Jump to content

En Eski Kuran Nüshası Kaç Yıllık


Recommended Posts

  • İleti 154
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Ana konu değişmediği sürece ufak değişiklikler olabilir.

19 sistemine Nun suresinde noktalamadan kaynaklı bir takılma olmuştu zamanında.

Peki bu değiştirilemezlik/mühürlülük durumu sadece kurana mı dair?

Bildiğim kadarı ile eski ahit metinleri içerisinde bile, değiştirilemez/mühürlü (tanrının sözünün değiştirilemez olduğuna, mühürlü olduğuna) olduklarına dair göndermeler var?

Pratikte bu değiştirilemezliği sağlayan, kuran'ı diğerlerinden ayıran, tanrının daha önce akıl edemediği(!) şey nedir?

Eski-yeni ahit inanırları hangi gerekçe ile kendi kitaplarına iman etmeye devam ediyorlar? Hepsi salak mı?

Vaorlanlar arasında en eskileri kuran mı yoksa eski-yeni ahit nüshaları mı?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu yazı bu konuda bulunmalı;

İslam âlemini sarsacak iddia

Almanya'nın Saarland Üniversitesi'nin İslam araştırmacısı Puin, Kuran'ın 14 yüzyıldan beri değişmediği inancını sorgulamaya cesaret etti. 6. yüzyıldan kalma elyazması bir Kuran'ı inceleyen Puin, kutsal kitabın zaman içinde değiştirildiğini savunuyor

BERLİN - Kuran'ın 14 yüzyıldır değişmeyen Allah kelamı olduğu inancını sorgulayarak İslam dünyasında fırtınalar koparan, hakkında ölüm fetvası verilen Şeytan Ayetleri'nin yazarı Salman Rüşdi'nin benzeri Almanya'da ortaya çıktı. Saarland Üniversitesi'nde İslam üzerine çalışan Dr. Gerd Puin, Kuran'ın 14 yüzyıldır değişmediği inancını bilimsel bulgularla sorgulamaya cesaret etti. Rüşdi gibi büyük bir tehditle karşılaşmaktan korkan Puin, Yemen'de 6. yüzyıldan kalma el yazması Kuran üzerindeki çalışmalarının sonucunda, son semavi dinin kutsal kitabının yüzyıllar içinde değişimden geçtiğini iddia etti. Puin, Kuran'ın Hz. Muhammed daha ortaya çıkmadan yazılmaya başlandığı ve zaman içinde yenilendiği tezini ortaya koyuyor. Bu Allah kelamının 14 yüzyıldır değişmediğini ve bu özelliğiyle diğer iki semavi dinden daha üstün olduğunu savunan İslam dünyasını çileden çıkaracak bir tez.

Bilinenlerin en eskisi

Puin'in çalışmalarının odağındaki el yazması Kuran 1972'de Sana'daki Ulu Cami'nin onarımı sırasında bulunmuş. O dönemde Yemen Antik Eserler Müdürlüğü'nün başkanı olan Kadı İsmail El Akva, yoğun yağışların ardından onarıma alınan caminin tavan arasında bir yığın kâğıt ve parşömenin arasında bulmuş el yazmalarını. Sonra da bunların tarihi bir hazine olduğuna karar verip, incelenmesi için harekete geçmiş. 1979'da bazı araştırmalar için Yemen'e giden Puin'in ilgisini çekmiş bu parşömenler. Puin'in restorasyon çalışmalarından sonra da bazılarının İslam'ın en kritik dönemleri olan 7. ve 8. yüzyıllara ait olduğu anlaşılmış. Puin'in çalışmaları ilerledikçe parşömenlerin tarihte bulunmuş en eski el yazması Kuran olduğu ortaya çıkmış. Bilinen üç tane el yazması antik Kuran var. Bunlardan 8. yüzyıldan kalma iki tanesi Özbekistan'da Taşkent Kütüphanesi ve Topkapı Sarayı'nda saklanıyor.

7. yüzyıla ait olan bir kopya ise Londra'da British Library'de. Sana'daki bunlardan da eski. Üstelik Hz. Muhammed'in memleketi Hicaz'ın kaligrafisiyle kaleme alınmış, yani ilk örneklerden. Puin önce surelerin dizilişinde bazı ufak farklar görmüş. Sonra da parşömenlerin üzerinde önceden yazılar olduğunu, sonra bunların silindiğini ve tekrar yazıldığını, yani elindekilerin 'palimpsestus' olduğunu. Özellikle 7. ve 12. yüzyıllarda kullanılan 'palimpsestus' yöntemiyle, papirüs veya parşömenin üzerindeki yazılar silinir, sonra tekrar yazılırdı. Rönesans döneminde ilk yazının okunması için kimyasal yöntemlerin kullanıldığı 'palimpsestus' incelemeleri başladı, böylece birçok antik çağ metni ortaya çıkarıldı. Bu bulgulara dayanan Puin de Kuran'ın evrim geçirdiği sonucuna varmış.

Sana metni İslam'ın, Arapçanın ötre, esre, hemze gibi ses veren işaretlerden yoksun olarak yazıldığı ilk dönemlerine ait. Yani Halife Osman döneminde yazıya dökülen Kuran'ın ilk örneklerinden. O dönemden kalan diğer Arapça metinler gibi özel bir uzmanlık gerektiriyor. Puin, "Ancak güçlü bir sözlü geleneğin içinden geliyorsanız okuyabilirsiniz" diyor. Sana metninin, zamanında Kuran'ı zaten ezberinde tutanlara bir rehber olduğunu söyleyen Puin'e göre, yıllar geçtikçe Kuran'ın doğru yazımı ve okunması bozulmuş. İnsanların metni etkili hale getirmek

için değişiklikler yaptığını söyleyen Puin'e göre en güzel örnek, 694-714 yıllarında Irak Valiliği yapan Haccac bin Yusuf'un "Kuranı Kerim'e binden fazla elif koydurdum" diye övünmesi.

Tarihi dönüm noktası

Oxford Üniversitesi'nde Kuran üzerine çalışmalar yürüten Profesör Allen Jones da Haccac'ın ses veren işaretleri ekleterek Kuran'da yaptırdığı değişikliklerin tarihi bir dönüm noktası olduğu görüşünde. Puin ise, Hz. Muhammed'in ölümünden 29 yıl sonra Halife Osman zamanında ilk kez kitaplaştırılan Kuran'ın birçok yorum katmanının eklendiği bir iskelet olduğunu, birçok kelime ve telaffuzun 9. yüzyılda oturduğunu savunuyor. Cambridge Üniversitesi öğretim üyelerinden Tarif Halidi ise, Kuran'ın gelişimi üzerine İslam dünyasında yaygın kabul gören teze bağlı. Halidi, Sana Kuran'ının Hz. Osman'ın kaleme aldırttığı Kuran'ın henüz ulaşmadığı kesimlerce kullanılan kötü bir kopya olduğunu söylüyor.

İslam öncesi kaynaklar

Puin'in diğer ses getirecek teorisi ise, Kuran'ın İslam öncesi kaynaklardan beslendiği. Kuran'da geçen Es-sahab er-Rass (İyinin yoldaşları) ile Es-sahab el-Ayka (Dikenli çalıların yoldaşları) kabilelerinin Arap geleneğine ait olmadığını söyleyen Puin, Ptolemy'nin haritası üzerinde çalışarak er-Rass'ın İslam öncesi Lübnan'da, el-Ayka'nın da MS 150'de Mısır'da Asvan bölgesinde yaşadığını ortaya çıkarmış. Halidi'ye göre ise bu, Kuran'ın bütünlüğünü

bozmuyor. Puin, Kuran'ın saf Arapçayla yazıldığı inancını da sorguluyor. İncelediği metinde birçok yabancı kökenli kelime bulmuş. Bunlara 'Kuran'ın kendisi de dahil. Puin Kuran'ın Aramca, ibadet sırasında okunacak kutsal kitap parçaları anlamındaki 'kariyun' kökünden geldiğini, Kitabı Mukaddes'teki hikâyelerin büyük kısmının Kuran'da daha kısa formda yer aldığını, kısacası aslında 'Kitab-ı Mukaddes'in ibadet sırasında okunacak bir özeti olduğunu söylüyor.

'Bilimsel bir metin' elde etmeye çalıştığını, Müslümanların bin yıl önce Kuran üzerinde çalıştığını ve konuyu kapattığını söyleyen Puin'in, ilk makalesini, Dünya Müslümanlar Birliği'ne bağlı Alman İslam Arşivi'nin yöneticisi Salim Abdullah yayımlayacak. Puin, büyük gürültü kopacağı uyarılarına da aldırmıyor. (The Guardian)

http://www.radikal.c...dis/01isl.shtml

tarihinde NOLAN tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Suan Kuranda oyle bir koruma sistemi var ki, kesinlikle bir ayet bile atamiyorsun. Program yazarak bunlarin tek tek kontrolunu yaptim.

Matematik ve olasilik Kuranin degistirilmedigini soyluyor.

Ha soyle degismis olabilir, bir kelime farkli nushalarda farkli sekilde yazilmis olabilir.

Yoksa buyuk degisiklikler (ayet ekleme yada cikarma gibi) seyler kesinlikle yoktur. Matematiksel olarak imkansiz bu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Suan Kuranda oyle bir koruma sistemi var ki, kesinlikle bir ayet bile atamiyorsun. Program yazarak bunlarin tek tek kontrolunu yaptim.

Matematik ve olasilik Kuranin degistirilmedigini soyluyor.

Ha soyle degismis olabilir, bir kelime farkli nushalarda farkli sekilde yazilmis olabilir.

Yoksa buyuk degisiklikler (ayet ekleme yada cikarma gibi) seyler kesinlikle yoktur. Matematiksel olarak imkansiz bu.

Yahu ciddiye alınacak bir şey değil, karışmayayım diyorum ama dayanamadım... Belki sana yeni bir araştırma kapısı açarım...

Kuranın değişmiş olması matematiksel olarak güya imkansız ama mantıksal ve tarihsel olarak kaçınılmaz... Ya sizin sözde matematiksel yaklaşımınız yanlış ya da islam, dil, alfabe tarihi konusunda bildiğimiz her şey yanlış... Gerçi hangisinin yanlış olduğu açık seçik belli ya neyse :)

Sana o Kuran'ı aktaran kişiler, aynı zamanda Kuran'a eklenen- çıkarılan ayet ve surelerle ilgili onlarca rivayeti de aktarmışlardır ama buralara girmeyeceğim zaten hangi rivayet işinize gelirse onu alırsınız... Biraz kendi alanıma giren konulardan bahsedeceğim...

Alafebenin ne demek olduğunu, dil ve alfabe arasındaki bağı, ses ve harf arasındaki farkı Arapçada bunların tarih içinde nasıl seyir gösterdiklerini bilmeyen ya da görmezden gelen bir adam, kitapçıdan eline bir Kuran alıp da harfleri saymaya başlarsa fanteziden başka bir şey yapmış olmaz... Ortaya da sadece saçmalık çıkar...

7. yy Arapçasındaki alafabenin kullanımıyla bugünkü modern kuran harflerindeki alfabenin aynı şekilde, aynı harf sayısında, aynı vokal ve konsonlarla kullanıldığını iddia etmek en kibar tabiriyle cehalettir. Kuran alfabesinin ve hatta kuran dilinin ancak nazil olduktan sonraki yüzyıllarda yerli yerine oturduğunu söyleyen Taberi gibi adamlar bunu kafir oldukları için söylemiyorlar arkadaşım, aptal oldukları için de söylemiyorlar.. Meseleyi bildikleri için söylüyorlar...

Siz bu sayım yöntemiyle bırakın Kuranın tamamındaki harfleri saymayı, işi gücü bırakıp tarafsızca sadece besmeledeki harfleri saymaya kalksanız bile işin içinden çıkamazsınız... Senin akıl hocan bu konuda yeterli bilgiye sahip değil... ya da meseleyi anladıysa da size çaktırmıyor... Araştır bakalım besmeledeki elif vokalleri hangi yüzyıllarda kullanılmaya başlanmış, seninki hangi yüzyılı alarak sayım yapıyor, ya da kelimenin birisini yeni alfabe düzenine göre diğer kelimeleri eski düzene göre mi sayıyor... Sadece bunu araştırman bile seni uyandırabilir...

Bugün elimizdeki en eski tam Kuran nüshası kaç yıllık? peki nazil olduğu dönemden itibaren elimizdeki ilk tam Kuran nüshasına kadar olan dönemdeki harf kullanımlarının bütün değişikliğine hakim misiniz? Hangi kafanın güzelliğiyle harf sayma işine giriyorsunuz siz?

Üstelik büyük resme bakmayı becerebilsen inandığın Allah'ı aptallıkla suçladığını da fark edeceksin... Allah içerik olarak doğru düzgün bi nane yazamadığı bir kitap yollamış ama matematik mucizesi varmış... mucizeye de bakın ki mucizenin temeli alfabe gibi sürekli değişen bir temele oturtulmuş... :) Gerçi Allah da işini biliyor, en eski nüshaları ortadan kaldırmış, tozları bile yok, sadece lafta... Mucizeyi bir yüzyıldaki nüshada beceremediyse hop yeni nüshaları sayarlar, olmadı remix yaparlar, o da olmadı yeni alfabe kuralı uydururlar... :)

Bu sizdeki bakış açısıyla ilgili ortada o kadar çok sorun var ki nereden tutsan elinde kalacak bir şey...

Edip eğer bu yazıyı okuyorsa niye aklı başında kesim tarafından hiçbir zaman ciddiye alınmadığını ve alınmayacağını umarım anlar...

tarihinde Theravada tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

bulunan kanıtlarda kuranın değiştirildiği ve yazıldığı zaman arabistanda çoğunlukla kürtçe konuşulduğu yazılı edebiyat olarak anlatılıyor daha neler öğreneceğiz

kürtçe derken mecazi diyorum tabiki biliyorum süryanilik apayrı büyük ihtimal kürtler dillerini oluştururken farsçadan olduğu gibi süryanicedende etkilenmiler tabi şimdi süryaniler kürttür diyorlar ama bunu kabul eden züryani görmek imkansız.

kim süryanilere kürt diyor derseniz buda bi siteden alıntı saırım süryanilere kürt denmesi kürt ırkçısı saidi kürdile ilgili.

Zaten Said'den başka birisi böyle bir şey iddia etse şaşardım... :)

1400 yıl önce Hicaz bölgesinde konuşulan Aramiceyle Kürtlerin, Kürtçenin uzak yakın bir bağı yoktur. Kürtçe, Hint-Avrupa'nın Fars grubuna mensuptur. Hem coğrafi hem de kültürel olarak İran ve civarına aittirler... Aramiceyse Sami dil ailesine mensuptur ve Hicaz bölgesinde o dönemlerin kültür ve bilim dilidir, Farsçayla Kürtçeyle filan da bir ilgisi yoktur.. Anadolu'da Süryani ve Kürtlerin bulunmasıysa bambaşka tarihsel bir olaydır...

tarihinde Theravada tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 years later...
  • 4 years later...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...