Jump to content

Peygamberlerin Günahları


Recommended Posts

İsmet’, kötülük ve günahlardan korunmuş olma, masum olma demektir.

İsmet, peygamberlerde bulunması vacip olan sıfatlardan biridir. Peygamberler, insan olmaları nedeniyle günah işleme gücüne sahip oldukları halde, Allah (c.c.) tarafından korunmuşlardır. İşte, onların bu özellik ve sıfatlarına ‘İsmet’ denir. Çünkü peygamberler, gerek sözlerinde ve gerekse davranışlarında kendilerini lekeleyecek, değerlerini düşürecek bütün hatalardan korunmuşlardır.

http://www.islamahlaki.com/kitap/iyi_ahlak/ismet.htm

Necm/ 2. Arkadaşınız (Muhammed) sapmadı, azmadı.

Şia'ya göre, peygamberlerin, doğumlarından itibaren;

Mutezilenin çoğunluğuna göre, bulûğ çağından itibaren;

Ehl-i sünnet'in çoğunluğuna göre ise, vahiyden sonra masumiyetleri vacipmiş.

Doğru mu acaba?

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslam, tüm peygamberleri günahsız sayarken, bir kesimi günahsızlığı esnetip büyük günahlar işlememiş olarak kabul eder. Kimi kesim ise tüm peygamberlerin seçilmiş olduğunu ve her türlü

günahtan arınmış olduklarını öne sürer.

Ehli sünnete göre büyük günah işleyen münafıktır. Münafıkın cezası ise en şiddetli ebedi azaptır.

Bakalım neymiş büyük günahlar:

1- Haksız yere adam öldürmek.

2- Zinâ etmek.

3- Livâta etmek. ( ters ilişkide bulunmak)

4- Şarâb ve her türlü alkollü içkileri içmek.

5- Hırsızlık etmek.

6- Uyuşturucu kullanmak.

7- Başkasının malını cebren almak. Ya’nî zorla almak.

8- Yalancı şâhidlik yapmak

9- Ramazan orucunu, özürsüz, müslümanların önünde yimek.

10- Fâiz alıp-vermek.

11- Çok yemîn etmek.

12- Anne-babasına âsî olmak, karşı gelmek.

13- Yakın, sâlih akrabayı ziyâret etmemek.

14- Muharebede, harbi terk edip düşman karşısından kaçmak.

15- Haksız yere yetîmin malını yimek.

16- Terâzisini ve ölçeğini hak üzere kullanmamak.

17- Namazı vakti girmeden önce veyâ vakti çıktıktan sonra kılmak.

18- Mü’min kardeşinin gönlünü kırmak. Kâ’beyi yıkmakdan dahâ büyük günâhdır. Allahü teâlâyı en ziyâde inciten küfrden sonra, kalb kırmak gibi büyük günâh yokdur.

19- Resûlullahın “sallallahü aleyhi ve sellem” söylemediği sözü söylemek ve Ona isnâd eylemek.

20- Rüşvet almak.

21- Malın zakâtını ve öşrünü vermemek.

22- Gücü yeten kimse, günâh işleyeni görünce, men etmemek.

23- Canlı hayvanı ateşde yakmak.

24- Kur’ân-ı azîm-ûş-şânı öğrendikden sonra, okumasını unutmak.

25- Allahü azîm-ûş-şânın rahmetinden ümîdini kesmek.

26- Müslümân olsun, kâfir olsun, insanlara hıyânet etmek. Hainlik yapmak.

27- Domuz eti yemek.

28- Resûlullahın Eshâbından herhangi birisini sevmemek ve söğmek.

29- Karnı doydukdan sonra yemeğe devâm etmek.

30- Kadın, vazifesini özürsüz yapmamak.

31- Kadınlar, kocasından izinsiz ziyârete gitmek.

32- Bir nâmûslu kadına, fâhişe demek.

33- Müslümanlar arasında söz taşımak.

34- Avret mahallini başkasına göstermek. Erkeğin göbekle dizi arası, kadının, saçı, kolu, bacağı avretdir. Başkasının avret yerine bakmak da harâmdır.

35- Besmelesiz kesilen hayvanı yimek ve başkasına yidirmek.

36- Emânete hıyânet etmek.

37- Müslümânı gıybet etmek.

38- Hased etmek.

39- Allahü azîm-ûş-şâna şirk koşmak.

40- Yalan söylemek.

41- Kibrlilik, kendini üstün görmek.

42- Ölüm hastasının vârisden mal kaçırması.

43- Bahîl, çok hasîs,cimri olmak.

44- Dünyâya muhabbet etmek.

45- Allahü teâlânın azâbından korkmamak.

46- Harâm olanı, harâm i’tikâd etmemek.

47- Halâl olanı, halâl i’tikâd etmemek.

48- Falcıların falına, gaybdan haber vermesine inanmak.

49- Dîninden dönmek, mürted olmak.

50- Özrsüz, yabancı kadınına, kızına bakmak.

51- Kadınların dar elbise giymesi.

52- Erkeklerin kadın elbisesi giymesi.

53- Kabe-i şerifte günâh işlemek.

54- Vakti gelmeden ezân okumak ve namaz kılmak.

55- Kanûnlara âsî olmak, karşı gelmek.

56- Hanımının anasına sövmek.

57- Ettiği iyiliği başa kakmak.

58- İpek giymek [erkekler için].

59- Câhillikde ısrar etmek. Ehl-i sünnet i’tikâdını, farzları, harâmları ve lüzûmlu olan her bilgiyi öğrenmemek.

60- Allahü teâlâdan ve islâmiyyetin bildirdiği ismlerden başka şey söyliyerek yemîn etmek.

61- Zaruri öğrenmesi gereken ilmden kaçınmak.

62- Câhilliğin musîbet olduğunu anlamamak.

63- Küçük günâhı tekrar işlemekde ısrar etmek.

64- Bir namaz vaktini kaçıracak zemân kadar cünüb gezmek.

65- Âdetli ve lohusa hâlinde hanımına yakın olmak.

66- Tegannî eylemek. Ahlâksız şarkıları söylemek, müzik, çalgı aletleri kullanmak.

67- İntihâr etmek, ya’nî kendini öldürmek.

Ayrıca;

Müt’a nikâhı, muvakkat nikâh harâmdır. Kadınların, kızların, başı, saçı, kolları, bacakları açık sokağa çıkmaları harâm olduğu gibi, ince, süslü, dar, hoş kokulu elbise ile çıkmaları da harâmdır.

Kaba avret yerleri dar elbise ile örtülmüş kadına, şehvetsiz de bakmak harâmdır. Yabancı kadının iç çamaşırlarına şehvetle bakmak harâmdır. Sıkı, dar örtülmüş, kaba olmıyan avret yerlerine şehvetle bakmak harâmdır. Şehvete, harâma sebeb olan resmleri yapmak, basmak, resm etmek harâm olur. [Harâmlara ne olurmuş demek küfr olur].

Geçmiş evliyâya dil uzatmak, onlara câhil demek, sözlerinden şerî’ate uymıyan mânâlar çıkarmak, öldükden sonra da kerâmet gösterdiklerine inanmamak ve ölünce velîlikleri biter sanmak ve onların kabirleri ile bereketlenenlere mâni’ olmak, müslümanlara sû’izan, zulüm etmek, mallarını gasb etmek gibi ve hased, iftirâ ve yalan söylemek ve gıybet etmek gibi harâmdır.

Demek ki hiçbir peygamber yukarıda sayılan günahları işlememiş, harama yanaşmamış.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Nasıl bir seçimse ve seçkinlikse bu, İbrahim peygamber, oğulları İsmail ve İshak peygamber, torunu Yakup peygamber, Torununun oğlu Yusuf peygamber, torununun torununun torunu peygamber...

Hepsi de seçkin, seçilmiş, masum, ismet insanlar. :rolleyes:

Yoksa masum değiller de Allah'ın lutfuyla günahları silinmiş, affedilmiş torpillilerden mi bunlar?

Fetih suresi şöyle başlar:

Biz sana doğrusu apaçık bir fetih ihsan ettik.

Ki böylece Allah, senin geçmiş ve gelecek günahını bağışlasın. Sana olan nimetini tamamlasın ve seni doğru bir yola iletsin.

Şimdi durum değişti. Demek ki İslamcıların dediği gibi değilmiş.

Aslında peygamberler, peygamber olmadan ve olduktan sonra günah işleyebiliyormuş.

Ama Allah, onları herhangi bir işte başarı ihsan ediyor ve bu başarıdan dolayı geçmiş ve gelecekteki tüm günahlarını affediyormuş.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Öyleyse bu İslamcıların kraldan çok kralcı olmalarının mantığı nedir?

Adamlar Allah'ın yerine hüküm veriyorlar.

Ayetleri dahi hadisle neshediyorlar.

Hadislerdeki gaybi haberleri toplasanız ayetlerden çok daha fazla.

Peygamberlerden daha fazla vahiy almışlar sanki.

Kur'an peygamberin günahından söz ederken, bunların " Peygamberler günah işlemez" hükmünü vermeleri ayete karşı gelmek ve Allah'ı yalanlamak değil midir?

Bu yalanlamanın boyutu bununla kalmıyor.

Örneğin Davud'un komutanının karısını kapatması ve tecavüzü, komutanını hileli bir savaş ile ölüme göndermesi Tevrat'ta uzun uzun anlatıldığı ve Kur'an'da da kısaca ima edilmesine rağmen İslamcılar tarafından şiddetle reddediliyor ve Tevrat'ın tahrif edildiği çamuru atılıyor.

Yani, sadece Kur'an ayeti yalanlanmakla kalmıyor, Allah'ın diğer kitapları da reddediliyor.

Peygamberin günahları ile ilgili diğer ayetler:

Mümin/ 55. (Resulüm!) Şimdi sen sabret. Çünkü Allah'ın vadi gerçektir. Günahının bağışlanmasını dile. Akşam-sabah Rabbini hamd ile tesbih et.

Muhammed/ 19. Bil ki, Allah'tan başka tanrı yoktur; kendinin, inanmış erkek ve kadınların günahlarının bağışlanmasını dile. Allah, gezip dolaştığınız ve duracağınız yerleri bilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İlk günah Adem'den.

Hem de günahların en büyüğü sayılır.

Çünkü bizzat Tanrıdan emir aldığı halde riayet etmemiş ve yasak ağacın meyvasından yemiş.

Günahının cezasını da cennetten sürgün edilerek çekmiş.

İbrahim'in günahları çok.

Tevrat'a göre karısı Sara'yı "Kızkardeşim" diye tanıtarak yalan söylüyor.

Evladını kesip öldürerek kurban etmeye kalkışıyor. Cinayete teşebbüs.

Günümüzde böyle bir teşebbüste bulunanı manyak diye tımarhaneye atarlar.

Hizmetkarı Hacer ve ondan olan oğlu İsmail'i çölde ıssız bir yerde terkediyor.

Bu olay Tevrat'ta anlatılırken Tanrı'nın bilgisi doğrultusunda olduğu yazılsa da, gördüğü rüyalara göre hareket eden, oğlunu kesmeye kalkan, karısıyla çocuğunu insansız, ıssız bir çöle bırakan adamı peygamber dahi olsa masum görmek mümkün müdür?

Sokak köpeklerini, kedileri bırakırlar uzak yerlere ki gelmesin geri diye.

Onları dahi ıssız yere değil, yine bir yerleşim bölgesine bırakırlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sevgili Pante,

Eline saglikda,Muhammedin daha coooooooookkkkkkkk günahi varda sen onlari yazmadim.Ben sure ve ayat numaralarini su an yazamayacagim,ama yazima göre sure ve ayatlari bulunabilir.

Adamin biri,bir ayetten yararlanarak ,takip takistirir,cincihli elbiselerini giyer camiye gider.

Muhammet adami görünce cok kizar ve adami iyi bir fircalar.

Tanridan derhal bir ihtar alir,benim serbest ettigimi,sen hanki yetkinle yasaklayabilirsin diye.

Tanri birbaska ayatinda diyorki,benim yarattigim seyleri kullarimin üstünde görmek isterim,adam bu ayattan yararlanarak süslenip camiye gitmisti.

Bir baskas IHTAR ayatida su:Ey Muhammet,aklini basina topla ,yoksa senin sah damarini keserim.

Bunun yaninda kadinlardan ötürü bir sürü suc islemistir.

Kendince suc oldugu söylenilen, bir cok sucuda islemistir Muhammet.

Bu suclar arastirilsa, sanirim bir kitap olabilir cogunluktadir.

Bunlar gayri müslimlerin karilarina,cocuklarina,mallarina konma olarak söylenebilinir.Cünkü yenilen ordunun erkeklerinin kellelerini vurmak o devirde cohcana insancildi.

Savaslar cikarip,öldürülenler haric tabi.

O konuda kimin hakli kimin haksiz oldugu iyi bir arastirma gerektirir.Atarak suclamayi yeyliyemem.

Sevgili Pante Tekrar eline saglik

tolonbeg

Link to post
Sitelerde Paylaş
Eline saglikda,Muhammedin daha coooooooookkkkkkkk günahi varda sen onlari yazmadim.Ben sure ve ayat numaralarini su an yazamayacagim,ama yazima göre sure ve ayatlari bulunabilir.

Sırayla gidiyoruz Tolonbey.

Adem'le başlar, son peygamber Bahaullah Mirza Hüseyin Ali bitiririz.

İbrahim'in oğlu İshak da babasına çekmiş, o da karısını kızkardeşim diye tanıtıyor ve malı götürüyor.

İshak bir ırkçı aynı zamanda. Oğlu Yakup'a Kenan'lı kızlarla asla evlenmemesini öğütlüyor.

İshak'ın oğlu Yakup da büyük bir yalancı. Kardeşi Esav'ın kılığına girip babasına kendisini kutsatıyor. Böylece hem babasını aldatıyor hem de kardeşinin hakkına konuyor. Mal-mülk köle düşkünü. Yakup'la ilgili bir olaya kısaca değinmek istiyorum. Yakup ve ailesi Kenan'da bir bölgeye yerleşiyor. Yakup'un kızı bölgedeki kabilenin beyinin oğluyla yatıyor. Abileri bunu duyunca çok kızıyor. Kabilenin beyi, Yakup'un kızını oğluna istiyor. Ancak Yakup ve oğulları "Biz sünnetsizlere kız vermeyiz. Erkeklerinizin tümü sünnet olursa kızı oğluna veririz." derler.

Çaresiz kabul ederler ve kabilenin tüm erkekleri sünnet olur.

Kabilenin erkekleri sünnet acısı içinde yatarken Yakup'un oğulları kabiledeki tüm erkekleri kılıçtan geçirip öldürürler. Mallarını yağmalarlar. çocuklarını, kadınlarını sahiplenip, alırlar.

Yakup'un oğullarına söylediği ise şudur: "Kenan'lıları bana düşman ettiniz. Ya saldırıp beni ve ailemi öldürürlerse?"

Ne peygamberlik değil mi? "İsmet" bu mu oluyordu acaba?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Katil peygamber Musa

Mısırdan Çıkış-2

10. Çocuk büyüyünce, onu geri getirdi. Firavunun kızı çocuğu evlat edindi. "Onu sudan çıkardım" diyerek adını Musa koydu.

11. Musa büyüdükten sonra bir gün soydaşlarının yanına gitti. Yaptıkları ağır işleri seyrederken bir Mısırlı'nın bir İbrani'yi dövdüğünü gördü.

12. Çevresine göz gezdirdi; kimse olmadığını anlayınca, Mısırlı'yı öldürüp kuma gizledi.

13 Ertesi gün gittiğinde, iki İbrani'nin kavga ettiğini gördü. Haksız olana, "Niçin kardeşini dövüyorsun?" diye sordu.

14. Adam, "Kim seni başımıza yönetici ve yargıç atadı?" diye yanıtladı, "Mısırlı'yı öldürdüğün gibi beni de mi öldürmek istiyorsun?" O zaman Musa korkarak, "Bu iş ortaya çıkmış!" diye düşündü.

15. Firavun olayı duyunca Musa'yı öldürtmek istedi. Ancak Musa ondan kaçıp Midyan yöresine gitti.

Ayetlerden anlaşıldığı gibi Musa haksız yere bir adamın canını alıyor.

Hem de kaza falan da değil, planlı olarak. ( 12. Çevresine göz gezdirdi; kimse olmadığını anlayınca,)

Öldürmekle kalmamış, kuma gizlemiş, öldürdüğünü saklamış.

Bir başka olaya karışacakken cinayetinin görüldüğünü öğrenmiş. "Bu iş ortaya çıkmış!" diyerek kaçmış. Firavun da idam edilmesi için onu aratmaya başlamış.

Ve Allah Yahudiler içinden seçkin insan olarak konuşma özürlü olmasına rağmen Musa'yı peygamber olarak seçmiş. Masum ve ismet bir peygamber. :blink:

Link to post
Sitelerde Paylaş

paylaşım için tşk ler pante,gerçektende peygamberler bayağı ismetlikten pay almamış kişilerdi, yada aslında ismet insanlardı da kendilerine peygamberlik vahiy olduğunda! ismetlikten çıktılar,müslümanlarda hala onların binlerce yıllık pisliklerini örtbas etme nezaketindeler.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 5 months later...

Tevrat, peygamberlerin günahlarını şöyle sıralar:

Adem: İyiyle kötüyü bilme ağacının meyvesini yılanın kışkırtması sonucunda Havva ile birlikte yemesi.

Nuh: Şarap içip sarhoş olması ve oğullarına çırılçıplak görünmesi.

İbrahim: Karısını Mısırlılara kızkardeşi olarak tanıtıp Firavunla evlendirmesi.

Lut: İki kızıyla da yatıp onları hamile bırakması.

Musa: Bir Mısırlıyı öldürüp kuma gizlemesi. Meriva-Kadeş sularında Rab’bin kutsallığını zedelemesi.

Harun: Altından buzağı putu yapması.

Davut: Karısıyla evlenmek için komutanı Hititli Uriya’yı öldürtmesi.

Süleyman: Yaşlılığında Kemoş, Aştoret ve Molek ilahlarına tapması.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Peygamberler günah işlemezmiş peh peh peh..

Muhammed, engelli insanları adam yerine koymayan, suratını ekşiterek bakıp onları küçümseyen ve bu kibirli davranışları yüzünden -güya- allah'tan azar işiten birisidir. (Abese suresi) Peygamberin yanına gelen ve allah'ın dinini kendisine de öğretmesini isteyen engelli (kör) bir insanı küçümseyerek nasıl aşağıladığını, neden yüzünü ekşiterek suratını çevirip arkasına döndüğünü, insanlar arasında nasıl ayrım yaptığını bilmeyen birisi elbette ki. muhammed'in yüzü suyu hürmetine kainatın yaratıldığını zannedecektir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sarhoşken kızlarıyla yatan peygamber Lut:

Yaratılış 19:

30. Lut Soar'da kalmaktan korkuyordu. Bu yüzden iki kızıyla kentten ayrılarak dağa yerleşti, onlarla birlikte bir mağarada yaşamaya başladı.

31. Büyük kızı küçüğüne, "Babamız yaşlı" dedi, "Dünya geleneklerine uygun biçimde burada bizimle yatabilecek bir erkek yok.

32. Gel, babamıza şarap içirelim, soyumuzu yaşatmak için onunla yatalım."

33. O gece babalarına şarap içirdiler. Büyük kız gidip babasıyla yattı. Ancak Lut yatıp kalktığının farkında değildi.

34. Ertesi gün büyük kız küçüğüne, "Dün gece babamla yattım" dedi, "Bu gece de ona şarap içirelim. Soyumuzu yaşatmak için sen de onunla yat."

35. O gece de babalarına şarap içirdiler ve küçük kız babasıyla yattı. Ama Lut yatıp kalktığının farkında değildi.

36. Böylece Lut'un iki kızı da öz babalarından hamile kaldılar.

37. Büyük kız bir erkek çocuk doğurdu, ona Moav adını verdi. Moav bugünkü Moavlılar'ın atasıdır.

38. Küçük kızın da bir oğlu oldu, adını Ben-Ammi koydu. O da bugünkü Ammonlular'ın atasıdır.

O gece de babalarına şarap içirdiler ve küçük kız babasıyla yattı. Ama Lut yatıp kalktığının farkında değildi.

Bir peygamber düşünün. Şarap içip sarhoş oluyor ve kızı kendisiyle ilişkiye girerken farkına varmıyor. Farkında değilmiş gibi görünmüştür muhakkak.

Bu da büyük günah işlemesi demektir.

Zaten farkında olmaması mazeret olamaz. Hangi zinakar, "sarhoştum farkında değildim" deyip te recmedilmekten kurtulabilmiştir ki?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Gelelim Kainatın efendisi Muhammed'in günahlarına:

1- Haram aylarda savaşmak Allah tarafından yasaklanmış ve günah sayılmış mıydı?

Muhammed, haram aylarda savaştı mı?

Savaştı. (Muhammed'in Hayatı)

2- Evli bir kadına şehvet duymak, içinde ona karşı gizli hisler beslemek günah mıdır?

Muhammed, evlatlığı Zeyd ile evliyken Zeynep'e göz koymuş mudur?

Koymuştur (Ahzap-37).

3- Evli olunmayan kadınla cinsel ilişki zina mıdır?

Muhammed, evli olmadığı halde cariyesi Marya ile ilişkiye girmiş midir?

Girmiş ve diğer eşleri tarafından yakalanmıştır. (Tahrim suresi)

4- Esir alınan bir kabilenin suçlu-suçsuz tüyü bitmiş tüm erkeklerini öldürmek günah mıdır?

Muhammed, Beni Kaynuka kabilesinin tüm erkeklerini öldürtmüş, kadınlarını ve çocuklarını köle yaptırmış mıdır?

Evet.

Suçsuz, silahsız öldürttükleri ile ilgili örnekleri de var. İtirazı olan varsa onları da yazabiliriz.

Bu günahkarların, Allah cezalarını verir mi dersiniz?

Yoksa cennette ucu bucağı gözükmeyen muhteşem köşklerde mi yaşatır?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 4 months later...

Peygamberlerin hepsi sereflidir, kim demis serefsizlik yapti diye? Allah tektir ve birdir, ondan daha namuslusu yoktur. Allahin gonderdigi elcilerde onun sanindan olmalidir, yani namuslu ve sereflidir. Kurani allah indirmistir, kuranda oyle yaziyor.Kuran dogrudur, cunku allah gondermistir!

Link to post
Sitelerde Paylaş
pante, ehli sünnete göre büyük günah işleyen fasık ama mümin değil midir?

Günümüz ehli sünnetinin görüşü dediğin yönde meyillenmiştir.

Hatta, Kur'an'da cehennemde cezasını çekenlerin cennete gideceği yönünde bir ayet olmadığı halde, günahkar müminlerin sonunda cennete kavuşacağı görüşü ortaya çıkarılmıştır.

Halbuki ehli sünnet kurucularından Hasan El Basri'nin görüşü kesindir. Büyük günah işleyenler münafıktır ve münafıkların cezası da ebedi cehennemdir.

Büyük günah işleyenlerin fasık olduğu ve günahkar mümin sayılacağı yönünde dayanaklar ise ayetler değil, sahih olmayan birkaç hadistir. Büyük günah işleyenin tevbe etmesi halinde cenneti hakedebileceğine inanılır. Bu hadislerin karşısında ise sahih hadisler vardır. Örneğin;

"Kendisine emanet edilemeyen kimsenin imanı yoktur. "Zina eden kimse, mümin iken zina etmez, mümin iken hırsızlık yapmaz, mümin iken içki içmez... " (Buhârî, Mezalim 30; Müslim, İman 100,104; Ebû Davûd, Sünnet, 15; Tirmizî İman, 11).

Fasıklık fikri Mutezil'ye dayanır. Mutezile'yi sapkınlık içinde gören ehlisünnet zihniyeti ise bugün Mutezile fikirlerine sarılmaktadır.

Ama haklısın, ehlisünnetin temsilcileri genel görüş olarak münafıklığı değil, fasıklığı kabul ediyorlarsa bizim de öyle görmemiz gerekir. (Şirk koşmak haricindeki büyük günahlar)

Link to post
Sitelerde Paylaş
Fasıklık fikri Mutezil'ye dayanır. Mutezile'yi sapkınlık içinde gören ehlisünnet zihniyeti ise bugün Mutezile fikirlerine sarılmaktadır.

bildiğim kadarıyla mutezile büyük günah işleyeni ne kafir sayar sayar ne de mümin.

bunlara göre büyük günah işleyen ikisinin ortasında bir yerdedir.

ehli sünnet ise imanı amelden bir cüz,bir parça olarak görmediği için

kişinin allaha şirk koşmadıkça ve islamın naslarla sabit hükümlerinden birini inkar etmedikçe

kafir olmayacağını savunur.

tabi delil getirmek noktasında dediğin gibi çeşitli problemler vardır.

ama fıkhi mezhep imamları olsun, eşari ve maturidi olsun

büyük günah işleyenin kafir olmayacağına hükmetmişlerdir.

sevgiler...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 3 years later...

"Hayber Seferinde Esir Edilen Safiye" olayında Muhammed, Din hükmü olarak koyduğu kurallardan iddet bekleme hükmünu ulay (ve) nikah parası olarak vermesi gereken ecir'i vermeyerek kendisi çiğnemiştir. Dul ya da boşanmış kadınlar ile 4 ay 10 gün (Bakara 234-235) geçmeden evlenmeyi yasaklamasına karşın Muhammed, Safiyye ile evlenirken kur'an a koyduğu bu yasağa uymamıştır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...