Jump to content

ateistlere soru...


Recommended Posts

  • İleti 68
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Muhammedin köleleri, birden fazla karısı olması, muhammedin arap olması, kuranın içindeki ıvır zıvırlar, şehirlerin merkezinin mekke olduğu yalanı, kuranda insan öldürme emri, inanmayanın cezalandırılması ve bir de allahın varolmaması benim inanmamamda, müslüman olmamamdaki nedenler...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah'ın varlığının sayısız delil ve ispatının 3 temel dayanağı var..

1- Kainat kitabı Kebiri

2- Kainat kitabı Kebirinin Cisimleşmiş hali olan Kur'an-ı Kerim

3- Kur'an-ı Kerim'in tercümanı ve Marziyat-ı İlahinin tebliğcisi olan Hz. Muhammed Mustafa (s.a.v) dir.

Kur'anın Allah kelamı olduğu yada Hz. Peygamberin onun elçisi olduğu ispat edilse Allah'ın varlığı anlaşılır..

http://forum.ateizm2.org/index.php?showtopic=1560

Bu başlıkta benimde kendi iç alemimde sorguladığım Hz. Peygamberle ilgili tamamen kendi mantıksal yaklaşımım var...

Aynı metodu Kur'an içinde uygulamak mümkün...

Fakat şeytanda var olduğu için Aklı bazen bu noktalarda boğuyor.. Hayale edebe münasi yada aklı karıştıracak fitneleri fısıldadığı için İman tohumunun filizlenmesine mani oluyor.. Akıl ve Kalb bu noktada daha somut hakikatler görmek istiyor...

Sizler (inanmayanlar) bu forumda ve normal hayatta gördüğüm kadarı ile hep Aklı ve Bilimi esas alıyorsunuz.. İspat olarak bilimi temel kabul ediyorsunuz... Güzel.. Çünki inat ve gaarez olmadığı sürece bu meteod her daim işe yarar; Çünki her ilim aslında Allah'ın varlığının ispatıdır.. Ama ilimde son nokta Kanunun keşfidir; arkasına bakmadığı için O perdeyi aralayıpta arkasında tezahür eden Esmayı ilahiyi göremiyoruz...

İlim Maluma tabidir.. Yani her ilim mevcut olan kanunları keşf eder.. Yoksa ilim o kanunu keşfettiği için o kanun öyle yapmaz.. Yani yerçekimi kanunu icat edilmeden öncede varı.. Aynı şekilde diğer bütün kanunlarda böyle... Ve daha yeni yeni keşf edilen binlerce kanun...

Peki İlmin temel kabulü şudur.. Kainattaki Zerreler sabittir.. Artma ve eksilme yoktur.. Madde yok olmaz, şekil ve boyut değiştirir..

Evet bu temel mantıktan hareket edildiğinde Aklen 2 şıktan başka şık yoktur..

1- Madde Mahluktur..

2- Madde Ezelidir...

Yine ilmen biliyoruz ki; Dünyada Şuur sahibi tek mahluk insandır.. Maddenin temelinde İlim yoktur.. Ama insanın tüm bedeni maddeseldir.. Bu durumda da 2 şık ortaya çıkar..

1- Ya insanda Maddenin ötesinde bir mana vardır..

2- Yada Madde kendi zatında Akıl ve ilim sahibidir...

Eğer 2. şık kabul edilirse o zaman şöyle bir şartı peşinen kabul etmiş oluruz ki;

Zerreler kendi içlerinde hem kainattaki tüm kanunları bilirler ve buna göre hem hakim, hem mahkumdurlar.. Yani 2 hidrojen, bir oksijen ile karşılaştığında yeni bir procedür devreye girer ve bunlar SU olurlar.. Bu durmda yine 2 şık ortaya çıkar...

1- Ya o kanunları koyan birisi vardır.

2- Yada o kanunlar tesadüfi olarak oluşmuşlardır.. Bu ikinci şık ilmen muhaldir.. Çünki ozaman ilmi üzerine bina edeceğiniz kanunlardan bahdesemezsiniz.. Çünki herzaman 2 hidrojen bir oksijen ile karşılaşınca su oluyor.. Demek tesadüfe yer yok..

Yine Her AKIL sahibi insan kendi Aklının ve gerçek mahiyetinin farkında olmadığı halde; Kendi aklının varlığından da şüphe etmez.. Bu Akıl kendini nekadar zorlarsa zorlasın; hatta şeytan dahi Akılsız ve şuursuz zerrelerde mutlak bir ilim olacağını kabul etmez.. Demekki zerreler kanunlara tabi mahluklardır ki bir Emir tahtında hareket ediyorlar...

Demekki hangi açıdan bakarsanız bakın bir Kanun koyucu olmak zorunda.. Haa her akıl bu zorunluluğu aslında kabul eder.. Ama onun isim ve sıfatları ile mevcudatın yaradılış gaye ve hikmetlerindeki eksik bilgi yada şeytanın vesveseleri yüzünden boğulur..

Şeytanı bir tarafa koyup, dürbünü tersine çevirip o uzak gözüken hakikatleri kendimize yaklaştırdığımızda ALLAH ın varlığı; bizim varlığımızdan daha zaruri bir şekilde ortaya çıkacaktır.. Çünki aydınlık güneşten haber verir.. Aydınlık varsa; güneşin varlığı o ışığın varlığından daha kesin ve katidir.. Aynen öylede bu kainattaki nizam ve intizam da bir kanun koyucunun varlığını ve bu alemdeki hayatta daimi bir hayat verici olduğunu bizzarure ispat eder...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sizleri Allah'a inanmaktan alıkoyan şey nedir???

sence ne olabılır dunyaya bır baksana her taraf kan her taraf savas yaratan yarattıgına sahıp cıkmıyor ben ne ona tapacam sonun cehenemde olsa tabı varsa bu haklı yolda yuruyecegım

sıteden bır kac kısıyede sasıyorum eger kurana ınanmıyorsanız ıncıle bakın yanı kuran kafanıza yatmadı dıye ınanmamazlık kolaya kacmak gıbı gelıyor

tarihinde ozgurche tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

valla en sıkı cevabı oğuz vermiş.

: )

bende cebraili gördüm desem bana kim inanır !

değil mi !

ama tabi inanmanın bazı teknikleri vardır.inanılabilir.ama ben boşa kasmayım.

çünkü ben bu gece getirip hepinize cebrailin kendisini göstersem siz yine inanmazsınız.

ne uğraşacağım değil mi : )

bırak dağınık kalsın !

birileride inanmasın ki çeşit olsun yahu : )

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sadece ona tapmamı ve ona yalvarmamı istiyip bunları yapmayınca beni olgun olmayan bir yetişkin gibi azarlamaya kalkarak cezalandırma üslübünu gösteren basit ve bunamış bir Tanrıya sizin dediğinizle Allah'a inanamam inanmak istesem bile iradem beni alıkoyar.

Çok yanlış bir fikir.. İbadet ve istemek inanmanın zorunlu neticesidir; ön şartı değil.. Çünki onu bulduğunda sana v erdiği nimetleri göreceksin; Bunca nimeti verene karşı Şükr etmek isteyeceksin.. Ve acziyetini anlayıp onun mutlak kudretine sığınacaksın ve ondan istiyeceksin...... Sen olaya tersten bakıyorsun...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sadece ona tapmamı ve ona yalvarmamı istiyip bunları yapmayınca beni olgun olmayan bir yetişkin gibi azarlamaya kalkarak cezalandırma üslübünu gösteren basit ve bunamış bir Tanrıya sizin dediğinizle Allah'a inanamam inanmak istesem bile iradem beni alıkoyar.

yalnız bir Allaha inanmak ona iman etmek ne demek !

bunun açılımını iyi bilmek gerek.dünyaya yansımasını.bir insanı gerçekte onurlumu onursuz mu yapacağını çok iyi düşünmek gerekir

ibadetin ne olduğunu.Kurandan çok iyi analiz etmek gerekir.

Allaha örneği ölüm ile verebilirim.

ölüm kesin bir gerçektir.

aslında ölümü çok iyi düşünen bir insan gerçek insan onuruna erişebilir.

kesin bir ölüm karşısında aklı olan bir insan bunu bir çamaşır suyu gibi kullanabilir.

çünkü doğru bir ölüm anlayışı ruhu temizler.

daha büyüğü ve ötesi olan Allah ise

inanmanın kimyasını iyi düşündüğünde

Allahın ne olduğunu iyi anladığında

insanı onur kelimesinin bile az kalacağı bir vasfa ulaştırır.

doğru bir Allah tanımı.doğru bir inanç tanımı insanı insan yapar.

burda herkez bi şekilde neden Allaha inanmadığını söylemiş.ateistlerin bu yanını seviyorum.

konuşmayı anlatmayı kendilerini ortaya koymayı seviyorlar

neden diyorsun cevap veriyorlar.

aslında hemen hepsine cevap verilir.

ama ben bunlardan yoruldum.adım gibi biliyorum ki.netice hiç değişmiyor.

algılarımız farklı olduğu için.sizin kalp duvarınız aklınızın önünde olduğu için.

anlatmak yada anlamak pek mümkün değil

hatta sanırım boş bir iş.

o yüzden yorgun biri olarak denemiyorum.

ama gerçek bir Allah tanımı insanı varlıkların en onurlusu yapar.

bu onura koşmaya mecbur kılar

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...