Jump to content

‘Kutsal Kitaplar’ın Dili Neden Açık Değil?


Recommended Posts

Teist olmayanlar, daha önce inandığı(ya da hiç bir zaman inanmadığı) teist dinlerden bu dinleri saçma bulduklarından ziyade teizmi saçma buldukları için ayrılmış olsalar gerek. Kuran ın daha mantıklı iddialara sahip olup olmaması teist olmamak açısından bir şeyi değiştirmez.

Cok net bir şekilde allah(islamın tanımladığı ve değer atfettiği ilahtan bahsediyorum) varsa supermende vardır teizm böyle bir şey işte.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sen bir ayete ateist gibi bakabilir misin? Ben müslüman gözü ile bakabilirim. Çok kolay, şalteri kapat müslümansın işte...

Sana birşey söyleyeyim; bu sitedeki ateistler Sexy Huri, Mohammed, Bruce Lee gibi adamlar İslamı savunsalar sizden daha iyi savunurlar. Aynı şekilde ben, Anibal, davinci vd. de yaratılışcılığa soyunsak evrime saldırsak sizden iyi saldırırız. Bir günlüğüne yer değişsek ağlar kaçarsınız. Biz olayı daha geniş açıdan görebildiğimiz için ateist olduk, anlamadığımız bilmediğimiz için değil. Evrim konusunda da sizden daha iyi saçmalayabiliriz, zira Harun Yahya gibi dangalakların akıllarının almayacağı şeyler var biyolojide. Bu adamlar Allah'ı boşluklara yerleştirirler, emin ol ben senden daha çok boşluk biliyorum biyolojide...

Aynı şekilde Kuran'ı da senin yorumlamandan daha iyi yorumluyorum. Zira bu kitabın gerçekten ilahi olması umuduyla okudum, mucizeler aradım, pırıltılar aradım, küçük bir işaret aradım... Sen bizi Kuran'dan habersiz sanıyorsun, bazı web sitelerinden cımbızla çekilmiş ayetleri bulup onlar üzerinden islam düşmanlığı yaptığımızı sanıyorsun. Ben kuranı anlamak için çok çaba sarfettim. Kuran boş bir kitap, bunu farkettiğim de kabullenmem bile zaman aldı.

Senin zeka seviyesine göre istifade dediği şey aslında "zeka, vicdan, feraset, ahlak, kültür, birikim" seviyesine göre istifadedir... Olayın aslı "cherry picking" ve anlam yüklemedir. Yani işine geleni seçme ve işine gelen anlamı yüklemedir.

Bu arada istediğin testi yapalım. Müslüman gibi bakacağım getireceğin ayete, süper müslüman simulasyonu yaparım elhamdülillah. Tabi şartları belirleyelim... İlgili ayetin öncesi ve sonrasına bakabilir miyim? Ayrıca benim bir ton ilmihal bilgim var, İslami bilgiler demeti var içimde onları devreye sokacak mıyım?

Ayırca İslam konusunda bilgileri kısıtlı olan ve hiç Kuran okumamış birine istediğin ayeti gösterip izlenimlerini de aktarabilirim. Burada çok onlardan...

Senin müslüman gibi düşünebildiğin gibi bende Ateist gibi düşünebilirim.

Küçük ayrıntıları boşver yeter.

İstediğin ilmi kullanabilirsin.

Bak yanlız dikkat et ben senden daha fazla şey anlayacağımı söylemiyorum.

İkimizde müslümanlar olarak kurandan ne anlıyoruz ona bakıcaz.

Bir tane farklı anlayış olursa bu benim iddamın ispatı olacak.

Gerçi bunun ispatını yapmama gerek bile yok.Binlerce ispatı var kurandan herkesin istifade ettiğine dair ama olsun gözümüze girsin iyice..

Tama başla dersen ayeti seçicem.Ayet öncesi ve sonrası istediğin içinde 5 ayet seçicem önceli ve sonralı..

Kabul msun

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kabul... Tabi sonra benim bu başlıkta verdiğim ayeti de sen yorumlacaksın :)

(sen ateist gibi düşünemezsin, onunda testini sonra yapalım)

Güzel.

Ateist testinede varım.

Ayetleri veriyorum okuyup ne anladığını yazacaksın..

1 - O harıl harıl koşanlara,

2 - ateş çıkaranlara,

3 - Sabahleyin akın edenlere,

4 - Tozu dumana karıştıranlara,

5 - Derken bir topluluğun ortasına dalanlara yemin ederim ki,

6 - Şüphesiz insan, Rabbine karşı çok nankördür.

7 - Ve kendisi de buna şahittir.

8 - Gerçekten o dünya malını çok sevdiği için katıdır.

9 - Bilmiyor mu ki, kabirlerin içindekiler fırlatılacak.

10 - Ve sinelerin içindekiler derlenecek.

11 - O gün Rableri onların bütün yaptıklarından haberdardır

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bütün ‘Kutsal Kitaplar’, en başta da Kuran ‘apaçık’ olduğunu belirtmesine rağmen çoğu yerinde üstü kapalı ve anlaşılması zor ifadeler kullanıp ortalama zekadaki okuyucunun anlayış ve izanına sığmama özelliği taşır. Bunun en önemli kanıtı, daha sonraları yazılan çok sayıda tefsir (açıklayıp yorumlama) -Yahudilerde ‘Talmud’- kitabıdır.

Bunun nedeni gayet açıktır: Eğer kolayca anlaşılır olsalardı, geçimlerini onları açıklayıp izah etmekten sağlayan ruhbanlara (haham, papaz, hoca) hiç kimse gelip bir şey danışmaz, onlar da aç kalırlardı. Yazanlar, gelecek nesillerdeki meslektaşlarının çıkarlarını iyi düşünmüşler doğrusu !

Farzetki bir ev var ve kapısı açık eve girmeden evde ne olduğunu anlamak mümkünmüdür?

Dolayısyla kuran inananlara göre apaçık bir kitaptır.

Size açık olduğunu falan bildirmiyor kuran üstünüze alınmayın.

Siz bundan müstesnasınız çünki siz dışardasınız.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Güzel.

Ateist testinede varım.

Ayetleri veriyorum okuyup ne anladığını yazacaksın..

1 - O harıl harıl koşanlara,

2 - ateş çıkaranlara,

3 - Sabahleyin akın edenlere,

4 - Tozu dumana karıştıranlara,

5 - Derken bir topluluğun ortasına dalanlara yemin ederim ki,

6 - Şüphesiz insan, Rabbine karşı çok nankördür.

7 - Ve kendisi de buna şahittir.

8 - Gerçekten o dünya malını çok sevdiği için katıdır.

9 - Bilmiyor mu ki, kabirlerin içindekiler fırlatılacak.

10 - Ve sinelerin içindekiler derlenecek.

11 - O gün Rableri onların bütün yaptıklarından haberdardır

Şimdi tefsir karıştırmadan düz mantık anladığım şeyleri yazıyorum. Mümkün mertebe sadece metindeki anlama bağlı kalmaya çalışacağım... İlk defa karşılaşıyor gibi yorumlamaya çalışacağım.

1. Henüz birşey belli değil... Ama "harıl harıl koşma" pek hayra alamet değil...

2. Ateş çıkaran denmesi bir nefretten, bir savaştan söz ettiğini düşündürüyor. Ama anlam henüz gelmedi.

3. Sabahleyin erken kalkma? Tam olarak belli değil ama galiba bir düşman var ve sabah erken kalkıp saldırıyor.

4. "Tozu dumana karıştırma" yine bir savaşı ve saldırıyı anımsatıyor.

5. Burada yeminin kime edildiği karışıyor... İlk 4 ayette kafirlerden bahsediyor gibi gelmişti, sonra yemin edince, Allah kafirler üzerine yemin etmez galiba bu "bir topluluğun ortasına dalanlar" müslüman savaşcılar oluyor. Ama belirsiz. İlk kısımdakiler müslüman savaşcılar da olabilir, kafirler de olabilir.

6. İlk 5 ayette bağlanan yemin, insanın nankörlüğüne dair edilmiş.

7. İnsan nankör olduğunu bizzat biliyormuş, farkındaymış.

8. Ama dünya malını çok seviyormuş, o yüzden bile bile Rabbine nankörlük ediyormuş. Şimdi burada dünya malı düşkünlüğünden bahsedilmesi saldıran kafirlerin paralı asker olması, yada yağma için saldırıyor olmaları olasılığını düşündürüyor.

9. Burada, dirilme sahnesine döndük. Ahiretteyiz. Nankör insanın ahirette dirileceğini bildiğini söylüyor.

10. "Sinelerin içindekiler" derken kastedilen günah sevap hesabı olmalı... Tabi ayeti tek başına çekip organlar diye yorumlayan olabilir. Bence amel olayı.

11. Dirilme gününde herkesin ameli Allah tarafından bilinir. Bir önceki ayette kastedilenin amel olduğunu da doğruluyor bu ayet.

-------------------

Şimdi buradan ders çıkarmak gerekirse; 6. ayetteki yemini bağlayan ilk 5 ayet anlam itibariyle belirsiz. Çıkartılacak bir ders yok. Gözümde bir savaş sahnesi canlanıyor ama bundan bir ders çıkaramıyorum.

6. ve 7. ayetteki hüküm insanın "bilinçli bir şekilde" nankör olduğu yönünde. 9 ve 10. ayetlerde insanın ahireti ve amellerin hesaplanacağını bildiği halde Allah'a itaat etmediğini söylüyor. Yani Allah'ı bildiği halde İslam'a girmiyor.

Bu mantıksal olarak biraz tuhaf dursa da geçelim...

8. ayet insanın bilerek nankörlük yapmasını tek bir nedene bağlıyor, dünya malı... Yani Allah'ı bile bile dünya malı için inanmamazlık etmekten bahsediyor.

--------------------

Ateistlik karıştırdığımı sanma ama buradan nihai bir ders çıkartamadım. İkincil mesajlar ahiret hakkında, dirilme ve amellerin bilinmesi hakkında. Ama merkezi mesajı "insanlar nankördür".

Bu 11 ayet olmasa Kuran'da bir anlam bozulması olmaz galiba. Yani İslam'ın mesajı değişmez. Zira Adiyat süresinin merkezi mesajı yani insanların nankör olması zaten tekrarlanan bir mesaj.

Elimde sadece Kuran olan ve sadece bununla İslam'a bağlı olan biri olsaydım, bu surenin varlığı yokluğu bir olurdu. Orjinal bir hüküm yok, net bir olay yok, şiirsel tarz için yazılmış olduğu açık. Muriyati kadha, muğırati subha derken anlam olarak bir bağlantı oluşamasa da alliterasyonu ve uyağı yüksek, ahkenkli bir şiirsel ifade oluşuyor. Okuyun siz de hak vereceksiniz.

Vel adiyati dabha

Fel muriyati kadha

Fel muğırati subha

Fe eserne bihı nak'a

Fe vesatne bihı cem'a

İnnelinsane li rabbihı le kenud

Ve innehu ala zalike le şehıd

Ve innehu li hubbil hayri le şedıd

E fe la ya'lemü iza bu'sira ma fil kubur

Ve hussıle ma fis sudur

İnne rabbehüm bihim yevmeizin le habir

Şiirsel tarzın sorunu budur zaten, bazen şair ya şiirsellikten ya da anlamdan vazgeçmek zorunda kalır. Buradaki anlam eksikliğinin sebebi de şiirsel bir söyleyişi tutturmak için kelime seçmeye çalışmak.

Saygılar, sevgiler

Bilgehan

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir forumun din konulu bolumunde biri bir mesaj yazmis :) ben baya guldum. tamda bu konuyla ilgili.

Elemanin biri ramazan konusuna su mesaji yazmis

"bi sorum olcak=teravihde sonlara doğru eller açılıyor dua okunuyor baya uzun sürüyor ne okuyolar acaba bilen varmı "

sizce kaci biliyor? :)

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bütün ‘Kutsal Kitaplar’, en başta da Kuran ‘apaçık’ olduğunu belirtmesine rağmen çoğu yerinde üstü kapalı ve anlaşılması zor ifadeler kullanıp ortalama zekadaki okuyucunun anlayış ve izanına sığmama özelliği taşır. Bunun en önemli kanıtı, daha sonraları yazılan çok sayıda tefsir (açıklayıp yorumlama) -Yahudilerde ‘Talmud’- kitabıdır.

Bunun nedeni gayet açıktır: Eğer kolayca anlaşılır olsalardı, geçimlerini onları açıklayıp izah etmekten sağlayan ruhbanlara (haham, papaz, hoca) hiç kimse gelip bir şey danışmaz, onlar da aç kalırlardı. Yazanlar, gelecek nesillerdeki meslektaşlarının çıkarlarını iyi düşünmüşler doğrusu !

Peki incil? Incil hakkinda ne diyorsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkürler bilgehan Bende anladıklarımı yazıyorum.

1 - O harıl harıl koşanlara,

2 - ateş çıkaranlara,

3 - Sabahleyin akın edenlere,

4 - Tozu dumana karıştıranlara,

5 - Derken bir topluluğun ortasına dalanlara yemin ederim ki,

6 - Şüphesiz insan, Rabbine karşı çok nankördür.

7 - Ve kendisi de buna şahittir.

8 - Gerçekten o dünya malını çok sevdiği için katıdır.

9 - Bilmiyor mu ki, kabirlerin içindekiler fırlatılacak.

10 - Ve sinelerin içindekiler derlenecek.

11 - O gün Rableri onların bütün yaptıklarından haberdardır

1.Savaşa giden müminlere.Burada koşmaktan maksat savaşmak için acele etmekte olabilir.Bunu tam anlamak için arapça metni incelemek gerek.

2.Ben benim burada düşmanın damarına basip ortalığı alevlendirene diyesim geldi.

Çünkü hani ortalığı kızıştırmak falan varya.Bu anlatılan kişilerin ise mümin olduklarından şüphem yok nedenini altta açıklayacağım.

Diğer bir aklıma gelen ateş yakmaları..Bildiğimiz ateş zira gece savaşa çıksalar gece ateş yakacaklarından dolayı bu kanıya vardım.

3.Sabahleyin akın etmek tıpkı allah yolunda cihad etmenin isteği ile kafirler ile çarpışmada acele etmeleri hevesli olmaları aklıma geliyor.hem geceden yola çıkıp ateş yakıp sabahleyin hemen saldıran askerler..

4.Tozu dumana katanlar derken bana gayet açık geldi.

Ancak şu 4 ayetin neticesi ile şu kanıya varıyorum.Sabahleyin harıl harıl acele ile düşmanın üzerlerine onların damarlarına basarak saldıran müminler...

5.Derken bir topluluğun arasına dalmak.Düşmanların arasına korkusuzca dalmak anlıyorum.

Ve burada and içmesi bu kişilerin üzerine yemin etmesi gösterirki bu kişiler mümindir.

6.Şüphesiz insan nankördür derken savaşılan düşmanları kast ediyor.

Yani siz müminlere yemin ederim ki bunlar nankördür demek gibi..Zira unutmayalım ki bizler kuranın dolaylı muhataplarıyız.İlk muhatapları o zaman bu saldıranlardır.Bu saldıranlara bu ayetleri okudğumuzu farzetsek dediğim mana çıkacaktır..

7.Kendiside buna şahittir derken saldırılan kavmin nankörlüğünün kendileri tarafındanda bilinmesi..

Hem kendiside buna şahittir derken nankörlük izlerinin hayatlarında aşikar biçimde görülmesi...

8.Bu kişilerin dünya malını sevdiklerini beyan ettiği gibi kişilerin kişiliklerinede işaret bence var.

Bu işaret ''Katıdır'' demesi

Kalplerinin katı olduğunu söylemiş olabilir.Kalbi katılaşan insan cimridir merhametsizdir.Zalimdir sahip olduğu malın hakkını vermek istemez hayra sarfetmez.Ayrıca bu cimrilik dolayısıyla genel menfaatlerede sarf etmez.Genel menfaatlere sarf etmemesi 7.ayeti ispatlar ona işaret verir ki:

Umum onun genele çalışmadığını cimriliğini görür nankörlüğe şahitlik etmiş olur.

bunlarada işaret ediyor olabilir ayet ''katı'' demekle

9.Bİlmiyor mu derken hatırlatma bir soru değil.Yanlış anlamamışsın zaten ondan çekiniyordum başkası olsa allah onların bilip bilmediğini bilmiyormu diye bir soru sorardı :(

Bilmiyormu derken bilmediklerine işaret veriyor olabilir ama ben kuvvetli ihtimal olarak bu kişilere hatırlatma tehditi vermesinden dolayı bu kişilerin ehli kitap olabileceği üzerinde duracağım.Bu bir hatırlatma aynı zamanda tehdittir.Yani bu kişilerin nankörlüğü katılı öyledir ki hatırlamıyor mu ölüp diriltileceğini..

10.

Sinelerin içindekilerden maksat hem ameller hemde Organlar olabilir ama sadece ameller olması daha muhtemel.

11. O gün rableri onların yaptıklarından haberdardır.Fakat onlar unutmuşlardır.!!

Evet sevgili bilgehan..

Anlayış farklılığımız olduğu noktalar var birleştiğimiz noktalar var.

Şimdi çıkan sonuç hakkında bir yorumda bulun lütfen bende bulunacağım.

Benim bahsettiğim nokta bana göre ispatlandı.Ancak yine ihtilafta bulunursak bunu daha basit bir ayetle tekrardan ispatlama şansı isteyeceğim.

Yİnede buluşamazsak Senin şu ateist testine geçeriz

Saygılar...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuranın anlaşılmayan hiç bir yeri yoktur ki.. Okursun ve gayet güzel anlarsın:

Nisa 34. Allah'ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılması sebebiyle ve mallarından harcama yaptıkları için erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudur. Onun için sâliha kadınlar itaatkârdır. Allah'ın kendilerini korumasına karşılık gizliyi koruyucudurlar. Baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve dövün. Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür.

İşte kesin, net, tartışmaya mahal olmayacak şekilde, erkeklerin kadınlardan üstün olduğunu, kadınların kocasının sözüne kayıtsız şartsız itaat etmesi gerektiği, söz dinlememe tribine giren kadının dövülerek yola getirilmesi gerektiği açıkca söylenmiş. Daha bundan açık, bundan seçik olabilir mi bir şey?

Yada mesela şunu okuyalım:

Nisa 80. Kim Resûl'e itaat ederse Allah'a itaat etmiş olur. Yüz çevirene gelince, seni onların başına bekçi göndermedik!

Hadislere burun kıvıranların kulağına küpe olarak duyrulur..

Evet, kuran zaten yeterince açıktır, tefsire vs. hacet yoktur.

Ama elbette "karılarınızı dövün" diyen bir dine milletin burun kıvıracağı kesin olduğu gibi, başka sorunlarda vardır:

Nisa 15. Kadınlarınızdan fuhuş yapanlara karşı aranızdan dört şahit getirin. Eğer şahitlik ederlerse, o kadınları ölüm alıp götürünceye yahut Allah onlara bir yol açıncaya kadar evlerde hapsedin.

Tamam, tuttuk kadını eve müebbet olarak hapsettik.. Peki allah onlara nasıl bir yol açacak? Bir yol açtığını naısl söyleyecke, muhammedin çürüyüp gideli 1400 yıl olmuşken bu sorun nasıl çözülecek?

Tabi iş bu kadarda değildir:

Kehf 83: Sana Zülkarneyn hakkında soru sorarlar. De ki: Size ondan bir hatıra okuyacağım.

84. Gerçekten biz onu yeryüzünde iktidar ve kudret sahibi kıldık, ona (muhtaç olduğu) her şey için bir sebep verdik.

85. O da bir yol tutup gitti.

86. Nihayet güneşin battığı yere varınca, onu kara bir balçıkta batar buldu. Onun yanında bir kavme rastladı. Bunun üzerine biz: Ey Zülkarneyn! Onlara ya azap edecek veya haklarında iyilik etme yolunu seçeceksin, dedik.

Ne bilsin muhammed bir galileo çıkacak, kepler, kopernik filan çıkacak, pusula vs. icat edilecek?

İşte bu şekilde, kuranın saçmalığı, rezilliği ve ilkelliği ortaya çıktıkca, bunlardan alakasız anlamlar çıkarılmaya başlanması elzem olur haliyle. Ve o nedenle de, çıkılır denir ki, "Amanda herkes kuranı anlayamaz, edemez..."

Ve en büyük foseptiğin kapağı açılır bu lafla birlikte: Benim anlayamayacağım şeyi bana din diye yollayan tanrı, nasıl bir salak, nasıl bir şapşal, nasıl bir moron olabilir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Illegal 9. ayet konusunda beni yanlış anlamışsın, üstelik bir de beni anlamamakla suçlamışsın komik olmuş.

Ben son iletimin sonunda yorumumu yapmıştır. Adiyat sırf şiir olsun diye kastırılılmış bir sure. Tüm kuran öyle ya gerçi. Muhtemelen Medine döneminde yazılmış ve müslümanları kervan baskınlarına teşvik eden bir sure; "Onlar zaten nankör, gözleri dünya malında... Sabahın ilk ışıkları ile ani bir baskınla ellerindekileri alın." Sureden kendi adıma bir ders çıkaramıyorum. Ama o dönemin yağmacıları çıkarmışlardır. Merkezi mesajı bozuk bir sure bu.

Mesele Kuran'ın anlaşılır olması ise evet birşeyler anlaşılıyor ama anladığın şey bir halta yaramıyor. Şöyle düşün, İslam'ı hiç bilmeyen birine tanıtmak için bu 11 ayeti kullanmazsın. Senden Kuran'dan 11 ayet seç deseler bunları seçmezsin.

Burada anlatılanlar hayatın üzerinde değişiklik yapacak bir anlam ifade etmiyor bu nedenle anlaman birşeyi değiştirmiyor.

Tabi kastırıp "sabah erken kalk, kafirlere saldır, mallarını al" diye bir anlam çıkarıp hayatına yön verebilirsin.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Illegal 9. ayet konusunda beni yanlış anlamışsın, üstelik bir de beni anlamamakla suçlamışsın komik olmuş.

Ben son iletimin sonunda yorumumu yapmıştır. Adiyat sırf şiir olsun diye kastırılılmış bir sure. Tüm kuran öyle ya gerçi. Muhtemelen Medine döneminde yazılmış ve müslümanları kervan baskınlarına teşvik eden bir sure; "Onlar zaten nankör, gözleri dünya malında... Sabahın ilk ışıkları ile ani bir baskınla ellerindekileri alın." Sureden kendi adıma bir ders çıkaramıyorum. Ama o dönemin yağmacıları çıkarmışlardır. Merkezi mesajı bozuk bir sure bu.

Mesele Kuran'ın anlaşılır olması ise evet birşeyler anlaşılıyor ama anladığın şey bir halta yaramıyor. Şöyle düşün, İslam'ı hiç bilmeyen birine tanıtmak için bu 11 ayeti kullanmazsın. Senden Kuran'dan 11 ayet seç deseler bunları seçmezsin.

Burada anlatılanlar hayatın üzerinde değişiklik yapacak bir anlam ifade etmiyor bu nedenle anlaman birşeyi değiştirmiyor.

Tabi kastırıp "sabah erken kalk, kafirlere saldır, mallarını al" diye bir anlam çıkarıp hayatına yön verebilirsin.

Estf ben sizi anlamamak ile suçlamadım.Ben benim anladıklarım doğru demedim zaten..

Öncelikle biz bu testi yaptık ama galiba benim bahsettiğim noktayı size güzel anlatamadım..

Kısaca tekrar bahsediyorum..

Eğitim ve zeka düzeyi ne olursa olsun kuranı okuyan muhakkak istifade eder.Aynı sureyi okusa bile farklı farklı istifade edenler var.

Şöyle örneklemek istiyorum..

Kuranın bakara suresini bir ırmak farzedelim.

bakara suresini okuyan iki kişi farzedelim.

Biri orta düzeyde bir ilim sahibi bu ırmaktan bir bardak su içebiliyor..

Ancak yüksek ilim sahibi olan kişi sürahi ile alıyor kendi içiyor başkalarınada ikram ediyor..

Bu özellik kuran dışında hiçbir kitapta yok..

Örneğin şimdi size soruyorum..

Bu ayetlerden istifade ettiniz değil mi?

Yani anladığınız birşeyler var.

Link to post
Sitelerde Paylaş

>>> Bu özellik kuran dışında hiçbir kitapta yok..

Evet, böyle bir zırvalık, kuran dışında bir kitapta yok.. Diyecektim ama öyle değil elbette..

Sen biraz incil oku, sonra da başkaları okusun, bak gör bakalım kim ne anlam çıkarıyor?

Peki bu neden böyle oluyor? Sebebi basit. Bir şey her türlü yorumlanabiliyorsa, aslında bu o şeyin hiç bir şey olmamasından kaynaklanır. Kutsal kitap denen bu masallar öyle boş, öyle cılız, öyle yozdurlar ki, hiç bir şeyi budur diye anlatamazlar..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Estf ben sizi anlamamak ile suçlamadım.Ben benim anladıklarım doğru demedim zaten..

Öncelikle biz bu testi yaptık ama galiba benim bahsettiğim noktayı size güzel anlatamadım..

Kısaca tekrar bahsediyorum..

Eğitim ve zeka düzeyi ne olursa olsun kuranı okuyan muhakkak istifade eder.Aynı sureyi okusa bile farklı farklı istifade edenler var.

Şöyle örneklemek istiyorum..

Kuranın bakara suresini bir ırmak farzedelim.

bakara suresini okuyan iki kişi farzedelim.

Biri orta düzeyde bir ilim sahibi bu ırmaktan bir bardak su içebiliyor..

Ancak yüksek ilim sahibi olan kişi sürahi ile alıyor kendi içiyor başkalarınada ikram ediyor..

Bu özellik kuran dışında hiçbir kitapta yok..

Örneğin şimdi size soruyorum..

Bu ayetlerden istifade ettiniz değil mi?

Yani anladığınız birşeyler var.

Hocam ben istifade felan edemedim, hiç bir haltıma yaramadı...

Sen söyle bakalım sen ne anladın adiyattan? Yani nasıl bir ders çıkardın ve bu sende nasıl bir düşünsel ve davranışsal değişikliğe sebep oldu.

tarihinde BilgehanBengi tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Hocam ben istifade felan edemedim, hiç bir haltıma yaramadı...

Sen söyle bakalım sen ne anladın adiyattan? Yani nasıl bir ders çıkardın ve bu sende nasıl bir düşünsel ve davranışsal değişikliğe sebep oldu.

Ben istifade ettiim..

Zira o zaman ki müminlerin cihad konusunda ki tutumları hakkında bilgim oldu..

Neyse bu kadar uzun bir sure ile yapmamız bizi engellemiş olabilir..

Eğer yine denemek istersen bir ayette deneyelim..

118-119 - Allah o şeytana lanet etti. Ve o da: "Elbette senin kullarından belirli bir pay alacağım, onları mutlaka saptıracağım, onları boş kuruntulara sokacağım, ve onlara emredeceğim de hayvanların kulaklarını yaracaklar, onlara emredeceğim de Allah'ın yaratışını değiştirecekler" dedi. Kim Allah'ı bırakıp da şeytanı dost edinirse, şüphesiz o, apaçık bir ziyana uğramış olur.

Anladığını yazarmısın?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...