Jump to content

DİYALEKTİK ve TARİHİ MATERYALİZM


Recommended Posts

İlkel toplum, köleci toplum, feodal toplum, kapitalist toplum bütün insan toplumlarının izlemesi gereken bir sıra mıdır?

Yoksa bazı insan toplumları bu sırayı izleyerek mi günümüze ulaşmışlardır?

Kapitalizmi komünizmin izleyeceğinin delilleri nelerdir?

Marx o konuda epeyi delil göstermiştir ama, onların hemen tümü artık geçerli değildir.

Yukardaki sıra her insan toplumunun izlemediği bir gözlemdir.

Bazı toplumlarda o sıranın izlenmesi bu gözlemin temelinin bilimsel olması demek değildir.

Ben kapitalizmin eksikliklerini ve kusurlarını tamir ederek varlığını sürdürmeye devam edeceğine inanıyorum.

Komünizm insanlar için bir rejim olamayacak kadar teorik ve ütopik bir yaklaşımdır.

İşte buna katılırım. Her zaman tarihte aynı şeyler olmaz. Her toplum aynı yolları izlemez. Kapitalizm doğanın yasasının bir ürünü ve insanlar tarafından eksik ve kusurları tamir edilerek varlığını sürdürecektir. Her komünist ve dikta eğilim bir şekilde yıkıma uğrayacaktır. Çünkü doğaya ve insan doğasına aykırıdır. Eşit değiliz, kısmen ve temel olan eşitlikten bahsedilebilir. Bu gerçeği zorlamanın gereği yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 867
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Diyalektik materyalizm siralamasi bunun kendiliginden olacagini gostermez. Bunu kimse iddia etmiyor zaten. Bunu iddia etmek kaderciliktir.

Nasilki bilimde bir lambanin yanabilmesi icin bir dizi sartin yerine getirlmesi gerekirse bu durmdada olay aynidir. Tarih sinif baskaldirilari ve bunlarin yenilgisi ornekleri ile doludur.

Diyalektik materyalizmi ulusal degil uluslararasi duzeyde ele almak gerekir. Tabiki bu pratik bir yaklasim ancak dersler sadece pratikten cikiyor.

DM ongorudugu siralama icin sartlarin olusmasi gerekmetedir. Bu sartlarin olustugu ulkelerdede bunu yapilabildigi gorulmustur.

Duzenlerin degismesi toplumun tumunde birden olmuyor. Bugun dunyanin en gelismis ulkelerinde almayan'da hala feodal geleneklere gore yasayan koyler ve kasabalar vardir. Ekonomik gecis olmustur ancak kulturel gecis cok daha fazla zaman aliyor.

Saygilarimla

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ben kapitalizmin eksikliklerini ve kusurlarını tamir ederek varlığını sürdürmeye devam edeceğine inanıyorum.

Komünizm insanlar için bir rejim olamayacak kadar teorik ve ütopik bir yaklaşımdır.

Sevgili hacı bu türden eksik gedik tamamlama, kusurları tamir etme diyalektiğe uygundur. Bu türden küçük küçük değişimlerle, kapitalizm evrim geçirmesi için bir şey demiyorum. Hatta bu değerlendirmeye katılıyorum.

Ama bu değişimlerin bir aşamasından sonra bir de bakacağız ki ortada kapitalizm kalmamış.

üretim ve paylaşım ilişkileri ileri derecede sosyalleşmiş, kimseye haksız kazanç kapısı açık bırakılmamış, emeğe ve üretime katkısı, performansına göre pay alınmaya başlanmış. Kapitalizmin karı bir şekilde denetim altına alınmış, sosyalizm hedeflerine evrile evrile varılmış.

Hani 1960 model bir araç bugünlere kadar tamir edile edile, yenilene yenilene gelmişse, artık 1960 lardan bir şey kalmamıştır. Diyalektik değişme de budur zaten.

Sevgiler.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sevgili bağlantı.

Ne demek istiyorsun. Çümlenin başı ile sonu arasında bir bağlantı kuramadım. Sen kurar mısın?

Sevgiler.

Sevgili drekinci, insanların eşit olmaması sizin için kabulü zor bir gerçeklik, bunu anlıyorum. Ama bu kocaman bir gerçek. Neden IQ ve EQ testi yapıyoruz? Neden okullarda sınav sistemi var? Neden işe eleman alırken seçim yapılıyor? Neden insanlar eş seçerken çok seçici oluyor yada aslında olmak zorunda? Neden gelişmemiş, az gelişmiş ve gelişmiş ülkeler var? Neden ırksal farklılıklardan söz edebilyoruz? Neden yıkıcı ve yapıcı insan ayırımı var? Neden mesleki başarılar ve mesleki başarısızlıklar var? Neden kahramanlarımız ve hainlerimiz var? Neden bazı insanları severiz bazılarından nefret ederiz? Neden başarılı yönetici ve liderler var? Neden başarısız yönetici ve liderler var? Neden sorunlarına sahip çıkan halklar ve sorunlarına aldırmayan halklar var? Neden sorumluluk duygusu olan ve olmayan insanlar var?

Şimdi siz bana ayrımcı dersiniz. Hatta faşist ve ırkçı olmakla suçlanırsam hiç şaşmam. Peki bunca kriteri ben mi var ettim? Şimdi şurada şu an mı uydurdum ben bunları? Bu bana haksızlık olmuyor mu şimdi? Ben ne şuyum nede bu, sadece gerçekçi bir insanım. Bu durum bazen kalbimi sızlatsa da gerçekler benim duygularıma aldırmaz, bunu biliyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sevgili bağlantı

Sen kendini bu saydığın eşitsizliklerin hangi tarafında görüyorsun.

İyi ve olumlu taraflarda görüyorsan; neden?

Kötü ve mağdur tarafında görüyorsan; neden? Başarısız olduğun bütün konuları kendindeki kötülüğe veya doğadaki kötülüklere mi bağlıyorsun. Senin olumlu tarafa geçme şansın ne kadardır?

Sevgiler.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sevgili bağlantı

Sen kendini bu saydığın eşitsizliklerin hangi tarafında görüyorsun.

İyi ve olumlu taraflarda görüyorsan; neden?

Kötü ve mağdur tarafında görüyorsan; neden? Başarısız olduğun bütün konuları kendindeki kötülüğe veya doğadaki kötülüklere mi bağlıyorsun. Senin olumlu tarafa geçme şansın ne kadardır?

Sevgiler.

Ben bu dünyada epey şanslı insanlardan biriyim. Dünyanın geneline bakınca oldukça avantajlıyım. Nedeni ise sağlık, eğitim, imkanlar, zeka ve hayatı iyi algılama yeteneğim diyebilirim. Yani daha sayılabilir ama uzatmayayım. Tabii benden daha iyi konumda olan insanlar var. Tabii benimde bir kaç hoşnut olmadığım şey var hayatımda. Ama pek bir şikayetim yok. Şimdi bunu şans diye nitelendiriyorum ben. Yani hazır bir ortama doğuyorsun, genlerini anne babandan alıyorsun. Yani neyi ben yaptım ki sonuçta. Bana var olanlarla seçimleri yapmak ve çalışmak kaldı. Tabii buda çok önemli. Ama aileni, doğacağın yeri seçemezsin ki.

Şimdi insanlığın kalanına bakalım. Temelde var olan eşitsizlikler ortada. Bu insanlar bunları istesede değiştiremez. Bazı şeyler çalışmakla bile zor düzeliyor. Hatta düzelmiyor. Sorun şu. Büyük bir kitle küçük bir kitlenin hayatına bakıyor ve bizde isteriz diyor. Tamam haklısınız istersiniz. Ama küçük kitle nasıl bu imkanları onlara da versin? Bu imkanlar bazı avantajlı konumların ve çalışmanın eseri. Tabii birde sömürü var. Ne kadar haksızca olsa da gerçek bu. Şimdi bizde isteriz diyenler o zaman bir şeyler yapacak. Ama nasıl yapacak? Avantajlı konumları yok. E o zaman ne oluyor, karışıklıklar oluyor yer yer, kriz oluyor falan. İyi konumda olan kitle aynı nitelikte insanlardan oluşmuyor. Az kısmı iyi niyetli olabilir, tokgözlü, insanlığı düşünen insanlar olabilir. Ama kalanı oldukça açgözlüdür ve konumlarının avantajlarını sonuna kadar kullanmak ister. Her şey kendi piyasasında dönsün, alt kesim ise sömürü çarkının esiri olsun ister. Oradan beslenir durur. Şimdi bu insanları kim durdurabilir? Güç onlarda, para onlarda. Avantajlı konumu daha da avantajlı hale getiriyorlar, daha neler ekliyorlar bu işe.

Siz dengeye gidiyor sanıyorsunuz bu işler ama daha büyük dengesizliklere gidiyor aslında. Ben kendi hesabıma bundan elbette rahatsızım. Ama ne yapabilirim? Kime nasıl laf anlatılır? Ben onarılmış bir kapitalist düzende aşırılaşmamış farklılıkları çok normal bulurum. Toplumun iyiliği ve daha alt kesimlerin refahı adına yapılacak yatırımları çok gerekli bulurum. Çünkü imkansızlıklar yüzünden dejenere olan kitlenin maliyeti daha yüksektir uzun vadede. Üstelik insani olarak vijdani bir yüktür onları ezmek. Ama ne çare bugün hiç istemediğimiz bu kaotik ve çok sorunlu düzenin içinde yaşamak zorundayız.

Sevgiler.

tarihinde baglanti tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sevgili bağlantı.

Marks ın ünlü bir sözü var. İnsan düşüncesini içinde bulunduğu maddi ve sosyal ortam belirler. Şimdi siz kendinizi anlatırken tam da bunu doğruluyor sunuz.

Öyle görülüyor ki dengesizliklerin avantajlı tarafındasınız ve avantajlarınızı korumaya ve geliştirmeye çalışıyorsunuz.

Peki avantajların olmadığı tarafta olanlar ne yapmalı.

IQ, EQ olarak senden ilerde, çalışma ve üretme olarak senden daha yetenekli, Sen günde 8 saat çalışıyorsan o 10-12 saat çalışıyor. Kaş desen sende de var onda da, göz dersen hakeza. Ne yapsa, ne etse senin kadar kazanamıyor. Bu işte bir terslik olduğunu seziyor ve nedenini buluyor. Farklı kazanç üretim araçlarının özel mülkiyetinde yatıyor. Geçim derdinden üretim aracı sahibi olacak birikim yapamıyor. Geçimini sağlamak için bir yerde çalışıp sömürüldüğünü bile bile ayakta durmaya çalışıyor.

Peki bu insanlar kendi gibi olanlarla üretim araçlarının özel mülkiyetine son vermesi, Bir takım haksız kazançları engellemesi düşüncelerinde haksız mıdırlar? Hayır. Kendi gibi üretici sınıfların sömürüden kurtulması için bulunmuş çok doğru ve önemli bir hedeftir. Sen başaramayacaklarını zannet, eşitsizliğin doga yasası olduğunu iddia et. Ama onlar başaracaklar. Vee elbette sen bu gelişmelerden olumsuz etkileneceksin. Çünkü kendini onlardan üstün zannediyorsun. Onlar da üstün olmadığını gösterecekler.

Sevgiler.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sevgili bağlantı.

Marks ın ünlü bir sözü var. İnsan düşüncesini içinde bulunduğu maddi ve sosyal ortam belirler. Şimdi siz kendinizi anlatırken tam da bunu doğruluyor sunuz.

Öyle görülüyor ki dengesizliklerin avantajlı tarafındasınız ve avantajlarınızı korumaya ve geliştirmeye çalışıyorsunuz.

Peki avantajların olmadığı tarafta olanlar ne yapmalı.

IQ, EQ olarak senden ilerde, çalışma ve üretme olarak senden daha yetenekli, Sen günde 8 saat çalışıyorsan o 10-12 saat çalışıyor. Kaş desen sende de var onda da, göz dersen hakeza. Ne yapsa, ne etse senin kadar kazanamıyor. Bu işte bir terslik olduğunu seziyor ve nedenini buluyor. Farklı kazanç üretim araçlarının özel mülkiyetinde yatıyor. Geçim derdinden üretim aracı sahibi olacak birikim yapamıyor. Geçimini sağlamak için bir yerde çalışıp sömürüldüğünü bile bile ayakta durmaya çalışıyor.

Peki bu insanlar kendi gibi olanlarla üretim araçlarının özel mülkiyetine son vermesi, Bir takım haksız kazançları engellemesi düşüncelerinde haksız mıdırlar? Hayır. Kendi gibi üretici sınıfların sömürüden kurtulması için bulunmuş çok doğru ve önemli bir hedeftir. Sen başaramayacaklarını zannet, eşitsizliğin doga yasası olduğunu iddia et. Ama onlar başaracaklar. Vee elbette sen bu gelişmelerden olumsuz etkileneceksin. Çünkü kendini onlardan üstün zannediyorsun. Onlar da üstün olmadığını gösterecekler.

Sevgiler.

İşte bu konuda yanılıyorsun. Bir çok insan belli imkanları elde etse bile elinde tutacak ve onları büyütecek yetenekten yoksundur. Üretim araçlarının belli ellerde olması sana büyük haksızlık gibi geliyor. Ama bu o kadar değiştirilemez ve katı bir durum değildir aslında. Ancak mesele insanlardadır. Herkes sorumluluğu sevmez. Herkes akıllıca hareket etmeyi sevmez, zor gelir, çünkü zor iştir geçekten. Herkes zorlu şartlarla mücadele etmeyi sevmez, rahatını sever, basit bir hayat yada küçük maceralar yaşamak ister. Herkes üretim araçlarını kullanacak kapasitede değildir. Üretmek zor iştir. Yönetmek zor iştir. Gerçi bugün çok hırslı insanların eline geçmiştir genelde. Aslında yine nitelikli olan ve daha insancıl bir bakış açısında olanların eline geçse iyi olur tabii. Ama bu söylemekle olacak şey mi? Ben kimim ki, kim dinler beni?

Oh hemen IQ su ve EQ su yüksek oluverdi birilerinin benden. Kaç kişi onlar? Kalanının benden yüksek mi yani? Hiç sanmam. Hem sen benim IQ mun ve EQ mun ne kadar olduğunu bilmiyorsun ki.

Avantajlı denebilecek tarafta olmam ve bunu korumaya ve geliştirmeye çalışmam normal. Ama ne kimseyi sömürüyorum ne hak yiyorum ne de var olan düzeni doğru buluyorum. İçinde bulunduğum durumda yaşamak tabii güzel. Ama insanlığın sorunlarına kayıtsız değilim. Kaos, kriz ve büyük sorunlar beni üzüyor ve ürkütüyor. Yapılacak çok fazla bir şey olmadığını biliyor ve izleyip bilgileniyorum sadece. Bir şeyler yapmaya çalışanların da gayretlerinin ne kadar yetersiz kaldığına bakıyorum. Bende gidişattan endişeliyim. Ancak sonuçta fani bir insanım, kendimi nereye kadar üzebilirim. Hayat gelip geçiyor işte.

Sevgiler

tarihinde baglanti tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Sevgili hacı bu türden eksik gedik tamamlama, kusurları tamir etme diyalektiğe uygundur. Bu türden küçük küçük değişimlerle, kapitalizm evrim geçirmesi için bir şey demiyorum. Hatta bu değerlendirmeye katılıyorum.

Ama bu değişimlerin bir aşamasından sonra bir de bakacağız ki ortada kapitalizm kalmamış.

üretim ve paylaşım ilişkileri ileri derecede sosyalleşmiş, kimseye haksız kazanç kapısı açık bırakılmamış, emeğe ve üretime katkısı, performansına göre pay alınmaya başlanmış. Kapitalizmin karı bir şekilde denetim altına alınmış, sosyalizm hedeflerine evrile evrile varılmış.

Hani 1960 model bir araç bugünlere kadar tamir edile edile, yenilene yenilene gelmişse, artık 1960 lardan bir şey kalmamıştır. Diyalektik değişme de budur zaten.

Sevgiler.

Kapitalizm sorunlarla karşılaştıkça onlara çözümler bulmaktadır.

Şimdiye kadar sayısız yamalar yapılmıştır.

Sonunda varılan sonuç kapitalizmin sonunu vurgulamaktan çok uzaktır.

Çünkü kapitalizm bir tür sosyalizm ile de bağdaşmaktadır.

Ama sosyal demokrasi tarafından vahşi tarafı tımar edilmektedir.

AB hala kapitalistdir. İskandinav ülkelerinde de kapitalizm vardır ama, sosyal demokrasi onu sınırlandırmaktadır.

İlerde nelerin olacağını bilmek çok zor. Ama son gelişmelerden kapitalizm derin bir yara almıştır.

Bu yarasını nasıl tamir edeceğini ben de merak ediyorum.

Sahip olma ve aşırı kâr yapma hırsları bir araya gelince bir dünya krizi yaşanmaya başlamıştır.

Arada kaybedenler masum yatırımcılardır.

Evet.. Katılıyorum.. Bulunacak çare, doğası ne olursa olsun, kapitalizmin biraz daha zayıflamasına ve sosyal demokrasinin biraz daha güçlenmesine neden olacaktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet sevgili hacı

Ortak bir sonuca ulaşıyoruz ki toplumlar yerinde saymıyor. Sorunlarını çözerek ilerliyor. Tarihin tekerleği ileri doğru dönüyor. Sonuç itibariyle vahşi kapitalizm tımar edilmektedir. Ancak, sen sosyal demokratlar tarafından tımar edildiğini ben ise sosyalistler tarafından tımar edildiğini söylüyorum. Sosyal demokrasi son çözümlemede kapitalistlerin sosyalizme karşı bulduğu bir çözüm bir burjuva ideolojisidir. Kapitalistlerin ömrünü uzatmak, ayakta tutmak için icat edilmiştir. Bunu kendisi için sınıf olamayan işçiler de desteklemişlerdir.

Ancak şu da bir gerçektir ki. Bilim ve teknolojiye dayalı modern üretim için üretim araçlarının sahipliği zorunlu, bir durum değildir. Hukuksal bir durumdur ve asıl eşitsizliğe dengesizliğe bu mülkiyet hukuku neden olmaktadır. Tarihsel bir dönemde ortaya çıkmış, yine tarihsel bir dönemde misyonunu tamamladıktan sonra ortadan kalkacaktır. İşçiler başlarında patron olmadan da üretimi gerçekleştirebilirler. Kendisi için sınıf olabilirler. Patronların idareciliğine, yöneticiliğine ihtiyaç duymaz yönetimi kendileri organize etmeye başladığında artık sosyalizm ufukta görülmeğe başlamıştır. Büyük sermayeli, binlerce işçi çalışan çok uluslu şirketlerde artık şirketin sahibinin inisiyatifi giderek önemsizleşmeye başlamıştır. Patron işyerlerine uğramamaktadır bile. O kasasına giren paraya bakmaktadır yalnızca. Kasası elinden alınabilir.

İnsanlar doğuştan, altyapı olarak eşit doğarlar. Kendilerini içinde bulduğu üretim ilişkilerinin yarattığı bir sınıf içinde bulurlar. Ancak üretim ilişkileriyle ortaya çıkan sınıflar yine üretim ilişkilerinin sorunlarını çözerek ortadan kalkabilir.

Doğum sonrası kazanılmış veya kaybedilmiş durumlar, tersyüz edilebilir.

Örneğin sevgili bağlantı insanların doğuştan köle, işçi veya şanslı, patron, sahip, olma yeteneğinin olduğunu zannediyor. Ve bunu hararetle savunuyor.

Halbuki afrikada ilkel bir yaşantı sürüyor olsa dahi kendi aralarında eşit olan yerlileri. İngiliz, amerikan kökenli beyaz adamlar gemilere doldurarak Amerikaya taşıyıp köle yaptılar. Bugün hür bir insan iken yarın köle oldular. Köleler ve köle sahipleri arasındaki sınıf savaşımı sürdü veee köleler kazandı. Bugün köle iken yarın azat edildi hür insan oldular.

Bu kez de ücretli kölelik ortaya çıktı. Hürsün ama geçinmek için gelirin yok. Çalışmak için işin yok. Bu kez "hür" insanlar olarak gidip beyazların fabrikalarında, çiftliklerinde çalışmaya başladılar. Emeklerinin sömürülmesi önceleri kölelerin isteklerine bağlı değilken, bu kez yeni üretim ilişkileri içinde iş bulmak, gelir sağlamak için gönüllü olarak patronların boyunduruğuna boyunlarını uzatır oldular. Köle ve köle sahibi ilişkisi, toprak ağası serf ilişkisine oradan da işçi patron ilişkisine dönüştü.

Bundan sonrası ne olacak. İşçiler başkaları için, patronlar için sınıf değil, kendisi için sınıf olacaklardır. Bunun mücadelesini vermektedirler. Kendi ürettiklerinin bir kısmına patronların el koyduğunu görmüşlerdir. Patronlarının haksız kazançlarının altında üretim araçlarının özel mülkiyeti olduğunu görmüşlerdir. İşte bu mülkiyet ilişkisine son vereceklerdir. Tarihsel trend bunu göstermektedir.

Sevgiler.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet bırıkmıs yazıları okudum cevap vermeye gececegım ancak ılk olarak baglantı nıcklı arkadasın soylemlerının buyuk bolumune katıldıgımı soylemek ıstıyorum.

Kendısını bu fıkırlerınden dolayı ve bu fıkırlerı burada kendısıne yapıstırılabılecek her turlu 'ac gozlu' 'somurucu' vs vs yaftalarından cekınmeden acıkca dıle getırmesınden dolayı kutluyorum !!

Her ne kadar bır takım arkadasların lafta ,esıtlıkcı,ozgurlukcu,hakyemeyen ,humanıst vs soylemlerı varsa da pratık hayatlarında bunları uygulamadıklarını acıkca bılıyor ve goruyoruz !!

Onlar bu soylemlerle cevreden sempatı toplayacaklarını,populızm kazanacaklarını sanıyorlar ama bu tavır olsa olsa onların samımıyet ve zeka duzeyı uzerınde supheler olusturmaktan baska bır ıse yaramıyor !!

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sevgili bağlantı.

Marks ın ünlü bir sözü var. İnsan düşüncesini içinde bulunduğu maddi ve sosyal ortam belirler. Şimdi siz kendinizi anlatırken tam da bunu doğruluyor sunuz.

Sevgılı drekıncı,

Keske bıraz Marxızm bılseydınız !!

Oyle olsa robot olurduk !!

Bu konu dıger baslıkta da gectı ve orada da acıkladım !!

Marx ve Engels boyle yorumları defalarca elstırmıstır !!

Dogrusu,

Ekonomık durum ust yapıyı belırler demek,alt yapı etkın,ustyapı ıse edılgen demek degıldır,

Altyapı once gelmekle bırlıkte ust yapı da altyapıyı etkıleyerek karsılıklı etkılesım dahılınde yolalınır !!

Tabıı kı bu bır dogma halıne getırılmıstır ve bundan menfaatı olanlar da genıs halk kıtlelerını pesıne takmak ısteyenlerdır,

'Iscısın o halde devrımcısın,cunku alt yapı ust yapıyı belırler baska caren yok '

Evet pratıkte bu dogma ıse yaramıstır !!

Ama sonucta dogmadır !!

Sıze baska bır tartısmada da madem boyle bır kural var son derece varlıklı ve fabrıkator cocugu olan Engels neden Iscı sınıfı gıbı dusundu dıye sormustum !!

Oyle degıl mı??

Adam burjuva ortamda yanı alt yapısında yetısıyor ama proleter fıkırler uretıyor !!

Veya sızı ele alalım bır doktor olarak neden proleterya fıkırlerını benımsıyorsunuz??

Sız onların kosullarında yasamıyorsunuz kı,ezılmıyorsunuz da ,eh doktorlar para da kazanabılıyor,ıtıbarda gorebılıyor !!

Bence bu dogmalardan sıyrılın Sn drekıncı,cunku bu hem dogma olarak yanlıstır hem de burada Marx'ın anafıkrı yanlıstır !!

Bır cok fabrıka ıscısı burjuva olmustur,baglantı nın yazdıkları bu baglamda cok dogrudur !!

Öyle görülüyor ki dengesizliklerin avantajlı tarafındasınız ve avantajlarınızı korumaya ve geliştirmeye çalışıyorsunuz.

O avantajların bır bolumu genetık olsa da bır bolumu sonradan edınılmıstır,

Durustluk,calısmak,ıse saygılı olmak ,ogrenmeye acık olmak vs vs

Dolayısı ıle avantajlar bır emek karsılıgı edınılmıstır tabıı kı koruyacaktır,

Ben ogrencı ıken sabah 6 da kalkar ek ıse gıderdım,pazarlarda bır seyler bıle sattım ve mucadele ettım okudum,gece gunduz calısıp her seyden feragat ettım ve bellı avantajlar elde ettım ıse suc mu ısledım.

Bu konumda bırıne 'paraya tapıyorsun' 'ac gozlu kapıtalıst''para ıcın her seyını satarsın' dıyerek baskalarına sırın gozuktugunu mu sanıyorsun??

Bence Insanlar basarı hıkayelerıne yalaklıktan cok prım verır !!

Peki avantajların olmadığı tarafta olanlar ne yapmalı.

Bunun bılıncınde olarak calısmalı,mucadele etmelı,avantajı olmadıgı halde neden Louıs Vuıtton'um yok dememelı !!

IQ, EQ olarak senden ilerde, çalışma ve üretme olarak senden daha yetenekli, Sen günde 8 saat çalışıyorsan o 10-12 saat çalışıyor.

Bu forumu okuyan herkese soruyorum bır ust cumledekı gıbı IQ ve EQ sı yuksek,calıskan ve yeteneklı 12 saat calısan bırının basarısız oldugu ac kaldıgı,kotu sartlarda yasadıgı nerede gorulmus ??

Insan bıraz samımı olur nedır bu ıscılere yaranacagım tutkusu,sankı ıscı fırsat buldu da yukselmedı kendı ıstegı ıle orada kaldı !!

Kaş desen sende de var onda da, göz dersen hakeza.

Onlar beygır de de var essek te de,populızmı bırakıp kısa ve oz olalım !!

Ne yapsa, ne etse senin kadar kazanamıyor. Bu işte bir terslik olduğunu seziyor ve nedenini buluyor.

Farklı kazanç üretim araçlarının özel mülkiyetinde yatıyor. Geçim derdinden üretim aracı sahibi olacak birikim yapamıyor. Geçimini sağlamak için bir yerde çalışıp sömürüldüğünü bile bile ayakta durmaya çalışıyor.

EE ne var bunda acaıp olan !!

sankı sosyalıst ulkede calıssa daha mı ıyı maas alacak ya da uretım aracı sahıbı mı olacak !!

madem adamın durumu bu kadar vahım,ona yıne de ıstıhdam saglayanlara tesekkur etmesı gerekır !!

Bır cok yerde ıs yok,somurulmek kımsenın derdı degıl,ustelık her muessese ıscıyı somuruyor dıye bır kural yok,cevrene bak bır cok muessese zar zor ayakta duruyor ya da zararına calısıyor.

patronlar hıc mı zarar etmez,hıc mı batmaz !!

yaw sız merak etmeyın ıscılerın cogu haddını bılıyor,buyuk bolumu bızzat pratık hayatın ıcınde oldugu ıcın bu somuru martavalına prım vermıyor !!

Eh drekıncı sende haklısın,senın gıbı cok dr arkadasım var maalesef hayattan kopuk oluyorlar,gercek hayatı bılmıyor hayal dunyasında yasıyorlar.

Eger hıc ıscı calıstırdınsa fabrıka ıslettınse,bırıne maas verdın ıse buyur konus yoksa senın kı harıcten gazel olur !!

Bana sorarsan evet yaptım aramızdakı bır cok farktan bırı bu !!

Ben hayatın ıcınden geldım her yere gırıp cıktım,her turlu tarkta bez dokudum,her oraytam gırıp cıktım

Marxızm konusunda neden senden ustunum bılıyormusun cunku ben bu ısı harbıden yaptım mutfagından gectım,hıyerarsısınden gectım,boykot grev mıtıng yuruyus vs vs semıner ders kurs bu yuzden basıma cok fazla sey de geldı ama herseyı yazmak ıstemıyorum !!

Peki bu insanlar kendi gibi olanlarla üretim araçlarının özel mülkiyetine son vermesi, Bir takım haksız kazançları engellemesi düşüncelerinde haksız mıdırlar? Hayır. Kendi gibi üretici sınıfların sömürüden kurtulması için bulunmuş çok doğru ve önemli bir hedeftir. Sen başaramayacaklarını zannet, eşitsizliğin doga yasası olduğunu iddia et. Ama onlar başaracaklar. Vee elbette sen bu gelişmelerden olumsuz etkileneceksin. Çünkü kendini onlardan üstün zannediyorsun. Onlar da üstün olmadığını gösterecekler.

Drekıncı takılı kalmıssınız !!

Bırıncısı bu ıscıler sosyalızme de gecseler yıne ıscılerdır,orada baska bır halt olmayacaklardır,fabrıka sahıbı olmayacaklardır zaten olmaları da mantıksız bır fabrıka bır kısının ıse bır ıse yarar ama bın kısıye bolersen kımseye bır sey kalmaz !!

Bunlar pratık edıldı hıc bır sosyalıst gecınen ulkedekı ıscı kapıtalıst ulkedekınden daha ıyı yasayamadı ıste Kuba hala 10 dolar maas ve karne ıle gıda alıyor

rekabet olmadan uretım gelısmez,ıscılerın ıssız kalma korkusu olmazsa uretım kalıtesızlesır ve duser vs vs

Eskı SSCB de veya CIN de uretılen bır tane kalıtelı bır sey gosterebılırmısın??

Ve yıne baglantı haklı kı o ulkelerde olan budur yıne akıllı olanlar uste cıktı yıne daha az akıllı olanlar daha cok calıstı ve ezıldı !!

SSCB de savasa gırdı Polıtburo uyelerının cocukları yıne cepheye gıtmedı,yıne en guzel ımkanları kullandılar,ve guzel yasadılar !!

Eger onlar baglantı'dan ustun ıse bunu kapıtalızm de de gosterebılırler,bunun ıcın neden sosyalızm gereksın bunlar bos hurafeler,senın yalaklık yaptıgın ıscıler de bılıyor hadlerını ve lımıtlerını merak etme !!

Sonuc hayattan kopuk olmanız sıze laf anlatmamızı zorlastırıyor,bır de tabıı yetısme meselesı kucukken bılıncaltına gıren seylerden kurtar kendını aynı dının etkısı altında olan ınsanlar gıbısın ozgur bırak zekayı tabıı baglantının soyledıgı avantaj meselesı sızın ıcın de gecerlı,babanızın adı hıdır olabılır,bunları kendı ıcınızde cozmelısınız,ben hep bu tıp saplantıların annelerden gectıgı seklınde bır dusunceye sahıbım,farkında olmayan kucuk beyınlerı o kadar cok ıslıyorlar kı !!

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bır cok fabrıka ıscısı burjuva olmustur,baglantı nın yazdıkları bu baglamda cok dogrudur !!

allah allah ya.bu nerede olmuş sayın deha?asgari ücretle mi başarmışlar bunu!yav tamam biraz ufak atın da rezil etmeyelim sizi değil mi?şimdi diyalektik mateyalizm saçma, hurafe, uydurma demek senin kendini inkar etmendir.sendika, çalışma sürelerinin düşürülmesi, sosyal haklar vb. bunları kapitalistler sana altın tepside sunmadı değil mi?tabi senin baban burjuvanın allahıysa bilemem onu.yok yav senin baban işçiydi de burjuva oldu değil mi? :lol: şimdi sosyalizmin pratik deneyimleri çöktü diye kapitalizm tarihin sonu ilan edildi.ne var ki durum hiç de onu göstermiyor.görüyorsunuz işte krizden krize koşuyor kapitalist sistem.herifler talebi arttıramayınca, spekülasyon yapıyorlar(borsa,döviz) yani kumar oynuyorlar.sonra kumarda para kaybedince(finansal ekonomi diyolar buna) herif fabrikasını devrediyo, işçileri çıkartıyor vb.(yani reel ekonomiye sıçrıyor).yani işçilerin burjuva olması bir yana insanlar giderek daha da proleterleşiyorlar.bir taraf gittikçe fakirleştikçe burjuva daha fazla korkmalıdır.çünkü bir tarafın fakirliği, yoksulluğu diğer tarafı huzursuz edecektir.velhasıl kapitalizm tarihin sonu değildir ama dünyaynın sonu olabilir(3. dünya savaşı gibi).

Link to post
Sitelerde Paylaş
Daha karşıtların birliğinde anlaşamadık.

Sevgili deha zannediyor ki. Herhangi bir olgudan her şey çıkabilir. Feodalizm den neden sosyalist toplum çıkmıyor diye sürekli soruyor.

Çünkü altyapısı uygun değil diyorum, Çünkü daha kapitalist aşama var diyorum itiraz ediyor.

O zannediyor ki her yumurtadan civciv çıkacak.

Bir olguda değişim, dönüşüm ilerleme o olgunun içinde var olan ne ise, neyi içinde barındırıyorsa onu çıkarır, ona dönüşür.

Iste burada anlasamıyoruz cunku yukardakı soylemenız Dıyalektıge uygun degıl !!

Degısım ıcınde bulunan karsıtına donusme ıle olur !!

Yanı canlı oluye donusur,yenı eskıye donusur !!

Sımdı haklı olarak tekrar soruyorum !!

Hem toplumların ana celıskısı sınıf savasımı dıyeceksın,

Hem Feodal Toplumun ana celsıkısı serfler ve agalar arasındadır dıyeceksın,

Hem gelısme celısık ıkı zıttın bırbırıne donusmesı ıle olur dıyeceksın,

Hem de Feodalızm kapıtalızmı dogurdu dıyeceksın !!

Bunda mantık var mı??

Dıyalektıge gore serflerın ıktıdara gecmesı gerekmıyor mu??

Pekı farzedelım gerekmıyor

Is kapıtalızm gelınce nasıl oluyorda catısan ıkı sınıftan proleterya ıktıdara gelıyor

yaw bu dıyalektık yasası canlı bır yasamıdır kı ,,

'Feodalızmde sartlar olusmadı ben burada bu seferlık baska turlu davranayım' desın !!

Yasadan bahsedıyoruz bılımden bahsedıyoruz

Canlı oluye donusur dıyorsak,tum canlılar oluye donusuyor

Yenı eskıye donusuyor dıyorsak tum yenıler eskıye donuduyor

Ama ıs toplumlara uygulamaya gelınce bu yasa calısmıyor

O halde boyle bır yasa yok,bırılerı masal analatıyor !!

Ve yıne baska bır dıyalektık yasasına gore

Nıcel degısımler nıtel degısımlere yol acar

Su 99 dereceye kadar su dur 100 derece olunca nıtel degısım gecırı ve buhar olur

Iste kapıtalızmde de buhran bırıkır bırıkır bır devrımle nıtelık degıstırır sosyalızm olur !!

Pekala kolecı toplumdan feodal topluma gecerken bu yasa calısmıs mı??

Ya da feodal toplumdan kapıtalızme gecıste ??

Abuk subuk yaftalamalar dısında hayır !!

Burada hata var !!

drekıncı der kı 'senın cevabın ne ?'

cevabım sudur

Dıyalektık veya Tarıhsel materyalızmın Toplumları bu sekılde sınıf savasları ve uretım araclarının mulkıyetını baz alarak kategorıze etmesı yanlıstır !!

Ilkel komunal de,Kolecılık te feodalızm de kapıtalızm de 'sosyalızm' de ban gore hepsı aynı toplum bıcımıdır !!

Bas celıskı varsa bence Insan ıle doga arasındadır

Yumurtadan otomobil çıkmaz. yumurtadan yağmur olmaz. vs. vs.

Cıkar da surprız yumurtadan!!

Feodal toplumun üretim ve paylaşım ilişkilerinden kapitalist toplum çıkıyor. Bu feodal toplumdan başka bir toplum biçimidir, Toplumun ihtiyaçları olan tarım aletlerinin yanında, giyim kuşam, barınma mimarlık, ve her türlü üretimde ve ulaşımda makine vs üretimlerine yönelenler yeni sınıfları oluşturuyor.

Bırıncısı bu surec onyıllar suruyor hala bızde bıle feodal dedıgınız yapılar var !!

Bunu nasıl degerlendırısınız ??

ıkıncısı serf dedıgınızın bır kısma fabrıkalarda calısmaya baslıyor,Aga dedıklerınızın bır kısmı da yenı manufakturler kurmaya calısıyor!!

Degısen bır sey var mı??

yenı sınıflar nereden tureyecek,gokten adamlar ınmıyor kı??

Toplumda aynı toplum !!

Oysa dıyalektıge gore patlayıp karsıtına donusmesı gerekırdı !!

Yeni üretim biçimleri ortaya çıkıyor. ve tahmin edilemeyecek düzeyde üretimler gerçekleşiyor, zenginlikler üretiliyor. Ama toplumun sınıfsal özü değişmiyor. Bu kez de işçi ve patron çelişkisi kapitalist toplumun baş çelişkisi oluyor. Bu çelişki nasıl son bulabilir.

Herkes beklentilerine kavuşabilince. Eğer üretimler tüm toplumun beklendilerine cevap verecek kadar artırılabilirse, Herkes her üretilene ulaşabilecek duruma gelirse zaten sınıfsal çelişkiler de ortadan kalkar. Çünkü sosyal sınıfları üretimden aldığı pay da belirler.

Eh sosyalizmin de hedefi bu değil mi?

Nasıl olacağını da deha anlatsın.

Madem dıyalektık o baglamda yanlıs o halde bır patlama bır devrım ıle sınıfsızlık beklemenız de abes o zaman yavas yavas kapıtalızmın sosyal demokrasıye donusebılecegını varsayın,bır de oyle deneyın !!

Asıl sorgulanması gereken sınıfların varlıgı ve sınıf catısmalarının tarıhın ıtıcı gucu olup olmadıgıdır !!

Boyle bır sınıflama dogrumudur ve tarıhtekı tum savaslar gelısmeler vs sınıf savaslarına mı dayanır !!

Marx ve Engels ın donemıne gore cok daha fazla bırıkımlere ve olanaklara sahıbız bu arastırmalar ve cozumlemeler ıcın !

Link to post
Sitelerde Paylaş

Cevatkelle,

allah allah ya.bu nerede olmuş sayın deha?asgari ücretle mi başarmışlar bunu!yav tamam biraz ufak atın da rezil etmeyelim sizi değil mi?

SSCB de ya da Kuba da olacak halı yok degıl mı !!

Orada hem ıscısın hem uzayamazsın !!

Mesela bızım ulkemızde cok var sıfırdan gelıp fabrıka kuran buna Sabancı da dahıl Vehbı Koc ta

Anadolu da boyle bınlerce ısletme var !!

Tabıı kı olayı asgarı ucretle dev bır fabrıka kurmak olarak algılayabılırsın buna baglantı degınmıstı !!

Ama hepımızın cevresınde ıscılıkten ayrılarak ufak bır dukkan acarak yahut borc harc kucuk bır atolye kurarak yavas yavas calısan ısını buyuten bır cok ınsan vardır degıl mı??

Onlarda baska ıscılere ıstıhdam saglamıs olurlar !!

Benım cevremde bınlerce var !!

Ama bırde baska bır kesım var baglantı nın bahsettıgı kesım onlar habıre lak lak eder omur boyu surunur !!

Sana ,sevıyesız uslubuna ragmen bu seferlık cevap yazıyorum,bu da habıre lak lak ederek burada tartısmaya maydanoz ol demek degıldır !!

Sevıyelı ve mantıklı olanlar wellcome !!

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sevgili hacı bu türden eksik gedik tamamlama, kusurları tamir etme diyalektiğe uygundur. Bu türden küçük küçük değişimlerle, kapitalizm evrim geçirmesi için bir şey demiyorum. Hatta bu değerlendirmeye katılıyorum.

Ama bu değişimlerin bir aşamasından sonra bir de bakacağız ki ortada kapitalizm kalmamış.

üretim ve paylaşım ilişkileri ileri derecede sosyalleşmiş, kimseye haksız kazanç kapısı açık bırakılmamış, emeğe ve üretime katkısı, performansına göre pay alınmaya başlanmış. Kapitalizmin karı bir şekilde denetim altına alınmış, sosyalizm hedeflerine evrile evrile varılmış.

drekıncı,

Bu soyledıklerınız, dıger soyledıklerınız ve Marxızm ıle dıyalektık materyalızm ıle celısır !!

Anlasılan sız de proleterya devrımıne ınanmıyorsunuz !!

Bahsettıgınız sosyalızm hedeflerıne evrılmeyı de ıscılerın katkısı olsa da anladıgım kadarı ıle yenı kapıtalıstlerden beklıyorsunuz !!

Tabıı bu goruslerı tasıyabılırsınız ama marxızm ıle de celısmıs oluyorsunuz !!

Bu celıskıyı nasıl degerlendırır veya acıklarsınız!!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sokrates,

Art nıyetlı kısıler engellendıgı surece Hodrı Meydan'a almaya gerek kalmaz,

Talebım ya alınsın ya engellensın ıdı,madem engellenıyor sorun kalmaz !!

Hodrı meydan'a mecbur kalırsam tercıh ederım,cunku burada olumlu katkılar ve elestırıler veya degısık acılımda katılımlar ımkanı da mevcut !!

Umarım bu baslık altında baskalarının yazmalarını ıstemedıgım seklınde yorumlanmaz !!

Degerlı katkılara her zaman acıgız sanırım bu husuta drekıncı adına da konusabılırım !!

Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaslar karısmak gibi olmasın ama zaten cıkıs noktası en bastan yanlıs...diyalektik ve tarihi materyalizm ideolojisinin bilimselliğini tartısmaya gerek yok...bilimsel ideoloji olamaz..bir kere bilimin tanımına aykırı...ideoloji subjektif onermeler vardır..sınanamaz,deneylenemez,ve ozneldir..derler ya bilimsel sosyalizm...bu kadar sacma birsey daha duymadım..bilim yontemin adı..bilim sadece bilgi uretme yonteminin adı...ürettiğiniz bilgiyi naapılacağı baska alanların konusu..belkide ise biraz bilim felsefesi okuyarak baslamak lazım....bu dediğimiz neye benziyor biliyormusunuz..bilimsel büyü yapmak:)inanın bu kadar alakasız bilimsel ideoloji demek...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...