorsunuz? Ahzap 53 "Ey inananlar! .. .(Peygamber'in) eslerini nikahlamanız asla caiz değildir. Doğrusu bu Allah katında büyük bir (günahtır)" 12) Tanrının peygambere kıyak çekmesi sizce ne kadar doğrudur? Ahzap 30 - Ey peygamberin hanımları! sizden her kim bir terbiyesizlik ederse ona azab iki kat katlanır. Bu Allah'a göre çok kolaydır. Ahzap 50 - Ey peygamber! Biz bilhassa sana şunları helâl kıldık: Ücretlerini vermiş olduğun eşlerini, Allah'ın sana ganimet olarak ihsan buyurduklarından sahip olduğun cariyeleri, amcalarının kızlarından, halalarının kızlarından, dayılarının kızlarından, teyzelerinin kızlarından seninle beraber hicret etmiş olanları, bir de mümin bir kadın kendini peygambere hediye ederse, peygamber nikâh etmek istediği takdirde, onu başka müminlere değil de sadece sana mahsus olmak üzere helâl kıldık. Onlara eşleri ve cariyeleri hakkında neyi farz kıldığımızı biliyoruz. Bunlar sana hiçbir darlık olmaması içindir. Allah, çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir. Ahzap 51 - Onlardan dilediğini geri bırakır, dilediğini yanına alırsın. Sırasını geri bıraktığın kadınlardan dilediğini yanına almanda da sana bir günah yoktur. Onların gözleri aydın olup üzülmemelerine ve kendilerine verdiğin ile hepsinin hoşnut olmalarına en elverişli olan budur. Allah kalblerinizdekini bilir. Allah her şeyi bilir ve yumuşak davranır. Ahzap 53 - Ey iman edenler! Peygamberin evlerine vaktine bakmaksızın ve yemeğe izin verilmedikçe girmeyin. Fakat çağırıldığınız vakit girin. Yemeği yediğinizde de hemen dağılın. Sohbet etmek için de izinsiz girmeyin. Çünkü bu haliniz peygambere eziyet veriyor, ama o sizden utanıyor. Fakat Allah gerçeği söylemekten utanmaz. Hem O'nun hanımlarına bir ihtiyaç soracağınız vakit de perde arkasından sorun. Böyle yapmanız hem sizin kalbleriniz ve hem de onların kalbleri için daha temizdir. Hem sizin Resulullah'a eziyet etmeye hakkınız yoktur. Ondan sonra hanımlarını da ebediyyen nikâh edemezsiniz. Çünkü bu Allah katında çok büyük bir günahtır. 13) İnancın cennete gitmeye ve cehenneme gitmemeye dayalı olmasıyla,sevginin para kazanmaya ve hapse girmemeye dayalı olması arasında mantalite açısından hiçbir fark yoktur. İnanç gibi yüce bir duygunun ödül-ceza sistemi üzerine kurulu olmasını nasıl değerlendiriyorsunuz? 14) Tanrının insanların bir kısmına mucize gösterip varlığını kanıtlarken geri kalanlara göstermeyerek çifte standart uygulamasını ve geri kalanlardan kendisine inanmayanlara (iyi insanlar bile olsalar) sonsuza dek işkence yapmasını adaletli buluyor musunuz? 15) Tanrının gücü yettiği halde insanların çoğunluğunu islam dininden habersiz bırakıp ahirette sorgusuz sualsiz cennete alırken,geri kalan azınlıktan imtihanı geçemeyenlere (iyi insanlar da dahil) sonsuza dek işkence yapmasını adaletli buluyor musunuz? 16) Tanrının kendisine iman ettikleri halde hristiyanlarla yahudilere (iyi insanlar da dahil) sonsuza dek işkence yapmasını adaletli buluyor musunuz? Beyyine 6 Ehl-i Kitap (Yahudiler, Hiristiyanlar, vs...) ve müşriklerden olan inkârcılar, içinde ebedî olarak kalacakları cehennem ateşindedirler. İste halkın en serlileri onlardır". Al-i İmran 85 Kim, İslam'dan başka bir din ararsa, bilsin ki kendisinden (böyle bir din) asla kabul edilmeyecek ve o, ahirette ziyan edenlerden olacaktır. 17) Tanrı olsanız,insanların bir kısımna mucize gösterip varlığınızı kanıtlarken geri kalanlara göstermeyerek çifte standart uygulasanız ve gücünüz yettiği halde insanların çoğunu hak dininden habersiz bırakıp onları ahirette sorgusuz sualsiz cennete alsanız,geri kalan azınlıktan (iyi insanlar da dahil) imtihanı geçemeyenlere sonsuza dek işkence yapar mısınız? Bunlar aklıma gelenler,araştırdıkça daha fazlası da çıkacaktır Bazı ayetlerle çelişen ayetler de vardır.Bu gibi durumlarda islam alimleri sonradan yazılan ayetlerin önceden yazılanların hükmünü kaldırdığını söyler.Yukarıda yazanlar da daha sonra yazılmış ayetlerdir. Sadece şiddetle şuçların önüne geçme devri de eski çağlarda kaldı.Günümüzde olması gereken,suçun değil,öncelikle suça neden olan faktörlerin önüne geçmektir.Şiddet ancak son tahlilde kendini göstermelidir Ayrıca el kesme gibi cezalar kişi ıslah olsa bile hayatı boyunca tesirini ağır bir şekilde gösterecektir.(bir elinden yoksun yaşamaktan başka gittiği her yerde adi bir hırsız olarak görülmek gibi) Evet müslümanlar,sizden geçici de olsa kendinizi cehennem korkusundan arındırıp vicdanınızla başbaşa bırakmanızı ve sorulara olabildiğince içten cevaplar vermenizi istiyorum Ağustos 17, 2008 tarihinde Revolution tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
0bs 0 Ağustos 17, 2008 gönderildi Raporla Share Ağustos 17, 2008 gönderildi 6) Allaha inanmayanları (iyi insanlar bile olsalar) bulduğunuz yerde öldürür müsünüz? Tevbe 73 Ey Peygamber! Kafirlere ve münafıklara karşı cihad et, onlara karşı sert davran. Onların varacakları yer cehennemdir. O ne kötü bir varış yeridir! Nisâ 89 Sizin de kendileri gibi inkar etmenizi istediler ki onlarla eşit olasınız. O halde Allah yolunda göç edinceye kadar onlardan hiçbirini dost edinmeyin. Eğer yüz çevirirlerse onları yakalayın, bulduğunuz yerde öldürün ve hiçbirini dost ve yardımcı edinmeyin. Tevbe-123. Ey iman edenler! Kâfirlerden yakınınızda olanlara karşı savaşın ve onlar (savaş anında) sizde bir sertlik bulsunlar. Bilin ki, Allah sakınanlarla beraberdir. Tahrim-9. Ey Peygamber! Kâfirlere ve münafıklara karşı cihad et, onlara karşı sert davran. Onların varacağı yer cehennemdir. O gidilecek yer ne de kötüdür! bu konuda ki en önemli ayetlerden birini unutmuşsun bunu da ben ekleyeyim.. Tevbe 5: "Haram aylar çıkınca bu Allah'a ortak koşanları artık bulduğunuz yerde öldürün, onları yakalayıp hapsedin ve her gözetleme yerine oturup onları gözetleyin. Eğer tövbe ederler, namazı kılıp zekâtı da verirlerse, kendilerini serbest bırakın. Şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir. " Link to post Sitelerde Paylaş
Revolution 0 Ağustos 17, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 17, 2008 gönderildi bu konuda ki en önemli ayetlerden birini unutmuşsun bunu da ben ekleyeyim.. Tevbe 5: "Haram aylar çıkınca bu Allah'a ortak koşanları artık bulduğunuz yerde öldürün, onları yakalayıp hapsedin ve her gözetleme yerine oturup onları gözetleyin. Eğer tövbe ederler, namazı kılıp zekâtı da verirlerse, kendilerini serbest bırakın. Şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir. " müslümanlar burayı kıvırabilecekleri için bilerek yazmadım ayrıca bu ayette kendi içinde çelişkilidir önce bulduğunuz yerde öldürün diyor sonra hapsedin,tövbe ederlerse serbest bırakın Link to post Sitelerde Paylaş
0bs 0 Ağustos 17, 2008 gönderildi Raporla Share Ağustos 17, 2008 gönderildi yok, kolay değil o ayeti kıvırmak..tutulacak bir yanı yok ki.. Link to post Sitelerde Paylaş
iLLeGaLTM 0 Ağustos 17, 2008 gönderildi Raporla Share Ağustos 17, 2008 gönderildi (düzenlendi) Kardeşim yazdığın soruların hepsini inceledim. Ancak bunların hepsini bir iletide cevaplandırmam mümkün değil.Çünkü uzun cevaplar gerektiriyor. Ben vaktim oldukça ceva playacağım inş. Ancak bu soruların cevapları için hükümleri doğru varsay.Sonra mantık terazisinde tart ancak doğru olup olmadığını anlayyabilelim. Başlayalım 1) Zina suçlamasında bulunup (görüntü hariç) yeterli delil getirdiği halde 4 şahit getiremeyene 80 sopa vurur musunuz ve bunların şahitliğini bir daha asla kabul etmemezlik yapar mısınız? Kesinlikle evet. Öncelikle burada birşeyi açıklaman gerekiyor yeterli delil getirildiği halde derken neyi kast ediyorsun? Zina suçunun islamın gözüyle ne büyük bir suç oldğunu önemsemek lazım.Sana şöyle aktarayım zina büyük günahlardandır. Örneğin tecavüz suçu. Sana biri şu kıza tecavüz etti dedi. Sen halbu ki etmedin. Şimdi bu kişi yalancılığı sebebiyle o 80 sopayı hak etmezmi? Dolayısıyla şu kişi zina yaptı demek kişinini namusuna haysiyetine bir saldırı tabi yalansa. Madem doğru söylersin senle beraber buna 3 kişide şahitlik etsin eğer ederlerse ceza hükmü gelir. Bu basit bir suçlama değil nede olsa ucunda ölümle yargılanmak var.Yalancıları caydırıcı bir ceza şarttır.Eğer dandik bir şahitlik istesek belki bu hususta yalanla çok kişi cezaya gönderilecek bakınız tc kanunları. Yalandan içeri atılan ne çok insan var. Yani islamın 4 şahit istemesi bu yüzden.Basit bir suçlama değil.Yalan söyleyen kişi zaten o 80 sopayı hak eder. 4 kişi bence gayet güzel bir rakam. Sence kaç kişi şahitlik etmeli? 2) Zina yapan bekarlara sopayla 100 defa vurur musunuz? Kesinlikle evet Sen zina yaptın diyelim ki. Sana yüz sopa vurdum.Sırtına acıdan ciğerlerin parçalandı.Öyle bir acı çektin ki bunu unutamassın. Sen bu husustan sonra zinaya nasıl yaklaşırsın?Çok güç değil mi? İşte seni zinadan alıkoyacaksa ben 150 sopada vururum.Ben zina etsem beni zinadan alıkoyacaksa 200 vurulsun. Peki vurmadılar sen hayatın boyunca zina yaptın bunun sonucunda zinadan 100 günahın var bunun karşılığıda 100 saat cehehnnem olsa demez misin ah keşke ilk yaptığımda bana caydırıcı bir ceza verilseydide 100 saat yanmaktan kurtulsaydım. Sana yediğin sopalardan sonra eğer sopalar atılmasaydı yapacağın zinalar ve cehennemde ki karşılığı gösterilse sopa atan kişinini ayaklarını öpersin. Bu noktadan bakarsan sana o sopalar dünyada yapılan en büyük iyiliklerden.Seni yanmaktan kurtarıyorsa o ne büyük iyilik.. Kardeşim daha cevaplayacağım vaktim oldukça Saygılar Ağustos 17, 2008 tarihinde iLLeGaLTM tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Revolution 0 Ağustos 17, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 17, 2008 gönderildi (düzenlendi) 1) Zina suçlamasında bulunup (görüntü hariç) yeterli delil getirdiği halde 4 şahit getiremeyene 80 sopa vurur musunuz ve bunların şahitliğini bir daha asla kabul etmemezlik yapar mısınız? Kesinlikle evet. Öncelikle burada birşeyi açıklaman gerekiyor yeterli delil getirildiği halde derken neyi kast ediyorsun? Geçmişte uygulanan sorgulama soruşturma gibi yöntemlerle günümüzde uygulanan delil toplama yöntemlerini Zina suçunun islamın gözüyle ne büyük bir suç oldğunu önemsemek lazım.Sana şöyle aktarayım zina büyük günahlardandır. Örneğin tecavüz suçu. Sana biri şu kıza tecavüz etti dedi. Sen halbu ki etmedin. Şimdi bu kişi yalancılığı sebebiyle o 80 sopayı hak etmezmi? 