Jump to content

Kuran'ı hadisler ile karşılaştırtığımızda Kur'an'nın farkı anlaşılıyor


Recommended Posts

Kur'an metnini kendisinden iki asir sonra yaziya geçirilen metinler ile (uydurma hadisler ile) karsilastiralım. Kur'an'in onun vahyinden iki asir sonra yasayan insanlarin görüslerinden ve kabullerinden ne kadar farkli oldugunu sizde göreceksiniz.

Kur'an'ı uydurma hadisler ile karşılaştırdığımızda ilahi boyutu bir daha ortaya çıkmaktadır.

"Gerek edebi stil ve gerekse içerik bakimindan,Kur'an ve hadis metinleri arasinda var olan farklilik iyice vurgulanmalidir.Kur'an ile hadisi üslup bakimindan karsilastirmak aslinda düsünülemez bile.Dahasi modern bilimlerin verileri isiginda her ikisinin içeri karsilastirildiginda aralarindaki çeliski çarpici boyuttadir." (Dr.Maurice Bucaille)

GÜNES

Hadis

" Hz. ise (radiyallâhu anhâ) dedi ki: "Ömer vehme düstü (yanildi). Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm): "Namaz kilmak için günesin batma ve dogma zamanini taharri etmeyin (arastirip seçmeyin). Çünkü o, seytanin iki boynuzu arasinda dogar" diye yasakladi." Müslim, Müsâfirîn 295, (833); Nesâî, Mevâkît 35, (1, 279)."Ben, dedi, Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm)'in söyle söyledigini isittim: "Bu, münafiklarin namazidir, oturur, oturur seytanin iki boynuzu arasina girinceye kadar günesi bekler, sonra kalkip dört rek'at gagalar. Namazda Allah'i pek az zikreder." Müslim, Mesâcid 195, (622); Muvatta, Kur'ân 46, (1, 220); Ebü Dâvud, Salât 5, (413); Tirmizî, Salât 120, (160); Nesâî, Mevâkît 9, (1, 254). Ebu Zerr (radiyallahu anh) anlatiyor: "Ben Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) ile birlikte, mescidde idim, o sirada günes batiyordu. Bana: " Ey Ebu Zerr, biliyor musun günes nereye gidiyor?" diye sordu. "- Allah ve Resûlü, daha iyi bilir" dedim. "- Arsin altinda secde etmeye gidiyor. Buhârî, Tefsir,Yâsin 1, Bed'ü'l-halk 4, Tevhid 22, 23; Müslim, Imân 250 (159); Tirmizî, Tefsir, Yâsin,(3225).

Kur'an

"Ay ve Günes hesap iledir"(55:5)"O dur ki,geceyi-gündüzü(dünyayi),günesi ve ayi yaratti.Herbiri bir yörüngede yüzmektedir"(21:33)"..Günesi ve Ay'i hesap araci yapti..."(6:96)

SIFA, HASTALIK

Hadis

Tirmizi'nin Sevban radiyallahu anh'tan yaptigi bir rivayet söyledir: "(Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Size humma isabet ederse, humma atesten bir parça oldugu için, derhal su ile söndürsün. (Söyle ki:) Akmakta olan bir nehrin içine girsin Akintiyi karsisina alip dursun ve sabah namazindan sonra ve günesin dogusundan önce su duayi yapsin: "Allah'in adiyla! Ey Allah'im, kuluna sifa ver ve Resûlün Hz. Muhammed'in sözünü dogrula!" Nehre üç gün, üç kere bansin. Üçte sifa bulamazsa, bes, yedi, dokuz (gün)e kadar çiksin. Zira humma Allah'in izniyle dokuz (gün)ü tecavüz etmez (sifa hasil olur)." Tirmizi, Tibb 33, (2085). Hz. Enes radiyallahu anh anlatiyor: "Ureyne kabilesinden bir grup insan Medine'ye gelmisti. Burasi sihhatlerine iyi gelmedi, hastalandilar. Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm da onlari sadaka develerinin bulundugu yere gönderdi ve: "Sütlerinden ve bevillerinden için!" emir buyurdu. Onlar da içtiler ve iyilestiler." Tirmizi, Tibb 6, (2043). " Buhârî, Muhâribin 16,17,18, Diyât 22, Vudü 66, Zekât"Kim sabahleyin 7 hurma yerse ona ne büyü,ne de zehir dokunabilir."(Buhari Tibb/52;56)Yine Ebu Hüreyre radiyallahu anh anlatiyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Sizden birinizin (yemek) kabina sinek düsecek olursa, onu iyice batirin. Zira onun bir kanadinda hastalik, digerinde sifa vardir. O, içerisinde hastalik olan kanadiyla korunur." Ebu Davud, Et'ime 49, (3844); Buhari, Tibb 58, Bed'ü'l-Halk 14; Ibnu Mace, Tib 31, (3504, 3505); Nesai, Fera' 11 (7, 178).

Kuran

"...(Arilarin) vucutlarindan çesitli renklerde bir içecek çikar ki onda insanlara bir sifa vardir" (16:69) "Ey insanlar!Iste size Rabbinizden bir mesaj,gönüller derdine bir sifa,inanlara bir kilavu ve rahmet geldi" (10:57)

ALLAH

Hadis

Ebu Saîd (radiyallahu anh) anlatiyor: "Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm)'i dinledim, "Baldirlarin açilacagi, kendilerinin secdeye dâvet edilecegi gün..." (Kalem 42) meâlindeki âyetle ilgili olaraksöyle diyordu: "Rabbimiz baldirini açar, her mü'min erkek ve her mü'mine kadin O'na secde eder. Dünyada iken kendisine riya ve gösteris olarak secde edenler geri kalirlar. Onlar da secde etmeye kalkarlar, ancak sirtlari bükülmeyen yekpâre bir tabakaya dönüsür (ve secde edemezler)." Buharî, Tefsir, Nun ve'l-Kalem 2, Tefsir, Nisa 8, Tevhid 24; Müslim, Imân 302, (183).

Kur'an

"... Ona benzer hiç birsey yoktur. O isitir görür." (42:11) "Üstünlük sahibi rabbbin, onlarin taktigi niteliklerden yücedir" (37:180)

HAYVANLAR

Hadis

Ebu Zerr 'e dendi ki : "Siyahin kirmizidan, beyazdan farki nedir? '' Su cevabi verdi: "Ey kardesimin oglu! Sen bana, benim Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'a sordugum seyi sordun. Efendimiz: " Siyah köpek seytandir'' buyurmustu. '' Müslim, Salât 265, (510) ; Ebu Dâvud, Salât 110, (702) ; Tirmizî, Salât 253, (338) ; Nesâî, Kible 7, (2,63) ;Ibnu Mâce, Ikâmetu's-Salt 38, (952). 5099 -"Bulasici hastalik ve ugursuzluk yoktur.Sadece talihsizlik vardir ve o da üç seydedir.Kadin,ev ve hayvan"(Buhari 76/53)"Melekler içinde köpek ve resim bulunan eve girmezler"(Buhari ,Tasavir, 833)"Hz. Cabir radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam, mecusi kopeginin avladigi avin etini yemeyi yasakladi." Tirmizi, Sayd 2, (1466). Ibnu Ömer radiyallahu anhümâ anlatiyor: "Resülullah aleyhissalâtu vessselâm buyurdular ki: "Av ve çoban köpegi disinda köpek besleyenin ecrinden her gün iki kiratlik eksilme olur." (Sâlim der ki: "Ebu Hüieyre (bu hadisi rivâyet ederken): "... Veya ziraat köpegi '' derdi) çünkü o ziraat sahibi idi. Buhari, Sayd 6; Müslim, Müsâkât 50, (1574); Muvatta, Isti'zan 12, (2, 969); Tirmizi, Ahkâm 4, (1487); Nesâi, Sayd 12-14 (7, 187-188).

Kur'an

"....köpekleride iki kolunu girise uzatip yatmistir" (17:18) "...derler :7 kisidirler,sekizincileri de köpekleridir..." (17:22) "Kanatlariyla uçan kuslar dahil yeryüzündeki tüm yaratiklar sizin gibi birer toplum. Biz bu kitapta hiç bir seyi eksik birakmadik. Sonra onlar (tüm yaratiklar) Rablerinin huzuruna toplanacaklar" (6:38)

AV

Hadis

"Hz. Cabir radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam, mecusi kopeginin avladigi avin etini yemeyi yasakladi." Tirmizi, Sayd 2, (1466).

Kuran

"...kendilerini ögretip hüner sahibi kildiginiz avci hayvanlarin sizin için tuttuklarindan yiyin..." (5:4)

POLITIK YAPI

Hadis

"Liderler mutlaka kureys boyundan seçilmeli" (Buhari 3/129,183; 4/121; 86/31)

Kur'an

"....Sizleri halklar ve boylar kildik.Tanri katinda en üstün olaniniz en erdemli olaninizdir" (49:13) "Inananlar islerinde danisma ilkesini uygularlar" (42:38)

DÜNYA

Hadis

el-Hudri radiyallahu anh anlatiyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Kiyamet günü arz, tek bir çörek olacak. Cebbâr (olan Allah Teâla hazretleri), onu, cennetliklere azik olarak elinde çevirecektir, tipki sizin sefer sirasinda çöreginizi çevirdiginiz gibi Buhari, Rikak 44; Müslim, Münafikûn 30, (2792). "Dünya baligin üzerindedir.Balik basini sallayinca dünyada depremler olur." (Ibn-i Kesri, 2:29,68/1 ayetlerinin tefsiri)

Kur'an

"Ve sen daglari görürsün,onlari hareketsiz sanirsin. Halbuki onlar,bulutlar gibi hareket ederler.Bu,herseyi sapasaglam yapan Allah'in sanatidir" (27:88) "Bundan sonra,yeri yumurta biçimine soktu" (79:30)

SARHOS EDICI MADDELER

Hadis

1612 - Sevr Ibnu Zeyd el-Dîlî anlatiyor: "Hz. Ömer (radiyallâhu anh), hamr için uygulanmasi gereken haddin miktari hususunda (Ashabla) istisarede bulundu. Hz. Ali (radiyallâhu anh): "Seksen sopa vurulmasini uygun görüyorum" dedi. Çünkü kisi, içince sarhos olur, sarhos olunca hezeyana düser (saçmalar), hezeyana düstü mü iftira atar. (Iftiranin cezasi ise 80 sopadir). Böylece Hz. Ömer (radiyallâhu anh) içki içenler için haddi 80 sopa takdir etti." Muvatta, Esribe 2, (2, 842).

Kur'an

"Ey inananlar sarhosken ne söylediginizi bilinceye kadar.... namaza yaklasmayin" (4:43)

CINSIYET

Hadis

"Erkegin suyu beyazdir. Kadinin suyu ise saridir. Ikisi birlesir ve erkegin menisi kadinin menisine üstün gelirse Allah'in izniyle çocuk erkek olur. Kadinin menisi erkegin menisine üstün gelirse çocuk Allah'in izniyle kiz olur" buyurdular. Yahudi: "Vallahi dogru söyledin! Sen gerçekten hak peygambersin" dedi ve ayrildi. Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm: "Bu adam bana soracagini sordu. Ben bunlardan birsey bilmiyordum. Tâ ki Allah onlari bana bildirdi" buyurdular." Müslim, Hayz 34, (315). 1941 -

Kur'an

"Hiç kuskusuz ,iki çifti ,erkegi ve disiyi yaratan odur. Meni halinde atildigi zaman spermden" (53:43,44) *Ufak bir yorum:Cinsiyeti sperm hücrelerinin belirledigi biyoloji okuyanlarin bildigi bilimsel bir gerçektir. Ama hadis tam aksine cinsellik belirlemede kadina da rol veriyor.

KADIN

Hadis

"Diger bir rivayette söyle gelmistir: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Biriniz sütresiz olarak namaz kilarsa (önünden geçtigi takdirde) sunlar namazi bozar: Esek, domuz, yahudi, mecûsi, kadin... Namazin bozulmamasi için onun önünden, bunlarin bir tas atimlik uzaktan geçmesi kifâyet eder." Buharî, Salât 90, Ilm 18, Ezân 161, Cezâu ' s-Sayd 25;Müslim, Salât 254, (504); Muvatta, Kasru's-Salât 38, (1, 155); Ebu Dâvud, Salât 110,113 (703, 704, 715, 716, 717) ; Tirmizî, Salât 252, (337), Nesâî, Kible 7, (2, 64, 65). Ebü Said (radiyallâhu anh) anlatiyor: "Resülullah (aleyhissalatü vesselâm) buyurdular ki: "Dünya tatli ve hostur. AIIah sizi ona vâris kilacak ve nasil hareket edeceginize bakacaktir. Öyleyse dünyadan sakinin, kadindan da sakinin! Zira Beni Israil'in iIk fitnesi kadin yüzünden çikmistir." Müslim, Zikr 99, (2742); Tirmizi, Fiten 26, (2192); Ibnu Mâce, Fiten 19, (4000). Müslim'in bir rivâyetinde: "Kendinden sonra erkeklere, kadindan daha zararli bir fitne birakmadim" buyurulmustur." "Sizden kim, kendinden önce üç çocugunu gönderirse, onlar mutlaka kendisine atese karsi bir perde olur!" Bir kadin sormustu: "Ey Allah'in Resûlü! Ya iki çocugu ölmüsse? "Iki de olsa!" buyurmuslardi." Buhari, Ilm 36, Cenaiz 6, I'tisam 9; Müslim, Birr 152, (2633).Üsame Ibnu Zeyd (radiyallahu anhüma) anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Erkeklere kendimden sonra kadinlardan daha zararli bir fitne birakmadim." Buhari, Nikah 17; Müslim, Zikr 97, (2740); Tirmizi, Edeb 31, (2781). (1671); Tirmizî, Tahâret 55, (72), Et'ime 3478

Kur'an

"Ben, sizden hiçbir çalisanin yaptigini ödülsüz birakmam,ister erkek olsun,ister kadin..." (3:195) "Inanan erkeklerve e inanan kadinlar birbirilerinin dostudurlar. Iyiligi emrederler, kötülükten alikoyarlar. Namazi kilarlar, zekati verirler. Allah'a ve elçisine uyarlar . Iste onlara Allah rahmet edecektir.Allah Üstündür, Bilgedir." (9:71) "Allah su kisiler için bir afedis ve büyük bir ödül hazirlamistir: Inanan erkekler, inanan kadinlar, itaat eden erkekler , itaat eden kadinlar, özü-sözü dogru erkekler, özü-sözü dogru kadinlar, sabreden erkekler, sabreden kadinlar, Allah korkusuyla ürperen erkekler, Allah korkusuyla ürperen kadinlar, sadaka veren erkekler, sadaka veren kadinlar, oruç tuatan erkekler, oruç tutan kadinlar, irz ve iffetlerini koruyan erkekler, irz ve iffetlerini koruyan kadinlar, Allah'i çok anan erkekler, Allah'i çok anan kadinlar." (33:35)

GÖRGÜ VE TEMIZLIK

Hadis

"Allah'in elçisi mescidin duvarina tüküren birini görünce tükürügü sildi ve adama: "Sizden biriniz tükürmek isterse ne önüne ne de sagina tükürsün; fakat ya soluna ya da ayaklarinin altina tükürsün" (Buhari 8/36-38)

Kur'an

"... Allah pisligi ve rezilligi,aklini kullanmayanlara verir." (10:100)

KÖLELIK

Hadis

"Imran Ibnu Husayn radiyallahu anhuma anlatiyor: "Bir adam, olecegi sira, kendine ait alti koleyi azad etti. Onlardan baska mali da yoktu. Resulullah aleyhissalatu vesselam onlari cagirdi. Onlari uc gruba ayirdi, sonra aralarinda kur'a cekti. Ikisini azad etti. dordunu kole olarak birakti. Adami da siddetle azarladi." Muslim, Eyman 56, (1668) ; Muvatta, Itk 3, (2, 774) ; Tirmizi, Ahkam 27, (1364) ; Ebu Davud, Itk 10, (3958-3961) ; Nesai, Cenaiz 65, (4, 64).

Kuran

"Zorlu yola koyulmadi o.Zorlu yol nedir bilir misin?Köleleri özgürlügüne kavusturmaktir"(90:11-12)

ÖZGÜRLÜK

Hadis

"Ibnu Mes'ud radiyallahu anh anlatiyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Allah'tan baska ilah olmadigina ve benim de Allah'in Resûlü bulunduguma sehâdet eden kimsenin kani, üç hal disinda helal degildir: -Zina yapan dul. -Cana can kisas. -DINDEN ÇIKIP CEMAATTEN AYRILAN" Buhari, Diyat 6; Müslim, Kasâme 25, (1676); Ebu Dâvud, Hudûd 1, (4352); Tirmizi, Diyat 10, (1402); Nesai, Tahrim 5, (7, 90, 91), Kasâme 5, (8, 13)."Hz. Enes (radiyallahu anh) anlatiyor: "Ukl ve Ureyne kabilelerinden bir grup insan Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'in yanina gelip: Ey Allah'in Resûlü! Biz hayvancilikla ugrasip sütle beslenen (çöl) insanlariyiz, (çift-çubukla ugrasan) köylüler degiliz" dediler. Bu sözleriyle, Medine'nin havasinin kendilerine iyi gelmedigini ifàde ettiler. Resûlullah, onlara (hazineye ait) develerin ve çobanin (bulundugu yeri) tavsiye etti. Kendilerine oraya gitmelerini, develerin sütlerinden ve bevillerinden içmelerini söyledi. Gittiler, Harra bölgesine varinca, Islâm'dan irtidâd ettiler. Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'in çobanini da öldürüp develeri sürdüler. Haber, Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'e ulasti. Resûlullah, derhal arkadaslarindan takipçi çikardi (yakalanip getirildiler). Gözlerinin oyulmasini, ellerinin kesilmesini ve Harra'nin bir kenarina atilmalarini ve o sekilde ölüme terkedilmelerini emretti.(Buhari 56/152;59/35;Tib 5/1)"Bintu Muhayyisa, babasindan naklediyor: "Allah Teala Hazretleri, Peygamberine, yahudilerin tasarladiklari suikasdi bildirince, Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm: "Yahudi erkeklerden kimi yakalarsaniz onu hemen öldürün!" ferman buyurdu. Bunun üzerine Ebu Davud Harac 22, (3002).

Kur'an

"Dinde zorlama yoktur. Dogru ile yanlis ayrilmistir..." (2:256) "De ki: 'Bu gerçek senin Rabbindendir.' Dileyen inansin,dileyen inkar etsin..." (18:29) "Sizin dininiz size benim dinin bana" (109:6)

SANAT

Hadis

"Cehennemde en siddetli azaba ugratilacak kisiler resamlardir"(Buhari Tesavir/89)"Melekler içinde resim olan eve girmezler" (Buhari, Tasavir/88) "Ibnu Abbas (radiyallahu anhuma) anlatiyor: "Resulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki: "kim resim yaparsa, Allah onuKiyamet gunu, yaptigi resim sebebiyle, onlara ruh ufleyinceye kadar azabeder. Hicbir zaman da ruh ufleyici degildir." Buhari, Ta'bir 45, Tirmizi, Libas 19, (1751) ; Nesai, Zinet 114, (8, 215)."Ben Resulullah (aleyhissalatu vesselam)'i dinledim. Soyle diyordu:"Butun tasvirciler atestedir. Allah ressamin yaptigi her bir resim icinbir nefis koyar ve bu ona cehennemde azab verir." Ibnu Abbas devamla adamadedi ki: "illa da resim yapacaksan agac yap, cani olmayan seyin resminiyap." Buhari, Buyu 104; Muslim, Libas 99, (2110) ; Nesai, Zinet 112, (8, 212, 214).

Kur'an

"O (Süleyman) ne dilerse onun için yaparlardi. Mihraplar, HEYKELLER, derin havuzlar ve agir kazanlar..." (34:13)

KURBANLARIN KANI

Hadis

"Hz. Aise (radiyallahu anhâ) anlatiyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Hiç bir kul, kurban günü, Allah indinde kan akitmaktan daha sevimli bir is yapamaz. Zîra, kesilen hayvan, kiyamet günü boynuzlariyla, killariyla, sinnaklariyla gelecektir. HAYVANIN KANI YERE DÜSMEDEN ÖNCE ALLAH INDINDE YÜCE BIR MEVKIYE ULASIR. Öyle ise, onu gönül hoslugu ile ifâ edin." Tirmizî, Edâhî 1, (1493); Ibnu Mâce, Edâhî 3, (3126).

Kuran

"ALLAH'a NE ONLARIN ETLERI, NE DE KANLARI ULASIR; O'na ancak sizin erdemli davranisiniz ulasir. Onlari böylece sizin hizmetinize vermistir ki, sizi dogruya ulastirdigi için ALLAH'in büyüklügünü anasiniz." (22:37) "Gerek edebi stil ve gerekse içerik bakimindan,Kur'an ve hadis metinleri arasinda var olan farklilik iyice vurgulanmalidir.Kur'an ile hadisi üslup bakimindan karsilastirmak aslinda düsünülemez bile.Dahasi modern bilimlerin verileri isiginda her ikisinin içeri karsilastirildiginda aralarindaki çeliski çarpici boyuttadir." (Dr.Maurice Bucaille)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Corbaci

Sen cidden neler yazdiginin farkindamisin,onlar uydurmuslar,sende onlari bize yutturmaya calisiyorsun.

Adam olunda aklinizi kullanin.

Sizin gibi ne inanan nede inanmayan olur.

Sizler kusura bakmada sarlatanlik yapiyorsunuz.

Oguz beg ,haklisin

tolonbeg

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bu çalışmanın neresi güzel herakles?

Baştan sonra heryeri. :lol:

Ama daha açayım sevgili xislam..Hadis Kuran çelişkisini soran bir adam ileriki aşamada daha çok çelişki soracaktır.

Şunu diyecektir en azından 600 yılındaki bir adamın görüşü Kıyamete kadar insanlığa dayattırılır mı sorusu...

Selamlar..

tarihinde herakles tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

kuran'a uyan hadisler de var mesela :

hadis

"Aişe, bu ayet üzerine kendini tutamamış, Görüyorum ki, demiş, Senin Allahın yalnız senin şeyinin keyfi için koşturuyor. (Kaynak: Buhari, Tefsir/7; Tecrid, Hadis/1721; Müslim, Rıda/49,50-Hadis/1464; Ibni Mace, Nikah/57-Hadis/200; Ahmet Ibn-i Hanbel, 6/134, 158, 261) "

kuran

"Ey Peygamber! Mehirlerini verdiğin hanımlarını, Allah'ın sana ganimet olarak verdiği ve elinin altında bulunan cariyeleri, amcanın, halanın, dayının ve teyzenin seninle beraber göç eden kızlarını sana helal kıldık. Bir de Peygamber kendisiyle evlenmek istediği takdirde, kendisini peygambere hibe eden mümin kadını, diğer müminlere değil, sırf sana mahsus olmak üzere (helal kıldık). Kuşkusuz biz, hanımları ve ellerinin altında bulunan cariyeleri hakkında müminlere neyi farz kıldığımızı biliriz. (Bu hususta ne yapmaları lazım geldiğini onlara açıkladık) ki, sana bir zorluk olmasın. Allah bağışlayandır, merhamet edendir." Ahzab 50

Link to post
Sitelerde Paylaş

Mülk Suresi

Ali Bulaç

3- O, biri diğeriyle 'tam bir uyum’ (mutabakat) içinde yedi gök yaratmış olandır. Rahman (olan Allah)ın yaratmasında hiç bir 'çelişki ve uygunsuzluk’ (tefavüt) göremezsin. İşte gözü(nü) çevirip-gezdir; herhangi bir çatlaklık (bozukluk ve çarpıklık) görüyor musun?

Diyanet Vakfı

3. O ki, birbiri ile âhenktar yedi göğü yaratmıştır. Rahmân olan Allah'ın yaratışında hiçbir uygunsuzluk göremezsin. Gözünü çevir de bir bak, bir bozukluk görebiliyor musun?

Edip Yüksel

3. O yedi göğü kat kat yaratmıştır. Rahman'ın yaratışında her hangi bir kusur bulamazsın. Bakışlarını yönelt de bak; herhangi bir çatlak görebiliyor musun?

Elmalılı Hamdi Yazır

3-O ki, birbirine uygun yedi gök yaratmıştır. O Rahman'ın yarattığında hiçbir nizamsızlık göremezsin. Haydi çevir gözü(nü), görebilir misin hiç bir çatlak, bir kusur?

Süleyman Ateş

3. O, yedi göğü, birbiri üzerinde tabaka, tabaka yarattı, Rahman'ın yaratmasında bir aykırılık, uygunsuzluk görmezsin. Gözü(nü) döndür de bak, bir bozukluk görüyor musun?

Yaşar Nuri Öztürk

3 Birbiriyle uyum ve ahenk içinde yedi gökleri yaratan da O'dur. O Rahman'ın yaratışında/yarattıklarında herhangi bir uyuşmazlık, aykırılık, çelişme göremezsin. Bir kez daha bak! Bir çatlaklık, bir uyuşmazlık görüyor musun?

Açıkça burada gökyüzü üzerimizdeki bir cam fanus gibi tanımlanmıştır ve onda çatlak aranmaktadır...

Mülk Suresi

Ali Bulaç

5- Andolsun, Biz en yakın göğü (dünya göğünü) kandillerle süsleyip-donattık ve bunları, şeytanlar için taşlama-birimleri (rücum) kıldık. Onlar için çılgınca yanan ateşin azabını hazırladık.

Diyanet Vakfı

5. Andolsun ki biz, (dünyaya) en yakın olan göğü kandillerle donattık. Bunları şeytanlara atış taneleri yaptık ve onlara alevli ateş azabını hazırladık.

Edip Yüksel

5. En aşağı göğü lambalarla süsledik ve onları şeytanlar için bir taşlama kıldık. Onlara alevli ateş azabını hazırladık.

Elmalılı Hamdi Yazır

5-Andolsun ki, Biz o dünya göğünü takım takım kandillerle donattık ve onları şeytanlar için atmalar (atış yapılan mermiler) yaptık; ayrıca onlara o çılgın ateş azabını hazırladık.

Süleyman Ateş

5. Andolsun biz, en yakın göğü lambalarla donattık ve onları, şeytanlar için taşlamalar yaptık. Ve o(şeyta)nlara da çılgın ateş azabını hazırladık.

Yaşar Nuri Öztürk

5 Yemin olsun ki, biz en yakın göğü kandillerle süsledik ve onları şeytanlara ateş taneleri yaptık. O şeytanlar için çılgın ateş azabını da hazırladık.

Yıldızlar en yakın göktedir ve şeytanlara atılmaktadırlar ...

Mülk Suresi

Ali Bulaç

13- Sözünüzü ister gizleyin, ister açığa vurun. Şüphesiz O, sinelerin özünde saklı duranı bilendir.

Diyanet Vakfı

13. Sözünüzü ister gizleyin, ister açığa vurun; bilin ki O, kalplerin içindekini bilmektedir.

Edip Yüksel

13. İsterseniz sözünüzü gizleyin veya onu açıklayın; O gizli düşüncelerinizi çok iyi Bilir.

Elmalılı Hamdi Yazır

13-Sözünüzü ister gizleyin, ister açığa vurun. Çünkü O, bütün sinelerin özünü bilir.

Süleyman Ateş

13. Sözünüzü ister gizleyin, ister onu açığa vurun (farketmez) çünkü O, göğüslerin özünü bilir.

Yaşar Nuri Öztürk

13 Sözünüzü ister gizleyin ister onu açıklayın; şu bir gerçek ki O, göğüslerin özünü çok iyi bilir.

Birçok ayette olduğu gibi düşünce yine kalpte veya göğüstedir ...Bunun sebebi tüm emosyonlarımızda kalbimizin çarpıntı ile karşılık vermesi olsa gerek ...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tanrı mekansız mı ? Yoksa gökte mi?

Mülk Suresi

Ali Bulaç

16- Gökte olanın sizi yere geçirmeyeceğinden emin misiniz? Bir bakmışsınız ki, o (yeryüzü) sallanıp-çalkalanmaktadır.

Diyanet Vakfı

16. Gökte olanın, sizi yere batırıvermeyeceğinden emin misiniz? O zaman yer sarsıldıkça sarsılır.

Edip Yüksel

16. Yoksa, aniden sallanmaya başlayacak olan yerin dibine sizi batırmayacağına dair göktekinden güvence mi aldınız?

Elmalılı Hamdi Yazır

16-Emin misiniz o göktekinden; sizinle yeri göçürüvermesinden? O zaman bakarsın ki, o yer çalkalanıyor!

Süleyman Ateş

16. Gökte olanın, sizi yere batırmayacağından emin misiniz? O zaman yer, birden sallanmağa başlar (ve siz yerin dibine geçersiniz).

Yaşar Nuri Öztürk

16 O göktekinin, sizi yere batırmayacağından emin misiniz? O zaman yer aniden çalkalanmaya başlar.

-------------------------------------------------------

Ali Bulaç

17- Yoksa gökte olanın üzerinize 'taş yağdıran (fırtınalı) bir rüzgar' göndermeyeceğinden emin misiniz? Siz o takdirde Benim uyarmam nasılmış bilip-öğreneceksiniz.

Diyanet Vakfı

17. Yahut gökte olanın üzerinize taş yağdıran (bir fırtına) göndermeyeceğinden emin misiniz? İşte (bu) tehdidimin ne demek olduğunu yakında bileceksiniz!

Edip Yüksel

17. Aynı şekilde, üstünüze gökten taş yağdıran bir fırtına göndermeyeceğine dair göktekinden güvence mi aldınız? Uyarının nasıl olduğunu öğreneceksiniz.

Elmalılı Hamdi Yazır

17-Yoksa siz gökte olanın üzerinize mermiler yağdıran birini göndermesinden güvencede misiniz? O zaman tehdidimin nasıl olduğunu bilirsiniz!

Süleyman Ateş

17. Yoksa siz, gökte olanın, üzerine taş yağdıran (bir fırtına) göndermeyeceğinden emin misiniz? (O zaman) tehdidimin nasıl olduğunu bileceksiniz.

Yaşar Nuri Öztürk

17 O göktekinin, çakıl taşları taşıyan bir rüzgârı üzerinize salmayacağından emin misiniz? O zaman bileceksiniz nasılmış uyarım!

Şimdi bütün bu ayetlerin yorumlarında bir sürü ıvırtıp kıvırtma göreceksiniz sağda solda, ama ayetler bunlar işte...

Link to post
Sitelerde Paylaş

... İzni olmaksızın yerin üzerine düşmesin diye göğü O tutuyor. Şüphesiz ki Allah insanlara karşı çok esirgeyici, çok merhametlidir." (Hac Suresi 65)

Burada hangi gök üstümüze düşmektedir? Yukardaki ayette çatlak bulamadığımız gök kubbe olmalı ...Cam fanus çatlayınca parçalar üstümüze düşer ... Bütün bu ayetler açıkça antik bir gök anlayışının ürünüdür ...

Link to post
Sitelerde Paylaş

:-)))))))))))

Araplarin ,Araplasmislarin El-ILAHI yaniya Allahi Insanlara karsi cok aciyan merhamet edenmissssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

sssssssssssssssssssssssssssssssssssss

ssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

ssssssssssssssssssssssssssssssssssss!

Peki öyleyse,güney Asyada Tsunami deniz kabarmasinda sizin Allahiniz 250,000 insanin(bebek,hamile kadin,yasli,hasta,genc) i sel sularina karistirip canlarini toptan niye aldi?Bumu aciyip merhamet eden.Bu nasil merhamet acimaktirki 250,000 inani bir anda yok etti.

Demek merhametsiz olsaymis su sizin Allah Tüm dünyanin isi bitikti :-))))))) .

Yahu,cidden siz bunlara nasil inaniyorsunuz.Böyle bir yaratanin oldugunu söyleyen 1500 yil önceki Fellahami inanmasi gerek,1500 yil sonraki modern dünyada yasayan biri?

tolonbeg

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kur'an'ı uydurma hadisler ile karşılaştırdığımızda ilahi boyutu bir daha ortaya çıkmaktadır.
Bu Kuran´daki ilahi boyut butun ayetlerde ortaya cikmakta midir? Eger oyleyse Ahzab suresinden, hadisleri aratmayacak bir kac ayetin ilahi boyutlari konusunda fikrini almak isterim....
Link to post
Sitelerde Paylaş

Vakit bulduğumda tumunuze cevap vereceğim inşa'allah.

Sadece Onur'a cevap vermek istiyorum:

Onur'un mesajını okuduktan sonra Richard Dawkins'in ahlak ile

ilgili kabul edilebilir bulduğum çıkarımının hatalı olduğuna karar verdim.

Hakaret etmeyen ateistlerle tartışmayı severim. Çünkü, onlarla tartışmak imanımı

tazeleyip arttırıyor. Ama hakaret içeren mesajlarını sürekli dipnotlarında

taşıyanlarla değil...

Barış ile...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sadece Onur'a cevap vermek istiyorum:

Onur'un mesajını okuduktan sonra Richard Dawkins'in ahlak ile

ilgili kabul edilebilir bulduğum çıkarımının hatalı olduğuna karar verdim.

Hakaret etmeyen ateistlerle tartışmayı severim. Çünkü, onlarla tartışmak imanımı

tazeleyip arttırıyor. Ama hakaret içeren mesajlarını sürekli dipnotlarında

taşıyanlarla değil..

Arkadasim hassasiyetini anliyorum. Madem imzami bir hakaret olarak kabul ediyorsun, mumkunse seninle imzamdaki ayet konusunda biraz tartismak istiyorum. Zaten sana ilahi boyut konusunda sormayi dusundugum ayet de Ahzab 51´di.

Aslinda bu ayeti imza konusu yapmadan once, bu ayetle ilgili bir de baslik acmistim, ancak hicbir Musluman arkadastan dogru duzgun bir cevap alamamistim.

Ahzab-51

Onlardan dilediğini geri bırakır, dilediğini yanına alırsın. Sırasını geri bıraktığın kadınlardan dilediğini yanına almanda da sana bir günah yoktur. Onların gözleri aydın olup üzülmemelerine ve kendilerine verdiğin ile hepsinin hoşnut olmalarına en elverişli olan budur. Allah kalblerinizdekini bilir. Allah her şeyi bilir ve yumuşak davranır.

Imzam

Onlardan dilediğini pompalar, dilediğini pompalamazsın. Pompalamayı bıraktığın kadınlardan dilediğini yeniden pomplaman da sana bir günah yoktur. Onların cazgırlık yapmamalarına ve pompaladığın ile hoşnut olmalarına en elverişli olan budur. Allah, pompalanmadığı icin cazgırlık yapanları bilir. Allah´ın öncelikli görevi; hangi gece, kimlerin pompalanacağının çetelesini tutmaktır.

Gordugun gibi hakaret dedigin kelime ''pompalamak'' sozcugunden baska birsey degildir. Ayette cinsel iliski icin ''yanina almak'' tabiri kullanilmis. Ben ise Muhammed´in esleriyle olan cinsel iliski sirasi probleminin kutsal ve evrensel oldugu soylenen bir kitapta yazildigi ve Muhammed´in esleriyle yasadigi bu problemin, herkesin diline dusmesi sebebiyle, bu durumu hicvetmisim.

''yanina alma'' tabiri yerine ha ''sevismek'' sozcugunu, ha ''pompalamak'' sozcugunu kullanmisim ne farkeder? Eger senin veya baska bir insanin cinsel hayatiyla ilgili bir hiciv soz konusu olsa sitem etmekte halki olabilirsin. Cunku senin veya baskalarinin esleriyle yasadigi cinsel problemler sizlerin ozelinizdir ve bizleri ilgilendirmez.

Ancak Muhammed´in durumu cok farklidir. Muhammed hic utanmadan ve cekinmeden cinsel iliski sirasi problemini, herkesin diline dusecek sekilde Kuran´a malzeme yapmistir. Yatak sirasina itiraz eden eslerinin seslerini kesmek icin ''bana ayet geldi'' diyerek bunu milyonlarin okudugu bir kitabin icine koymustur.

Ben de ayette gecen ''yanina alma'' tabirinin cinsel iliskiden bahsettigini anlamamazliktan gelen Musluman arkadaslari uyarmak icin, ayetteki tabir yerine ''pompalamak'' sozcugunu kullanmisim. Eger bunu bir hakaret olarak kabul ediyorsan, nasil ve kime hakaret edilmis, mantikli bir sekilde gosterebilirsen, imzami kaldirabilirim.

Eger hakaret konusunu uzatmak istemiyorsan, sorumu sormak istiyorum; Ahzab-51´in, hakkinda yazilmis hadislerden farki nedir? Ve Ahzab-51 hakkinda yazilmis hadislerden nasil farkli bir ilahi boyutu vardir?

tarihinde Onur tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben her ne hikmetse senin gibi anlayamıyorum ayeti.

Muhammed peygamber her sefera çıktığında yanına eşlerinden birini alıyordu. Ayet

dilediği eşini yanına alabileceğini, dilediğini geride bırakabilacağini vurguluyor.

Zaten inanlilar bu ayeti hep bu sekilde anlar. Aklını seksle bozanlar ise senin anladığın şekilde...

Barış ile

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ben her ne hikmetse senin gibi anlayamıyorum ayeti.

Muhammed peygamber her sefera çıktığında yanına eşlerinden birini alıyordu. Ayet

dilediği eşini yanına alabileceğini, dilediğini geride bırakabilacağini vurguluyor.

Zaten inanlilar bu ayeti hep bu sekilde anlar. Aklını seksle bozanlar ise senin anladığın şekilde...

Barış ile

CORBACI Bu aytte sefere çıkarken yanına alacağı kadınları anladığını söyledin nere

azhap:51. Onlardan dilediğini geriye bırakır, dilediğini de yanına alırsın. Boşadığın hanımlarından arzu ettiğini tekrar yanına almanda, senin üzerine bir günah yoktur. Böyle yapman onların mutlu olmalarına, üzülmemelerine ve hepsinin, senin verdiklerine razı olmalarına daha uygundur. Allah, kalplerinizde olanı bilir. Allah hakkıyle bilendir, halîmdir.

Ve bu ayttin kime ne yararı var?

Banane sanane muhammedin sefere çıkarken yanına hangi kadınları alacağından.

Bu ayetlerin dünyamıza yararı nedir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

:-))))))))

Tarihi söyle bir acalim,geriye dogru bir gözden gecirelim,Muhammedden baska hicbir kiralin, Sahin, Padisahin, Melikin, Hünkarin, Carin, savasa karisini veya karilarindan birini yaninda götürdügünü göremezsiniz.Helede kendini peygamber olarak ilan eden biri.

Binlerce erkegin icinde bir kadin,bunu normal görenlerin kendilerinin normal olmasi mümkün deyildir.Sen alip gireceksin kariyi CADIRA .Onbinlerce asker ne düsünür senin icin.Üstelikte bir peygambersin.

Ahzap suresi 51 ilk cümlesi: Bosadigin kadinlardan arzu ettigini tekrar yanina almanda,senin üzerine bir sakinca yoktur, DIYOMUS YÜCE YARATAN.

Bü ayati Kur,ana sokan Muhammedin kendisidir.

BU AYAT YÜCE GÜCÜ IFTIRALARIN ENBÜYÜDÜR.

BIR TANRI KARI ISLERINE BAKMAZ,BIR ELCIDE INANDIGI TANRISINA BÖYLE IFTIRALARDA BULUNAMAZ.

Akli basindaki insanlarda kendine kari yontan böyle birinin peygamberligine inanmaz.

azhap:51. Onlardan dilediğini geriye bırakır, dilediğini de yanına alırsın. Boşadığın hanımlarından arzu ettiğini tekrar yanına almanda, senin üzerine bir günah yoktur. Böyle yapman onların mutlu olmalarına, üzülmemelerine ve hepsinin, senin verdiklerine razı olmalarına daha uygundur. Allah, kalplerinizde olanı bilir. Allah hakkıyle bilendir, halîmdir.

Diyer müslümanlar bosadigi kadinlari götürüp biriyle nikahliyacak,o adamla kadin iceri girecek,baslayacaklar sevismeye,koca kapi önünde ohhhhhhh,Ahhhhhhh,sak suklari dinliyecek isleri bitip disari ciktiklarinda,kadin icerde sevistigi adamdan bosanacak eski kocasiyla tekrar nikanlanip evlerine öyle gidebileceklerde Muhammet nasil oluyorda bu kuralin disinda olabiliyor.Istedigin zaman bosa canin istedigi zaman tekrar al.

Pekiiii,diyer insanlara neden bu kolaylik yok.

Illa bosadigi kari baskasinin olacak ondan sonra sen tekrar alacaksin.

Valla ,ben buna DIN deyebilmem icin aklimi oynatmis olmam gerek.

Tanriya bukadar büyük iftiralar yapanin pesine gidebilene BRAVOOOOO.

Ayat diye Kur,ana sokulan bunlari kabul edebilene MASALLAH,NAZAR DEYMESIN.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ama Bayburtlu dümbük söyle diyor vazinda.

Herkim sacinin bir telini göstere,kabenin karsisinda zina etmis ola.

Bu dümbük okuttugu kizlarin koyunlarina elini sokup memelerini tutup sarkintilik yaptigindan sikayet üzerine,yakalanip bir güzel dövüldükten sonra ,camiden siktir edilmistir.

Vaazina bakin ,yaptigina bakin

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ahzap 51 devam:

Böyle yapman ,onlarin mutlu olmalarina,üzülmemelerine ve hepsinin,senin verdiklerine razi olmalarina uygundur diyormus Tanri?Allah kalplerinizde olani bilir.

Allah hakkiyla bilendir,halimdir ,diye yaziyor Muhammet efendi.El-Ilah adina.

Bunlara inananlara ben deyecek birsey bulamiyorum.Bulanlar söylesinler

=============================================================================

Yalniz bunu bilir bunu söylerimki,

EN KÖTÜ ATEIST BILE BÖYLE REZIL IFTIRALARI YÜCE GÜCE YAPMAZLAR,inandiklari icin deyil,böyle birTanrinin olamayacagini bildikleri icin.

=============================================================================

YAZIKLAR OLSUN,insan olurda bukadarda abtal olamaz.

tolonbeg

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ben her ne hikmetse senin gibi anlayamıyorum ayeti. Muhammed peygamber her sefera çıktığında yanına eşlerinden birini alıyordu. Ayet dilediği eşini yanına alabileceğini, dilediğini geride bırakabilacağini vurguluyor. Zaten inanlilar bu ayeti hep bu sekilde anlar. Aklını seksle bozanlar ise senin anladığın şekilde...
Arkadasim ayette seferden falan bahsedilmez. Sen ne kadar anlamak ya da gormek istemesen de ayette cinsel nobet sirasindan bahsedilir.

Aklini seksle bozanlar dediklerin kimlerdir? Diyelim ki ben aklimi seksle bozmusum, peki bu ayette bahsedildigi one surulen cinsel nobet sirasi ile ilgili hadisleri veya tefsirleri ben mi yazmisim?

Yada yazdigi tefsirlerde, bu ayeti cinsel nobet sirasi yani donusumlu cinsellikle ozdeslestirenler aklini seksle bozmus kisiler midir? Eger oyleyse piyasada dolasan tefsirlerin yazarlari ve hadisleri biraraya getiren hadis alimleri akillarini seksle bozmuslardir.

Buyur sana hem Elmalili, hem de Muhammed Esed tefsirlerinden ornekler.

Elmalili Tefsir´inden Ahzab-51

Birden çok hanımı olanlara sıra ile bir nöbet izlemek vaciptir. Buna "Kasm" denilir. Fakat Peygamberin özelliklerinden olmak üzere ona "Kasm" vacip kılınmayıp kendi dilemesine bırakılıyor. Bu hüküm, yani tertib üzere nöbetle "Kasm" sana vacip kılınmayıp böyle senin arzu ve dilemene bırakılması onların gözlerinin aydın olmasına ve gözleri aydın olup da üzülmemelerine ve senin kendilerine verdiğin ile yaptığın davranış ve ihsan ile hepsinin hoşnud olmalarına daha elverişlidir. "Kasm" yaparsan, onu senin bir ihsanın bilerek sevineceklerdir. Ve eğer bazısını tercih edecek olursan, onu da Allah'ın bir hükmüyle yaptığını bilecekler, yine gönülleri hoş olacaktır.

Muhammed Esed Tefsir´inden Ahzab-51

Böylece Hz. Peygamber'e, doğuştan adalet duygusuna sahip olmasına ve her zaman eşlerine mutlak bir eşitlik duygusuyla yaklaştığını hissettirecek şekilde davranmasına rağmen, onlara karşı kocalık mükellefiyetlerinde katı bir "dönüşüm" (rotation) kuralına uymak zorunda olmadığı söylenmektedir.

Arkadasim, Mumkunse gelip, burada yazmadan once kendi kitabiniz konusunda biraz bilgi edinin de bu hallere dusmeyin. ;)

tarihinde Onur tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Bu kadar şahsi mevzuların evrensel bir kitapta olmaması gerekir... Tanrı gerektiğinde peygamberine yol gösterse bile bunun yolu bunu Kur'an'a yazmak olmamalı diye düşünüyorum... İnsanlığa hiçbir faydası olmayan demode bir ilahi kitap izlenimi alıyorum ben bu ifadelerden sadece... Sonra sebeb-i nüzul olmadan anlaşılamayacak bu kadar çok ayet olması da çok saçma bence... Ayetlerin birçoğu tek başına baktığınız zaman anlaşılabilecek gibi değil; bir de bunun üstüne oturup hadisi geleneği falan reddeden komik bir sürü insan var buralarda...
Link to post
Sitelerde Paylaş
Çorbacı güzel çalışma için teşekürler..

Selamlar.

Bu yazıyı begendim ve sitemizde yayınlamak için çorbacıya öm attım. Fakat cevap gelmedi..Sonra bir google araçtırması ile bu çalışmanın çorbacıya ait olmadığını gördüm. (bkz. http://19.org/index.php?id=46,177,0,0,1,0 )

Çorbacının, heraklesin bu mesajına cevap verip uyaracağına tam tersi tepkisiz kalması kötü bir vaka..

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...