Jump to content

namaz nasil kilinir?


Recommended Posts

Templet ;secde,rüku ve kıyam paganik tapınmanın şekillerini ifade eden durumlarda değildir.. Haniflerin neyi ısrar edeceğini biliyorum..

Ve seninde haniflere ait bu tarz argümanı değersiz görmen güzel..

O paganlar da monoteist kökenlerden kalan kırıntılar sayesinde doğruyla yanlış karışmış bir vaziyette namaz kılıyorlar. Tıpkı Hindular veya budistler gibi. Dünyanın dört bir yanında namazın izlerini görmek mümkün.

Namazın eksikliğinde meditasyon ve diğer çılgınlıklar-arayışlar baş gösteriyor. Çünkü namaz gıdasından mahrum kalan bir beden yozlaşmaya başlıyor. Izdıraplar oluşuyor.

Tıpkı, cinsellikten ve diğer nimetlerden uzak kalanlar gibi.

Selam ve sevgiler.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 191
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

[/font] <li>

"KURAN'A GÖRE NASIL NAMAZ KILABILİRİZ?" Edip Yüksel Dini sadece Allah'a özgülemeye çağrıldıkları, Kuran'ın dışında izledikleri öğretilerdeki çelişkiler ve saçmalıklar sergilendiği vakit, Sünnilerin ve Şiilerin koru halinde:

"Hadisleri,

sünneti,

mezhep imamlarının ictihadlarını Kuran'a eş koşmasak nasıl namaz kılabiliriz?"

diye soru yönelttikleri bilinen ve sürekli tekrarlanan bir olay.

Bu soruyu samimiyetle soranlar varsa, onlara bir müjdemiz var: namaz kılabilme uğruna onca çelişkiyi ve hurafeyi din edinmenize ve şirk çamurunda boğulmanıza gerek yok artık;

Kuran sorunuzun cevabını vermekte ve namazın nasıl kılınacağını detayıyla bildirmektedir.

Sadece Kuran'ı izlesek mezhep kitaplarının tarif ettiği namazlardan birini kılamayız. Ancak, Allah'ın emrettiği, elçilerinin ve müminlerin kıldığı namazı hemen hemen tüm detaylarıyla öğrenebiliriz.

Islam özel bir isim olmayıp Tanrı'ya teslimiyet anlamına gelir. Tüm elçiler ve inananlar islam ve müslüman kelimelerinin kendi dillerindeki karşılıklarını, kendilerini tanımlamak için kullanmışlardır ( 2:131; 7:126; 10:72; 22:78; 27:31,42; 28:53; 72:14). Nitekim, Tanrı yanında makbul biricik din islamÕdır,

yani Allaha teslimiyettir (3:19). Bir çok sözde müslüman, "(Tanrı'nın buyurduğu gibi) Kuran, tam ve detaylı ise namazların rekaatlerini Kuran'ın neresinde bulabiliriz?" diye Tanrı'ya meydan okumaktadır.

İslam'ın tüm pratiklerinin Kuran'ın vahyinden çok önce ortaya konmuş olduğunu yine Kuran'dan öğrenmekteyiz (8:35; 9:54; 16:123; 21:73; 22:27; 28:27).

Ibrahim'den sonraki tüm elçiler namazı gözetiyorlar, zekatı veriyorlar, oruç tutuyorlar ve hac ediyorlardı (2:43; 3:43; 11:87; 19:31,59; 20:14; 28:27; 31:17).

Mekke müşrikleri ise rivayetlerin ileri sürdüğü gibi heykellere tapmıyorlardı;

Allahın kutsal kulları olduklarına inandıkları Lat, Uzza, Menat gibi isimlerden şefaat bekledikleri (53:19-23; 39:3) ve Allah adına haramlar ve farzlar uydurdukları için müşrik olarak tanımlanmışları (6:145-150).

Mekke putperestleriyle olan benzerliği ortadan kaldırmak için rivayetler uyduranlar, uydurdukları heykel tasvirlerindeki çelişkileri ile aslında yalanlarını ele vermektedirler.

Kuran'ın hiçbir yerinde onların heykellere taptıkları, Muhammed'in heykelleri kırdığı v.s. bildirilmemektedir.

Aksine, Mekke müşriklerinin kendilerini Ibrahim peygamberi izleyen ve Tek Tanrı'ya tapan insanlar olarak gördüklerini öğrenmekteyiz (6:23; 39:3)

Nitekim onlar, Ibrahim'in hatırası olan Kabe'ye saygı gösteriyorlar (9:19), namaz, oruç ve haccı bazı tahrifatlarla da olsa uyguluyorlar, (2:183,199; 8:35; 9:54; 107:4-6),

zekatı bildikleri halde gereği gibi yerine getirmiyorlardı (53:34). Zekat, gelirin ihtiyaçtan fazla olan bolumunu (2:219) geciktirmeden (6:141) ihtiyaç sahiplerine ve Allah yoluna (9:60) gizli veya açık olarak (2:274) verme yükümlülüğüdür (51:19).

Nitekim 16:123 ayeti, İbrahim'in pratiklerinin Muhammed tarafından izlenmdiğini bildirir. Kuran'ın herkes tarafından bilinen bir ibadeti açıklamasına gerek yoktu;

sadece yapılan tahrifatları ve eklenilen bidatleri düzeltmesi yeterliydi.

Dini sadece Allah'a has kılmaya karar verişimizden yıllar sonra bazı dostlardan mektuplar ve öğütler beni Kuran'da namazla ilgili ayetleri topluca incelemeye yöneltti.

Sürprizle karşılaşmıştım. Kuran, namazı tüm gerekli detaylarıyla bildiriyordu.

Üstelik, Kuran'ın namaz hakkındaki detaylı bilgi hadis kitaplarında yapılan namaz tarifinden çok daha üstündü.

Ne Kuran ne de hadis kitapları Peygamberin nasıl namaz kıldığını gösteren resimler ve video klipleri içermemektedir. Hem Kuran ve hem hadis kitapları namazı kelimelerle tarif eder. Şimdi bu tarifleri üç maddede karşılaştırayım:

1. Kuran'ın dili hadis rivayetlerde kullanılan dilden daha üstündür. Hadis rivayetleri, farklı lehçeler, kronik ve endemik gramer hataları içermektedir. Kuran'ın dili genel olarak sadedir. Kuran'ın bu özelliği ayetlerle vurgulanır ve Kuran'ı inceleyen müslümanlarca teslim edilir (11:1; 54:17,22,32,40).

2. Doğru, hadis kitapları çok daha fazla detay içermektedirler. Ancak bu detaylar Allah'ın gerekli gördüğü ve elçisinin öğrettiği detaylar mı? Bu detaylar Kuran ile uyumlu mu? Bu detaylar arasında çelişkilere ne demeli? Hadis kitaplarında namazın detaylarıyla ilgili düzinelerce çelişkiden hangisin seçeceğiz? Babamızın üzerinde bulunduğu mezhebin imamının seçtiğini mi seçmeli? Örneğin, Sahih-i Müslim'de Peygamberin Fatiha okuduktan sonra rukuya vardığını, yani eğildiğini bildiren birçok hadis rivayeti var. Ancak, bir başka hadis kitabında Muhammed Peygamberin falanca veya filanca sureyi zammettiği rivayet edilir. Abdestin alınması ve bozulması hakkında çelişkili bir sürü hadis, mezhepler arasındaki ihtilaflara katkıda bulunmuştur. Elleri salmalı mı bağlamalı mı? Bağlayınca göbek üzerinde mi yoksa kalp üzerinde mi tutmalı? Tekbir getirirken elleri ne kadar kaldırmalı? Ayak parmaklarını nasıl tutmalı? Şehadeti söylerken işaret parmağını ne yapmalı? Ağzı nasıl misvaklamalı? Cemaatle kılarken omuzları ne kadar sürtüşmeli? Kılarken önündekinin ensesine mi yoksa yere mi bakmalı yoksa gözleri tümüyle mi kapamalı?

Yatsıdan sonra kaç rekaat sünnet kılmalı?

Öğle namazından sonraki iki rekaat sünnet mi, vacip mi, müstehap mı?

Abdesti alırken sağdan başlamak ne kadar önemli? Kafaya sarık sarmak mı yoksa takke takmak mı daha sevap? Tuvalete girerken ne demeli ve hangi ayakla girmeli? .... Hadis kitaplarında namaz konusunda rivayet edilen çelişkili "detayları" Allah'ın kelamındaki detaylara eklemek doğruya iletmez; olsa olsa kıldan tüyden, parmaktan tırnaktan bir sürü gereksiz detayla meşgul ederek namazın asıl amacını kaybettirir bize.

3. Hadis kitapları namazın vakitleri konusunda garip bir hikaye anlatırlar. Buhari'deki en uzun hadislerden biri olan "mirac" rivayeti ünlüdür.

Beş vakit namazın aslında az bile olduğunu vurgulayan, ama bu arada Allah'a hakaretler yağdıran ve Muhammed'i düşünemiyen birisi olarak tanıtan bir rivayet! Rivayete göre, acaip bir ata binerek göğe yükselen Muhammed Peygamber, altıncı gökte ikamet eden Musa Peygamberden akıl alarak, altıncı gök ile yedinci gök arasında mekik dokuyarak, Allah ile büyük bir pazarlık sonucunda günde 50 vakit (her 28 dakika için bir vakit) emredilen namazları 5 vakte indirmiş. Hesap-kitap bilmeyen ve kullarına karşı acımasız olan bir tanrı ile cesaretle pazarlık yapan ve ümmetini bu büyük felaketten kurtaran bir kurtırıcı olarak olarak sunulmak istenir Muhammed. Tabii, onun bu basit hesabı bilebilmesi için, sürekli olarak Musa'dan akıl alması gerektiği de... Kuran, kuşkusuz böyle hikayeleri içermez.

KURAN'A GÖRE NAMAZ

Namazın Amacı

Namaz kılmak, sıkça zekatla ve muhtaçlara yardım etmekle birlikte anılarak namaz kılan kişinin toplumsal bilinç ve sorumluluğa sahip olması vurgulanır (2:43,83,110; 4:77, 22:78; 107:1-7).

Namaz sadece Allah'ı anmak için kılınır (6:162; 20:14). Bu özel anma ve iletişim ibadeti gözetilirken dış dünya ile ilişkiler minimuma indirilmeli (4:101-103).

Namaz, müslümanları günahlardan ve başkalarına zarar vermekten alıkor (29:45). Namaz hayat boyu gözetilecek bir görevdir (70:23).

Abdest

Namaz kılmak için abdestli olmak gerekir (4:43; 5:6).

Yüzler, eller yıkanır,

başlar meshedilir,

ayaklar da topuklara kadar.

Ayetlerdeki ifade, ayakların hem yıkanabileceği ve hem meshedilebileceği biçimde anlaşılır (nitekim bunu bir önceki cümleyle yansıtmaya çalıştık). Böylece, duruma ve iklime göre bize serbesti tanınır.

Abdesti sadece cinsel ilişkide bulunmak ve tuvalet ihtiyacını gidermek bozar;

gaz kaçırmak,

kanamak,

kadınlarla tokalaşmak

ve kadının adet görmesi abdesti bozmaz

ve namaza engel olmaz (5:6; 2:222).

Su bulunmazsa, namaza zihinsel olarak hazırlanmak için temiz bir zemine dokunularak yüzler ve eller meshedilir (5:6).

Giyim

Namaz için örtünme diye bir koşul yoktur.

Odasında kendi başına veya eşiyle birlikte namaz kılan biri dilerse çırılçıplak namaz kılabilir.

Tanrı bizi elbileselerimize göre değerlendirmez ve bizim saklamaya çalıştığımız organları yaratan ve çalıştıran da kendisi olduğundan onları görmekten mahcup olmaz.

Adem ve Hava'nın cennetteki tavırları, suç işleyerek bedenlendikleri için, suçluluk psikolojisiyle gösterdikleri bir refleksti.

Aradan milyonlarca yıl geçmiş ve bu suç herkese ayan beyan olmuştur! Ayrıca, örtü olarak kullanılan pamuk, yün, naylon gibi nesnelerin çıplak vucutları meleklerden gizleyeceği biçimindeki yaygın inanış da temelsiz.

Bizim çıplak vucudumuz meleklerin umurunda bile olmaz.

Kaldı ki, banyolardan veya yatak odalarından melekler kaçmaz.

Onlar her an bizim hizmetimizdedirler ve yaptıklarımızı her an kaydetmektedirler. Ayrıca, namazda muhatabımız melekler değil, Allah'tır.

Örtünme toplumsal bir gereksinme olup kişiyi cinsel ve duygusal ilişkilerde diğerlerinden koruma amacını güder. (7:26,31; 24:31; 33:59).

Kıble

Namaz için İbrahim peygamberin kurduğu Kutsal Mescide yani Kabeye yönelmeli (2:125, 143-150; 22:26).

Yolculuk anında kıbleye dönme koşulu ihmal edilebilir (2:115).

Rekaat Sayısı

Kuran namaz icin belli bir rekaat sayisi bildirmiyor.

Normal koşullarda Rekaatlerin minimum 2 reakaat olduğu tartışılabilir (4:101-103).

Cuma namazının sadece iki rekaat olması ilginçtir.

Bu namaz her hafta topluca tekrarlandığı için rekaat sayısına ekleme yapılamamıştır.

Cuma namazı dışında, cemaatle kılınmayan namazların rekaat sayıları çeşitli biçimlerde zamma uğramış olabilir.

Namazın kaç rekaat kılınacağı kişinin durumuna ve koşullara bağlıdır. Toplu namazlarda namazı iki rekaatle sınırlandırmak daha uygundur.

Mekaniği

Namazı ayakta durarak kılmaya başlamalı (2:238; 3:39; 4:102) ve özel durumlar hariç durulan yerden hareket edilmemeli (2:239). Namazda eğilerek yere kapanmalı (ruku ve secde) böylece Allah'a teslimiyet fiziksel olarak da bildirilmeli (4:102; 22:26; 38:24; 48:29). Herhangi bir korku durumunda ayakta durma ve eğilerek yere kapanma koşulu aranmaz (2:239).

Okuma

Namazda okuduğumuz duanın anlamını namaz anında bilmeli

ve Allah ile konuştuğumuzun bilincinde olmalıyız (4:43).

Namazları saygı içerisinde kılmalı (23:2). İhtiyacımıza ve içinde bulunduğumuz duruma uygun olarak Allah'in herhangi bir ismini (sıfatını) zikredebiliriz (17:111).

Namazda Allah'tan başkasını anmak namazın amacıyla çelişir (6:162; 20:14; 29:45).

Namazda Allah'ı anmalı, övmeli, yüceltmeli, tesbih etmeli ve sadece O'ndan yardım istemeli (1:1-7; 20:14; 17:111; 29:45; 2:45). Fatiha suresi baştan sona Allah'ı muhatap alan bir dua niteliğinde olan biricik sure olup değişik dilleri konuşanların topluca namaz kılabilmelerini sağlayabilmesi açısından uygundur (62:9-11; 4:101-103).

Namazlarda orta bir sesle okumalı ve namazlar ne özellikle gizlenmeli ne de gösteriş amacıyla açıkta kılınmalıdır (17:111). Toplu namaz kılınırsa, namaza önderlik eden kişinin orta bir ses tonuyla okuduğu dua dinlenmeli (7:204; 17:111).

Otururken "tahiyyat" denilen duayı okumamalı;

zira bu dua Muhammed peygamber sanki herşey nazır ve hazır bir tanrıymış gibi bir hitap içermekte ve Allah'tan başkalarını anmaktadır.

İlla birşey okunmak dilenirse, Allah'ın birliğine şehadet getirilebilir veya herhangi bir dua yapılabilir.

Cuma Namazı

Kadın-erkek tüm inananlar haftada bir Cuma (toplantı) günü öğle namazına açık bir duyuru ile çağrılır ve namazı erkek veya kadın bir müslümanın önderliğinde topluca gözettikten sonra herkes tekrar işine döner (62:9-11).

Duyuru Allah'ı anmaya bir çağırı olup başka isimler zikredilmez (72:18-20).

Hutbe namazın bir parçası olmayıp toplantıdan yararlanılarak yapılan bazı hatırlatmalar ve güzel öğütlerden ibarettir. Mescitler (camiler) sadece Allah'a özgülenmeli. Allah'ın ismi bir levhaya asılmışsa O'nun ismi yanında hiç bir ismi özellikle yerleştirmemeli (72:18-20). Mescitler topluma açık yerler oldukları için mescitlere gidenler temiz ve güzel giyinmeli. (7:31).

Cenaze namazı olarak bilinen dua, bir namaz değil aslında. Dileğe bağlı bir duadır. Allah'a ortak koşmadan ölmüş olanları hayırla anıp geride kalmış yakınlarına destek verme amacını güder (9:84).

Vakitler

Gecenin gündüzün iki ucuna yakın bölümlerinde gözetilmesi gereken

1- Sabah (Fecr: 24:58; 11:114) ve Akşam namazlarıyla (Işa: 24:58;

17:78; 11:114; 38:32)

güneşin göğün ortasından sarkmaya

başlamasından akşama kadar kılınması gereken Orta (Vusta:

2:238; 17:78)

namazı olmak uzere üç vakit namaz mevcuttur.

Kuran'da sadece üç namazın ismi geçer. Bir başka deyişle, "salat" (namaz) kelimesi, zaman bildiren üç tanımlayıcı kelime ile birlikte anılır.

1. Salat-el Fecri-SABAH NAMAZI (24:58; 11:114).

2. Salat-el İşa'-AKŞAM NAMAZI (24:58; 17:78; 11:114; 38:32)

3. Salat-el Vusta- ORTA NAMAZ (2:238; 17:78)

Namaz vakitlerini belirleyen ayetlerin hepsinin bu üç vakit hakkında olduğunu görüyoruz.

Spekülasyonlara girmezsek ORTA NAMAZ olarak adlandırılan namazın sabah ile akşam namazı arasındaki öğle namazı olduğunu rahatlıkla bulabiliriz.

Gecenin uyumamız için yaratıldığını (78:10-11) ve gece ortasında kalkıp Allah'ı anmanın üzerimize farz kılınmadığını (73:20) ve Cuma namazının günün ortasında kılınmasının emredildiğini (62:9-11) düşündüğümüzde "orta" namazın sabah ile akşam namazı arasındaki öğle namazı olduğunu anlarız.

Tevrat bu anlayışı destekler.

Namazın İbrahim peygamberle başladığını ve Musa'nın namaz kıldığını hatırlarsak Tevrat'ta namaz vakitleriyle ilgili ifadelerin tarihsel değerini daha iyi idrak ederiz.

Tevrat'ın çevirilerine güvenim tam olmamakla birlikte Tevrat'ın en az üç ayetinde bulduğumuz bu desteğin bir hata vaya tahrif sonucu oluştuğuna inanamıyorum.

Tevrat'taki bu ayetlerin gerek birbirleriyle ve gerekse Kuran ayetleriyle olan tutarlılığına dikkatinizi çekerim. (Bak: 1 Samuel 20:41; Zebur 55:16-17; Daniel 6:10).

Namaz vakitlerinin beşe çıkarılmasının oluşturduğu kara dumanların izini mezhepler tarihinde görebilirsiniz.

Şia'nın beş vakit namazı üç vakte sıkıştıran garip pratiği, namazları beşe çıkartan Sunniler'in baskısı neticesi bir uzlaşmadan kaynaklanıyor olmasın?

Sünnetlerle, nafilelerle, teravih namazlarıyla namaza sürekli zam yapan hadis ve sünnet izleyicilerinin üç vakit namazı beşe cıkarmaları çok mu uzak bir ihtimal?

Namaz Sonrası

Namazları oruç gibi kazaya bırakmak diye bir şey olmayıp belli vakitlerde yerine getirilmeli (4:103). Namazdan sonra Allah'ı anmaya ve zikretmeye devam etmeli (4:103).

Bidatler (uydurmalar)

Namazları birleştirmek,

kaçırılmış namazları kaza etmek,

namazları yolculuk anında kısaltmak,

sünnet ve nafile namazlar eklemek,

namaz kıldırma memurluğu (imamlık) diye bir meslek icad etmek,

kadınların namazda önderlik etmesini yasaklamak,

otururken Et-tahiyatu duasını okumak ve bu duada peygambere ikinci şahıs olarak seslenmek,

şehadette Muhammed peygamberin ismini Allah'ın yanına eklemek,

Fatiha'dan sonra zammussure okumak, eller ve parmakların yeri konusundaki detaylarla meşgul olmak, abdest alırken ağzı ve burnu yıkamayı abdestin bir şartı bilmek, namazdan önce ağzı misvaklamanın,

sarık veya terlik giyilmesinin daha sevap olacağına inanmak gibi nice kurallar ve inançlar Hadis-Sünnet ve mezhepler yoluyla Muhammed Peygamberden daha sonra sokulan bidatlerdir.

E vvettt,sevgili arkadaslar,Islami uygulamalarda nelerin dogru nelerin yanlis oldugu cogunlukla ateist arkadaslarin cabalariyla meydana cikmaktadir.

Edib beyede bu Arastirmalari icin tesekkürler.

Güzel günler hepimizle olsun.

tolonbeg

Link to post
Sitelerde Paylaş

Demek linki okumadın...Beni boşuna ugrastırıyorsun...

<<<<<Kuran’dan (14-İbrahim Suresi 40) namazın Hz. İbrahim’den beri varolan bir ibadet olduğunu anlıyoruz. Hz. İbrahim’in ibadet evi Kabe’yi ele geçiren, Allah’a ortak koşucu putperestler bile namazı sapkın bir şekilde olsa da uygularlardı (8-Enfal Suresi 35). Kuran evvelki nesillerin de uyguladıkları namaz alışkanlıklarını şehvetlerine uyma sonucu bıraktıklarını söyler (19-Meryem Suresi 59).Yani Peygamberimiz zamanında, namaz “salat” denildiğinde namazın ne olduğu ve hareketleri kişiler tarafından anlaşılırdı. Aynen günümüzde de namaz denilince, namaz kılmayan kişilerin bile namazın hareketlerini, Allah’a yönelmeyi ve ibadet etmeyi anladıkları gibi. Kuran’da hareketli ibadet manasında üç kelime geçer. Bunlar “kıyam(ayakta durma)”, “rüku(eğilme)”, “secde(yüz üstü yere kapanma)”dir. Kuran’da İbrahim Peygamber’in makamının namaz yeri edinilmesi, evin temiz tutulması geçer (2-Bakara Suresi 125). 22-Hac Suresi 26. ayette ise evin kıyam, rüku ve secde edenler için temiz tutulması emredilerek namazın üç hareketinin ne olduğu bir arada gösterilmiş olur.

>>>> demissin yada copyalamissin..

yani yukarida mekkelilerin ibrahimden beri namaz kildigi sence gercek.putperestlerde kilardi.yani bu hangi kapiya cikiyor.mekkeliler namaz kiliyordu putlari icin.

muhammedde yada allahda bunu bildigi icin namazin nasil kilinacagini kuranda hic bir sekilde ACIKLAMADI!!

ayrica kitabin kurani kurtarmak icin her soyledigin sey kuranin baska yerini batiriyor::::

En’âm Sûresinin 92 . Ayetinde

Iste bu (Kur’an) da, bereket kaynagi, kendinden öncekileri kitaplari tasdik eden ve sehirler anasini (Mekke’yi) ve bütün çevresini uyarasin diye indirdigimiz bir kitaptir.18 Ahirete iman edenler, ona da inanirlar.Onlar namazlarini vaktinde kilarlar.

bu ayet acikca kuranin mekke cevresindekileri uyarmak icin indirildigini yaziyor.mekkelilerde namaz kilmayi biliyordu senin dedigin gibi.dolayisiyla namaz nasil kilinir mekkelilere anlatmak cok aptalca olurdu.

yani allah bu dini diger irklar icin yollamadi.eger yollasaydi cok acik sekilde yani mekkelilerin bilmedigi abdesti nasil acikliyorsa o sekilde namazida o sekilde aciklardi.

kurani kerimi okuyan bir cinli namazin ne oldugunu bilemez.namaz kil diye emir var nasil kilinacagina dair bilgi yok.

tum bu namaz soyle kilinir ben denedim oldu demelerinden sonra sana sunu soruyorum.

diyelimki tum dunya uzerindeki gerizekali muslumanlar(sizin gibi akillilar haric) uyandi ve su sorulari sordular?

ulan biz ne yapiyoruz kuranda nanik yaparak allahu ekber diyerek namaza baslamak gerektigi yazmiyo?

ellerimizi gobegimizin ustune (bayanlar goguslerinin ustune)baglayip hangi dualari okuyacagimizda yazmiyo??

kac rekat kilmamiz gerektiigde yazmiyo??

namaz bitince kafayi saga sola cevirip esselamu aleykum ve rahmetullah demek gerektigide yazmiyo.

biz yanlis yapiyoruz artik namazi boyle kilmiyacagiz .....da nasil kilacagiz????

eger degistirirsek cemaat camideyken biri namaz kilarken turkce allahim cok buyuksun diyerek sag elini sol kulaginin ustune gotururse?

oteki rukuya varirken sol el isaret parmagini burununa sokarsa?

oteki secde ederken sag ayagini havaya dikerse?

kim namaz kilmanin nasil olacagini belirleyecek????

Link to post
Sitelerde Paylaş
kurani kerimi okuyan bir cinli namazin ne oldugunu bilemez.namaz kil diye emir var nasil kilinacagina dair bilgi yok.

tum bu namaz soyle kilinir ben denedim oldu demelerinden sonra sana sunu soruyorum.

diyelimki tum dunya uzerindeki gerizekali muslumanlar(sizin gibi akillilar haric) uyandi ve su sorulari sordular?

ulan biz ne yapiyoruz kuranda nanik yaparak allahu ekber diyerek namaza baslamak gerektigi yazmiyo?

ellerimizi gobegimizin ustune (bayanlar goguslerinin ustune)baglayip hangi dualari okuyacagimizda yazmiyo??

kac rekat kilmamiz gerektiigde yazmiyo??

namaz bitince kafayi saga sola cevirip esselamu aleykum ve rahmetullah demek gerektigide yazmiyo.

biz yanlis yapiyoruz artik namazi boyle kilmiyacagiz .....da nasil kilacagiz????

eger degistirirsek cemaat camideyken biri namaz kilarken turkce allahim cok buyuksun diyerek sag elini sol kulaginin ustune gotururse?

oteki rukuya varirken sol el isaret parmagini burununa sokarsa?

oteki secde ederken sag ayagini havaya dikerse?

kim namaz kilmanin nasil olacagini belirleyecek????

Kraldan cok kralcı arkadasım aynı dili konuşuyoruz ama anlaşamıyoruz bir türlü...

Senkronize dans gosterisi yapmıyoruz namaz kılıyoruz!

Namaz Allah'ı anmak için yapılan bir ibadet. Zamanı vakti belli...

Rekat sayısı serbest..

Edecegin dua serbest.

