suphe 0 Oluşturuldu: Kasım 20, 2008 Raporla Share Oluşturuldu: Kasım 20, 2008 Şimdi yahudilerle müslümanlar arasında bir itilaf vardır. Kurban edilmek istenen müslümanlarca İsmail olarak yorumlanır, Tevrat'ta ise bunun açık bir şekilde İshak olduğu yazılıdır. Ama Kuran'da açık bir şekilde İsmail'in kurban edilmek istendiği yazmaz öyleyse nasıl olurda müslümanlar bunun İsmail olduğunu söylerler Tevrat'tan İbrahim'in Denenmesi BÖLÜM 22 Yar.22: 1 Daha sonra Tanrı İbrahim'i denedi. "İbrahim!" diye seslendi.İbrahim, "Buradayım!" dedi. Yar.22: 2 Tanrı, "İshak'ı, sevdiğin biricik oğlunu al, Moriya bölgesine git" dedi, "Orada sana göstereceğim bir dağda oğlunu yakmalık sunu* olarak sun." Yar.22: 3 İbrahim sabah erkenden kalktı, eşeğine palan vurdu. Yanına uşaklarından ikisini ve oğlu İshak'ı aldı. Yakmalık sunu için odun yardıktan sonra, Tanrı'nın kendisine belirttiği yere doğru yola çıktı. Yar.22: 4 Üçüncü gün gideceği yeri uzaktan gördü. Yar.22: 5 Uşaklarına, "Siz burada, eşeğin yanında kalın" dedi, "Tapınmak için oğlumla birlikte oraya gidip döneceğiz." Yar.22: 6-7 Yakmalık sunu için yardığı odunları oğlu İshak'a yükledi.Ateşi ve bıçağı kendisi aldı. Birlikte giderlerken İshak İbrahim'e, "Baba!" dedi.İbrahim, "Evet, oğlum!" diye yanıtladı. İshak, "Ateşle odun burada, ama yakmalık sunu kuzusu nerede?" diye sordu. Yar.22: 8 İbrahim, "Oğlum, yakmalık sunu için kuzuyu Tanrı kendisisağlayacak" dedi. İkisi birlikte yürümeye devam ettiler. Yar.22: 9 Tanrı'nın kendisine belirttiği yere varınca İbrahim birsunak yaptı, üzerine odun dizdi. Oğlu İshak'ı bağlayıp sunaktakiodunların üzerine yatırdı. Yar.22: 10 Onu boğazlamak için uzanıp bıçağı aldı. Yar.22: 11 Ama RAB'bin meleği göklerden, "İbrahim, İbrahim!" diyeseslendi. İbrahim, "İşte buradayım!" diye karşılık verdi. Yar.22: 12 Melek, "Çocuğa dokunma" dedi, "Ona hiçbir şey yapma. ŞimdiTanrı'dan korktuğunu anladım, biricik oğlunu benden esirgemedin." -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Kuran'dan Es-Saffat Suresi 100. O : "Rabbim! Bana sâlihlerden olacak bir evlat ver", dedi. 101. İşte o zaman biz onu uslu bir oğul ile müjdeledik. 102. Babasıyla beraber yürüyüp gezecek çağa erişince: Yavrucuğum! Rüyada seni boğazladığımı görüyorum; bir düşün, ne dersin? dedi. O da cevaben: Babacığım! Emrolunduğun şeyi yap. İnşallah beni sabredenlerden bulursun, dedi. 103. Her ikisi de teslim olup, onu alnı üzerine yatırınca: 104.Biz ona: " Ey İbrahim!" diye seslendik. 105. Rüyayı gerçekleştirdin.Biz iyileri böyle mükâfatlandırırız. 106. Bu, gerçekten, çok açık bir imtihandır. 107. Biz, oğluna bedel ona büyük bir kurban verdik. 108. Geriden gelecekler arasında ona (iyi birnam) bıraktık: 109. İbrahim'e selam! dedik. 110. Biz iyileri böyle mükâfatlandırırız. 111. Çünkü o, bizim mümin kullarımızdandır. 112. Sâlihlerden bir peygamber olarak O'na (İbrahim'e) İshak'ı müjdeledik. 113. Kendisini ve İshak'ı mübarek (kutlu ve bereketli) eyledik. Lâkin her ikisinin neslinden iyi kimseler olacağı gibi, kendine açıktan açığa kötülük edenler de olacak. Link to post Sitelerde Paylaş
epifun 0 Kasım 20, 2008 gönderildi Raporla Share Kasım 20, 2008 gönderildi (düzenlendi) Kuran'da herhangi bir isim belirtilmiyor ama Saffat 110-112'deki anlatımdan kurban edilmek istenenin İsmail oldugu anlaşılıyor. Çünkü Saffat Suresi'nden anlaşılacağı üzere İbrahim kurban imtihanı sonrası ödül olarak İshak'la müjdelenmiştir. Aslına bakarsan İbrani geleneğine göre de mantıklı olan budur. Çünkü Tevrat'a ve İbtani geleneğine göre herşeyin ilki Tanrı'nın hakkıdır. Selamlar Kasım 21, 2008 tarihinde oguz tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Uteybe 0 Kasım 20, 2008 gönderildi Raporla Share Kasım 20, 2008 gönderildi yahudilerle müslümanlar arasında cok itilaf var , hangi kitabı kaynak gösterecegimizi şaşırıyoruz , kuran son din kitabı olarak gösterildigi ve degistirilmedigi iddia edildigi icin onun üzerinde daha fazla duruluyor Link to post Sitelerde Paylaş
suphe 0 Kasım 20, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 20, 2008 gönderildi Kuran'da herhangi bir isim belirtilmiyor ama Saffat 110-112'deki anlatımdan kurban edilmek istenenin İsmail oldugu anlaşılıyor. Çünkü Saffat Suresi'nden anlaşılacağı üzere İbrahim kurban imtihanı sonrası ödül olarak İshak'la müjdelenmiştir. Aslına bakarsan İbrani geleneğine göre de mantıklı olan budur. Çünkü Tevrat'a ve İbtani geleneğine göre herşeyin ilki Tanrı'nın hakkıdır. Selamlar Öyleyse neden Tevret'ta İshak olduğu söyleniyor? Link to post Sitelerde Paylaş
Uteybe 0 Kasım 20, 2008 gönderildi Raporla Share Kasım 20, 2008 gönderildi tevrat kutsal kitaplar icinde en deli olanıdır , allahla güreş yapan peygamberler babasıyla yatan sapık kızlar hep tevratın ürünü bu çelişki cok masum kalır Link to post Sitelerde Paylaş
epifun 0 Kasım 20, 2008 gönderildi Raporla Share Kasım 20, 2008 gönderildi Öyleyse neden Tevret'ta İshak olduğu söyleniyor? Bir Yahudi tanıdığın var ise sor bakalım kimmiş "Tevrat'ın usta yazıcısı"? Neden öyle denildiğini anlarsın o zaman... Link to post Sitelerde Paylaş
Trajito 0 Kasım 20, 2008 gönderildi Raporla Share Kasım 20, 2008 gönderildi Kitaba üşengeçliğimden bakmadığım için kusura bakmayın ama İbrahim, Sarah ve Hacer'in hikâyesini anımsatabilecek birisi var mı? İbrahim'in ilk oğlu hangisidir, karısından mıdır cariyesinden midir, nedir? Unuttum vallahi. Link to post Sitelerde Paylaş
jadi 0 Kasım 20, 2008 gönderildi Raporla Share Kasım 20, 2008 gönderildi Kitaba üşengeçliğimden bakmadığım için kusura bakmayın ama İbrahim, Sarah ve Hacer'in hikâyesini anımsatabilecek birisi var mı? İbrahim'in ilk oğlu hangisidir, karısından mıdır cariyesinden midir, nedir? Unuttum vallahi. ibrahim'in öz karısı sara'dır.hacer sara'nın kölesidir. sara ve ibrahimin çocukları olmuyordur.bir gün tanrı ibrahim'e ona bir oğul vereceğini ve o oğuldan olan soyu kendi halkı yapacağını söyler. aradan yıllar geçer ama beklenen çocuk bir türlü olmaz.sara seksen küsür yaşındadır ve artık umutları tükenmiştir.tanrının vaadine inançları kalmamıştır.bunun üzerine sara ibrahim'e kendi cariyesi olan hacer'den bir çocuk yapmasını ister ibrahim kabul eder.köle kadından oğlu ismail dünyaya gelir. 8 yıl kadar sonra tanrı ibrahim'e yine seslenir ve ona bir oğul vereceği vaadini tekrar eder.bu sırada sara doksan yaşındadır ve buna güler.ama gerçektende hamile kalır ve ishak'ı doğurur.ibrahim'in özgür kadından olan oğlu ishaktır. ishak doğunca ibrahim sevinçten çılgına döner.ama hacer ve ismail bu durumu kıskanırlar.sara'nın isteği üzerine ibrahim tarafından çölün ortasında aç suzuz bırakılırlar. kurban edilmesi istenen çocuk ishak'tır.tanrının vaadettiği ve mucize sonucu dünyaya gelen oğul odur ve o doğunca ibrahimin gözü sevinçten hiçbirşey görmez olmuştur.bu yüzden tanrı onu ishak ile sınar ve mucize oğlunu kendisi için kurban etmesini ister. tevrat hikayeyi bu şekilde anlatıyor.araplar kurban edilmek istenen çocuğun ismail,yahudiler ishak olduğuna inanır.çünkü rivayete göre ismail'in soyundan araplar,ishak'ın soyundan yahudiler gelmiştir. Link to post Sitelerde Paylaş
suphe 0 Kasım 20, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Kasım 20, 2008 gönderildi tevrat hikayeyi bu şekilde anlatıyor.araplar kurban edilmek istenen çocuğun ismail,yahudiler ishak olduğuna inanır.çünkü rivayete göre ismail'in soyundan araplar,ishak'ın soyundan yahudiler gelmiştir. Fakat Kuran'da açık bir şekilde İsmail'in kurban edilmesinin istenmesi yazmıyor, Link to post Sitelerde Paylaş
jadi 0 Kasım 20, 2008 gönderildi Raporla Share Kasım 20, 2008 gönderildi Fakat Kuran'da açık bir şekilde İsmail'in kurban edilmesinin istenmesi yazmıyor, isim vermiyor ama hikayeden sözkonusu olan çocuğun ismail olduğunu anlıyoruz Link to post Sitelerde Paylaş
Pante 0 Kasım 20, 2008 gönderildi Raporla Share Kasım 20, 2008 gönderildi isim vermiyor ama hikayeden sözkonusu olan çocuğun ismail olduğunu anlıyoruz Ayetlerin sıralaması bir kanıt olamaz. Çünkü surelerde düzenlilik yoktur. Konu 11. ayete kadar olabilir. 112 ve 113. ayetler, 111'in devamı olmayabilir. 114. ayette de "Andolsun, biz Mûsâ'ya ve Hârûn'a da lütufta bulunduk." denir ve konuyla ilgili değildir. Tevrat'ı okumayan, Kur'an'da anlatılanları anlayamaz. Kur'an'da ne Hacer'den bahseder, ne de Sara'dan. Kim kimin oğludur anlaşılmaz. Kur'an'daki sıralamaya bakarsanız yanılırsınız. Bir örnek vereyim: Enbiya suresinde peygamberler sıralanır, kısaca bahsedilerek. 51. ayetten itibaren İbrahim'i anlatır. 72. ayetinde şöyle der: Ona İshak'ı ve fazladan da Yakub'u bahşettik. Hepsini de salih kimseler eyledik. Peki hani İsmail? Daha sonra Lut'tan, Nuh'tan, Davud'dan, Süleyman'dan, Eyüp'ten, Zekeriya'dan, Yahya'dan bahseder. Onlardan sonra sıra İsmail'e gelir. 85. ayette; İsmail, İdris ve Zulkifl('i) de (an). Hepsi sabredenlerdendi. İsmail'in sırası ve uygun yeri burası mıdır? Halbuki; 72. ayet şöyle olmalıydı: Ona İsmail'i ve İshak'ı bahşettik, ilaveten de Yakup'u. Ama sadece İshak diyor. Neden acaba? Kur'an'da "İbrahim'in İsmail'le birlikte Kabe'yi inşa etmesi" dışında birlikte isminin verildiği ayet yoktur. Kabe'yi arkadaşı ile, yoldaşı ile de ya da ustası ile de yapabilir. Bu bilgi yeterli değil. Link to post Sitelerde Paylaş
sokrates_ 0 Kasım 20, 2008 gönderildi Raporla Share Kasım 20, 2008 gönderildi (düzenlendi) Yar.22: 12 Melek, "Çocuğa dokunma" dedi, "Ona hiçbir şey yapma. ŞimdiTanrı'dan korktuğunu anladım, biricik oğlunu benden esirgemedin." İsmail varken İshak nasıl biricik oğul olabilir ki?Tevrat'ta İsmail'in İshak'tan büyük olduğu net bir bilgidir.Bu Kurbanlık oğul esnasında kurban edilen çocuğun tek biricik evlat olduğu açık bence. Aslında önemli olan şu bir baba rüya görüyor ve oğlunu doğramaya götürüyor..Adam cinnet geçirmiş resmen. Kasım 20, 2008 tarihinde sokrates_ tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
jadi 0 Kasım 21, 2008 gönderildi Raporla Share Kasım 21, 2008 gönderildi İsmail varken İshak nasıl biricik oğul olabilir ki?Tevrat'ta İsmail'in İshak'tan büyük olduğu net bir bilgidir.Bu Kurbanlık oğul esnasında kurban edilen çocuğun tek biricik evlat olduğu açık bence. Aslında önemli olan şu bir baba rüya görüyor ve oğlunu doğramaya götürüyor..Adam cinnet geçirmiş resmen. tevratta kurban edilen oğulun ishak olduğu isim verilerek belirtilmiş.o yüzden en azından tevrat üzerinden tartışılacak birşey yok.biricik oğlun demesinin nedeni belki ismaili' ve hacer'i çölün ortasında ölüme terkettiği için olabilir.onlara bir melek yardım ettiği için kurtuldular.yoksa ibrahim onları ölüme terketmişti Link to post Sitelerde Paylaş
wollgrass 0 Kasım 21, 2008 gönderildi Raporla Share Kasım 21, 2008 gönderildi (düzenlendi) merhaba bildiğiniz gibi israil oğullarına gelen elçiler ishak'ın soyundan gelmektedir(iddi bu) araplara gelen yegane biricik elçi muhoda ismailin soyundan gelmektedir(muhoya göre böyle) burada muhonun klasik aşırma yöntemini görmekteyiz incilden yaratılılış bab 1 deki ayetleri aşır(isanın doğumu) cafere öğret ve o zaman nasara olan necaşiye gönder!!!!!!!!!!!!! necaşi neden caferi amr bin asa teslim etmedi dersiniz? keza cafer neden o dönemde inen ve nasaraların kafir olduklarını pislik oldukalrını bildiren ayetleri değilde meryemin isaya nasıl hamile kaldığını incille birebir ancak kuramn ayeti diye anlatmıştır? bir düşünün bakalım neden! en iyi hikayeleri muho hayal gücünüde kullanarak alıntılamıştır bir farkla hikayelerdeki ulaşılmaz kul veya en iyi kul hatta sevgili tek kul ismailin soyundan gelen muhodur klasik bir tevrat aşırmasının muho versiyonudur ismail olayı saygılar Kasım 21, 2008 tarihinde bilimsel tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
sokrates_ 0 Kasım 21, 2008 gönderildi Raporla Share Kasım 21, 2008 gönderildi (düzenlendi) tevratta kurban edilen oğulun ishak olduğu isim verilerek belirtilmiş.o yüzden en azından tevrat üzerinden tartışılacak birşey yok.biricik oğlun demesinin nedeni belki ismaili' ve hacer'i çölün ortasında ölüme terkettiği için olabilir.onlara bir melek yardım ettiği için kurtuldular.yoksa ibrahim onları ölüme terketmişti İsmail'e zaten evlat gibi davranmadığı için biricik oğlu olamazdı diyorsun yani.İbranice metne bakacağım oradaki kelime biricik oğlu mu? tek oğlu mu?..Her harükarda İshak onun tek yada biricik oğlu değil..Tevrat İsmail'i İbrahim'in oğlu saymıyor gibi bir durum oluşacak senin yorumuna göre. Selam. Kasım 21, 2008 tarihinde sokrates_ tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
jadi 0 Kasım 21, 2008 gönderildi Raporla Share Kasım 21, 2008 gönderildi (düzenlendi) İsmail'e zaten evlat gibi davranmadığı için biricik oğlu olamazdı diyorsun yani.İbranice metne bakacağım oradaki kelime biricik oğlu mu? tek oğlu mu?..Her harükarda İshak onun tek yada biricik oğlu değil..Tevrat İsmail'i İbrahim'in oğlu saymıyor gibi bir durum oluşacak senin yorumuna göre. biraz öyle maalesef.ishak doğduktan sonra ismail onunla alay etmeye başladı.bunun üzerine sara,hacer ve ismail'in evden kovulmasını istedi.tanrıda ibrahim'e,sara'nın haklı olduğunu söyledi ve ismal'in kovulmasını onayladı.ibrahim de onları çölün ortasında bıraktı.ama tanrı meleğini yollayıp su sağlayarak onları çölde kurtardı.zemzem suyunun o su olduğu rivayet edilir. tanrı kendisine bir halk yaratmak istiyordu ve bunun için ibrahim'i seçmişti.ona mucize yoluyla bir oğul verecek ve onun soyunu kendi halkı yapacaktı.ama ibrahim imansızlık edip tanrının vaadine güvenmedi ve cariyeden dünyevi yollarla bir oğul yaptı.bu tanrının vaadettiği değil,alelade bir şekilde dünyaya gelmiş bir oğuldu.tevratta ismail köleleği simgeler.nitekim islmail'in soyunun hep putperest olduğu söylenir. Kasım 21, 2008 tarihinde jadı tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Deicide 0 Kasım 21, 2008 gönderildi Raporla Share Kasım 21, 2008 gönderildi Bu masal ile ilgili olarak, İsmail mi, İshak mı'dan çok daha vahim olanı, masalın ilkel içeriği ve insanlık dışı anafikridir. Yahudi olsun, Müslüman olsun, hiçbir teistten henüz bir savunu gelmedi bu rezilliğe: http://forum.ateizm2.org/index.php?showtop...st&p=244688 Link to post Sitelerde Paylaş
sokrates_ 0 Kasım 21, 2008 gönderildi Raporla Share Kasım 21, 2008 gönderildi Evet başlıkta ilk yazımda belirttiğim gibi deicide'ninde tekrar vurguladığı gibi rüyasında emredilen diye bir fikir ortaya koyarak oğlunu boğazlama kalkan cinnet geçiren bir baba nasıl bir örnektir?Gökten koç inmezse ben ibrahime özeniyorum diye oğlunu boğazlamaya kalkanlar nasıl durduralacak. Link to post Sitelerde Paylaş
jadi 0 Kasım 21, 2008 gönderildi Raporla Share Kasım 21, 2008 gönderildi Evet başlıkta ilk yazımda belirttiğim gibi deicide'ninde tekrar vurguladığı gibi rüyasında emredilen diye bir fikir ortaya koyarak oğlunu boğazlama kalkan cinnet geçiren bir baba nasıl bir örnektir?Gökten koç inmezse ben ibrahime özeniyorum diye oğlunu boğazlamaya kalkanlar nasıl durduralacak. sanırım ibrahim bronz çağında yaşamış bir kişi ve o dönemde hemen hemen her toplum kendi inandığı tanrıya çocuklarını kurban ederdi.bize çok vahşice geliyor ama o dönem için sıradışı bir olay değil aslında.ibrahim bunun etkisinde kalarak böyle bir olaya kalkışmış olabilir. Link to post Sitelerde Paylaş
sokrates_ 0 Kasım 21, 2008 gönderildi Raporla Share Kasım 21, 2008 gönderildi sanırım ibrahim bronz çağında yaşamış bir kişi ve o dönemde hemen hemen her toplum kendi inandığı tanrıya çocuklarını kurban ederdi.bize çok vahşice geliyor ama o dönem için sıradışı bir olay değil aslında.ibrahim bunun etkisinde kalarak böyle bir olaya kalkışmış olabilir. Bronz çağı ne kadar eski?İbrahim'in Tevrat'a göre tarihi o kadar eski değil(M.Ö 2000 LER). Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts