taklamakan 0 Kasım 8, 2008 gönderildi Raporla Share Kasım 8, 2008 gönderildi Hud/118-119. Eğer Rabbin dileseydi insanları tek bir ümmet kılardı. Fakat, Rabbinin merhamet ettikleri bir yana, hala ayrılıktadırlar, esasen onları bunun için yaratmıştır. Rabbinin "And olsun ki cehennemi hep insan ve cin ile dolduracağım" sözü yerine gelmiştir. Ayetinin Diyanet tercümesi de aşağıdadır. 118-119. Rabbin dileseydi insanları (aynı inanca bağlı) tek bir ümmet yapardı. Fakat Rabbinin merhamet ettikleri müstesna, onlar ihtilafa devam edeceklerdir. Zaten onları bunun için yarattı. Rabbinin, “Andolsun ki cehennemi hem cinlerden, hem insanlardan (suçlularla) dolduracağım” sözü kesinleşti. Sözü yerine gelmiştır. Tercümesinde sanki hata var. Eğer öyle ise... birileri Cehennemin dolduğunu gördü yada biliyor demektir ki. Bunların sınav felsefesine aykırı olurdu. "Andolsun ki cehennemi hem cinlerden, hem insanlardan dolduracağım , sözü kesinleşti." Ne demekse. İşkence yapma konusunda tutkulu olan Allah. İşkence yapacak birisini bulamamaktan korkuyor da , cehennemi dolduracağını kesinlikle vaad ederek, bu korkusunu mu yeniyor. Ne zalim bir İlahmış. Link to post Sitelerde Paylaş
IFeelGood 0 Kasım 8, 2008 gönderildi Raporla Share Kasım 8, 2008 gönderildi Secde 12'yi hatırlattın da ne değişti? Daha da beter ettin şimdi. Kalplerini mühürlediği ve gözlerini bağladığı kafirlerin zaten kendisine inanma şansı yok. DEFALARCA BU MEVZUYU AÇIKLADIK. KEVGİR PİLAVI GİBİ ÖNÜMÜZE GETİRİP DURMA. SEN EVİNİN PANJURUNU KAPATTIKTAN SONRA GÜNEŞ GİRMİYOR DİYE GÜNEŞE KIZARSAN SANA DELİ DERLER. Açıklanmış birşey yok, herşey olduğu gibi duruyor. Kevgir pilavı değil, temcit pilavıdır onun adı. Panjuru kapatan ben değilim, Allah. Link to post Sitelerde Paylaş
sseenncceerr 0 Kasım 8, 2008 gönderildi Raporla Share Kasım 8, 2008 gönderildi siz ateistler..neden sadece Kur'an'daki ayetlerle müslümanların kafasını karıştırıyorsunuz? bir ayeti gösterip" işte burayı yanlış yazmış Allah" demekten başka bişe yapmıyorsunuz..yapamıyorsunuz mu diyeyim artık.. başka kanıtlarınız yoksa,bu ateistlik de bu kadar basit bi olgu demekki.. Link to post Sitelerde Paylaş
Buzul 0 Ağustos 23, 2020 gönderildi Raporla Share Ağustos 23, 2020 gönderildi (düzenlendi) Cehennemi insanlarla dolduracağıma dair bir söz çıktı diyip, bu sözünü yerine getirmek için adem ile havvayı yaratan, onlara üreme özelliği verip, cehennemine yakıt ürettirmek için de, üreyen insanları kullanan, sinsi, tuzakçı ve alçak bir tanrı. Bu allaha uymamak, ona ve onu övenlere karşı çıkmak da, onurluca bir duruştur, merhametli, kötülük karşıtı bir davranıştır. Ağustos 23, 2020 tarihinde Buzul tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
nogodbutAllah 0 Ağustos 23, 2020 gönderildi Raporla Share Ağustos 23, 2020 gönderildi Cehennemi ins ve cin ile doldurma ve tüm insanları cennete koymama hakkında... bir kere melekler taifesi sadece emredileni yapar isyan edemezler yani hep iyilik hayır güzel olanı yaparlar kötülük kabiliyeti yoktur şeytan denilen taife sadece kötülük kabiliyeti var mutlak manada kötüdürler iyilik yapma kabiliyeti yoktur cansız olanlar ise ne iyilik nede kötülük yaparlar camiddirler insan ve cin taifesi ise hem iyilik hem kötülük yapma kabiliyeti olan varlıklardır melekler cennete şeytanlar mutlak manada cehenneme denk gelirler insanlar ise hem iyilik hem kötülüğü hür iradesi ile seçebildiği için hem cennet hemde cehenneme gidebilirler iyilik ve kötülük bu iki zıt durumdan birini seçmek içinde irade ve akıl sahibidirler zira seçim irade gerektirir. misal milli irade seçimde sandıkta tecelli eder yani irade sahibi seçmen bir çok ve zıt parti arasında birini tercih eder insan da böyle iyilik ve kötülük gibi zıt iki şey arasında seçim yapar bazen iyiliği seçer bazen de kötülüğü seçer zira ikisine de kabiliyeti var bir ineğe veya güvercine veya ağaca seçim pusulası gönderip veya ormandaki hayvanlara sandık seçim yapın ormanın kralını seçin denilmez zira seçim iradesi yok en fazla yedikleri besinleri meyveleri seçebilirler hür irade ile iyilik ve kötülük arasında ikisinden birini seçmek çok değerlidir zira melek gibi sadece iyiliği tercih etmek veya şeytan gibi sadece kötülüğü tercih etmek esasen tercih değildir mecburiyet ve zorunluluktur tek şeritli tek yönlü yol gibidir mecburen gideceksin ancak irade tek yolun bir noktada iki yola ayrılmasıdır ikisinden birini seçmek zorundasın bunuda yol ayrımındaki yazılı tabelaya göre karar vereceksin işte insana adeta yol tabelası hükmündeki kitaplar ve trafik polisi hükmündeki peygamberler ile doğru yol gösterilmiştir bundan sonra seçim kendisinindir malumdur ki hür iradeli insan iyi ve kötü seçiminde iyiliğide seçen olacak kötülüğüde seçen olacak yani yollar farklı olduğu için sonuçları durakları da farklıdır cennet cehennem gibi bu doğal sonuçtur her kesin cennete veya her kesin cehenneme gitmesi esasen adil olmayan zulum olan budur iki farklı durağa gitmesi adildir zira Allah aynı zamanda hakimler hakimidir ve adildir mahkem-i kübranında sahibdir tartı terazi ölçü ile deliller ile iyi kötü tesbit edilir birine ödül diğerine ceza verilir aski halde melekleri cehenneme şeytanları cennete doldurmak ise gayri adilir zulumdur hakk edene hakk ettiğini vermek adaletir iyi ve kötü olan iki arkadaş yola çıksa yol üzerinde bir ev görseler eve girdiklerinde hiç kimse yok ancak evde altın gümüş para gibi ziynetler olsa kötü olan onları çantaya doldursa iyi olanda yahu bu ev şimdilik zahiren boş olsada bir sahibi vardır bu kadar yol üstünde altın gümüş hazine sahibsiz olamaz başkasının hakkıdır lütfen onları çekmeceye geri boşalt yoksa hırsızlıktan hapse girersin dese oda dinleme se sonra güvenlik gizli kameradan o hırsız tesbit edilip konuşmalar dinlense ve o hırsız hapse atılsa aynı adalettir ama tutup iyi olanı hapse atarsan diğerini serbets bırakırsan aynı zulumdür maharet kuvvetin imkanın var iken çalmamak yoksa kilitli bir kapı ve hazine kasasını zaten çalmak kolay değildir bu durumda hırsızlık yapmamak marifet değildir o yüzden insan hür irade ile iyi ve kötü arasında tercih yaparken kötü nün cazibesine rağmen iyi olanı tercih asıl olandır yoksa sadece iyi var kötünün imkanı yok ise her kes iyiyi seçmek zorunda kalsa veya kötüye mecbur edilse bu marifet değildir 41:17 :"وَاَمَّا ثَمُودُ فَهَدَيْنَاهُمْ فَاسْتَحَبُّوا الْعَمٰى عَلَى الْهُدٰى فَاَخَذَتْهُمْ صَاعِقَةُ الْعَذَابِ الْهُونِ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَۚ Semûd kavmine gelince, biz onlara doğru yolu gösterdik. Fakat onlar körlüğü doğru yola tercih ettiler. Bunun üzerine kazandıkları kötülük yüzünden alçaltıcı azabın yıldırımı onları çarpıverdi. " burda hidayet doğru yol gösterilmiş ama semud kavmi gözlerini kapatıp başka yollara gitmişler ve sapıp helak olmuşlar kör olana veya gözlerini kapatana doğru yolu göstermek faide vermez gözleri açık ve doğru yolu bulmayaistekli olan hidayete erer buda gösterir ki hayır da şerrde hidayet de dalalet te kişinin iradesine bağlıdır. nitekim cennetin büyüklük ve genişliği de vurgulanır başka ayette yakıtı insan ve taşlar olan cehennemden sakınınız başka ayetlerde şeytan kovulduktan sonra kıyamete kadar süre istiyor ve yemin olsun ki beni kovdun senin bütün kullarını azdıracağım saptıracağım ancak samimi ihlaslı olanlar hariç yani şeytan kendisi iblis kendisi samimi ve ihlasılı olanları saptırma gücünün olamayacağını itiraf ediyor 38:83 te ki ayet ile Allah ise iblise cevaben 38: 85 : "لَاَمْلَـَٔنَّ جَهَنَّمَ مِنْكَ وَمِمَّنْ تَبِعَكَ مِنْهُمْ اَجْمَع۪ينَ Andolsun, cehennemi seninle ve onlardan sana uyanların hepsiyle dolduracağım.” " yani burda şeytana uyanlar ile doldurulacak yoksa aman keyfime göre yarısını cennete yarısını cehenneme atacağım diye peşin bir şey yok sen nefsine şeytana uyup azacan sapacan ki cehenneme ehil hale gelsin. bu gün dünyada parayı bulup sahibine teslim eden ödül alıyor parayı bulup konan ise hırsız addedilip hapse atılıyor ceza evleri var diye iyi insanlar oraya dolacak değil ha beşeri insan adaleti eksiktir nakıstır hakim savcı her şeyi görüp duymadığı için mecburen eldeki delil ve şahidi dikkate alırlar ama şahit yalancı delil sahte ise iyi masum adamda hapse atılabilir beşer adaletinde Ama Allah hem hakim hem şahittir yani delillerin hepsini zaten hakimin kendisi biriktirmiş kayıt altına almış eller ve ayaklar diller dahi şahitlik edecek o yüzden Allahın adaletinde yanılma zerre olmaz dünyada gerçek suçlu olup hapis yatmayan yerine masum olanların yattığı veya hiç kimse görmediği için gizli kalmış açığa çıkmamış mahkeme konusu olmamış nice katiller hırsızlıklar suçlar var ki dünyada adaletten hapisten kaçabiliyor ama mahkemei kübrada yargılanacak kaçacak tarafı yok veya dünya da nice gizli yapılan iyilikler var hiç kimse bilmiyor sadece Allah rızası için yapılıyor ve dünyada ödülde verilmiyor hatta bazı iyilik yapanlar cezada alabiliyor işte bunlarda ahirette tam sevabını alır hiç bir şey boşlukta muallakta kalmayacaktır her şey yerli yerine oturacak terazi dengeye gelecektir cehennem ile doldurma ayetlerinde hakk kelimesi de geçer hak adalet anlamına da gelir adalet te terazinin iki kefesinin dengede olması demektir aynı zamanda insan bedeninin ortadan kesilse her iki tarafının dengede eşit olması da demektir yani iyi ve kötüler dengeye getirmek için iyilere cennet ödülü kötülere cehennem cezası elzemdir ki dengeye gelsin adalet olsun yoksa iyiliğin ve kötülüğün karşılığının alınmadığı her iki halde dengesizliktir Allah aynı zamanda adildir hakimler hakimidir. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ağustos 31, 2020 gönderildi Raporla Share Ağustos 31, 2020 gönderildi Muhteşem, en merhametli, en adil, en ulu, en büyük, hiç bir şeye ihtiyacı olmayan koskoca tanrı öyle tek başına takılırken canı sıkılmış, "Öff hayat amma sıkıcı, bari insan yaratayım da yakayım, neşeleneyim." demiş. Tanrıya bak tanrıya! Sizce hiç bir şeye ihtiyacı olmayan bu yüceler yücesi tanrı neden yakmak için insan yaratmış olabilir? Neden bir tanrı yakmak için insan yaratmak ihtiyacı duyar? Ne gerek var böyle bir yapmaya? Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Ağustos 31, 2020 gönderildi Raporla Share Ağustos 31, 2020 gönderildi 9 saat önce, sağduyu yazdı: Muhteşem, en merhametli, en adil, en ulu, en büyük, hiç bir şeye ihtiyacı olmayan koskoca tanrı öyle tek başına takılırken canı sıkılmış, "Öff hayat amma sıkıcı, bari insan yaratayım da yakayım, neşeleneyim." demiş. Tanrıya bak tanrıya! Sizce hiç bir şeye ihtiyacı olmayan bu yüceler yücesi tanrı neden yakmak için insan yaratmış olabilir? Neden bir tanrı yakmak için insan yaratmak ihtiyacı duyar? Ne gerek var böyle bir yapmaya? Yakmak için yaratmıyor siz kendi elinizle seçiyorsunuz. Bir şey bilindiği için o gercekleşmez onun gerçekleşeceği bilindiği için yazılır.Yani siz cebimde 100 tl var bilgisine sahip olduğunuz için mi 100 tl var Yoksa 100 tl olduğu için mi siz o bilgiye sahipsiniz tabikide 2.dediğim geçerli olacaktır. Allah burada sizi zorlayıcı değildir.Ben irademle yapmadım birisi beni zorladı diyemezsiniz eylemlerinizde dürüst olabilirsiniz bence.Hem bir devlet diyor ki suçlu olanları hapse atacağım benden söz cıktı diyor ardından suçlular çıkıyorsa devlette sözünü sadece yerime getirir.Allahta kötü olanlari cehenneme sokması bu söze benzemektedir burada adalet ortaya çıkmaktadır.Yoksa herkes aynı kefede olurdu. Link to post Sitelerde Paylaş
Geta 0 Eylül 1, 2020 gönderildi Raporla Share Eylül 1, 2020 gönderildi 4 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı: burada adalet ortaya çıkmaktadır.Yoksa herkes aynı kefede olurdu. sen önce adalet nedir bi tanımlar mısın? suç nedir? ceza nedir? suç ve ceza orantısı nedir? devletin koyduğu her kanuna koşulsuz uyar mısın? korkundan uysan bile saçma bulduğun kanunları, cezaları eleştirmez misin? en ağır suçların cezası bile insan ömrünün yarısı kadardır. en ilkel ceza olan idam cezasını uygulayan ülkelerde bile sonsuza kadar acı çektirmek yoktur. diriltip diriltip idam etmezsin örneğin. hangi adaletten bahsediyorsun? Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Eylül 1, 2020 gönderildi Raporla Share Eylül 1, 2020 gönderildi 14 hours ago, akılsızşuursuzatom said: Yakmak için yaratmıyor siz kendi elinizle seçiyorsunuz. Bir şey bilindiği için o gercekleşmez onun gerçekleşeceği bilindiği için yazılır.Yani siz cebimde 100 tl var bilgisine sahip olduğunuz için mi 100 tl var Yoksa 100 tl olduğu için mi siz o bilgiye sahipsiniz tabikide 2.dediğim geçerli olacaktır. Allah burada sizi zorlayıcı değildir.Ben irademle yapmadım birisi beni zorladı diyemezsiniz eylemlerinizde dürüst olabilirsiniz bence.Hem bir devlet diyor ki suçlu olanları hapse atacağım benden söz cıktı diyor ardından suçlular çıkıyorsa devlette sözünü sadece yerime getirir.Allahta kötü olanlari cehenneme sokması bu söze benzemektedir burada adalet ortaya çıkmaktadır.Yoksa herkes aynı kefede olurdu. Şimdi bu put beni yaratmadan önce yakacağını biliyor mu, bilmiyor mu? Cevap biliyorsa daha neyi anlatıyorsun? Bir tanrının yakacağını bile bile o insanı yaratması yakmak için yaratmak değil de nedir? Bir eylemin faili yani öznesi sensen o eylem senin bildiğin şekilde gerçekleşir. Mesela elindeki bir tabanca ile karşındaki insanın kafasına ateş ettiğin zaman o insanın öleceğini biliyorsan ve yine de ateş edip o insanı öldürüyorsan bu senin bile bile insanı öldürdüğün anlamına gelir. Sen "evet, ben o insanın kafasına ateş ettiğimde o adamın öleceğini biliyordum ama ölmeyi o seçti." diyemezsin. Eylemi gerçekleştiren sensin. Gelelim adalet konusuna, bu tanrı denen zıpçıktı, yarattığı insanın özelliklerini neye dayanarak belirliyor? Birinin zeki, diğerinin aptal, birinin sağlıklı diğerinin sakat, birinin varlıklı birinin yoksul vs olarak yaratılmasının neresinde adalet var? Sakat doğan bir insan neye göre sakat doğmayı hakketmiş oluyor? Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Eylül 1, 2020 gönderildi Raporla Share Eylül 1, 2020 gönderildi 3 saat önce, sağduyu yazdı: Şimdi bu put beni yaratmadan önce yakacağını biliyor mu, bilmiyor mu? Cevap biliyorsa daha neyi anlatıyorsun? Bir tanrının yakacağını bile bile o insanı yaratması yakmak için yaratmak değil de nedir? Bir eylemin faili yani öznesi sensen o eylem senin bildiğin şekilde gerçekleşir. Mesela elindeki bir tabanca ile karşındaki insanın kafasına ateş ettiğin zaman o insanın öleceğini biliyorsan ve yine de ateş edip o insanı öldürüyorsan bu senin bile bile insanı öldürdüğün anlamına gelir. Sen "evet, ben o insanın kafasına ateş ettiğimde o adamın öleceğini biliyordum ama ölmeyi o seçti." diyemezsin. Eylemi gerçekleştiren sensin. Gelelim adalet konusuna, bu tanrı denen zıpçıktı, yarattığı insanın özelliklerini neye dayanarak belirliyor? Birinin zeki, diğerinin aptal, birinin sağlıklı diğerinin sakat, birinin varlıklı birinin yoksul vs olarak yaratılmasının neresinde adalet var? Sakat doğan bir insan neye göre sakat doğmayı hakketmiş oluyor? Yakacağını bile bile veya ödül vereceğini bile bile insan yaratması kişiye kendi durumunu göstermesi içindir. Neden cehenneme attın demeyesiniz beni diye hayata yollayıp ne halt yediginizi gösteriyor ama zorlamiyor sizi. Bilme konusu anlaşılmadı sanırım.Sizin adama ateş etmenizi dışarıdan bir göz dese ki;x kişi y ye ateş edince y ölecek diye bilgiyi yazsa kenara burada suçlu kenardaki o adam mı olur yoksa fiili işleyen x kişisi mi? Son paragrafta ise;adalet kişiye hakkını vermektir.Fakir aç birinin imtihan karşılığı farklı.Imkanı olup zararlı işler yapana ayrı hüküm verilir.Kişinin durumunu gözetir ve buna adalet denir. Sakat fakir vs.olmasi tamamen Allahin tercihi bir kriter yok.Mulkun sahibi o dur ki bu yaşam için hiçbir hakkimiz yokken bize bedenler organlar vermişken ondan ayrıca bir hak talep etmemiz saçma olmaz mı? Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Eylül 1, 2020 gönderildi Raporla Share Eylül 1, 2020 gönderildi 32 minutes ago, akılsızşuursuzatom said: Yakacağını bile bile veya ödül vereceğini bile bile insan yaratması kişiye kendi durumunu göstermesi içindir. Neden cehenneme attın demeyesiniz beni diye hayata yollayıp ne halt yediginizi gösteriyor ama zorlamiyor sizi. Hala ne zırvalıyorsun? Madem bu zımbırtı yakacağını biliyor, o halde niye yaratıyor? Bu put "Bak seni yakmak için yarattım." demek için mi yaratıyor? Ne çeşit bir manyak bu? Bu tanrı denen manyak ne bok yediğini görmek için mi insan yaratıyor? 35 minutes ago, akılsızşuursuzatom said: Bilme konusu anlaşılmadı sanırım.Sizin adama ateş etmenizi dışarıdan bir göz dese ki;x kişi y ye ateş edince y ölecek diye bilgiyi yazsa kenara burada suçlu kenardaki o adam mı olur yoksa fiili işleyen x kişisi mi? Bu put dışarıdan bir göz mü? Eylemi bizzat kendisi yapmıyor mu? Yakacağını bile bile yaratan o, yakan da o. Hani nerede bu dışardaki göz? Sana göre iki tanrı var demek ki. Biri yaratma ve yakma işini yapıyor, diğeri o yarattıktan sonra yaratılan insanın yakılacağını biliyor sadece. Bunu mu diyorsun yani? 41 minutes ago, akılsızşuursuzatom said: Son paragrafta ise;adalet kişiye hakkını vermektir.Fakir aç birinin imtihan karşılığı farklı.Imkanı olup zararlı işler yapana ayrı hüküm verilir.Kişinin durumunu gözetir ve buna adalet denir. Yeni doğan bir bebek neyi hakketmiş de sakat doğmuş oluyor? İnsan ortada yokken neyi hakketmiş olur? Birisi senin bacağını daha doğarken kesse sen bunu hakketmiş mi oluyorsun? 44 minutes ago, akılsızşuursuzatom said: Sakat fakir vs.olmasi tamamen Allahin tercihi bir kriter yok.Mulkun sahibi o dur ki bu yaşam için hiçbir hakkimiz yokken bize bedenler organlar vermişken ondan ayrıca bir hak talep etmemiz saçma olmaz mı? Yani putun hiç bir kriteri yok, tamamen rastgele tercih yapıyor. Ayrıca bu puttan neden bir şey talep edemiyoruz? Bu put insana bir şey verince bir şeyi mi eksilmiş oluyor? Kendisi bütün bu gücü neye göre hakketmiş? Nasıl bir çabayla hakketmiş? kendisine gelince hiç bir çaba göstermeden her şey sahip olma hakkı görüyor ama bize gelince birden cimriliği tutuyor. İyi be, kendisi kendiliğinden her şeye sahip olsun ama bize gelince hakketmemiz lazım olsun. Bunun neresinde adalet var? Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Eylül 1, 2020 gönderildi Raporla Share Eylül 1, 2020 gönderildi 2 saat önce, sağduyu yazdı: Hala ne zırvalıyorsun? Madem bu zımbırtı yakacağını biliyor, o halde niye yaratıyor? Bu put "Bak seni yakmak için yarattım." demek için mi yaratıyor? Ne çeşit bir manyak bu? Bu tanrı denen manyak ne bok yediğini görmek için mi insan yaratıyor? Bu put dışarıdan bir göz mü? Eylemi bizzat kendisi yapmıyor mu? Yakacağını bile bile yaratan o, yakan da o. Hani nerede bu dışardaki göz? Sana göre iki tanrı var demek ki. Biri yaratma ve yakma işini yapıyor, diğeri o yarattıktan sonra yaratılan insanın yakılacağını biliyor sadece. Bunu mu diyorsun yani? Yeni doğan bir bebek neyi hakketmiş de sakat doğmuş oluyor? İnsan ortada yokken neyi hakketmiş olur? Birisi senin bacağını daha doğarken kesse sen bunu hakketmiş mi oluyorsun? Yani putun hiç bir kriteri yok, tamamen rastgele tercih yapıyor. Ayrıca bu puttan neden bir şey talep edemiyoruz? Bu put insana bir şey verince bir şeyi mi eksilmiş oluyor? Kendisi bütün bu gücü neye göre hakketmiş? Nasıl bir çabayla hakketmiş? kendisine gelince hiç bir çaba göstermeden her şey sahip olma hakkı görüyor ama bize gelince birden cimriliği tutuyor. İyi be, kendisi kendiliğinden her şeye sahip olsun ama bize gelince hakketmemiz lazım olsun. Bunun neresinde adalet var? Ne saçmalıyorsunuz kendisi zaten her şeyin sahibi neyi hak etmesi gerekecek tam mükemmel varlık emek mi sarfedecek? Yeni doğan bebek bir şeyi hak etmiş demedim ki o henüz imtihanda değil. Fakat; sizin bulunduğunuz durum fakirlik ise size zengin kişinin durumuna göre veya siz tamamen sağlıklısınız bir diğeri, işitme engelli vs. işitme engellik olana sizin bulunduğunuz durum üzerinden hüküm verilmesi adalete aykırı olur demeye çalıştım .Yoksa sakat doğan bebek bunu hak etti demedim.O imtihana bile tabii değil ama siz tabiisiniz. Eylemi bizzat kendisi yapıyor da ne demek? Gayette siz yapıyorsunuz bütün eylemleri. Link to post Sitelerde Paylaş
Hubble_ 0 Eylül 1, 2020 gönderildi Raporla Share Eylül 1, 2020 gönderildi (düzenlendi) 1 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı: O imtihana bile tabii değil ama siz tabiisiniz. Putunuzun adalet kavramı burda patlıyor işte. ''O'' dediğin sakat bebek imtihan olmamayı haketmek için ne yaptı? Siz dediğiniz kişiler imtihanı haketmek için neler yaptı? Bir yerde Ayrımcılık varsa akıllı bir tasarımdan bahsedemezsiniz. Normal bir insana güç ver şu putunuzdan çok daha adaletli bir dünya yaratır. Kendin bile deneyebilirsin bunu...! Kendine şunu sor... BEN SONSUZ GÜCE SAHİP OLSAYDIM YAŞAMI NASIL TASARLARDIM???!?!?! Eylül 1, 2020 tarihinde Hubble_ tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Eylül 2, 2020 gönderildi Raporla Share Eylül 2, 2020 gönderildi 10 saat önce, Hubble_ yazdı: Putunuzun adalet kavramı burda patlıyor işte. ''O'' dediğin sakat bebek imtihan olmamayı haketmek için ne yaptı? Siz dediğiniz kişiler imtihanı haketmek için neler yaptı? Bir yerde Ayrımcılık varsa akıllı bir tasarımdan bahsedemezsiniz. Normal bir insana güç ver şu putunuzdan çok daha adaletli bir dünya yaratır. Kendin bile deneyebilirsin bunu...! Kendine şunu sor... BEN SONSUZ GÜCE SAHİP OLSAYDIM YAŞAMI NASIL TASARLARDIM???!?!?! Daha hakim hüküm vermedi ki ona adaletsiz diyemezsiniz daha mahkeme kurulmadan bir hakime sen adaletsizsin demek saçma değil mi? Link to post Sitelerde Paylaş
Hubble_ 0 Eylül 2, 2020 gönderildi Raporla Share Eylül 2, 2020 gönderildi (düzenlendi) 2 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı: Daha hakim hüküm vermedi ki ona adaletsiz diyemezsiniz daha mahkeme kurulmadan bir hakime sen adaletsizsin demek saçma değil mi? Gene saçmalamışsın. Bu dünya hayatında yaptıklarından ötürü mahkeme kurulmuyor mu herkese? Sınav kağıt verildikten hemen sonra kişinin sınavı iptal oluyor !!! Hükmü belli , direk cennete gider ölen bebek. Reenkarne olacak hali yok çünkü islamda öyle bir şey yok. Bu dünyadaki diğer herkes gibi sınav olmayan birine ne hükmü verebilirsin o kişiye? Şu saçma sapan arap dinini savunacam diye türlü türlü bahanelerle kıvırtmaya çalışmanız inanılmaz komedi oluyor. Hayır yani seninki bahanede değil saçma sapan bir cümle kurmuşsun sırf cevap vermiş olayım diye. Bir cevap yazınca haklı cıkmış olmuyorsun. Mahkeme kurulmamışmış ! Ne mahkemesi ? Sanık hiç yaşamamışki ! Eylül 2, 2020 tarihinde Hubble_ tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Eylül 2, 2020 gönderildi Raporla Share Eylül 2, 2020 gönderildi 5 saat önce, Hubble_ yazdı: Gene saçmalamışsın. Bu dünya hayatında yaptıklarından ötürü mahkeme kurulmuyor mu herkese? Sınav kağıt verildikten hemen sonra kişinin sınavı iptal oluyor !!! Hükmü belli , direk cennete gider ölen bebek. Reenkarne olacak hali yok çünkü islamda öyle bir şey yok. Bu dünyadaki diğer herkes gibi sınav olmayan birine ne hükmü verebilirsin o kişiye? Şu saçma sapan arap dinini savunacam diye türlü türlü bahanelerle kıvırtmaya çalışmanız inanılmaz komedi oluyor. Hayır yani seninki bahanede değil saçma sapan bir cümle kurmuşsun sırf cevap vermiş olayım diye. Bir cevap yazınca haklı cıkmış olmuyorsun. Mahkeme kurulmamışmış ! Ne mahkemesi ? Sanık hiç yaşamamışki ! Cennet bir lütuftur esasen.Allah için zorunluluk yok çünkü;Allah mülkün sahibi değil mi ? Hem hiçbir günahı olmayan bir çocuğu neden cennetine almasın masum sonuçta.Cehenneme mi atsın? Link to post Sitelerde Paylaş
Geta 0 Eylül 2, 2020 gönderildi Raporla Share Eylül 2, 2020 gönderildi Bir saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı: Hem hiçbir günahı olmayan bir çocuğu neden cennetine almasın masum sonuçta. hiçbir günahı olmayan çocuğun sakat doğması, kafasının ikiziyle yapışık olması, bazı organlarının gelişmemesi, ölene kadar hastanede makinelere bağlı yaşaması, bir sapık tarafından yıllarca tecavüze uğraması, işkence edilmesi... bunlar dünyada bir kısım çocukların başına geliyor. ve söylediğin gibi bunlar masum. ve söylediğin gibi bu çocuklar imtihana tabi değil. ama sana göre bunda bir anormallik yok! bir çocuğun avantadan cennete gitmesinde de anormallik yok, yıllarca istismara uğramasında da. çocuk imtihana tabi değil. ama ona tecavüz eden sapık imtihana tabi. peki, bu durumda çocuk, imtihana tabi olan sapığın imtihan nesnesi/aleti görevi mi görüyor! yani sapık adam, çocuğa tecavüz ederek imtihanı kaybediyor. çocuk, sapığın imtihanı kazanıp kazanmayacağını belirlemek için yaratılmış oluyor! senin merhametli tanrın, insanları imtihan etmek için sınır tanımıyor. mesela bir mafya babası seni evinden alıp, ölene kadar sana tecavüz edebilir. diyelim ki 30 yıl boyunca seni bir mahzene kilitleyip sabah akşam tecavüz edip durdu. sen, bu işkence ve tecavüzler karşısında tanrına isyan etmezsen cennete gideceksin! olur da 28 yıl isyan etmez, 29'uncu yılın sonunda, s.kerim böyle tanrıyı da böyle imtihanı da deyip küfredersen, hop bütün o tecavüzleri boşa yaşamış oldun, gitti mi cennet de elinden! bak dostum, onurlu insan, ne 30 yıllık tecavüz karşısında ne de başka türlü saçma sapan imtihan senaryoları üzerinden bir cennet talep etmez. o mafya babası, nasıl ki sana 100 trilyon verecem ama bunun karşılığında şu kadar sana tecavüz edecem derse ve bu teklif ahlaksızsa, diğer imtihan senaryoları da aynı şekilde ahlaksız birer tekliftir! zaten ödül olarak, hurileriyle meşhur bir cennetin sunulması da bu ahlaksız anlayışın açık göstergesidir. ancak ahlaksız bir mafya babası böyle bir imtihan kurgulayabilir. Link to post Sitelerde Paylaş
akılsızşuursuzatom 0 Eylül 2, 2020 gönderildi Raporla Share Eylül 2, 2020 gönderildi 33 dakika önce, Geta yazdı: hiçbir günahı olmayan çocuğun sakat doğması, kafasının ikiziyle yapışık olması, bazı organlarının gelişmemesi, ölene kadar hastanede makinelere bağlı yaşaması, bir sapık tarafından yıllarca tecavüze uğraması, işkence edilmesi... bunlar dünyada bir kısım çocukların başına geliyor. ve söylediğin gibi bunlar masum. ve söylediğin gibi bu çocuklar imtihana tabi değil. ama sana göre bunda bir anormallik yok! bir çocuğun avantadan cennete gitmesinde de anormallik yok, yıllarca istismara uğramasında da. çocuk imtihana tabi değil. ama ona tecavüz eden sapık imtihana tabi. peki, bu durumda çocuk, imtihana tabi olan sapığın imtihan nesnesi/aleti görevi mi görüyor! yani sapık adam, çocuğa tecavüz ederek imtihanı kaybediyor. çocuk, sapığın imtihanı kazanıp kazanmayacağını belirlemek için yaratılmış oluyor! senin merhametli tanrın, insanları imtihan etmek için sınır tanımıyor. mesela bir mafya babası seni evinden alıp, ölene kadar sana tecavüz edebilir. diyelim ki 30 yıl boyunca seni bir mahzene kilitleyip sabah akşam tecavüz edip durdu. sen, bu işkence ve tecavüzler karşısında tanrına isyan etmezsen cennete gideceksin! olur da 28 yıl isyan etmez, 29'uncu yılın sonunda, s.kerim böyle tanrıyı da böyle imtihanı da deyip küfredersen, hop bütün o tecavüzleri boşa yaşamış oldun, gitti mi cennet de elinden! bak dostum, onurlu insan, ne 30 yıllık tecavüz karşısında ne de başka türlü saçma sapan imtihan senaryoları üzerinden bir cennet talep etmez. o mafya babası, nasıl ki sana 100 trilyon verecem ama bunun karşılığında şu kadar sana tecavüz edecem derse ve bu teklif ahlaksızsa, diğer imtihan senaryoları da aynı şekilde ahlaksız birer tekliftir! zaten ödül olarak, hurileriyle meşhur bir cennetin sunulması da bu ahlaksız anlayışın açık göstergesidir. ancak ahlaksız bir mafya babası böyle bir imtihan kurgulayabilir. Bende izninizle size bir şey soracağım . Ben sormuştum ki; Allah'ın merhamet ve kudreti gereği kötülük ve acının olmadığı bir dünya yaratması mümkün değil miydi bundan daha iyisi olamaz mıydı diye sordum.Karşımdaki kişi CEVABEN; kudret dairesinde her şey mümkün ama hikmet dairesinde olması gereken en ideal sistem ve yöntem bu dedi. Eğer kudretinin yetmesine bakarsak her şeye gücü yeter daha iyi bir evrende yaratabilir daha iyi bir yöntemde.Ancak bunun sonu gelmez daha iyisi daha iyisi derken bir sonuç alınamaz dedi.Allah iş yaparken sadece kudret ismini kullanmaz diğer isimlerini de kullanır. Bu anlamda kudret dairesinde evet yaratabilir ama hikmet yönüyle yaratmaz. Örnek olarak; adam diyor ki sen arıya mükemmel yaratılmış diyorsun ama Allah daha iyisini yaratamaz mı ? Evet kudret açısından yaratabilir ama hikmet açısından arı daha büyük olsa veya daha farklı olsa diğer canlı türlerinin haklarına tecavüz edeceğinden dolayı ''hikmetine'' uygun olan sistem ve yöntem olarak bunu tercih etmiş diyor. Siz bu yanıtlara ne dersiniz? Link to post Sitelerde Paylaş
Hubble_ 0 Eylül 2, 2020 gönderildi Raporla Share Eylül 2, 2020 gönderildi (düzenlendi) 3 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı: Hem hiçbir günahı olmayan bir çocuğu neden cennetine almasın masum sonuçta.Cehenneme mi atsın? HALA kafa basmıyor , inatla anlamak istemiyorsunuz. Olay o kişiyi nereye attığı değil ! O KİŞİ SINAV OLMADAN CENNETE GİDİYOR , DiĞERLERİ BU DÜNYADA TÜRLÜ ACILARLA YAŞAMAK ZORUNDA BIRAKILIYOR ! SONRADA SIRF AKLINI KULLANDI VE DİNLERİ REDDETTİ DİYE SONSUZA KADAR ACI ÇEKİYOR....! Belki o bebekte ileride aklını kullanıp reddecekti? Neden bu kişi torpilli?Bende bebekken öleydim madem?Oh mis gibi bedava cennet! Ben niye putperestlerin saçma sapan ayinleri, ibadetlerini görmek ve duymak zorundayım bu gezegende? Başka gezegen mi yoktu inanmayanları alıp koyacağı bu putunuzun? Nasıl olsa çoğunluğu cehennem için yarattım diyor ve çoğunluk asla iman etmeyecektir diyor , neden bu insanları dipdibe yaratıp birbirine kırdırtmak zorundasın? SORU ÇOK ama sizin sorgulamaya cesaretiniz yok. Eylül 2, 2020 tarihinde Hubble_ tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Geta 0 Eylül 2, 2020 gönderildi Raporla Share Eylül 2, 2020 gönderildi Bir saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı: Bende izninizle size bir şey soracağım . Ben sormuştum ki; Allah'ın merhamet ve kudreti gereği kötülük ve acının olmadığı bir dünya yaratması mümkün değil miydi bundan daha iyisi olamaz mıydı diye sordum.Karşımdaki kişi CEVABEN; kudret dairesinde her şey mümkün ama hikmet dairesinde olması gereken en ideal sistem ve yöntem bu dedi. Eğer kudretinin yetmesine bakarsak her şeye gücü yeter daha iyi bir evrende yaratabilir daha iyi bir yöntemde.Ancak bunun sonu gelmez daha iyisi daha iyisi derken bir sonuç alınamaz dedi.Allah iş yaparken sadece kudret ismini kullanmaz diğer isimlerini de kullanır. Bu anlamda kudret dairesinde evet yaratabilir ama hikmet yönüyle yaratmaz. Örnek olarak; adam diyor ki sen arıya mükemmel yaratılmış diyorsun ama Allah daha iyisini yaratamaz mı ? Evet kudret açısından yaratabilir ama hikmet açısından arı daha büyük olsa veya daha farklı olsa diğer canlı türlerinin haklarına tecavüz edeceğinden dolayı ''hikmetine'' uygun olan sistem ve yöntem olarak bunu tercih etmiş diyor. Siz bu yanıtlara ne dersiniz? sevgili atom, ben yukarıda diyorum ki sana 30 yıl tecavüz etseler... bunun karşılığında 100 trilyon verseler kabul eder misin? sen daha diyorsun ki yok merhamet, yok kudret, yok hikmet! bana bu tecavüz sahnesindeki merhamet, kudret ve hikmeti anlatır mısın? Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts