Jump to content

Neden Ateistim?


Recommended Posts

Ateistler şu soruya sıklıkla maruz kalırlar:

Neden ateizmi seçtiniz? Neden ateist oldunuz?

Bu soruyu yanıtlayan ateistler, İslam'dan ne zaman ve nasıl koptuklarını görkemli, uzun ve dokunaklı cümlelerle anlatmaktan büyük bir zevk alırlar.

Ateist olma süreçleri onların yaşamlarındaki en önemli maceradır.

Bundan gurur duyarlar.

Ama gurur duydukları şeyin ne olduğunu bilirler mi?

Bir dogmaya artık sap olmamanın ne gibi bir önemi ve anlamı vardır? Bu soruyu yanıtlayabilirler mi?

Yoksa sadece dinden ve Tanrı inancından kurtulmanın coşku ve heyecanını yaşayıp sarhoş olmaktan başka bir şey değil midir kutladıkları.

Ateist olmak kazanç mıdır, yoksa kayıp mı?

Bu sorunun yanıtını, dinle alakası olmayan bir insanın ileri yaşlarda İslam'ı seçerek Müslüman olması olgusunu yakından inceleyerek yanıtlamaya çalışalım.

İleri yaşlarda insanların dine daha çok düşkün olmaya başladıkları bilinir.

Bunu camileri dolduran Müslüman'ların çoğunun yaşlı olması da teyit eder.

Gerçekten ölüm yaklaştıkça insanların maneviyatlarına olan düşkünlükleri artar ve kendi yaşamlarına o zamana kadar bir anlam verememiş ve topluma arzu ettikleri kadar olumlu katkıları olmamış insanlar son yıllarında dine düşerler ve İslam'ı pratik etmeye başlarlar.

Bu insanların mazeretlerini anlayabiliyorum.

Onlar yaşamlarına bir anlam vermek ve bir şeyler başarmış olmanın huzur ve rahatlığını ileri yaşlarda deneyimlemek istemektedirler.

Bu özgün bir hisdir.

İnsanın yaşamında birşeyler başarmış olmak güdüsünün ilginç bir manifestasyonudur.

O ana kadar yaşamlarını zenginleştirecek bir meslekleri veya hobi ve meşgaleleri olmayan insanların baş vurdukları ucuz bir çaredir aynı zamanda.

Din insanların maneviyatına yerleşerek onları kendine bağlayan en ucuz, en kolay, en basit ve en değersiz olgudur.

Daha basiti yoktur.

Dolayısıyla dinin kapısı herkese açıktır.

Din kendisini kabul edip bağrına basacak olanlarda üstün nitelikler aramaz. Hatta hiç bir nitelik aramaz.

Aradığı tek özellik kabul edilmek ve inanılmaktır.

 

 

Ateizme dönelim.

Bir insanın ateist olmasının ona ne kazandıracağı sorusunu yanıtlamaya çalışalım.

Herşeyden önce bir insan neden ateist olur?

Dinlerdeki  eksiklikleri, kusurları ve sapkınlıkları görmüştür.

Yalan ve yanlışları farketmiştir.

Kendisine vadedilenlerin boş olduklarını anlamıştır.

Dinlerin yaşama verdiği anlamı beğenmemektedir.

Sürü mentalitesinden bıkmıştır.

Her gün Allah'a dua etmekten ve dinin ritüellerini yerine getirmekten usanmıştır.

Artık dinin ritüellerini pratik etmemektedir.

Ve bir gün gelmiştir, artık o dine ve tanrısına inanmanın gereksiz olduğunu anlamıştır.

Dini ve Tanrı'yı reddedip ateist olmuştur.

Artık ne Tanrıya inanmaktadır, ne de dinlere.. Özgürdür. Bağımsızdır. Ateisttir.

Peki bu ateizm ona ne kazandırmıştır?

Bir şey mi kazanmıştır, yoksa birşeyler mi kaybetmiştir?

Bir şeyler kaybederek değer kazanılır mı?

Herşeye sıfırdan başlamak bir kazanç mıdır?

O insan belki aslına dönmüştür ama, aslının da zaten fazla bir değeri yoktur.

Bir bebekte veya çocukta veya eğitimsiz bir insanda ne gibi bir değer olabilir?

O insanın diğer hayvanlardan ne farkı vardır?

Görüldüğü üzere tek başına ateizmin bir dine inanmak kadar bile bir değeri yoktur.

Din yaşama anlam vermede kullanılan araçların en önemlisidir.

Ateizm öyle bir araç bile değildir. Yaşama anlam veremez.

Dinlerin ilkeleri, ritüelleri, savundukları iyi kötü bazı değerler vardır.

Ateizmde onlar da yoktur. İlkelerden ve içsel değerlerden yoksundur ateizm. Ritüelsizdir.

Ateizmin size vereceği tek şey yalnız soyut kavramlardan ibaret olan, olanaklardır.

Ateizm önünüzü açar. Özgür düşünce ateizmin önemli bir ilkesidir.

Ateizmin başka önemli bir ilkesi yoktur.

Ama özgür düşünce tek başına hiç bir şey ifade etmez. Tek başına bir değere sahip değildir.

Düşünmeyen bir insan için özgür düşüncenin ne gibi bir yararı olabilir ki?

 Dinler insanların istedikleri gibi düşünmelerini önler.

Ama yine de onları, kendi ilkeleri ile sınırlı olsa da, düşünmeye sevkeder.

Ateizm onu da yapmaz. Çünkü dinlerde olduğu gibi, insanları belli bir şekilde düşünmeye zorlayacak ilkelerden yoksundur. Ama düşünmeye sınır koymaz ateizm. Düşünmek özgürdür ve sınırsızdır.

Görüldüğü üzere ateist olmak aslında hiç bir şey olmamakla özdeştir.

Ve hiç bir şey olmamak, özgür düşünce gibi, ateizmin temel ilkesidir.

Özgür düşünebilmek ama, üzerinde düşünülecek dogmalardan ve içsel ve kazanılmış değerlerden yoksun olması, ateizmin temel ilkeleridir diyebiliriz.

Tabii onlara ilke diyebilirseniz..

Ateizmi kabul edenler için ateizm bir değer değildir. Bir insan ateist olarak herhangi bir değer kazanmaz. Edindiği bir değer yoktur. Dolayısıyla ateizm bir değer kazanmak için seçilmemelidir.

Ama din nasıl bir araç olarak kullanılıyorsa, ateizm de öyle bir alet olarak kullanılabilir ve kişinin kendisini ilerletebilmesi için iyi bir platform oluşturabilir.

Özgür düşünen insan kendini istediği alanda ve konuda yetiştirebilir. O insan artık dinlerin sınırlı dogmatik öğretilerinden kendini arındırmıştır.

Bilgi ve görgüşünü her konuda genişletebilir ve genişletmelidir de. Yoksa bir dogmadan uzaklaşmanın insana ne gibi bir yararı olabilir ki?

Ateizmin önemi insana verdiği kendini yetiştirme olanaklarının sonsuz olmasıdır.

Ateist belli ve sabit düşünce kalıpları içinde kalmayan, onlara sığmayan, hep ileriye yönelen, hep yenilik peşinde koşan insandır.

Kabına sığmayan insandır ateist. Kanaatlerinin hamalı olmayan insandır. Hiç bir dogmanın kölesi değildir. Bilgisinin ve öğrenme aşkının sınırı yoktur.

Ama ateist kendi bilgi ve görgüsünü kullanarak insanlığa tepeden baskı yapan insan da değildir.

Ateist ateizmi empoze etmeyen, dayatmayan insandır aynı zamanda.

Kendisinin daha iyi ve üstün olduğuna inanan bir insan değildir ateist.

İnançları ne olursa olsun diğerlerini hor ve küçük gören bir insan da değildir.

Takım tutar gibi tutmaz gerçek ateist, ateizmi.

Bence her ateistin kendine şu soruları sorması gerekmektedir?

Neden ateistim?

İyi insan ve iyi ateist miyim?

Teistlerden daha üstün ve değerli olmayabilir miyim?

Kendimi nasıl ilerletebilirim?

Ateizmin gerçek değeri ve önemi nedir?

Gerisi boştur .. Bomboştur..

Selamlar...

HACI

Link to post
Sitelerde Paylaş
Görüldüğü üzere ateist olmak hiç bir şey olamamakla özdeştir.

Ve hiç bir şey olmamak, özgür düşünce gibi, ateizmin temel ilkesidir.

Evet tek ilkesi vardır o da tanrı inancı taşımamak. Doğaüstü varlıkları, olayları, inançları reddetmek.

Bunun dışındaki tüm yakıştırmaların ateizmle ilgisi yoktur.

Ateist belli ve sabit düşünce kalıpları içinde kalmayan, onlara sığmayan, hep ileriye bakan, hep yenilik peşinde koşan insandır.

Kabına sığmayan insandır ateist. Kanaatlerinin hamalı olmayan insandır. Hiç bir dogmanın kölesi de değildir. Bilgisinin ve öğrenme aşkının sınırı yoktur.

Ama ateist kendi bilgi ve görgüsünü kullanarak insanlığa tepeden baskı yapan insan da değildir.

Bu alıntıdaki fikirler, İlk alıntıdaki ilkeyle çelişiyor.

Bunlar ateizme özgü fikirler değil.

Her ateist kendine göre farklı düşünebilir.

Bir ateist "Sen neden kendini geliştirmiyorsun, yeni şeyler öğrenmiyorsun. Bir ateist böyle mi olur?" diye eleştirilemez.

Ateistin yenilikçi olmayanı, çağdaş olmayanı, gerici olanı da olabilir. "Her gerici teisttir" diye bir kural yok. Gericilik göreceli bir kavramdır. Örneğin ataerkil ateistler gibi, ırkçı-şoven ateistler gibi.

Böyle olmasını istememek, ateistlerin bilimden, gelişimden, yeniliklerden yana olmasını istemek için ateizme bir sıfat takmak gerekir. Örneğin atıyorum İdeal ateizm gibi. Tek başına ateizm, ilk başta belirttiğin gibi hiçbir şey değildir, tanrı inançsızlığından başka.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Evet tek ilkesi vardır o da tanrı inancı taşımamak. Doğaüstü varlıkları, olayları, inançları reddetmek.

Bunun dışındaki tüm yakıştırmaların ateizmle ilgisi yoktur.

Bu alıntıdaki fikirler, İlk alıntıdaki ilkeyle çelişiyor.

Bunlar ateizme özgü fikirler değil.

Her ateist kendine göre farklı düşünebilir.

Bir ateist "Sen neden kendini geliştirmiyorsun, yeni şeyler öğrenmiyorsun. Bir ateist böyle mi olur?" diye eleştirilemez.

Ateistin yenilikçi olmayanı, çağdaş olmayanı, gerici olanı da olabilir. "Her gerici teisttir" diye bir kural yok. Gericilik göreceli bir kavramdır. Örneğin ataerkil ateistler gibi, ırkçı-şoven ateistler gibi.

Böyle olmasını istememek, ateistlerin bilimden, gelişimden, yeniliklerden yana olmasını istemek için ateizme bir sıfat takmak gerekir. Örneğin atıyorum İdeal ateizm gibi. Tek başına ateizm, ilk başta belirttiğin gibi hiçbir şey değildir, tanrı inançsızlığından başka.

İşte diyalektik kavramının temelleri, komünist, faşist, liberal...Hepsi birer ateist olabilir ateist olmaları inançsızlık noktasında özdeşliktir. Kişisel özellikleri inanca veya inançsızlığa yakıştırmamak gerekir.

O zaman hristiyanlar savaşmamalı, budistler kibirlenmemeli gibi önermeler gereksiz genellemeler olmaktan öteye gidemez...

Link to post
Sitelerde Paylaş
AntiiiKafir yazdı:
Hacı adım adım islama!

Bütün dinlerde ilkelerin sınırı bellidir. Her dinin kendine göre bir yaşama verdiği anlam ve önem vardır.

Çoğu zaten yaşama değil, ölüme anlam verirler.

Bu anlam zamanla değişmez.

Ama başka herşey zamanla değişmektedir.

Günümüzde İslam'ın ilkeleri çağdaş yaşam için yeterli değildir.

Hiç bir dinin ilkeleri çağdaş yaşamla örtüşmez ve bağdaşmaz.

Dolayısıyla bir dine yönelmek, günümüzde iyi insan olmak için yeterli değildir.

Tabii ateist olmak da iyi insan olmak için yeterli sayılmamalıdır.

Tek başına yalın ateizm herhangi bir değerden yoksundur.

Ayrıca.. Bazı değerleri olan üstün yetenekli ve başarılı bir insanın ateist olmasının ateizme bir yararı yoktur.

Ateizmi seçen üstün yetenekli insan onları ateizme yansıtamaz.

Başka ilkeleri olmayan insan ise, ateizmin özgür düşünce ilkesini kullanarak kendisini ilerletebilir.

Kendisini bir örnek olarak gösterip ateizmi yaymaya çalışması açıkça bir dayatmadır.

Ateistlein teistlerden daha üstün olduğu görüşü kabul edilemez.

Ama ateistin kendisi bir örnek oluşturup idol olabilir. Orası ateistin istemi dışında kalan bir olaydır. Ona kendisi karar vermeyecektir.

Zaten ateizmi başka türlü yaymak oldukça zordur.

Ateizmi yaymak için ateistlerin örnek oluşturup idol olmalarından başka çare yoktur bile diyebiliriz.

Bu da her başarılı insanın ateist olduğunun bilinmesini gerektirir.

Ülkemizde ateizmi bu yöntemle yaymak mümkündür.

Özgür düşüncenin önemi geniş kitleler tarafından kabul edilirse, zamanla onu ilerde ateizm izleyebilecektir.

Özgür düşüncenin en büyük özelliği ve değeri, ateizmin de temelini oluşturmasıdır. Böyle bir temele dayanan ateizm kendini dayatmaya gereksinim duymaz.

İslam ise kendisini insanlığa dayatan, dayatmak zorunda olan bir dindir.

Çağdaş değerlerden yoksun olduğu için bunu yapmak zorundadır İslam.

Çünkü İslam başka türlü yayılamaz.

Ateizm  kendini insanlığa dayatamaz.

O zaman İslam'dan farkı kalmaz ve bir dogma olur.

Bu nitelik ateizmin hem en zayıf tarafıdır, hem de bütün gücü, hatta herşeyidir.

Ateizmi dayatarak yayamazsınız.

Bu bağlamda dayatmamanın ne anlama geldiğini de iyi bilmek gerekiyor.

Dayatmamak yalnız herkesi ateist yapmak için her çareye baş vurmamak demek değildir.

Aynı zamanda kötü örnek de olmamak, ateist olmayanları aşağılamamak da demektir.

Çünkü o yaklaşımlar da dayatmadır.

Ateizm ateistlere bir şeyler kazandırmaz. Ateist olmak bir marifet değildir.

Bazıları ateist oldukları için bir değer ve saygınlık kazandıklarını sanmaktadırlar.

Onların kazandığı bir şey yoktur.

İslam’ı seçenlerin ilk etapta bazı kazançları olabilir.

Örneğin bir hapishanede işlediği suçtan dolayı yıllardır yatan, hor görülen, aşağılanan, itilip kakılan birisi, Mlüslüman olunca İslam camiası tarafından bağrına basılmakta ve bir adam yerine konulmaktadır. Bu o suçlu için önemli bir kazançtır.

Ama aynı şeyi bir ateist için söyleyemeyiz. Ateizm ateiste hiç bir kazanç sağlamaz. Bir Müslüman’ın İslam’ı terkedip ateist olması ona bir yarar sağlamaz. Ateizmin kazandıracağı değerler, ona istediği gibi olabilmesi ve özgür düşünebilmesi için olanak sağlamak ve onu teşvik etmektir. Bunlardan yararlanmak ateistin sorumluluğudur. Ateist olmak bir marifet değildir. Sadece kişinin kendisini ilerletmesi yolunda atacağı adımlardır. Ateizm bir araçtır yani. Kişinin kendisini ilerletebilmesi için kazandığı bir fırsattır.

O fırsatı iyi değerlendiren için ateizmin bir yararından bahsedebiliriz. Ama ateist olduktan sonra yan gelip yatan için ateizm hiç de yararlı bir eğilim değildir.

Bu bağlamda ateist ile teist arasındaki en büyük fark, teistin kendisini ilerletebilmesinin önünde bir takım engellerin olması ve onları aşmanın olanaksızlığıdır. Din teistlerin kendi öğretilerinin dışında kalan ilkelere maruz kalmasını yasaklar. Bu yüzden dindarların dünya görüşü ve düşünce ufukları dardır.

Ateizmin önünde herhangi bir engel yoktur. Ateist insan istediği iyi kötü her şey olabilir. Ama çoğu kere insanların doğal güdüsü onların iyi olmaları yönündedir.

Dolayısıyla bir dogmayı izlemeyen insanların topluma dogmatik olanlardan daha yararlı olacağını düşünmek yanlış değildir.

Bana hala İslam'a dönecek diyenlerin aklına gerçekten şaşıyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bu alıntıdaki fikirler, İlk alıntıdaki ilkeyle çelişiyor.

Bunlar ateizme özgü fikirler değil.

Her ateist kendine göre farklı düşünebilir.

Bir ateist "Sen neden kendini geliştirmiyorsun, yeni şeyler öğrenmiyorsun. Bir ateist böyle mi olur?" diye eleştirilemez.

Ateistin yenilikçi olmayanı, çağdaş olmayanı, gerici olanı da olabilir. "Her gerici teisttir" diye bir kural yok. Gericilik göreceli bir kavramdır. Örneğin ataerkil ateistler gibi, ırkçı-şoven ateistler gibi.

Böyle olmasını istememek, ateistlerin bilimden, gelişimden, yeniliklerden yana olmasını istemek için ateizme bir sıfat takmak gerekir. Örneğin atıyorum İdeal ateizm gibi. Tek başına ateizm, ilk başta belirttiğin gibi hiçbir şey değildir, tanrı inançsızlığından başka.

Doğru.. Yerden göğe kadar haklısınız.

Bu da mümkün. Stalin de ateist idi, Lenin de değil mi?

Ben daha çok ideal bir ateistten bahsediyorum galiba..

Farkında olmadan tabii.. Daha doğrusu o ateizme inanıyor, onun propagandasını yapıyorum.

Pante kardeşim. Her insan istediği olabilmelidir.

Bu da özgür düşünce idealinin bir parçasıdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

ateist düşünceyi benımsemeden önce doğaüstü yaratıcı gücün hep benle olduğunu hissederdim evet tanrıyı hissettiğimi sanıyordum ve de ona inandığım sürece beni hep koruduğuna şartlanmıştım.ama artık maske düştü kel göründü aklımız ve vicdanımız varsa zaten tanrıya gerek yok.dahası inanmak kavramı bana çok saçma gelıyor artık,din saçmalığı insanları hipnotize etmiş resmen, özellıkle de ülkemizde kuranı mantığına uydurmaya çalışan çok fazla insan var ve bunlar genelde eğitimli aklıbaşında olan ınsanlar asıl acı olan da bu insanımız kendini müslüman zannediyor.adama diyorsun bak kuranda carıyelerle bırlıkte olmak serbest ama ınanmayıp senı yalancı çıkarıyor ya da kuranda öyle bır ayet yok dıyorsun olmadığını ıspatla dıyor hem de gayet aklıbaşında bır ınsan bunu dıyen.kendı açımdan artık yukarda bır yerlerden benı izleyen bir güç yok bunu biliyorum kafesten kurtulmuş gibiyim..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateizm tanrı var mı yok mu sorusuna yoktur yanıtı vermektir ya da yok olması olasılığına çok daha fazla ihtimal vermektir.

Birçok felsefi görüş gibi soruya cevap vermek sadece soru üzerindeki cevaplarını ve cevap verme yeteneğini geliştirir. Eğer ateist olmuşsak neden 0dan başlayalım ki, ateizm diğer tüm konuları içine alacak kadar önemli değildir.

Ateizm de felsefi görüştür bence, çünkü kişisel görüşlere dayanır. Neredeyse tamamen düşünseldir de o yüzden felsefidir.

Bilgi felsefesindeki "Tek bildiğim şey hiçbir şey bilmediğimdir" e ulaşmak insanı ne kadar değiştirebiliyorsa bir insanın müslümanlıktan ateizme geçmesi o insanı o kadar etkileyebilir.

Ha gerçekten çok etkilediği düşünülüyorsa bilemem. Birçok müslümanın söylediği gibi acaba ateistler boşluğa mı düşer? Manevi bir boşluk mu duyumsar? Bence böyle bir şey yok.

Ancak ateist olduktan sonra çok şeyin değiştiğini düşünürsek bu veya bu tür görüşlerin doğru olduğunu düşünmek zorunda kalırız. Bunların doğru olduğunu düşünürsek de tanrının var olduğunu söylemek zorunda kalabiliriz. Çünkü olmayan bir şey insanın içinde durduk yere çöküşe sebep olmaz sanırım.

Bence ateist olduktan sonra pek de bir şey değişmez(kendimi örnek veriyorum), sadece tanrı konusundaki görüşümüz değişir ve aklımız bir konuda daha özgür olmuş olur. Ancak bu konu sadece çok geniş olduğundan diğer konuları da kapsıyormuş gibi görünür.

Halbuki kapsamaz. Sadece geniş konuda fikir özgürlüğü sağlar ama tüm konularda değil. Tüm konularda bir değişiklik de sağlamıyorsa bu bir felsefi görüşten ibarettir, değişmesi insanı her yönden etkileyemez, insan hiçbir şeye 0dan başlamaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kimse ateizmin size bir şeyler kazandırdığını iddia etmiyor.

Benim bütün üzerinde durmak ve vurgulamak istediğim, ateist olmakla bir marifet olmadığınızdır.

Hiç bir şey olmadığınızdır.

Bazıları ateist oldukları için bir değer ve saygınlık kazandıklarını sanmaktadırlar.

Hiç bir şey kazanmamaktadırlar.

Zaten bu forumda yazan ateislerin bir kısmı, teistlerden farklı düşünmüyorlar ve daha da ötesi, davranmıyorlar.

Türk ateist ve teistler bir fabrikadan çıkmış gibi benzer davranışlar sergiliyorlar.

İslam'ı seçen Müslüman olduğu için, ateizmi seçen de ateist olduğu için bazı kazançları olduğunu sanıyor.

İslam'ı seçenlerin ilk başta bazı kazançları oluyor gerçekten.

Örneğin bir hapishanede işlediği suçtan dolayı yıllarca yatan, hor görülen, aşağılanan, itilip kakılan birisi, Mlüslüman olunca İslam camiası tarafından bağrına basılıyor ve bir adam oluyor. Bu o suçlu için önemli bir kazançtır.

Ama aynı şeyi bir ateist için söyleyemeyiz.

Bir Müslüman'ın İslam'ı terkedip ateist olduğunu düşünün.

Kendisine kimse beklediği değeri vermiyor. Tabii o bir değer bekliyorsa..

Ateist olduktan sonra sorumluluk onun omuzlarına düşüyor ve kendini ilerletmesi gerekiyor.

Ateizmin ona bağışladığı tek şey, ona istediği olabilmesi ve özgür düşünebilmesi için olanak sağlamak ve onu teşvik etmektir.

Bunu yapmazsa atesit olmakla hiç bir şey kazanmıyor o insan.

Yani .. . Ateist olmak marifet değil. Adam olmak hiç değil.

Ama kişinin kendisini ilerletmesi yolunda atılan önemli bir adım.

Ateizm bir araç yani. Kişinin kendini ilerletebilmesi için kazandığı bir fırsat.

O fırsatı iyi değerlendiren için ateizmin bir yararından bahsedebiliriz.

Ama ateist olduktan sonra yan gelip yatan için ateizm hiç de yararlı bir eğilim değildir.

Bu bağlamda ateist ile teist arasındaki en büyük fark, teistin kendini ilerletebilmesinin önünde bir takım engeller olması ve onları aşmasının olanaksızlığıdır. Din teistlerin kendi öğretilerinin dışında kalan ilkelere maruz kalmasını yasaklar. Bu yüzden dindarların dünya görüşü ve düşünce ufukları dardır.

Ateizmin önünde bir engel yoktur. Ateist insan istediği iyi kötü her şey olabilir.

Ama çoğu kere insanların doğal güdüsü onların iyi olmaları yönündedir.

Dolayısıyla bir dogayı izlemeyen insanların topluma dogmatik olanlardan daha yararlı olacağını düşünmek yanlış değildir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateizm kişiye ahlaki değerler yükler mi?

Hacı "ateist hiçtir" şeklinde kısaltılabilecek ana fikir altında sanki esas olarak bir "ateist ahlak" tanımlamaya çalışıyor gibi. Ateizmin bir "üstün varlık reddi" ve felsefi bir bakış açısı olması dışında, ahlaki değerler kazandıran (yükleyen) bir yanına mı parmak basıyor acaba? Kişisel olarak ateizmin bana herhangi bir ahlaki değer yüklediğini söyleyemem. Hoş ahlaki her türlü değerin reddi ile başlattığım bir düşünsel gelişim sürecim var. Lakin bu konuda başarı sağladığımı iddia edebilecek kadar cesur değilim. Tekrar ediyorum, ateist olmak kişiye herhangi bir ahlaki değer yüklemez. Yoksa yükler mi?

Ateizm seçilen bir şey mi?

Ateizmi seçtiğimi söyleyemem. Dinler tarihi, islam ve hıristiyanlık dinlerinin detayları ve özellikle islam tarihi hakkında bilgilerim derinleştikçe dinsiz ve tanrısız bir kişi oldum. Oldum demek çok doğru olmadı. Kişisel gelişim sürecimde geldiğim nokta Dinlerin ve Tanrının insan ürünü olduğunu bilmem nedeniyle "ateist" olmak dışında bir alternatifim yoktu. Ateizmi seçtim diyemiyorum. Sadece kendi durumumu tanımlamak için kavramlara ihtiyaç duyduğumda kullandığım bir şey.

İdeal Ateist mi?

Ateizm kavramının tanım sınırları içerisinde varolduğu sürece kişinin diğerinden "daha" ateist olması diye bir durum mu var ki "ideal ateist" diye bir kavramdan bahsedebiliyoruz? Bu "ideal ateist"i kesinlikle anlamadım.

Dayatma!!!

Yaşadığım ülkenin dininin islam olması nedeniyle hergün dinsel dayatmalara maruz kalıyorum. Evime kapanıp hiç bir müslümanla iletişim kurmasam dahi en azından camilerden gelen tacize 5 defa maruz kalıyorum. Çözüm olarak sürekli kuran ve islam tarihinden örnekler vererek müslüman arkadaşları aşağılıyorum, hakaret ediyorum. Böylece çevremdeki dayatmaları en aza indirmeye çalışıyorum. Din dayatmasından kurtulmak için yine dini kullanıyorum, dinsizliği değil. Siz bu dayatmaları nasıl çözüyorsunuz?

İslama dönmek?

Bir müslüman olmadığımı farkettiğim ilk anda yaşadığım paniği gayet net hatırlıyorum. Bunu müteakip bir kaç yıl içerisinde keşfetme arzum ve merakım nedeniyle edindiğim bilgiler, bundan bir suçluluk duymayı değil, bununla kendimi daha güçlü hissetmemi sağladı. Kıçımı bir tanrıya yada cennet beklentisine, sonsuz hayat vb hayallere dayamak yerine gerçekliğin kendisine başvurduğumda bu sonuca ulaştım. Bir müslümandan daha çok islam bilgim varken nasıl dönebilirim ki? Siz fosseptik çukuruna bile bile kafanızı sokar mısınız?

Tanrıyı ya da sevgiliyi hissetmek arasında fark var mı?

Dindarların tanrıyı hep yanlarında hissetmeleri ile, aşık bir adamın sevgilisini yanı başında hissetmesi arasında bir fark olduğunu düşünmüyorum. Yani siz spagetti canavarını yahud tayyip emmiyi hatta zeusu bile yanınızda, yanıbaşınızda hissedebilirsiniz. Beynimizin böyle bir kapasitesi var. Ancak biz yanımızda hissediyoruz diye, hissettiğimiz şey gerçekte var olmuyor. Bu durumda sevgili kedim Paşa ile Allah arasında bir fark kalmıyor. Her durumda sadece "his".

Manevi Boşluk mu bilgi açlığı mı?

Müslüman arkadaşlardan gelen tuhaf tepkilerden biri daha: "Abi içindeki manevi boşluğu nasıl dolduruyorsun?". Yok yavrucum bi boşluk, delikanlı adamın öyle boşlukları olmaz, olana da zaten bir dolduran bulunur şeklinde geyiklemelerim olur tabi. Manevi boşluk ile sigara içme arzusu arasında bir benzerlik olduğunu düşünüyorum. Sürekli taştan bir bina şeklindeki kabe putuna uzun bir süre tapınırsanız, olayları izah etmede sürekli ısrarla ilahi güçleri kullanırsanız, e sonunda bunlardan vazgeçtiğinizde bir boşluk hissedersiniz. Sigarayı bırakanlarda da bir süreliğine böyle bir boşluk oluyor. Sonra geçiyor. Manevi boşlukta öyle geçici bişey. Değil mi?

Ateist olunca ne kazandım?

Özgür düşünce. Daha ne isterim, zeustan belamı mı? Siz ne isterdiniz?

Topici okurken aklımda yeşillenen düşünceleri aktardım, hepsi bu.

Saygılarımla.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tekiner:

Ateizm kişiye ahlaki değerler yükler mi?

Hacı "ateist hiçtir" şeklinde kısaltılabilecek ana fikir altında sanki esas olarak bir "ateist ahlak" tanımlamaya çalışıyor gibi. Ateizmin bir "üstün varlık reddi" ve felsefi bir bakış açısı olması dışında, ahlaki değerler kazandıran (yükleyen) bir yanına mı parmak basıyor acaba? Kişisel olarak ateizmin bana herhangi bir ahlaki değer yüklediğini söyleyemem. Hoş ahlaki her türlü değerin reddi ile başlattığım bir düşünsel gelişim sürecim var. Lakin bu konuda başarı sağladığımı iddia edebilecek kadar cesur değilim. Tekrar ediyorum, ateist olmak kişiye herhangi bir ahlaki değer yüklemez. Yoksa yükler mi?

Ahlak her eğilim için önemlidir. Toplu insan yaşamı insana bazı ahlaki değerler yükler.

Ahlaki değerlerden yoksun bir insan değerli bir insan olamaz.

Ateistler de toplumun ahlak değerlerini kendi ahlak değerleri olarak adapte edebilirler.

Örneğin ülkemizde yaşayan ateistlerden Müslüman'ların ahlak anlayışlarının dışılna çıkmaları beklenmez. Eğer bunu yaparlarsa, nedeni daha iyi bir ahalak peşinde koşmak istemeleridir. İslam'a bağlı bazı ahlaksal değerler reddedilebilir ve yerleini çağdaş ahlaksal değerler alır. Ahlak ateistler için son derece önemli bir kavramdır. İyi ahlakı olmayan birisi ateizmi yeterince anlamamış demektir. O insanın ateist olması beni çok rahatsız eder. Sizi de etmelidir.

Tekiner:

Ateizm seçilen bir şey mi?

Ateizmi seçtiğimi söyleyemem. Dinler tarihi, islam ve hıristiyanlık dinlerinin detayları ve özellikle islam tarihi hakkında bilgilerim derinleştikçe dinsiz ve tanrısız bir kişi oldum. Oldum demek çok doğru olmadı. Kişisel gelişim sürecimde geldiğim nokta Dinlerin ve Tanrının insan ürünü olduğunu bilmem nedeniyle "ateist" olmak dışında bir alternatifim yoktu. Ateizmi seçtim diyemiyorum. Sadece kendi durumumu tanımlamak için kavramlara ihtiyaç duyduğumda kullandığım bir şey.

İnsan yaşamı seçeneklerle doludur. Her şey seçilir. Ateizmin seçilmesini neden yadırgayalım. Dinimizi seçmiyoruz. Bize o konuda seçenek verilmiyor ve adımıza bir din seçiliyor. O dinden kurtulmak bize verilen bir hakdır. Bir seçenektir. Dinlerin alternatifleri ateizm değildir. Çoğu kere insanlar bu seçeneği başka bir dini seçmekle yerine getirirler. Evet.. Ateizm seçilebilir. Ben seçtim. Siz de seçtiniz Demek ki seçiliyormuş. Değil mi?

Tekiner:

İdeal Ateist mi?

Ateizm kavramının tanım sınırları içerisinde varolduğu sürece kişinin diğerinden "daha" ateist olması diye bir durum mu var ki "ideal ateist" diye bir kavramdan bahsedebiliyoruz? Bu "ideal ateist"i kesinlikle anlamadım.

Tekiner: İdeal ateist diye bir kavramdan bahsedilmiyor burada..

Eğer öyle bir anlam çıktı ise benim amacım o değildi. Ben ateist idealinden bahsediyorum. İdeal ateistten değil..

Tekiner:

Dayatma!!!

Yaşadığım ülkenin dininin islam olması nedeniyle hergün dinsel dayatmalara maruz kalıyorum. Evime kapanıp hiç bir müslümanla iletişim kurmasam dahi en azından camilerden gelen tacize 5 defa maruz kalıyorum. Çözüm olarak sürekli kuran ve islam tarihinden örnekler vererek müslüman arkadaşları aşağılıyorum, hakaret ediyorum. Böylece çevremdeki dayatmaları en aza indirmeye çalışıyorum. Din dayatmasından kurtulmak için yine dini kullanıyorum, dinsizliği değil. Siz bu dayatmaları nasıl çözüyorsunuz?

Müslüman'lara küfür ve hakaret ederek dayatmayı önleyemezsiniz. Ben burada açıkça Müslüman'ların değil, ateistlerin dayatmasından bahsediyorum. Onlar dayatabilirler ve siz onların bu dayatmasını kabul etmekle yükümlüsünüz. Ama siz dayatamazsınız. Aradaki farka dikkatinizi çekerim Bunu da yanlış anlamışsınız. Ya da ben yeterince ifade edememişim.

Cevap vermeye devam edeceim.

BUNLAR BENİM ŞAHSİ GÖRÜŞLERİMDİR. ATEİSTFORUMUN RESMİ GÖRÜŞÜNÜ YANSIZMAZLAR.

ATEİSTFORUM ÖZGÜR BİR FORUMUNDUR VE HER HANGİ BİR KONUDA RESMİ GÖRÜŞÜ YOKTUR..

Hacı

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tekiner:

İslama dönmek?

Bir müslüman olmadığımı farkettiğim ilk anda yaşadığım paniği gayet net hatırlıyorum. Bunu müteakip bir kaç yıl içerisinde keşfetme arzum ve merakım nedeniyle edindiğim bilgiler, bundan bir suçluluk duymayı değil, bununla kendimi daha güçlü hissetmemi sağladı. Kıçımı bir tanrıya yada cennet beklentisine, sonsuz hayat vb hayallere dayamak yerine gerçekliğin kendisine başvurduğumda bu sonuca ulaştım. Bir müslümandan daha çok islam bilgim varken nasıl dönebilirim ki? Siz fosseptik çukuruna bile bile kafanızı sokar mısınız?

Gerçekten ateist olmuş bir eski Müslüman asla İslam'a geri dönmez.

Geri dönmeyi düşünmesi onun ateist olmadığının kanıtıdır.

Bir ateisti Müslüman tekrar Müslüman olmakla suçlamak ona en büyük hakarettir.

Tekinler:

Tanrıyı ya da sevgiliyi hissetmek arasında fark var mı?

Dindarların tanrıyı hep yanlarında hissetmeleri ile, aşık bir adamın sevgilisini yanı başında hissetmesi arasında bir fark olduğunu düşünmüyorum. Yani siz spagetti canavarını yahud tayyip emmiyi hatta zeusu bile yanınızda, yanıbaşınızda hissedebilirsiniz. Beynimizin böyle bir kapasitesi var. Ancak biz yanımızda hissediyoruz diye, hissettiğimiz şey gerçekte var olmuyor. Bu durumda sevgili kedim Paşa ile Allah arasında bir fark kalmıyor. Her durumda sadece "his".

Ateit Tanrı'yı yanında hissetmez. Bir sevgiliyi yanında hissetmeniz tanrıyı hissetmek değildir.

Benim köpeğim Efe bence Allah'dan ve Paygamberinden çok daha değerlidir benim için.

Tekiner:

Manevi Boşluk mu bilgi açlığı mı?

Müslüman arkadaşlardan gelen tuhaf tepkilerden biri daha: "Abi içindeki manevi boşluğu nasıl dolduruyorsun?". Yok yavrucum bi boşluk, delikanlı adamın öyle boşlukları olmaz, olana da zaten bir dolduran bulunur şeklinde geyiklemelerim olur tabi. Manevi boşluk ile sigara içme arzusu arasında bir benzerlik olduğunu düşünüyorum. Sürekli taştan bir bina şeklindeki kabe putuna uzun bir süre tapınırsanız, olayları izah etmede sürekli ısrarla ilahi güçleri kullanırsanız, e sonunda bunlardan vazgeçtiğinizde bir boşluk hissedersiniz. Sigarayı bırakanlarda da bir süreliğine böyle bir boşluk oluyor. Sonra geçiyor. Manevi boşlukta öyle geçici bişey. Değil mi?

İnsan maneviyatını değerli şeylerle doldurmalıdır. Bu da sanıldığı kadar zor değildir. Sevgi ve saygı ile, anlayışla, dürüst ve yasaş bir yaşam sürdürmekle. Güzel sanatlar ve müziğe önem vermekle. Filontropik etkinliklerde bulunmakla, topluma yararlı olmakla, gönüllü olmakla.. Ve daha pek çok meşgalalerle..

Maneviyatı dinlerle doldurmak bir kayıptır. Daha kötüsünü yapamazsınız.

Milyonlarca Müslüman bu yolu denemiş ve sonunda düş kırıklığına uğramıştır. Son yolsuzlukları hatırlarsınız..

Sonuç olarak benim ateizm hakkındaki hemen her düşüncem sevgili Tekinerin düşünceleri ile örtüşüyor.

Bundan çok memnun olduğumu belirmek isterim.

Bence ateizm iyi insan olmakla özdeştir. Ateistler iyi insan olmaya çalışmalıdırlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ahlak her eğilim için önemlidir. Toplu insan yaşamı insana bazı ahlaki değerler yükler.

Ahlaki değerlerden yoksun bir insan değerli bir insan olamaz.

Ateistler de toplumun ahlak değerlerini kendi ahlak değerleri olarak adapte edebilirler.

Örneğin ülkemizde yaşayan ateistlerden Müslüman'ların ahlak anlayışlarının dışılna çıkmaları beklenmez. Eğer bunu yaparlarsa, nedeni daha iyi bir ahalak peşinde koşmak istemeleridir. İslam'a bağlı bazı ahlaksal değerler reddedilebilir ve yerleini çağdaş ahlaksal değerler alır. Ahlak ateistler için son derece önemli bir kavramdır. İyi ahlakı olmayan birisi ateizmi yeterince anlamamış demektir. O insanın ateist olması beni çok rahatsız eder. Sizi de etmelidir.

Üç olumlama.

Bayağı olan, üstündür ("Bayağı adam" itiraz eder). Doğaya aykırı olan, üstündür. (Dejenere itiraz eder). Orta olan, üstündür (Sürü "aşağılık"lar itiraz eder). Ahlâk tarihinde bir kudret iradesi böylece ifade edilmiş olur ki, bununla bazen köleler, bazen de orta değerdekiler, kendi işlerine gelen yargı değerlerini üstün kılmaya uğraşırlar.

Bu ölçüde, ahlâk olayı biyoloji açısından çok tehlikelidir. Ahlâk şimdiye dek -bu sözlere verilen anlam ne olursa olsun- egemenlerin ve onların özgül içgüdülerinin zararına olarak, başarılı ve güzel mizaçların zararına olarak, bağımsızlarla ayrıcalık sahiplerinin olarak gelişmiştir.

Demek ki ahlâk, üstün bir tiper ulaşmak için doğanın yaptığı çabalara karşı bir tepkidir; ahlâkın etkisi şunlardır: Yaşamın eğilimleri özellikle ahlâka aykırı görüldüğü ölçüde, yaşama karşı kuşku -(üstün değerler üstün içgüdülere aykırı görüldüğü ölçüde) saçmalık ve mantıksızlık; "üstünmizaçlar"da çatışma bilinçli hâle geldiğinden bunların soysuzlaşması ve intiharı.

İnsan yaşamı seçeneklerle doludur. Her şey seçilir. Ateizmin seçilmesini neden yadırgayalım. Dinimizi seçmiyoruz. Bize o konuda seçenek verilmiyor ve adımıza bir din seçiliyor. O dinden kurtulmak bize verilen bir hakdır. Bir seçenektir. Dinlerin alternatifleri ateizm değildir. Çoğu kere insanlar bu seçeneği başka bir dini seçmekle yerine getirirler. Evet.. Ateizm seçilebilir. Ben seçtim. Siz de seçtiniz Demek ki seçiliyormuş. Değil mi?

Esas olarak izah etmeye çalıştığım kişisel olarak ateizmi bilinçli bir şekilde seçmediğim, düşünsel gelişim sürecim içerisinde bir zamanda kendimi ateizm içinde bulduğumdur. Yani oturup inancı mı inançsızlığı mı seçmeliyim diye kafa patlatmadım.

İdeal ateist diye bir kavramdan bahsedilmiyor burada..

Eğer öyle bir anlam çıktı ise benim amacım o değildi. Ben ateist idealinden bahsediyorum. İdeal ateistten değil..

I understood.

Müslüman'lara küfür ve hakaret ederek dayatmayı önleyemezsiniz. Ben burada açıkça Müslüman'ların değil, ateistlerin dayatmasından bahsediyorum. Onlar dayatabilirler ve siz onların bu dayatmasını kabul etmekle yükümlüsünüz. Ama siz dayatamazsınız. Aradaki farka dikkatinizi çekerim Bunu da yanlış anlamışsınız. Ya da ben yeterince ifade edememişim.

Tekrar edeyim. Bir süredir müslüman dayatmalarından kurtulmak için, islamı ve dayatma sahibini islam tarihi ve kurandan örneklerle aşağılıyorum. İşe yarıyor.

BUNLAR BENİM ŞAHSİ GÖRÜŞLERİMDİR. ATEİSTFORUMUN RESMİ GÖRÜŞÜNÜ YANSIZMAZLAR.

ATEİSTFORUM ÖZGÜR BİR FORUMUNDUR VE HER HANGİ BİR KONUDA RESMİ GÖRÜŞÜ YOKTUR..

Bu kısmı benim için belirtmişseniz; E biliyorum.

Saygılarımla.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ateit Tanrı'yı yanında hissetmez. Bir sevgiliyi yanında hissetmeniz tanrıyı hissetmek değildir.

Benim köpeğim Efe bence Allah'dan ve Paygamberinden çok daha değerlidir benim için.

:lol: Hislerin aynılığından değil kaynağından ve benzerliğinden bahsetmeye çalışmıştım. Tanrıyı hisseden bir adamın hissi tanrıyı ispat için delil değildir.

İnsan maneviyatını değerli şeylerle doldurmalıdır. Bu da sanıldığı kadar zor değildir. Sevgi ve saygı ile, anlayışla, dürüst ve yasaş bir yaşam sürdürmekle. Güzel sanatlar ve müziğe önem vermekle. Filontropik etkinliklerde bulunmakla, topluma yararlı olmakla, gönüllü olmakla.. Ve daha pek çok meşgalalerle..

Maneviyatı dinlerle doldurmak bir kayıptır. Daha kötüsünü yapamazsınız.

Milyonlarca Müslüman bu yolu denemiş ve sonunda düş kırıklığına uğramıştır. Son yolsuzlukları hatırlarsınız..

Bu "maneviyat" kelimesi / kavramı bende pek iyi hisler uyandırmıyor lakin.

Din olsa da olmasa da "iyi" insanlar iyi, "kötü" insanlar kötü şeyler yapar. İyi bir insana kötü şeyler yaptırmak için din gereklidir. :lol:

Sonuç olarak benim ateizm hakkındaki hemen her düşüncem sevgili Tekinerin düşünceleri ile örtüşüyor.

Bundan çok memnun olduğumu belirmek isterim.

Bence ateizm iyi insan olmakla özdeştir. Ateistler iyi insan olmaya çalışmalıdırlar.

Kişisel gözlemim aklı başında her ateistin "iyi insan" olduğu yönündedir.

Saygılarımla.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İnsan bir şey olacaksa, olabildiği kadar iyisi olsun diyorum ben.

Ne olursa olsun. Orası o kadar farketmemeli.

Yalnız kalabalığı izleyen bir Müslüman'la bir ateist arasında ben fark görmüyorum.

Her ikisi de kendi inançları veya onun olmaması doğrultusunda davranıyor ve kendilerine ve insanlığa bir şey kazandırmıyor.

Ateistlerin insanlığa kazandıracakları şeyler, Müslüman'ların kazandıracaklarından daha çok.

Hatta sınırsız bile diyebiliriz. Müslüman'lar ağızları ile kuş tutsalar, ancak bir dereceye kadar kendilerini ilerletebilir ve insanlığa hizmet edebilirler.

Fethullah Gülen örneği önümüzde. Saidi Kürdi örneğini de biliyoruz. Başka değerli Müslüman skolar var mı bilmiyorum.

Vardır mutlaka bizim bilmediğimiz ama, Batı onların etkisinde değil artık.

Batı'nin bağnaz ve geri Hristiyanları bile geçti onları çoktan.

Ki Batı'da Hristiyanlığın parçalanmasına ve kiliseye tıkılmasına, ateizmin ve deizmin yaygınlaşmasına rağmen.

Bence vasat bir ateist, vasat bir Müslüman'dan daha yeğlenir biri olmamalı.

Bunu böyle ifade edince bazılarını rahatsız ettiğimi biliyorum.

Ama bu onların sorunu.. Benim değil.

Ben ateistlere her şeyin en iyisini yakıştırmak istiyorum.

Bu da benim zayıf tarafım olabilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben bir ateist olarak kurallara karşı gelen biriyim o zaman ben kötüyüm, ben kendime saygı duyuyorum o zaman ben kendime göre iyiyim.

Ateizim seçilmiş bireylere ait olmadığı için ateislerin iyi olmak zorunluluğu yoktur, toplumun herkesimden ateist olan vardır Turan Dursun gibi müftülerde ateisttir bilim insanlarından olanda vardır, ayyaşı, çobanı, delisi vs.. her kesimden ateist olan vardır. Her ateist iyi değildir ve olmak zorunda değildir. Ateistlerin iyi olması gerektiğini söylemeniz temenniden başka bir şey değildir.

Ateizm özgür düşünce demek değildir yanlızca allahlara ve dinlere tepkidir, hiç bir dini bilgisine sahip olmayan birisine ateist diyemezsiniz.

Örneğin 20 yaşına kadar bir adada eğitim görmüş ve hiç bir dini bilgi almamış bir kişiye sen atestmisin diye soramazsın çünkü cevabını alamazsın.

Atesit olmuş bir kişi tabiki övünmesi gerekir çünkü o artık kendisini toplumdan soyutlacak kadar ve din ve toplum olmadan ayakta duracak kadar güçlü bir kişiliğe sahip olmuştur, artık bu noktadan sonra iyi yada kötü olmak onun kararıdır, onun ateist olması iyi bir birey olmasını gerektirmez.

Zaten iyi olmak göreceli bir kavramdır.

Hayatta kalmak için gerekirse başkalarını harcamak zorunda kalabilirsiniz bu kötüdür ama sizin devamınız için geçerlidir.

Bu yüzden ateizm iyi yada kötü kavramları ile değerlendirilemez.

Esenlikler.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ben bir ateist olarak kurallara karşı gelen biriyim o zaman ben kötüyüm, ben kendime saygı duyuyorum o zaman ben kendime göre iyiyim.

Ateizim seçilmiş bireylere ait olmadığı için ateislerin iyi olmak zorunluluğu yoktur, toplumun herkesimden ateist olan vardır Turan Dursun gibi müftülerde ateisttir bilim insanlarından olanda vardır, ayyaşı, çobanı, delisi vs.. her kesimden ateist olan vardır. Her ateist iyi değildir ve olmak zorunda değildir. Ateistlerin iyi olması gerektiğini söylemeniz temenniden başka bir şey değildir.

Ateizm özgür düşünce demek değildir yanlızca allahlara ve dinlere tepkidir, hiç bir dini bilgisine sahip olmayan birisine ateist diyemezsiniz.

Örneğin 20 yaşına kadar bir adada eğitim görmüş ve hiç bir dini bilgi almamış bir kişiye sen atestmisin diye soramazsın çünkü cevabını alamazsın.

Atesit olmuş bir kişi tabiki övünmesi gerekir çünkü o artık kendisini toplumdan soyutlacak kadar ve din ve toplum olmadan ayakta duracak kadar güçlü bir kişiliğe sahip olmuştur, artık bu noktadan sonra iyi yada kötü olmak onun kararıdır, onun ateist olması iyi bir birey olmasını gerektirmez.

Zaten iyi olmak göreceli bir kavramdır.

Hayatta kalmak için gerekirse başkalarını harcamak zorunda kalabilirsiniz bu kötüdür ama sizin devamınız için geçerlidir.

Bu yüzden ateizm iyi yada kötü kavramları ile değerlendirilemez.

Esenlikler.

Her köyde bir deli vardır kardeşim. Kendini yalnız hissetsen de bir istisna değilsin.

Sana kimse iyi ol demiyor..

Ama bana karşı kötü olursan senin canına okurum.

Bunu bil yeter.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...