Jump to content

Secde 13: "Andolsun, cehennemi hem cinlerden hem de insanlardan dolduracağım"


Recommended Posts

Hud/118-119. Eğer Rabbin dileseydi insanları tek bir ümmet kılardı. Fakat, Rabbinin merhamet ettikleri bir yana, hala ayrılıktadırlar, esasen onları bunun için yaratmıştır. Rabbinin "And olsun ki cehennemi hep insan ve cin ile dolduracağım" sözü yerine gelmiştir.

Ayetinin Diyanet tercümesi de aşağıdadır.

118-119. Rabbin dileseydi insanları (aynı inanca bağlı) tek bir ümmet yapardı. Fakat Rabbinin merhamet ettikleri müstesna, onlar ihtilafa devam edeceklerdir. Zaten onları bunun için yarattı. Rabbinin, “Andolsun ki cehennemi hem cinlerden, hem insanlardan (suçlularla) dolduracağım” sözü kesinleşti.

Sözü yerine gelmiştır. Tercümesinde sanki hata var.

Eğer öyle ise... birileri Cehennemin dolduğunu gördü yada biliyor demektir ki. Bunların sınav felsefesine aykırı olurdu.

"Andolsun ki cehennemi hem cinlerden, hem insanlardan dolduracağım , sözü kesinleşti."

Ne demekse.

İşkence yapma konusunda tutkulu olan Allah.

İşkence yapacak birisini bulamamaktan korkuyor da , cehennemi dolduracağını kesinlikle vaad ederek, bu korkusunu mu yeniyor.

Ne zalim bir İlahmış.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 78
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Secde 12'yi hatırlattın da ne değişti?

Daha da beter ettin şimdi.

Kalplerini mühürlediği ve gözlerini bağladığı kafirlerin zaten kendisine inanma şansı yok.

DEFALARCA BU MEVZUYU AÇIKLADIK. KEVGİR PİLAVI GİBİ ÖNÜMÜZE GETİRİP DURMA.

SEN EVİNİN PANJURUNU KAPATTIKTAN SONRA GÜNEŞ GİRMİYOR DİYE GÜNEŞE KIZARSAN SANA DELİ DERLER.

Açıklanmış birşey yok, herşey olduğu gibi duruyor.

Kevgir pilavı değil, temcit pilavıdır onun adı.

Panjuru kapatan ben değilim, Allah.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 11 years later...

Cehennemi insanlarla dolduracağıma dair bir söz çıktı diyip, bu sözünü yerine getirmek için adem ile havvayı yaratan, onlara üreme özelliği verip, cehennemine yakıt ürettirmek için de, üreyen insanları kullanan, sinsi, tuzakçı ve alçak bir tanrı. Bu allaha uymamak, ona ve onu övenlere karşı çıkmak da, onurluca bir duruştur, merhametli, kötülük karşıtı bir davranıştır.

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Cehennemi ins ve cin ile doldurma ve tüm insanları cennete koymama hakkında...


bir kere melekler taifesi sadece emredileni yapar isyan edemezler yani hep iyilik hayır güzel olanı yaparlar kötülük kabiliyeti yoktur
şeytan  denilen taife  sadece kötülük kabiliyeti var mutlak manada kötüdürler iyilik yapma kabiliyeti yoktur
cansız olanlar ise ne iyilik nede kötülük yaparlar camiddirler
insan ve cin taifesi ise hem iyilik hem kötülük yapma kabiliyeti olan varlıklardır

melekler cennete şeytanlar mutlak manada cehenneme denk gelirler

insanlar ise hem iyilik hem kötülüğü hür iradesi ile seçebildiği için hem cennet hemde cehenneme gidebilirler

iyilik ve kötülük 
bu iki zıt durumdan birini seçmek içinde irade ve akıl sahibidirler
zira seçim irade gerektirir. misal milli irade seçimde sandıkta tecelli eder yani
irade sahibi seçmen bir çok ve zıt parti arasında birini tercih eder 
insan da böyle iyilik ve kötülük gibi zıt iki şey arasında seçim yapar bazen iyiliği seçer bazen de kötülüğü seçer zira ikisine de kabiliyeti var
bir ineğe veya güvercine veya ağaca seçim pusulası gönderip  veya ormandaki hayvanlara sandık seçim yapın ormanın kralını seçin denilmez zira seçim iradesi yok en fazla yedikleri besinleri meyveleri seçebilirler
hür irade ile iyilik ve kötülük arasında ikisinden birini seçmek çok değerlidir
zira  melek gibi sadece iyiliği tercih etmek veya şeytan gibi sadece kötülüğü tercih etmek esasen tercih değildir mecburiyet ve zorunluluktur tek şeritli tek yönlü yol gibidir mecburen gideceksin
ancak irade tek yolun bir noktada iki yola ayrılmasıdır ikisinden birini seçmek zorundasın bunuda yol ayrımındaki yazılı tabelaya göre karar vereceksin
işte insana  adeta yol tabelası hükmündeki kitaplar ve trafik polisi hükmündeki peygamberler ile doğru yol gösterilmiştir bundan sonra seçim kendisinindir

malumdur ki hür iradeli insan iyi ve kötü seçiminde iyiliğide seçen olacak kötülüğüde seçen olacak
yani yollar farklı olduğu için sonuçları durakları da farklıdır cennet cehennem gibi
bu doğal sonuçtur
her kesin cennete veya her kesin cehenneme gitmesi esasen adil olmayan zulum olan budur
iki farklı durağa gitmesi adildir
zira Allah aynı zamanda hakimler hakimidir ve adildir mahkem-i kübranında sahibdir
tartı terazi ölçü ile deliller ile iyi kötü tesbit edilir birine ödül diğerine ceza verilir
aski halde melekleri cehenneme şeytanları cennete doldurmak ise gayri adilir zulumdur
hakk edene hakk ettiğini vermek adaletir
iyi ve kötü olan iki arkadaş yola çıksa yol üzerinde bir ev görseler eve girdiklerinde hiç kimse yok ancak
evde altın gümüş para gibi ziynetler olsa kötü olan onları çantaya doldursa iyi olanda yahu bu  ev şimdilik zahiren boş olsada bir sahibi vardır bu kadar yol üstünde altın gümüş hazine sahibsiz olamaz
başkasının hakkıdır lütfen onları çekmeceye geri boşalt yoksa hırsızlıktan hapse girersin dese oda dinleme se sonra güvenlik gizli kameradan o hırsız tesbit edilip konuşmalar dinlense ve o hırsız hapse atılsa aynı adalettir ama tutup iyi olanı hapse atarsan diğerini serbets bırakırsan aynı zulumdür
maharet kuvvetin imkanın var iken çalmamak yoksa kilitli bir kapı ve hazine kasasını zaten çalmak kolay değildir bu durumda hırsızlık yapmamak marifet değildir
o yüzden insan hür irade ile iyi ve kötü arasında tercih yaparken kötü nün cazibesine rağmen iyi olanı tercih asıl olandır yoksa sadece iyi var kötünün imkanı yok ise her kes iyiyi seçmek zorunda kalsa veya kötüye mecbur edilse bu marifet değildir
41:17 :"وَاَمَّا ثَمُودُ فَهَدَيْنَاهُمْ فَاسْتَحَبُّوا الْعَمٰى عَلَى الْهُدٰى فَاَخَذَتْهُمْ صَاعِقَةُ الْعَذَابِ الْهُونِ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَۚ
Semûd kavmine gelince, biz onlara doğru yolu gösterdik. Fakat onlar körlüğü doğru yola tercih ettiler. Bunun üzerine kazandıkları kötülük yüzünden alçaltıcı azabın yıldırımı onları çarpıverdi.
"
burda hidayet doğru yol gösterilmiş ama semud kavmi gözlerini kapatıp başka yollara gitmişler ve sapıp helak olmuşlar kör olana veya gözlerini kapatana doğru yolu göstermek faide vermez gözleri açık ve doğru yolu bulmayaistekli  olan hidayete erer buda gösterir ki hayır da şerrde hidayet de dalalet te kişinin iradesine bağlıdır.
nitekim cennetin büyüklük ve genişliği de vurgulanır
başka ayette yakıtı insan ve taşlar olan cehennemden sakınınız 
başka ayetlerde şeytan kovulduktan sonra kıyamete kadar süre istiyor
ve yemin olsun ki  beni kovdun senin  bütün kullarını azdıracağım saptıracağım 
ancak samimi ihlaslı olanlar hariç yani şeytan kendisi iblis kendisi samimi ve ihlasılı olanları saptırma gücünün olamayacağını itiraf ediyor 38:83 te ki ayet ile
Allah ise iblise cevaben 38: 85 : "لَاَمْلَـَٔنَّ جَهَنَّمَ مِنْكَ وَمِمَّنْ تَبِعَكَ مِنْهُمْ اَجْمَع۪ينَ
Andolsun, cehennemi seninle ve onlardan sana uyanların hepsiyle dolduracağım.”
"
yani burda şeytana uyanlar ile doldurulacak yoksa aman keyfime göre yarısını cennete yarısını cehenneme atacağım diye peşin bir şey yok sen nefsine şeytana uyup azacan sapacan ki cehenneme ehil hale gelsin.
bu gün dünyada parayı bulup sahibine teslim eden ödül alıyor
parayı bulup konan ise hırsız addedilip hapse atılıyor
ceza evleri var diye iyi insanlar oraya dolacak değil
ha beşeri insan adaleti eksiktir nakıstır hakim savcı her şeyi görüp duymadığı için mecburen eldeki delil ve şahidi dikkate alırlar ama şahit yalancı delil sahte ise iyi masum adamda hapse atılabilir beşer adaletinde
Ama Allah hem hakim hem şahittir yani  delillerin hepsini zaten hakimin kendisi biriktirmiş kayıt altına almış eller ve ayaklar diller dahi şahitlik edecek o yüzden Allahın adaletinde yanılma zerre olmaz
dünyada gerçek suçlu olup hapis yatmayan yerine masum olanların yattığı veya hiç kimse görmediği için gizli kalmış açığa çıkmamış mahkeme konusu olmamış nice katiller hırsızlıklar suçlar var ki dünyada adaletten hapisten kaçabiliyor ama mahkemei kübrada yargılanacak kaçacak tarafı yok

veya dünya da nice gizli yapılan iyilikler var hiç kimse bilmiyor sadece Allah rızası için yapılıyor ve dünyada ödülde verilmiyor hatta bazı iyilik yapanlar cezada alabiliyor işte bunlarda ahirette tam sevabını alır hiç bir şey boşlukta muallakta kalmayacaktır her şey yerli yerine oturacak terazi dengeye gelecektir
cehennem ile doldurma ayetlerinde hakk kelimesi de geçer hak adalet anlamına da gelir 
adalet te terazinin iki kefesinin dengede olması demektir
aynı zamanda insan bedeninin ortadan kesilse her iki tarafının dengede eşit olması da demektir 
yani iyi ve kötüler dengeye getirmek için iyilere cennet ödülü kötülere cehennem cezası elzemdir ki dengeye gelsin adalet olsun yoksa iyiliğin  ve kötülüğün karşılığının alınmadığı her iki halde dengesizliktir
Allah aynı zamanda adildir hakimler hakimidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhteşem, en merhametli, en adil, en ulu, en büyük, hiç bir şeye ihtiyacı olmayan koskoca tanrı öyle tek başına takılırken canı sıkılmış, "Öff hayat amma sıkıcı, bari insan yaratayım da yakayım, neşeleneyim." demiş. Tanrıya bak tanrıya!

 

Sizce hiç bir şeye ihtiyacı olmayan bu yüceler yücesi tanrı neden yakmak için insan yaratmış olabilir? Neden bir tanrı yakmak için insan yaratmak ihtiyacı duyar? Ne gerek var böyle bir yapmaya?

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 saat önce, sağduyu yazdı:

Muhteşem, en merhametli, en adil, en ulu, en büyük, hiç bir şeye ihtiyacı olmayan koskoca tanrı öyle tek başına takılırken canı sıkılmış, "Öff hayat amma sıkıcı, bari insan yaratayım da yakayım, neşeleneyim." demiş. Tanrıya bak tanrıya!

 

Sizce hiç bir şeye ihtiyacı olmayan bu yüceler yücesi tanrı neden yakmak için insan yaratmış olabilir? Neden bir tanrı yakmak için insan yaratmak ihtiyacı duyar? Ne gerek var böyle bir yapmaya?

Yakmak için  yaratmıyor  siz kendi elinizle  seçiyorsunuz. Bir şey bilindiği için o gercekleşmez  onun gerçekleşeceği  bilindiği için  yazılır.Yani  siz cebimde  100 tl var bilgisine sahip olduğunuz  için mi 100 tl var Yoksa  100 tl olduğu için mi siz o bilgiye sahipsiniz  tabikide  2.dediğim  geçerli olacaktır. Allah  burada sizi zorlayıcı  değildir.Ben irademle yapmadım  birisi beni zorladı  diyemezsiniz eylemlerinizde dürüst  olabilirsiniz bence.Hem bir devlet  diyor ki suçlu  olanları hapse atacağım  benden  söz  cıktı  diyor  ardından  suçlular  çıkıyorsa  devlette sözünü  sadece yerime getirir.Allahta kötü  olanlari  cehenneme sokması  bu söze  benzemektedir burada adalet ortaya  çıkmaktadır.Yoksa herkes aynı  kefede olurdu. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

burada adalet ortaya  çıkmaktadır.Yoksa herkes aynı  kefede olurdu. 

 

sen önce adalet nedir bi tanımlar mısın?

suç nedir?

ceza nedir?

suç ve ceza orantısı nedir?

devletin koyduğu her kanuna koşulsuz uyar mısın?

korkundan uysan bile saçma bulduğun kanunları, cezaları eleştirmez misin?

en ağır suçların cezası bile insan ömrünün yarısı kadardır.

en ilkel ceza olan idam cezasını uygulayan ülkelerde bile sonsuza kadar acı çektirmek yoktur.

diriltip diriltip idam etmezsin örneğin.

hangi adaletten bahsediyorsun?

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
14 hours ago, akılsızşuursuzatom said:

Yakmak için  yaratmıyor  siz kendi elinizle  seçiyorsunuz. Bir şey bilindiği için o gercekleşmez  onun gerçekleşeceği  bilindiği için  yazılır.Yani  siz cebimde  100 tl var bilgisine sahip olduğunuz  için mi 100 tl var Yoksa  100 tl olduğu için mi siz o bilgiye sahipsiniz  tabikide  2.dediğim  geçerli olacaktır. Allah  burada sizi zorlayıcı  değildir.Ben irademle yapmadım  birisi beni zorladı  diyemezsiniz eylemlerinizde dürüst  olabilirsiniz bence.Hem bir devlet  diyor ki suçlu  olanları hapse atacağım  benden  söz  cıktı  diyor  ardından  suçlular  çıkıyorsa  devlette sözünü  sadece yerime getirir.Allahta kötü  olanlari  cehenneme sokması  bu söze  benzemektedir burada adalet ortaya  çıkmaktadır.Yoksa herkes aynı  kefede olurdu. 

 

Şimdi bu put beni yaratmadan önce yakacağını biliyor mu, bilmiyor mu? Cevap biliyorsa daha neyi anlatıyorsun?

 

Bir tanrının yakacağını bile bile o insanı yaratması yakmak için yaratmak değil de nedir?

 

Bir eylemin faili yani öznesi sensen o eylem senin bildiğin şekilde gerçekleşir. Mesela elindeki bir tabanca ile karşındaki insanın kafasına ateş ettiğin zaman o insanın öleceğini biliyorsan ve yine de ateş edip o insanı öldürüyorsan bu senin bile bile insanı öldürdüğün anlamına gelir. Sen "evet, ben o insanın kafasına ateş ettiğimde o adamın öleceğini biliyordum ama ölmeyi o seçti." diyemezsin. Eylemi gerçekleştiren sensin.

 

Gelelim adalet konusuna, bu tanrı denen zıpçıktı, yarattığı insanın özelliklerini neye dayanarak belirliyor? Birinin zeki, diğerinin aptal, birinin sağlıklı diğerinin sakat, birinin varlıklı birinin yoksul vs olarak yaratılmasının neresinde adalet var? Sakat doğan bir insan neye göre sakat doğmayı hakketmiş oluyor?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, sağduyu yazdı:

 

Şimdi bu put beni yaratmadan önce yakacağını biliyor mu, bilmiyor mu? Cevap biliyorsa daha neyi anlatıyorsun?

 

Bir tanrının yakacağını bile bile o insanı yaratması yakmak için yaratmak değil de nedir?

 

Bir eylemin faili yani öznesi sensen o eylem senin bildiğin şekilde gerçekleşir. Mesela elindeki bir tabanca ile karşındaki insanın kafasına ateş ettiğin zaman o insanın öleceğini biliyorsan ve yine de ateş edip o insanı öldürüyorsan bu senin bile bile insanı öldürdüğün anlamına gelir. Sen "evet, ben o insanın kafasına ateş ettiğimde o adamın öleceğini biliyordum ama ölmeyi o seçti." diyemezsin. Eylemi gerçekleştiren sensin.

 

Gelelim adalet konusuna, bu tanrı denen zıpçıktı, yarattığı insanın özelliklerini neye dayanarak belirliyor? Birinin zeki, diğerinin aptal, birinin sağlıklı diğerinin sakat, birinin varlıklı birinin yoksul vs olarak yaratılmasının neresinde adalet var? Sakat doğan bir insan neye göre sakat doğmayı hakketmiş oluyor?

 

 

Yakacağını bile bile veya ödül  vereceğini  bile bile insan yaratması kişiye kendi durumunu  göstermesi içindir. Neden cehenneme  attın demeyesiniz  beni  diye  hayata  yollayıp  ne halt yediginizi  gösteriyor  ama zorlamiyor sizi.

 

Bilme konusu  anlaşılmadı sanırım.Sizin  adama ateş  etmenizi  dışarıdan  bir göz  dese ki;x kişi y ye  ateş edince  y ölecek  diye  bilgiyi  yazsa kenara burada suçlu  kenardaki  o adam mı olur  yoksa fiili işleyen  x kişisi mi?

 

Son paragrafta ise;adalet kişiye  hakkını  vermektir.Fakir  aç birinin  imtihan karşılığı  farklı.Imkanı olup  zararlı  işler yapana  ayrı  hüküm  verilir.Kişinin  durumunu  gözetir ve buna adalet denir.

 

Sakat fakir vs.olmasi  tamamen Allahin  tercihi  bir kriter yok.Mulkun sahibi o dur ki bu yaşam için  hiçbir  hakkimiz yokken  bize  bedenler organlar vermişken ondan ayrıca  bir hak talep etmemiz  saçma  olmaz mı?

Link to post
Sitelerde Paylaş
32 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

Yakacağını bile bile veya ödül  vereceğini  bile bile insan yaratması kişiye kendi durumunu  göstermesi içindir. Neden cehenneme  attın demeyesiniz  beni  diye  hayata  yollayıp  ne halt yediginizi  gösteriyor  ama zorlamiyor sizi.

 

 

Hala ne zırvalıyorsun? Madem bu zımbırtı yakacağını biliyor, o halde niye yaratıyor? Bu put "Bak seni yakmak için yarattım." demek için mi yaratıyor? Ne çeşit bir manyak bu?

 

Bu tanrı denen manyak ne bok yediğini görmek için mi insan yaratıyor?

 

35 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

Bilme konusu  anlaşılmadı sanırım.Sizin  adama ateş  etmenizi  dışarıdan  bir göz  dese ki;x kişi y ye  ateş edince  y ölecek  diye  bilgiyi  yazsa kenara burada suçlu  kenardaki  o adam mı olur  yoksa fiili işleyen  x kişisi mi?

 

Bu put dışarıdan bir göz mü? Eylemi bizzat kendisi yapmıyor mu? Yakacağını bile bile yaratan o, yakan da o. Hani nerede bu dışardaki göz?

 

Sana göre iki tanrı var demek ki. Biri yaratma ve yakma işini yapıyor, diğeri o yarattıktan sonra yaratılan insanın yakılacağını biliyor sadece. Bunu mu diyorsun yani?

 

41 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

Son paragrafta ise;adalet kişiye  hakkını  vermektir.Fakir  aç birinin  imtihan karşılığı  farklı.Imkanı olup  zararlı  işler yapana  ayrı  hüküm  verilir.Kişinin  durumunu  gözetir ve buna adalet denir.

 

Yeni doğan bir bebek neyi hakketmiş de sakat doğmuş oluyor? İnsan ortada yokken neyi hakketmiş olur? Birisi senin bacağını daha doğarken kesse sen bunu hakketmiş mi oluyorsun?

 

44 minutes ago, akılsızşuursuzatom said:

Sakat fakir vs.olmasi  tamamen Allahin  tercihi  bir kriter yok.Mulkun sahibi o dur ki bu yaşam için  hiçbir  hakkimiz yokken  bize  bedenler organlar vermişken ondan ayrıca  bir hak talep etmemiz  saçma  olmaz mı?

 

Yani putun hiç bir kriteri yok, tamamen rastgele tercih yapıyor.

 

Ayrıca bu puttan neden bir şey talep edemiyoruz? Bu put insana bir şey verince bir şeyi mi eksilmiş oluyor? Kendisi bütün bu gücü neye göre hakketmiş? Nasıl bir çabayla hakketmiş? kendisine gelince hiç bir çaba göstermeden her şey sahip olma hakkı görüyor ama bize gelince birden cimriliği tutuyor. İyi be, kendisi kendiliğinden her şeye sahip olsun ama bize gelince hakketmemiz lazım olsun. Bunun neresinde adalet var?

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, sağduyu yazdı:

 

Hala ne zırvalıyorsun? Madem bu zımbırtı yakacağını biliyor, o halde niye yaratıyor? Bu put "Bak seni yakmak için yarattım." demek için mi yaratıyor? Ne çeşit bir manyak bu?

 

Bu tanrı denen manyak ne bok yediğini görmek için mi insan yaratıyor?

 

 

Bu put dışarıdan bir göz mü? Eylemi bizzat kendisi yapmıyor mu? Yakacağını bile bile yaratan o, yakan da o. Hani nerede bu dışardaki göz?

 

Sana göre iki tanrı var demek ki. Biri yaratma ve yakma işini yapıyor, diğeri o yarattıktan sonra yaratılan insanın yakılacağını biliyor sadece. Bunu mu diyorsun yani?

 

 

Yeni doğan bir bebek neyi hakketmiş de sakat doğmuş oluyor? İnsan ortada yokken neyi hakketmiş olur? Birisi senin bacağını daha doğarken kesse sen bunu hakketmiş mi oluyorsun?

 

 

Yani putun hiç bir kriteri yok, tamamen rastgele tercih yapıyor.

 

Ayrıca bu puttan neden bir şey talep edemiyoruz? Bu put insana bir şey verince bir şeyi mi eksilmiş oluyor? Kendisi bütün bu gücü neye göre hakketmiş? Nasıl bir çabayla hakketmiş? kendisine gelince hiç bir çaba göstermeden her şey sahip olma hakkı görüyor ama bize gelince birden cimriliği tutuyor. İyi be, kendisi kendiliğinden her şeye sahip olsun ama bize gelince hakketmemiz lazım olsun. Bunun neresinde adalet var?

Ne saçmalıyorsunuz kendisi zaten her şeyin sahibi neyi hak etmesi gerekecek tam mükemmel varlık emek mi sarfedecek?

 

Yeni doğan bebek bir şeyi hak etmiş demedim ki o henüz imtihanda değil. Fakat; sizin bulunduğunuz durum fakirlik ise size zengin kişinin durumuna göre veya siz tamamen sağlıklısınız bir diğeri, işitme engelli vs. işitme engellik olana sizin bulunduğunuz durum üzerinden hüküm verilmesi adalete aykırı olur demeye çalıştım .Yoksa sakat doğan bebek bunu hak etti demedim.O imtihana bile tabii değil ama siz tabiisiniz.

 

Eylemi bizzat kendisi yapıyor da ne demek? Gayette siz yapıyorsunuz bütün eylemleri.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

O imtihana bile tabii değil ama siz tabiisiniz.

 

Putunuzun adalet kavramı burda patlıyor işte. ''O''  dediğin sakat bebek imtihan olmamayı haketmek için ne yaptı? Siz dediğiniz kişiler imtihanı haketmek için neler yaptı? Bir yerde Ayrımcılık  varsa akıllı bir tasarımdan bahsedemezsiniz. Normal bir insana  güç ver şu putunuzdan çok  daha adaletli bir dünya yaratır. Kendin bile deneyebilirsin bunu...! Kendine şunu sor...

BEN SONSUZ GÜCE SAHİP OLSAYDIM YAŞAMI NASIL TASARLARDIM???!?!?!

tarihinde Hubble_ tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
10 saat önce, Hubble_ yazdı:

 

Putunuzun adalet kavramı burda patlıyor işte. ''O''  dediğin sakat bebek imtihan olmamayı haketmek için ne yaptı? Siz dediğiniz kişiler imtihanı haketmek için neler yaptı? Bir yerde Ayrımcılık  varsa akıllı bir tasarımdan bahsedemezsiniz. Normal bir insana  güç ver şu putunuzdan çok  daha adaletli bir dünya yaratır. Kendin bile deneyebilirsin bunu...! Kendine şunu sor...

BEN SONSUZ GÜCE SAHİP OLSAYDIM YAŞAMI NASIL TASARLARDIM???!?!?!

Daha hakim hüküm  vermedi ki ona adaletsiz  diyemezsiniz daha mahkeme kurulmadan bir hakime sen adaletsizsin  demek saçma değil mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Daha hakim hüküm  vermedi ki ona adaletsiz  diyemezsiniz daha mahkeme kurulmadan bir hakime sen adaletsizsin  demek saçma değil mi?

 

Gene saçmalamışsın. Bu dünya hayatında yaptıklarından ötürü mahkeme kurulmuyor mu herkese? Sınav kağıt verildikten hemen sonra kişinin sınavı iptal oluyor !!! Hükmü belli , direk cennete gider ölen bebek. Reenkarne olacak hali yok çünkü islamda öyle bir şey yok. Bu dünyadaki diğer herkes gibi sınav olmayan birine ne hükmü verebilirsin o kişiye?

Şu saçma sapan arap dinini savunacam diye türlü türlü bahanelerle kıvırtmaya çalışmanız inanılmaz komedi oluyor. Hayır yani seninki bahanede değil saçma sapan bir cümle kurmuşsun sırf cevap vermiş olayım diye. Bir cevap yazınca haklı cıkmış olmuyorsun. Mahkeme kurulmamışmış ! ? Ne mahkemesi ? Sanık hiç yaşamamışki !

tarihinde Hubble_ tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, Hubble_ yazdı:

 

Gene saçmalamışsın. Bu dünya hayatında yaptıklarından ötürü mahkeme kurulmuyor mu herkese? Sınav kağıt verildikten hemen sonra kişinin sınavı iptal oluyor !!! Hükmü belli , direk cennete gider ölen bebek. Reenkarne olacak hali yok çünkü islamda öyle bir şey yok. Bu dünyadaki diğer herkes gibi sınav olmayan birine ne hükmü verebilirsin o kişiye?

Şu saçma sapan arap dinini savunacam diye türlü türlü bahanelerle kıvırtmaya çalışmanız inanılmaz komedi oluyor. Hayır yani seninki bahanede değil saçma sapan bir cümle kurmuşsun sırf cevap vermiş olayım diye. Bir cevap yazınca haklı cıkmış olmuyorsun. Mahkeme kurulmamışmış ! ? Ne mahkemesi ? Sanık hiç yaşamamışki !

Cennet bir lütuftur esasen.Allah için zorunluluk yok çünkü;Allah mülkün sahibi değil mi ? Hem hiçbir günahı olmayan bir çocuğu neden cennetine almasın masum sonuçta.Cehenneme mi atsın?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Hem hiçbir günahı olmayan bir çocuğu neden cennetine almasın masum sonuçta.

 

hiçbir günahı olmayan çocuğun sakat doğması, kafasının ikiziyle yapışık olması, bazı organlarının gelişmemesi, ölene kadar hastanede makinelere bağlı yaşaması, bir sapık tarafından yıllarca tecavüze uğraması, işkence edilmesi... bunlar dünyada bir kısım çocukların başına geliyor. ve söylediğin gibi bunlar masum. ve söylediğin gibi bu çocuklar imtihana tabi değil. ama sana göre bunda bir anormallik yok! bir çocuğun avantadan cennete gitmesinde de anormallik yok, yıllarca istismara uğramasında da. 

 

çocuk imtihana tabi değil. ama ona tecavüz eden sapık imtihana tabi. peki, bu durumda çocuk, imtihana tabi olan sapığın imtihan nesnesi/aleti görevi mi görüyor! yani sapık adam, çocuğa tecavüz ederek imtihanı kaybediyor. çocuk, sapığın imtihanı kazanıp kazanmayacağını belirlemek için yaratılmış oluyor!

 

senin merhametli tanrın, insanları imtihan etmek için sınır tanımıyor. mesela bir mafya babası seni evinden alıp, ölene kadar sana tecavüz edebilir. diyelim ki 30 yıl boyunca seni bir mahzene kilitleyip sabah akşam tecavüz edip durdu. sen, bu işkence ve tecavüzler karşısında tanrına isyan etmezsen cennete gideceksin! olur da 28 yıl isyan etmez, 29'uncu yılın sonunda, s.kerim böyle tanrıyı da böyle imtihanı da deyip küfredersen, hop bütün o tecavüzleri boşa yaşamış oldun, gitti mi cennet de elinden! bak dostum, onurlu insan, ne 30 yıllık tecavüz karşısında ne de başka türlü saçma sapan imtihan senaryoları üzerinden bir cennet talep etmez. o mafya babası, nasıl ki sana 100 trilyon verecem ama bunun karşılığında şu kadar sana tecavüz edecem derse ve bu teklif ahlaksızsa, diğer imtihan senaryoları da aynı şekilde ahlaksız birer tekliftir! zaten ödül olarak, hurileriyle meşhur bir cennetin sunulması da bu ahlaksız anlayışın açık göstergesidir. ancak ahlaksız  bir mafya babası böyle bir imtihan kurgulayabilir.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
33 dakika önce, Geta yazdı:

 

hiçbir günahı olmayan çocuğun sakat doğması, kafasının ikiziyle yapışık olması, bazı organlarının gelişmemesi, ölene kadar hastanede makinelere bağlı yaşaması, bir sapık tarafından yıllarca tecavüze uğraması, işkence edilmesi... bunlar dünyada bir kısım çocukların başına geliyor. ve söylediğin gibi bunlar masum. ve söylediğin gibi bu çocuklar imtihana tabi değil. ama sana göre bunda bir anormallik yok! bir çocuğun avantadan cennete gitmesinde de anormallik yok, yıllarca istismara uğramasında da. 

 

çocuk imtihana tabi değil. ama ona tecavüz eden sapık imtihana tabi. peki, bu durumda çocuk, imtihana tabi olan sapığın imtihan nesnesi/aleti görevi mi görüyor! yani sapık adam, çocuğa tecavüz ederek imtihanı kaybediyor. çocuk, sapığın imtihanı kazanıp kazanmayacağını belirlemek için yaratılmış oluyor!

 

senin merhametli tanrın, insanları imtihan etmek için sınır tanımıyor. mesela bir mafya babası seni evinden alıp, ölene kadar sana tecavüz edebilir. diyelim ki 30 yıl boyunca seni bir mahzene kilitleyip sabah akşam tecavüz edip durdu. sen, bu işkence ve tecavüzler karşısında tanrına isyan etmezsen cennete gideceksin! olur da 28 yıl isyan etmez, 29'uncu yılın sonunda, s.kerim böyle tanrıyı da böyle imtihanı da deyip küfredersen, hop bütün o tecavüzleri boşa yaşamış oldun, gitti mi cennet de elinden! bak dostum, onurlu insan, ne 30 yıllık tecavüz karşısında ne de başka türlü saçma sapan imtihan senaryoları üzerinden bir cennet talep etmez. o mafya babası, nasıl ki sana 100 trilyon verecem ama bunun karşılığında şu kadar sana tecavüz edecem derse ve bu teklif ahlaksızsa, diğer imtihan senaryoları da aynı şekilde ahlaksız birer tekliftir! zaten ödül olarak, hurileriyle meşhur bir cennetin sunulması da bu ahlaksız anlayışın açık göstergesidir. ancak ahlaksız  bir mafya babası böyle bir imtihan kurgulayabilir.

 

Bende izninizle size bir şey soracağım .

 

Ben sormuştum ki; Allah'ın merhamet ve kudreti gereği kötülük ve acının olmadığı bir dünya yaratması mümkün değil miydi bundan daha iyisi olamaz mıydı diye sordum.Karşımdaki kişi  CEVABEN; kudret dairesinde her şey mümkün ama hikmet dairesinde olması gereken en ideal sistem ve yöntem bu dedi. Eğer kudretinin yetmesine bakarsak her şeye gücü yeter daha iyi bir evrende yaratabilir daha iyi bir yöntemde.Ancak bunun sonu gelmez daha iyisi daha iyisi derken bir sonuç alınamaz dedi.Allah iş yaparken sadece kudret ismini kullanmaz diğer isimlerini de kullanır. Bu anlamda kudret dairesinde evet yaratabilir ama hikmet yönüyle yaratmaz. Örnek olarak; adam diyor ki sen arıya mükemmel yaratılmış diyorsun ama Allah daha iyisini yaratamaz mı ? Evet kudret açısından yaratabilir ama hikmet açısından arı daha büyük olsa veya daha farklı olsa diğer canlı türlerinin haklarına tecavüz edeceğinden dolayı ''hikmetine'' uygun olan sistem ve yöntem olarak bunu tercih etmiş diyor. 

 

Siz bu yanıtlara ne dersiniz?

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Hem hiçbir günahı olmayan bir çocuğu neden cennetine almasın masum sonuçta.Cehenneme mi atsın?

HALA kafa basmıyor , inatla anlamak istemiyorsunuz.

 

Olay o kişiyi nereye attığı değil !

O KİŞİ SINAV OLMADAN CENNETE GİDİYOR , DiĞERLERİ BU DÜNYADA TÜRLÜ ACILARLA YAŞAMAK ZORUNDA BIRAKILIYOR ! SONRADA SIRF AKLINI KULLANDI VE DİNLERİ REDDETTİ DİYE SONSUZA KADAR ACI ÇEKİYOR....! 

Belki o bebekte ileride aklını kullanıp reddecekti? Neden bu kişi torpilli?Bende bebekken öleydim madem?Oh mis gibi bedava cennet! Ben niye putperestlerin saçma sapan ayinleri, ibadetlerini görmek ve duymak zorundayım bu gezegende? Başka gezegen mi yoktu inanmayanları alıp koyacağı bu putunuzun? Nasıl olsa çoğunluğu cehennem için yarattım diyor ve  çoğunluk asla iman etmeyecektir diyor , neden bu insanları dipdibe yaratıp birbirine kırdırtmak zorundasın? SORU ÇOK ama sizin sorgulamaya cesaretiniz yok. 

 

 

tarihinde Hubble_ tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, akılsızşuursuzatom yazdı:

Bende izninizle size bir şey soracağım .

 

Ben sormuştum ki; Allah'ın merhamet ve kudreti gereği kötülük ve acının olmadığı bir dünya yaratması mümkün değil miydi bundan daha iyisi olamaz mıydı diye sordum.Karşımdaki kişi  CEVABEN; kudret dairesinde her şey mümkün ama hikmet dairesinde olması gereken en ideal sistem ve yöntem bu dedi. Eğer kudretinin yetmesine bakarsak her şeye gücü yeter daha iyi bir evrende yaratabilir daha iyi bir yöntemde.Ancak bunun sonu gelmez daha iyisi daha iyisi derken bir sonuç alınamaz dedi.Allah iş yaparken sadece kudret ismini kullanmaz diğer isimlerini de kullanır. Bu anlamda kudret dairesinde evet yaratabilir ama hikmet yönüyle yaratmaz. Örnek olarak; adam diyor ki sen arıya mükemmel yaratılmış diyorsun ama Allah daha iyisini yaratamaz mı ? Evet kudret açısından yaratabilir ama hikmet açısından arı daha büyük olsa veya daha farklı olsa diğer canlı türlerinin haklarına tecavüz edeceğinden dolayı ''hikmetine'' uygun olan sistem ve yöntem olarak bunu tercih etmiş diyor. 

 

Siz bu yanıtlara ne dersiniz?

 

sevgili atom,

ben yukarıda diyorum ki sana 30 yıl tecavüz etseler...

bunun karşılığında 100 trilyon verseler kabul eder misin?

 

sen daha diyorsun ki yok merhamet, yok kudret, yok hikmet!

bana bu tecavüz sahnesindeki merhamet, kudret ve hikmeti anlatır mısın?

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...