Jump to content

ÖLÜNCE RUH'a NE OLUYOR?


Recommended Posts

  • İleti 45
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

tarih sayfasındaki milletler, halklar, dinler, hersey ruh var dıyor(kanıtlayamamak ayrı) sen ve senın gıbı 3-5 tanesı de yok dıyor.

çok ilginç bak şaştım simdi... demekki olmayan bişey anlatılıyor tarih başından beri, uydurmasyon.

ozaman dinle.

görülmeyen ve bilimsel olarak deneylerle tespit edilememe özelliğine sahip olan ruhu , sana ispatlayamamkı.

sen oyle inanıyosun ki ispatlayamıyosun

bende oyle ınanıyorum kı bende ispatlayamam.

Link to post
Sitelerde Paylaş

öldükten sonrada kanıtlanamaz zaten.

nasıl olsa bedenimiz çürücek ve neyin ne olduğunun farkına varmicaz ( ki uykuda hiçbirşeyin farkına nasıl varmıyorsak )

ruh denen kavram beynin etkenleridir

örneğin : her masturbasyon sonunda nasıl ki vücüdumuzu bir pişmanlık hissi kaplıyor ya bence bu duygu boşalmasıdırı binevi rahatlama.

Link to post
Sitelerde Paylaş
EN ZOR ŞEY GÖZLE GÖRÜLMEYEN FAKAT VARLIĞI BİLİNEN ŞEYİ İRDELEMEK.

atom?

oksijen?

zaman?

hisler?

sevgi?

RUH?????????

Acaba ruh nereden geli ve nereye gidicek. ruh tesadüfen mi oluştu, yada doğal seleksiyon un bir ürünümü? Yaratıcının eseri belkide.Ama insanlık tarihinin ruhun çıkış ve varacak noktasının tespiti ile çok ilginç bir yol alacağı kesin.

evet sorunun özü şu; ruh doğmazdan evvel neredeydi ve nasıl geldi ve hayat bitince ruh nerey gider; kaynağı nedir?

birader kuranda ölüm olayıyla ilgili çoksayıda ayet var bunların hiçbirinde ama hiçbirinde ruhun alınması gibi bir ifade geçmez.alınan birşeyden bahsedilir ama adı ruh değildir NEFİSTİR.demekki bizden alınan şey nefistir.nefis insanın kişisel bilgileridir.bu alınır.

ayrıca yeni doğan bir çocuğa yada canlıya ruhun verimesi gibi bir ifadede yoktur kuranda.

insanlar ın hammeddesinin tamamı ama tamamı topraktaki elementlerdir.başka birşey değildir.

ortada ayrıca bir madde yoktur.

ama rasgele bir madde yığınıda değildir canlı.

elementler bir proğrama göre dizilmişler ve hareket ediyorlar..bu proramın harfleride tamamen topraktaki bazı elementlerdendir.ve tüm hareket ve enerjide ve etkileşimde bu elementler arasında geçmekte.

genlerdeki bilgide bu elementlerin etkileşimi bellekteki bilgide.

adem ve isa olayında ruh üflenmesi olayındada: ruh adındaki elçi gelip elementlere etki ederek onları istenen şekle sokması olayıdır.ondan sonraki iş tamemen elementlerin kendi faliyetleridir.

yani ruh bedenin içinde oturup durmuyor.

bir usta gibi gelip bozulan tesisatı tamir ediyor yada eksik parçaları (tamamen topraktaki elementlerden yapılmış) takıp gidiyor.

bu işler moleküler düzeyde olduğu için ruh ÜFLEDİK ifadesi kullanılıyor.

ruha bilgi demekte tam doğru değil. ruh bilgi değil bilgiyle gelen kişinin adıdır.

ruh un bilgi ile karıştırılmasının nedeni. canlıların moleküllerden yapılmış bir gen proğramına ve belleğe sahip olmasından. eleman bu işlerin adamı.

ruh allahın emrinden olduğundan dolayı atomlara emir verebiliyor. rahatlıkla atomlara tesir edebiliyor.

kısaca kimsenin içinde ruh falan yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş
sen oyle inanıyosun ki ispatlayamıyosun

bende oyle ınanıyorum kı bende ispatlayamam.

Benim durumumun inanmak veya inanmamakla ilgisi yok,

Birşey ispatlanamamışsa yoktur, adı üstünde İSPATLANAMAMIŞ.

Sen inanmak istediğin için inanıyosun, ispatla ilgisi yok.

tarih sayfasındaki milletler, halklar, dinler, hersey ruh var dıyor(kanıtlayamamak ayrı) sen ve senın gıbı 3-5 tanesı de yok dıyor.

çok ilginç bak şaştım simdi... demekki olmayan bişey anlatılıyor tarih başından beri, uydurmasyon.

Tarih sayfasındaki milletlerin çoğu Dünya'nın öküzün boynuzu üzerinde veya kaplumbağanın sırtında olduğuna da inanmış/inanıyor.

Madem çoğunluğun inandığına inanmak mantıklı, bunlarada inanmalısın, ne dersin?

Zamanında Zeus'un varlığından hiç şüphe etmeyen insanlarda vardı, onlar salak mıydı sence?

Link to post
Sitelerde Paylaş
sen olmadığını kanıtla.

olmayan birseyi nasil kanitlayacaksin?

sende superman'in olmadigi kanitla?

batman i olmadigini kanitla?

dev lerin olmadigini kanitla?

vampirlerin olmadigini kanitla?

Link to post
Sitelerde Paylaş
super bir soru eheheh :))

Yahu bu hiristiyanlar müslümanlardan daha cahil be (Bkz. ortaçağ avrupası)

sen olmadığını kanıtla.

Arkadaş ruhu ortaya atan sensin ve kanıtlamak zorunda olanda sensin.

Bir şey vardır deyipte, onu kanıtlayamamak zaten yokluğunun kanıtır.

Yani ruhun yokluğunu sen kendin kanıtlamış oldun zaten. Sağolasın :)

tarihinde rasyonel tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
...

elementler bir proğrama göre dizilmişler ve hareket ediyorlar..bu proramın harfleride tamamen topraktaki bazı elementlerdendir.ve tüm hareket ve enerjide ve etkileşimde bu elementler arasında geçmekte.

genlerdeki bilgide bu elementlerin etkileşimi bellekteki bilgide.

adem ve isa olayında ruh üflenmesi olayındada: ruh adındaki elçi gelip elementlere etki ederek onları istenen şekle sokması olayıdır.ondan sonraki iş tamemen elementlerin kendi faliyetleridir.

yani ruh bedenin içinde oturup durmuyor.

bir usta gibi gelip bozulan tesisatı tamir ediyor yada eksik parçaları (tamamen topraktaki elementlerden yapılmış) takıp gidiyor.

...

Bu yazdıklarınız deneysel olarak gözlenmiş olaylar mıdır? Yani "ruh" dediğiniz varlığın hangi hasarı onardığını gözlemlediniz? Elementlerin biraraya gelip yeni maddeler oluşturması tamamen enerjiye bağlı olaylardır. Ayrıca yazdıklarınız çelişkili! Bir yandan "ruh adındaki elçi gelip elementlere etki ederek onları istenen şekle sokması olayıdır.ondan sonraki iş tamemen elementlerin kendi faliyetleridir" diyorsunuz, bir yandan da "yani ruh bedenin içinde oturup durmuyor.

bir usta gibi gelip bozulan tesisatı tamir ediyor yada eksik parçaları (tamamen topraktaki elementlerden yapılmış) takıp gidiyor. diyorsunuz. Hangisi doğru?

Tanrı , melek, ruh, şeytan vs insan düşüncesinin ürünleridir.

Bir dine inananlarca bunlar birer somut (maddi) varlık gibi algılanıyor.

Sevgi'nin yokluğundan sözedebilir miyiz? Ama birbirini seven iki kişi öldükten sonra onların arasındaki sevgiden sözederken geçmiş zaman ekleri kullanırız:" Birbirlerini çok seviyorlardı." Geçmiş zaman eki şimdi olmayanı ve gelecekte de olmayacak olanı belirtiyor.

Sevgi, korku, nefret, heyecan, savaş, barış, dürüstlük, ahlak... hep var ve gözlenebilmektedir.

Ben dinsel inançla bağlantılı varlıkların insanlar arasıdaki ve insanlarla doğa arasındaki ilişkilerden doğmuş isimlendirmeler olduğunu düşünüyorum.

Örneğin şeytan, suç işleyen birinin suçu üzerinden atma çabasının aracıdır.

Ruh da insanın iç dünyasında hissettiklerinin tümünün ortak adıdır. Dinler ruhun somut bir varlık gibi algılanmasının nedeni olmuştur. Dolayısıyla insan öldükten sonra onunla ilgili olarak sevginin, korkunun, vs'nin varlığından yaşarkenki gibi sözedemeyeceğimize göre onun ruhunun varlığından da sözedemeyeceğiz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslam'da ruh inancı vardır.

Kur'an'da yok diye reddeden azınlık İslamcılara rağmen.

Kur'an'da ruh vardır oysa.

Ana rahminde (40 ila 120 günlük arası) Allah'ın emriyle bir melek bebeğe ruh üfler.

Kur'an'da bu genelde nefs olarak anlatılır. İslam'daki ruh da bu nefs'tir.

Çünkü ruhun bir fıtrat üzerine olduğu, ama zamanla bozularak nefsleştiğine inanılır.

Secde/ 9. Sümme sevvahü ve nefeha fiyhi mir ruhıhı ve ceale lekümüs sem'a vel ebsara vel efideh kaliylem ma teşkürun

Sonra onu şekillendirip ona ruhundan üfledi. Sizin için işitme, görme ve idrak duygularını yarattı. Ne kadar az şükrediyorsunuz!

Ayetleri tahrif eden, işine gelmeyen ayeti "Kur'an'a sonradan eklendi" diyebilen, mucize avcısı ve uydurucusu sözde Kur'ancılara bakmayın siz!

Zülkarneyn, şimdi soruna gelelim. Öldükten sonra ruha ne oluyor?

Ortadoğu kökenli dinlere göre ruhlar alemine çekiliyor ve kıyameti bekliyor.

Kıyamettten sonra yeniden dirilişte bedeniyle tekrar birleşiyor.

Uzakdoğulu dinlere göre ise tekamülünü tamamlamak üzere başka bir beden buluyor ve farklı bir yaşam sürüyor.

Ateizme göre ruh olarak tabir edilen beyin enerjisi, bedenin ölümü ile birlikte ölüyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Edip Yüksel 17:85 Sana ruhtan (vahiyden) sorarlar. De ki: "Vahiy Rabbimden gelir. Size verilen bilgi ise pek azdır."

Yaşar Nuri Öztürk 17:85 Ve sana ruhtan sorarlar. De ki: "Ruh, Rabbimin emrindendir. Ve size, ilimden sadece az birşey verilmiştir."

Muhammed Esed 17:85 BİR DE, sana ilahî esinlenme(nin mahiyeti) hakkında soru soruyorlar. De ki: "Bu esinlenme Rabbimin buyruğuyla (cereyan etmekte)dir; ve (ey insanlar, siz bunun mahiyetini anlıyamazsınız, çünkü) bu konuda size pek az bilgi verilmiştir".

17:85 Ve yes'eluneke anir ruh kulir ruhu min emri rabbı ve ma utıtüm minel ılmi illa kalıla

Kuran'a göre ruh nedir, bilmek istiyorsanız, bu ayete bakın.

EdipY ve M.Esed meallerinde nedense ruh yerine, sanki "RUH" VAHİY demekmiş gibi (edipY.'e vahiy mi gelimiş ruh vahiydir diye) ya da ilham demek olduğu garantiymiş gibi yazmışlar. Bence işgüzarlık... YNÖ ise, ruhun ne olduğunu yazma cüretine girmediği için daha doğru davranmış.

Evet. bu ayete göre RUH nedir arkadaşlar? "Bilgidir", "vahiydir" gibi açıklamalar fazla dolaylı ve açık değil. Daha sonra geçen "ilim" yani "bilgi" ile aynı kavramı yansıttığı kesin değil. Çünkü o zaman neden ruh kelimesini kullanmış...

evet: RUH neyin nesidir? Rabbin emrindendir, tamam ama nedir? >>>>> R U H

Kuran neden RUH kelimesini kullanmış? mesela "nefs", "vahy", "Allah'ın ilmi" dememiş?

RUH kelimesi ne anlama gelir?

tarihinde templet tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kur'an'da "size az bir bilgi verilmiştir" diye belirtilen ruh, insan ruhudur.

Bunun haricinde ruhül Kudüs'ten, Cebrail'den de ruh olarak söz edilir ama Allah'ın ruhu anlamında.

İslam'dan önce de ruh inancı vardı ve Muhammed'e sorulan da bu ruhtur.

Çünkü ruh hep merak konusu olmuştur ama ne detaylı izahı ne de ispatı vardır.

Yoksa bu denli yaygın inanca karşın hiç ruh'tan söz etmeyen bir kitap olur mu?

Edince de tabi vereceği cevap ancak bu kadar olur.

Cevap verenin bilgisi olsa verirdi elbet. Ama sıradan insanlarla aynı bilgiye sahipti.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bu yazdıklarınız deneysel olarak gözlenmiş olaylar mıdır? Yani "ruh" dediğiniz varlığın hangi hasarı onardığını gözlemlediniz? Elementlerin biraraya gelip yeni maddeler oluşturması tamamen enerjiye bağlı olaylardır. Ayrıca yazdıklarınız çelişkili! Bir yandan "ruh adındaki elçi gelip elementlere etki ederek onları istenen şekle sokması olayıdır.ondan sonraki iş tamemen elementlerin kendi faliyetleridir" diyorsunuz, bir yandan da "yani ruh bedenin içinde oturup durmuyor.

bir usta gibi gelip bozulan tesisatı tamir ediyor yada eksik parçaları (tamamen topraktaki elementlerden yapılmış) takıp gidiyor. diyorsunuz. Hangisi doğru?

Tanrı , melek, ruh, şeytan vs insan düşüncesinin ürünleridir.

Bir dine inananlarca bunlar birer somut (maddi) varlık gibi algılanıyor.

Sevgi'nin yokluğundan sözedebilir miyiz? Ama birbirini seven iki kişi öldükten sonra onların arasındaki sevgiden sözederken geçmiş zaman ekleri kullanırız:" Birbirlerini çok seviyorlardı." Geçmiş zaman eki şimdi olmayanı ve gelecekte de olmayacak olanı belirtiyor.

Sevgi, korku, nefret, heyecan, savaş, barış, dürüstlük, ahlak... hep var ve gözlenebilmektedir.

Ben dinsel inançla bağlantılı varlıkların insanlar arasıdaki ve insanlarla doğa arasındaki ilişkilerden doğmuş isimlendirmeler olduğunu düşünüyorum.

Örneğin şeytan, suç işleyen birinin suçu üzerinden atma çabasının aracıdır.

Ruh da insanın iç dünyasında hissettiklerinin tümünün ortak adıdır. Dinler ruhun somut bir varlık gibi algılanmasının nedeni olmuştur. Dolayısıyla insan öldükten sonra onunla ilgili olarak sevginin, korkunun, vs'nin varlığından yaşarkenki gibi sözedemeyeceğimize göre onun ruhunun varlığından da sözedemeyeceğiz.

ademin yaratılmasına ve isanınkine tanık olamadım ..yani gözlemleyemedim.sadece kuranda yazdığı için inanıyorum.

elementlerin biraraya gelmeleri ve etkileşimleri tamamen elementlerin kendi aralarındaki ilişkilerdir.birbirlerini çekerler iterler birleşirler....

genlerde tamamen elementlerden oluşan bir proğramdır.

sen o elementlere etki edebilirsen özelliklede planlı ve doğru bir etki canlıya yeni bir özellik katabilirsin.

hücrenin içinde oturup durman gerekmez.

sadece yeni bir kelime yazacaksın elementlerle.

bizim belleğimizdeki bilgilerde aynen bu şekilde elementlerle kaydediliyor.

yine etki edebilirsen

bir insanın göz gibi kulak gibi duyu organlarını kullanmadan

bilgiyi belleğindeki elementlerden oluşmuş proğramlara kaydedebilirsin.

böyle düşünmeme sebep olan kurandaki yaklaşımlar:

ademin topraktan yaratılması.adı ruh olan bir elçinin olması.adı ruh olan bir elçinin değişiklik yapılmak istenen varlıklara üflenmesi.bu elçinin aynı zamanda kuranı muhammetin kalbine indirmesi.ve buna benzer ayetlerle düşündüğümde bu sonuçlara varıyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
ayrıca kuran ruh için allahın emrindendir der.

demekki emir verebilen birşey.

varlıkların içine üflendiğinde neye emir veriyor olabilir.

Ruh, rabbin emrindedir.

Rab sormuştur: " Ben sizin rabbiniz değil miyim"

"Galu bela!" demiştir ruhlar.

Ruh'a bedene girme emri verilir, girer.

Ruh'un bedeni nasıl kullanacağına ve amellerine ait tüm fiilleri yaratan Allahtır, ezelden.

Ruh, bu fiileri iş emri gibi alır ve uygular.

Ruh'a bedenden çıkma emri verilir. Azrail ruhu teslim alır.

Ruhlar, tekrar dünyaya geri dönmek ister ama dönemezler, arada berzah vardır.

Müminun/ 99-100 . “Onlardan birine ölüm gelince der ki: «Rabbim! Beni geri çeviriniz. Belki terkettiğim dünyada iyi bir iş yaparım. Hayır; bu onun söylediği sözdür. Arkalarında yeniden dirilecekleri güne kadar berzah (engel) vardır.

Bunu söyleyen nefs ise, ruh'la nefsin ne farkı kalıyor? Ha nefs demişsiniz ha ruh!

İşte nefs'ten bir örnek:

Zümer/ 42. Allah, öleceklerin ölümleri anında, ölmeyeceklerin de uykuları esnasında ruhlarını (nefslerini) alır. Ölmelerine hükmettiği kimselerinkini tutar, diğerlerini bir süreye kadar salıverir. Doğrusu bunda düşünen kimseler için dersler vardır.

İster ruh deyin, ister nefs. Allah "Galu bela" dedirtiyor. rahme üflüyor. Ölüm meleği teslim alıyor. Geri dönmek istiyor ama berzahtan dönemiyor. Kıyametten sonra yeniden bedenine giriyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ruh, rabbin emrindedir.

Rab sormuştur: " Ben sizin rabbiniz değil miyim"

"Galu bela!" demiştir ruhlar.

Ruh'a bedene girme emri verilir, girer.

Ruh'un bedeni nasıl kullanacağına ve amellerine ait tüm fiilleri yaratan Allahtır, ezelden.

Ruh, bu fiileri iş emri gibi alır ve uygular.

Ruh'a bedenden çıkma emri verilir. Azrail ruhu teslim alır.

Ruhlar, tekrar dünyaya geri dönmek ister ama dönemezler, arada berzah vardır.

Müminun/ 99-100 . “Onlardan birine ölüm gelince der ki: «Rabbim! Beni geri çeviriniz. Belki terkettiğim dünyada iyi bir iş yaparım. Hayır; bu onun söylediği sözdür. Arkalarında yeniden dirilecekleri güne kadar berzah (engel) vardır.

Bunu söyleyen nefs ise, ruh'la nefsin ne farkı kalıyor? Ha nefs demişsiniz ha ruh!

İşte nefs'ten bir örnek:

Zümer/ 42. Allah, öleceklerin ölümleri anında, ölmeyeceklerin de uykuları esnasında ruhlarını (nefslerini) alır. Ölmelerine hükmettiği kimselerinkini tutar, diğerlerini bir süreye kadar salıverir. Doğrusu bunda düşünen kimseler için dersler vardır.

İster ruh deyin, ister nefs. Allah "Galu bela" dedirtiyor. rahme üflüyor. Ölüm meleği teslim alıyor. Geri dönmek istiyor ama berzahtan dönemiyor. Kıyametten sonra yeniden bedenine giriyor.

yazını anlamaya çalıştımda karman çorman olmuş.

galu bela diye birşey yok kuranda.

babanın sperm oluşumu sırasındaki bir olay varki.

oda olsa olsa genlerle alakalı birşeydir..inanç geni falandır heralde.

nefis olayına gelince.

senin kişiliğin ve tüm yaptıkların şu an senin içindeki proğramlara yazılmıyormu.

ölürken alınan şey bu işte.uyutuluyorsun.ahiret aleminde tekrardan uyandırılacaksın.

tekrardan diriltildiğinde ahiretteki ercümentin dünyadaki ercümentle aynı olabilmesi için bu gerekli.

sen geçmişinle nasıl bağlantı kuruyorsun..nasıl sahip çıkıyorsun.geçmişine.

ben yaptıydım,ben ettiydim,ben çocuktum,ben okula gittim,ben sevdim,ben ağlamıştım....... diyebiliyorsun.

ahirettede herkes kendi bilgileri üzerine yaratılacak.hafıza dahil.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...