Jump to content

İslam Köleliği Kaldırmıştır...


Recommended Posts

Bakire kadından İsa doğuyor mümkünde kölelik neden kalkmıyor?

O halde sizde İslam'ın bunu kaldırmadığını düşünüyorsunuz ..

Selamlar..

Savaş yoksa esirde yok.

Sebep yoksa sonuçta yok.

Bir de önemli bir şey yazayım.Savaşta önemli olan Karşı tarafı tamamen yok etme mantığı yok.Öncü kuvvetleri yok edip, geriye kalanlara bir şans tanıma mantığı var.Çünkü aşırı gitmeyenlere her zaman 2. bir şans hakkı verilmiştir.(Ölürse ebedi cehenneme gideceği için.)

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 288
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Kolum kanadım kırık dediğinizde kanatlarınız mı olmuş oluyor :)

İçinde bu kadar çok teşbih olduğu iddia edilen bir kutsal kitap olmaz ve o kitaptan ciddi hüküm çıkarılamaz... Oyun mu oynuyoruz burada?... Yeri gelip ayete bakıp insanları idam ediyoruz, ellerini, kollarını, bacaklarını kesiyoruz... Masal kitabı mı bu ?... Böyle bir evrensel kutsal kitap olabileceği iddiasına kargalar bile güler...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Savaşlar ve savaş esirliği bitmeyecektir elbet..Herşeye gücü yeten Allah savaşları ve köleliği bitirmeyecek:)

Selam..

İsterse bitirir, isterse herkes iman eder.

O zaman;Hani özgür irade.Nerede seçme hakkı,...

Düşünsene ROBOT İNSANLAR...

Sen olsan robotların seni sevdiğini söylemesine bir değer verir misin?Çünkü o komutu ona sen söyletiyorsun.Bence hiç tadı olmaz...

Link to post
Sitelerde Paylaş
İçinde bu kadar çok teşbih olduğu iddia edilen bir kutsal kitap olmaz ve o kitaptan ciddi hüküm çıkarılamaz... Oyun mu oynuyoruz burada?... Yeri gelip ayete bakıp insanları idam ediyoruz, ellerini, kollarını, bacaklarını kesiyoruz... Masal kitabı mı bu ?... Böyle bir evrensel kutsal kitap olabileceği iddiasına kargalar bile güler...

Sen bana hüküm koyucu olan bir ayet göster içinde teşbih olsun..

Bulamazsın yok..

Senin hüküm istediğin hiçbir ayette teşbih bulunmuyor merak etme

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sen bana hüküm koyucu olan bir ayet göster içinde teşbih olsun..

Bulamazsın yok..

Senin hüküm istediğin hiçbir ayette teşbih bulunmuyor merak etme

Sen kuranı bildiğinden eminmisin?

Nisa 43- Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın. Cünüb iken de yolcu olanlar müstesna gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta olur, veya yolculukta bulunursanız veyahut biriniz abdest bozmaktan gelince veya kadınlara dokunmuşda, su da bulamazsanız o zaman tertemiz bir toprak ile teyemmüm edin. Niyetle yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz ki Allah çok affedicidir, çok bağışlayıcıdır.

Burdaki dokunma (mess) nedir tokalaşmak mı, yoksa aganigi mi ?

Bu ayet yeter mi yoksa daha başka yazayım mı?

tarihinde Bruce lee tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Sen bana hüküm koyucu olan bir ayet göster içinde teşbih olsun..

Bulamazsın yok..

Senin hüküm istediğin hiçbir ayette teşbih bulunmuyor merak etme

Neye göre böyle konuşabilirsin ki? Teşbihlere kim karar veriyor ? "Melekler yok, onlar teşbih" bile diyebilirsin? Ama bir başkası da "kanatlı meleklere iman etmeden müslüman olmazsın" der... "Hırsızlıkta ceza olarak el kesmek yok; o teşbih; o aslında hırsızlıktan el çektirmektir..." derse birisi ne dersin ?... Gördüğün gibi teşbih meşbihle olmaz bu işler; böyle sulu ve cıvık bir kutsal kitap da olamaz... Edebiyatçı mı, yoksa hukukçu mu bu Allah, bir karar versin önce sonra gelsin...

Link to post
Sitelerde Paylaş
İsterse bitirir, isterse herkes iman eder.

O zaman;Hani özgür irade.Nerede seçme hakkı,...

Düşünsene ROBOT İNSANLAR...

Sen olsan robotların seni sevdiğini söylemesine bir değer verir misin?Çünkü o komutu ona sen söyletiyorsun.Bence hiç tadı olmaz...

Robotları sen yaratıp kendine taptırınca da aynı durum olmuyor mu? Ne fark var arada? Robotu yaratan O, şartları yaratan O, iradeyi (sanal veya gerçek) yaratan O?... Yoksa değil mi; başka biri mi var yoksa ?

Link to post
Sitelerde Paylaş
İsterse bitirir, isterse herkes iman eder.

O zaman;Hani özgür irade.Nerede seçme hakkı,...

Düşünsene ROBOT İNSANLAR...

Sen olsan robotların seni sevdiğini söylemesine bir değer verir misin?Çünkü o komutu ona sen söyletiyorsun.Bence hiç tadı olmaz...

Mantığın ilginç;duygularının okşanması adına savaşları,işkenceleri,ölümleri bitirmemek.. Bu yaklaşım tarzı sadizm değil de nedir?Ama yorumun nesnel değil.Çünkü savaşlar,çıkarların çatıştığı noktada ortaya çıkar.Yani etken insan aklıdır.Hitlerin hastalıklı narsisizmi,ölüm sevgisi olmasaydı 2.dünya savaşı bu kadar can alırmıydı?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Konunun özüne dönecek olursak;İslamiyet aslında en büyük köleliği getirmiştir, o da, ne idüğü belirsiz bir güce karşı kayıtsız şartsız teslimiyet!

Link to post
Sitelerde Paylaş

veda hutbesinin konuyla ilgili bölümü :

"...."Ey insanlar!

"Cenab-i Hakk her hak sahibine hakkini vermistir. Her insanin mirastan hissesini ayirmistir. Mirasciya vasiyet

etmeye lüzüm yoktur. Cocuk kimin döseginde dogmussa ona aittir. Zina eden kimse icin mahrumiyet vardir.

Babasindan baskasina ait soy iddia eden soysuz yahut efendisinden baskasina intisaba kalkan köle, Allah'in,

meleklerinin ve bütün insanlarin lanetine ugrasin. Cenab-i Hakk, bu gibi insanlarin ne tevbelerini, ne de adalet

ve sehadetlerini kabul eder..."

girişte söyledim ama tekrar söyleyelim : bu beyanların yer aldığı hutbe veda hutbesi dir. yani ayetler gibi iniş zamanıydı o zamanki koşullardı estekti köstekti yok. artık ne amaçlanıyorsa ne söylenecekse söylenmesi lazım. köleliği kaldırma amacında olan bir dinin peygamberinin de en geç bu hutbede konuyu kesin bir şekilde kapatması lazım. zira asli kaynaklar olan kuran ve sünnet bitiyor.

ancak muhammed köleliği kaldırmak yerine ne diyor bu hutbede? efendisinden başkasına aidiyet iddia eden köle allahın meleklerin ve bütün insanlığın lanetine uğrasın! suçu sadece efendisinin mülkiyetini reddetmek oan bir kölenin koskoca allahın yetmedi meleklerin o da yetmedi tüm insanların lanetine uğraması ne demek oluyor. ne bu şiddet bu celal. zavallı bir kölenin sahibiyle olan ilişkisi için neden allah ve onun tüm mahlukatı (nurcu gibi konuştum ama neyse) lanet yağdırıyor. sen misin efendine karşı gelen al sana gazabın lanetin en büyüğü! köleliği tedricen kaldırma niyetinde olan (!) bir dinin peygamberi kölelik bağlarını zayıflatması gerekirken köle üzerindeki mülkiyeti allahı ve melekleri olaya dahil ederek sağlamlaştıran bu sözleri nasıl söyleyebiliyor.

yalnız anlayamadığım bir husus var. müslüman arkadaşlar neden köleliği islamdan uzaklaştırmak için çırpınarak komik duruma düşüyorlar? bir dine inanıyorsun ve savunuyorsun. bu dinin en temel kaynaklarında da kesin bir köle-hür ayrımı var. (ayetlere değinmedim. muhtemelen bu başlık altında çoğu dile getirildi ama isteyene bir derleme de yaparız). o zaman ne demeye yok tedrici kaldırıldı yok o zamanki köle şimdiki zamanın işçisi demektir (ki bu iddia komik ötesi. ayrıntılarına girmiyorum bile) vs. gibi dansözlüklere tenezzül ediyorlar? modern düşünceler kölelik sınıf ayrımı vb. fikirleri kaldırmadan önce bu son derece doğal bir ayrımdı. muhammede göre de öyleydi. size göre de öyle olması lazım.

yoksa fikirlerinizi, "ihsan edilmiş iman" sandığınız kanaatleriniz gibi içinde bulunduğunuz çağın değerleri ve kabulleri mi etkiliyor? köleliğe karşı olan bir çağda ve az çok köleliğe karşı bir toplumda yaşadığınız için bu kadar kıvırıyor olmayasınız? ayrıca bunun gibi pek kıymetli imanınızın tek kaynağı da müslüman bir çevrede doğup büyümeniz gibi tamamen tesadüfi ve zayıf bir olgu mu?

Link to post
Sitelerde Paylaş
veda hutbesinin konuyla ilgili bölümü :

"...."Ey insanlar!

"Cenab-i Hakk her hak sahibine hakkini vermistir. Her insanin mirastan hissesini ayirmistir. Mirasciya vasiyet

etmeye lüzüm yoktur. Cocuk kimin döseginde dogmussa ona aittir. Zina eden kimse icin mahrumiyet vardir.

Babasindan baskasina ait soy iddia eden soysuz yahut efendisinden baskasina intisaba kalkan köle, Allah'in,

meleklerinin ve bütün insanlarin lanetine ugrasin. Cenab-i Hakk, bu gibi insanlarin ne tevbelerini, ne de adalet

ve sehadetlerini kabul eder..."

girişte söyledim ama tekrar söyleyelim : bu beyanların yer aldığı hutbe veda hutbesi dir. yani ayetler gibi iniş zamanıydı o zamanki koşullardı estekti köstekti yok. artık ne amaçlanıyorsa ne söylenecekse söylenmesi lazım. köleliği kaldırma amacında olan bir dinin peygamberinin de en geç bu hutbede konuyu kesin bir şekilde kapatması lazım. zira asli kaynaklar olan kuran ve sünnet bitiyor.

ancak muhammed köleliği kaldırmak yerine ne diyor bu hutbede? efendisinden başkasına aidiyet iddia eden köle allahın meleklerin ve bütün insanlığın lanetine uğrasın! suçu sadece efendisinin mülkiyetini reddetmek oan bir kölenin koskoca allahın yetmedi meleklerin o da yetmedi tüm insanların lanetine uğraması ne demek oluyor. ne bu şiddet bu celal. zavallı bir kölenin sahibiyle olan ilişkisi için neden allah ve onun tüm mahlukatı (nurcu gibi konuştum ama neyse) lanet yağdırıyor. sen misin efendine karşı gelen al sana gazabın lanetin en büyüğü! köleliği tedricen kaldırma niyetinde olan (!) bir dinin peygamberi kölelik bağlarını zayıflatması gerekirken köle üzerindeki mülkiyeti allahı ve melekleri olaya dahil ederek sağlamlaştıran bu sözleri nasıl söyleyebiliyor.

yalnız anlayamadığım bir husus var. müslüman arkadaşlar neden köleliği islamdan uzaklaştırmak için çırpınarak komik duruma düşüyorlar? bir dine inanıyorsun ve savunuyorsun. bu dinin en temel kaynaklarında da kesin bir köle-hür ayrımı var. (ayetlere değinmedim. muhtemelen bu başlık altında çoğu dile getirildi ama isteyene bir derleme de yaparız). o zaman ne demeye yok tedrici kaldırıldı yok o zamanki köle şimdiki zamanın işçisi demektir (ki bu iddia komik ötesi. ayrıntılarına girmiyorum bile) vs. gibi dansözlüklere tenezzül ediyorlar? modern düşünceler kölelik sınıf ayrımı vb. fikirleri kaldırmadan önce bu son derece doğal bir ayrımdı. muhammede göre de öyleydi. size göre de öyle olması lazım.

yoksa fikirlerinizi, "ihsan edilmiş iman" sandığınız kanaatleriniz gibi içinde bulunduğunuz çağın değerleri ve kabulleri mi etkiliyor? köleliğe karşı olan bir çağda ve az çok köleliğe karşı bir toplumda yaşadığınız için bu kadar kıvırıyor olmayasınız? ayrıca bunun gibi pek kıymetli imanınızın tek kaynağı da müslüman bir çevrede doğup büyümeniz gibi tamamen tesadüfi ve zayıf bir olgu mu?

Yiğenim bu hangi veda hutbesi. Yani hangi mezhebin veya akımın kabul ettiği hutbe ? Bundan bi kaç tane olduğunu bilmiyorsun galiba sen.

Ayrıca yukarda yazılanları hiç okumamışsın.. hutbeyle hadisle madisle olmaz bu işler, bunları delil diye getirmeyin. yaylan

Link to post
Sitelerde Paylaş
Yiğenim bu hangi veda hutbesi. Yani hangi mezhebin veya akımın kabul ettiği hutbe ? Bundan bi kaç tane olduğunu bilmiyorsun galiba sen.

Ayrıca yukarda yazılanları hiç okumamışsın.. hutbeyle hadisle madisle olmaz bu işler, bunları delil diye getirmeyin. yaylan

Sizin gibi üç beş tane online kurancının dünyada esamesi bile okunmaz.Sizlerin hadisleri,siyeri bir tarafa atarak, kendi keyfinize göre yaptığınız kuran yorumları ne,islamı,ne müslümanları nede bizleri bağlar. 1400ü aşkın süredir müslümanların ezici çoğunluğu bunları islam diye alıp kabul etmiş ve halende bu anlayış devam ediyorsa sizede .... düşer.

Hadi bakalım asıl sen şimdi yaylan.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Yiğenim bu hangi veda hutbesi. Yani hangi mezhebin veya akımın kabul ettiği hutbe ? Bundan bi kaç tane olduğunu bilmiyorsun galiba sen.

Ayrıca yukarda yazılanları hiç okumamışsın.. hutbeyle hadisle madisle olmaz bu işler, bunları delil diye getirmeyin. yaylan

Bazı ayetlerin tek bir şahidi ve çoğunluğunun iki şahidi varken, veda hutbesinin yüzbin şahidi vardır ve tevatürle sabittir a benim müslümanım... İşinize öyle geldi mi "yalnız Kur'an", işinize başka türlü gelirse "sebeb-i nüzul", durum değişirse "tevatür", dansedip durun kıvırtkan müslüman dansözler sizi... Kimisi gelir hadis anlatır, kimisi gelir "yalnız Kur'an" diye vır vır eder durur.. "Dinimiz uyduruk" demeye bir türlü yetmez yürekleri...

Link to post
Sitelerde Paylaş

hadis kitaplarında bu hutbenin üç ayrı versiyonu bulunmaktadır.

Binlerce kişi tarafından şahit olunan böyle bir olayın bile bir tutarlılık içinde nakledilememesi, hadis kitaplarındaki bozukluğun bir göstergesi olarak değerlendirilmelidir:

1. Birinci versiyon,"Ben size, eğer sarılırsanız asla doğru yoldan sapmayacağınız,"ALLAH'ın kitabını ve Ehli Beytimi" bırakıyorum.

(Müslim 44/4,no:2408; İbni Hanbel 4/366; Darimi23/1,no:3319) Bu, Şii Müslümanlar tarafından uydurulan versiyondur.

2 İkinci versiyon,"Ben size, eğer sarılırsanız asla doğru yoldan sapmayacağınız,"ALLAH'ın kitabını ve sünnetimi" bırakıyorum.

(Muvatta 46/3) Bu da sünni müslümanlar tarafından uydurulan versiyondur.

3. Üçüncü versiyon:"Ben size, eğer sarılırsanız asla doğru yoldan sapmayacağınız,"ALLAH'ın Kitabını " bırakıyorum." Müslim 15/19, no:1218 ; İbni Mace,25/84, Ebu Davud,11/56

Acaba 3 ayrı yerdemi okunmuş bu hutbe ? AKIL pls.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Evet sevgili candamar:

O bizim sünni ateist moderatörümüz sevgili Andromedadır :P

Kur'an ayetlerinin de farklı versiyonları vardır biliyor musun ? Sahabelerin bir kısmının kendi Kur'an'ları vardır bunu bilir misiniz siz?...Öyle "sadece Kur'an" diye uyduruk iddialar ortaya atarak bu işten sıyrılmak o kadar kolay değil... Hem veda hutbesi ile ilgili bildirilen ayrı rivayetlerin çoğunun (20 küsürdür) öyle birbirinden çok fazla bir ayrılığı falan da yok... Veda hutbesini falan reddedemezsiniz yani; sizi gidi kıvırtkanlar sizi...

Link to post
Sitelerde Paylaş
hadis kitaplarında bu hutbenin üç ayrı versiyonu bulunmaktadır.

Binlerce kişi tarafından şahit olunan böyle bir olayın bile bir tutarlılık içinde nakledilememesi, hadis kitaplarındaki bozukluğun bir göstergesi olarak değerlendirilmelidir:

1. Birinci versiyon,"Ben size, eğer sarılırsanız asla doğru yoldan sapmayacağınız,"ALLAH'ın kitabını ve Ehli Beytimi" bırakıyorum.

(Müslim 44/4,no:2408; İbni Hanbel 4/366; Darimi23/1,no:3319) Bu, Şii Müslümanlar tarafından uydurulan versiyondur.

2 İkinci versiyon,"Ben size, eğer sarılırsanız asla doğru yoldan sapmayacağınız,"ALLAH'ın kitabını ve sünnetimi" bırakıyorum.

(Muvatta 46/3) Bu da sünni müslümanlar tarafından uydurulan versiyondur.

3. Üçüncü versiyon:"Ben size, eğer sarılırsanız asla doğru yoldan sapmayacağınız,"ALLAH'ın Kitabını " bırakıyorum." Müslim 15/19, no:1218 ; İbni Mace,25/84, Ebu Davud,11/56

Acaba 3 ayrı yerdemi okunmuş bu hutbe ? AKIL pls.

Veda hutbesi tek değildir,veda hutbeleri vardır,hepside sağlamdır.Evet üç ayrı yerde.Arafatta,müzdelifede, ve minada. Ama siz nerden bileceksiniz ki bunları?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...