Revolution 0 Oluşturuldu: Ekim 1, 2008 Raporla Share Oluşturuldu: Ekim 1, 2008 Konuya girmeden önce önemli olmasa da başlık açıklamasının tamamını buraya yazayım 1700 yıl arayla yaşayan iki farklı Meryem aynı kişi olarak Kuran'a alınmıştır Öncelikle şunu belirtelim ki İmran adı Amram'ın Arapça telaffuzudur ve Amram da Yahudilerin Mısır'da bulundukları dönemde Levi kızı Yokebed'in kocasıdır. Eski Ahit'e (Ahdi alatik'e) göre Yokebed'in Amram'dan (ikisi erkek, biri kız) üç çocuğu olmuştur, ki adları "Musa", "Harun" ve "Miriam"dır (bkz. Tevrat/ Sayılar, Bap 26: 59). "Miriam" adı Arapçada "Meryem" olarak telaffuz edilir. Bundan dolayıdır ki Harun'un kız kardeşi olan Meryem (Miriam) ile İsa'nın anası olan Meryem, aynı kimseymiş gibi Kur'an'a girmiştir. Ne var ki İsa'dan 1700 yıl önce yaşadığı kabul edilen ve Harun'un kız kardeşi olan İmran kızı Meryem'in İsa adında bir çocuğu olmamıştır. Tahrim 12 - Irzını korumuş olan, İmrân kızı Meryem'i de Allah örnek gösterdi. Biz, ona ruhumuzdan üfledik ve Rabbinin sözlerini ve kitaplarını tasdik etti. O, gönülden itaat edenlerdendi. Buradaki "ruhumuzdan üflemiştik" sözleri, Meryem'in İsa'ya hamile kalmasının ifadesidir. Ali İmran suresinden buraya koyduğum 10 ayeti okursanız büyük yanlışlığı görebilirsiniz Ali İmran 35 - İmran'ın karısı: "Rabbim, karnımdakini tam hür olarak sana adadım, benden kabul buyur, şüphesiz sen işitensin, bilensin." demişti. Ali İmran 36 - Onu doğurunca -Allah onun ne doğurduğunu bilip dururken- şöyle dedi: "Rabbim, onu kız doğurdum; erkek, kız gibi değildir. Ona Meryem adını verdim. Onu ve soyunu koğulmuş şeytanın şerrinden sana ısmarlıyorum". Ali İmran 37 - Bunun üzerine Rabbi onu güzel bir şekilde kabul buyurdu ve onu güzel bir bitki gibi yetiştirdi ve Zekeriyya'nın himayesine verdi. Zekeriyya ne zaman kızın bulunduğu mihraba girse, onun yanında yeni bir yiyecek bulurdu. "Meryem! Bu sana nereden geldi?" deyince, o da: "Bu, Allah katındandır." derdi. Şüphesiz Allah, dilediğine hesapsız rızık verir. Ali İmran 39 - Zekeriyya mabedde namaz kılarken melekler ona: "Allah sana, Allah'dan bir kelimeyi doğrulayıcı, efendi, nefsine hakim ve iyilerden bir peygamber olarak Yahya'yı müjdeler." diye ünlediler. Ali İmran 40 - Zekeriyya: "Ey Rabbim, benim nasıl oğlum olabilir? Bana ihtiyarlık gelip çattı, karım ise kısırdır." dedi. Allah: "Öyledir, fakat Allah dilediğini yapar." buyurdu. Ali İmran 42 - Hani melekler: "Ey Meryem! Allah seni seçti, seni tertemiz yarattı ve seni dünya kadınlarına üstün kıldı. Ali İmran 43 - Ey Meryem! Rabbine divan dur ve secdeye kapan ve rüku' edenlerle beraber rüku' et" demişlerdi. Ali İmran 44 - İşte bu, sana vahyettiğimiz gayb haberlerindendir. (Yoksa) "Meryem'i kim himayesine alıp koruyacak?" diye kalemlerini (kur'a için) atarlarken sen yanlarında değildin. (Bu hususta) Tartışırlarken de yanlarında bulunmadın. Ali İmran 45 - Melekler şöyle demişti: "Ey Meryem! Allah sana kendisinden bir kelimeyi müjdeliyor ki, adı Meryem oğlu İsa Mesih'dir; dünyada da ahirette de itibarlı, aynı zamanda Allah'a çok yakınlardandır. Ali İmran 47 - (Meryem): "Ey Rabbim, bana bir beşer dokunmamışken benim nasıl çocuğum olur?" dedi. Allah: "Öyle ama, Allah dilediğini yaratır, bir şeyin olmasını dilediğinde ona sadece 'ol!' der, o da hemen oluverir." dedi. Özetle burada İmran’ın karısı,doğurduğu kızını (Meryem’i) Zekeriya’nın himayesine verir.Melekler Zekeriya’ya;gelecekte Meryem’e İsa’yı doğuracağını haber verileceğini söylerler Burada büyük bir yanlışlığa düşülmüştür zira İmran’ın kızı Meryem,Musa ve Harun’un kız kardeşidir ve İsa’nın annesi Meryem'le arasında 1700 yıl fark vardır.Oysa bu iki farklı insan Kuran'da aynı kişi olarak anlatılmıştır Devam edelim Meryem 17 - Sonra ailesiyle kendisi arasına bir perde koymuştu. Biz ona meleğimiz (Cebrail)i gönderdik de ona tam bir insan şeklinde göründü. Meryem 18 - Meryem: "Ben senden Rahmân (olan Allah) a sığınırım. Eğer Allah'dan korkuyorsan (dokunma bana)" dedi. Meryem 19 - Melek: "Ben, sana temiz bir oğlan bağışlamak için, Rabbinin gönderdiği bir elçiyim" dedi. Meryem 20 - Meryem: "Benim nasıl çocuğum olabilir? Bana hiçbir insan dokunmamıştır. Ben iffetsiz de değilim" dedi. Meryem 21 - Melek: "Bu, dediğin gibidir. Ancak Rabbin buyurdu ki: Bu (babasız çocuk vermek), bana pek kolaydır. Hem biz onu nezdimizden insanlara bir mucize ve rahmet kılacağız. Hem, bu önceden (ezelde) kararlaştırılmış bir iştir." dedi. Meryem 22 - Nihayet (Allah'ın emri gerçekleşti) Meryem İsa'ya gebe kaldı ve o haliyle uzak bir yere çekildi. Meryem 23 - Sonra doğum sancısı onu bir hurma dalına tutunup dayanmaya zorladı. "Keşke bundan önce ölseydim de unutulup gitseydim" dedi. Meryem 24 - Melek, Meryem'e, aşağı tarafından şöyle seslendi. "Sakın üzülme, Rabbin alt tarafında bir ırmak akıttı." Meryem 25 - "Hurma dalını kendine doğru silkele, üzerine devşirilmiş taze hurmalar dökülsün." Meryem 26 - "Ye, iç, gözün aydın olsun. Eğer insanlardan birini görürsen, ben Rahmân (olan Allah)a bir oruç (susmak) adadım. Onun için bugün hiçbir kimseyle konuşmayacağım" de. Meryem 27 - Sonra Meryem onu (İsa'yı) yüklenerek kavmine getirdi. Onlar (hayretler içinde şöyle) dediler: "Ey Meryem! doğrusu sen görülmemiş bir şey yaptın." Meryem 28 - "Ey Harun'un kızkardeşi! Senin baban kötü bir adam değildi, annen de iffetsiz bir kadın değildi." Burada da (Musa’nın kardeşi olan) Harun’un kızkardeşi Meryem’le İsa’nın annesi Meryem birbirine karıştırılmış,aynı kişi olarak anlatılmıştır. Tüm bunlardan özetle Tevrat'ta İmranın kızı,Musanın ve Harun'un kız kardeşi olarak gösterilen Meryem'le;1700 yıl sonra yaşayıp İsa'ın annesi olan Meryem farklı kişiler oldukları halde,büyük bir yanlışlığa düşülerek Kuran'a aynı kişi olarak alınmıştır Link to post Sitelerde Paylaş
iLLeGaLTM 0 Ekim 1, 2008 gönderildi Raporla Share Ekim 1, 2008 gönderildi Kuranda değilde eski ahidte bir yanlışlık olmasın? Link to post Sitelerde Paylaş
sokrates_ 0 Ekim 1, 2008 gönderildi Raporla Share Ekim 1, 2008 gönderildi Harun, İsa'nın dayısı yani? Link to post Sitelerde Paylaş
Revolution 0 Ekim 1, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 1, 2008 gönderildi Kuranda değilde eski ahidte bir yanlışlık olmasın? İsanın harun isminde dayısı ve imran isminde dedesi olduğunu kanıtlayacak bir şeyin var mı? Link to post Sitelerde Paylaş
Revolution 0 Ekim 1, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 1, 2008 gönderildi (düzenlendi) Harun, İsa'nın dayısı yani? İmran da dedesi maalesef müslümanlara göre öyle Ekim 1, 2008 tarihinde Revolution tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Revolution 0 Ekim 1, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 1, 2008 gönderildi Bu arada yanlışlık Eski Ahit'teyse ve gerçekten İsa'nın annesi Meryem'in Harun isminde kardeşiyle İmran isminde babası varsa 1700 yıl önce yaşayan Meryem'in de aynı şekilde Harun isminde kardeşi ve yine aynı şekilde İmran isminde babası olmasının Eski Ahit'e yanlışlıkla yazılmış olması biraz(!) tesadüfe kaçmaz mı? Link to post Sitelerde Paylaş
Berke_Han 0 Ekim 1, 2008 gönderildi Raporla Share Ekim 1, 2008 gönderildi kafir turan dursun bunun yuzunden islamdan suphe dusmus.muftu olmus ama tevratin muharref oldugunu anlamamis.biz kafir turan dursun deiliz.aklimiz var Link to post Sitelerde Paylaş
sokrates_ 0 Ekim 1, 2008 gönderildi Raporla Share Ekim 1, 2008 gönderildi (düzenlendi) Musa ile Harun'un babası Amram, Meryem'in babası İmran, İmran'la Amram karışmış sonrada Meryem'lerde karışmış..Bildiğim şey Muhammed'in gerçekten Eski Ahid'i tam bilmediği..Kulaktan dolma bilgilerle hareket ediyor. Ekim 1, 2008 tarihinde sokrates_ tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
kutsalyaratik 0 Ekim 1, 2008 gönderildi Raporla Share Ekim 1, 2008 gönderildi Bir kac gun icinde Kurandaki o ayetleride duzeltirler, kafani yorma. Hemen parantezler falan derken isi baglar diyanet Link to post Sitelerde Paylaş
Revolution 0 Ekim 1, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 1, 2008 gönderildi kafir turan dursun bunun yuzunden islamdan suphe dusmus.muftu olmus ama tevratin muharref oldugunu anlamamis.biz kafir turan dursun deiliz.aklimiz var Tevrat nasıl bu şekilde değiştirilmiş Eski ahid m.ö 100 yılında tamamlanmıştır bu şekilde değişiklik münkün müdür bu nasıl bir aymazlık birileri kuranı karalamak için tevrata musanın kardeşi harunun imran adında babası ve meryem adında kız kardeşi var diye palavra ekleyecek bence kuranın yanlışlıklarla dolu olduğunu anlamayan sizlersiniz bir de Turan Dursun'a kafir deyip bunlara geçerli bir cevabı olmayan yobazlar gölge etmesin Link to post Sitelerde Paylaş
Revolution 0 Ekim 1, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 1, 2008 gönderildi (düzenlendi) Musa ile Harun'un babası Amram, Meryem'in babası İmran, İmran'la Amram karışmış sonrada Meryem'lerde karışmış..Bildiğim şey Muhammed'in gerçekten Eski Ahid'i tam bilmediği..Kulaktan dolma bilgilerle hareket ediyor. Musa,Harun ve Meryem'in babası Amran'dır İmran,Amran'la karışmamış Kuran'a arapça telafuz olarak alınmıştır da diğer yerler birbirine karıştırılmıştır Ekim 1, 2008 tarihinde Revolution tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Gizli Uye 0 Ekim 1, 2008 gönderildi Raporla Share Ekim 1, 2008 gönderildi Bir kac gun icinde Kurandaki o ayetleride duzeltirler, kafani yorma. Hemen parantezler falan derken isi baglar diyanet Aynen oyle kutsal yaratik! Online kurancilar bu gibi konulari izliyorlar misafir olarak. Bunlarin ustleride var. Sonra guzel bir ayar cekiyorlar kurana. Bu isler boyle yuruyor burada. Link to post Sitelerde Paylaş
sokrates_ 0 Ekim 1, 2008 gönderildi Raporla Share Ekim 1, 2008 gönderildi (düzenlendi) Seyit Ali, Harun Musa'nın kardeşi değil mi? Meryem Harun'un kızkardeşi nasıl oluyor? Bunu sadece Kuran'dan anlatın bize.. Tamam Eski Ahid'i yoksaydın.. Meryem Harun'un kardeşi nerden oluyor? Ekim 1, 2008 tarihinde sokrates_ tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Revolution 0 Ekim 1, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 1, 2008 gönderildi Seyit Ali, Harun Musa'nın kardeşi değil mi? Meryem Harun'un kızkardeşi nasıl oluyor? Bunu sadece Kuran'dan anlatın bize.. Tamam Eski Ahid'i yoksaydın.. Meryem Harun'un kardeşi nerden oluyor? İmran'ın da kızı bunu da ekleyelim Link to post Sitelerde Paylaş
sokrates_ 0 Ekim 1, 2008 gönderildi Raporla Share Ekim 1, 2008 gönderildi (düzenlendi) İmran'ın da kızı bunu da ekleyelim Meryem'in İmranın kızı olmasıyla ilgili bir sorunum yok.. Araya Harun nerden girmiş onu anlayalım değerli Kuran takipçilerinden. Ekim 1, 2008 tarihinde sokrates_ tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Revolution 0 Ekim 1, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 1, 2008 gönderildi Meryem'in İmranın kızı olmasıyla ilgili bir sorunum yok.. Araya Harun nerden girmiş onu anlayalım değerli Kuran takipçilerinden. İsa'nın annesi Meryem'in İmran adında babası olduğuna dair (Kuran dışında) herhangi bir kaynak var mı? Link to post Sitelerde Paylaş
sokrates_ 0 Ekim 1, 2008 gönderildi Raporla Share Ekim 1, 2008 gönderildi (düzenlendi) İsa'nın annesi Meryem'in İmran adında babası olduğuna dair (Kuran dışında) herhangi bir kaynak var mı? Meryem'in babası İncil'de belirtilmemiş.. Eski Ahid'de Musa-Harun-Miryam 3 kardeş. Yeni Ahid'de İsa'nın Annesi Meryem..Eski Ahid'de Miryam'la alakası yok..Aralarında yüzlerce yıl fark var.. Ama Kuran Yeni Ahid'deki Meryem'i Eski Ahid'deki Meryem'le aynı görüyor ,İsa'nın annesine Ey Harun'un kızkardeşi diyerek... Bu durumda Musa ve Harun İsa'nın dayısı Ekim 1, 2008 tarihinde sokrates_ tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Revolution 0 Ekim 1, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 1, 2008 gönderildi Başka sitelerde araştırırken bu konu hakkında bulduğum bir savunma ateist forumu diye girdigin yer, ne yazikki ateist kimligine bürünmüs misyonerlerin bulustugu ortamdir. Yukaridaki yaziya bakarsan, kurani kerimi elestirirken dayanak olarak bozulmus kitaplari göstermekteler ve aba altindan misyonerlik propagandasini yapmaktalar. bozulmus kitaplarinin bir sekilde ilgi uyanmasini saglamaktalar. fi zilalil kuran tefsiri acip baktigimizda: "Ey Harun'un kız kardeşi, senin ne baban kötü bir adamdı ve ne de annen iffetsiz bir kadındı." Adamların dilleri çözülmüş, Hz. Meryem'i paylama ve kınama yağmuruna tutmuşlar; "Ey Meryem, sen çok utandırıcı bir suç işledin" diyorlar, bağışlanmaz bir rezaletin damgasını yediğini yüzüne vuruyorlar. Arkasından öfkeleri acı bir alaya dönüşüyor; kendisine "Ey Harun'un kız kardeşi" diye sesleniyorlar. Hz. Harun seçkin bir peygamberdir. Sağlığında kutsal mabedin bakımını yürütmüş ve ölümünden sonra bu görevi soyundan gelenlere devretmiştir. Sen ki, kendini ibadete vermekle ve mabedin hizmetine adamakla soyunu ona dayandırdın. Ama taşıdığın bu saygın soy bağı nerede, işlediğin rezalet nerede! Bu ikisi hiç birbiri ile bağdaşır mı? Üstelik; "Senin ne baban kötü bir adamdı ve ne de annen iffetsiz bir kadındı. O halde kime çektin de bu çirkin işi yaptın? Senin bu işlediğin rezaleti ancak kötü babaların ve iffetsiz annelerin kızları yapar. Adamların bu suçlamalarını hiç ses çıkarmadan dinleyen Meryem, bu noktada kucağındaki harika çocuğun az önceki tavsiyesini uyguluyor. Okuyoruz. * * * Anlasildigi üzere üstlendigi görev geregi ayni yola bas koyduklari icin kardesi diye hitap var. يَا أُخْتَ هَارُونَ مَا كَانَ أَبُوكِ امْرَأَ سَوْءٍ وَمَا كَانَتْ أُمُّكِ بَغِيّ يَا أُخْتَ هَارُونَ ey harunun kiz kardesi denirken, مَا كَانَ . kim أَبُوكِ senin baban. burada eger ki her ikisi öz kardes olsa idi sizin babaniz derlerdi. Senin baban denmezdi. sizin babaniz denirdi. Bu kisilerin gayesi üzüm yemek degil, bostanci dögmek zaman harcamaya emek vermege hic degmez. Kuranda nasil celiski ariyorlar ama nerelerden ne sekilde cikartmaya calisiyorlar görüyorsunuz. Arapca egitimi olmasa, müslümanlar arabi ilimlerden uzaklassa bu keferelere meydan dogacak ama Allah büyük.. bakin bozduklari kitaplarindan bozulmus incillerinden celiski yumagi: Hz. İsa'nın, yeniden dirilerek zuhur ettiğini Havarilere ilk olarak haber veren kişiler, Matta'ya göre iki Meryem, Markos'a göre Mecdelli Meryem ve iki öğrenci, Luka'ya göre sadece iki öğrenci, Yuhanna'ya göre sadece Mecdelli Mer¬yem'dir. Hz. İsa, yeniden dirildikten sonra Havarilere ve diğer öğrencilerine Sinoptik İncillere göre sadece bir kere görün¬müş, ama Yuhanna'ya göre üç kere görünmüştür bunlardan cok ama hic biri cevap veremiyor. bunlari gizlemek icin türlü hilelere basvuran hatta böyle kitap cikartanlari satin almaya calisirken arabi ilimlerden uzak kisilerin aklina karistirmaya calisiyorlar.. insaallah cevap verilmistir. Kurani kerimde benzeri hitap sekilleri arastiracaktim ancak vaktim yoktu. araf 151 de cogul hitaba bir örnek var. hz. musa ve kardesi harun icin.. selam sevgi ve dua ile Link: http://www.mollacami.com/konu/kuran-da-mer...arun-11442.html Dansözlüğün bu kadarına pes Güya İsa'nın annesi Meryem Musa'nın kardeşi Harun'un soyundan geliyormuş Anlasildigi üzere üstlendigi görev geregi ayni yola bas koyduklari icin kardesi diye hitap var. Ama nedense 1700 yıl önceki Meryem'in kardeşi Harun için söylemişler tesadüfe(!) bak Önceki Meryem'in de kardeşi Harun'du Türk filmlerini aratmayacak derecede tesadüf Böyle bir tesadüfü savunmakla kalmıyor bir de aynı yola başkoydukları için kardeşi demişler diye eşi benzeri görülmemiş dansözlük figürleri sergiliyorlar Ayrıca İmran'ın kızı olduğundan da bahsediliyor Kuran'da bunu savunmak için nasıl bir dansözlük yapacaklar acaba? Merakla bekliyoruz Link to post Sitelerde Paylaş
sokrates_ 0 Ekim 1, 2008 gönderildi Raporla Share Ekim 1, 2008 gönderildi Evet kızkardeş ibaresinin veciz olduğu şeklinde bir savunma yapılmış.Pek kabul edilebilir gelmiyor. Link to post Sitelerde Paylaş
jadi 0 Ekim 1, 2008 gönderildi Raporla Share Ekim 1, 2008 gönderildi Kuranda değilde eski ahidte bir yanlışlık olmasın? eğer ayetleri dikkatle incelerseniz kuranın kendi içersinde bir çelişki içerdiğini görürsünüz Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts