Jump to content

BOL-YONET politikasi ve KURTLER


Recommended Posts

Bunun farkinda olan Kürtlerde var merak etmeyin.ABD´nin yaptigi bölücülügün farkinda olanlarda var.

Perdenin arkasinda bu ugurda can verenler var.

Yemin ediyorum "vatansever" zihniyetten daha cok topragina bagli,ülkesini seven insanlar var Kürtlerin icinde.

Kurtulus savasindan sonra alelacele bir toplum yaratilmaya calisildi.Bu toplumu yaratirkende ,feodal yapiyi tasfiye etmeyip geri kalmasini sagladi.

Bu ülkede yasayan Kürtlerin cogu ülkesini izolasyona ragmen terk etmedi.Ülkeyi terk edecegine ,kendine en yakin gördügü batiya yerlesti.

Gidenler olmustur tabiki ama Milliyetci gecinipte,devleti dolandirip kirmizi pasaportlarla kacanlar inanin bunlardan daha coktur.

Sizler Dogudaki militarist yaklasimlarla birebir yasamadiginiz icin tam bilemezsiniz.

Toprakalrindan sürülmek zorunda birakilan bir halktir Kürt halki.Bilakis bunu yasayan bir insan olarak bilirim.

Bakmayin simdi TRT SES kanalina.Secim kampanyasidir o.

Göstersinler bakalim,newrozdaki,1Mayistaki coplamalari,cezaevindeki iskenceleri,F tiplerini...vs,göstersinler bizde bizim kanalimiz diyelim.

Nasilki,Amerikan destekli Aydin Dogan medyasi Kürtleri butür gösterilerde,kutlamalrda,etkinliklerde "Terörist"olarak lanse ediyorsa, TRT SES´te Militarizmin uyguladigi vahseti,gercekci sekilde göstersin herkes sahiplensin.

saygilar.

ben de kendı aılemden bı olay anlatayım körfez krızı patladığı dönemdı yanı 17 yıl oluyordur .teyzemlerın tayini hakkarıye çıktı orada gündüz bakkallık yapıp senle komşu olanlar gece lojmanları sılahla tarıyormuş teysemler eğılerek yürüyormuş hep gecelerı her gün merakla haber beklıyoduk ve sonunda doğu hızmetı bıttı sevındık falan derken son gün tam gece yola çıkmak üzereler yıne sılahlarla üzerlerıne gelmış esnaf bu yalan değıl malesef gerçek kaçarak geldıler bu tarafa

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 112
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Bu arada marcosun Ayse Hür´den aldigi yazi cok güzel.Bu Tarihci arastirmaci kisiyi her zaman takip etmenizi dilerim.

Ben yillardir takip ederim Ayse Hür´ü.

Ayse Hür,Haluk Gerger,Ismail Besikci,Kemal Burkay..takip edilmesi geren yazar ve arastirmaci gazetecilerdir.

Saygilar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kurt meselesi pkk ile cikmamistir..Bugune kadar tam 28 kurt isyani yasanmistir ve bunlar kanla bastirilmistir.

Biz Turklerin genlerinde mi var nedir,varolan sorunlari cozmek yerine,korkutarak,sindirerek,yok sayarak sorunu cozmusuz gibi kendimizi kandiriyoruz.

Batida yasanan 68 kusagi hareketliligi ulkemize de yansimistir,ama bati bu hareketlilige siyasi cozumler arayarak demokratiklesme reformlariyla var olana sorunu cozme arayislarina girmistir.Biz de ise,'bunlar rus oyunu,yunan oyunu,ermeni oyunu" denilip kestirmeden DARBE yapilip sorun "haledilmistir"

Tabi cozulmeyen sorunlar kendisini yine dayatmistir.Yine cok kestirme yol bulunmus ve 80 nde darbeyle sorunu "haletmistir"

Baktilar hep bu sorun (sorgulayan,elestiren) bir kesim karsilarina cikiyor,o zaman yeni bir insan tipi yaratalim diye dusunduler bizim meshur "darbeciler".

...Veeeeeee hic sorgulamayan,bugunune sukur eden,basina gelen her turlu kotuluge eger sukur ederse diger tarafta (cennette) mukafatlandirilacagina inanan bir toplum yaratildi ve basarildi.

Simdi de kurt sorunuyla karsi karsiyayiz.

ne yapsak aceba?

Ermeni usagi dedik olmadi,rum oyunu dedik olmadi.Bunlar sunnetsiz dedik olmadi.

Sonra iki kardes birbirini vuruyor (biri askerde digeri dagda) dedik yine olmadi.

Darbe mi yapsak aceba? O da tutmaz bu saatten sonra artik.

3.000 kusur koy bosalttik,olmadi.yine binlerce faili (aslinda belli) mechul cinayetler islendi,yine olmadi.

Gelin bugune kadar hic denemedigimiz birsey deneyelim.Gerci ilkler hep zor ve sancili olur ama yeni guzeldir yahu:)

Yeni birsey deneyelim;sorunlari siyasetle cozelim.Darbe olmasin,askeri yontemlerde aramayalim ulkemizdeki sorununlarin cozumunu.

28 kurt isyani olmus bugune kadar! Bu insanlara,"siz ermeni usagisiniz,siz ingiliz oyununa geliyorsunuz,siz kurt degilsiniz,kart kurttan turediniz" gibi soylemler sorunu cozmez,aksine var olan sorunu daha da derinlestirir.

Son olarak sunlari soylemek isterim :

Sorunlarimiz askeri yontemlerle degil,siyasetle cozelim.Bu ulke hepimizin.

Aksi taktirde emperyalistler cozemedigimiz bu sorunu gelip cozerler ve onlarin da nasil cozdugunu cok iyi biliyoruz,burada anlatmaya gerek yok diye dusunuyorum.

saygilarimla.

Link to post
Sitelerde Paylaş

ege kendı aramızda ne demektır açıklarmıısn burası kürtler kulübümü de ?ayrı devletmı ıstıyosun arkadaşım o halde buyur doğu orada bak mucadelenı orda ver yok amaç kültürel haksa adam gıbı alın hakkınızı batıyı size vermıcez unutun bunu olaya bak ya en eskı halkmışda nıye bır kürt devletı kuramadınız tarıh boyunca sız salak bır ırkmısınızkı suçu başkalarına atıyorsun benımn şehrıme gelıp bağımsızlık ısteyemessın arkadaşım cop yersın haklı olarak yok amaç gerçekten kültürel sosyal haklarsa bak köpeksavar ne kadar mantıklı konuşuyor sende öyle yap dedığım gıbı bağımsızlık ısteyene yol var doğuya

tarihinde goddess tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
bölmekten bahsediyorsunuz ama ortada kürtlerin oluşturduğu bir bütün zaten hiçbir zaman varolmadı

bölünen ve yönetilen halklara en güzel örnek araplardır

cetvelle çizilmiş sınırlarla bölündüler aralarına nifak tohumları serpildi e biraz da ortam müsayitti

koskoca arap yarımadası ve kuzey afrika da tek bir millet hakim olarak yaşıyor ama sanırım 22 ayrı devlet halinde

IYICOCUK,,,

19 YY sonlarinda,afrikanin ingiltere,FRANSA,BELCIKA,HOLLANDA,PORTEKIZ,ISPANYA,ALMANYA gibi emperyalist devletler arasinda paylasilmasiyla, KURT halkinin,

20 yy ilk ceyreginde, INGILTERE - FRANSA gibi emperyalist guclerin turkler ve iranlilar arasinda bolup-parcalamasinin cok buyuk farklari vardir..

Bugun afrikada 50'ye yakin bagimsiz devlet vardir.

Ve bu devletler 1885 'te yukarida adi gecen somurgeci devletlerce cizilen sinirlarda bagimsiz olmuslardir..

KURT ULUSU ise ,ortadoguda 30 milyona yaklasan nufusa sahip oldugu halde,bu NUFUSA yarasir bir statuye SAHIP DEGILLERDIR..

20 yy ilk ceyreginde emperyalizim arap ulusunuda bolmustur..

Fakat arap ulusunun ayri ayri devletler ve manda devletler olarak ortaya cikmasini saglamislardir.

Nitekim bu devletler anayasal gorusmeler sonucu bagimsizligini elde etmislerdir..

Bu nedenle araplarin bolunmesiyle KURTLERIN BOLUNUP-PARCALANMASI arasinda cok fakliliklar vardir..

Viyetnamin,almanyanin,korenin bolunmesi ile kurtlerin bolunmesi yine farklidir..

OSMANLI imparatorlugunun dagilmasiyla ((ortaya cikan devletler)) ve iran arasinda KURTLER bolunmus-parcalanmis ve paylasilmislardir..

Link to post
Sitelerde Paylaş

kürtlerle türkler doğuda karışıp gıtmıştır aysel kutluk un işi nedır dtp de ?neden nikin güney yada doğu değılde ege? bılınçaltı olmasın ? hepınız mantıksız değılsınız tabıkı tomı ve köpeksavar farklı ama sen ve çorba kafa bulandırıyorusunuz hatta mıde

Link to post
Sitelerde Paylaş

goddess,

Bak,insanlara hakaret etmeden dogrularini ortya koyup yazmiyomusun??

HAKARET etmeden savunamiyomusun fikirlerini??? (tabi varsa)

Burada akli selium bir tartisma yurutuyoruz,okumak istemiyosan yada alerjin varsa yazma bu basliga olur biter..

Bak olayi kisisel hale getirmeye calisip,sabote ediyosun sureci,iki akli basinda kelime yazda, bizde diyelimki (goddess) yazmis okuyalim..

Ama senin amacin fikir beyan edip,uslubu ile tartismak degil ...

Goddess,yazma olurmu buraya,cunku CIDDI seyler okumak istiyoruz....

saygilar..........................

Link to post
Sitelerde Paylaş
goddess,

Bak,insanlara hakaret etmeden dogrularini ortya koyup yazmiyomusun??

HAKARET etmeden savunamiyomusun fikirlerini??? (tabi varsa)

Burada akli selium bir tartisma yurutuyoruz,okumak istemiyosan yada alerjin varsa yazma bu basliga olur biter..

Bak olayi kisisel hale getirmeye calisip,sabote ediyosun sureci,iki akli basinda kelime yazda, bizde diyelimki (goddess) yazmis okuyalim..

Ama senin amacin fikir beyan edip,uslubu ile tartismak degil ...

Goddess,yazma olurmu buraya,cunku CIDDI seyler okumak istiyoruz....

saygilar..........................

komıksın ege başka başlıkta neden fakır bır halk 20 çocuk doğurur dedım 'sana ne 'dedın o yüzden senın samımıyetınden kuşku duyduğum için sinirlendım normalde bu kadar saldırgan falan değılımdır ama karşımdakı arkadaş bır ılkellığı savunursa ben buna ne derım sence ne demelıyım tamam canım buyrun çoğalın mı demelıyım bak ben mantıklı konuşuyorum dıyorumkı amaç bağımsızlıksa neden benım şehrımde ortalık filistıne dönuyor ne alaka yok eğer gerçekten sosyal haklarsa haklarınızı savunun

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bakin arkadaslar,

Buradaki amacimiz bu uluslar arasi sorunu kendi aramizda payimiza duseni kadar tartismaktir..

Kimse kimsenin kalbini kirmak ve yahut incitmek zorunlulugu yoktur..

Orgut probagandasi yapmak ve slogan atmak ile bir sonuc alinamaz zira mantiklida olmaz,bunuda karsiyim..

Herkezin farkli goruslerde fikirlerini saygi ve uslup cercevesinde ortaya koyup etraflica tartisilabilir..

Kimse bir halkin adi geciyordiye,ulusal kimlik tartisiliyor diye alinip gucenmesin,tepki gostermesin..

Bildigini dogrular varsa elbetteki susmayin,arz edin biz okuruz ,dinleriz..

Ama bastan kirici ve incitici olursak,bir adim bile ilerliyemeyiz..

not= Goddess bana ikide bir siz deme arkadasim cunku ben TURKUM ,kurt degil ama kurt halki nin varolma mucadelesini savunuyorum,onlarinda topraklarimiza renk kattigini ve farkliliklarimizin zenginligimiz olacagini dusunuyorum.....

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bakin arkadaslar,

Buradaki amacimiz bu uluslar arasi sorunu kendi aramizda payimiza duseni kadar tartismaktir..

Kimse kimsenin kalbini kirmak ve yahut incitmek zorunlulugu yoktur..

Orgut probagandasi yapmak ve slogan atmak ile bir sonuc alinamaz zira mantiklida olmaz,bunuda karsiyim..

Herkezin farkli goruslerde fikirlerini saygi ve uslup cercevesinde ortaya koyup etraflica tartisilabilir..

Kimse bir halkin adi geciyordiye,ulusal kimlik tartisiliyor diye alinip gucenmesin,tepki gostermesin..

Bildigini dogrular varsa elbetteki susmayin,arz edin biz okuruz ,dinleriz..

Ama bastan kirici ve incitici olursak,bir adim bile ilerliyemeyiz..

not= Goddess bana ikide bir siz deme arkadasim cunku ben TURKUM ,kurt degil ama kurt halki nin varolma mucadelesini savunuyorum,onlarinda topraklarimiza renk kattigini ve farkliliklarimizin zenginligimiz olacagini dusunuyorum.....

