Jump to content

Cehennem için insan yaratmak...


Recommended Posts

Ortada suç diye bir kavram yokken hapishanenin anlamı nedir?

Suç diye bir kavramın ilerde olacağını farzederek hapishane yapmak ne demek olur ?

Tek cevap... ?

Madem bu kadar malumatınız var insanın da özelliğinin hapishaneye girme anlamında tercihlerinin de olan bir varlık olduğunu bilen Allah olduğunu bilirsiniz. Hatta melekler dahi bu yüzden sual sormuşlardı değil mi yeryüzünde fesat çıkaracak, bozgunculuk yapacak bu varlığı niçin yaratıyorsun diye değil mi. Yani insanın iki özelliği var hayırları da tercih edebilir şerleri de .. Bunu bilen Allah niye bunlara göre karşılıklarını da yaratmasın ki.. Esas yaratmaması nakisedir. Madem o herşeyi bliyor bildiğini de bildirmesi için cehennemi de hazır etmesi gerekir..

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 95
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Madem bu kadar malumatınız var insanın da özelliğinin hapishaneye girme anlamında tercihlerinin de olan bir varlık olduğunu bilen Allah olduğunu bilirsiniz. Hatta melekler dahi bu yüzden sual sormuşlardı değil mi yeryüzünde fesat çıkaracak, bozgunculuk yapacak bu varlığı niçin yaratıyorsun diye değil mi. Yani insanın iki özelliği var hayırları da tercih edebilir şerleri de .. Bunu bilen Allah niye bunlara göre karşılıklarını da yaratmasın ki.. Esas yaratmaması nakisedir. Madem o herşeyi bliyor bildiğini de bildirmesi için cehennemi de hazır etmesi gerekir..

Allah, biz cehennemde yanarken, bizim için üzülecek mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

kardeşim akıllı olun körelen mantığınızı çalıştırın cennete gidin.cehennem varsa cennette var karşısında.size zorla cehenneme giidn diyen yok kardeşler.siz istiyorsanız oda ayrı bi konu tabi.ebedi mutluluğu geri tepen sizlersiniz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

mutluizm:ateistler ALLAH a peygamere kuran a küfretsinler eğlensinler işlerine geldiği gibi çarpıtsınlar sonra sen deki bizim için üzülecekmi.acıtasyon yapmayı bırakın ya.hem inanmıyor hemde korkuyorsunuz dimi siz ateist kardeşler.evet korkuyorsunuz ya cehhennem varsa ya doğruysa vs.iki yol var biri cehehennem biri cennet.seçin birini.

Link to post
Sitelerde Paylaş
mutluizm:ateistler ALLAH a peygamere kuran a küfretsinler eğlensinler işlerine geldiği gibi çarpıtsınlar sonra sen deki bizim için üzülecekmi.acıtasyon yapmayı bırakın ya.hem inanmıyor hemde korkuyorsunuz dimi siz ateist kardeşler.evet korkuyorsunuz ya cehhennem varsa ya doğruysa vs.iki yol var biri cehehennem biri cennet.seçin birini.

Ne komik şeysin sen öyle...

Seçin birini ne demek? Matrixcilikmi oynuyoruz burada?

Kafanızmı güzel, çıkın şu fantezi dünyasından...! Çıkın...!

Link to post
Sitelerde Paylaş

ALLAH<CC> sadece inanmayanları cehennem atacak değildir .<"Kim bir insanı kasden öldürürse, cezası içinde ebedî kalıcı olmak üzere cehennemdir. Allah ona gazab etmiş ve lânet etmiştir. Ve ona büyük bir azap hazırlamıştır. " (en-Nisâ, 4/93)>

yani kardeşler ben şimdi bi müslüman olarak bi ateisti haksız yere tahammüden öldürrürsem benimde ebediyyen kalacağım yer cehennem olacaktır.kurandaki bazı ayetlerde müşrikleri öldürün der evet.bu nefsi müdafadır.bana saldıranı bende öldürebilirim.biz bugün pkk ile savaşta dağlarda ne kadar öldürdük pkk lı dimi.aynı şey işte.