1-O yalancı kişi 4 tane yalancı şahit getirirse islam hukuku tarafından haklı görülecek 2-O kişi doğru söylüyorsa ve (görüntü hariç) yeterince delili varsa ama 4 şahit bulamadıysa ne olacak,tabiki 80 sopa yiyecek Sence kaç kişi şahitlik etmeli? 3-bir kişinin zina suçlamasının yalan olup olmadığı hakkında 4 şahit olayının tek kriter olarak alınması gerektiği yolundaki yaklaşım hem mantıktan hem adaletten uzaktır.günümüzden şahitten daha sağlam delil toplama yöntemleri mevcuttur ve bu yöntemle toplanan delillerin yanlış kişiyi işaret etme olasılığı 4000 kişinin aynı doğrultuda yalancı şahit olması olasılığından bile daha düşüktür.şimdi o zamanın şartlarıyla günümüzün şartları bir değil dersen farkında olmadan kuranın tüm çağlara hitap ettiğini yalanlamış olursun Peki ya o zamanın şartları. suçlama ne kadar büyük olursa olsun deliller sadece 4 şahit olup olmadığına endekslenmemelidir.bunların yalan söylemedikleri ne malum. 4 şahit toplansa da toplanamasa da sorgulama soruşturma gibi yöntemlerle suçlamanın doğruluğu araştırılmalıdır Ayetin aslınında niye yazıldığını biliyorum,başka bir başlığa da yazmıştım istersen buraya da taşıyabilirim 2) Zina yapan bekarlara sopayla 100 defa vurur musunuz? Kesinlikle evet Sen zina yaptın diyelim ki. Sana yüz sopa vurdum.Sırtına acıdan ciğerlerin parçalandı.Öyle bir acı çektin ki bunu unutamassın. Sen bu husustan sonra zinaya nasıl yaklaşırsın?Çok güç değil mi? İşte seni zinadan alıkoyacaksa ben 150 sopada vururum.Ben zina etsem beni zinadan alıkoyacaksa 200 vurulsun. Peki vurmadılar sen hayatın boyunca zina yaptın bunun sonucunda zinadan 100 günahın var bunun karşılığıda 100 saat cehehnnem olsa demez misin ah keşke ilk yaptığımda bana caydırıcı bir ceza verilseydide 100 saat yanmaktan kurtulsaydım. Sana yediğin sopalardan sonra eğer sopalar atılmasaydı yapacağın zinalar ve cehennemde ki karşılığı gösterilse sopa atan kişinini ayaklarını öpersin. Bu noktadan bakarsan sana o sopalar dünyada yapılan en büyük iyiliklerden.Seni yanmaktan kurtarıyorsa o ne büyük iyilik.. Peki Tanrı bize özgür iradeyi ne diye vermiş Bu dünya hayatı bir imtihansa Tanrı neden müdahale ediyor veya ettiriyor Bu,imtihanın doğasına aykırı değil mi? ayrıca inanmayan bir adama sopa vursan ne yararı olacak boşu boşuna dayak yiyecek yazık değil mi Ağustos 17, 2008 tarihinde Revolution tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
HomieSapiens 0 Ağustos 17, 2008 gönderildi Raporla Share Ağustos 17, 2008 gönderildi Ya ben hala su 4 sahit meselesini anlayamadim grup falan mi yapiyo bunnar? bu kadar sacma bi kural gormedim daha Link to post Sitelerde Paylaş
Revolution 0 Ağustos 17, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 17, 2008 gönderildi (düzenlendi) Ya ben hala su 4 sahit meselesini anlayamadim grup falan mi yapiyo bunnar? bu kadar sacma bi kural gormedim daha o kuralın neden yazıldığını bilmeyince insan bir anlam veremiyor gerçi neden yazıldığını biliyorum ama şimdi konu dağılmasın Ağustos 17, 2008 tarihinde Revolution tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
BilgehanBengi 0 Ağustos 17, 2008 gönderildi Raporla Share Ağustos 17, 2008 gönderildi Peki vurmadılar sen hayatın boyunca zina yaptın bunun sonucunda zinadan 100 günahın var bunun karşılığıda 100 saat cehehnnem olsa demez misin ah keşke ilk yaptığımda bana caydırıcı bir ceza verilseydide 100 saat yanmaktan kurtulsaydım. Sana yediğin sopalardan sonra eğer sopalar atılmasaydı yapacağın zinalar ve cehennemde ki karşılığı gösterilse sopa atan kişinini ayaklarını öpersin. Bu noktadan bakarsan sana o sopalar dünyada yapılan en büyük iyiliklerden.Seni yanmaktan kurtarıyorsa o ne büyük iyilik.. Illegal, sopalar gerçek olduğuna kimse itiraz edemez, peki ya cehennem gerçek mi? Ben sana sopanın acıttığını ispatlayabilirim. (Sana yada başkasına vurmadan) Peki sen bana cehennemi ispatlayabilir misin? Link to post Sitelerde Paylaş
Revolution 0 Ağustos 17, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 17, 2008 gönderildi Zina suçunun islamın gözüyle ne büyük bir suç oldğunu önemsemek lazım.Sana şöyle aktarayım zina büyük günahlardandır. peki cinayet,hırsızlık,gasp bunlar büyük suç değil mi? diyelim ki biri cinayet işleyip suçu senin üzerine yıkmaya çalıştı ondan neden şahit getirmesi istenmiyor Sence kaç kişi şahitlik etmeli? 2 kişi sevişirken 4 kişi de onları mı izleyecek. porno film mi çeviriyorlar herkesin elinde kameralı telefonun olmadığı zamanlarda zinaya 4 şahit bulunması bizim üzerinde durmayacağımız kadar düşük bir ihtimaldir Link to post Sitelerde Paylaş
exnihilo 0 Ağustos 17, 2008 gönderildi Raporla Share Ağustos 17, 2008 gönderildi zinamdan sizene arkadaş gözünüzün önünde yapmıyorumya..sizene benim özel hayatımdan,kız arkmla olan munasebetlerimden? Link to post Sitelerde Paylaş
iLLeGaLTM 0 Ağustos 17, 2008 gönderildi Raporla Share Ağustos 17, 2008 gönderildi Geçmişte uygulanan sorgulama soruşturma gibi yöntemlerle günümüzde uygulanan delil toplama yöntemlerini 1-O yalancı kişi 4 tane yalancı şahit getirirse islam hukuku tarafından haklı görülecek 2-O kişi doğru söylüyorsa ve (görüntü hariç) yeterince delili varsa ama 4 şahit bulamadıysa ne olacak,tabiki 80 sopa yiyecek 3-bir kişinin zina suçlamasının yalan olup olmadığı hakkında 4 şahit olayının tek kriter olarak alınması gerektiği yolundaki yaklaşım hem mantıktan hem adaletten uzaktır.günümüzden şahitten daha sağlam delil toplama yöntemleri mevcuttur ve bu yöntemle toplanan delillerin yanlış kişiyi işaret etme olasılığı 4000 kişinin aynı doğrultuda yalancı şahit olması olasılığından bile daha düşüktür.şimdi o zamanın şartlarıyla günümüzün şartları bir değil dersen farkında olmadan kuranın tüm çağlara hitap ettiğini yalanlamış olursun Peki ya o zamanın şartları. suçlama ne kadar büyük olursa olsun deliller sadece 4 şahit olup olmadığına endekslenmemelidir.bunların yalan söylemedikleri ne malum. 4 şahit toplansa da toplanamasa da sorgulama soruşturma gibi yöntemlerle suçlamanın doğruluğu araştırılmalıdır Ayetin aslınında niye yazıldığını biliyorum,başka bir başlığa da yazmıştım istersen buraya da taşıyabilirim Peki Tanrı bize özgür iradeyi ne diye vermiş Bu dünya hayatı bir imtihansa Tanrı neden müdahale ediyor veya ettiriyor Bu,imtihanın doğasına aykırı değil mi? ayrıca inanmayan bir adama sopa vursan ne yararı olacak boşu boşuna dayak yiyecek yazık değil mi 4 şahit getirirlmesi ile ilgili hukuku komple incelemek gerekli. Kuran tüm çağlara hükmeder bu yüzden meselenin sadece çekirdeğini atar detaylarını açıklamaz. Günümüz koşullarında spremlere falan bile bakılabiliyor.Bu koşullarda 4 şahit istenir mi bir araştırmak lazım. Çünkü kuranı açıklayan hadislerdir.Si kuranı hadislerle ayrı düşündüğünüzden kuranın evrensellik ve bütün çağlara hükmetmesini yanlış buluyorsunuz. Bu hususu araştıracağım. Peki Tanrı bize özgür iradeyi ne diye vermiş Bu dünya hayatı bir imtihansa Tanrı neden müdahale ediyor veya ettiriyor Bu,imtihanın doğasına aykırı değil mi? ayrıca inanmayan bir adama sopa vursan ne yararı olacak boşu boşuna dayak yiyecek yazık değil mi allahın özgür irade vermesi imtihan sırrıncadır. İmtihansa neden müdahale ediyor sorunuzun cevabı Allahın sonsuz merhamet şefkat sahibi olmasıdır.Aynı zamanda hakiki adalet sahibi olduğu içindir. İnsana hükümleri öğretiyor cehenneme götürecek günahlar için caydırıcı cezalar getiriyor ki cehennemden kurtulabilsin. Merhameti ve adaleti gereği olarak bunu yapar. 100 sopa ile seni kuvvetli biçimde uyarıyor.Cehenneme düşmeni istemiyor. Ama sen bu 100 sopayı yedikten sonra bile zina yapabilirsin bu senin iraden senin imtihanın. Ama yaparsanda ceza verilmesi onun adaleti gereği. Yani allahın müdahalesi uyarı tarzında senin iradeni elinden alacak bir tarz değil. Link to post Sitelerde Paylaş
iLLeGaLTM 0 Ağustos 17, 2008 gönderildi Raporla Share Ağustos 17, 2008 gönderildi Illegal, sopalar gerçek olduğuna kimse itiraz edemez, peki ya cehennem gerçek mi? Ben sana sopanın acıttığını ispatlayabilirim. (Sana yada başkasına vurmadan) Peki sen bana cehennemi ispatlayabilir misin? Sevgili kardeşim Bu hükümler zaten inananlar içindir.Yani iki taraflı hükümler hem ahiret hem dünya hesaplanılarak yapılır. Link to post Sitelerde Paylaş
Revolution 0 Ağustos 18, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 18, 2008 gönderildi allahın özgür irade vermesi imtihan sırrıncadır. İmtihansa neden müdahale ediyor sorunuzun cevabı Allahın sonsuz merhamet şefkat sahibi olmasıdır.Aynı zamanda hakiki adalet sahibi olduğu içindir. İnsana hükümleri öğretiyor cehenneme götürecek günahlar için caydırıcı cezalar getiriyor ki cehennemden kurtulabilsin. Merhameti ve adaleti gereği olarak bunu yapar. 100 sopa ile seni kuvvetli biçimde uyarıyor.Cehenneme düşmeni istemiyor. Ama sen bu 100 sopayı yedikten sonra bile zina yapabilirsin bu senin iraden senin imtihanın. Ama yaparsanda ceza verilmesi onun adaleti gereği. Yani allahın müdahalesi uyarı tarzında senin iradeni elinden alacak bir tarz değil. bu tarz bir cevabın gelmesini tahmin etmek hiç güç değildi bu yine de imtihanın doğasına ters olduğu gerçeğini değiştirmez ya o kişi inanıyorsa ama zina yapmasına müdahale edilmesini istemiyorsa hatta bu konuda ısrarcıysa yani seçimini inançlı ama günahkar biri olmaktan yana kullandıysa Tanrı neden insanlara verdiği en önemli özellik olan ÖZGÜR İRADEYİ hiçe sayıyor ayrıca bu cehennem de kesin değil hatta olmaması ihtimali olması ihtimalinden daha kuvvetlidir insanları zayıf bir olasılıktan