Jump to content

muhsenat kadınlar


Recommended Posts

Nisa süresinin 24. ayetindeki muhsenat kelimesi evli kadınlar olarak cevrilmiş .

Fakat aynı kelime maide süresinin 5. ayetinde inanmış hür kadınlar olarak cevrilmiş.

Ve en önemlisi nisa süresinde evlenmek haram olan kadınlar maide süresinde helal olmuş.

Nur süresi ve ahzab süresinde de gecen bu kelimeyi internete aratım bazı sitelerde

Bu kelimenin yanlış cevrildigini muhsenat kelimesinin anlamının korunaklı kadınlar oldugunu ileri sürmüşler.

Nisa süresini 24. ayetini mumtehine süresinin 10 ayetine baglıyıp muhsenat kadınların göcmen oldugunu belirtmişler.

Tabi bu bana pek mantıklı gelmedi herşeyden önce nisa.24 göcmen kadınlar ile ilgili olsaydı muhaciratın (Göç eden) kelimesi

aynı sürede gecmesi gerekirdi.

Şimdi benim soru şu muhsenat kadınlar kimdir ? ve onlarla evlenmek helalmidir?

Nisa 24

Vel muhsanâtu minen nisâi illâ mâ meleket eymânukum, kitâbellâhi aleykum, ve uhille lekum mâ verâe zâlikum en tebtegû bi emvâlikum muhsinîne gayre musâfihîn(musâfihîne), fe mestemta’tum bihî minhunne fe âtûhunne ucûrehunne ferîdah(ferîdaten) ve lâ cunâha aleykum fîmâ terâdaytum bihî min ba’dil ferîdah(ferîdati) innallâhe kâne alîmen hakîmâ(hakîmen).

Evli kadınlarla evlenmeniz de haram kılındı. Maliki bulunduğunuz cariyeler müstesna, bunlar, Allah'ın üzerinize farz kıldığı hükümlerdir. Bunlardan başkasını, zinadan kaçınıp, iffetli olarak, mallarınızla istemeniz size helal kılındı. Onlardan faydalandığınıza mukabil, kararlaştırılmış olan mehirlerini verin; kararlaştırılandan başka, karşılıklı hoşnud olduğunuz hususda size bir sorumluluk yoktur. Allah Bilen'dir, Hakim'dir.

Maide 5

El yevme uhılle lekumut tayyibât(tayyibâtu) ve taâmullezîne ûtûl kitâbe hıllun lekum ve taâmukum hıllun lehum vel muhsanâtu minel mu’minâti vel muhsanâtu min ellezîne utûl kitâbe min kablikum izâ âteytumûhunne ucûrehunne muhsınîne gayra musâfihîne ve lâ muttehızî ehdân(ehdânin) ve men yekfur bil îmâni fe kad habita ameluhu ve huve fîl âhıreti minel hâsirîn(hâsirîne).

1. el yevme : bugün

2. uhılle : helal kılındı

3. lekum(u) : sizin için, size

4. et tayyibâtu : güzel ve helâl olanlar

5. ve taâmu : ve yemek

6. ellezîne : o kimseler, onlar

7. utû el kitâbe : kitab verildiler

8. hıllun lekum : sizin için, size helal

9. ve taâmu-kum : ve sizin yemeğiniz

10. hıllun lehum : onlara helâl

11. ve el muhsanâtu : ve iffetli - namuslu kadınlar

12. min el mu'minâti : mü'min kadınlardan

13. ve el muhsanâtu : ve iffetli , namuslu kadınlar

14. min ellezîne : o kimselerden, onlardan

15. ûtû el kitâbe : kitab verildiler

16. min kabli-kum : sizden önce

17. izâ âteytumû-hunne : onlara verdiğiniz zaman

18. ucûre-hunne : onların mehirlerini

19. muhsınîne : muhsinler, iffetli olanlar

20. gayra musâfihîne : zinâ yapmaksızın

21. ve lâ muttehızî : ve edinmeyenler

22. ehdânin : gizli dostlar

23. ve men yekfur : ve kim inkar eder

24. bi el îmâni : imanı

25. fe kad habita : artık boşa gitmiştir

26. amelu-hu : onun ameli

27. ve huve : ve o

28. fî el âhıreti : ahirette

29. min el hâsirîne : hüsranda olanlardan, hüsrana uğrayanlardan

Bu gün size temiz ve hoş şeyler helâl kılındı. Kendilerine kitap verilenlerin yiyecekleri size helâl, sizin yiyecekleriniz de onlara helâldir. Mü’min kadınlardan iffetli olanlarla, daha önce kendilerine kitap verilenlerden olan iffetli kadınlar da, mehirlerini vermeniz kaydıyla; evlenmek, zina etmemek ve gizli dost tutmamak üzere size helâldir. Her kim de inanılması gerekenleri inkâr ederse, bütün işlediği boşa gider. Ahirette de o, ziyana uğrayanlardandır.

11. ve el muhsanâtu : ve iffetli - namuslu kadınlar (evli kadınlar)

Link to post
Sitelerde Paylaş

konu ille ilgili bir link

http://www.hasanakcay.net/?p=545

Younes Belenghabes nikli sahşın yaptıgı yorum ilginc

Yeminlerinizin sahip olduğu kimseler” sadece kadınlarmıdır?

Muhsanat “iffetli” veya “korunma altında” olan kadınlar ise peki musinin “iffetli” veya “korunma altında” olan erkeklermidir?

Nisâ 25’te Muhsanat tın manası bu kez de iffetli BAĞIMSIZ oluyor. BAĞIMSIZ kelimesi bu ayette hiç geçmemesine rağmen siz kendiniz neden eklediniz?

Maide 5’te Allah muminlerin ve ehli kıtabın muhsanatlarını helal kılarken neden Nisâ 24’te haram kılıyor. Muhsanatlarla evlenmeleri maide 5’te helal olan kimselerin niteliği nadir? Muhsanatlarla evlenmeleri Nisâ 24’te haram olan kimselerin niteliği nedir?

Nisâ 25’te geçen (وَمَن لَّمْ يَسْتَطِعْ مِنكُمْ طَوْلاً) wa lam yastatığ minkum tawlan ifadesinin anlamı nedir? “Gücü olmayan” ifadesi neden “mali gücü olmayan” şeklinde yorumlanıyor da “fiziksel veya bedeni gücü olmayan” şeklinde yorumlanmıyor?

Link to post
Sitelerde Paylaş
http://www.network54.com/Forum/251643/thre...RPIDA+son+verdi.

Bu da Hasan Akçay ile yapılan bir tartışmanın linki faydalı olabilir.

Dün akşam teketek programında cariyelik konusu tartışıldı seriatcı yazar alirıza demircan nisa 24 süreyi göstererek

Efendim kuran evli cariye ile evlenmeye izin vermez dedi murat bardakcının biraz sıkıştırması üzerine

izin verirde kocası uzakta olacakta kendi istemiyecekte falanda filanda cart curt etmeye başladı.

Bunun üzerine fatih altaylı efendim bu düpedüz ahlaksızlıktır dedi.

Murat bardakcıda ateistmidir nedir gecen hafta da yaşar nüriyi gagalamıştı :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş

Nisa24. (Savaş esiri olarak) sahip olduklarınız hariç, evli kadınlar (da size) haram kılındı. (Bunlar) üzerinize Allah’ın emri olarak yazılmıştır. Bunların dışında kalanlar ise, iffetli yaşamak ve zina etmemek şartıyla mallarınızla (mehirlerini verip) istemeniz size helal kılındı. Onlardan (nikahlanıp) faydalanmanıza karşılık sabit bir hak olarak kendilerine mehirlerini verin. Mehir belirlendikten sonra, onunla ilgili olarak uzlaştığınız şeyler konusunda size günah yoktur. Şüphesiz ki Allah (her şeyi) hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

Nisa 25. Sizden kimin, hür mü’min kadınlarla evlenmeye gücü yetmezse sahip olduğunuz mü’min genç kızlarınızdan (cariyelerinizden) alsın. Allah sizin imanınızı daha iyi bilir. Hepiniz birbirinizdensiniz. Öyle ise iffetli yaşamaları, zina etmemeleri ve gizli dost tutmamaları halinde sahiplerinin izniyle onlarla evlenin, mehirlerini de güzelce verin. Evlendikten sonra bir fuhuş yaparlarsa, onlara hür kadınların cezasının yarısı uygulanır. Bu (cariye ile evlenme izni), içinizden günaha düşmekten korkanlar içindir. Sabretmeniz ise sizin için daha hayırlıdır. Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.

Cikan sonuclar

1.Savaslardan kadinlari esir alip iliskiye girebilirsiniz evli olsalar bile bu size helaldir.

2.Kadinlardan faydalanmaniza karsilik mehir verin,iliski bedellerini odeyin.

3.Mumin kadinla evlenemeyen erkek cariye ile evlensin.

4.Cariyenin bir sahibi vardir

5.cariyenin Sahibinin izni olmadan evlenemezsiniz.

6.Cariyelerin gizli dost tutmak ve zina etmek gibi huylarina dikkat etmek gerekir.

7.Evlendikten sonra fuhus yapabilirler

8.Onlarin cezasi HUR kadinlarin yarisi kadardir

9.Demek ki Cariyeler HUR kadin sinifina girmez

10.O halde Cariyeler Koledir ve sahipleri vardir

11.Zaten cariye ile evlenilmez

12.Sabredemeyenler evlensin

13.sabredip adam gibi bir kadinla evlenmek daha uygundur

14.Cariye ile evlensen de mehirini vericeksin

Link to post
Sitelerde Paylaş

Cikan sonuclar

1.Savaslardan kadinlari esir alip iliskiye girebilirsiniz evli olsalar bile bu size helaldir.

Deha senin cıkardın sonuclar dogru fakat bunu 60/10 ile kıvırıyorlar .

yani bu kadınlar muhacir (sıgınmacı) olacak ve inanmış olup olmadıkları imtahan edilecek eger mümin iseler kocalarına geri gönderilmeyip mehirleri ödenecek kendilerinden kafirlere kacan kadın olursa onlarında mehirleri geri istenecek.

Mumtehine.10

Ey iman edenler! Mü’min kadınlar muhacir olarak size geldiklerinde, onları imtihan edin. Allah, onların imanlarını daha iyi bilir. Eğer siz onların inanmış kadınlar olduklarını anlarsanız, onları kâfirlere geri göndermeyin. Çünkü müslüman hanımlar kâfirlere helâl değillerdir. Kâfirler de müslüman hanımlara helâl olmazlar. Mehir olarak harcadıklarını onlara (kocalarına geri) verin. Mehirlerini verdiğiniz takdirde, bu kadınlarla evlenmenizde size bir günah yoktur. Müşrik karılarınızın nikâhlarına tutunmayın. (Zira bu nikâhlar ortadan kalkmıştır.) Onlara harcadığınız mehri, (evlendikleri kâfir kocalarından) isteyin. Kâfirler de (İslâm’ı kabul eden ve sizinle evlenen eski hanımlarına) harcamış oldukları mehri (sizden) istesinler. Bu, Allah’ın hükmüdür. O, aranızda hüküm veriyor. Allah, hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

Bu arada müminlerinde nasıl para göz olduklarını fark etinizmi? karı kacmış gitmiş onlar mehir ile ugraşıyorlar :P

http://www.hasanakcay.net/?p=545

Link to post
Sitelerde Paylaş
müslüman olmadığı kesin. :)

şartlar elverdiği müddetçe islama gene o şartların çerçevesinde giydiriyor kendisi.

Bu söyledigini katılıyorum dün akşam murat bardakcı fena halde ıkındı sıkıldı alirıza islamda cariye alıp satmak yoktur dedikce murat bardakcı sanki biryerden belgeleri cıkartıp ali rızanın güneş görmemiş bir yerine sokacak gibiydi

sanırım halkın tepkisinden korktugu icin bir şey diyemedi..

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 3 weeks later...

Nisa 24 de birşey daha keşfettim ayette haram kelimesi gecmiyor aksine helal diyor

vel muhsenatu= evli, ifetli ,hür,kocalı

minen nisai = kadınlardan

illa = ancan,haric,başka

ma= sey, şunlar

meleket eymanukum= cariye,yeminli,antlaşmalı

kitabellahi aleyküm= alahın kitabında size yazdıkları

uhille lekum = helal kılındı

Eger bu yazdıklarım dogru ise ki emin degilim ayetin şöyle olması gerekir

kocalı kadınlar haric cariyeler size helal kılındı bunlar allahın size kitabında yazdıklarıdır

yani muhsenat kelimesi sadece cariyeler icin kulanılıyor buda bir sonraki ayette evli cariyeler ile evlenme yolunu acıyor

ama mealciler her nedense ayete bütün evli kadınlar size haram edildi diye başlıyor

sanki millet bu ayet olmasaydı birbirinin karısını nikahlıyacaktı :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 5 months later...

Dinsiz forumun ne kadar çok müfessiri varmış?

müfessir olmak için deha derecesinde zeki olmak 9-10 yaşlarında Kuranı

hıfzederek çalışmalara başlamak çok sağlam bir hadis ve fıkıh bilgisi de gerekmiyormuş

anlaşılan dinsiz ark. çözmüş meseleyi

---

Tefsirde cımbızlama ayet mealciliği

ayetin surede geçtiği yer ve bütünlük

ayetin nüzul nedeni de sizin için önemsiz anlaşılan

en iyisi

kendiniz çalın ve oynayın

Link to post
Sitelerde Paylaş
Dinsiz forumun ne kadar çok müfessiri varmış?

müfessir olmak için deha derecesinde zeki olmak 9-10 yaşlarında Kuranı

hıfzederek çalışmalara başlamak çok sağlam bir hadis ve fıkıh bilgisi de gerekmiyormuş

anlaşılan dinsiz ark. çözmüş meseleyi

---

Tefsirde cımbızlama ayet mealciliği

ayetin surede geçtiği yer ve bütünlük

ayetin nüzul nedeni de sizin için önemsiz anlaşılan

en iyisi

kendiniz çalın ve oynayın

Arapça tekerleme ezberlemekle olmuyor bu işler.Hadi diyelim bir ateist kafanızı karıştırdı,ulan ne yazıyor hakkaten şu ayetlerde bide ben bakayım demişsinizdir.Bide türkçesini okumuşsunuzdur.Sorgulama varmı? O kadarıda olmaz ne sorgulaması yav,haddimize mi düşmüş haşa kuran sorgulanırmı hiç....cıhcıhcıh

Link to post
Sitelerde Paylaş
ayetin surede geçtiği yer ve bütünlük

ayetin nüzul nedeni de sizin için önemsiz anlaşılan

en iyisi

kendiniz çalın ve oynayın[/b]

Hemen bir hadis verelim arkadaşa

4168 - Ebu Sa'id radiyallahu anh anlatiyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselamHuneyn seferi sirasinda Evtas'a bir ordu gonderdi. Ordu dusmanla karsilasti ve carpistilar. Musluman askerler onlara galebe caldi, bir miktar kadini da esir etti. Resulullah aleyhissalatu vesselam 'in Ashabindan bir kisimlari, ele gecirilen cariyelere temasi, musrik kocalari sebebiyle sanki gunah addettiler. Bunun uzerine aziz ve celil olan Allah su ayeti inzal buyurdu. (Mealen): "Evli kadinlarla evlenmeniz de haram kilindi. Maliki bulundugunuz cariyeler mustesna..." (Nisa 24). Yani "bunlar (esir aldiklariniz) iddetlerini doldurunca size helaldir."

Muslim, Rada' 33, (1456); Tirmizi, Nikah 36, (1132); Ebu Davud, Nikah 45, (2155, 2157) Nesai, Nikah 59, (6, 110).

Al sana nisa24 deki muhsenat kelimesinin nüzul sebebi

Hadi şimdi nisa25 deki muhsenatın nüzül sebebinide (yani kıvırmasını ) senden alalım

Dikkat et bu forumda senin o nurcu beynini tokat manyagı yaparlar

Link to post
Sitelerde Paylaş
bu hariç diğerlerinde zaten ulema ittifak halindedir.

bu yeni türeyen reformcu şarlatanlardan önce

bunlar tartışma konusu dahi değillerdi müslümanlar arasında.

Bir önceki iletinin 7. maddesini alarak (7.Evlendikten sonra fuhus yapabilirler) "bu hariç diğerlerinde zaten ulema ittifak halindedir." demişsin murteddd. Peki sen de aynı fikirde misin. Bak mesela Kur'an ne diyor:

"NUR /33- Evlenme imkanını bulamayanlar ise, Allah, lütfu ile kendilerini varlıklı kılıncaya kadar iffetlerini korusunlar. Ellerinizin altında bulunanlardan mükatebe yapmak isteyenlerle, eğer kendilerinde bir iyilik görüyorsanız, hemen mükatebe yapın. Allah'ın size vermiş olduğu malından siz de onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde edeceksiniz diye, namuslu kalmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları zor altında bırakırsa, bilinmelidir ki, zorlanmalarından sonra Allah çok bağışlayıcı ve merhametlidir."

Burada koyulaştırıp, bilhassa kırmızıladığım kısma dikkat edildiğinde, Muhammet ve döneminin bir başka iğrençliğine daha tanık olabiliriz: "Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde edeceksiniz diye, namuslu kalmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın."

Bu demektir ki cariyelere bal gibi de fuhuş yaptırılabilirdi. Muhammet bu ayetle, fuhuş yapmak istemeyen, namuslu kalmak isteyen cariyeleri kayırıyor, onlara zorla fuhuş yaptırılmamasını öğüt ediyor. Emrediyor diyemiyoruz, çünkü sonra gelen "Kim onları zor altında bırakırsa, bilinmelidir ki, zorlanmalarından sonra Allah çok bağışlayıcı ve merhametlidir." şeklindeki cümle, namuslu kalmak isteyen cariyeleri fuhuşa zorlayanlara bir ceza veya korku vermiyor, zorlanan cariyelerin bu durumlarından dolayı Allah tarafından bağışlanacaklarını vaadediyor.

Yani bu ayet ışığında şunu diyebiliriz:

1- Müslümanlar, cariyelerine fuhuş yaptırıp, onların üzerinden bu yolla para kazanabilirlerdi.

2- Muhammet, fuhuş yapmak istemeyen cariyelerin diğerlerinden ayrılmasını ve onların fuhuşa zorlanmamalarını öğüt ediyordu.

3- Bu öğüde rağmen fuhuşa zorlanan cariyelere bu durumlarından dolayı Allah katında bir ceza olmadığı bildiriliyordu.

4- Bu öğüde rağmen namuslu kalmak isteyen cariyeleri fuhuşa zorlayanlara bir cezai yaptırım da sözkonusu değildi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

KENDİNİ MÜFESSİR SANAN DİNSİZ ÇAKIR

Kafana göre kuran ayetlerinden hiç kasdedilmeyen abuk subuk manaları çıkramaya devam et bakalım

bana göre de

"NUR /33- Evlenme imkanını bulamayanlar ise, Allah, lütfu ile kendilerini varlıklı kılıncaya kadar iffetlerini korusunlar. Ellerinizin altında bulunanlardan mükatebe yapmak isteyenlerle, eğer kendilerinde bir iyilik görüyorsanız, hemen mükatebe yapın. Allah'ın size vermiş olduğu malından siz de onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde edeceksiniz diye, namuslu kalmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları zor altında bırakırsa, bilinmelidir ki, zorlanmalarından sonra Allah çok bağışlayıcı ve merhametlidir."

burada kastedilen fuhuşla senin iddia ettiğin fuhuş aynı değil bu bir

mukatebe nedir ? hiç değinmeden cerbezeye devam etmişsin bu da 2

mukatebe nedir?

Mükâtebe Kur'an-ı Kerîm'le sabittir. Bu konuda Cenabı Hak:

"Ellerinizin altında bulunan (köle ve cariyeler)den mükâtebe akdi yapmak isteyenlerle, eğer kendilerinde bir iyilik (hayır) görürseniz, mükâtebe akdi yapın ve Allah'ın size verdiği malından onlara da (yardım olarak) verin" (en-Nûr, 24/33).

Rasûlüllah (s.a.s)'de hadisinde:

"Üç kişi vardır ki Allah Teâlâ bunların hepsine yardım vadetmiştir: Allah yolunda savaşan gazi, (azadı için gereken) parayı ödemek isteyen mükâteb köle ve nefsini haramdan korumak için evlenen adam" (İbni Mâce, Itk, 3) buyurmuştur.

http://www.sorularlaislamiyet.com/subpage....le&aid=1547

------------

DEMEK NE ORTADA FUHUŞ NE BAŞKA BİR ÇİRKİNLİK YOK

ÇİRKİNLİK İNSANLARIN BATNINDAKİ ÇİRKİNLİĞİ DIŞA YANSITMALARI

KENDİ AHLAKSIZLIKLARINI TEŞMİL ETMELERİDİR.

EVET mavi renkli camlı gözlükle etrafa baksan her şeyi mavi görürsün

bozuk numartalı gözlükle de herşeyi eğri büğrü görürsün

SEn dinsiz nazarınla kim oluyorsun da Kurandan hüküm çıkarmaya cüret ediyorsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Türkçe tercümede sorun olduğu zaman yabancı dillerdeki tercümelere bakıyorum.

33. Let those who find not the wherewithal for marriage keep themselves chaste, until Allah gives them means out of His grace. And if any of your slaves ask for a deed in writing (for emancipation), give them such a deed if ye know any good in them: yea, give them something yourselves out of the means which Allah has given to you. But force not your maids to prostitution when they desire chastity, in order that ye may make a gain in the goods of this life. But if anyone compels them, yet, after such compulsion, is Allah, Oft-Forgiving, Most Merciful (to them),

QURAN ( ENGLISH ) ( BY A. YUSUF ALİ )

But force not your maids to prostitution "Ama sahip olduğunuz kızları orospuluğa zorlamayın" manasına geliyor bu ingilizce laf. Muhtemelen gayet müslüman biri tarafından çevrilmiş olmalı...

Bu laf başka türlü nasıl anlanabilir bilemiyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

KENDİNİ MÜFESSİR SANAN DANSÖZ BAĞA

Sen de kafana göre ayetleri yorumlayıp, çirkeflerinizi kapatmak için kılıktan kılığa giriyorsun, bel ve boyun fıtığından kütdedenek gideceksin.

İlgili ayetin vurguladığım kısmının mükatebe ile ne alakası var.

"Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde edeceksiniz diye, namuslu kalmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın."

Sen burada "Fuhş" kelimesini, mükatebe karşılığı alınacak bedelin aşırı yüksek olması olarak değerlendiriyorsun aklın sıra, oradan kıvırmaya çalışıyorsun.

Peki;

A- Mükatebe yapılmayan cariyeler namussuzluk mu yapmış oluyorlardı? Mükatebe bedelini cariyenin ödeyemeyeceği boyutta tutarak onun namusunu koruması nasıl engellenmiş oluyordu o halde? Buradan herşeyden önce çıkan sonuç şudur: Cariye müessesesi, cariyenin namusunu, yani ırzını, edebini, arını her halükarda lekeliyordu.

B- Müslümanlar zaten "Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde etmek için" savaşmıyorlar mıydı? Bu savaşlardan ganimet olarak elde edilen cariyeler de, "dünya hayatının geçici menfaatleri"nden değiller miydi zaten? Durum böyleyken, fuhşa zorlanmaması gereken şu namuslu kalmak isteyen cariyeler kim oluyor?

C- Nisa/24, Mü'minun/6 ayetlerinden de anlaşılacağı üzere, cariye evli bile olsa efendisi onu nikahına alabilir veya bir başkasıyla nikahlayabilir veya nikahlamadan onunla yatabilir (Örnek: Muhammet'in hayatı) veya Nur/33 ayetinden de anlaşılacağı üzere onu "Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde etmek için" yani para karşılığı fuhşa da zorlayabilir.

D- Yine Nisa/25'ten de anlaşılacağı üzere, cariyelerin zinaları bile hür müslüman kadınlarınki gibi değerlendirilmiyor. Yani bir cariyenin efendisinin bilgisi dışında bir erkekle birlikte olması, efendisine maddi zarar vermektedir, namusuna halel getirmiş olsaydı eğer, hür kadınlardan çok daha ağır bir cezaya çarptırılırdı. Oysa onun cezasının yarı yarıya düşürülmesi, namusunun lekelenmesi değil, efendisinin isteği dışında bir iş yapmasının bedelidir. Kuran'ın bütünü okunduğunda kadının mümin erkek karşısındaki konumu ve anlamı bellidir, cariyenin konumu ve anlamı da bu ayetlerde net bir şekilde görülmektedir.

E- Yine Nur/33 ayetinin son kısmındaki "(Fuhşa zorlanan cariyelerin) zorlanmalarından sonra Allah çok bağışlayıcı ve merhametlidir" sözünün anlamı nedir? Senin dediğin anlamda "Mükatebe bedelini ödeyemeyecek kadar zorlanan" bir cariyenin suçu günahı nedir ki, Allah bu cariyeye bu durumundan dolayı bağışlayıcı ve merhametli oluyor? Mükatebe bedelini ödeyemeyecek kadar fakir olduğu için mi, yoksa namusunu korumak istediği halde efendisinin isteği doğrultusunda fuhuş yapmak zorunda kaldığı için mi Allah merhamet gösterip onu bağışlayacak?

Sonuç olarak aynen şunları diyebiliriz:

1- Müslümanlar, cariyelerine fuhuş yaptırıp, onların üzerinden bu yolla para kazanabilirlerdi.

2- Muhammet, fuhuş yapmak istemeyen cariyelerin diğerlerinden ayrılmasını ve onların fuhuşa zorlanmamalarını öğüt ediyordu.

3- Bu öğüde rağmen fuhuşa zorlanan cariyelere bu durumlarından dolayı Allah katında bir ceza olmadığı bildiriliyordu.

4- Bu öğüde rağmen namuslu kalmak isteyen cariyeleri fuhuşa zorlayanlara bir cezai yaptırım da sözkonusu değildi.

Link to post
Sitelerde Paylaş
KENDİNİ MÜFESSİR SANAN DİNSİZ ÇAKIR

Kafana göre kuran ayetlerinden hiç kasdedilmeyen abuk subuk manaları çıkramaya devam et bakalım

bana göre de

"NUR /33- Evlenme imkanını bulamayanlar ise, Allah, lütfu ile kendilerini varlıklı kılıncaya kadar iffetlerini korusunlar. Ellerinizin altında bulunanlardan mükatebe yapmak isteyenlerle, eğer kendilerinde bir iyilik görüyorsanız, hemen mükatebe yapın. Allah'ın size vermiş olduğu malından siz de onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde edeceksiniz diye, namuslu kalmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları zor altında bırakırsa, bilinmelidir ki, zorlanmalarından sonra Allah çok bağışlayıcı ve merhametlidir."

burada kastedilen fuhuşla senin iddia ettiğin fuhuş aynı değil bu bir

mukatebe nedir ? hiç değinmeden cerbezeye devam etmişsin bu da 2

mukatebe nedir?

Mükâtebe Kur'an-ı Kerîm'le sabittir. Bu konuda Cenabı Hak:

"Ellerinizin altında bulunan (köle ve cariyeler)den mükâtebe akdi yapmak isteyenlerle, eğer kendilerinde bir iyilik (hayır) görürseniz, mükâtebe akdi yapın ve Allah'ın size verdiği malından onlara da (yardım olarak) verin" (en-Nûr, 24/33).

Rasûlüllah (s.a.s)'de hadisinde:

"Üç kişi vardır ki Allah Teâlâ bunların hepsine yardım vadetmiştir: Allah yolunda savaşan gazi, (azadı için gereken) parayı ödemek isteyen mükâteb köle ve nefsini haramdan korumak için evlenen adam" (İbni Mâce, Itk, 3) buyurmuştur.

http://www.sorularlaislamiyet.com/subpage....le&aid=1547

------------

DEMEK NE ORTADA FUHUŞ NE BAŞKA BİR ÇİRKİNLİK YOK

ÇİRKİNLİK İNSANLARIN BATNINDAKİ ÇİRKİNLİĞİ DIŞA YANSITMALARI

KENDİ AHLAKSIZLIKLARINI TEŞMİL ETMELERİDİR.

EVET mavi renkli camlı gözlükle etrafa baksan her şeyi mavi görürsün

bozuk numartalı gözlükle de herşeyi eğri büğrü görürsün

SEn dinsiz nazarınla kim oluyorsun da Kurandan hüküm çıkarmaya cüret ediyorsun?

Sayın Ahmetbaha mukatebe genel manası ile yazılı antlaşma yapmak demektir, ya da resmi karşılığı olan izin ve ya yükümlülük bağlamaktır.

ayete gelince cariye olarak çevrilen fetayat genç kızlar demektir. el biga ise fuhuş deil isyan etmek etmektir.

bir de "ma meleket eyman" cariye olarak çevrilmiş ki aslında ellerininizin altında olan demektir. Kuranda bu "ma meleket eyman"' ı bi arayın bakalım.

bir de kitab ve kütibe köleyi azat etmek için çevrilmiş ki aslında köleyi azat etmek tahrir dir.özetle "ma meleket eyman" bakımı üstlenilen kız erkek çocuk ya da evlatlık demektir.mukatebe ise onların evlenmelerine izin vermektir. yani evlatlıklarınız evlenmek istiyorsa ve sizde hayırlı görüyorsanız onları evlendirin demektedir. Neyse ramazanda bu siteye girmeyecektim, saygılar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...