Jump to content

İmdat! Deist oluyorum..


Recommended Posts

Eee? Verdiğin ayet ile paralel evrenlerin alakası ne? Sen paralel evrenler kuramını anlasan cinle şeytanla melekle tanrıyla hiç ama hiç alakası olmadığını bilirdin.

Bir ayet yazıp sonra halisünasyon görmekle neyi kanıtlamış oluyorsun? İyi o zaman:

"Eeey insanlar. Çağılar sular! Çayırda yayılır kuzular."

Bakın gördünüz mü şimdi güneş sisteminin bir kopyasının elli ışık yılı ötede olduğu gerçeğini? Yalnız bu sistemde bir tek Merkür eksikmiş, çünkü "kuzular" diyor. Koyunlar dese tam kopyası olacaktı!

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 140
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Eee? Verdiğin ayet ile paralel evrenlerin alakası ne? Sen paralel evrenler kuramını anlasan cinle şeytanla melekle tanrıyla hiç ama hiç alakası olmadığını bilirdin.

Bir ayet yazıp sonra halisünasyon görmekle neyi kanıtlamış oluyorsun? İyi o zaman:

"Eeey insanlar. Çağılar sular! Çayırda yayılır kuzular."

Bakın gördünüz mü şimdi güneş sisteminin bir kopyasının elli ışık yılı ötede olduğu gerçeğini? Yalnız bu sistemde bir tek Merkür eksikmiş, çünkü "kuzular" diyor. Koyunlar dese tam kopyası olacaktı!

Hayatta en nefret ettiğim insan tipinden birisi de tembel insandır.

Yahu arkadaş bak video koymuşuz izleyin demişiz attığın yorum saatinden bile izlemeden yorum yaptığın ne kadar belli.

BAK TEMBEL KARDEŞİM MADEM İZLEMEDİN BİR KAÇINI BEN SÖYLEYİM O BELGESELDEKİ.

O belgesele göre;

Bizim şuanda yaşadığımız evren iki evrenin çarpışmasıyla oluşmuştur.

11. boyut denilen bir kavram vardır (biz 3. boyutta yaşıyoruz)

Diğer evrendeki fizik kuralları bizim şuanda yaşadığımız evrenden tamamen farklı olabilir...

Bir başka evrende bizimle aynı şekilde var olan yada olacak olan suretlerimiz olabilir.

Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan ne kadar çok insan var şu dünyada?

Önce izle ondan sonra yorum yap.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kerdeşim ben paralel evrenler kuramını biliyorum. Ben sana paralel evrenler kuramı ile yazdığın ayetin alakası ne, onu soruyorum.

Dam başında fesleğen, yar gelir dura dura alakası mı?

tarihinde demirefe tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizim yaşadığımız evren başlı başına bir alem ise, diğer evrenlerin olduğu bundan 14yy. kitapta yazıyormuş demek istiyorum.

Ve ekliyorum melek/şeytan gibi varlıklar bizimkinden tamamen farklı bir boyutta yaratılmışsa ve yaratıldıkları evrenin fizik kuralları bizim evrendekinden tamamen farklı ise pekala bizim boyutumuza geçebilirler diyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bakmakla görmek arasındaki farkı bir kez daha anlamış bulunuyorum sayenizde teşekkürler.

Kâinat, mahlûkât, mevcûdat, mümkinât mâsivâ, felek, yaratılmışların tümü, kısacası Cenâb-ı Allah’ın dışında kalan ve yeryüzü ile gökyüzündeki maddî, manevî bütün eşya ve varlıklar. Kâinat, bütün yaratılmışlar, havadis, evrende var olan her şey âlemi oluşturmaktadır. Kâinattaki bütün varlıkların her bir türü de ayrı bir âlem oluşturmaktadır. Cinler âlemi, ins âlemi, ruhlar âlemi, hayvanlar âlemi, melekler âlemi… gibi. Bu saydığımız âlemlerin her biri de kendi arasında bir çok âlem ve türe ayrılmaktadırlar. Bütün bunlar yani kâinat, kendisinden başka bir varlığın mevcut olduğuna tanıktır. Bunlar Allah’ın varlığının en büyük delili ve alâmeti olduğundan dolayı âlem adını almıştır.

Kur’an “Âlemlerin Rabbi” derken, kâinattaki bütün varlıklar ve sınıflar olan “Âlemîn’i kasdetmektedir. Âlem kelimesi genellikle Kur’an-ı Kerim’de çoğul olarak kullanılmaktadır. Bunun yanında İslâm, dünya ve ahiret âlemleri olarak da iki ayrı âlemden söz etmektedir. Dünya ve ahiret âlemleri içinde bulunan bütün varlıklar o âlemi oluşturmakta; hepsi

birden ise kâinatı meydana getirmektedir. Bunların da yaratıcısı Allah’tır. Dünya ve ahiret âlemleri ele alındığında kelime itibariyle yakın manasına gelen dünya önce; sonra anlamına gelen ahiret ise, sonra yaşanacak bir âlemdir. Dünya âleminin diğer adı “Fâni” yani “geçici âlem”; ahiretin diğer adı ise “bâkî âlem”dir. Bu iki âlem yalan âlem (dünya) ve gerçek âlem (ahiret) şeklinde kullanıldığı gibi, mükellefiyet ve sorumluluk dünyası ceza ve mükâfaat âlemi şeklinde de ifade edilmektedir. Dolayısıyla dünya ilk âlem, ahiret de son âlem oluyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Vermiş olduğum belgeseli izleyip birazda ilim sahibi olsaydınız zaten bu soruların hiçbirini bana sormayacaktınız.

Mevlana'nın dediği gibi... siz ne kadar anlatırsanız anlatın, sizin anlattıklarınız, ancak karşınızdakinin anlayabildiği kadardır (nokta) selametle.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Vermiş olduğum belgeseli izleyip birazda ilim sahibi olsaydınız zaten bu soruların hiçbirini bana sormayacaktınız.

Mevlana'nın dediği gibi... siz ne kadar anlatırsanız anlatın, sizin anlattıklarınız, ancak karşınızdakinin anlayabildiği kadardır (nokta) selametle.

Dur kaçma lütfen. Sana bunu sormadık, paralel evrenler yoktur da demedik, vardır da demedik. Kaçma hemen yahu.

Fussilet suresinin o ayetiyle paralel evrenlerin işaret edildiğini nereden anladın? Belki başka bir şey ifade ediliyordur ayette?

tarihinde freand tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

1-tanrılık için önkoşul yaratılmamış oluşudur. sen diyorsun ki, bu yaratılmamış olan kişi kendinin aynını yaratsın. yarattığında aynısı olmaz. bu bir eksiklik midir, güç yetirememek midir, bilmem. saçma, mantıksız bir akıl yürütme olduğu kesin.

ayrıca tanrı tarafından yaratılmış bir tanrı Samet de olmaz, çünkü besinini/enerjisini başkasından alıyor demektir. tüm özellikleri de bu şekilde anlamsızlaşır. sen buna çelişki diyorsun.

böyle düşünmenin nedeni, Tanrıyı ak sakallı, yaratılmış bir dede gibi algılamandan kaynaklanıyor.

2- konu dışı ama madem gündeme geldi söyleyelim: kuranda parelel evrenlerden pekçok yerde söz edilir. tüm mucizeler parelel evreni anlatır. musanın hızır diye bilinen adamla olan macerası başlı başına bir paralel evren dersidir.

tarihinde suevari tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Tanrıyı ak sakallı, yaratılmış bir dede gibi algılamandan kaynaklanıyor.

Öyle bir algı yok. Öyle bir algımız olsa tanrıya inanırdık. Tüm söylediklerin tanrı kavramının paradoks, akıl dışı olduğunu pekiştiriyor. Bunlardan dolayı tanrı yoktur zaten.

Paralel evrenlerin kuranda geçtiği ise tam bir safsata... Öyle bir şey yok. Tümüyle hayal ürünü. Sözle iddia olmaz, ben de rüyamda evrenin bittiği yerdeki duvarı gördüm. İnanacak mısın?

Kanıt! Nasıl bahsediyormuş Kuran paralel evrenlerden? Bir açıkla da belki biz de anlarız.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Öyle bir algı yok. Öyle bir algımız olsa tanrıya inanırdık. Tüm söylediklerin tanrı kavramının paradoks, akıl dışı olduğunu pekiştiriyor. Bunlardan dolayı tanrı yoktur zaten.

Paralel evrenlerin kuranda geçtiği ise tam bir safsata... Öyle bir şey yok. Tümüyle hayal ürünü. Sözle iddia olmaz, ben de rüyamda evrenin bittiği yerdeki duvarı gördüm. İnanacak mısın?

Kanıt! Nasıl bahsediyormuş Kuran paralel evrenlerden? Bir açıkla da belki biz de anlarız.

Sevgili demirefe bu dünyadaki en uzak mesafe nedir biliyormusunuz? Ne himalayalar ne arizonadaki büyük kanyon ne gökteki yıldızlar nede ışık yılı... Bu dünyadaki en uzak mesafe karşılıklı iki kafa (beyin) arasındaki mesafedir.

Yahu hala verdiğim belgeseli izlememişsiniz. Şayet izlediyseniz birdaha izleyin anlamadınız mı? Bir daha izleyin.

Ruhlar alemi, cinler alemi v.b alemlerden kuran'da bahsedilir. Paralel evrenler teorisine göre biz şu anda 3. boyuttaki evren de yaşamaktayız.

Ve kainat bakınız evren demiyorum (kainat) 11 boyuttan oluşur denilmekde. O videoya göre bizim yaşadığımız bu 3 boyutlu evrendeki fizik kurallarından 5. boyuttaki fizik kuralları tamamen farklı olabilir. Örnek veriyorum melekler yada şeytanlar 5. boyutta yaratılmışsa ve fizik kurallarıda orada farklı olacağından bizim boyutumuza pekala geçebilirler.

Yada ruhlar 2. boyutta yaratılmış ve 3. boyutta bize verilmiş olabilir. Elbetteki en doğrusunu Allah bilir.

Biz kainattaki başka bir evrende/boyutta hiç var olmamış ama olacak olabiliz. Diğer var olacağımız evren de Cennet/Cehennem hayatı pekala yaşayabiliriz.

Hala mı anlamadınız al en basidiyle söylüyorum. Her boyut farklı bir alem/evren'dir.

Hala anlamamakda ısrar ediyorsanız yaşınızı da söyleyin de gerekirse cümleleri izahları basitleştirip ona göre anlatayım. :)

Ne kadar garip yahu biz insanlar şayet kör olup da yarasalar gibi yönümüzü bulsaydık kesin uzayda yok derdik. dünyada...

Şimdi güzel insan iki elini al ve gözlerinin önüne koy koydunmu? koymadın dimi bak koy koy. hah şimdi sen göremiyorsun diye bu evren bu kainat yok değil!

Şunuda deneyebilirsin sevgili kardeşim. Eline bir uzaktan kumanda al ve herhangi bir kamera bu telefon kamerası olur webcam olabilir herhangi bir kamera şimdi kamera çekimdeyken kumandanın ucuna kameradan bak ve kumandanın düğmelerine bas.

Aaa oda ne şimdiye kadar hiç görmediğin bir ışık gördün değilmi? Aha işte bu kızıl ötesi ışık. Aaa bak bu arada insan gözünün göremediği birşeyide (BİLİMSEL) olarak kanıtlamış olduk.. Aha sen de melekleri yada şeytanları göremiyorsun diye onlara yok diyemezsin.

Esen kalın.

tarihinde Martı tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Aha işte bu kızıl ötesi ışık. Aaa bak bu arada insan gözünün göremediği birşeyide (BİLİMSEL) olarak kanıtlamış olduk

:D

Nobel ödülünü kaparsın artık! :lol:

Bu kadar zahmete gerek yok, artık termometreyi bir yerine sokmuyorlar, hemşirenin elinde kızılötesi termometre var, alnına tuttu mu ateşini ölçüyor!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yanlış düşünmüyorum. Benim söylediklerim insanları bölmüyor, ötekileştirmiyor ve düşmanlaştırmıyor. Tam tersine... İnsanları bütünleştiriyor.Çünkü ben inançları felsefeye dayandırıyorum. İnanç özgürlüğünü savunuyorum. İnsanlar her şeye inanabilir. İnanç bağlamında sınıflara bölünemeyiz. Yaslarımızı laik biçimde bilime, somut verilere dayandırırız. Felsefe tamamen özgürdür, felsefede fikirler çarpışır. Hiç bir felsefi inanç devlet ideolojisi haline getirilip bir inanç grubunun devlet baskısı yaratmasına olanak vermez.

Deistlerle ortak paydam vardır. Din bağlamını reddetme bazında. Agnostiklerle ortak paydam çoktur. Tanrı inancının belirleyici olamayacağı bazında. Herhangi bir sonsuz güçlü tanrı tanımı yapmayan panteist gibi inanca sahip olanlarla ortak paydam çoktur. Aynı nedenlerle. Laiklerle ortak paydam çoktur, çünkü inançlarımı devlet yapılandırmasından, devleti ideolojik yapılanmadan uzak tutuyorum. İnanç her ne biçimde olursa olsun.

Teistlerle de ortak paydam çok az olsa da var, düşmanlaşmıyorum. Onunki de inanç, benimki de inanç. Aslolan inanç özgürlüğüdür. Bu bazda bir ortak payda bulabiliyorum.

Dini dayatmaya ve toplumu din bazlı yapılandırmaya kalkanlara karşı bu argümanların herhangi biriyle hepimiz karşı çıkabiliriz. Bir teist de laik olabilir ve ortak payda altında dini dünyevileştirmeye karşı çıkarız.

Yalnız Yaşar Nuri tarzı laikliği reddediyorum. Dini dogmalaştırıp göklere çıkarıp, tek rehber allahın gönderdiği kitap deyip laiklik olmaz. Tek rehber öyle bir kutsal kitap olsaydı, laiklik filan olmazdı. "Böyle olduğuna inanıyoruz, felsefemiz bu, dogmadır ama inancımdır, inancımı kimseye dayatmıyor, dine dayalı devlet kurma yoktur diyen cehennemde yanar filan diye iddia etmiyorum. Bunlar inançtır, bağlayıcı değildir" diyen laik teiste lafım yok. Siyaset bazında ortak paydam vardır. İnanç bazında ayrı tartışırız.

Her şeyden önce inanç özgürlüğü gelir. Bu, tüm insanların ortak paydasıdır. Çeşitlemeyi inkar etmiyorum gördüğün gibi. Portakalın kırk çeşidi olursa tabii ki insanın yüzelli çeşidi olması gerek. Hatta insan sayısı kadar insan çeşidi olması gerek. Buna sınır, ambargo, standart koyamayız.

İsteyen spagetti tanrısına, isteyen hamburger tanrısına inanır, beni hiç ilgilendirmez. Kimseyi de ilgilendirmez. İnanç özgürdür. Olmalıdır.

Tanrı fikri beni korkutsa en azından agnostik olurdum. Bir ihtimal var filansa paçayı yırtacak bir dayanağım olur diye ikiyüzlülük yapardım.

Gördüğün gibi kimseyi gereksiz görmüyorum, değil ki deistleri göreyim...

Ama sonuçta :

'Ya teistsin ya ateist,bu kadar net ', dediniz.

Bu da deist felsefesini, umursamamaktır.Saygı duyabilirsiniz ama yok saydınız bir şekilde.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Saygı duyabilirsiniz ama yok saydınız

Bu felsefenin doğasında var. Felsefe sürekli tezlerin çarpıştığı, antitez üretiminin sürekli olduğu bir alandır. Bir tezi beğenmeyeceksiniz ki öyle antitez üreteceksiniz. Doğal karşılamanız gerek.

Çağdaş felsefenin güzelliği, dogmatik olmaması ve karşı fikirlere saygı duymak, sadece fikir mücadelesi yapmak. Karşıtlarını zorla bastırarak mücadele etmemek...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...