kurtarmak adına onlara bir ton dayak atmak mantıklı mı bir de olaya tersten bakalım benim inandığım bir tanrı var ve islamı savunanların ahirette korkunç bir azaba çarptırılcağını dünyada ise 100 sopa atılması gerektiğini söylüyor.bu hükümleri ise rüya aracılığıyla yolluyor (muhammede vahiy yoluyla geldiyse bana da rüya yoluyla geliyor) bu durumda senin islamı savunman durumunda sana 100 sopa atsam seni ahirette korkunç bir azaptan kurtarmış oluyorum sen böyle bir şeyi gerçekçi bulur musun? Ayrıca o kişi inanmıyorsa senin inancına göre zaten sonsuza dek yanacak ona sopa atsan boşu boşuna bir ton dayak yiyecek yazık değil mi Link to post Sitelerde Paylaş
Revolution 0 Ağustos 18, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 18, 2008 gönderildi Sevgili kardeşim Bu hükümler zaten inananlar içindir.Yani iki taraflı hükümler hem ahiret hem dünya hesaplanılarak yapılır. inananlar için çünkü inanmayanlar bulunduğu yerde öldürülecek Link to post Sitelerde Paylaş
redfinity 0 Ağustos 18, 2008 gönderildi Raporla Share Ağustos 18, 2008 gönderildi 2) Zina yapan bekarlara sopayla 100 defa vurur musunuz? Kesinlikle evet "Zina yapan bekar" ne demektir? Yani, evli olmayan bir erkekle evli olmayan bir kadinin (ikisi de bekar) iliskisi mi demek? Suclari, evlenmeden iliskiye girmek. Dogru mu bu? Link to post Sitelerde Paylaş
Revolution 0 Ağustos 18, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 18, 2008 gönderildi "Zina yapan bekar" ne demektir? Yani, evli olmayan bir erkekle evli olmayan bir kadinin (ikisi de bekar) iliskisi mi demek? Suclari, evlenmeden iliskiye girmek. Dogru mu bu? evet Link to post Sitelerde Paylaş
redfinity 0 Ağustos 18, 2008 gönderildi Raporla Share Ağustos 18, 2008 gönderildi evet Tesekkurler revolution. Ve bunu yapti diye adama 100 sopa vuracaklar oyle mi? Illegal, Size ne kardesim milletin ne yaptigindan. Bekar adam, bekar kadin, ne siterlerse yaparlar. Siz onlarin namus bekcisi misiniz? Size ne! Bu isler boyledir iste.. En sonunda "kadinlarin pazardan salatalik almasi caiz degildir" e kadar gelirsiniz. Yazik bu genclere. Link to post Sitelerde Paylaş
iLLeGaLTM 0 Ağustos 18, 2008 gönderildi Raporla Share Ağustos 18, 2008 gönderildi bu tarz bir cevabın gelmesini tahmin etmek hiç güç değildi bu yine de imtihanın doğasına ters olduğu gerçeğini değiştirmez ya o kişi inanıyorsa ama zina yapmasına müdahale edilmesini istemiyorsa hatta bu konuda ısrarcıysa yani seçimini inançlı ama günahkar biri olmaktan yana kullandıysa Tanrı neden insanlara verdiği en önemli özellik olan ÖZGÜR İRADEYİ hiçe sayıyor ayrıca bu cehennem de kesin değil hatta olmaması ihtimali olması ihtimalinden daha kuvvetlidir insanları zayıf bir olasılıktan kurtarmak adına onlara bir ton dayak atmak mantıklı mı bir de olaya tersten bakalım benim inandığım bir tanrı var ve islamı savunanların ahirette korkunç bir azaba çarptırılcağını dünyada ise 100 sopa atılması gerektiğini söylüyor.bu hükümleri ise rüya aracılığıyla yolluyor (muhammede vahiy yoluyla geldiyse bana da rüya yoluyla geliyor) bu durumda senin islamı savunman durumunda sana 100 sopa atsam seni ahirette korkunç bir azaptan kurtarmış oluyorum sen böyle bir şeyi gerçekçi bulur musun? Ayrıca o kişi inanmıyorsa senin inancına göre zaten sonsuza dek yanacak ona sopa atsan boşu boşuna bir ton dayak yiyecek yazık değil mi ya o kişi inanıyorsa ama zina yapmasına müdahale edilmesini istemiyorsa hatta bu konuda ısrarcıysa yani seçimini inançlı ama günahkar biri olmaktan yana kullandıysa Tanrı neden insanlara verdiği en önemli özellik olan ÖZGÜR İRADEYİ hiçe sayıyor Özgür iradeyi nerde hiçe sayıyor? Özgür iradeyi alması için o kişiyi zina yapmaya gitmeden ellerini kolları tutması ile mümkün.Yada bir şekilde engellemesi ile. Oysa bu hüküm böyle birşey içermez.Sadece yapana ceza verir. Şöyle örnekleyim. Ben sana diyorum ki testiyi kırarsan sana 3 tokat atarım. Sen testiyi kırarsın ve sana 3 tokat atarım. Ama yine senin eline testiyi veririm. Yine kırsan yine 3 tokadı atarım. Ama senin testiyi kırma iradeni elinden almam. Burada iradeyi alma gibi birşey söz konusu bile değil. Sadece özgür iradenin yanlışını cezalandırma var. Şimdi bizim devlet trafik kurallarını çiğneyene ceza veriyor bu cezayı verdiği için adamın iradesini mi engelledi hayır Adam o cezadan sonra yine aynı suçu işleyebilir ama yine cezayı yer. Verdiğin örnek ise yanlış.Çünkü bu hükümler islam içerisinedir. Müslümana yani Sen bu hükmü soruluyosan önce cehennemi varsayımsal olarak kabul etmeliydim farzetmelisin ki ahiret cehennem var. Çünkü hükümler buna göre gönderilmiştir Link to post Sitelerde Paylaş
Revolution 0 Ağustos 18, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 18, 2008 gönderildi Özgür iradeyi nerde hiçe sayıyor? Özgür iradeyi alması için o kişiyi zina yapmaya gitmeden ellerini kolları tutması ile mümkün.Yada bir şekilde engellemesi ile. Oysa bu hüküm böyle birşey içermez.Sadece yapana ceza verir. Şöyle örnekleyim. Ben sana diyorum ki testiyi kırarsan sana 3 tokat atarım. Sen testiyi kırarsın ve sana 3 tokat atarım. Ama yine senin eline testiyi veririm. Yine kırsan yine 3 tokadı atarım. Ama senin testiyi kırma iradeni elinden almam. Burada iradeyi alma gibi birşey söz konusu bile değil. Sadece özgür iradenin yanlışını cezalandırma var. Hiçe sayıyor derken iradeyi almasını kastedmedim.sadece özgür iradesi olduğunu görmezden geldiğini söyledim Burada konunun özü insanların özgür iradesini kullanmasını engellediğidir.(elinden aldığı değil) Bunu kendisinin yapmayıp insanlara yaptırması konunun özünü değiştirmez Şimdi bizim devlet trafik kurallarını çiğneyene ceza veriyor bu cezayı verdiği için adamın iradesini mi engelledi hayır Adam o cezadan sonra yine aynı suçu işleyebilir ama yine cezayı yer. Peki bu yaptırımı uygulayanların gücü suçların hepsini bir anda sona erdirmeye yetse bunu yapmazlar mı? Verdiğin örnek ise yanlış.Çünkü bu hükümler islam içerisinedir. Müslümana yani Sen bu hükmü soruluyosan önce cehennemi varsayımsal olarak kabul etmeliydim farzetmelisin ki ahiret cehennem var. Çünkü hükümler buna göre gönderilmiştir Doğru ya ateistsem bulunduğum yerde öldürülüyordum.o yüzden bu hükümlerin benim gibilerin üzerinde uygulanması söz konusu değil Diyelim ki inanıyorum ama seçimimi inançlı fakat zina yapan biri olmaktan ve ahirette sonuçlarına katlanmaktan yana kullandım ve bu konuda ısrarcıyım yani özgür irademi kullanarak seçim yaptım sen gene de özgür iradeye dayanan (fakat başkalarına zarar vermeyen) davranışların önüne geçmeyi doğru bulur musun? Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts