Jump to content

Tanri kac tanedir?


Recommended Posts

Tanrı eğer yaratılmış ise, üst-Tanrı da, Tanrı da, her ikisi de Tanrıdır.

REXINO

Bu baslikta bu degerli felsefi ve mantiki cikarimi irdeleyelim.

-Tanri bir den fazla olabilir

-Tanri yaratilmis ise ust Tanri da Tanri oldugundan o da yaratilmis olmalidir,o halde sonsuz adette Tanri vardir ve hepsi de Tanridir.

Kaynak:Tanri yaratilmis olabilir mi Basligi !!

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 72
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Önceki başlıklarda iki öncülden hareket ediyorduk...

-Tanrı ezeli ve ebedidir

-Tanrı alimi mutlaktır

A,B,C,D.... Z.... n (sonsuz)

Yukarıdaki her tanri kendi sonsuzluğuna sahip ezeli ve ebedi dolayısıyla kendi sonsuzlularında Alimi mutlak olsunlar...

A yı B yarattığına göre aynı zaman B dilerse A yı yokedebilir.... Aynı ilişki B ile C arasında da geçerlidir... Bu ilişki sonsuza kadar gider...

Bu durumda ben Tanrı diye yukarıdaki iki öncüle sahip olanlara Tanrı demem, Bir öncüle daha sahip olmasını isterim...

- Tanrı yokedilemez...

Bu öncülü de eklediğimiz zaman Sonsuzuncu Meta-Tanrı dan gerisi Tanrı vasfını kaybeder...

Kısaca Tanrı tektir...

tarihinde AteshBey tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Konu "tanri yartilmis" kabulune dayaniyor. Artik baska kabul yapmadan irdelemen gerekiyor.

Hayır!, öyle bir kabul yok...

Kabüllerimiz veya öncüllerimiz iki tane...

- Tanrı ezeli ve ebedidir.

- Tanrı alimi mutlaktır.

Tanrının yaratılmış olabileceği, bu iki kabulden yola çıkılarak ulaşılan bir sonuçtur (ben buna katılmıyorum)... Dolayısıyla Yaratıcının, yarattığını yokedebilmesi de bence mantıklı bir çıkarımdır...

tarihinde AteshBey tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Kabullerle gerçek değişmiş olsaydı insanlar adedince dünyalar oluverirdi. Kabuller hakikat varken safsatadır. Gerçekler yoksa kabullerle de hakikata ulaşılmaya çalışılır. O halde herşey ortadayken ben şunu kabul ederek, ben şunu savunarak diye başlayıp gelen cümleler tamamen safsatadır..
Link to post
Sitelerde Paylaş

Durun size tanrilari anlatim :rolleyes:

Evreni yaratan bas tanri.

Galaxi gruplarini idare eden ikinci tanri.

Galaxileri idare eden ucuncu tanri.

Gunes sistemleri bolum tanrisi.

Gunes sistemi tanrisi.

Dunya tanrisi.

Mantiksal olarak ben boyle dusunuyorum, cunkiiiiiii. Evreni yaratan bir tanri olsa idi onun hacimce buyuklugu ile dunyanin evren icindeki buyuklugu cok komik olurdu, yani bastanri tutupta gozle bile gorunmeyen bir cisim uzerine canlilik yaratmazdi. Onun icin bas tanri bata olmak uzere 5 esas tanri vardir. Buda butun dinleri baglar. Kimse kemkum etmesin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

cebrail, azrail gibi melekler alt tanrılardir zaten, tanrının yapamadigi veya yapmayi cok gordugu bir is yapiyorlar ki yaratilmislar.

bu da tek basına, tanrı herseye yeterli degil tezine yol aciyor

ust tanrı bildigimiz allah da, heralde kendi ust tanrılarından kitap almadıgı icin, bilemiyor kendi kaynagını, yazamamıs kuranda

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kabullerle gerçek değişmiş olsaydı insanlar adedince dünyalar oluverirdi. Kabuller hakikat varken safsatadır. Gerçekler yoksa kabullerle de hakikata ulaşılmaya çalışılır. O halde herşey ortadayken ben şunu kabul ederek, ben şunu savunarak diye başlayıp gelen cümleler tamamen safsatadır..

Tüm dinler kabullere dayanır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Tüm dinler kabullere dayanır.

Evet kabul vardır.Ama bu zoraki, körükörüne değil mantıksal ve akılcı bir seyahattan sonra gündeme gelen inanç bütünlüğüdür..Yani önce kabul değil önce muhakeme vardır.Ki özellikle İslam dininin- ki tahrif olmayan diğer semavi dinler içinde geçerli bu- akla mantığa aykırı olabilecek bir durumu bile yoktur.sadece muhakemesi kıt, kendi malumatını herşey görenlerin kendi zanları ve safsataları vardır..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Evet kabul vardır.Ama bu zoraki, körükörüne değil mantıksal ve akılcı bir seyahattan sonra gündeme gelen inanç bütünlüğüdür..Yani önce kabul değil önce muhakeme vardır.Ki özellikle İslam dininin- ki tahrif olmayan diğer semavi dinler içinde geçerli bu- akla mantığa aykırı olabilecek bir durumu bile yoktur.sadece muhakemesi kıt, kendi malumatını herşey görenlerin kendi zanları ve safsataları vardır..

O yüzden burda binlerce akla ters örneğiyle karşılaşıyoruz islamın.

İslanmda allh tamamen olması imkansız masalsı özelliklere sahiptir.Hatta islamın en önemli kabulü ''onu anlamaya bizim aklımız yetmez'' önermesidir.Bu tamamen mantık dışı bir kabuldür.Ne akılla ne mantıkla açıklanamz.Sadece kabul eder ve devam edersin.Bu yüzden bu da safsata dır...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Evet kabul vardır.Ama bu zoraki, körükörüne değil mantıksal ve akılcı bir seyahattan sonra gündeme gelen inanç bütünlüğüdür..

Şu da imzan: Herşeyi maddede arayanların akılları gözlerindedir; göz ise maneviyatta kördür."

Akılla mantıkla maneviyatın hiç alakası yoktur.Önce akıl ile duyguları birbirine karıştırmamayı öğrenmek gerek.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şu da imzan: Herşeyi maddede arayanların akılları gözlerindedir; göz ise maneviyatta kördür."

Akılla mantıkla maneviyatın hiç alakası yoktur.Önce akıl ile duyguları birbirine karıştırmamayı öğrenmek gerek.

Ya siz insanlığınızı inkar ediyorsunuz bu cevaplarınızla yani sizin manevi yönünüz yok mu yani şimdi?Dikkat ediin orada akıldan değil gözden bahsediyoruz. Yani akıl manada da maneviyatta da vazgeçilmezdir diyor o söz..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ya siz insanlığınızı inkar ediyorsunuz bu cevaplarınızla yani sizin manevi yönünüz yok mu yani şimdi?Dikkat ediin orada akıldan değil gözden bahsediyoruz. Yani akıl manada da maneviyatta da vazgeçilmezdir diyor o söz..

İnsan dediğin nedir?

İnsan hayvanların devamıdır.Bir mauymun türüdür.

Ayrıca hayvanların da duyguları vardır...

Bu ayrı konu.

Manevi yön kişiseldir.Hatta son zamanlarda insanların manevi kişiliğinin genler tarafından büyük ölçüde etkilendiği kanıtlanmıştır.

ben herşeyi kötü, boş görüyosam iyyliğe inanmam--- sen hep bardağın dolu tarafına bakıyosan ''YARATILIŞ'' olarak daha neşeli hayat dolu bir insansan inanrısın.Nerde adalet?Daha yaratılıştan eşitsizlik var.

Ayrıca maneviyatla bulunan hiçbişey doğru sayılamaz.Aklı mantığı terkedip duygularınla hareket etmeye başladığında işte önce böyle saçma önkabulleri kabullenenirsin sonra devamı gelir.Herşeyi akla uygunlaştırma çabaları...Ve sonun da tek hakikat saçmalığına ulaşır buraya batar kalırsın artık hiçbir şekilde çıkman mümkün değil.Çünkü heşey sana mantıklı geliyodur.Bu bütün mantıksal olduğu idda edilen zırvaların aslında tamamne önkabullere dayandığını kendin bile çoktan unutmuşsundur..

tarihinde NiHiL tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

cebrail, azrail gibi melekler alt tanrılardir zaten, tanrının yapamadigi veya yapmayi cok gordugu bir is yapiyorlar ki yaratilmislar.

bu da tek basına, tanrı herseye yeterli degil tezine yol aciyor

Merhaba:

Yarattığın bir şeye güç yetirememek, ya da yarattığın birşeyden aciz olmak yaratma özelliği ile ters değil mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Yarattığın bir şeye güç yetirememek, ya da yarattığın birşeyden aciz olmak yaratma özelliği ile ters değil mi?

bu allahın bi kusuru işte. herşeye ol deyen allah her şeye yetişen allah nedense organizasyon işine girişmiş yahu benim çok işim var ! siz ilgilenin demiş(ben izliyorum diyip uyutmuş bide o yarattıklarını)

buda allahın insan ürünü olduğunun bi kanıtıdır benim için.

tanrı ezelden beri vardır da tam kaçamak bi cevaptır. nedemek hep vardı ?

rastlantısal mı oldu ?yoksa o hiç olmadı mı :lol: yada tanrı nasıl varolduğunu bilmiyor mu. yada yada bu kullarından saklıyor mu ?

tanrının kendisi ateist kalkmış bide sövmüş ateistlere

Link to post
Sitelerde Paylaş
İnsan dediğin nedir?

İnsan hayvanların devamıdır.Bir mauymun türüdür.

Ayrıca hayvanların da duyguları vardır...

Bu ayrı konu.

Manevi yön kişiseldir.Hatta son zamanlarda insanların manevi kişiliğinin genler tarafından büyük ölçüde etkilendiği kanıtlanmıştır.

ben herşeyi kötü, boş görüyosam iyyliğe inanmam--- sen hep bardağın dolu tarafına bakıyosan ''YARATILIŞ'' olarak daha neşeli hayat dolu bir insansan inanrısın.Nerde adalet?Daha yaratılıştan eşitsizlik var.

Ayrıca maneviyatla bulunan hiçbişey doğru sayılamaz.Aklı mantığı terkedip duygularınla hareket etmeye başladığında işte önce böyle saçma önkabulleri kabullenenirsin sonra devamı gelir.Herşeyi akla uygunlaştırma çabaları...Ve sonun da tek hakikat saçmalığına ulaşır buraya batar kalırsın artık hiçbir şekilde çıkman mümkün değil.Çünkü heşey sana mantıklı geliyodur.Bu bütün mantıksal olduğu idda edilen zırvaların aslında tamamne önkabullere dayandığını kendin bile çoktan unutmuşsundur..

Sen muhakemeni devreye koy ve sapla samanı karıştırma bakayım.Maneviyattan maksat duygulu hareket atmosferi değil insanın manevi cihazlarıdır.akıl vicdan, kalb, sevmek ,gibi cihazlar bizim manevi cihazlarımızdır..Bunlarsız insan insan olmaz.

Ama dediğiniz çok doğru kendilerini maymun telakki edenler elbetteki kendilerini maymun kadar düşünebilirler.hatta daha da aşağı görmek zorundalar. Zira insan maymun olmaya çalışırken maymun olması mümkün değildir.O zaman maymundan daha aşağı bir katagoriye dahil edilmesi lazım.Çünkü insan kaç yönüyle maymundan çok üstün yaratılmış bir şerefli mahluktur.Bu şerefi koruyamayanlar şerefsizdir yani maymundan dahi aşağı iğrenç adi mahluklardır..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Seza,

Sen "kabul", "şart", "olabilir" ve s. gibi kavramaları, bunlar arasındaki farkları bilmiyorsun.

Tanrı eğer yaratılmış ise, üst-Tanrı da, Tanrı da, her ikisi de Tanrıdır.

Bu yazıda "eğer teselsülü durdurmak istiyorsak" diye şart koşmuştum. Daha sonra üst-Tanrı'nı yaratılmamış olduğunu kabul etmiştim. Sen de demiştin ki, "Peki Tanrı hangisi bunlardan?". Ben de "her ikisi de Tanrıdır" demiştim. Bunda sorun yok, üst-Tanrı (eğer varsa) alt-Tanrıyı yaratmıştır ve diyelim ki, evrenin idaresini ona bırakmıştır. Kendisi ise alt-Tanrının yaratıcısıdır. Şimdi senin soruna bir daha gözatalım: "Tanrı hangisidir?". Daha sonraki yazılarına bakınca "Tanrı yaratılmamış olmalıdır" gizli varsayımını görüyorum. Halbuki böyle bir şey yok! Ayrıca burda "Tanrı" lafzının içini nasıl doldurduğumuza da bağlı çıkarım. Biraz düşünsen anlayacaksın ama...

İkincisi, nedenselliğin sonsuza kadar devamında herhangi bir problem yok. Pek tabii olarak, Tanrı, üst-Tanrı, üst-üst-Tanrı ve s. diye devam edebilir. Lokomotif örneği ile buna karşı çıkamazsın. Lokomotifi de çeken vardır, mekanik ya da elektrik enerjisi, daha sonra petrole indirgeriz, petrolün kaynağı için iki kuram vardır. Bunlardan birini doğru kabul edersen (Organik Olan), fosillere kadar indirgersin. Hayvanlar ve bitkiler de fotosentez yapar. Ve böylece ekolojik döngüye gelirsin. Lokomotifi de çeken vardır.

Üçüncüsü, lokomotifin çekilip/çekilmediği aslında konumuz ile ilgili değil. Dikkat edersen, vagonların devamından bahsetmiyoruz, sebeplerin devamından bahsediyoruz. Bu bağlamda düşünüldüğünde bir vagonun hareketine ondan sonra gelen vagonun sebep olması anlamsızlaşacaktır.

Dördüncüsü, lokomotif örneğini kabul edipte, kendini ateist olarak nitelendiriyorsan, İlk Neden Argümanı'nı gözden geçir derim. Madem nedenselliğin teselsülü imkansız diyorsun, o zaman İlk Neden Argümanı'na nasıl itiraz ediyorsun? Argümanı senin başlıkta yazmıştım, sen de kızıp sözü Feynman'a getirmiştin. Herneyse...

tarihinde Rexino tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
üst-Tanrı (eğer varsa) alt-Tanrıyı yaratmıştır ve diyelim ki, evrenin idaresini ona bırakmıştır. Kendisi ise alt-Tanrının yaratıcısıdır.

Tanrı'nın nasılki insana "özgür irade verdim" demesiyle insan özgür olamazsa alimimutlak irade karşısında

üst Tanrı'nın Alt Tanrıya evrenin idaresini bırakmasıda çelişiktir

Üst tanrının ilmi içindedir herşey

tarihinde DeHRi tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...