herakles 0 Ocak 29, 2008 gönderildi Raporla Share Ocak 29, 2008 gönderildi Ebu Leheb kimdir diye git ilahiyatçılara sor bakalım seninki gibi uçuk bir yorumu kim kabul ediyor Olur Kelime-i şahadette getiririm istersen:) Netice olarak Ebu Lehep bir isim değildir. Benim iddiamı değiştirecek bir durum var mı? Selamlar. Link to post Sitelerde Paylaş
Dehri 0 Ocak 29, 2008 gönderildi Raporla Share Ocak 29, 2008 gönderildi (düzenlendi) Ebu lehep bir isim değildir bir sıfattır ama bu sıfat belirli bir kişiyi niteler bu kişide muhammedin amcasıdır Kelimelerin anlamına gidecek olursa abdullah da bir sıfattır isim değildir Ocak 29, 2008 tarihinde DeHRi tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
CORBACI 0 Şubat 4, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Şubat 4, 2008 gönderildi Edip Yuksel'in RTQ çevirisinde 111. sure ve Dipnotu 111:0 In the name of God, the Gracious, the Compassionate. 111:1 Condemned is the power of the flaming provocateur; condemned indeed.* 111:2 His money will not avail him, nor what he has earned. 111:3 To a flaming fire he will be cast. 111:4 His wife carrying the logs. 111:5 With a twisted rope on her neck. ENDNOTES 111:001 The expression Abu Lahab means the "father of flame" or provocateur. Traditional commentaries tie this description to Muhammad's uncle Abd al-Uzza bin Ab al-Muttalib. Even if the first person who was implied by this verse were Muhammad's uncle, the chapter by using a metaphor rather than a proper name, refers to all despots and their allies who oppress people because of their ideas and convictions. In this chapter, the wife has two different roles: either she is supplying more fuel for her husband in support of his bigoted campaign against muslims, or she is supplying fuel for her husband who is burning himself with flames of hatred. Some of the followers of the hadith and sunna, who consider the name to be only a proper name, present this chapter as evidence for the divinity of the Quran, by arguing that Abu Lahab could have falsified the Quran simply by professing Islam after hearing these verses about him. This assertion is the product of poor thinking. If the Quran was the product of Muhammad, Muhammad would never accept his conversion to Islam, and would continue condemning him with additional accusations, such as, him being a lying hypocrite. And Muhammad would be right (not necessarily in his claim of the origin of the Quran) regarding Abu Lahab, since he could never honestly acknowledge the truthfulness of a book condemning him to be a misguided loser; his conversion would create a contradiction. In other words, such a claim cannot be falsified, and thus cannot be used as an example of prophecies. See 2:59; 3:18,45,51,55; 4:11,171,157; 5:72-79;7:162; 17:36; 19:36. Link to post Sitelerde Paylaş
Jdarc 0 Ekim 14, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 14, 2010 gönderildi Anlayamıyorum bu müslüman olanların tek bir bakış açısından yola çıkıp dünya üzerindeki her dini, her bilimsel veriyi, her şeyi kendi dinlerine mâl etmelerini. Özellikle, bundan kastım; Adem insan; Havva eşi demektir, aslında bunlar topluluktur diyerek yorum yoluyla insanların beynine giriyorlar. Ancak ki ayetin netliğini mi ele almalıyız yoksa yorumunu? Saçma bir resim bile tek bir bakış açısıyla taraftarı olunan düşünceyi gerçekçi kılabilir. Yorumluyoruz, yorumlayabilir ve mantıklı sonuçlar çıkarabiliriz. Ancak, ya yanılıyorsak? Bir kimse de yukarıda Ebu Leheb'in aslında Ebu Leheb olmadığını söylemiş. Bu müslümanların bir diğer özelliği 1400 yıl önce olaylara şahit olmuşlar gibi olayları ve olguları anlatmaları. Velhasıl; 1-Ebu Leheb’in iki eli kurusun ! Ve kurudu da 2-Malı da kazandıkları da kendisine hiçbir yarar sağlamadı 3-O şiddetle Alevlenen bir ateşe girecektir 4-Karısı da ona odun taşıyacaktır 5-Boynunda bükülmüş iplerden bir halatla. Sanırım tek bir ifade ayetin içeriğini gösteriyor; Ebu Leheb ve karısından söz edilmektedir. Link to post Sitelerde Paylaş
Nemo 0 Ekim 14, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 14, 2010 gönderildi Arkadaşlar herkes olayı yanlış biliyor. Ebu Leheb çok öncelerden Çorum yöresinde yaşamış bir seyyar satıcıydı. Kendisi el tezgahıyla sıcak sıcak leblebi pişirir satardı. Ancak o zamanlar leblebi pek kimse tarafından bilinmezdi. Adı bile yoktu. Halk sadece nohutu biliyordu. İşte bu devirde Ebu Leheb isminde bir kişi nohutları seyyar tezgahında pişirir pişirir satardı. Bu nohutları da o zamanlar kağıt olmadığı için bir bez kese içerisinde insanlara verirdi. Ellerinde sıcak nohutu yiye yiye giden insnalara bunu nereden aldınız diye sorduklarında ağızlarındaki sıcak nohut yüzünden dilleri Ebu Lehebin adını söyleyemiyordu ve "Ebelebe, LebeLübü, Ebülebelibi" gibi saçma sapan telaffuzlar yaparlardı ağızları yandığından. İşte bu telaffuzlar zamanla sıcak nohuta Leblebi olarak ad olmuştur. İşte bu Ebu Leheb de leblebinin mucididir. Karısı da leblebi pişirirken ona odun taşımıştır. Muhammedin amcası falan değildir, kendisi öz be öz Çorum'un Mecitözü ilçesindendir. Bilip bilmeden konuşan arkadaşları kınıyorum. Link to post Sitelerde Paylaş
nugget 0 Haziran 22, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 22, 2013 gönderildi merhaba arkadaşlar haman kuranın mucizesi diyorlar ama bence değil muhammed döneminde hamanın firavunun yardımcısı olduğu biliniyor olabilir mesela o dönemde tahrif edilmemiş tevrat vardı bu tevratta aynen kuranda yazdığı gibi hamanın firavunun yardımcısı olduğu biliniyordur bence yada o dönemde hamanı firavunun veziri olarak gösteren anekdot israil rivayetleri vardır diye umuyorum büyük ihtimalle sizinde görüşlerinizi alabilirmiyim siz bu konuda ne diyorsunuz şimdiden teşekkür ederim iyi akşamlar Link to post Sitelerde Paylaş
Engse Hohol 0 Şubat 16, 2014 gönderildi Raporla Share Şubat 16, 2014 gönderildi (düzenlendi) #-# ben wikipedia'da rosetta taşı'nda yazanlar kısmında haman adına rastlamadım. acaba okuyup haman adına rastlayan var mı? alıntı ederek gösteren olursa iyi olur. ayrıca taşta yazan şu "Tanrı Epiphanes Eucharistos" hakkında ayrıntılı bilgisi olan var mı? Şubat 16, 2014 tarihinde Engse Hohol tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts