Jump to content

Müslümanlık Sınavı


Recommended Posts

Sevgili İllegal,

Hayır Kuran hadise bakmanı falan emretmez. Tam tersine Allah din alanında Kuran dışında bir kaynak kabul etmeyi KESİNLİKLE YASAKLAR.

Casiye Suresi 6 İşte bunlar, Allah'ın ayetleridir ki, onları sana hak olarak okuyoruz. Hal böyle iken Allah'tan ve onun ayetlerinden sonra hangi hadise/söze inanıyorlar?!

--------------------------------------------------------------------------------

A'raf Suresi 185 Göklerin ve yerin melekutuna, Allah'ın yarattığı herhangi birşeye bakmadılar mı; ecellerinin gerçekten yaklaşmış olabileceğini düşünmediler mi? Peki, bu Kur'an'dan sonra hangi hadise/söze iman ediyorlar?

(Arapça hadis=söz)

Ayrıca yalnızca Kuran diyenler peygamberin sünnetini reddetmez, aksine kulaktan dolma saçmalıklara inanmak yerine peygamberin gerçek sünnetine Kuran aracılıgıyla ulaşır ve onu uygular.

http://forum.ateizm2.org/index.php?showtopic=5811&hl=

Selam ile...

Son derece yanılıyorsunuz.

Araf suresi 185 ayett şöyledir

185 - Allah'ın göklerdeki ve yerdeki mülkiyet ve tasarrufuna, Allah'ın yaratmış olduğu herhangi bir şeye ve ecellerinin gerçekten yaklaşmış olması ihtimaline hiç bakmadılar mı? Artık bu Kur'ân'dan sonra başka hangi söze inanacaklar.

Burada ki söz peygamberin sözü değildir.

Söz mana olarak hadis demektir ancak bizim itaat edilmesini söylediğimiz sözler paygamberin sözleridir yani peygamberin hadisleridir.

Ayet bundan sonra hangi peygamberin sözüne inanacaklar deseydi siz haklı olurdunuz.

Ama ayet söz derken belki inkrcıların sözlerine dikkat çeker.

Ancak ayet hangi söze inanacaklar der hangi peygamberin sözüne demez.

Üstelik kuran

?Kim Resul?e itaat ederse, gerçekte Allah?a itaat etmiş olur. Kim de yüz çevirirse, Biz seni onların üzerine koruyucu göndermedik.? (Nisa Suresi, 80)

Bu bağlamda peygamberin hadislerine itaatkar olmamız emrediliyor.

Size göre bu yaet ne mana ifade ediyor?

tarihinde iLLeGaLTM tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 41
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ilk müslüman ibrahimdir.bunu bile bilmiyosun bide bişey bilir gibi her lafa cevap vermeye atlıyosun.daha kitabında ne yazdığını bilmeden nasıl müslüman olduğunu söylüyosun,kendini buna nasıl ikna etmeyi başarıyorsun?

Arkadaş biraz atak bu açık...

Jadı da bulmuş fırsatını vur abalıya misali...

Her hususta yanılgı sahibi olmayıda kafasına koymuş..

En’âm Sûresi :163 - “O’nun hiçbir ortağı yoktur. İşte ben bununla emrolundum. Ben müslümanların ilkiyim.”

Âl-i İmrân Sûresi 67 - İbrahim ne Yahudi idi ne de Hıristiyan. Fakat o, hanif Allah’ı bir tanıyan, hakka yönelen) bir müslümandı. Allah’a ortak koşanlardan da değildi...

Şimdi sen buna bakıp bilgi sahibi olduğunu söylerken ne kadar cahil olduğunu da göstermiş olduğunun farkında bile değilsin...

İslam kavramı, Hz. Adem’den Hz. Muhammed(a.s.m)’e kadar gelen bütün hak dinlerin ortak adıdır. Çünkü İslam sözcüğü, Allah’a teslimiyeti, onun emir ve yasaklarına boyun eğmeyi ifade etmektedir. Bu ise, dinlerin temel gayesidir.

Ayrıca İslam, “Silm” kökünden gelen bir kelime olarak da, fert ve toplumların huzur ve barışının teminatı olduğunu ifade etmektedir. Bu ise, bütün hak dinlerin ana temasıdır.

Bu açıdan konuya bakıldığında, her peygamberin kendi devrinde ilk Müslüman olduğunda şüphe yoktur. Hz. İbrahim kendi devrinin ilk müslümanı, Hz. Muhammed(a.s.m) de kendi devrinin ilk müslümanıdır

“De ki: bana ilk Müslüman olmam emredildi(yani Allah’a ilk teslim olup ona itaat etmem emr olundu)”(Enam, 6/14)

Link to post
Sitelerde Paylaş
Son derece yanılıyorsunuz.

Araf suresi 185 ayett şöyledir

185 - Allah'ın göklerdeki ve yerdeki mülkiyet ve tasarrufuna, Allah'ın yaratmış olduğu herhangi bir şeye ve ecellerinin gerçekten yaklaşmış olması ihtimaline hiç bakmadılar mı? Artık bu Kur'ân'dan sonra başka hangi söze inanacaklar.

Burada ki söz peygamberin sözü değildir.

Söz mana olarak hadis demektir ancak bizim itaat edilmesini söylediğimiz sözler paygamberin sözleridir yani peygamberin hadisleridir.

Ayet bundan sonra hangi peygamberin sözüne inanacaklar deseydi siz haklı olurdunuz.

Ama ayet söz derken belki inkrcıların sözlerine dikkat çeker.

Ancak ayet hangi söze inanacaklar der hangi peygamberin sözüne demez.

Üstelik kuran

?Kim Resul?e itaat ederse, gerçekte Allah?a itaat etmiş olur. Kim de yüz çevirirse, Biz seni onların üzerine koruyucu göndermedik.? (Nisa Suresi, 80)

Bu bağlamda peygamberin hadislerine itaatkar olmamız emrediliyor.

Size göre bu yaet ne mana ifade ediyor?

Hayır ben değil sen yanılıyorsun.

O ayet Kuran dışında din alanında herhangi bir söze inanmayı yasaklıyor. Tartışacak birşey yok. Allah'ın sözleri-buyrukları gayet açık ve net.

Ayrıca madem Allah'ın sözlerine inanmıyorsun, hadislerden birkaç örnek vereyim;

Allah’ın elçisinden sözlerini yazmak için izin istedik, bize izin vermedi. (Tirmizi, es sunan, k. ilm 11)

“Benden Kuran disinda hiçbir sey yazmayin. Kim benden Kuran disinda bir sey yazmissa imha etsin.”

(Müslim, Sahihi Müslim Kitab-i Zühd, Hanbel, Müsned 3G12, 21, 33)

Biz hadis yazarken Hz. Peygamber yanımıza geldi ve “Yazdığınız şey nedir?” dedi. “Senden işittiğimiz hadisler” dedik. Hz. Peygamber: “Allah’ın kitabından başka kitap mı istiyorsunuz? Sizden evvelki milletler Allah’ın kitabı yanında başka kitaplar yazdıkları için yoldan çıktılar” dedi. (El hatib, takyid 33)

Ey insanlar ateş tutuşturuldu ve karanlık gecenin parçaları gibi fitneler yakınlaştı. Allah’a yemin ederim ki aleyhimde tutunacak bir şeyiniz yoktur; Kuran’ın helal kıldıkları dışında bir şeyi helal kılmadım. Kuran’ın haram kıldıkları dışındakileri de haram kılmadım. (ibni hişam siret 4 sayfa 332)

Allah bazı farizalar vazetmiştir, onları aşmayın. Bazı hadler koymuştur, onlara yaklaşmayın. Bazı şeyleri haram kılmıştır, onları yapmayın. Bazı şeyleri de unutmaksızın size rahmet olması için hatırlatmamıştır, onları da araştırmayın.

(Mahmud Ebu Reyye, Muhammedi sünnetin aydınlatılması, sayfa 403)

Allah’ın kitabında helal kıldığı helal, haram kıldığı haramdır. Hakkında sustuğu ise serbesttir. Allah’ın serbest bıraktıklarını kabul edin ve bilin ki Allah hiçbir şeyi unutucu değildir.

(Ebu Davud k. etime 39/Tırmizi k. libas 6 ibni mace k. etime 60/ El-müracaat sayfa 20)

Bir hadisin sahih olmasının kriteri Kuran'la uyumlu olmasıysa, en sahih hadisler bunlardır. Çünkü Kuran kendinden başka söze inanmayı yasaklar.

Ayrıca az evvel verdiğim linki okumadın heralde http://forum.ateizm2.org/index.php?showtopic=5811&hl= sorunun cevabı orada detaylı bir şekilde var.

Selamlar...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ayrıca madem Allah'ın sözlerine inanmıyorsun, hadislerden birkaç örnek vereyim;

Allah’ın elçisinden sözlerini yazmak için izin istedik, bize izin vermedi. (Tirmizi, es sunan, k. ilm 11)

“Benden Kuran disinda hiçbir sey yazmayin. Kim benden Kuran disinda bir sey yazmissa imha etsin.”

(Müslim, Sahihi Müslim Kitab-i Zühd, Hanbel, Müsned 3G12, 21, 33)

Hadisleri reddedip hadislerden örnek vermek ne anlama gelir?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Hayır ben değil sen yanılıyorsun.

O ayet Kuran dışında din alanında herhangi bir söze inanmayı yasaklıyor. Tartışacak birşey yok. Allah'ın sözleri-buyrukları gayet açık ve net.

Ayrıca madem Allah'ın sözlerine inanmıyorsun, hadislerden birkaç örnek vereyim;

Allah’ın elçisinden sözlerini yazmak için izin istedik, bize izin vermedi. (Tirmizi, es sunan, k. ilm 11)

“Benden Kuran disinda hiçbir sey yazmayin. Kim benden Kuran disinda bir sey yazmissa imha etsin.”

(Müslim, Sahihi Müslim Kitab-i Zühd, Hanbel, Müsned 3G12, 21, 33)

Biz hadis yazarken Hz. Peygamber yanımıza geldi ve “Yazdığınız şey nedir?” dedi. “Senden işittiğimiz hadisler” dedik. Hz. Peygamber: “Allah’ın kitabından başka kitap mı istiyorsunuz? Sizden evvelki milletler Allah’ın kitabı yanında başka kitaplar yazdıkları için yoldan çıktılar” dedi. (El hatib, takyid 33)

Ey insanlar ateş tutuşturuldu ve karanlık gecenin parçaları gibi fitneler yakınlaştı. Allah’a yemin ederim ki aleyhimde tutunacak bir şeyiniz yoktur; Kuran’ın helal kıldıkları dışında bir şeyi helal kılmadım. Kuran’ın haram kıldıkları dışındakileri de haram kılmadım. (ibni hişam siret 4 sayfa 332)

Allah bazı farizalar vazetmiştir, onları aşmayın. Bazı hadler koymuştur, onlara yaklaşmayın. Bazı şeyleri haram kılmıştır, onları yapmayın. Bazı şeyleri de unutmaksızın size rahmet olması için hatırlatmamıştır, onları da araştırmayın.

(Mahmud Ebu Reyye, Muhammedi sünnetin aydınlatılması, sayfa 403)

Allah’ın kitabında helal kıldığı helal, haram kıldığı haramdır. Hakkında sustuğu ise serbesttir. Allah’ın serbest bıraktıklarını kabul edin ve bilin ki Allah hiçbir şeyi unutucu değildir.

(Ebu Davud k. etime 39/Tırmizi k. libas 6 ibni mace k. etime 60/ El-müracaat sayfa 20)

Bir hadisin sahih olmasının kriteri Kuran'la uyumlu olmasıysa, en sahih hadisler bunlardır. Çünkü Kuran kendinden başka söze inanmayı yasaklar.

Ayrıca az evvel verdiğim linki okumadın heralde http://forum.ateizm2.org/index.php?showtopic=5811&hl= sorunun cevabı orada detaylı bir şekilde var.

Selamlar...

Kusura bakma epifun bana iddanı ispatlarken bile hadis kullanıyorsun.

Sana cevap ben vermeyeceğim ancak resulullah verir.

Haberiniz olsun, rahat koltuğunda otururken kendisine benim bir hadisim ulaştığı zaman kişinin: "Bizimle sizin aranızda Allah'ın kitabı vardır. Onda nelere helal denmişse onları helal biliriz. Nelere de haram denmişse onları haram addederiz" diyeceği zaman yakındır. Bilin ki, Resulullah (ASM)'ın haram kıldıkları da tıpkı Allah'ın haram ettikleri gibidir"

Ebu Davud, Sünne, 6

Link to post
Sitelerde Paylaş
Hadisleri reddedip hadislerden örnek vermek ne anlama gelir?

Karşındakinin anlayabileceği dilden konuşmak anlamına gelir.

Yoksa benim hadisleri reddetmek için bu hadislere ihtiyacım yok.

Kuran zaten çok net bir şekilde hadisleri-ulemanın yorumlarını vs. yasaklıyor ve bu beni yeterince tatmin ediyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kusura bakma epifun bana iddanı ispatlarken bile hadis kullanıyorsun.

Sana cevap ben vermeyeceğim ancak resulullah verir.

Haberiniz olsun, rahat koltuğunda otururken kendisine benim bir hadisim ulaştığı zaman kişinin: "Bizimle sizin aranızda Allah'ın kitabı vardır. Onda nelere helal denmişse onları helal biliriz. Nelere de haram denmişse onları haram addederiz" diyeceği zaman yakındır. Bilin ki, Resulullah (ASM)'ın haram kıldıkları da tıpkı Allah'ın haram ettikleri gibidir"

Ebu Davud, Sünne, 6

Hadisle cevap vermemin nedeni belki bir umut akledersin diyeydi.

Yoksa hadise ihtiyaç duydugumdan falan değil.

Allah'ın ayetlerini inkar ettiğin yetmezmiş gibi bir de uydurma hadisleri sevgili peygamberimize atfederek ona iftira atmış oluyorsun sevgili illegal.

Eğer inandıgın dinin kitabı Kuran'sa bir an evvel saçmalıkları bırakıp Allah'ın sözlerine yönelmen gerekiyor.

Sana verdiğim hadisler Kuran'daki ayetlere uyan hadislerdi ve ben her ne kadar hadisleri dinin kaynagı kabul etmesem de çok büyük ihtimalle peygamberimiz tarafından söylenmiş sözlerdi. Senin buraya peygamberin sözleri diye yapıştırdıgın saçmalıklarsa Kuran ayetleriyle çelişiyor ve ayetleri yalanlıyor. Ve tüm bunlara rağmen cahilce ısrar ediyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Hadisle cevap vermemin nedeni belki bir umut akledersin diyeydi.

Yoksa hadise ihtiyaç duydugumdan falan değil.

Allah'ın ayetlerini inkar ettiğin yetmezmiş gibi bir de uydurma hadisleri sevgili peygamberimize atfederek ona iftira atmış oluyorsun sevgili illegal.

Eğer inandıgın dinin kitabı Kuran'sa bir an evvel saçmalıkları bırakıp Allah'ın sözlerine yönelmen gerekiyor.

Sana verdiğim hadisler Kuran'daki ayetlere uyan hadislerdi ve ben her ne kadar hadisleri dinin kaynagı kabul etmesem de çok büyük ihtimalle peygamberimiz tarafından söylenmiş sözlerdi. Senin buraya peygamberin sözleri diye yapıştırdıgın saçmalıklarsa Kuran ayetleriyle çelişiyor ve ayetleri yalanlıyor. Ve tüm bunlara rağmen cahilce ısrar ediyorsun.

Benim sana verdiğim hadiste sahihtir.

Orada açıkça senin durumuna işaret ediyor.

Ayrıca yanlış aklettiğin birşey daha var.

Ben kaynak olarak yanlız hadis almıyorum

İlk kuran kurandan bulmaya gücüm yetmez ise açıklaması olan hadise bakıyorum.

Sen ise sadece kuran diyerek hadisleri dışlıyorsun.Kuran resule itaat etmeni emretmiyormu?

Öyle ise emret hadisleri kaynakların arasına al.Bunca islam alimi hadise bakarak cahillik etmedi!

Link to post
Sitelerde Paylaş
Benim sana verdiğim hadiste sahihtir.

Kanıtın nedir?

Orada açıkça senin durumuna işaret ediyor.

:lol:

İlk kuran kurandan bulmaya gücüm yetmez ise açıklaması olan hadise bakıyorum.

Sen ise sadece kuran diyerek hadisleri dışlıyorsun.Kuran resule itaat etmeni emretmiyormu?

Evet resule itaat emrediyor. Resul de sadece ve sadece Allah'ın sözlerine ve Kuran'a itaat ediyor. Ben resule ancak onun yaptıgı gibi Kuran'a itaat ederek uyarım.

Öyle ise emret hadisleri kaynakların arasına al.Bunca islam alimi hadise bakarak cahillik etmedi!

Bakara Suresi 170 Onlara, "Allah'ın indirdiğine uyun" dendiğinde: "Hayır!Biz, atalarımızı üzerinde bulduğumuz şeye uyarız." Derler?Peki, ataları bir şeye akıl erdiremiyor, doğruya ve güzele ulaşamıyor idiyseler!...

Maide Suresi 104 Onlara, Allah'ın indirdiğine ve resule gelin dendiğinde şöyle derler: "atalarımızı üzerinde bulduğumuz şey bize yeter." Peki, ataları hiçbir şey bilmiyor, doğru yolu bulamıyor idiyseler de mi?

Nahl Suresi 35 Ortak koşanlar dediler ki: "Eğer Allah isteseydi ne biz ne de atalarımız Allah dışında bir şeye kulluk/ibadet etmez, O'na rağmen hiçbir şeyi haram kılmazdık." Onlardan öncekiler de aynen böyle yaptılar. Resullere düşen, açık bir tebliğden başkası değildir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kanıtın nedir?

:lol:

Evet resule itaat emrediyor. Resul de sadece ve sadece Allah'ın sözlerine ve Kuran'a itaat ediyor. Ben resule ancak onun yaptıgı gibi Kuran'a itaat ederek uyarım.

Bakara Suresi 170 Onlara, "Allah'ın indirdiğine uyun" dendiğinde: "Hayır!Biz, atalarımızı üzerinde bulduğumuz şeye uyarız." Derler?Peki, ataları bir şeye akıl erdiremiyor, doğruya ve güzele ulaşamıyor idiyseler!...

Maide Suresi 104 Onlara, Allah'ın indirdiğine ve resule gelin dendiğinde şöyle derler: "atalarımızı üzerinde bulduğumuz şey bize yeter." Peki, ataları hiçbir şey bilmiyor, doğru yolu bulamıyor idiyseler de mi?

Nahl Suresi 35 Ortak koşanlar dediler ki: "Eğer Allah isteseydi ne biz ne de atalarımız Allah dışında bir şeye kulluk/ibadet etmez, O'na rağmen hiçbir şeyi haram kılmazdık." Onlardan öncekiler de aynen böyle yaptılar. Resullere düşen, açık bir tebliğden başkası değildir.

Kanıtın nedir?

orada kaynak verdim ama sen abu davuda yalancı dersin şimdi.

Evet resule itaat emrediyor. Resul de sadece ve sadece Allah'ın sözlerine ve Kuran'a itaat ediyor. Ben resule ancak onun yaptıgı gibi Kuran'a itaat ederek uyarım.

resulde sadece allahın sözlerine itaatimi emrediyor?

Resulullahın bana itaat edin resule itaat edin dediğin hadisleri bikmiyormusunuz.

(Resulüm de ki; Allah’ı seviyorsanız, bana uyun. Bana uyanları Allah sever!) [Âl-i İmran 31]

(Allah’ın emirleri ile, peygamberlerinin emirlerini birbirinden ayırmak isteyenler kâfirdir.) [Nisa 150-151]

Allah’a ve ümmi nebi olan Resulüne iman edin ve uyun ki doğru yolu bulun.) [Araf 158

Allah ve Resulüne itaat edin.) [Enfal 1, 20, 46, Ahzab 33, Maide 92, Tegabün 12, Mücadele 13, Nur 54]

(Allah’a itaat edin, Peygambere itaat edin. İşlerinizi boşa çıkarmayın.) [Muhammed 33]

(Allah ve Resulüne itaat eden, en büyük kurtuluşa ermiştir.) [Ahzab 71]

(Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur.) [Nisa 80]

(De ki, “Allah’a ve Peygambere itaat edin! Eğer [uymayıp] yüz çevirirlerse, [kâfir olurlar] Elbette Allah kâfirleri sevmez.) [Al-i İmran 32]

(Allah ve Resulüne itaat eden Cennete, isyan eden Cehenneme gider.) [Nisa 13,14]

(Allah’a ve Resulüne inanmayan [kâfir olur] kâfirler için çılgın bir ateş hazırladık.) [Feth 13]

(Allah ve Resulü, bir işte hüküm verince, artık inanmış kadın ve erkeğe, o işi kendi isteğine göre, tercih, seçme hakkı kalmaz.) [Ahzab 36]

(Allah’a ve Resulüne karşı gelen, bilsin ki, Allah’ın azabı çok şiddetlidir.) [Enfal 13]

(Allah’a ve Resulüne itaat edin ki rahmete kavuşturulasınız.) [Al-i İmran 132]

(Allah’a ve resulüne itaat ederseniz, işlediklerinizden bir şey eksilmez.) [Hucurat 14]

(Allah’a ve Resulüne itaat edenler, Allah’ın kendilerine lütuflarda bulunduğu nebiler, sıddıklar, şehidler ve salihlerle beraberdir.) [Nisa 69]

Ayrıca, Allah ve Resulüne itaat etmenin müslümanlık, karşı gelmenin sapıklık, kâfirlik olduğu, iman ve itaat edenlere Cennet nimetlerinin olduğu, inkâr ve karşı gelenlere Cehennem azaplarının olduğu, bunların Cehennemde (keşke Allah’a ve Resulüne itaat etseydik) diyecekleri başka âyetlerde de bildirilmiştir. [Ahzab 31, 36, 66, Nur 51,52, Feth 17, Tevbe 71]

Sadece Habibine uymayı da bildiriyor:

(Resulüme uyun ki, doğru yolu bulun!) [Araf 158, Nur 54]

(Resulümün verdiğini alın, yasakladığından da sakının!) [Haşr 7]

(O, kendiliğinden konuşmaz. Onun [din ile ilgili] her sözü vahiy iledir.) [Necm 3-4]

(İhtilafa düştükleri şeyi insanlara açıklaman için ve iman eden bir kavme de hidayet ve rahmet olsun diye bu kitabı sana indirdik.) [Nahl 64]

(Namaz kılın, zekat verin, Resule itaat edin ki size merhamet edilsin.) [Nur 56]

(Kimi, ona [Resulüme] iman etti, kimi de, ondan yüz çevirdi. Bunlara da çılgın ateşli Cehennem yetti. Âyetlerimizi inkâr ederek kâfir olanları elbette ateşe atacağız.) [Nisa 55-56]

Kardeşim bak resulullah allahın emirleri ve yasakları doğrultusunda konuşmuştur.

Peygambere yanlız kuran vahyedilmedi.

O, kendiliğinden konuşmaz. Onun [din ile ilgili] her sözü vahiy iledir.) [Necm 3-4]

Bu hususta hadisleri dışlamak dinden çıkmaktır.Sen kuranın emrettiği doğrultuda hadislere onun sözlerine itaat etmek zorundasın.

Onun sözlerini emirlerini ahdislere bakmaz isen nasıl öğreneceksin?

Ayrıca bazı ayetlerin sadece manalarını çarpıtıyorsun.Biraz araştır sr soruştur lütfen.

Bakara Suresi 170 Onlara, "Allah'ın indirdiğine uyun" dendiğinde: "Hayır!Biz, atalarımızı üzerinde bulduğumuz şeye uyarız." Derler?Peki, ataları bir şeye akıl erdiremiyor, doğruya ve güzele ulaşamıyor idiyseler!...

Maide Suresi 104 Onlara, Allah'ın indirdiğine ve resule gelin dendiğinde şöyle derler: "atalarımızı üzerinde bulduğumuz şey bize yeter." Peki, ataları hiçbir şey bilmiyor, doğru yolu bulamıyor idiyseler de mi?

Nahl Suresi 35 Ortak koşanlar dediler ki: "Eğer Allah isteseydi ne biz ne de atalarımız Allah dışında bir şeye kulluk/ibadet etmez, O'na rağmen hiçbir şeyi haram kılmazdık." Onlardan öncekiler de aynen böyle yaptılar. Resullere düşen, açık bir tebliğden başkası değildir.

Bu ayetlerde bahsei geçen kişilerin ben gibi olduklarınımı sanıyorsun .

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kuran öyle demiyor değil.

Önemli olan kuran ibrahime müslüman derken ne manada müslüman demek istemiş ona bakmak lazım.

Kelime manası ile ibrahim as müslüman.

islam dini inmemişti o zaman.Bu bağlamıda düşünmelisin.

Hz.peygambere tabi olanada müslüman denir.Peki o tabi miydi?eğer tabi ise oda müslüman değilse müslüman diyemeyiz.

Ama kelime manası ile müslümandır.

Siz sorunuzu hangi yönden sordunuz?

Ali İmran-19. Doğrusu Allah katında din, İslâm'dır; o kitap verilenlerin anlaşmazlıkları ise sırf kendilerine ilim geldikten sonra aralarındaki taşkınlık ve ihtirastan dolayıdır. Her kim Allah'ın âyetlerini inkâr ederse iyi bilsin ki, Allah hesabı çabuk görendir.

Bakara-132. Ve bununla (diyanet-i İslâmiyye ile) İbrahim de oğul larına vasiyette bulundu, Yakup da. Her biri dedi ki: «Oğullarım, şüphe yok ki Allah Teâlâ sizin için din-i İslâm'ı ihtiyar buyurdu. Binaenaleyh siz ölmeyiniz, ancak müslüman olduğunuz halde ölünüz.»

Müslümanlar, Allah'ın insanlar için tek din gönderdiğine, bu dinin de İslam olduğuna, Adem'den itibaren bu İslam'ın hükümlerinin bildirildiğine, ama insanların ayrılığa düştüklerine, farklı dinlere bölünüp hükümlerden saptıklarına inanırlar.

Yani, Allah indinde Nuh da müslümandır Yusuf da, Davut da müslümandır İsa da.

Hiçbiri "Yahudi olun" ya da "Hristiyan olun" diye bir çağrıda bulunmamıştır Kur'an'a göre.

Dolayısıyla Adem'den itibaren tüm peygamberler müslüman olmayı öğütlemişlerdir.

Ama Kur'an'ın "ilk müslüman" ifadelerinde eksiklik vardır. "Kavmi içinde ilk müslüman" deseydi çelişki iddiası söz konusu olmazdı.

Bu yüzden aslında her yanıt Kur2an'a göre yanlış olacaktı.

Ama soruyu "tarihteki ilk müslüman" olarak sorduğum için;

Kur'an'da belirtilen 3 ayrı "ilk müslüman" isimlerinden İbrahim tarih olarak Muhammed ve Musa'dan önce olduğu için İbrahim şıkkı doğru yanıttır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Yaw ne farkeder ayet/hadis ikisi Muhammedin sözü

Çok doğru.

Tolstoy da hadisler için "Muhammed'in Kur'an'a geçmeyen sözleri" diye bahseder.

Yani, Muhammed'in sözlerinin Kur'an'da yer alanları vardır, ashabın hafızasında kalıp ta dilden dile aktarılanları.

Kur'an'da yer alanların Muhammed'in sözleri olduğu kesindir, sahihliği en güçlü olanıdır.

Değiştirilme olasılığı derlenip toplanma sırasındaki hatalarla, Osman'ın müdahalesi olabilir.

buna rağmen ya hiç tahrif olmamış, değiştirlmemiş ya da çok az değişmiştir.

Ama hadisler bu denli sağlam değildir. Kayda geçmesi 200 yıl sonra olabilmiş, 200 yıl boyunca dilden dile aktarılma sırasında değişimlere uğramış ve aralarına uydurmaları karışmış olabilir. Yine de değerli bir bilgi kaynağıdır. Dikkate alınması şarttır.

Muhammed'in Kur'an'a geçen sözleri ölçülüp biçilmiş, aynı kalıba ve kafiyeye uygun başlıklar-sureler altında sıralanmıştır.

Kur'an'a geçmeyen sözleri ise hazırlıksız, üzerinde düşünüp çalışmadan söylenmiş olanlardır.

Haliyle birçok hadisin tersi ve birbiriyle çelişeni vardır.

Neticede ayet de, hadis de rivayet sınıfındadır. Tanrıdan olduğuna dair Allah'ın bir mührü olmadığı gibi şahidi, kanıtı, belgesi de yoktur. O yüzden inanmak ta, inanmamak ta gayet doğaldır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Çok doğru.

Tolstoy da hadisler için "Muhammed'in Kur'an'a geçmeyen sözleri" diye bahseder.

Yani, Muhammed'in sözlerinin Kur'an'da yer alanları vardır, ashabın hafızasında kalıp ta dilden dile aktarılanları.

Kur'an'da yer alanların Muhammed'in sözleri olduğu kesindir, sahihliği en güçlü olanıdır.

Değiştirilme olasılığı derlenip toplanma sırasındaki hatalarla, Osman'ın müdahalesi olabilir.

buna rağmen ya hiç tahrif olmamış, değiştirlmemiş ya da çok az değişmiştir.

Ama hadisler bu denli sağlam değildir. Kayda geçmesi 200 yıl sonra olabilmiş, 200 yıl boyunca dilden dile aktarılma sırasında değişimlere uğramış ve aralarına uydurmaları karışmış olabilir. Yine de değerli bir bilgi kaynağıdır. Dikkate alınması şarttır.

Muhammed'in Kur'an'a geçen sözleri ölçülüp biçilmiş, aynı kalıba ve kafiyeye uygun başlıklar-sureler altında sıralanmıştır.

Kur'an'a geçmeyen sözleri ise hazırlıksız, üzerinde düşünüp çalışmadan söylenmiş olanlardır.

Haliyle birçok hadisin tersi ve birbiriyle çelişeni vardır.

Neticede ayet de, hadis de rivayet sınıfındadır. Tanrıdan olduğuna dair Allah'ın bir mührü olmadığı gibi şahidi, kanıtı, belgesi de yoktur. O yüzden inanmak ta, inanmamak ta gayet doğaldır.

Tolstoy da hadisler için "Muhammed'in Kur'an'a geçmeyen sözleri" diye bahseder.

Siz tolsytoyun o risalesini okudunuz mu?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Türkçe çevirisini okudum.

O halde onun peygambere hayranlığını ve aklı olan her insanın terreddütsüz onun peygamberliğini kabul etmesi gerektiğini söylediği yerleride okudunuz öyle değil mi?

Tolstoy büyük bir düşünür nede olsa hatta onun müslüman olarak vefat ettiği söylentileride var.

aslında burada önemli olan tolstoyun peygamberin davranışlarında bulunan yüceliği ve erdemi farketmiş ve onu bu sebeble peygamber olarak akletmesidir.

Bunlarıda okudunuz değil mi merak ediyorum kitap ile ilgili görüşleriniz nedir yani? sonuç olarak

Link to post
Sitelerde Paylaş
O halde onun peygambere hayranlığını ve aklı olan her insanın terreddütsüz onun peygamberliğini kabul etmesi gerektiğini söylediği yerleride okudunuz öyle değil mi?

Tolstoy büyük bir düşünür nede olsa hatta onun müslüman olarak vefat ettiği söylentileride var.

aslında burada önemli olan tolstoyun peygamberin davranışlarında bulunan yüceliği ve erdemi farketmiş ve onu bu sebeble peygamber olarak akletmesidir.

Bunlarıda okudunuz değil mi merak ediyorum kitap ile ilgili görüşleriniz nedir yani? sonuç olarak

Türkçe çeviri ama Tolstoy'un çevirisi değil. Kitabın içinde sadece kitabın dörtte biri Tolstoy'a ait.

Gerisi çevirmen İslamcıya.

80 sayfa İslami propaganda yapmış. 25-30 sayfa Tolstoy'un yazdığı hadislere ve mektuplara yer vermiş.

Okuyanlar da sanıyor ki hepsini Tolstoy yazmış. Tam bir aldatmaca.

Tolstoy müslüman olsa, hadisin Kur'an'da yer almasından söz etmezdi.

Açık olan tek şey var. O da İslam'ın Hristiyanlıktan daha mantıklı olduğu.

Bir kitabı daha var Tolstoy'un. "İnancım neden ibarettir" kitabı.

O kitabı okuyan da Tolstoy'u Hristiyan zanneder.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Türkçe çeviri ama Tolstoy'un çevirisi değil. Kitabın içinde sadece kitabın dörtte biri Tolstoy'a ait.

Gerisi çevirmen İslamcıya.

80 sayfa İslami propaganda yapmış. 25-30 sayfa Tolstoy'un yazdığı hadislere ve mektuplara yer vermiş.

Okuyanlar da sanıyor ki hepsini Tolstoy yazmış. Tam bir aldatmaca.

Tolstoy müslüman olsa, hadisin Kur'an'da yer almasından söz etmezdi.

Açık olan tek şey var. O da İslam'ın Hristiyanlıktan daha mantıklı olduğu.

Bir kitabı daha var Tolstoy'un. "İnancım neden ibarettir" kitabı.

O kitabı okuyan da Tolstoy'u Hristiyan zanneder.

Tolstoyun mektuplarında peygambere olan hayranlığıda geçer.

Ben bu noktalara diikkat çekmenizi istemiştim..

Bu arada hristiyanlığa nazaran islamın daha mantıklı olduğunu kabul etmeniz şaşırttı.

Bravo

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...