kültürel farklılıklar bırleştırıcı olmalıdır ayırıcı değil .pekı sureklı çoğalarakmı zengınlık katcaklar sence ?nıye başaramıyorlar bunu?onlar da bız gıbı olsalar daha ıyı olmaz mı?ortada sorun kalırmıydı? ben kafatasçı değilim ayrım yapan onlarkı ben nıye durduk yerde a sen kürtmüsün dıyım bırıne ne alaka pekı ne yapalım sence trt kanal açtı bu yetcekmı kulturel hakkı bende savunurum aslında ınsancıl düşününce ama bak osman baydemır dıyarbakır için amed dıyor bağımsızlık ıstıyor bu durumda ben ne yapmalıyım bır vatansever olarak sence buyur al mı dıyeyım ayrıca doğudakı halk karışmıştır aysel kutluk dtplı ne alaka kırıcı olmak ıstemezdım ama

sen sana ne dedın dıye böyle oldu

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kaynak:Derebeyi ve Dersim 1931 Ankara

Sayfa:43-53

Nasit Hakki

Seyit Riza.

Kırmil mintikasi Dersim'in kalbidir. Hozat, Nazimiye, Mazkirt ile Ovacık arasındaki bu mıntaka

tam Dersim tabiatıncladır. Bir tek jandarma yüzü görmemiş olan İkisor, Pizvank, Ağdat Yukarı Ab-bas uşaklarının tahassungâhıdır.

Burada, nefsinde büyük bir aşiretin reisliği ile Şeyh Kasanlar kolunun başseyitliğini cemeden Seyit Rıza oturur.

Seyit Rıza kimdir, nedir, ne olacak?

Ben Dersim'e giderken, bütün kumandanların,

bütün mesul idare amirlerinin kafası bununla meş

guldü.

Seyit Rıza, Pizevank'ta türbesi, ama ufak bir kaleyi andıran mazgallı, siperli türbesinde yatan Seyit İbrahim isminde birinin oğludur, altmış beş yaşların da uzun boylu, mütenasip endamlı, kır sakallı, siyah . ve gümrah kaşlı, cazibeli gözlü, büyük ve gagamsı bu runlu bir dağlıdır. Başına giydiği külahın üzerine ye şil ve siyah karışık sarık sarar, ayağına şalvar ve sırtına bir palto giyer, bu dinç heyet, Dersinrin en tipik adamıdır. Allak, oynak, elastik, politik Seyidin, iç hayatı bir sırdır. Esrar içer derler ve fakat sıhhatine çok itina ettiği de müsellemdir.

Seyit Hıza, Karaballı, Ferhat, Abbas, Kırgan ve La cm ıiış.a£ı aşiyretlerine Allah tarafından mı, Peygamber tarafından mı musallat edilmiş ol duğu bilinmiyen bir ihtirastır. Bunun girdiği bir evin halkı, artık cehennemlik değildir. Bir ev onu celbe muvaffak olduktan son ra yarin ahrette, Cenneti Âlâda bir köşk temin etmiş demektir. Seyit nazlıdır, her eve her çadıra gitmez. Onun gönlünü yapmak her türlü fedakârlığın ihıiyariyle kabildir.

Seyit, bütün kullarının etvar ve harekâtından müteessirdir, muğberdir. Onun rızasini, Allahin

ve Ali'nin elemek olan rızasını, tahsil etmiyenlere ne yazık!....

İşte bu Seyit Rıaz'nm dedeleri hiç bir hükümet saygısı bilmeden Sultan Hamit devrine kadar geldiler.

Sultan Hamit devri kolaydı, Hozat'tan kımıldan-mıyan "gazabı şahane,, ye uğramış, nefyedilmiş iki Sultan Hamit Paşasına arada bir hediye yollamakla, iki üç senede bir Erzincan'a Dördüncü Ordunun meşhur Müşürü Zeki Paşaya gitmekle Osmanlı hartası içinde oturmanın mecburiyetini iyfa eder ler d i.

Giderken kendi aşiyretlerini de, komşu aşiyret-leri de soyup soğana çevirerek Kumandanın önüne yığdıkları hediyelerle itaatlerini, teyit edip dönerlerdi.

Her Erzincan seyahati, muhitte tegallübü, te-cebbürü artırma için yeni bir kudret kaynağı olur, yeni bir hamle imkânı verirdi-

1324 senesi ilkbaharında artık Dersim, bir istibdat sultanı için bile hazmedilemiyecek kadar azmıştı Dersim, hiç bir şey dinlemiyordu. Bugün en akıllı ve uslu görünen Dersim başlan, en önde Diyap Ağa ol duğu halde ayaklanmışlar, Ovacık havalisinde bulu nan kıtaatı muhasara etmişlerdi. Asî dersimlilere Seyit Rıza kumanda ediyordu. Garnizon kumandanı neden sonra bir neferi muhasara hattından kaçırarak Kemah'a gönderebildi ve oradan Dördüncü Ordu Müşürünü haberdar etti. Dördüncü Ordu Müşürü, ni hayet Alldülhamit'ten Dersim'i tedip iradesini alabil di. Hemen rlört taraftan 17-13 tabur asker toplandı

Taburlar önce muhasarayı kaldırarak Ovacık garni jzonunu kurtardılar. Hozatlı asiler, kamilen Munzur 'suyu tarafına atıldı, bir kısmı dağa iltica etti..

Tam o sırada, meşrutiyet iylan edildi. Ağalar şaşırdılar, memurlar şaşaladılar, eşkıya mukavemetten vaz geçti, takip durdu, yeri yurdu dağılan ağaların bu yumuşaklığını gören kumandan:

— Bizim vazifemiz tamam. Artık bundan sonrası idarei mülkiyenindir, diyerek işin içinden temizce çık mak yolunu tuttu.

Mutasarrıf, ağalardan para sızdırmak için kemküm etti ise de kimse dinlemedi ve nihayet askerî harekâtın tatiline karar verildi.

Asker garnizonlarına dönünce Dersim gene eski

Dersim oldu. Harekât neticesiz kaldı, yapılan feda

kârlıklar boşa gitti. Seyit Rıza bu hareketin de kalıra

manı idi.

Bu Seyid'iıı kendisini saydırmak için politikası bakın nedir: O öyle her valinin, her kumandanın ayağına kolay kolay gitmez. Bir mutasarrıf, bir vali geldi mi, diğer aşiyret ağaları sürülerle önüne akarken Seyit'ten haber çıkmaz, bu Dersim'e yayılır. Seyit Rıza yeni bir vesileden istifade etmiştir. Vali bunu bir izzeti nefis meselesi yaparsa derhal üzerine yürümesi, onu vurması iycap eder.

Fakat Seyid'e bu ehemmiyeti neden vermeli, O gelmezse ne olur, o da kim oluyor?.. Bir Dersim şa-kiysinden ne farkı var!....

Fakat bunun muhitte yapacağı tesir başka görünür. Seyit Rıza, valiyi hiçe saydı, gelmedi, denir. Der sim'i gene namı tutar, diye korkulur..

Ağalar, eletek öpmiye gelen, devletin yeni mumessilinin hakipayi"ne yüz sürmiye gelen ağalar, . valinin kulağına fıslarlar:

— Paşam, Beyim, emret, derhal ayağına getirelim,o köpeğin ne ehemmiyeti var, yalnız sen emret, derler.

Bu teklif iki yüzlüdür, bir manası gidip Seyid'i ikna edip getirmektir.

Asıl iç yüzü; Seyit Rıza'nm yükselen servetini,

dolan kesesini paylaşmak için aşiyretle üzerine

yürümek arzusudur.

Vali soğuk kanlıdır, bir izzeti nefis meselesinden, muhiti tanımadan, neticeyi kestirmeden büyük tedip hareketine sebep olacak bir işe girişmek iste mez. Fakat; Seyit Rıza muhakkak gelmeli, ayağıma ; kapanmalı, der...

Meselâ üç Dersim başı, Cemşit, Miço ve Kango zade Validen gidip Seyid'i getirmek müsaadesini alırlar. Fakat bu müsaadecik, Hozat'ın kapısından çıkmadan, derhal fevkalâde murahhaslığa tebeddül eder. Meşrutî hükümetin, fevkalâde mümessilleri ağalar, on saatlik yolu beş günde alarak Seyit Rı-za'nın yanına giderler.

Orada ne konuşurlar, ne dertleşirler, neler söyleşirler bilinmez.

Ayrıldıklarından on g'ûn sonra Hozat'tadırlar.

Valinin huzuruna mahcııbane dönerler. Zavallılar

uğramışlar, terdökmüşler, fakat Seyit Rızayı ikna

edememişlerdir:. :

—Seyit Rıza, efendimizden havfediyor, vali yu

lavsız bir arştandır, beni parçalar, diyor... derler.

Vali sorar: Ey, ne demek istiyor...

Ağalar, Seyit Rıza'nın dikte ettiği taliymata harfi harfine riayet ederek:

— Bir kulunu buraya göndersiri, çoluk çocuğum mutmain olsun, diye Seyit Riza niyaz ediyor, derler.

Vali emreder, her vali değişişinde Seyit Rıza'nın köyüne'gidip rehin kalmanın gediklisi, Taburağa sı Emin Ağanın katırına eğer vurulur. Emin Ağa bununla Ağdat yolunda onuncu veya on ikinci seyahatini yapar.

Rehin, Rıza'nm evine konur. Seyit kalkar, vergi loplar, kabiylelerin üzerinden bir belâ silindiri gibi geçer, getirir topladığının üçte birini Hozat Mal Sandığına yatırır, valninin elini eteğini öper, Seyit Rıza'nm gelmesi Dersim için, devlet için bir hâdise olur.

Bana Seyit Rıza'nın bir tedibe 1328 de uğradığını söylediler. Ve hâdiseyi şöyle naklettiler:

DersimM bilen, Dersim'in acılarını çocukluğun-dcnberî duyan kemahh Sağıroğullarmclan Şabıt B.. (sabık Erzincan mebusu) buraya ittihatçıların mıı-tasarrıfşı olarak gönderilir. Sabit B. eski hesapları bir tarafa bırakarak bundan sonra ciddî bir inzibat tesisi yolunda didinirken, birgün Tercan'da iki katırın, Seyit Rıza'nın avenesi tarafından çalındığı şikâyeti gelir.

Mutasarrıf Dersim'de Ufak bir tecavüzü, hırsızlığı derhal tepeliyerek. bir dahasına imkân vermemeyi kafasına koymuştur. Büyük bir tedip müfrezesi hazırlatır. Dört yüz jandarma cemedilir. Hozatlr Hızır Çavuşun emrine verilir. Hızır Çavuş, hayatını Dersim dağlarında zabıta memurluğunda geçirmiş, Dcrsimi deresiyle, tepesiyle en eyi bilen jandarmadır.

Dört yüz jandarma ve bir o kadar milis aşiyret efradı Seyit Rıza'nın üzerine gönderilir.

Müsademe, oldukça şiddetli olur. Dört milis bu taraftan sekiz âsî öbür taraftan ölür. Seyit Rıza Kutuderesi'ne, Dersim'in bu ebedî şakavet ocağına kaçar. Tedip kuvvetleri bütün Yukarı Abbas uşağını tepeledikten sonra döner.

Seyit Rıza, Kutuderesi'ndc ebediyyen yaşıyacak değil ya... Simdi politika değişir...

Bir gün Hozat'ın sözüm yabana Belediye Reisi ahut Ahmet Ağa, mutasarrıfın yanma gelir ve der ki:

—Seyit Rıza köleniz geldi, boğazına bir yular takmış, ayaklarınızı öpmek istiyor...

Saki reis, boynuna en çok yakışan bir ziynetle hükümet konağının kapısı önündedir.

Tercan'da çalınan katırlar, katırları çalanlar da beraberdir. Hükümetin nlt katındaki hapishane nin tahta parmaklımı açılır ve içeriye girerler.Seyit Rıaz'uın siyasi fikri nedir, devlet nüfuz ve

. tesirinden azade olan Ağdat muhiti neye gebedir?

Bunları katiyetle kestirmek kabil değildi. Seyit

Rıza menfaati için her şeyi yapabilecek bir tıynette idi.

Meşrutiyetten evel Ermeni komiteleriyle de birlikte çalışmış, Taşnaksiyon komitesine yazılarak, onların gayelerine andiçmiş elerlerdi.

Üstelik millî mücadelenin başlarında Zara ve Ümraniye havalisinde karışıklıklar çıkaran aşiyret

reislerinden Alişan Beyin kâtibi, akıl hocası olan Alişer ve Koçkiri aşiyretinden elini kana bulayan birçok katiller senelerdenberi Seyit Rrzaya iltica etmişti. Alişeri bir tesadüf mü, yoksa bir tertip mi Seyit Rıza'ya kâtip yapmıştı, o da meçhuldü....

1925 şubatında Şeyh Sait isyan ettiği vakit, Dersim ağaları cumhuriyete inkıyatlarını teyide geldikleri vakit, Seyit Rıza bunların arasında yoktu. Filhakiyka o yerinden kımıldamadı, amma kedisi nitı şayanı iytimat1 bir adattı olmadığını ispat etti...

1925 mayısında1 Dersimin merkezine kadar teftiş için giden Ordu JVlüfettişi, bu dersimli ağayı Hozat'ta da "el öpmiye gelenler,, arasında görmemişti... Seyit Riga'nın'adı "cumhuriyet bendesi,, ağalar arasında kocaman bir istifham işareti gibi dolaşıyordu.

Ben Seyit Rıza'yı görmedim, fakat Dersiııl'in kasabalısından, bir Sivaslıdan, bir eğinliden farkı olnıiyan kasabalısından Seyit Rıza'y* şöyle din ledim:

— Dersimlinin kurt olmadığını tarih ve fen açık gösterir. Fakat nediyeyim, efendim bu zavallıların başında bu belalar, bu seyitler ve hele Seyit Rıza varken bunların ne türklüğü, ne insanhğ kalyor.

Hakikaten bunlar Horasandan gelme türk evlat lan, Timurleng'in akınında bu dağlara kaçan türk kabileleri, Yavuz Çaldıranca geçerken önünden ka çarak dağlara tırmanan kızılbaş türkler ve bir az da öteden beriden gelip bu dağlara sığınan muhtelif

insanlardır. Fakat ben bunlara nasıl türk diyeyim. Bunlar halâ kurunuulâ hayatı yaşıyor, köçebeliği bırakmiyor, benim gibi, aralarında aşiyret hayatı çözülmüş köylüler gibi yaşamıyor... Ve düşünmi yor..

Kaçgöç yok... Sünnete bir ustura dokundurup bir az kan çıkarmakla insan müslüman olur mu? Aile hayatları bizimkiniden bambaşka... Bir kardeşin aldığı karıya diğeri bilâperva tasarruftan çekinmez; namus telâkkileri bize uymaz.

Şunun bunun malını çalıp . öldürmeyi en tatlı iş sayarlar. Yalnız kurşunla ölmiyenlerin anaları meza

Her çocuk ilk terbiyeyi silahla alır.

Başkasının malını çalmaktan çekinmemek, s' rı başında ağlar, dövünür.

Adam öldürmek için korkmamak,

Devleti tanımamak,

Devlete karşıkorken elele vermek, bu terbiyenin baş şartlarıdır.

Aralarındaki kan ihtilaflarına da inan olmaz.. Emin olun, kendi ağalık mevcudiyetlerine vuracak her hareket karşısında bibirlerine karşı iki ellen de kanda olsa, unutur ve birleşirler. Çünkü ağalıklarını hep bu birliğe borçludurlar.

Hırsları kabardı mı, kendi aşiyretlerinden mi, dost aşiyretten mi demezler. Malına, ırzına, hayatına kasttan çekinmezler ve hatta hazduyarlar.

Birgün Seyit Rıza'nın yanında idim.

Civardan bir köylü ve karısı ağlıyarak geldfve Seyid'in mekruh ayağına kapandı:

—Ne olur, hayvanımı size getirmişler, verin... diye yalvarir

adını unuttuğum adamına gitmesini ve işe onun bakacağını söyledi.

Köylüler yine ağlıyor ve belki merhamete geliı de verir diye yalvarrnıya devam ediyorlardı.Seyit, sakalını sığadı ve bana döndü:

—Görüyor musun, malı giden ne tuhaf oluyor.

diye gülmeye başladı. Seyit gülüyor, etrafında diz çö

ken dört beş avenesi bu sözü kahkahalariyle teyit

ediyorlardı.

Oğlu yanıma sokuldu:

—Ne yapalım, bizde böyle vergi alır, fukara yü zünden geçiniriz, dedi. Sonra öğrendim; Seyit Rıza imi biçare köylüyü işine bakacak, diye gönderdiği adam, herzamanki tarifeyi tatbik etmiş. (300) meçi; diye almadıkça katırı vermemiş...

Aslen neslen Türk olduğuna şüphem olmasa da böyle adamlara nasl türk diyeyim.,,

Seyit Rızaya çok kızgın olan kasabalıdosturnun fikrine bir noktadan ilişmeden geçemiyeceğim. Ara dan seyidi, ağayı kaldırınca dersimli, kolay ve çabuk yontulmaya müstait, sıhhatli, çalışkan bir çifçi malzemesi olur. Onu böyle gösteren, yaşadığı aşiyret hayatı, zebunu olduğu seyit korkusudur.

Yukarı Abbas aşiyreti, Mori Mustafa, îkisor ve Seyit İbrahim zadeler kabiylelerinden mürekkeptir. Nüfusu üç bin kadardır. İki bin kadar sığır, beş binden fazla koyun ve keçisi, altmış bineği vardır. A-şiyretin Seyit Rıza'dan sonra başı Haçeli köyünde oturan kardaşı Seyit Ağadır. Seyit Rıza'nın üç oğlu vardi". Şeyh Hasan, Hüseyin ve Baba. Seyit Ağanın da oğulları kör Ali Haydar, Seyit Rızanin damadı Şükrü ve Rehber İbrahim Ağalardır.

En dost geçindikleri aşiyret, Kırgın ile Yukarı Karaballıdır. Kalan, Demenan ve Bahtiyarlar anane vî düşmanlarıdır.

Buda öneli bir belge forumdaki ateist-faşist arkadaşların nerede yanıldıklarını çok iyi ortaya koyuyor.

Boyle uzun yazilari asanlari anlamiyorum. Okuyan var mi bunlari.

Benimde insanlarin okumasini istedigim bir ton sey var ama okumayacaklarini bildigim icin bu sekilde asmiyorum foruma.

Bence daha oz sekilde soylemeye calisin istediklerinizi. Yoksa masturbasyondan ileri gitmez. "Oh okudular iste ben rahatladim" dememek lazim, cunku okunmaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet, marcos guzel bir yazi paylasmis bizimlen hepimiz okuduk sanirsam,diger arkadaslarimizda beyendigini yazmislardi..

Amacimizda insanlarin belli bir cercevede tartisma zeminini yakalayip,kendi dusuncelerini ifade etmesiydi..

Umarim ((LUZUMSUZ-GEREKSIZ)) tipler bu basligi kirletmezler..........

Link to post
Sitelerde Paylaş
Boyle uzun yazilari asanlari anlamiyorum. Okuyan var mi bunlari.

Benimde insanlarin okumasini istedigim bir ton sey var ama okumayacaklarini bildigim icin bu sekilde asmiyorum foruma.

Bence daha oz sekilde soylemeye calisin istediklerinizi. Yoksa masturbasyondan ileri gitmez. "Oh okudular iste ben rahatladim" dememek lazim, cunku okunmaz.

İleti yapıştırmanın bir forumda doğru şey olmayacağını bildiğimden iletileri yapıştırma nedenini açıklamıştım.Önce Kürtlere bakış açımızı tarihi belgelerle ortaya koyalım ve günümüzden bakalım bakış açımız değişmişmi.

tarihinde marcos tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Evet, marcos guzel bir yazi paylasmis bizimlen hepimiz okuduk sanirsam,diger arkadaslarimizda beyendigini yazmislardi..

Amacimizda insanlarin belli bir cercevede tartisma zeminini yakalayip,kendi dusuncelerini ifade etmesiydi..

Umarim ((LUZUMSUZ-GEREKSIZ)) tipler bu basligi kirletmezler..........

bak hala samımıyetsızlık yapıyorsun sözde bana laf attın ben senle nasıl konuşmalıyım arkadaşım kraldan çok kralcı anormal bır tipsin ıstedıklerı kadar çoğalsınlar dersen bu onların sorunlarıyla ılgılenmedığını amacının sıyası olduğunu gösterır ben sendne daha fazla onları savunuyorumkı fakırken sureklı çoğalmasınlar dıyorum sefalet çekmesınler dıye .olay gereksıslık luzumzusluksa ben de sana kendıne kürt dıyen doğuya gıtsın burada gereksızler derım zorla kışkırtma ınsanı

Link to post
Sitelerde Paylaş
bak hala samımıyetsızlık yapıyorsun sözde bana laf attın ben senle nasıl konuşmalıyım arkadaşım kraldan çok kralcı anormal bır tipsin ıstedıklerı kadar çoğalsınlar dersen bu onların sorunlarıyla ılgılenmedığını amacının sıyası olduğunu gösterır ben sendne daha fazla onları savunuyorumkı fakırken sureklı çoğalmasınlar dıyorum sefalet çekmesınler dıye .olay gereksıslık luzumzusluksa ben de sana kendıne kürt dıyen doğuya gıtsın burada gereksızler derım zorla kışkırtma ınsanı

arkadasım kımseyı hıc bır yere gonderemezsın oyleyse kendıne turk dıyen orta asyayamı yollayalım bırakalım bu soylemlerı

Link to post
Sitelerde Paylaş
İleti yapıştırmanın bir forumda doğru şey olmayacağını bildiğimden iletileri yapıştırma nedenini açıklamıştım.Önce Kürtlere bakış açımızı tarihi belgelerle ortaya koyalım ve günümüzden bakalım bakış açımız değişmişmi.

marcos arkadaşımız burada dılekçe yazdığımızı yada sınıfta yazılı kağıdı hazırladığımızı sanıyor galıba hemen yazım ımla kuralı bılmemekle damgalıyor hem de bunu kendı savunduğu sınıfı aşşağılayarak yaptığının farkında değıl neymış yazım kuralı bılmeyen sosyalızmı savunurmuş teorıye bakarmısınız ne alakaysa artık ingilizce ve türkçe dilbilgisi kurallarını bılırım mar cos kardeş ayrıca sandığın sınıftan değılım

Link to post
Sitelerde Paylaş
arkadasım kımseyı hıc bır yere gonderemezsın oyleyse kendıne turk dıyen orta asyayamı yollayalım bırakalım bu soylemlerı

senı değıl köpeksavar üstüne alınma kendısı ve çorba resmen bölünmeyı ıstıyor ne demelıydım gel buyur bölunme için benım şehrımde gösterı yap mı demelıydım sence tarıhte ddevlet kuramadılarsa bunun suçu kendılerınde olmalı bence

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...