Yapman gereken 3 tane hareket var...Bu hareketler namazdan bagımsız olarak da varlar!!! Arapça'da/Turkce'de rüku denilen şeye ingilizcede "bowing" deniyor. Çincede de yine karşılıgı var.

Toplu halde kılındıgı zaman insanlar birbirlerine uyum göstermeye, ibadetteki huşuyu bozmamaya özen gösterirler. O yuzden kimse ne ayagına havaya diker.. ne de sol işaret parmagını burnuna sokar. Ufak tefak farklılıklar olabilir. (ancak sonunda slm vermemek gibi)

Kıyam

Rüku

Secde

Bunları 1'er kez yapman 1. seti (rekatı) tamamlamanı saglıyor.

İstersen 3 set 15 tekrar yaparsın.. Bu senin ihtiyacına baglı...

tdk.gov.tr

kıyam

isim, din b. (***) (kıya:mı) Arapça ®iy¥m

1 . İslam inancına göre, ölümden sonra yeniden dirilip ayağa kalkma.

2 . din b. (***) Namazda ayakta durma.

3 . eskimiş Ayağa kalkma, ayakta durma.

4 . eskimiş Bir işe girişme, kalkışma, teşebbüs etme.

5 . eskimiş Ayaklanma, başkaldırma, karşı gelme:

rükû

isim (rükû:) Arapça ruk°¤

1 . Öne doğru eğilme.

2 . din b. (***) Namazda elleri dizlere dayayıp öne doğru eğilme.

secde

isim, din b. (***) Arapça secde

Genellikle namaz kılarken alnı, el ayalarını, dizleri ve ayak parmaklarını yere getirerek alınan durum.

Yani aslinda Kuran'da kıyam, ruku, secde et denmekle

İbadetinde "ayağa kalk/ayakta dur", Öne doğru eğil ve yere kapan deniyor.

Aynı yürü dediğimizde bir bacagını otekinin onune at ve ilerle dendiği gibi...

Nedir bu ısrarla Kuran'da bahsi gecen namaz tarifini camide kılınan namaza uydurma merakı...?

tarihinde epifun tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Kraldan cok kralcı arkadasım aynı dili konuşuyoruz ama anlaşamıyoruz bir türlü...

Senkronize dans gosterisi yapmıyoruz namaz kılıyoruz!

Namaz Allah'ı anmak için yapılan bir ibadet. Zamanı vakti belli...

Rekat sayısı serbest..

Edecegin dua serbest.

Yapman gereken 3 tane hareket var...Bu hareketler namazdan bagımsız olarak da varlar!!! Arapça'da/Turkce'de rüku denilen şeye ingilizcede "bowing" deniyor. Çincede de yine karşılıgı var.

Toplu halde kılındıgı zaman insanlar birbirlerine uyum göstermeye, ibadetteki huşuyu bozmamaya özen gösterirler. O yuzden kimse ne ayagına havaya diker.. ne de sol işaret parmagını burnuna sokar. Ufak tefak farklılıklar olabilir. (ancak sonunda slm vermemek gibi)

Kıyam

Rüku

Secde

Bunları 1'er kez yapman 1. seti (rekatı) tamamlamanı saglıyor.

İstersen 3 set 15 tekrar yaparsın.. Bu senin ihtiyacına baglı...

tdk.gov.tr

kıyam

isim, din b. (***) (kıya:mı) Arapça ®iy¥m

1 . İslam inancına göre, ölümden sonra yeniden dirilip ayağa kalkma.

2 . din b. (***) Namazda ayakta durma.

3 . eskimiş Ayağa kalkma, ayakta durma.

4 . eskimiş Bir işe girişme, kalkışma, teşebbüs etme.

5 . eskimiş Ayaklanma, başkaldırma, karşı gelme:

rükû

isim (rükû:) Arapça ruk°¤

1 . Öne doğru eğilme.

2 . din b. (***) Namazda elleri dizlere dayayıp öne doğru eğilme.

secde

isim, din b. (***) Arapça secde

Genellikle namaz kılarken alnı, el ayalarını, dizleri ve ayak parmaklarını yere getirerek alınan durum.

Yani aslinda Kuran'da kıyam, ruku, secde et denmekle

İbadetinde "ayağa kalk/ayakta dur", Öne doğru eğil ve yere kapan deniyor.

Aynı yürü dediğimizde bir bacagını otekinin onune at ve ilerle dendiği gibi...

Nedir bu ısrarla Kuran'da bahsi gecen namaz tarifini camide kılınan namaza uydurma merakı...?

sabah namazi dort rekat ikisi farz

ogle namazi on rekat dordu farz

ikindi sekiz rekat dordu farz

aksam bes rekat uc u farz

yatsi onuc rekat dordu farz.

farzin anlami ne????

allah tarafindan emredilmis kesin yapilmasi gereken sey.

fakat kuranda boyle bir farz yokken kimler nerelerinden uydurdu?

senin mantigina gore dunya uzerinde yasayan sen haric tum muslumanlar kafir cunku allahin emretmedigi bir seyi ibadet olarak yapiyorlar.

allah sadece namaz kilin diyor su kadar kilin soyle kilin demiyor ama birileri allah adina farz yaratmis anlasilan :blink:

dunyada su an iddia edildigine gore 1.3 milyar musluman yasiyor.belki 700 800 milyonda 1400 yil boyunca yasadi.islam nice alimler cikartti peygamber oldukten sonra en yakin arkadaslari islama yon verdi.hic biri kurani kerimde namaz derken neyin kastedildigini anlayamadi yanlizca sen anladin bu cok buyuk bir olay seni tebrik ediyorum.

ama sana dost tavsiyesi sakin bu fikirlerini muslumanlara soyleme seni allahu ekber diyerek yakarlar kafani keserler maazallah ve islam tarihindeki namazi anlayabilen ilk insanin yasami son bulmus olur ve gelecek nesil muslumanlari bu engin bilgilerden mahrum kalir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
sabah namazi dort rekat ikisi farz

ogle namazi on rekat dordu farz

ikindi sekiz rekat dordu farz

aksam bes rekat uc u farz

yatsi onuc rekat dordu farz.

farzin anlami ne????

allah tarafindan emredilmis kesin yapilmasi gereken sey.

fakat kuranda boyle bir farz yokken kimler nerelerinden uydurdu?

senin mantigina gore dunya uzerinde yasayan sen haric tum muslumanlar kafir cunku allahin emretmedigi bir seyi ibadet olarak yapiyorlar.

allah sadece namaz kilin diyor su kadar kilin soyle kilin demiyor ama birileri allah adina farz yaratmis anlasilan :blink:

dunyada su an iddia edildigine gore 1.3 milyar musluman yasiyor.belki 700 800 milyonda 1400 yil boyunca yasadi.islam nice alimler cikartti peygamber oldukten sonra en yakin arkadaslari islama yon verdi.hic biri kurani kerimde namaz derken neyin kastedildigini anlayamadi yanlizca sen anladin bu cok buyuk bir olay seni tebrik ediyorum.

ama sana dost tavsiyesi sakin bu fikirlerini muslumanlara soyleme seni allahu ekber diyerek yakarlar kafani keserler maazallah ve islam tarihindeki namazi anlayabilen ilk insanin yasami son bulmus olur ve gelecek nesil muslumanlari bu engin bilgilerden mahrum kalir.

Beni kimin ne dediği, neyi kafasına gore farz ilan ettiği hiç baglamıyor. Beni ilgilendiren tek nokta varlığından zerre kadar şüphe duymadıgım, bunu da içinde son derece somut deliller barındıran Kuran'la pekiştirdiğim Alemlerin Rabbi olan Allah'ımın huzurunda ona ne hesap verecegim. Canım belli bir gruba dahil olmak, kendimi bir yere ait hissetmek isterse bu ihtiyacımı din uzerinden degil, maça giderek tatmin ederim. O yüzden lütfen benim için üzülmeyi bırak ;)

Başortusunu de islamın 6. farzı yaptılar ama duzgun inceleyen herkes oyle bişi olmadıgını biliyor. Dinsavara sorabilirsin.

(cilbab= dış giysi)

Bakara 170 Onlara, "Allah'ın indirdiğine uyun" dendiğinde: "Hayır!biz, atalarımızı üzerinde bulduğumuz şeye uyarız." derler?Peki, ataları bir şeye akıl erdiremiyor, doğruya ve güzele ulaşamıyor idiyseler!...

Ali imran 78:

Onlardan bir zümre vardır, aslında Kitap’tan olmayan birşeyi siz Kitap’tan sanasınız diye, dillerini Kitap’la eğip bükerler.o, Allah katından olmadığı halde “bu, allah katındandır.” derler. Bilip durdukları halde, Allah hakkında yalan söylerler.

tanıdık geliyor mu?

selam

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu siteye yaklasık 1 haftadır misafir uye olarak giriiyordum

ama okuduklarım ve dinin ve kuranım hakkında oyle yorumlar yapılmış ki dayanamadım size cevap mvermek için uye oldum sizler herşeyi bildiini ida eden ateisteler nasıl olurda kuranda namazın nasıl kılınacagı na dair bir ayet yok derler hayret dogrusu size pes diyorum

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bu siteye yaklasık 1 haftadır misafir uye olarak giriiyordum

ama okuduklarım ve dinin ve kuranım hakkında oyle yorumlar yapılmış ki dayanamadım size cevap mvermek için uye oldum sizler herşeyi bildiini ida eden ateisteler nasıl olurda kuranda namazın nasıl kılınacagı na dair bir ayet yok derler hayret dogrusu size pes diyorum

:lol:

bi iki gün daha bekleseydin yaw.konu kapanıp yazardın. demekki orda oturduğun gibi değilmiş herşey

bence takip etmeye devam et.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bu siteye yaklasık 1 haftadır misafir uye olarak giriiyordum

ama okuduklarım ve dinin ve kuranım hakkında oyle yorumlar yapılmış ki dayanamadım size cevap mvermek için uye oldum sizler herşeyi bildiini ida eden ateisteler nasıl olurda kuranda namazın nasıl kılınacagı na dair bir ayet yok derler hayret dogrusu size pes diyorum

hosgeldin zeyynep.simdu bu yazmis oldugun yazi senin muslumanlagina yakismadi.niye diyeceksin???

burda kurani kerimden bi suru ornek vererek namazin nasil kilinacaginin kuranda yazmadigini soyluyoruz(iddia etmiyoruz ispatliyoruz)

sen hic bir karsi ayet yada herneyse bisey getirmeden hoop atlamissin size hayret ediyorum nasil boyle bir seyi iddia ediyorsunuz diye.

getir biseyler sun bize yanlissak yanlis oldugumuzu anlayalim bi hatamiz varsa hep birlikte duzeltelim.

Link to post
Sitelerde Paylaş
herakles ben seni anlamadım dogrusu nesin kendini keşvetmeyi daha bitiremedin

namaz kuran da vardır allah salatı ikame edin demektedir

Allah Kuran'da salatı ikame edin deyince namaz kılınmayı göstermiş mi oluyor?

Maide 6 'da abdestin şeklini görüyoruz ama Namazın şekli sağdan soldan toplama kelimeleri eğip bükerek namaz şekli uyduruyorsunuz..GORA 'da element eprisi aklıma geldi birden:)

Abdest almasını bilmiyorlardı namaz kılmasını biliyorlardı...Ne yani Abdestsizmi kılmışlar bunca yıl..

Yok kardeşim Namaz Mamaz pagan kültürünü Zerdüşt'ün Namazını yedirmişler islama..Sizde taklit ediyorsunuz..

Selam...

tarihinde herakles tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

bunda benim fikirlerimde var herakles,amacın gerçekten doğruyu bulmaksa okuyun lütfen gerçekten emek verildi çünkü,böylelikle belki kendini dah kolay bulursun,allah yoktur demekle allah yok olmuyor sadece kendinin rahatlatıyorsun....karbaondiyoksit olup havaya karışacağını düşünmek çok saçma bir iş.....!

Link to post
Sitelerde Paylaş
Allah Kuran'da salatı ikame edin deyince namaz kılınmayı göstermiş mi oluyor?

Maide 6 'da abdestin şeklini görüyoruz ama Namazın şekli sağdan soldan toplama kelimeleri eğip bükerek namaz şekli uyduruyorsunuz..GORA 'da element eprisi aklıma geldi birden:)

Abdest almasını bilmiyorlardı namaz kılmasını biliyorlardı...Ne yani Abdestsizmi kılmışlar bunca yıl..

Yok kardeşim Namaz Mamaz pagan kültürünü Zerdüşt'ün Namazını yedirmişler islama..Sizde taklit ediyorsunuz..

Selam...

Selam Herakles:

Sadece sana soruyorum, diyelimki kuranda namaz yok, peki maide 6 yı ne ile bağdaştırıyorsun?

Selametle....

Link to post
Sitelerde Paylaş

yazini okumaya calistim ama cok uzgunum okuyamadim.yazdigin yazinin geneline bakarsak allahin yuceligi namazin guzelligi, allaha karsi yapilmasi gereken bi gorev ,yaraticiyla baglanti falan filan biseyler yazmissin ama konunun ozuyle ilgili bisey yazmamissin.

senin mantigina gore herkez namazi yanlis kiliyor vay anasini vay.

kardesim dunyada boyle bi kitap yok istediginiz kitabi arastirin bulamassiniz.

sanki mubarek insanlari bolmek icin indirilmis bir kitap.

su acidan hic dusundunmu meshepler tarikatler neden var?

senin dusunemiyecegini farzederek cevapliyayim :::

kuranin eksikliginden var.

biri 3 vakit namaz der ,biri 5 der,biri kan abdesti bozar der ,biri namaz spordur der,biri basortu farzdir der,biri degildir der derde der ..

kendini ilklere imza atan reformist musluman filan sanma 1400 yildir ne insanlar geldi gecti kurani ben anladim otekiler yanlis sanan.

peki neden ??

cunku kitabinizin elle tutulacak bir yani yok...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Selam Herakles:

Sadece sana soruyorum, diyelimki kuranda namaz yok, peki maide 6 yı ne ile bağdaştırıyorsun?

Selametle....

O pagan eylemle alakalı bulmuyorum.Hasta ve yolcu olan salattan muaf iken hasta neden teyemmüm ediyor bunu hiç düşündün mü?Konuyu namazla alakalı görmek rüya görmektir...

Rüya tabirlerine Yusuf bakıyor:)

tarihinde herakles tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba Arkadaşlar:

Herakles ve dinsavar çok iyi bilirler ve bazı arkadaşlar. Kuranda namaz ibaresi geçmez, salat ve salatı ikame geçer. Salat bağlanma, bağlılık, yöneliş gibi anlamlar içerir, salatı ikame ise bunun şekilsel kısmıdır. Salatta kıyam, rüku ve secde vardır, bu eylemlerin ne olduğu herkes tarafından da bilinmektedir. Neden tariflenmez salat kuranda, zaten var olan bir ibadeti izah etmeye ne hacet, herkesin Allaha yakarışı, onunla hasbihali farklı olduğundan Allah şekli vermiş, içini doldurmayı ise insana bırakmıştır.... Bana yönelsinde nasıl yönelirse yönelsin demektedir, onu şekillerle boğmamıştır yani, abdest konusu ise şöyle düşünülebilir. Abdest tariflendiğine göre önceden abdest alınmıyormuydu bilmiyorum ama öyle gibi duruyor, ha neden abdest alıyoruz o zaman diyenlere de maide 6 yı göstermek lazım, Allah öyle murat etmiş. Daha mantıklı açıklaması bana göre şudur, salat bir tevhid eylemi olarak insanlık tarihi kadar eskidir, ancak zaman zaman aslından uzaklaşmış, amacından saptırılmıştır. Bu yüzden bu önemli tevhid eylemini yine insanların dikkatine sunmak amacıyla, abdest namaza hazırlıktır demek en doğrusu. Çünkü salatta insan Allahla birebir beraber, arada hiçbir kimse aracı vs olmadan, bu yüzden insan abdest alırken akabinde ne yapacağına daha doğru odaklanır diye Allah murat etmiştir. Salat ve salatı ikame iki ayrı şey, doğru ve yararlı işler yapmak, Allahın varlığına ve birliğine inanmak, her yaptığından onun rızasını gözetmek salat, yaşadığı toplum içinde böyle değerlendirilmeli, salatı ikame ise günün belli vakitlerinde insanın Allahla direk buluşma anı, budur.....

Selametle....

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...