Link to post
Sitelerde Paylaş
mutluizm:ateistler ALLAH a peygamere kuran a küfretsinler eğlensinler işlerine geldiği gibi çarpıtsınlar sonra sen deki bizim için üzülecekmi.acıtasyon yapmayı bırakın ya.hem inanmıyor hemde korkuyorsunuz dimi siz ateist kardeşler.evet korkuyorsunuz ya cehhennem varsa ya doğruysa vs.iki yol var biri cehehennem biri cennet.seçin birini.

ben hiçbir şekilde korkmuyorum. bence seni çok korkutmuşlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
ALLAH<CC> sadece inanmayanları cehennem atacak değildir .<"Kim bir insanı kasden öldürürse, cezası içinde ebedî kalıcı olmak üzere cehennemdir. Allah ona gazab etmiş ve lânet etmiştir. Ve ona büyük bir azap hazırlamıştır. " (en-Nisâ, 4/93)>

yani kardeşler ben şimdi bi müslüman olarak bi ateisti haksız yere tahammüden öldürrürsem benimde ebediyyen kalacağım yer cehennem olacaktır.kurandaki bazı ayetlerde müşrikleri öldürün der evet.bu nefsi müdafadır.bana saldıranı bende öldürebilirim.biz bugün pkk ile savaşta dağlarda ne kadar öldürdük pkk lı dimi.aynı şey işte.

tam da bu yüzden cehennem olmadığına, ve iyi bir insanı sırf inanmıyor diye cehenneme atacak bir tanrı olmadığına eminim. bu tarz davranışlar ilahi bir varlığa değil ancak bir diktatöre yakışır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
tam da bu yüzden cehennem olmadığına, ve iyi bir insanı sırf inanmıyor diye cehenneme atacak bir tanrı olmadığına eminim. bu tarz davranışlar ilahi bir varlığa değil ancak bir diktatöre yakışır.

Oldu Canım başka;

Sen bu dünyada Öğretmenine, patronuna, Müdürüne yada Kuralları olan bir yerin kurallarına uymıyacaksın ve bunun karşılığında ceza görmen normal olacak ama...

Kainatın Mutlak ve Tek Hakimi ve Yaradıcısı olan Rabbine isyan edip emirlerine uymıyacaksın ve onu tanımadığını söyliyeceksin ve karşılığında bu niye ceza gerektirsin diyeceksin.. Küfür Kainatın tüm hkukuna tecavüzdür; Sadece inanmamak gibi basit bir hadise değildir.. Sen her mahluka tecavüz etmiş oluyorsun, onları tesadüfle, hikmetsizlikle suçluyorsun.. Allah kendi hakkından önce; Mahlukatının haklarını muhafaza için veriyor o cezayı...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Oldu Canım başka;

Sen bu dünyada Öğretmenine, patronuna, Müdürüne yada Kuralları olan bir yerin kurallarına uymıyacaksın ve bunun karşılığında ceza görmen normal olacak ama...

İnsanla Tanrıyı kıyaslamak kadar salakça bişey olamaz,

egoizm: kendini övme, benlik duygusuna kapılmaktır. insana ait bir davranış biçimidir.

insanı veya her hangi biri kendisini allahın yerine koyup düşünmen, meseleyi nasıl algıladığının göstergesi.

Sen kendini bir kedinin veya bir zürafanın yerine koyup: ayh ben kedi olsaydım, ev kedisi olurdum çok sevimli olurdum, böyle davranırdım veya zürafa olsaydım, zebraları dikizlerdim diye biliyor musun?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Oldu Canım başka;

Sen bu dünyada Öğretmenine, patronuna, Müdürüne yada Kuralları olan bir yerin kurallarına uymıyacaksın ve bunun karşılığında ceza görmen normal olacak ama...

Kainatın Mutlak ve Tek Hakimi ve Yaradıcısı olan Rabbine isyan edip emirlerine uymıyacaksın ve onu tanımadığını söyliyeceksin ve karşılığında bu niye ceza gerektirsin diyeceksin.. Küfür Kainatın tüm hkukuna tecavüzdür; Sadece inanmamak gibi basit bir hadise değildir.. Sen her mahluka tecavüz etmiş oluyorsun, onları tesadüfle, hikmetsizlikle suçluyorsun.. Allah kendi hakkından önce; Mahlukatının haklarını muhafaza için veriyor o cezayı...

öğretmen- patron gibi iktidar sembollerini tanrıyla karşılaştırarak, aslında tanrının ne kadar insani olduğunu kendi ağzınla söylemiş oldun. inanmamızı beklediğin tanrı; öğretmen, patron, müdür ya da bir devlet başkanı gibi kendisine inanılmasını ve itaat edilmesini bekleyen, aksi takdirde ceza veren, istediklerini yaparsan ödülleniren bir varlık oluyor. insanın bir yansıması yani. tartışmalarda bir türlü anlaşamamızın sebebi zaten bu. senin kafandaki "ilah" kavramı ile benim kafamdaki "ilah" kavramı farklı. benim düşüncemde, bir tanrı olsaydı, bu varlık kesinlikle insandan çok üstün, insani hiçbir özelliğe sahip olmayan, kusursuz, mükemmel bir varlık olurdu. oysa sizin tanrıyı anlatırken kullandığınız sıfatların hepsinin insani. bu nedenle önce kafandaki tanrı nedir nasıl özelliklere sahiptir onu tanımla derim.

Link to post
Sitelerde Paylaş
İnsanla Tanrıyı kıyaslamak kadar salakça bişey olamaz,

egoizm: kendini övme, benlik duygusuna kapılmaktır. insana ait bir davranış biçimidir.

insanı veya her hangi biri kendisini allahın yerine koyup düşünmen, meseleyi nasıl algıladığının göstergesi.

Sen kendini bir kedinin veya bir zürafanın yerine koyup: ayh ben kedi olsaydım, ev kedisi olurdum çok sevimli olurdum, böyle davranırdım veya zürafa olsaydım, zebraları dikizlerdim diye biliyor musun?

Doğru Mutlak aciz olan insan ile; Mutlak Kadir olan Allah kıyaslanmaz .. Temsiller ile hakikatler akla yaklaştırılabilir.

Aynı mantıktan hareket ile Kainatın Mutlak sahibi ve yaradıcısı olan Allah'ın Kulları hakkında istediği gibi tasarruf etmek iradesine sahip olduğu ve kendisini tanımayan bir kuluna istediği cezayı verme iradesinde olduğu ve Sözünde Sadık olan ve Her söylediğini yerine getirme kudretinde olan bir yaradıcının da bunu mutlaka yapacağıda anlaşılmalı..

Madem kendimizi onla kıyaslamanın yanlışlığını kabul ediyorsunuz; Öyle ise kendi kısır aklınıza güvenerek çıkardığınız hüküm ve ZAN larında yanlış olduğunu kabul etmek zorundasınız..

Link to post
Sitelerde Paylaş
öğretmen- patron gibi iktidar sembollerini tanrıyla karşılaştırarak, aslında tanrının ne kadar insani olduğunu kendi ağzınla söylemiş oldun. inanmamızı beklediğin tanrı; öğretmen, patron, müdür ya da bir devlet başkanı gibi kendisine inanılmasını ve itaat edilmesini bekleyen, aksi takdirde ceza veren, istediklerini yaparsan ödülleniren bir varlık oluyor. insanın bir yansıması yani. tartışmalarda bir türlü anlaşamamızın sebebi zaten bu. senin kafandaki "ilah" kavramı ile benim kafamdaki "ilah" kavramı farklı. benim düşüncemde, bir tanrı olsaydı, bu varlık kesinlikle insandan çok üstün, insani hiçbir özelliğe sahip olmayan, kusursuz, mükemmel bir varlık olurdu. oysa sizin tanrıyı anlatırken kullandığınız sıfatların hepsinin insani. bu nedenle önce kafandaki tanrı nedir nasıl özelliklere sahiptir onu tanımla derim.

Elle tutulur, gözle görülür ve dediğin gibi tamamen insani vasıflara kıyas ile verilen temsilleri bile akl edemezken; Kainat cinsinden olmıyan, Zaman ve Mekandan; Kusur ve Aczden müberra bir Allah'ı nasıl anlıyacaksın... İnsan ve Kainat Allah'ın Esmasına Ayinedir..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Madem kendimizi onla kıyaslamanın yanlışlığını kabul ediyorsunuz; Öyle ise kendi kısır aklınıza güvenerek çıkardığınız hüküm ve ZAN larında yanlış olduğunu kabul etmek zorundasınız..

Kendi kısır aklınla ulaşıcağın sonuçların, kesin doğrular olamayacağını biliyosan,

Allah kesin vardır yargısınında, senin kısır aklının ulaştığı sonuç olduğu gerçeğini unutmayacaksın.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayır; Çünki ben kendi kısır aklımla fikir yürütmüyorum... İlm-i Mutlak olan Allah'ın ilmi ile bizlere bildirdiği Akl-ı Küll e tabiyim.. Ve ordan gelen bilgileri kendi akıl süzgeçimden geçirdiğimde Mantıksız yada Yanlış bir şey bulmuyorum

Link to post
Sitelerde Paylaş
Elle tutulur, gözle görülür ve dediğin gibi tamamen insani vasıflara kıyas ile verilen temsilleri bile akl edemezken; Kainat cinsinden olmıyan, Zaman ve Mekandan; Kusur ve Aczden müberra bir Allah'ı nasıl anlıyacaksın... İnsan ve Kainat Allah'ın Esmasına Ayinedir..

insan ve kainat allahın esmasına ayinedir cümleni türkçeleştirirsen sevinirim. sürekli olarak arapça yazıyorsun. yazdıklarını oturup tercüme etmek zorunda değiliz. tdk da bile yok bu kelimeler.

diğer cümleye bakarsak, insan vasıflara sahip olmayan, kusursuz bir allah düşüncesini sen de kabul ediyorsun. o zaman burada tek bir çelişki kalıyor: kuran.

ödül-ceza sistemi insanidir, yine insani vasıflara sahip olmayan allahın böyle bir sistemi uygulaması çelişkidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Hayır; Çünki ben kendi kısır aklımla fikir yürütmüyorum... İlm-i Mutlak olan Allah'ın ilmi ile bizlere bildirdiği Akl-ı Küll e tabiyim.. Ve ordan gelen bilgileri kendi akıl süzgeçimden geçirdiğimde Mantıksız yada Yanlış bir şey bulmuyorum

Seninkine döngüsel mantık diyoruz,

Kuran'ın Allah'ın mesajı olduğu fikrine de kendi kısır aklınla ulaşıyosun,

Link to post
Sitelerde Paylaş
Hayır; Çünki ben kendi kısır aklımla fikir yürütmüyorum... İlm-i Mutlak olan Allah'ın ilmi ile bizlere bildirdiği Akl-ı Küll e tabiyim.. Ve ordan gelen bilgileri kendi akıl süzgeçimden geçirdiğimde Mantıksız yada Yanlış bir şey bulmuyorum

sen kendi aklına güvenmeyip, kurana güveniyorsun. kuranda yazılanları kendi aklından üstün tutuyorsun.

ben ise kendi aklımı kurandan üstün tutuyorum ve kendi aklıma güveniyorum.

aramızda böyle bir düşünce farklılığı varken orta yolu bulmamız imkansız diye düşünüyorum, tartışmakla da bir sonuca ulaşamayacağız.

Link to post
Sitelerde Paylaş
insan ve kainat allahın esmasına ayinedir cümleni türkçeleştirirsen sevinirim. sürekli olarak arapça yazıyorsun. yazdıklarını oturup tercüme etmek zorunda değiliz. tdk da bile yok bu kelimeler.

Şimdi Dünyada Zıddı olmıyan bir şey gösterebilirmsin bana; yada insan zıddı olmıyan şeyi bilebilirmi..? Bilemez...

Peki Allah'ın zıddı yok ve Kainat cinsinden değil.. Bu kainatta bilinen hiç birşeye benzemiyor; Zaman ve Mekan ile de sınırlı değil; Yoktan Yaratma Kudretine Malik; İlmi Muhit Sahibi; Acz ve Kusurdan uzak.. Kudreti sonsuz.. v.s. v.s.. gibi sıfatlara ve isimlere sahip.. Bunları anlayıp algılayabilmek ve akla yaklaştırmak için temsiller lazım...

Mesela : Allah'ın bir ismi HAY.. Yani hayat veren.. Şu Dünyadaki hayattar faliyet bize daimi bir Hayat kaynağı olduğunu gösterir..

Allah'ın ZATI ile Şuunatından Kaynaklanan Sıfatının tezahürleri olan Esma-i İlahisinin tecellisi farklı şeyler...

Allah Zatında hiç birşeye muhtaç değil.. Hiç birşeye kıyas değil.. Çünki Şekle girebilen, Maddi özellikler ile tarif edilebilen bir şey Halık olamaz.. Ama Allah Bize kendisini tanıttırıp bildirmek istiyor.. Bunu da bu kainatta tecelli eden isim ve sıfatları ile yapıyor.. İşte bunlar Kainatta herşeyde, özelliklede insanda tezahür ediyor.. Yani açığa çıkıyor..

Esması tezhür etmek istiyor; Allah ta bu tezahürü Kendisi bizzat müşahede ettiği gibi, müteşabih aynalar vasıtasıyla hem görmek, hem göstermek istiyor.. Kendi Zatı buna muhtaç değil; Muhtaç olan yarattığı kainatı.. Çünki bu alemi yaratmasa bunca faliyet ve hayat ortaya çıkmayıp hiçlik karanlıklarında kalacaktı.

Şöyle düşünelim.. (Temsilde hata olmaz kaidesince)

Mesele çok ikram perver birisi var.. Her misafirine ikram etmekten lezzet alıyor.. Bu ikramperverlik O Zatın bir Vasfıdır.. O Zaat bu ikramdan kendi şahsına mahsus bir lezzet alır; ama ikram ettiği şeylere ihtiyacı yok.. Zaten ikram ettiği şeylerde kendisine ait..

Aynen böylede Allah'ın zatında hiç bir şeye ihtiyacı yok ama İsim ve Sıfatları Büyük Alem olan Kainat vasıtası ile ve Küçük alem olan insan vasıtası ile açığa çıkmak istiyor..Allah ta bu tezahürden(Açığa çıkmak) kendi zat-ı kibriyasına layık bir lezzet alıyor..

İşte insanın ve kainatın buna ayine olması bu demek..

Link to post
Sitelerde Paylaş
sen kendi aklına güvenmeyip, kurana güveniyorsun. kuranda yazılanları kendi aklından üstün tutuyorsun.

ben ise kendi aklımı kurandan üstün tutuyorum ve kendi aklıma güveniyorum.

aramızda böyle bir düşünce farklılığı varken orta yolu bulmamız imkansız diye düşünüyorum, tartışmakla da bir sonuca ulaşamayacağız.

Şöylede bir fark var aramızda..

Siz Kur'an diye Mushafın türkçeleştirilmiş meallerini alıyorsunuz.... Ben Kur'an diye Kainatı alıyorum.. Kainat kitabı kebirinde Kur'an Kainatı okuyor; Hz. Muhammed de tercüme ediyor; Ben o tercümeye bakıyorum.. Siz meallere bakıyorsunz...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...