Jump to content

İslam'da Kadın Savaş Esirleri


Recommended Posts

anibala kızmayın yahu. :)

seversiniz sevmezsiniz ama adam doğru söylüyor.

üstelik müta nikahına gelince şianın eli sünnilere göre çok daha sağlam.

yalnız kuran diyen birinin kabul edemyeceği şekilde hadisle ayeti nesh edip

muta nikahının yasak olduğunu iddia edenler sünniler.

bunların hepsi hadis kitaplarında, siyerlerde bolca bulunuyor.

ayetler de ortada.

bu durumda neden biz islama haksızlık etmiş oluyoruz anlamadım.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 165
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Yücemanitu,

Konu başlığı olan yazında kocalı kadınlarla evlemek haram ayetini vermişsin ya.

Kuran'da bazı nikahların geçersiz olduğunu söyleyen ayette var.Bazı kocası kafir olan mümin sığınmış kadınlarlada evlenilebiliyor.Mümin olan kadınların kafirlerle evlilikleri geçersizdir demiş.

Bunu kuran diyor mümtehine süresinde.

tarihinde euclid tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sn Andromeda, Anibal, John,Murteddd, Oguz,Yucemanitu,Profesyonel kul, Mohammed, Pinokio

Yazmış olduğunuz Nisa 24

"(Harp esiri olarak) sahip olduğunuz cariyeler müstesna, evli kadınlar da size haram kılındı. Allah'ın size emri budur. Bunlardan başkasını, namuslu olmak ve zina etmemek üzere mallarınızla (mehirlerini vererek) istemeniz size helâl kılındı. Onlardan faydalanmanıza karşılık kararlaştırılmış olan mehirlerini verin. Mehir kesiminden sonra (bir miktar indirim için) karşılıklı anlaşmanızda size günah yoktur. Şüphesiz Allah ilim ve hikmet sahibidir"

Burada cümlenin içerisinden bir kaç kelime alıp onun üzerine yorum yapmak sanırım alıntı yaptığınız kitabı değil sizi alçaltıyor şöyleki;

Burada anlatılmak istenilen her kim ve ne olursa olsun evli kadınlarla evlenmek haramdır. Fakat herhangi bir savaştan size ganimet olarak verilen sizin yanınızda hayatına karşılık çalışan hanımlarla (namuslu olması ve zina etmemesi şartı ile) karşılıklı kararlaştırılarak belirlenen mehir ile evlenmek haram değildir (müstesnadır).

Ayrıca, savaşta esir olarak alınmış bir kişiye, kalkıpta özürdileriz bayan, siz bizimle savaştınız sizi yakaladık buraya kendi yurdumuza getirdik, ama kocanızı davet etmeyi unutmuşuz bir dahaki savaşta onuda alır geliriz sen 5-10 yıl bekleyiver ozaman kocana kavuşursun demek gerekiyor galiba. Tabii haklısınız o dönemde bu işler öyle yapılıyordu ama müslümanlar biraz geri zekalı onları alıp evlerine getirmişler, yeme içme yatma ihtiyaçlarını karşılamışlar buna karşılık temizlik,yemek yapma vb işleri yürütmüşler. Oysa şimdiki gelişmiş toplumlarda olduğu gibi bir hapishane yapıp onlara istedikleri muameleyi yapmayı akıl edememişler.

Ayrıca, o dönemdeki müslümanlar, şimdiki gelişmiş toplumlardaki gibi kadınları sokaklarda, genelevlerde, otellerde, villalarda satmayı da akıl edememişler hatta çok gelişmiş toplumlardaki gibi evlilik nedir kardeşim bugün onunla yarın öbürüyle canı kiminle isterse onunla yatmayı da akıl edememiş........hepiniz haklısınız o dönemdeki müslümanlar şu anki çok gelişmiş toplumlardaki kadar kolay bir şekilde hanımları pazarlayamamış.............

****************************************************************************

Burada sizlerin en büyük yanılgısı önyargılı olmanız. Şu anda herhangi bir savaşta esir alınan kadınlara ne yapılıyor (modern diye belirttiğimiz ülkelerde, mesela israil filistinli bayanları ne yapıyor, amerika gelip talan ettiği ırakta bayanlara ne yapıyor veya diğer ülkelerde önce bunu bir düşünün) ve İslamiyette ne yapılmış, hepiniz tecavüzden bahsediyorsunuz ama ayetin tamamına bakıldığında karşılıklı rızadan anlaşmaktan bahsediyor denildiği gibi zorla yapılacak herhangi bir ilişki söz konusu değil, ayrıca sizin gibi aklı ile uçkuru arasında fiziki mesafe olmasına rağmen beyni ile uçkuru arasında fazla fark olmayan insanlar ancak bu ayetleri sizlerin anladığı gibi anlayabilir.

Bu konu da zannımca bu ayeti yazıp, arkadaşlar bakın kuranı kerim de böyle bir ayet gordum fakat bu ayetle ilgili bir müslümanların konuya açıklık getirmesini istiyorum, denilse ve eğer var ise konu ile alakadar bir müslüman o da cevap verse ve karşılıklı yazışmalar bu doğrultuda sürse sanki herkes için daha faydalı olur.

Ayrıca savaşta elde edilen esirlere hiçbir zaman hiçbir ülkede islamiyette olduğu gibi değer verilmemiştir. İslamiyeti araştırırken fazla önyargılı olmak sizlerin gözünü kör ediyor sanırım.

Yani karanlıkta çöp kutusunu köpeğe benzetiyorsunuz,

SAYGILARIMLA

Link to post
Sitelerde Paylaş

kuranda tecavuz sucunun belirtilmemis olmasi cok yerinde bir tavirdir. cunku tecavuzun pekcok cesidi vardir. erkegi tahrik eden birine tecevuz etmekle evinde uslu uslu oturan birine tecavuz etmek arasinda daglar kadar fark var. tecavuz sucu, icerisnde fiziki siddet gibi baska nitelikleri de barindirdigi icin kuranin genelinden ve hayatin pratiginden cikarilmaidir cezasi.

tarihinde suevari tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
kuranda tecavuz sucunun belirtilmemis olmasi cok yerinde bir tavirdir. cunku tecavuzun pekcok cesidi vardir. erkegi tahrik eden birine tecevuz etmekle evinde uslu uslu oturan birine tecavuz etmek arasinda daglar kadar fark var. tecavuz sucu, icerisnde fiziki siddet gibi baska nitelikleri de barindirdigi icin kuranin genelinden ve hayatin pratiginden cikarilmaidir cezasi.

ha, tamam işte gerçek müslüman geldi.

ramak kaldı, evde otursun kadınlar demeye. :)

Link to post
Sitelerde Paylaş
kuranda tecavuz sucunun belirtilmemis olmasi cok yerinde bir tavirdir. cunku tecavuzun pekcok cesidi vardir. erkegi tahrik eden birine tecevuz etmekle evinde uslu uslu oturan birine tecavuz etmek arasinda daglar kadar fark var. tecavuz sucu, icerisnde fiziki siddet gibi baska nitelikleri de barindirdigi icin kuranin genelinden ve hayatin pratiginden cikarilmaidir cezasi.

İçinde birkaç suçu barındırıyor zina,haksızlık,saldırmak,canına kast etmek gibi.

Tecavüz zaten saldırı demek genelde cinsel saldırılar için kullanılmış zamanla bu kelime.

Irza tecavüz,haneye tecavüz,kişiliğe tecavüz vs.Bu detaylara yapılan saldırı.

tarihinde euclid tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Sn Andromeda, Anibal, John,Murteddd, Oguz,Yucemanitu,Profesyonel kul, Mohammed, Pinokio

(...)

Ayrıca savaşta elde edilen esirlere hiçbir zaman hiçbir ülkede islamiyette olduğu gibi değer verilmemiştir. İslamiyeti araştırırken fazla önyargılı olmak sizlerin gözünü kör ediyor sanırım.

Yani karanlıkta çöp kutusunu köpeğe benzetiyorsunuz,

SAYGILARIMLA

bu da tipik bir neyin ne olduğunu kestiremeyen müslüman tepkisi.

biz tasvip mi ediyoruz asker kılığındaki amerikalı, israilli hayvanların yaptıklarını?

onlar da tecavüz ediyorlar maalesef.

ama savaş esiri kadınların cariyelik adı altında seks kölesi yapıldığı gerçeğini değiştirmez herhalde bu olumsuzluklar.

adamın kocasını öldür, sonra bir de utanmadan kadını becer, sonra da git sat onu köle pazarında.

bunu biz mi uyduruyoruz acaba?

sayın usexyourxmind,

açın bir iki tefsire bakın.

ayetin nasıl anlaşıldığını kolayca görebilirsiniz.

tarihinde murteddd tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

>>> Burada anlatılmak istenilen her kim ve ne olursa olsun evli kadınlarla evlenmek haramdır.

Sen otistik, bunak, kör filan mısın? Bu ayetin neresinde öyle diyor?

Bak bakalım ne diyor:

sahip olduğunuz cariyeler müstesna, evli kadınlar da size haram kılındı.

Yani, neymiş, cariye müstesna olmak üzere evli kadın size harmadır. Yani, cariye evli olsa bile size helaldir. vurun gönlünüzce mala diyor, açıkca, Bilmem anladın mı? Byuru bunun neresinde başka bir şey deniyor?

Allah'ın size emri budur. Bunlardan başkasını, namuslu olmak ve zina etmemek üzere mallarınızla (mehirlerini vererek) istemeniz size helâl kılındı. Onlardan faydalanmanıza karşılık kararlaştırılmış olan mehirlerini verin. Mehir kesiminden sonra (bir miktar indirim için) karşılıklı anlaşmanızda size günah yoktur. Şüphesiz Allah ilim ve hikmet sahibidir

>>> Fakat herhangi bir savaştan size ganimet olarak verilen sizin yanınızda hayatına karşılık çalışan hanımlarla (namuslu olması ve zina etmemesi şartı ile) karşılıklı kararlaştırılarak belirlenen mehir ile evlenmek haram değildir.

Burada da öyle bir şey dmiyor. Çünkü cümle bitti artık.. Ne diyor: "Bunlardan başkasını.." Kimlerden başkasını, cariyeler zaten helal. Evli olanlardan başkasını diyor açıkca işte.. "zina etmemek üzere" en demek? Zina etmeden filan değil, gidip zina edeceğinize, gidin mallarınızla onları isteyin diyor işte açıkca. Yani paranızla satın alın dememnin bir başka türlüsü.. Yani ne diyor aslında: gidip onlarla muta nikahı yapmanız helaldir diyor..

>>> hepiniz tecavüzden bahsediyorsunuz ama ayetin tamamına bakıldığında karşılıklı rızadan anlaşmaktan bahsediyor denildiği

Karşılıklı rızadan, anlaşmadan filan bahsetmiyor burada.. Malınla gidip hadi bir kerecik diye istemekten bahsediyor. İşte o yüzden de şia bu ayetin mutanın delili olduğunu söylüyor. Sen ise, ayetin bir yerini alıp öbür yerien vs. ekleyip ederek kendince acayip bir anlam çıkarıyorsun.. Ve bunun böyle olduğunu sünnilerde kabul ediyor, ama onlar, peygamber sünnetle bunu haram kıldı sonra diyor..

Atladığın ne? Ayetin başında "nikahlamanız haram kılındı" demiyor.. Haram kılındı diyor.. Ne haram kılındı? Cariye biel olsalar, evli kadınlar.. İşte ayetin asıl anlmı bu. Peki nedir bu, ne iştir? Ne olacak, evli olup cariye olmuş kadınla, belli bir iddet müddeti ilişkiye girilmez. Bu bazılarına göre normal kadın gibi, bazılarına göre bir ay halidir.. Bu detaydır..

Bizim için, bu ayetin mahiyeti, içinde nikahlanmak vs. teriminin geçmemesidir.. Eee, nerden geliyor, geçiyor bu böyle.. Bunu 23 ve 25. ayetlerden çıkarırsınız. Muhammed evlenilmesi haram olanları sayar bu ayetlerde.. Bunların içinde, yoktur cariye ile nikahlanılmadan yatılmaz vs...

Link to post
Sitelerde Paylaş
yücemanitu... eğer erkek bir kadınla ilişkiye girip bir aile kurmazsa nasıl olurda yaşam devam edebilir..

islamın çok eşliliğine dil uzatanlar dünyadan metres usulünü kaldırabilmiştir...bilmem n dolabında piç bırakanlar diyelim babsız çocuk bırakanları orta yerden kaldırabilmişmidir..

hadi koruma kullandın diyelim peki bu korumalı seks kaldırabilmişmidir metres usulünü yani

zengin olan kuvvetli olan.. vede o kadar medeni bir insan olacak ki meyli kabiyesi olmıycak hangisini daha çok sevdiği

tereddütte kalınacak bu şartşara sahip bir erkeğe bu din ruhsat vermiş 4 kadına kadar almasına izin vermiş..

şehveti karıştıranlara ise bu din bir şey emretmemiştir... değil 4 tane bir tane almasına bile izin vermemeiştir..

zira şehvet ile kurulan evlilikler 6 aya gelmeden boşanma davası ile kapanıyor.. kızlar hayatın bütün yükünü omuzlamak zorunda kalıyor...

evlenemeyen kadınlar ne olucak... bunlar ortada mı kalacak.. ortada kalırsa bunlara ne olacak...

işte kuranı kerimde ki ayetler.. bütün dünyaya meydan okuyor...

diğer dinlerin kitplarından bir mahalle halkını idareedebilecek bir şey bile bulunmaz...

hıçbı kadın evlenmeyen başka kadınlarla kocasını sevgılısını paylaşmaya mecbur deıl.islam aıle kavramına önem vermez 4 tane kadınla evlılığe ızın verılen bır dinde aıle kavramı olamaz.ımkansız....

Link to post
Sitelerde Paylaş
kuranı kerimin sözleri arapça manası allahçadır

o doğrudan doğruya arapça olsaydı onu her arabın okuyup anlaması lazım gelirdi..

sonra kendi dillerinde yazılanı anlamıyor demek

haşa kuranı arabın kelamı olmuş demektir

Kuranı kerim Allahın kelamıdır.. Allahın okudun arağçasını okuyamadığın cümlelerde cümlei ilahidir.. bir ayeti kerimedir

sen kendi dilinde yazılan said nursin yazılarını okuyp anlayabiliyormusun

kendi dilinde yazılan muhyidini arabinin kitaplarını okuyp anlayabiliyormusun...

kendi dilinde yazılan ömer hayyamın sözlerinin ne manaya geldiğini anlaya biliyormusun...

ömer hayyamın sözleri manası ömercedir.. anladın mı

mevlanan sözlerinin manasıda mevlanacadır

hazreti Muhammedin sözleride arapça manası Muhammedcedir...

mesela yunus emre

çıktım erik dalına anda yedin üzümü... bu ne demek.. bana anlatsana hadi... kendi diinde işte kardeşim..

bunu hariçte duyan kimse bu sözü söyleyene deli der.. bunun manasını yunus bilir

yunusa sor bulabilirsen sor... nasıl bulucam.. o seni bulucak.... aşkını ihlasını gösterirsin...

haydiii nerde kaldı ki O muazzam bir kitabı kuranı kerimin her arabın anlayabilmesi

sana işte misaller erdin..

o koca kitap haşa bakkal defteri mi.. bakal defterinde bile o işe agah olmak şarttır..

bütün ilimler cami olan o koca kitabı sen basit bir şey mi zannettin

Allah söylerken sözleriii tamamlamadan söyliyor kesiyor bırakıyor çok manlar ifade etsin herkes hissesi neyse alsın diye

öyle senin mealden okudğun gibi cümleyi tam kurupta vermiyor ki

çıktım erik dalına andan yedim üzmü diyor kesiyor gibi...

yahut... felah bulursunuz diyor bırakıyor.. tayin etmiyor neyle felah bulacaklrını tayin etmiyor

felah bulursunuz dedi bıraktı..

haramdam ondandır diyor.. mealciler haram ayları sana yazıyor..

iyi ama haramdan ondandır dedi haram ayları söylemedi ki...

aynen öyle evet araplar anlamıyor bu kıtabı bız türkler çok ıyı anlıyoruz o yüzden parantez içine mantığımızın kabul edeceğı ılkellığı kapatacak eklemeler yapıyoruz...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Saçmaladın külüstür ferrari..

İslama göre cariyelerinle seks serbesttir. Evlenmen, nikah etmen gerekmez. ama dilersen, nikahta edebilirsin. Ama buna gerek yoktur. Hatta, cariyeni fahişe olarak satabilirsin, o buna razı olursa, sorun yoktur. Ama illa yapıcan diye zorlayamazsın..

Yooo..zorlarsın..Allah zorlanmalarından sonra onları affeder çünkü.

Link to post
Sitelerde Paylaş

4/24 Vel muhsanatü minen nisai illa ma meleket eymanüküm* kitabellahi aleyküm ve ühılle leküm ma verae zaliküm en tebteğu bi emvaliküm muhsıniyne ğayra müsafihıyn* femestemta'tüm bihı minhünne fe atuhünne ücurahünne ferıdah* ve la cünaha aleyküm fıma teradaytüm bihı mim ba'dil ferıdah* innellahe kane alımen hakıma

Bu ayetteki muhsanat ifadesi evli olarak çevrilmiştir,

5/5 Elyevme ühılle lekümüt tayyibat* ve taamüllezıne utül kitabe hıllül leküm ve taamüküm hıllül lehüm vel muhsanatü minel mü'minati vel muhsanatü minellezıne utül kitabe min kabliküm iza ateytümuhünne ücurahünne muhsınıne ğayra müsafihıyne ve la müttehızı ahdan* ve mey yekfür bil ımani fe kad habita amelühu ve hüve fil ahırati minel hasirın

Bu ayette iffetli olarak çevrilmiştir.

Birinde muhsanat kadınlarla evlenebiliyor birinde evlenemiyorsun gibi bir çelişki ortaya çıkıyor.

Öncelikle 4:24'teki muhsanat kadın evli kadın değildir.Böyle yorumlanmış olabilir.

Hemen bir sonraki ayette

4/25 Ve mel lem yestetı' minküm tavlen ey yenkihal muhsanatil mü'minati fe mim ma meleket eymaüküm min feteyatikümül mü'minat* vellahü a'lemü bi ımaniküm* ba'duküm mim ba'd* fenkihuhünne bi izni ehlihinne ve atuhünne ücurahünne bil ma'rufi muhsanatin ğayra müsafihativ ve la müttehızati ahdan* fe iza uhsınne fe in eteyne bi fahışetin fe aleyhinne nısfü ma alel muhsanati minel azab* zalike li men haşiyel anete minküm* ve en tasbiru harul leküm* vellahü ğafurur rahıym

Muhsanat kadınla evlenmekten bahsetmekte,

Muhsanat evli kadın mı iffetli kadın mı mealciler önce buna karar versinler.

Sonra meleket eymanın cariye olmadığını Kuran'da cariye diye bir kelime geçmediğini aylar önce belirtmeme rağmen aynı aymazlık devam etmektedir.Cariye kelimesi arapça olmasına rağmen Kuran'da geçmez.

Abuk sabuk mealleri bir araya toplayıp başlıkta saçma sapan yorumlara gidilmiş.

Bu ayetle ilgili verilen tüm mealler ve yorumlar hatalıdır bu başlıkta.Üşüşen bazı akbaba zihniyeti de konuyu alabildiğince saptırmaya ve İslam sanki fuhuş dini diye anlatmaya çalışıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayrıca, o dönemdeki müslümanlar, şimdiki gelişmiş toplumlardaki gibi kadınları sokaklarda, genelevlerde, otellerde, villalarda satmayı da akıl edememişler hatta çok gelişmiş toplumlardaki gibi evlilik nedir kardeşim bugün onunla yarın öbürüyle canı kiminle isterse onunla yatmayı da akıl edememiş........hepiniz haklısınız o dönemdeki müslümanlar şu anki çok gelişmiş toplumlardaki kadar kolay bir şekilde hanımları pazarlayamamış......................hahaha o dönemdekı muslolar carıyelerını pazarlıyordu hatta ayet var ve utanmadan o pazarlanan kadınları affetığını söluyor allah...ı

Link to post
Sitelerde Paylaş
4/24 Vel muhsanatü minen nisai illa ma meleket eymanüküm* kitabellahi aleyküm ve ühılle leküm ma verae zaliküm en tebteğu bi emvaliküm muhsıniyne ğayra müsafihıyn* femestemta'tüm bihı minhünne fe atuhünne ücurahünne ferıdah* ve la cünaha aleyküm fıma teradaytüm bihı mim ba'dil ferıdah* innellahe kane alımen hakıma

Bu ayetteki muhsanat ifadesi evli olarak çevrilmiştir,

5/5 Elyevme ühılle lekümüt tayyibat* ve taamüllezıne utül kitabe hıllül leküm ve taamüküm hıllül lehüm vel muhsanatü minel mü'minati vel muhsanatü minellezıne utül kitabe min kabliküm iza ateytümuhünne ücurahünne muhsınıne ğayra müsafihıyne ve la müttehızı ahdan* ve mey yekfür bil ımani fe kad habita amelühu ve hüve fil ahırati minel hasirın

Bu ayette iffetli olarak çevrilmiştir.

Birinde muhsanat kadınlarla evlenebiliyor birinde evlenemiyorsun gibi bir çelişki ortaya çıkıyor.

Öncelikle 4:24'teki muhsanat kadın evli kadın değildir.Böyle yorumlanmış olabilir.

Hemen bir sonraki ayette

4/25 Ve mel lem yestetı' minküm tavlen ey yenkihal muhsanatil mü'minati fe mim ma meleket eymaüküm min feteyatikümül mü'minat* vellahü a'lemü bi ımaniküm* ba'duküm mim ba'd* fenkihuhünne bi izni ehlihinne ve atuhünne ücurahünne bil ma'rufi muhsanatin ğayra müsafihativ ve la müttehızati ahdan* fe iza uhsınne fe in eteyne bi fahışetin fe aleyhinne nısfü ma alel muhsanati minel azab* zalike li men haşiyel anete minküm* ve en tasbiru harul leküm* vellahü ğafurur rahıym

Muhsanat kadınla evlenmekten bahsetmekte,

Muhsanat evli kadın mı iffetli kadın mı mealciler önce buna karar versinler.

Sonra meleket eymanın cariye olmadığını Kuran'da cariye diye bir kelime geçmediğini aylar önce belirtmeme rağmen aynı aymazlık devam etmektedir.Cariye kelimesi arapça olmasına rağmen Kuran'da geçmez.

Abuk sabuk mealleri bir araya toplayıp başlıkta saçma sapan yorumlara gidilmiş.

Bu ayetle ilgili verilen tüm mealler ve yorumlar hatalıdır bu başlıkta.Üşüşen bazı akbaba zihniyeti de konuyu alabildiğince saptırmaya ve İslam sanki fuhuş dini diye anlatmaya çalışıyor.

herakles muhsenat kelimesinin anlamı koca karılar olabilirmi belki ayet şöyledir.

nisa 24

koca karılar ile evlenmek size haram edildi ancak hatice gibi zengin olanlar müstesna .

http://forum.ateizm2.org/index.php?showtopic=19227

Link to post
Sitelerde Paylaş
ha, tamam işte gerçek müslüman geldi.

ramak kaldı, evde otursun kadınlar demeye. :)

Sen Kuran'ı TCK kitabı sanılması öküzlüğüne ve hadis takipçiliğe müslümanlık diyorsun.

Kuran'da kırmızı ışıkta geçmekte yazmıyor ama okuyan bundan birşey çıkarabiliyor müslümanlık konusunda ahkam kesmenize anlam veremiyorum hemde hiçbir erdemine ulaşamamışken.

http://www.yeniislam.com/forum_posts.asp?T...z78155z2d766d6e

Müslümanların ne düşündüğüne buradan bakabilirsin.

Hadis zırvalıklarıyla vakit öldüre öldüre bir sünni ateist olup çıktın.Varacağın yerde başka ne olabilirki.Siz kendiniz gibi müslümanlık aradığınız için müslümanlık konusunu zaten çözemeyeceksiniz.

tarihinde euclid tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sn tipik yurdum insanlarından murteddd,goddess,anibal

Kendiniz yazıp kendiniz oynuyorsunuz islamiyet filmini galiba, bir iki tefsire bak diyor biri gerek var mı kardeşlerim sizler gibi islam alimleri varken ne diye tefsire bakayım size sorar öğrenirim.

Siz kendinizi ateist sanıyorsunuz o kadar................. yoksa sizin gibi müslüman yok bu memlekette

ALLAH(c.c.) esirgesin pırlanta gibisiniz her türlü ayet ve hadis ile ilgili yorumlarınızı ezbere ve zorluk çekmeden uyduruyorsunuz.....bunun üzerine bizler gibi kendini müslüman sananlara herhangi bir şey kalmıyor. Hem siz çalıyorsunuz hem siz oynuyorsunuz sonrada dönüp başka konularda bilimsellikten, aydınlıktan, ahlaktan vb bahsediyorsunuz.

SAYGILARIMLA

Link to post
Sitelerde Paylaş

muhsanat, evli olup iffetli olan kadın demektir. Aynıo zamanda sanki evli gibi davranan iffetli anlamındada kullanılır. Yani, iffetli kadın anlamındadır. Burada, asıl hedeflenen evli olup buna rağmen iffetini koruyan kadındır. Bu kadının üstünlüğü, aynı zamanda kocasına sadıkta olmasıdır. Bekarın sadık olunup sakınılacak kocası yoktur malum..

Kısaca, evli iffetli kadın ve/veya beakr olup evliler kadar iffetli olan kadın anlamına gelir..

Asıl anlamı, evli ve iffetli kadındır. En azında, kimle evlenilebilir mevzusu için, bu asıl anlamı alnır. Maide suresinde, bi,z önümüze gelene kitap yolladık derken, evli ve bekar her tür iffetli kadın anlamında kullanılmaktadır. Sonuç olarak, meallerde herhangi bir aksaklık görülmemektedir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

>>> Kendiniz yazıp kendiniz oynuyorsunuz islamiyet filmini galiba, bir iki tefsire bak diyor biri gerek var mı kardeşlerim sizler gibi islam alimleri varken ne diye tefsire bakayım size sorar öğrenirim.

Sayıklıyorsun sadece.. Emin ol ki, islam alimleri bizim dediğimizden gayri hiç ama hiç bir şey söylemiyor zaten.. buyur sana en meşhur iki islam alimini ayete dari söyledikleri:

Bu husus böylece anlaşıldıktan sonra, şunu belirtelim ki, âyet-i kerimenin tevili hususunda ilim adamlarının farklı görüşleri vardır.

İbn Abbas, Ebû Kılâbe, İbn Zeyd, Meklıûl, ez-Zührî ve Ebû Said el-Hud-rî der ki: Burada muhsan (evli) kadınlardan kasıt, özel olarak ve yalnızca ko­caları bulunan ve esir alınan kadınlardır. Yani bu kadınlar harp diyarından esir alınmak suretiyle kişinin mâlik oldukları dışında, haramdır. Esir olarak mülkiyete geçirilen kadınlar İse, payına düştükleri kimseye -kocaları bulun­sa dahi- helâldir. Bu aynı zamanda Şafiî'nin: Esirlik, nikâhın hükmünü kal­dırır şeklindeki görüşünü de ifade eder. îbn Vehb ve İbn Abdilhakem de böy­le demiş, bunu Mâlikten de rivayet etmişlerdir. Eşheb de bu görüştedir. Bu­na da Müslim'in Sahih'inde rivayet ettiği, Ebû Said el-Hudrî yoluyla gelen şu hadis-i şerif delalet etmektedir: Rasulullah (sav), Huneyn günü Evtas'a bir ordu gönderdi. Bu ordu düşman île karşılaştı, onunla savaştılar. Düşmana ga­lip gelip kadınlarını, çocuklannı esir aldılar. Peygamber (sav)'ın ashabından bazıları, müşrik kocaları dolayısıyla onlarla ilişki kurmaktan çekindiler. Bu­nun üzerine yüce Allah bu hususta: "Evli kadınlar da (size haram kılındı). Sahip olduğunuz cariyeler müstesna" buyruğunu indirdi. Yani bu kadınlar iddetleri sona erdikleri takdirde, size helâldirler,"[329]

İşte bu âyet-i kerime Peygamber (sav)'ın ashabının, kocalan bulunan esir alınmış kadınlarla ilişki kurmaktan çekinmeleri sebebiyle nazil olduğu hu­susunda sahih ve sarili bir nastır. Yüce Allah, onların bu çekinmelerine ce­vap olmak üzere; "Sahip olduğunuz cariyeler müstesna" buyruğunu indir­miştir. Mâlik, Ebû Hanife ve arkadaşları, Şafiî, Alımed ve tshak ile Ebû Sevr de bu görüştedir. Yüce Allah'ın izniyle sahih olan da budur.

İmam Kurtubi, el-Camiu li-Ahkami’l-Kur’an

Allah Teâlâ: «(Esîr etmek suretiyle) ellerinize geçen cariyeler müstesna (yabancı) evli kadınlarla evlenmeniz de haram kılındı.» buyurur. Esîr etmek suretiyle ellerinize geçen cariyelerle rahimleri temizlendikten sonra temasta bulunmak size helâl kılındı. Âyet bu konuda nazil olmuştur. İmâm Ahmed diyor ki: «Bize Abdürrezzâk'ın... Ebu Saîd el-Hudrî'den rivayetine göre; o şöyle demiştir: Evtâs esirlerinden kadınlar elimize geçmişti. Onların kocaları da vardı. Kocaları olduğu halde, onlarla temasta bulunmaktan hoşlanmadık. Hz. Peygambere sorduk ve «Ellerinize geçen cariyeler müstesna, (yabancı) evli kadınlarla evlenmeniz de haram kılındı» âyeti nazil oldu. Ve onların ferc-leri bize helâl kılındı.

Hadîsin başka bir şekliyle rivayeti şöyledir: İmâm Ahmed der ki; bize İbn Ebu Adiyy'in... Ebu Saîd el-Hudrî'den naklettiğine göre; Ra-sûlullah (s.a.) in ashabı, Evtâs muharebesi günü kadın esirler almışlardı. Onların müşrik kocaları vardı. Rasûlullah (s.a.) m ashabından bazıları geri durarak, onlarla temasta bulunmayı günâh saydılar. Ve bu konuda «Ellerinize geçen cariyeler müstesna, (yabancı) evli kadınlarla evlenmeniz de haram kılındı» âyeti nazil oldu. Hadîsi Müslim, Ebu Dâvûd, Neseî, Saîd İbn Ebu Arûbe'den; Tirmizî'de Hemmâm İbn Yahya'dan rivayet etmişler ve Tirmizî; hadîs hasendir, demiştir...

Fahruddin Er-Râzi, Tefsir-i Kebir Mefâtihu’l-Gayb

Buyur, beğendiğin alimi alıp buraya koyabilirsin..

Dilersen, en meşhru alimler olan, iama-ı azam, şafi vs. nin bu husustaki görüşlerini de ekleyebilirsin. Sana şunu hatırlatayım sadece. Hiç bir alim, senin çıkardığın bu acayip sonuçları çıkarmış değildir, bu ayetten..

Link to post
Sitelerde Paylaş

hatadan ısrar ediyorsun.. daha evvel söylenenleri unutuyorsun

unuttuğun şyi yazayım kocalı kadınlara nikahlanmak size helal değildir ama harpte esir düşmüş cariyelerle evlenmenizde nikahlanmanızda bir problem yoktur.. yani zina depil vurun mala değil helal bir şekilde nikahlanmak bunun içinde mihri denilen bir para var...

mihir yani nedir mihir... trilyon sahibi bir insanla evlenirken eğer boşanırsan... şimdiden alacağın tazminat demektir mihr anladın mı

yiyiyorsa mala vur bakalım....

sonra iffetli ve zina etmemek şartıyla bir kimseyle cinsi munasebet yapan kimse bilsin ki mihri üzerine borç olmuştur.. ondan faydalandığın için

o mihri verecen... borç.. ilan ediliyor ayette...

efendim öyle değil işte.. filan şahıslar bunu inkar etsende kuranı kerimde böyle beyan ediliyor,

elmalının tefsirinede bak.. maden hayır diyor git elmalının tefsirine bakta oku neler diyor...

gelelim muminun suresine

mumin 5 velleviyne hüm lifrürüihim hafizune..

onlar ki ırzlarını haramdan korurlar

mümin 6

1. illâ : ancak

2. alâ ezvâci-him : onların (kendi) zevcelerine

3. ev : veya

4. mâ meleket : sahip oldukları şeyler

5. eymânu-hum : onların elleri

6. fe inne-hum : o taktirde muhakkak onlar

7. gayru : değil

8. melûmîne : levmedilmiş, kınanmış

illa ala ezvacihim : ezvacihim nikah müessesina bağlanarak neslin devamını talep etmek suretiyle zevcelerine demek

ev : ve değil.. veya demektir....

veya demekte.. yine nikah müessine bağlanarak neslin devamını talep etmek suretiyle

helal bir şekilde tedarik ettikleri cariyelerine karşı müstesna demektir... zira ilk önce ezvacihim dendi.. veya demekte bunun gibi

helal bir şekilde nikah müessine intisab ederek cariyelerine karşı müstesna demektir

burada muhafaza edemediklerinden dolayı çekiştirilmezler... anladın mı...

yani Allah çok kıskancıtır. benden başkasını sevmeyin der.. ama burada iffetlerini koruyamadıkları için ben çekiştirmiycem onları kınamıycam demektir...

nisa 24: kocalı kadınları nikahlanmak haram..

nisa 24: ama : illa mâ meleket eymânukum: sahip oldukları cariyelerle evlenmeleri haram değildir... bu ayette diğeri ayeti destekliyor...

nikahlamak suretiyle beraberliği izin veriyor zina olarak değil....

zina yapmak mala vurmak değil.. nikahlamak.. nikahlamak....

yoksa senin hiç okumayıpta pasta copy yaptığın gibi.. zevceleriyle olupta cariyelerinizide kucağınızı alın oynatın demiyor...

kuranı kerimi okusana...

nerden zina edin diyor cariyelerinizle..

iffetlerini haramdan koruyanlar

söylermisin bana kendi zevcine karşı iffetlerini koruyamazsanız haramm değildir demektan allahım muradı ne

kendi eşiyle zina etmiş bu haram değilmiş murad ne

sonra kendi eşinle nasıl haram değilse veya kendi cariyelerinde karşı iffetlerini koruyamazsan.. buda haram değildir diyor.. eşlerin dedikten sonra..

veya deniyor cariyeleriie... cariyelerda eşleri gibi bir konumda oluyor...

eşlerine ve cariyelerine değil

eşlerine veya cariyelerine karşı iffetlerini koruyamazlarsa..

yani anlıycan Allah söylerken başka türlü söylüyor... sen anlamıyorsun

bak işte eşleriyle ve cariyeleriyle zina ederse dedi diyorun yooo öyle bir şey yok.. hem eşleri hem cariyleri değil

eşleri veya cariyeleri...

eşleri ve cariyeleri ile değil

tarihinde Renaultferrari tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...