Jump to content

Ateistlerin çarpıtma tekniğiyle bakalım


Recommended Posts

Ali imran süresi:14- İnsanlara, KADINLAR, oğullar, yüklerle altın ve gümüş yığınları, salma atlar, davarlar, ekinler kabilinden aşırı sevgiyle bağlanılan şeyler çok süslü gösterilmiştir. Bunlar dünya hayatının MALLARIDIR. Oysa varılacak yerin bütün güzellikleri Allah katındadır.

Bu lafların yetişkin bir arap bedevisi olan Muhammed tarafından uydurulduğunu unutmayalım. Yetişkin bir erkek arabın hayali bunlardır. Burada kızların geçmemesi yeterince ipucu vermektedir. Yetişkin erkek bir araba göre kızlar değersizdir, eziyettir, külfettir. Hala kıvıracağım diye uğraşıyorsunuz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 175
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Sanıyorum cevabımdan gözlerini kaçırdığından tam okuyamadın sevgili Seza. Olsun, tekrarlarız:

Öncelikle atma sevgili Seza, Edip mal diye değil nimet diye çevirmiş.

Ve kendi ayağını mahveden sensin. Eğer kız çocukları anılmıyor diye aşağılandığını düşünüyorsan evlat sevgisi konusunda, aynı şekilde cinsellikte de erkekler anılmıyor diye aşağılanıyor demiş olup kendini ve öğretini bitiriyorsun.

Yok eğer kadınları cinsellikte saydı diye mal olarak gösteriyor diyorsan, o zaman birdenbire aynı ayet evlat sevgisinde oğlanları sayarak erkek çocukları mal olarak gösteriyor ve kız çocuklarını yüceltiyor demiş oluyorsun.

İşte bu bitmişliğinden dolayı artık bu ayete çamur atmaya yeltenmeceksin. Yenilginin ızdırabını iliklerinde hissederken bunu yapmazsın zaten.

Ayette meta ifadesi geçiyormuş ve bazı yazarlar şöyle çevirmiş:

Ali Bulaç 14- Kadınlara, oğullara, kantar kantar yığılmış altın ve gümüşe, salma güzel atlara, hayvanlara ve ekinlere duyulan tutkulu şehvet insanlara 'süslü ve çekici' kılındı. Bunlar, dünya hayatının metaıdır. Asıl varılacak güzel yer Allah katındadır.

Diyanet Vakfı 14. Nefsanî arzulara, (özellikle) kadınlara, oğullara, yığın yığın biriktirilmiş altın ve gümüşe, salma atlara, sağmal hayvanlara ve ekinlere karşı düşkünlük insanlara çekici kılındı. Bunlar, dünya hayatının geçici menfaatleridir. Halbuki varılacak güzel yer, Allah'ın katındadır.

Edip Yüksel 3:14 Kadınları, çocukları, yığınlarla altın ve gümüşü, eğitilmiş atları, davarları ve ekinleri sevmek gibi zevkler insanlara alımlı görünür. Bunlar dünya hayatının nimetleridir. Oysa gidilecek en güzel yer ALLAH katındadır.

Elmalılı Hamdi Yazır 14-İnsanlara, kadınlar, oğullar, yüklerle altın ve gümüş yığınları, cins atlar, davarlar, ekinler gibi zevklerin sevgisi, çekici hale getirildi. Fakat bunlar, dünya hayatının geçici nimetleridir. Oysa Allah, akibet güzelliği, O'nun yanındadır.

Süleyman Ateş 14. Kadınlardan, oğullardan, kantarlarca yığılmış altın ve gümüşten, salma atlardan, davarlardan ve ekinlerden gelen zevklere aşırı düşkünlük, insanlara süslü (cazip) gösterildi. Bunlar, sadece dünya hayatının geçimidir. Asıl varılacak güzel yer, Allah'ın yanındadır.

Yaşar Nuri Öztürk 14 Kadınlara, oğullara, altın ve gümüşten oluşturulmuş yığınlara, salma atlara, davarlara ve ekinlere tutkunlukların sevgisi, insanlar için süslenip püslenmiştir. Tüm bunlar geçici-iğreti hayatın nimetidir. Allah'a gelince, varılacak yerin en güzeli onun yanındadır.

Selam ve sevgiler.

tarihinde Emre1974tr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Emre ne yapsin soyleyecek soz bulamayinca eski cevabini gozden kacmis olabilir diye tekrar yapistirmis,halbuki kendisine 2 ileti ile cevap yazmisim ki gormemesi mumkun degil,olsun biz de cevablarimizi tekrar sunalim kendisine.

Bu da gozden kacmis herhalde,ben metaul hayatid dunya ibaresini Edip'in mal diye cevirdigini soyledim ornekler assagidadir,ayni ibareyi orada mal burada nimet vs cevirmenin yorumunu da cok iyi yapmak lazim.

Size verilen her şey, bu dünya hayatının malı ve süsüdür. ALLAH'ın yanında olanlar ise daha iyi ve süreklidir. Anlamaz mısınız?

Kassas Suresi 60 No lu ayet ustteki Edip Yuksel cevirisi alttaki original arapcasi,ayni al Imran 14 te olan

metaul hayatid dunya ibaresini Edip Yuksel mal diye cevirmis !!!!

Ve ma utıtüm min şey'in fe metaul hayatid dünya ve zınetüha ve ma ındellahi hayruv ve ebka e fe la ta'kılun

Edip Zuhruf 35 teki ayni ibareyi" dunya hayatinin gecici materyali" olarak cevirmis.

Sura 36 da ise " dünya hayatının geçimliği" olarak cevirmis !!

Ve kendi ayağını mahveden sensin. Eğer kız çocukları anılmıyor diye aşağılandığını düşünüyorsan evlat sevgisi konusunda, aynı şekilde cinsellikte de erkekler anılmıyor diye aşağılanıyor demiş olup kendini ve öğretini bitiriyorsun
.

yani bu zekaya sapka cikarmali,ayet zaten erkeklere hitap ediyor,nasil erkegi anmiyor????

Erkege kadina duskunsun diyor!!!!

velev ki oyle olsa bile esitligi kabul etmek durumunda kaliyorsun,baslikta yazdigin gibi kadina deger verildigi cikmiyor ortaya !!

Yok eğer kadınları cinsellikte saydı diye mal olarak gösteriyor diyorsan, o zaman birdenbire aynı ayet evlat sevgisinde oğlanları sayarak erkek çocukları mal olarak gösteriyor ve kız çocuklarını yüceltiyor demiş oluyorsun.

yaw super zeka bak altini cizdim,kadinlari mal gosteriyor diyorsak,o halde kiz cocuklarini nasil yuceltir??

kadinlara mal derken kiz cocuklari yucelmis mi oluyor??????

Ne kadar kivirsan bostur.

Ayet Insanlar derken Erkekleri kasteder,cunku kadinlar ancak erkeklere cekici olabilir,tum insanlara degil.

Ogullari da,altin gumus,at vs gibi degerli metalardan saymis,kiz evlatlari saymayarak degersiz gostermistir.

Bunun saglamasi da Kuran da kadini assagilayan onlarca ayet,mirastan tut ,4 kadinla evlenmeye,mehir'e,dovmeye mehil veren ayetlerdir.

tarihinde seza tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
HERŞEYİ ÇARPITMAK ATEİSTLERİN HUYUDUR ZATEN.YAKINDA İÇTİKLERİ Bİ BARDAK ÇAYADA YOK ARKADAŞ BU ÇAY DEĞİL SÜTE BENZİYO.YOK BU MEYVE SUYU YOK ŞÖYLE YOK BÖYLE DERLERSE HİÇ ŞAŞMAYIN

Çarpıtan sizsiniz gelmiş birde bize çamur atıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

helal kankam dinsavar a çok doğru açıklamalar yapıosn dostum zaten bunlar işin içinden çıkamayınca "allah sizi bildiği gibi yapsın, zaten anlamazsınız, ateistten ne beklenir, anlamak istemiolar, salaklar" gibi ifadeler kullanırlar yok biz çarpıtıomuşuz ne alaka be anlamak istemeyenler sizsiniz...

Link to post
Sitelerde Paylaş

dinsavar: siz ateist kardeşlerimiz kendi içinizde çelişkiler içinde boğulan insanlarsınız.neye inandığınız naptığınız belli değil.öldükten sonra hayat yok diyorsunuz ebedi yaşamak istemiyorsunuz.allah yok diyorsunuz allah ın adını ağzınızdan düşürmüyorsunuz.ayetlere inanmıyorsunuz ama bakıyorumki maşallah sürekli burda ayet yazdığınızı görüyorum demekki kuranı çok okuyorsunuz.artık kurtulun bu çelişkilerden.

Link to post
Sitelerde Paylaş
dinsavar: siz ateist kardeşlerimiz kendi içinizde çelişkiler içinde boğulan insanlarsınız.neye inandığınız naptığınız belli değil.öldükten sonra hayat yok diyorsunuz ebedi yaşamak istemiyorsunuz.allah yok diyorsunuz allah ın adını ağzınızdan düşürmüyorsunuz.ayetlere inanmıyorsunuz ama bakıyorumki maşallah sürekli burda ayet yazdığınızı görüyorum demekki kuranı çok okuyorsunuz.artık kurtulun bu çelişkilerden.

Kuranı müslümanlardan çok bilme zoruna mı gitti ? Sen öldükten sonra cennette arap abazaları ile fingirdeşmekten memnun olacaksan bir şey diyemem, sonsuza kadar hurma ve üzüm yemeye razı ise o senin tercihin. Ama ben memesi yeni tomurcuklanmış sübyanlarala aganigi yapacak kadar sapık olmadığım için arap cennetini istemiyorum, içine edeyin ben öyle cennetin.

Link to post
Sitelerde Paylaş
dinsavar: ayette geçen göğüsleri yeni tomurcuklanmış kızlar kelimesi genç kız anlamındadır bire gafil.sapıklıkla bunun alakası ne.

Bir kadının kaç yaşında memeleri tomurcuklanır ?

Sen cevap verme biliyorum çünkü çarpıtacaksın.

9 yaşında. Zaten muhammed 9 yaşında ayşe ile evlendiyaa, yanındaki çete elemanlarına;

Merak etmeyin sizede cennette benim aldığım gibi memesi yeni çıkmış sübyanlar verilecek onları istediğiniz gibi düzeceksiniz diyor.

Sapıklıkla alakasına gelince.O yaşta çocuklarla ilişki kurmak tüm dünyada sapıklık sayılır.

tabi sen tercihini yapar ve bu sapıklığı normal görebilrisin,ona bir şey diyemem.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Âl-i İmrân(*) Sûresinin 14 . Ayetinde

Kadınlar, oğullar, yük yük altın ve gümüş, salma atlar, davarlar ve ekinler gibi nefsin şiddetle arzuladığı şeyler insana süslü gösterildi. Bunlar dünya hayatının geçimliğidir. Oysa asıl varılacak güzel yer ancak Allah’ın katındadır.

Bu ayette, kadınlar ve erkek çocuklar maddi zenginliklerle bir tutulur. bu zenginliklerin hepsi de erkek içindir. kuran erkeğe hitap eder, erkeğe yollanmıştır, bu ayette de zenginliklerin "insana" süslü gösterildiğini söyleyerek aslında insan=erkek demektedir. inananlar ayetleri genelde yorumlamaya çalışıp işlerine gelen anlamı çıkartıp psikolojilerini rahatlatmaya çalışırlar. ama ben şahsen ayetleri "yorumlamam", ayette ne yazıyorsa o denmek isteniyordur. başka anlamlar çıkartmak için uğraşmayın, ayette herşey açık açık yazmakta.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 12 years later...

Kur'an da meta mal ve eşya farkı


meta yararlandırma faydalandırma menfaatli olan zevk neşe veren her şey eğlendiren zevk veren neşelendiren sebeblenmek tattırmak haz duymak
nisa  suresinde evlenilecek kadınlar ayetinde meta ve mal kelimelerinin geçtiği bir ayette meta ve mal farkı açıkça ortaya çıkıyor ayrıca şiada geçici nikah olan muta nikahı da  bu ayetteki meta kökünden türeyen اسْتَمْتَعْتُمْ  kelimesinden gelmektedir meta ın anlamı süslü cazip ve gecici menfaat fayda sağlayan her şeydir  zaten o yüzden umumen dünya hayatı için metaı hayate dünya denir  zira geçicidir gölge gibidir asıl kalıcı baki olan ahirettir بِاَمْوَالِكُمْ  mallarınızla istemeniz yani mehir para dirhem manasındadır veya başkaca şeyler:
4:24: " وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَٓاءِ اِلَّا مَا مَلَكَتْ اَيْمَانُكُمْۚ كِتَابَ اللّٰهِ عَلَيْكُمْۘ وَاُحِلَّ لَكُمْ مَا وَرَٓاءَ ذٰلِكُمْ اَنْ تَبْتَغُوا بِاَمْوَالِكُمْ مُحْصِن۪ينَ غَيْرَ مُسَافِح۪ينَۜ فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِه۪ مِنْهُنَّ فَاٰتُوهُنَّ اُجُورَهُنَّ فَر۪يضَةًۜ وَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ ف۪يمَا تَرَاضَيْتُمْ بِه۪ مِنْ بَعْدِ الْفَر۪يضَةِۜ اِنَّ اللّٰهَ كَانَ عَل۪يمًا حَك۪يمًا"
" (Savaş esiri olarak) sahip olduklarınız hariç, evli kadınlar (da size) haram kılındı. (Bunlar) üzerinize Allah’ın emri olarak yazılmıştır. Bunların dışında kalanlar ise, iffetli yaşamak ve zina etmemek şartıyla mallarınızla (mehirlerini verip) istemeniz size helâl kılındı. Onlardan (nikâhlanıp) faydalanmanıza karşılık sabit bir hak olarak kendilerine mehirlerini verin. Mehir belirlendikten sonra, onunla ilgili olarak uzlaştığınız şeyler konusunda size günah yoktur. Şüphesiz ki Allah (her şeyi) hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir."
**
eşya mal meta mülk hepsi arapça kelimeler ve Kur'an da da geçerler
kaldı ki bazen bazı ayetlerde hem mal hem meta beraberde geçer yukarıdaki ayet gibi
eşya kökü şeydir şeylerin çoğuludur
mal daha çok ticari mali değeri olan maddi şeydir para altın vb şeyler
araplar mal sözcüğünü daha çok develer ve hayvanlar için kullanılır o yüzden büyük başlara mal küçük başlara davar denir gerçi enam  süresinde tüm faydalanılan hayvanların hepsi için kullanılmış ki enam zaten kökü nimettir ki oda bambaşka bir anlama sahiptir.
nimet daha maddi  manevi kalıcı baki cennet teki nimetler için kullanılır yani eşya mal mülk meta dan daha geneldir sanki hepsini içinde barındırır

mal kökü m-v-l dir çoğulu emvaldir mallarınız ve evlatlarınız  fitnedir ayeti var
şayet evlat mal olsa ayrıca evlatlarınız ve mallarınız diye ayrılmazdı veya kadınların  mallarınızla metalandırın(istemteatun) demezdi
emvalikum ve evladikum evlad veledin çoğuludur benin de bin demek oğullar demek tir ki onlarda evlattır ama kız çoçuklarınıda içerebilen bir yapı diye biliyorum
meta ise geneldir faydalanılan zevk veren eğlendiren tattırılan şey demektir
mal da evlatta altında gümüşte kadın da çocukta bu manada   yararlanılan geçici şeylerdir
aynı zamanda süstür ziynettir zeyene ziynet süs demektir ki aslı gözü kamaştıran  baktıkça zevk veren parlak şeylerdir yıldızda altında kadında çocukta çiçekte bu minvaldedir güzel bir manzaraya bakmakta metadır seraba bakmakta metadır ki zaten meta ile serab ilişkisi  metaın aslında geçici hayali olduğu halde varmış gibi sanılan zevk veren geçici şeydir
dolayısı ile kadın mal değil meta dır çocukta öyledir.ancak aynı zamanda fitne yani imtihan aracıdır ayağını kaydırabilir zira çok zengin olan kavimler saptı çok kuvvetli olanlar saptı evlatça kavimce çok olanlar şımardı 
**
asakirinin furuku lügaviyesinde nimet ile menfaat arasındaki farkı açıklarken
menfaat hayırlı ve şerlide olabilir nimet hep hayırlıdır demekte acaba bu yüzden mi  menfaat dünya için nimet ahiret için kullanılmış ?
meta kelimesinde lezzet ve iştaha acilleştirilmesi esastır 
meta faydalanılan her şeydir  ancak mal kelimesi daha dar ve özeldir
meta aldatıcı serap gibidir var sanılır ancak izafidir
gençlik var sanılır ancak gelip geçer
mal var sanılır gelip geçer
güzellik sıhhat var sanılır hızla zıddına dönüşür
satıcının normal saati  altın suyuna bulayıp altın diye satması gibi zamanla yüzeyindeki ışıltılı ince kabuk soyulur değersiz asıl metali görünür kişi aldandığı için ,alırken gözlerini kamaştıran sevinç,üzüntü ve kedere dönüşür
süslenmiş şeylerin çoğu aldatma içindir tuzak gibidir zahiren gözleri aldatıp kamaştırır,aslı ise bambaşkadır.

**
bir hadiste dünya ile ahiret kıyası şöyledir:
" Ahirete göre dünyanın durumu birinin şu parmağını denize daldırması gibidir. Parmağın denizden ne kadarla döndüğüne bir baksın." (Müslim)"
parmakta kalan işte meta fani ,deniz ise kalıcı çok baki ahiret gibidir
 "
**
şunu da ekleyelim ziynet tezyin süsleme matüridi de  hem tabii fıtri süsleme var Allah'ın yarattığı makul helal tabii süsler güzellikler bu babda dır yani hayırlı süsler
şeytanın süslemesi ise farklıdır şeytan kötüyü süsler iyi diye kandırır tuzağa düşürür
Allahın süslemesi ise iyi ve güzel olan fıtri süslemedir
misal gerçek altın süslüdür parlar elmasta böyle bu tabii helal gerçek süstür
ancak demir bir saati altın suyuna daldırıp altın diye satmak ise şeytanın kandırma ve tuzağıdır işte bu süslemede yalan ve kandırma ve tuzak vardır
dolayısı ile 3:14  " Kadınlar, oğullar, yük yük altın ve gümüş, salma atlar, davarlar ve ekinler gibi nefsin şiddetle arzuladığı şeyler insana süslü gösterildi. Bunlar dünya hayatının geçimliğidir. Oysa asıl varılacak güzel yer ancak Allah’ın katındadır.
"
süsleme tabii doğal süstür
misal  erkek ile kadın birbirine süslü gösterilmezse zaten evlilik olmaz cazibe olmazsa nesil devam etmez 
aslında nas insan demektir nisa yani kadında nassın içindedir erkekte onun içindedir dolayısı ile  altına kadının rağbeti daha fazladır ama salma atlara erkek daha cazip görür  


 

Link to post
Sitelerde Paylaş

o ayette o kastedilmiyor da bu kastediliyor...

aslında o kelimenin kökü öyle değil de böyle...

kadına mal demiyormuş da nimet diyormuş...

sen aynı cümlede hayvanları, eşyaları ve kadını bir arada an,

sonra da hepsine birden aslında mal demiyor da nimet filan diyor diye kıvır!

nimet olsa ne yazar, göklere çıkarsa ne yazar!

aynı cümlede hayvanları, eşyaları ve kadınları sıralıyorsun!

insanın bu saçmalıkları görmemesi için kör olması gerekir!

etimoloji, fonetik ve morfolojinin bütün olanaklarını da devreye soksanız,

insanlığın bütün çağdaş değerlerini de ayetlere serpiştirseniz,

erkek merkezli dili de ortadan kaldırsanız,

kuran'da şiddete yer yok, islam sevgi dinidir de deseniz nafile!

sürekli zikzaklar çizen, kendi döneminin dili ve tarzını ortaya koyan,

eskilerin uydurma rivayetlerini hikmetli gerçekler gibi pazarlayan,

bunu da insanları korkutup kendisine itaat ettirmek için yapan,

ödül olarak da erkeklere kadınları vadeden bir anlayıştan evrensel bir mesaj çıkar mı?

"mallarınız ve evlatlarınız fitnedir" diyor adam, daha ne desin!

böyle pespaye bir dil, böyle akıl dışı bir yaklaşım olabilir mi?

aklıselim hangi insan, evladına fitne gözüyle bakar?

bu ilkelliği, dünyaya ilahi bir mesaj olarak nasıl sunabilirsiniz?

koskoca evreni yaratan tanrı, üç tane münafığa küfredip duruyor kitapta!

bu mu evrensel kitap, evrensel mesaj!...

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 17.02.2008 at 02:12, Emre1974tr yazdı:

Ali İmran Suresi 14 kadınlara, oğullara, altın ve gümüşten oluşturulmuş yığınlara, salma atlara, davarlara ve ekinlere tutkunlukların sevgisi, insanlar için süslenip püslenmiştir.Tüm bunlar geçici-iğreti hayatın nimetidir.Allah’a gelince, varılacak yerin en güzeli onun yanındadır.

Bu sureye bakarak sıkılmadan ayetin kadınları mal olarak gösterdiğini iddia eden ateist arkadaşlar, oradaki "cinsellik" vurgusunu görmek istemezler. Kaldı ki ayette mal değil, nimet ifadesi geçmektedir.

Şimdi onların çarpıtma sevdalarıyla olaya bakalım. Bu bağlamda erkek çocuklar mal olarak sunuluyor ve kız çocuklarının üstünlüğü vurgulanıyor demeleri gerekir. Ama şaşkınlıklarından ne diyeceklerini şaşırıp duruyorlar zaten. Çelişkilerini de kendi elleriyle ortaya çıkarmak istememelerini de normal karşılamak gerekir.

Selam ve sevgiler.

Şehidlik mertebesini satmak için muhataba söylenecek en süslü sözler bunlar olabilir, allaha ulaşmak isteyenlere başkalarının hayatına kastetmedikleri müddetçe iyi yolculuklar.

Kadın erkek sosyal statü olarak eşittirler ancak bu ayete dayanarak söylemiyorum, bu ayet dünya nimeti ile ahiret nimetini ayrıştırıyor, nimet olarak saydığı şeyler de gayet açık. Kadın mal değilse nasıl savaş ganimetinde pay olarak düşebilir ama bütün erkekler öldürülür, eskiye gericilikle imrenerek bakmamak lazım.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...