mumin 0 Oluşturuldu: Şubat 14, 2008 Raporla Share Oluşturuldu: Şubat 14, 2008 Mustafa SAĞ [Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi] SAYFA 372 : Nur Suresi 30 ve 31nci Ayetler 30."Ey Muhammed! Erdemli erkeklere söyle, kadınlarla bir aradayken, gözleriyle kadınları rahatsız edecek şekilde davranmasınlar/bakmasınlar ve kişiliklerini edeplerini korusunlar. Bu onlar için daha temiz bir davranıştır elbette Allah yaptıklarından haberdardır." 31."Ey Muhammed! Erdemli kadınlara da söyle, erkeklerle bir aradayken gözleriyle erkekleri rahatsız edecek şekilde davranmasınlar/bakmasınlar, kişiliklerini edeplerini korusunlar ve doğal olması gereken yerler dışında, göğüslerinin üzerini örtüleriyle kapatsınlar. Ziynetlerini[göğüslerini] göstermesinler/Başkalarını cinsel tacize yol açacak ve tahrik edecek davranışlardan sakınsınlar. Ancak kocaları,babaları kocalarının babaları, oğulları, kocalarının oğulları, kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, diğer kadınlar, cinsel iktidara sahip olmayan erkek hizmetçiler, kadın hizmetçiler ve kadınların cinsel yerlerini henüz anlamayan çocukların yanlarında, istedikleri gibi giyinip davranmalarında bir sakınca yoktur. bunların dışındakilerin yanında, cinsel tacize yol açacak, tahrik edici yerlerini açıp dikkat çekici davranışlarda bulunmasınlar/ ayaklarını yere vurmasınlar. Ey inananlar, erkek-kadın hepiniz Allah'a yöneliniz ki, mutlu olabilesiniz." Mustafa Sağ'ın Bu ayetlerle ilgili olarak kitabının 373 ncü sayfasında yer alan açıklayıcı 417 no.lu dip notu : 24:31 Bu surenin 11nci ayetinde açıklanan, Peygamberimizin eşine iğrenç iftiray yapan çetenin uzantılarının uydurdukları, çelişkili rivayetlerden hareketle, kur'an öncesi cahiliye Arap toplumunun kadına bakış açısını, Kur'andaki örtünme ile ilgili ayetlere de yansıtmışlar ve o bakış açısı doğrultusunda ve erkekler lehine yorumlamışlardır. Kur'an'ın mantığı ve bu surenin bütünlüğü içinde baktığımızda, kadınlarla erkeklerin toplum yaşamında yan yana olmak zorunda olduklarını, böyle bir çalışma ortamında, birbirlerine karşı davranışlarında olsun, giyimlerinde olsun ölçülü olmaları, dostane olmaları, aşırıya kaçmamaları öğütleniyor.Zaten, aile ve akrabalar arasında bir kısıtlamanın olmayıp, özgürce hareket edebileceklerini aynı ayetin devamı açıklıyor. Kaldıki Kur'an ayetinde "baş örtüsü" diye bir kelime geçmemektedir. Buna rağmen, tüm Kur'an tefsirlerinde ve çevirilerinde Kur'an ayeti "baş örtüsü" olara çevrilmiştir. Halbuki ayette geçen "HIMAR" kelimesi "baş örtmek" anlamına değil sadece"örtmek" anlamına gelmektedir. Eğer herhangi bir şey örtülecek ise, o şeyin vurgulanması gerekir. Örneğin masa örtüsü derken, örtmek kelimesinin yanına masa kelimesinin gelmesi gibi, baş örtüsü dendiği zaman da "örtmek" "hımar" kelimesinin yanına "baş" "re's" kelimesinin "hımarü-re's" şeklinde gelmesi gerekir. Ayetteki "hımar" "örtü" kelimesinin yanında geçen ve vurgulayan kelime "cuyub" kelimesidir ki "yaka" veya "göğüs" anlamına gelir. Çünkü, aynı kelime "cuyub" bir başka ayette (28/32) Hz. Musa'nın "güğsüne/koynuna elini soktuğu" şeklinde geçer. Yani "cuyub" kelimesi, "hımar" örtmek kelimesi ile kullanıldığı zaman,"bihumûrihinne ala cuyubihinne" başını örtmek değil,"göğsünün üzerini örtmek" anlamına gelmektedir.Geleneksel tüm yorumcular, Kur'an ayetini bilimsel bir bakışla değil de,birbirlerini taklit edip, "Baş örtülerini yakalarının üzerine kadar örtsünler" diyerek, "felyedribne" fiillini de "örtsünler" diye tercüme etmişlerdir. Bu geleneksel yorumcular "DaReBe" kökünden gelen bu kelimeyi burada " Baş örtülerini .... örtsünler" derken bir başka yerde aynı "DaRaBe" kelimesini "Kadınları DÖVÜN" (Bak.4/34) diye çevirmişlerdir. Özetle, Kur'an'ın orijinal ayeti tüm açıklığı ile ortadayken, elverişli bir siyasal kullanım malzemesi olarak, sürekli gündemde tutulan baş örtüsü dayatmaları Kur'an'ın emirlerinden değil, kişisel görüşlerin dinselleştirilmesinden kaynaklanmaktadır Link to post Sitelerde Paylaş
mumin 0 Şubat 14, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Şubat 14, 2008 gönderildi HIMAR = ÖRTMEK "Kuran ayetinde ’başörtüsü’ diye bir kelime geçmemektedir. Buna rağmen tüm Kuran tefsirlerinde ve çevirilerinde Kuran ayeti ’başörtüsü’ olarak çevrilmiştir. Halbuki ayette geçen "HIMAR’ kelimesi ’Baş örtmek’ anlamında değil, sadece ’örtmek’ anlamına gelmektedir. Eğer, herhangi bir şey örtülecek ise. O şeyin vurgulanması gerekir. Örneğin masa örtüsü derken, örtmek kelimesinin yanına masa kelimesinin gelmesi gibi, başörtüsü dendiği zaman da "örtmek" ("hımar") kelimesinin yanına "baş" ("re’s") kelimesinin ’hımarü-re’s’ şeklinde gelmesi gerekir. Ayetteki ’hımar’ (’örtü’) kelimesinin yanında geçen ve vurgulayan kelime ’cuyub’ kelimesidir ki, ’yaka’ veya ’göğüs’ anlamına gelir. Çünkü, aynı kelime ’cuyub’ bir başka ayette (28:32) Hz. Musa’nın ’göğsüne/koynuna elini soktuğu’ şeklinde geçer. Yani, ’cuyub’ kelimesi, ’hımar’ örtmek kelimesi ile kullanıldığı zaman ’bihumûrihinne ala cuyubihinne’ başını örtmek değil, ’göğsünün üzerini örtmek’ anlamına gelmektedir. Geleneksel tüm yorumcular, Kur’an ayetini bilimsel bakışla değil de, birbirlerini taklit edip, ’Başörtülerini yakalarının üzerine kadar örtsünler’ diyerek ’Felyedribne’ fiilini de ’örtsünler’ diye tercüme etmişlerdir. Bu geleneksel yorumcular ’DaRaBe’ kökünden gelen bu kelimeyi burada, ’Başörtülerini örtsünler’ derken, bir başka yerde aynı ’DaRaBe’ kelimesini ’Kadınları DÖVÜN’ (Bak. 4:34) diye çevirmişlerdir. Özetle, Kuran’ın orijinal ayeti tüm açıklığı ile ortadayken, elverişli bir siyasal kullanım malzemesi olarak, sürekli gündemde tutulan başörtüsü, Kuran’ın değil, geleneklerin, kişisel görüşlerin dinleşmesinden kaynaklanmaktadır." Link to post Sitelerde Paylaş
murtimuro 0 Şubat 14, 2008 gönderildi Raporla Share Şubat 14, 2008 gönderildi Güzelde niye 2 kere yazdın aynı iletiyi ? Yazdığın konuda ilginç..İşinize gelince 1,5 milyar Müslüman var diye övünürsünüz, sonra da onlar cahil dini yanlış uyguluyorlar diye küçümsersiniz.. Bu kadar sene bu kadar arap bunu anlayamamış sen olayı hemen çözmüşsün.. Link to post Sitelerde Paylaş
Cutie 0 Şubat 14, 2008 gönderildi Raporla Share Şubat 14, 2008 gönderildi Hala ortunmenin asli astari..Hala ogrenemediniz mi ?? Muhammed karilarini kiskaniyormus,kimseye gorunmesinler diye ortunmeyi uydurmus.Bugunde musluman kadinlar erkekler tahrik olmasin diye oralarini buralarini kapatiyorlar.Ben musluman erkek olsam bile bunu reddederdim.O kadar sapik miyim, kadinin sac telinden tahrik olacagim da tokalasmaktan bile cekinecegim derdim.Zaten bu islam dini sadece erkeklere hizmet ediyor,kadinlara gore hic bir sey yok ama erkeklere de sapik muamelesi yapiyor resmen bu ortunmeyle ilgili konularda.. Link to post Sitelerde Paylaş
mazot 0 Şubat 14, 2008 gönderildi Raporla Share Şubat 14, 2008 gönderildi Güzelde niye 2 kere yazdın aynı iletiyi ? Yazdığın konuda ilginç..İşinize gelince 1,5 milyar Müslüman var diye övünürsünüz, sonra da onlar cahil dini yanlış uyguluyorlar diye küçümsersiniz.. Bu kadar sene bu kadar arap bunu anlayamamış sen olayı hemen çözmüşsün.. Bir milyon kat hıristiyanlıktan daha mantıklı olduğu kesin.. Link to post Sitelerde Paylaş
gercekisim 0 Şubat 14, 2008 gönderildi Raporla Share Şubat 14, 2008 gönderildi Ahzap59 a bakarsan örtünmenin nasıl olacağını öğrenirsin.Gerçek islami kıyafet orda yazar,isterseniz giyin,tabi samimiyseniz.Ama samimi olan müslüman olamaz bence. Link to post Sitelerde Paylaş
Cutie 0 Şubat 14, 2008 gönderildi Raporla Share Şubat 14, 2008 gönderildi (düzenlendi) Bir milyon kat hıristiyanlıktan daha mantıklı olduğu kesin.. sen oyle san.. kargaya yavrusu sahin gorunur derler Şubat 14, 2008 tarihinde Cutie tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Calinos 0 Şubat 14, 2008 gönderildi Raporla Share Şubat 14, 2008 gönderildi Örtünmenin aslı olup olmadığına atesitler kara veremezler kiii.Zira O Allah'ın emri.Allah'ı kabul etmeyen nasıl olur da Allah'ın emri olan bir şeye itiraz ederler. Çok tezat bir durum Demek onlar da çaktırmadan Allah'ı mecburen kabul ediyorlarki, Allah'a ait bazı şeyleri tenkid ediyorlar. Link to post Sitelerde Paylaş
murtimuro 0 Şubat 14, 2008 gönderildi Raporla Share Şubat 14, 2008 gönderildi Bir milyon kat hıristiyanlıktan daha mantıklı olduğu kesin.. Biraz abartmışsın gibi geldi bana..Neden daha mantıklı olduğunu da açıklarsan iyi olur..Yerse tabii.. Link to post Sitelerde Paylaş
murtimuro 0 Şubat 14, 2008 gönderildi Raporla Share Şubat 14, 2008 gönderildi Örtünmenin aslı olup olmadığına atesitler kara veremezler kiii.Zira O Allah'ın emri.Allah'ı kabul etmeyen nasıl olur da Allah'ın emri olan bir şeye itiraz ederler. Çok tezat bir durum Demek onlar da çaktırmadan Allah'ı mecburen kabul ediyorlarki, Allah'a ait bazı şeyleri tenkid ediyorlar. Ateistlerin bir şeye karar verdiği filan yok zaten.. Sadece anlamaya çalışıyoruz nasıl örtünülmesi gerektiğini.. Link to post Sitelerde Paylaş
gercekisim 0 Şubat 14, 2008 gönderildi Raporla Share Şubat 14, 2008 gönderildi (düzenlendi) Örtünmenin aslı olup olmadığına atesitler kara veremezler kiii.Zira O Allah'ın emri.Allah'ı kabul etmeyen nasıl olur da Allah'ın emri olan bir şeye itiraz ederler. Çok tezat bir durum Demek onlar da çaktırmadan Allah'ı mecburen kabul ediyorlarki, Allah'a ait bazı şeyleri tenkid ediyorlar. Örtünmenin aslının olup olmadığına karar vermek için sizin Al-lah'a inanmak gerekmez.Neye göre var mı diye tartışılıyor,tabi ki sizin Kuran'a göre..Kuran size göre Al-lah'tan ateistlere göre insan işi br kitap.Ateistlerin ya da deist,agnostik (tabi deist Tanrı vardır diyor amabu sizin Al-Lah değil.) sizin AL-lah'ı kabul etmiyorlar reddediyorlar.Sen daha bunu anlayamamışın. Bak ben de mesaj yazdım ve dedim ki ahzap59'a bakın görün.Neye göre örtünme var? Kuran'a göre,hem de cilbab var.Ama ben sizin durumunuzu söylüyorum ve bu saçmalıklara inanmıyorum.Anlayacağını umarım. Şubat 14, 2008 tarihinde gercekisim tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
mumin 0 Şubat 14, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Şubat 14, 2008 gönderildi Ahzap 59- Ey peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına hep söyle de cilbablarından (dış elbiselerinden) üzerlerini sımsıkı örtsünler. Bu onların tanınmalarına, tanınıp da eziyet edilmemelerine en elverişli olandır. Bununla beraber Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir. Ne anlıyorsunuz bu ayetten Link to post Sitelerde Paylaş
gercekisim 0 Şubat 14, 2008 gönderildi Raporla Share Şubat 14, 2008 gönderildi Ahzap 59- Ey peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına hep söyle de cilbablarından (dış elbiselerinden) üzerlerini sımsıkı örtsünler. Bu onların tanınmalarına, tanınıp da eziyet edilmemelerine en elverişli olandır. Bununla beraber Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir. Ne anlıyorsunuz bu ayetten Ayet gayet net.Müslüman kadınlar "Cilbab" giymeliler.Cilbab nedir? Tepeden tırnağa örten kıyafet. YAni yüzleri dahil örtmeliler.,kuran tefsirlerinde de bu açık şekilde yazar.Tefhim-ül kuran ya da Elmalılı tefsirine bakabilirsiniz. Kuran'da durum budur. Yani türban değil.Türban takıp dinin emrini yaptığını söyleyen yalan söyler ya da bilmeden yanlış yapar. Samimi iseler cilbab giymeliler.Tabi Kuran'a göre. Tabi doğrusu bunların Muhammed'in uydurmaları,saçmalık olduğunu anlamalarıdır o başka. Link to post Sitelerde Paylaş
Andromeda 0 Şubat 14, 2008 gönderildi Raporla Share Şubat 14, 2008 gönderildi Ayet gayet net.Müslüman kadınlar "Cilbab" giymeliler.Cilbab nedir? Tepeden tırnağa örten kıyafet. YAni yüzleri dahil örtmeliler.,kuran tefsirlerinde de bu açık şekilde yazar.Tefhim-ül kuran ya da Elmalılı tefsirine bakabilirsiniz. Kuran'da durum budur. Yani türban değil.Türban takıp dinin emrini yaptığını söyleyen yalan söyler ya da bilmeden yanlış yapar. Samimi iseler cilbab giymeliler.Tabi Kuran'a göre. Tabi doğrusu bunların Muhammed'in uydurmaları,saçmalık olduğunu anlamalarıdır o başka. Tamamen haklısınız ... İcma, Kur'an, sünnet,hadisler,tevatür ve gelenek ile sabit olan, dışarı çıkan kadınların tüm vücudu örten cilbab (Çarşaf veya Burka) giymeleri gerekliliğidir... Bu duruma en önemli delil su ayettir : Nur Suresi Ali Bulaç 60- Kadınlardan evliliği ummayıp da oturmakta olanlar, süslerini açığa vurmaksızın (dış) elbiselerini çıkarmalarında kendileri için bir sakınca yoktur. Yine de iffetli davranmaları kendileri için daha hayırlıdır. Allah işitendir, bilendir. Diyanet Vakfı 60. Bir nikâh ümidi beslemeyen, çocuktan kesilmiş yaşlı kadınların, zinetleri (yabancı erkeklere) teşhir etmeksizin (bazı) elbiselerini çıkarmalarında kendilerine bir vebal yoktur. İffetli davranmaları kendileri için daha hayırlıdır. Allah işitendir, bilendir. Edip Yüksel 60. Evlenme beklentisi olmayan yaşlı kadınların, alımlı yerlerini açıp saçmamak koşuluyla dış elbiselerini bırakmalarında bir sakınca yoktur. İffetli davranmaları kendileri için daha iyidir. ALLAH İşitendir, Bilendir. Elmalılı Hamdi Yazır 60-Nikah ümidi kalmayan oturmuş kadınların, bir zinet ile gösterişe çıkmamaları şartıyla çarşaflarını bırakmalarında kendilerine bir günah yoktur; ancak iffet adabınca sakınmaları kendileri için daha hayırlıdır. Allah işitendir, herşeyi bitendir. Süleyman Ateş 60. Evlenme arzusu kalmamış, oturan (ihtiyar) kadınların, kasden süs göstermeğe çalışmadan, dış örtülerini bırakmalarında kendileri için bir günah yoktur. Ama sakınmaları, kendileri için daha hayırlıdır. Allah işitendir, bilendir. Yaşar Nuri Öztürk 60 Artık nikâh arzuları kalmamış, hayızdan ve evlattan kesilen kadınların, süslerini göstermek için ortalıkta dolaşmamaları şartıyla dış giysilerini bırakmalarında kendileri için bir günah yoktur. Ama sakınmak için titiz davranmaları, onlar için daha hayırlıdır. Allah, her şeyi işitir, her şeyi bilir. Görüldüğü gibi sadece yaşlı kadınlara o da kerhen çarşaf çıkartma izni verilmiştir ... Cilbab'ın ne olduğu, Peygamber zamanında nasıl uygulandığı açıkça bellidir ve bu konuda aksi yönde ısrarın gereği yoktur... Örtünme aşama aşama gelmiştir ve esas tesettür ayetleri, yani çarşafı emreden ayetler şunlardır. Çarşafı sadece yaşlı kadınlar çıkarabilir ve İslamda çarşaf (veya burka) yaklaşık 9-10 yaşından itibaren tüm kadınlara farzdır; gerisi eğip bükmedir. Hadislerde de örtünme ayrıntıları ile tarif edilmiştir peygamberin kendisi tarafından... Azhab Suresi Ali Bulaç 59- Ey Peygamber, eşlerine, kızlarına ve mü'minlerin kadınlarına dış elbiselerinden (cilbablarından) üstlerine giymelerini söyle; onların (özgür ve iffetli) tanınması ve eziyet görmemeleri için en uygun olan budur. Allah çok bağışlayandır, çok esirgeyendir. Diyanet Vakfı 59. Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına (bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman) dış örtülerini üstlerine almalarını söyle. Onların tanınması ve incitilmemesi için en elverişli olan budur. Allah bağışlayandır, esirgeyendir. Edip Yüksel 59. Ey peygamber, hanımlarına, kızlarına ve inananların kadınlarına örtülerini üzerlerine salmalarını söyle. Bu, onların (erdemli kadınlar olarak) tanınıp hakarete uğramamaları için daha elverişlidir. ALLAH Bağışlayandır, Rahimdir. Elmalılı Hamdi Yazır 59-Ey peygamber, hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, dış elbiselerinden (cilbablarından) üzerlerini sıkıca örtsünler! Bu, onların tanınmalarına, tanınıp da eziyet edilmemelerine en elverişli olandır. Bununla beraber Allah, çok bağışlayıcıdır, merhamet edicidir. Süleyman Ateş 59. Ey Peygamber, eşlerine, kızlarına ve inananların kadınlarına söyle: (Bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman) örtülerini üstlerine salsınlar; onların tanınıp incitilmemesi için en elverişli olan budur. Allah çok bağışlayan, çok esirgeyendir. Yaşar Nuri Öztürk 59 Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, dış giysilerini üzerlerine alsınlar. Bu, onların tanınmaları ve incitilmemeleri için çok daha uygun bir yoldur. Allah Gafûr'dur, Rahîm'dir. Nur Suresi Ali Bulaç 60- Kadınlardan evliliği ummayıp da oturmakta olanlar, süslerini açığa vurmaksızın (dış) elbiselerini çıkarmalarında kendileri için bir sakınca yoktur. Yine de iffetli davranmaları kendileri için daha hayırlıdır. Allah işitendir, bilendir. Diyanet Vakfı 60. Bir nikâh ümidi beslemeyen, çocuktan kesilmiş yaşlı kadınların, zinetleri (yabancı erkeklere) teşhir etmeksizin (bazı) elbiselerini çıkarmalarında kendilerine bir vebal yoktur. İffetli davranmaları kendileri için daha hayırlıdır. Allah işitendir, bilendir. Edip Yüksel 60. Evlenme beklentisi olmayan yaşlı kadınların, alımlı yerlerini açıp saçmamak koşuluyla dış elbiselerini bırakmalarında bir sakınca yoktur. İffetli davranmaları kendileri için daha iyidir. ALLAH İşitendir, Bilendir. Elmalılı Hamdi Yazır 60-Nikah ümidi kalmayan oturmuş kadınların, bir zinet ile gösterişe çıkmamaları şartıyla çarşaflarını bırakmalarında kendilerine bir günah yoktur; ancak iffet adabınca sakınmaları kendileri için daha hayırlıdır. Allah işitendir, herşeyi bitendir. Süleyman Ateş 60. Evlenme arzusu kalmamış, oturan (ihtiyar) kadınların, kasden süs göstermeğe çalışmadan, dış örtülerini bırakmalarında kendileri için bir günah yoktur. Ama sakınmaları, kendileri için daha hayırlıdır. Allah işitendir, bilendir. Yaşar Nuri Öztürk 60 Artık nikâh arzuları kalmamış, hayızdan ve evlattan kesilen kadınların, süslerini göstermek için ortalıkta dolaşmamaları şartıyla dış giysilerini bırakmalarında kendileri için bir günah yoktur. Ama sakınmak için titiz davranmaları, onlar için daha hayırlıdır. Allah, her şeyi işitir, her şeyi bilir. ------------------------------------------------------- Özellikle Nur Suresi 60. ayette örtünme ile nikah ilişkilendirilmiştir. Yani bir kız evlenecek çağa gelir gelmez örtünür ve artık evlenemeyecek kadar yaşlanınca örtünmeyebilir. Evlenilecek çağ İslamda 6 yaştır, ilk cinsel ilişki için 9 yaş beklenir; ben de bu yüzden 9-10 yaş gibi bir sınırdan bahsettim; ki zaten tüm İslami yayınlarda da bu doğrultudadır ilk tesettür için verilen yaş... Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts