Jump to content

Ayetleri birbirini tutmayan Kuran


Recommended Posts

Muhammed'in kendi yazdığı ayetlerin bile iç bütünlüğünü hesaplayamayacak ve yeni bir ayet yumurtlarken geçmişte yazdığı ayetleri göz önünde bulunduramayacak kadar saftorik bir adam olduğunun kanıtı olan bazı ayetler şöyle;

Önce şöyle yazmış: "Sizin dininiz size, benim dinim bana'' (Kafirun, 6), ama sonra şöyle yazmış: ''Hürmetli aylar çıkınca, Allah'a eş koşanları nerede bulursanız öldürün...'' (Tevbe 5) !!! :blink:

Önce 'senin dinin sana benim ki bana' diyor, sonra 'bulduğunuz yerde öldürün' diyor!

Önce şöyle diyor: ''Hurmaların meyvesi ile üzümlerden bir içki ve güzel bir rızk edinirsiniz. İşte bunda aklını kullanacak kavim için şüphesiz bir alamet vardır'' ( Nahl 67), ama sonra şöyle demiş: "Sana sarhoş edici içkileri ve kumarı sorarlar, de ki: ya Muhammet, ikisinde de hem büyük günah, hemde insanlara fayda vardır. Günahları faydalarından daha büyüktür" (Bakara 219) !!! :blink:

Önce 'şarap rızıktır, aklını kullan' diyor, sonra 'sarhoş edici içkiler kötüdür' diyor!

Önce şöyle yazmış: "Ey peygamber, inananları cihada teşvik et. Eğer içinizden sabırlı 20 kişi bulunursa, onların 200'üne galip gelir. Ve sizden 100 kişi olursa, kafirlerin 1000'ini yener" (Enfal 65), ama sonra şöyle yazmış: "Şimdi Allah yükünüzü hafifletti. Bildi ki sizde muhakkak bir zaaf var. Artık sizden sabırlı 100 kişi olursa, 200'ünü yener; eğer sizden 1000 kişi olursa, Allah izni ile 2000'e galebe çalar"(Enfal 66) !!! :blink:

Önce 'müminler, kafirleri, kendilerinin on katı olsalar bile yenebilirler' diyor, sonra 'müminler, kafirleri, kendilerinin iki katı olsa bile yener' diyor! Anlaşılan on kat derken biraz fazla attığını anlamış, iki kata düşürmüş.

Önce şöyle yazmış: "Kadınlarınızdan fuhuş yapanlara karşı 4 tanık getirin'' (Nisa 15), sonra şöyle yazmış: "Kadınlarına zina isnad eden ve tanıkları olmayan kimseler doğru söylediklerine 4 kez Allah'ı tanık göstersinler." (Nur 6) !!! :blink:

Önce 4 tanık istiyor, sonra bir tanığı yeterli görüp 4 kere allahı andırıyor. Anlaşılan 4 kişinin önünde zina yapan bir salak olamayacağını geç farketmiş veya 4 tanık şartı yüzünden boynuz acısı çekmiş ki bu şartı nesh etmiş. :lol:

Evet bir de nesh etme(geçersizleştirme) diye birşey var(mış), üstteki çelişkileri bu nesh hikayesiyle kıvırmaya çalışıyorlar ama aslında nesh etmek diye birşey yok, bakın allah(muhammed) ne diyor:

"Hayır, sen Allah'ın kanununda değişiklik bulamazsın. Sen Allah'ın kanununda bir döneklik de bulamazsın" (Fatır 43),

"Allah'ın önceden beri gelip geçmişlere tatbik ettiği kanun budur. Allah'ın kanununda bir değişme bulamazsın" (Feth 23),

"Rabbinin sözleri doğruluk ve adalet bakımından tamdır. Onun kelimelerini değiştirici yoktur" (Enam 115),

"Allah'ın bundan önce gelip geçenler hakkında tatbik ettiği kanunda bir değişiklik bulamazsın'' (Ahzab 62).

Yani muhammed adlı saftorik bir taraftan nesh ediyor(geçersizleştiriyor) ama diğer taraftan da neshin olmadığını belirten ayetler de yazdığını unutuyor!

Bu kadar şaşkın bir adamın yazdığı kitaba bakıp da hala bunun mucizevi olduğunu, tanrı buyruğu olduğunu düşünebilmek nasıl bir şartlanmışlığın ürünüdür???

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayetlerin birbirini tutması, tutarsızlık olmaması neyi değiştir? Doğruluk değeri bir üst seviyeyemi çıkar? Elbette hayır. İç çelişkilerin olmaması, doğruluk değerinden bağımsızdır. Kur'an'da çelişkilerin olması, değişen ortama göre düzenlenmiş bir durumdur. Ben çelişkilerin olmasından yanayım, hem düşünmeyi körükler hem de sorgulamayı...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ayetlerin birbirini tutması, tutarsızlık olmaması neyi değiştir? Doğruluk değeri bir üst seviyeyemi çıkar? Elbette hayır. İç çelişkilerin olmaması, doğruluk değerinden bağımsızdır. Kur'an'da çelişkilerin olması, değişen ortama göre düzenlenmiş bir durumdur. Ben çelişkilerin olmasından yanayım, hem düşünmeyi körükler hem de sorgulamayı...

Kuran insan yapımı olduğu için, Muhammed'in değişen durumlara göre ayetler yazması ve dolayısıyla da ayetler arasında uyumsuzluk ve çelişki bulunması anlaşılır bir durum. Ama bizim açımızdan anlaşılır; bu kitabın allah tarafından vahyedildiğini sananlar için düşünmeye ve sorgulamaya teşvik edici olabilir. Konuyu bu yüzden açtım.

Sevgiler...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Evet bir de nesh etme(geçersizleştirme) diye birşey var(mış), üstteki çelişkileri bu nesh hikayesiyle kıvırmaya çalışıyorlar ama aslında nesh etmek diye birşey yok, bakın allah(muhammed) ne diyor:

"Hayır, sen Allah'ın kanununda değişiklik bulamazsın. Sen Allah'ın kanununda bir döneklik de bulamazsın" (Fatır 43),

"Allah'ın önceden beri gelip geçmişlere tatbik ettiği kanun budur. Allah'ın kanununda bir değişme bulamazsın" (Feth 23),

"Rabbinin sözleri doğruluk ve adalet bakımından tamdır. Onun kelimelerini değiştirici yoktur" (Enam 115),

"Allah'ın bundan önce gelip geçenler hakkında tatbik ettiği kanunda bir değişiklik bulamazsın'' (Ahzab 62).

Yani muhammed adlı saftorik bir taraftan nesh ediyor(geçersizleştiriyor) ama diğer taraftan da neshin olmadığını belirten ayetler de yazdığını unutuyor!

Bu kadar şaşkın bir adamın yazdığı kitaba bakıp da hala bunun mucizevi olduğunu, tanrı buyruğu olduğunu düşünebilmek nasıl bir şartlanmışlığın ürünüdür???

Hangi ayetlerle geçersizleştirdiğini de göstereyim kafalarda soru işareti kalmasın

Bakara 106. Herhangi bir ayeti yürürlükten kaldırır veya unutturursak, onun yerine daha hayırlısını veya onun benzerini getiririz. Allah'ın her şeye kadir olduğunu bilmezmisin?

Nahl 101. Biz bir ayeti, bir başka ayetin yerine koyup değiştirdiğimiz zaman -ki, Allah ne indireceğini iyi bilir-dediler ki :"Sen, yalnızca bir uydurmacısın. Hayır, onların çoğu bilmez

Şunu da ekleyeyim tam olsun:

Nisa 82 - Onlar hâlâ Kur'ân'ı gereği gibi düşünüp anlamaya çalışmazlar mı? Eğer o Allah'tan başkası tarafından indirilmiş olsaydı mutlaka onda birçok çelişki bulurlardı.

Yorumsuz..........

tarihinde Revolution tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Hangi ayetlerle geçersizleştirdiğini de göstereyim kafalarda soru işareti kalmasın

Bakara 106. Herhangi bir ayeti yürürlükten kaldırır veya unutturursak, onun yerine daha hayırlısını veya onun benzerini getiririz. Allah'ın her şeye kadir olduğunu bilmezmisin?

Nahl 101. Biz bir ayeti, bir başka ayetin yerine koyup değiştirdiğimiz zaman -ki, Allah ne indireceğini iyi bilir-dediler ki :"Sen, yalnızca bir uydurmacısın. Hayır, onların çoğu bilmez

Şunu da ekleyeyim tam olsun:

Nisa 82 - Onlar hâlâ Kur'ân'ı gereği gibi düşünüp anlamaya çalışmazlar mı? Eğer o Allah'tan başkası tarafından indirilmiş olsaydı mutlaka onda birçok çelişki bulurlardı.

Yorumsuz..........

Revolution, İlk iki cümlede geçen ayet kelimelerinden kasıt daha öncekiler ,tevrat,incil, kuran daki kural değişiklikleri olabilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Revolution, İlk iki cümlede geçen ayet kelimelerinden kasıt daha öncekiler ,tevrat,incil, kuran daki kural değişiklikleri olabilir.

O zaman bunlar nedir?

"Hayır, sen Allah'ın kanununda değişiklik bulamazsın. Sen Allah'ın kanununda bir döneklik de bulamazsın" (Fatır 43),

"Allah'ın önceden beri gelip geçmişlere tatbik ettiği kanun budur. Allah'ın kanununda bir değişme bulamazsın" (Feth 23),

"Rabbinin sözleri doğruluk ve adalet bakımından tamdır. Onun kelimelerini değiştirici yoktur" (Enam 115),

"Allah'ın bundan önce gelip geçenler hakkında tatbik ettiği kanunda bir değişiklik bulamazsın'' (Ahzab 62).

Birde şu ayeti kıvırmayı dene: Munafikun-1 'Munafiklar sana geldiklerinde "sahitlik ederiz ki sen Allah'in peygamberisin" derler. Allah da bilir ki sen elbette, kendisinin peygamberisin. Allah suphesiz munafiklarin yalanci olduklarina sahitlik eder. :lol:

Bu ayetti anlayan varmı?

Münafıklar muhammed peygamberdir diyorlar allah ile onlar yalancı diyor :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...