Jump to content

Alim-i Mutlak olan Allah nasıl imtihan yapar?


Recommended Posts

Şimdi ben sana okkalı bir cevap verirdim ama dua et ki yeni ameliyat oldum, şimdi dinleneceğim :)

Bu arada sesin çok güzel :)

Çok çok geçmiş olsun. Umarım ciddi bir şey değildir.

Ayrıca teşekkürler.

Tylerdenmi öğrendin sende bağlantı ?

Anlayamayacak ne var bunda ?

Yaratan güç senin nasıl davranacağını biliyor .

Dolayısı ile müdahale etmeden özgür iradene karışmadan seni sahneye koymuş önüne her türlü fırsatı vermiş .Nasıl özgür iraden olasın ki ?

Passenger, neden anlamıyorsun? Allah var ve hiç bir şey yok diye düşün. Bilgisi mutlak olan bir yaratıcı var. Yaratmaya başlasın hadi. Yarattıklarına kader yazması kaçınılmaz. Çünkü Allahın değişmeyen bilgisi var. Yazdığı kaderde değişmez ve sabit olmak zorundadır. Yaratılanların özgür iradesinden söz edilemez. Hem Kuranda özgür irade var mı? Sen atmadın Allah attı diyor. Daha ne desin? Allah olaylara müdahale ediyor. Ganimetten pay bile alıyor. Cennetlik ve cehennemlik olanlar baştan belli. Said ve şakiler bilirsin. Siz hangi özgür iradeden bahsediyorsunuz anlamıyorum ki?

tarihinde baglanti tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 101
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Çok çok geçmiş olsun. Umarım ciddi bir şey değildir.

Ayrıca teşekkürler.

Passenger, neden anlamıyorsun? Allah var ve hiç bir şey yok diye düşün. Bilgisi mutlak olan bir yaratıcı var. Yaratmaya başlasın hadi. Yarattıklarına kader yazması kaçınılmaz. Çünkü Allahın değişmeyen bilgisi var. Yazdığı kaderde değişmez ve sabit olmak zorundadır. Yaratılanların özgür iradesinden söz edilemez. Hem Kuranda özgür irade var mı? Sen atmadın Allah attı diyor. Daha ne desin? Allah olaylara müdahale ediyor. Ganimetten pay bile alıyor. Cennetlik ve cehennemlik olanlar baştan belli. Said ve şakiler bilirsin. Siz hangi özgür iradeden bahsediyorsunuz anlamıyorum ki?

Said ve şakiler beni bağlamaz .

Ben kurandaki hiç bir nefis zulme uğramayacak ,Herkes kendi kazancına göre bir ebedi hayat yaşayacak lafına bakarım..

Zaten gazaliler Saidler bizi bu hale sokanlar değillermi ?

Link to post
Sitelerde Paylaş
sınava ınanmıyorum hem de bu sınav şeytanın oyunbozanlığı ıle başlıyor yanı hayatımızı şeytana borçluyuz bu durumda şeytana mı ıtaat etsekkı :lol:

Bidakka ya! :lol: Hakkaten bunu hic dusunmemistim.. Islam'a gore seytan sayesinde variz. Seytan olmasaydi bizde olmayacaktik.. bir tek adem ve havva olacakti!!!!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Mutlak bilgi iddiasında olan birini bunun sonuçları hakkında sorguladığınızda fanatik bir gözardı edişten başka birşey elde edemezsiniz.

Sonuçta mutlak bilgiye sahip tanrıların bizim gibi bilgi üreteci yok, çünkü üreteceği bilgi yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Belgelemek için yapar.

Allah'ın belgeye ihtiyacının iddia edildiğini ilk defa görüyorum.

Allah belgeyi kanıtı ne yapsın, herşeyi bilen değil mi? Hangi insanın ne olduğunu bilmiyor mu, sonuçta hepimizi o yarattı. Alsın kötü yarattığını cehenneme, iyisini cennetine atsın.Sınavı ne diye yapsın, hiç bir mantığı yok. KOskoca allah beni cehenneme gönderecek ben de ona hop ne oluyo diyeceğim o da kafasına mı takacak?

Sınav tamamen bir saçmalık ve mantiki bir argüman iledesteklemek imkansız.

Üstelik sınav da sınav değil. Herşeyi bilen bir varlığın, kendi yarattığı evrende, kendi yarattığı şartlarda, kendi yarattığı güya özgür iradeye sahip varlıkların her an nasıl hareket edeceğini bilmesi gerekir. Haliyle daha evreni yaratmadan önce, ve bizleri yaratmadan önce kimi nasıl yaratırsa ileride ne yapacağını açıkça biliyor olmalı. Sınav yalan dolandır.

Caı sıkılıp yarısı acı çeksin yarısı cennette sevişsin diye insanları yaratmış zavallı bir varlıktır, tabii farazi konuşuyorum. Allah aslında yok :)

Link to post
Sitelerde Paylaş
Allah Alim-i Mutlak deniyor. Bilgisi mutlak olan Allah imtihan yapamaz. Hatta yaratamaz. Çünkü mutlak olan bilgi söz konusu ise ne yaratmaya ne imtihana gerek olmadığı gibi mümkünde olmaz. Zaten her şeyi biliyor, zaten tam ve bütün bir bilgiye sahip. Neden yaratmaya başlasın? Hadi yarattı diyelim neyin imtihanını yapacak? Her şeyi biliyor ve bilgisi kesin. Yarattıklarına özgür irade vermesi mümkün değil. Eğer özgür irade vermeye kalkarsa kendi mutlak bilgisi ile çelişir.

Müslümanlar sizin imtihan argümanınız çöktü.

Tüh, vah, mahvoldum...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Yarattıklarına özgür irade vermesi mümkün değil. Eğer özgür irade vermeye kalkarsa kendi mutlak bilgisi ile çelişir.

tanrı özgür irade vermekten aciz mi?

bahsettiğin şeyin tanrı olduğundan emin misin?

bir başka konu ise paradaoks konusu.

paradoksların nasıl oluşturulduğunu sağır sultan bile biliyor artık. yıllar önce çeşitli paradoklar yaratıp bilim çöktü diyen zavallıların suratına yapıştırılan yanıtları okumadan aynı saçmalıkları bu kez de tanrı için yapmaya çalışmanız gerçekten çok üzücü. buna ihtiyacınız yok. gerek de yok.

bu saçmalıların yıllar önce bilime karşı kullanılması ve şimdi de büyük bir pişkinlikle cahilleri kandırırım ayaklarıyla Tanrı için kullanılması nasıl bir mantıkla açıklabilir?

Tanrının olmadığını göstermek için yere daha sağlam basmak gerekmez mi? ol deyince olacaksa dindarlardan ne farkınız kalır?

tarihinde LOTUS tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

İmtihan aslında sanıldığı gibi Allahın insanları onların da onayını almadığı halde soru ve tekliflere maruz bırakması değildir. Tersine, imtihan varoluşla beraber insanın iyi ve kötü yönlerle çift kutuplu olarak meydana getirilmesiyle, insanin özünde olan bu ikililiği çalıştırma ve geliştirme ve iyiye doğru yönlendirme gerçeğidir. Ve bu çatışmanın gerçekleşmesi için de, insanın serbest olması gerek. Yoksa eğer insan, bir otomatik makine olsaydı, kafasında özellikle soyut değerleri anlayacak derecede diyalektik çatışma ve bu sayede gelişme olmazdı. Varlığı yine tekdüze bir seviyede kalırdı. Yani imtihan edilme insandaki bu kutupların çalışmasının bir sonucudur Allahın insandan beklemesinden değildir. Buna imtihan denilmesinin sebebi kutsal kitapların kullandığı din dili sebebiyle her şeyi Allaha ve Allahla kullanmaktan kullandığını düşünüyorum.Zaten herşeye gücü yeten bir varlığın sınava tabi tutması onun soznsuz ilmi ile de çelişmektedir.

Eğer imtihan veya tecrübeden geçme özelliğinin neden (diğer varlıkların aksine) insana verilmiş olduğu merak edilecekse buna da şunu söyleyebiliriz. İnsan mutlak öz(Tanrı)den gelen varlık dünyasının en olgun türüdür. Onun için dini terminolojide Allahın halifesi olarak tanıtılmıştır. Halife olan varlık, vasfını ötede bir tanrıdan almamaktadır. Bu idrak, O'nun özünden gelmektedir. Dini anlayışta "Allahın ruhundan üfleme" olarak açıklanan işte budur. Çünkü artık zaten kendisinde tanrısal yansımalar oluşmuştur. Tasavvufta bu öğreti yaygındır. Öze indikçe Tanrı görülür ve hissedilir. Bunun da yolu ibadetten geçmektedir. İbadetin düzgünlüğü bu tecrübeden geçme olayının başarılı olduğunu gösterir. O halde imtihan yukarıdan aşağıya doğru bir tekliften çok insanın özünü bulma yolculuğunda kendisinde var olan iyi ve kötü yetiler arasında tecrübeden geçirilmesidir.

Kısacası bu gerçeği din dili ile anlamak isteyenler din kitaplarının bu kullanımlarını yeğleyebilirler.Ama bu dilden bir anlam çıkarmak isteyenler,kutsal kitapların özünü araştırdıklarında böyle bir gerçekle karşılaşacaklardır.

tarihinde fakih tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Antiateist,Kitabın her harfi de sizin extra gayretlerinizle 19'un katı çıksa İslam'a olan eleştirilerde bir sapma olmaz.

Neden sürekli olarak 19'un yeterli bir cevap olduğunu düşündüğünü anlamıyorum.

Dipnot:Geçmiş olsun.

tarihinde hrkls tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
tanrı özgür irade vermekten aciz mi?

bahsettiğin şeyin tanrı olduğundan emin misin?

bir başka konu ise paradaoks konusu.

paradoksların nasıl oluşturulduğunu sağır sultan bile biliyor artık. yıllar önce çeşitli paradoklar yaratıp bilim çöktü diyen zavallıların suratına yapıştırılan yanıtları okumadan aynı saçmalıkları bu kez de tanrı için yapmaya çalışmanız gerçekten çok üzücü. buna ihtiyacınız yok. gerek de yok.

bu saçmalıların yıllar önce bilime karşı kullanılması ve şimdi de büyük bir pişkinlikle cahilleri kandırırım ayaklarıyla Tanrı için kullanılması nasıl bir mantıkla açıklabilir?

Tanrının olmadığını göstermek için yere daha sağlam basmak gerekmez mi? ol deyince olacaksa dindarlardan ne farkınız kalır?

irade verdigi halde yine de benim gelecegimi biliyor olmasi lazim. capito?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Çok çok geçmiş olsun. Umarım ciddi bir şey değildir.

Ayrıca teşekkürler.

Teşekkürler, ciddi birşey değil lokal anestezi ile yapıldı ama iyileşme sürecinde insan resmen işgence çekiyor.

Dipnot:Geçmiş olsun.

Sanada teşekkürler.

Antiateist,Kitabın her harfi de sizin extra gayretlerinizle 19'un katı çıksa İslam'a olan eleştirilerde bir sapma olmaz.

Neden sürekli olarak 19'un yeterli bir cevap olduğunu düşündüğünü anlamıyorum

Herakles Quran'da bal gibi 19 olduğunu sende biliyorsun. Sorunlu tevbe ayetleri dışında kimse bir gayret göstermiyor 19 için.

Hele ki en son ortaya çıkan 19 uyumunda sorunlu dediğiniz 2 ayetin aslını size gösterdim. Bu son düzen gerçekten Quran'ın insan ürünü olamıyacağının kanıtı.

Ateistler gibi kibirli olma.

BAĞLANTI

Ben kısaca şunu söylemek istiyorum;

İmtihanı ALLAH kendi için değil bizim için yapıyor. Biz zaman karşısında aciz oldugumuz için bizim için bu bir imtihandır. Yoksa tabi ki ALLAH herşeyi bilmektedir.

ALLAH seni en güzeli ile hayat ile ödüllendirmiştir. Ve şunu bil ki ALLAH adaletli davranır ve insanların kendisine samimi ve HAK ile gelmesini ister. Bu sebeple hiç kimse yan gelip cennete giremiyecektir.

Bu sebeple imtihan vardır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Herakles Quran'da bal gibi 19 olduğunu sende biliyorsun. Sorunlu tevbe ayetleri dışında kimse bir gayret göstermiyor 19 için.

Hele ki en son ortaya çıkan 19 uyumunda sorunlu dediğiniz 2 ayetin aslını size gösterdim. Bu son düzen gerçekten Quran'ın insan ürünü olamıyacağının kanıtı.

Ateistler gibi kibirli olma.

Antiateist bu konuda neler yapıldığını aylar önce bu forumda da yazmıştım.Tek durum tevbe'nin 2 ayetini atmak değil.

Sen sorunlu iki ayeti göstermedin.Kimden nerden olduğu belli olmayan bir mushafın bir bölümünde heh olan kelime gösterdin.Ben de evet gösterdiğin heh diyorum.Gösterdiğin ayet 24:58 mi değil mi o bile net değil?Nerden bileyim bir 19. taşkent mushafı diye bana mushaf yutturuyor..24:58 diye başka bir ayetin kelimesini gösteriyor.Siz madem taşkent nüshasını referans alıyorsunuz o nüshadaki bir ayette Allah değilde hüve geçiyor.Siz mushaflardan sadece işinize gelenleri mi alırsınız?

Kusura bakma birşeyi ispatlamış gibi gezinmen hala hayalperestlikten birşey kaybetmediğini gösteriyor.

Ateistler kibirli mi değil mi onlar cevap verirler ama onlar senin gibi 19 tamtamcılığı yapmıyor hiç olmazsa.

Hazır doktora gitmişken şu huyun içinde bir ilaç iste ne diyim.

Selamlar.

tarihinde hrkls tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Allah Alim-i Mutlak deniyor. Bilgisi mutlak olan Allah imtihan yapamaz. Hatta yaratamaz. Çünkü mutlak olan bilgi söz konusu ise ne yaratmaya ne imtihana gerek olmadığı gibi mümkünde olmaz. Zaten her şeyi biliyor, zaten tam ve bütün bir bilgiye sahip. Neden yaratmaya başlasın? Hadi yarattı diyelim neyin imtihanını yapacak? Her şeyi biliyor ve bilgisi kesin. Yarattıklarına özgür irade vermesi mümkün değil. Eğer özgür irade vermeye kalkarsa kendi mutlak bilgisi ile çelişir.

Müslümanlar sizin imtihan argümanınız çöktü.

Bağlantı...

Sen kendi aczini ve kıt bilgini ilm-i muhit ile kıyaslarsan böyle bir neticeden başka bir sonuçla karşılaşamazsın zaten...

İlim Manevi Cemaldir ve Allah'ın ilmi herşeyi kuşatmıştır.. Ama Allah aynı zaman da Rahman dır ve Aynı zamanda Mutlak Adil dir...

Bu şu demek;

Rahmaniyet tecellie tmek ister.. Adalet te öyle...

Rahmaniyetin tecellisi önce cenab-ı Hakkın kendi Esmasının Marziyeti içindir.. Yani tecelli etmek isteyen İsim ve Sıfatlarını tecelli ettirmesi...

Adalet ise; Kendi ilm-i Muhiti içindeki bilgisinin tasdik edilmesidir..

Çünki insan; Hayat, His ve Duygular, İrade ve Tercih gibi pek çok latifeler ile donatılmıştır... Kendi neticesini ve hayat tecrübesini tatmadan onun üzerindeki hüküm adalet sıfatına yakışmaz...

Çünki hükümler, fiillere göre verilir... Her insan da katil olma potansiyeli vardır ama bu zan ile kimse haps edilmez... Aynen bunun gibi; her insan da kafir olma potansiyeli vardır ama tersi olarak iman etme potansiyeli de vardır.. Hüküm neticeye göre verilir..

Allah'In bunları bilmesi neticeye mani değildir.. Hüküm hayatımızın neticesine göre verilir.....

İradenin özgür olması; Allah'ın ilmine mani değildir; Çünki ilmindeki sonsuz ihtimalden başka seçenek olmadığı için, insan ne yaparsa yapsın yine o ilmin dışına çıkamaz...

Link to post
Sitelerde Paylaş
tanrı özgür irade vermekten aciz mi?

bahsettiğin şeyin tanrı olduğundan emin misin?

bir başka konu ise paradaoks konusu.

paradoksların nasıl oluşturulduğunu sağır sultan bile biliyor artık. yıllar önce çeşitli paradoklar yaratıp bilim çöktü diyen zavallıların suratına yapıştırılan yanıtları okumadan aynı saçmalıkları bu kez de tanrı için yapmaya çalışmanız gerçekten çok üzücü. buna ihtiyacınız yok. gerek de yok.

bu saçmalıların yıllar önce bilime karşı kullanılması ve şimdi de büyük bir pişkinlikle cahilleri kandırırım ayaklarıyla Tanrı için kullanılması nasıl bir mantıkla açıklabilir?

Tanrının olmadığını göstermek için yere daha sağlam basmak gerekmez mi? ol deyince olacaksa dindarlardan ne farkınız kalır?

LOTUS, paradokslar yaratıp bilim çöktü diyen mi olmuş? Çok ilginç insanlarsınız gerçekten. Paradoksları farkeden, ortaya koyan ve onları çözmeye çalışan bilimdir zaten. Paradoksların bilimi çökertmesi diye bir şey söz konusu bile olamaz. Nereden duydunsa bunları anlatıyorsun işte.

Bu başlık benim özgün olarak bulduğum bir düşünceden kaynaklanmıyor. Zaten forumda bir çok yerde bahsedilen bir konu bu. Son derece sağlam bir argüman var ortada. Özgür irade yoktur diyoruz sizin din anlayışınıza göre. İmtihan diye bir şey olamaz diyoruz. Ha bazı yerlerde varmış gibi anlatıyor din diyeceksin. E o dinin çelişkisi. Zaten çelişkiden bol ne var. Biz şimdi böyle sorular sorunca dindarlardan farksız oluyoruz öyle mi? Ne alakası var. Soru soruyoruz ve tatmin edici yanıt alamıyoruz. Yok zaten. Olay budur. Bu sebeple inanmıyoruz.

İmtihan aslında sanıldığı gibi Allahın insanları onların da onayını almadığı halde soru ve tekliflere maruz bırakması değildir. Tersine, imtihan varoluşla beraber insanın iyi ve kötü yönlerle çift kutuplu olarak meydana getirilmesiyle, insanin özünde olan bu ikililiği çalıştırma ve geliştirme ve iyiye doğru yönlendirme gerçeğidir. Ve bu çatışmanın gerçekleşmesi için de, insanın serbest olması gerek. Yoksa eğer insan, bir otomatik makine olsaydı, kafasında özellikle soyut değerleri anlayacak derecede diyalektik çatışma ve bu sayede gelişme olmazdı. Varlığı yine tekdüze bir seviyede kalırdı. Yani imtihan edilme insandaki bu kutupların çalışmasının bir sonucudur Allahın insandan beklemesinden değildir. Buna imtihan denilmesinin sebebi kutsal kitapların kullandığı din dili sebebiyle her şeyi Allaha ve Allahla kullanmaktan kullandığını düşünüyorum.Zaten herşeye gücü yeten bir varlığın sınava tabi tutması onun soznsuz ilmi ile de çelişmektedir.

Eğer imtihan veya tecrübeden geçme özelliğinin neden (diğer varlıkların aksine) insana verilmiş olduğu merak edilecekse buna da şunu söyleyebiliriz. İnsan mutlak öz(Tanrı)den gelen varlık dünyasının en olgun türüdür. Onun için dini terminolojide Allahın halifesi olarak tanıtılmıştır. Halife olan varlık, vasfını ötede bir tanrıdan almamaktadır. Bu idrak, O'nun özünden gelmektedir. Dini anlayışta "Allahın ruhundan üfleme" olarak açıklanan işte budur. Çünkü artık zaten kendisinde tanrısal yansımalar oluşmuştur. Tasavvufta bu öğreti yaygındır. Öze indikçe Tanrı görülür ve hissedilir. Bunun da yolu ibadetten geçmektedir. İbadetin düzgünlüğü bu tecrübeden geçme olayının başarılı olduğunu gösterir. O halde imtihan yukarıdan aşağıya doğru bir tekliften çok insanın özünü bulma yolculuğunda kendisinde var olan iyi ve kötü yetiler arasında tecrübeden geçirilmesidir.

Kısacası bu gerçeği din dili ile anlamak isteyenler din kitaplarının bu kullanımlarını yeğleyebilirler.Ama bu dilden bir anlam çıkarmak isteyenler,kutsal kitapların özünü araştırdıklarında böyle bir gerçekle karşılaşacaklardır.

fakih, öyle bir anlatmışsın ki, insanlar ayrı ayrı tanrısal özlere sahip demeye kadar getirmişsin. Hani bu sebeple sorumluluk doğuyor ve imtihan oluyor yaklaşımı. İnsanlar Tanrısal özlere sahip olup böyle aşağılayıcı bir imtihana tabi oluyorlar öyle mi? Dünyada süründükleri yetmiyor, ya cennette saçma sapan ve harem tarzı iğrenç bir yaşantıya ya cehennemde azaplar çekmeye gidiyorlar. Ben öyle Tanrısal özü napayım. Zaten bu söylediklerin uydurma. Dinde referansı yok. Bunlar uzak doğu dinlerinin içinde var. Mohammed i oku anlarsın. Sen oralara kaymışsın farkında olmadan. Tasavvufta bol bol bunlardan esintiler vardır. Belki oradan öğrendin. Biline İslama sığacak açıklamalar değil bunlar. Ne yazık ki her söylenene kanan insanlarsınız. Biraz gözünüzü açın. Bir sürü uydurmaya kanıp durmayın bu kadar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
BAĞLANTI

Ben kısaca şunu söylemek istiyorum;

İmtihanı ALLAH kendi için değil bizim için yapıyor. Biz zaman karşısında aciz oldugumuz için bizim için bu bir imtihandır. Yoksa tabi ki ALLAH herşeyi bilmektedir.

ALLAH seni en güzeli ile hayat ile ödüllendirmiştir. Ve şunu bil ki ALLAH adaletli davranır ve insanların kendisine samimi ve HAK ile gelmesini ister. Bu sebeple hiç kimse yan gelip cennete giremiyecektir.

Bu sebeple imtihan vardır.

Bağlantı...

Sen kendi aczini ve kıt bilgini ilm-i muhit ile kıyaslarsan böyle bir neticeden başka bir sonuçla karşılaşamazsın zaten...

İlim Manevi Cemaldir ve Allah'ın ilmi herşeyi kuşatmıştır.. Ama Allah aynı zaman da Rahman dır ve Aynı zamanda Mutlak Adil dir...

Bu şu demek;

Rahmaniyet tecellie tmek ister.. Adalet te öyle...

Rahmaniyetin tecellisi önce cenab-ı Hakkın kendi Esmasının Marziyeti içindir.. Yani tecelli etmek isteyen İsim ve Sıfatlarını tecelli ettirmesi...

Adalet ise; Kendi ilm-i Muhiti içindeki bilgisinin tasdik edilmesidir..

Çünki insan; Hayat, His ve Duygular, İrade ve Tercih gibi pek çok latifeler ile donatılmıştır... Kendi neticesini ve hayat tecrübesini tatmadan onun üzerindeki hüküm adalet sıfatına yakışmaz...

Çünki hükümler, fiillere göre verilir... Her insan da katil olma potansiyeli vardır ama bu zan ile kimse haps edilmez... Aynen bunun gibi; her insan da kafir olma potansiyeli vardır ama tersi olarak iman etme potansiyeli de vardır.. Hüküm neticeye göre verilir..

Allah'In bunları bilmesi neticeye mani değildir.. Hüküm hayatımızın neticesine göre verilir.....

İradenin özgür olması; Allah'ın ilmine mani değildir; Çünki ilmindeki sonsuz ihtimalden başka seçenek olmadığı için, insan ne yaparsa yapsın yine o ilmin dışına çıkamaz...

4ntiateist ve Mask, o kadar ısrar ettiniz ki peki imtihan var diyesim geldi.:) Arkadaşlar imtihan var ise o zaman bu Allah oyun oynuyor. Bilgisi kesin olmasına rağmen bize özgür irade vermiş. Neden? Canı öyle istemiş herhalde. Fıtratları yaratan Allah olduğuna göre kimin ne halt edeceği belli. Cennetlik ve cehennemlikler belli. Allah oyunu başlatıyor. Ama biliyor ki çok zalim bir dünya olacak bu. Oyunda çok sert yaşanacak. Peki sizin merhametli Allah bunları bilmesine rağmen oyunu neden başlattı? Madem Allah kesin bilgisine rağmen canının istediğini yapabiliyor, o zaman neden fıtratlardan kötülüğü kaldırmadı. Neden cehennem kurma gereği gördü? Bu durumda da Allahınız zalim oluyor. Zaten durum belli Allah ya zorunluluklardan dolayı bir çok şeyi yapmaya mecbur oluyor ki bu onu aciz yapıyor yada zalim oluyor. Çünkü istediğini yapabilen Bir Tanrı bu kadar acı yaratmak zorunda değildi. Seçin beğenin alın ya aciz ya zalim.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kusura bakma birşeyi ispatlamış gibi gezinmen hala hayalperestlikten birşey kaybetmediğini gösteriyor

Sen bana sahtekarsın mı diyorsun ?

19 ve diğer matematik düzenleri Quran içersinde denetlerken ne kadar hassas oldugumu ve extra bunun için program yazıp denetlediğimi bilmene rağmen..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sen bana sahtekarsın mı diyorsun ?

19 ve diğer matematik düzenleri Quran içersinde denetlerken ne kadar hassas oldugumu ve extra bunun için program yazıp denetlediğimi bilmene rağmen..

Sahtekarsın anlamı çıkmaz yazdığımdan.Sadece gereğinden fazla iddialı konuşuyorsun.

Sahtekarsın desem sahterkarsın derdim.

Selam.

Link to post
Sitelerde Paylaş
4ntiateist ve Mask, o kadar ısrar ettiniz ki peki imtihan var diyesim geldi.:) Arkadaşlar imtihan var ise o zaman bu Allah oyun oynuyor. Bilgisi kesin olmasına rağmen bize özgür irade vermiş. Neden?

Ne demek neden ? Sebebini söyledik.

Canı öyle istemiş herhalde.

Neden ki ? Sen adam öldüren ile iyilik yapan iki insanı aynı kefeye mi koyarsın ?

Fıtratları yaratan Allah olduğuna göre kimin ne halt edeceği belli. Cennetlik ve cehennemlikler belli. Allah oyunu başlatıyor. Ama biliyor ki çok zalim bir dünya olacak bu. Oyunda çok sert yaşanacak. Peki sizin merhametli Allah bunları bilmesine rağmen oyunu neden başlattı? Madem Allah kesin bilgisine rağmen canının istediğini yapabiliyor, o zaman neden fıtratlardan kötülüğü kaldırmadı.

Kötülüğü kaldırsaydı robot gibi olurdun..

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...