Jump to content

Neden IMTIHAN ?


Recommended Posts

Allahin beni (yani inanmayani) yaratmasinin sebebi, bana ceza vermek ve azap cektirmek midir?

diye sormusum..Iki ayri muslumandan iki ayri cevap almisim.

Biri "Evet" demis. Bu cevaba soylenecek bir sey yok zaten. Allah'in sadist filan oldugunu dusunmek gerekiyor. Ayrica ozgur irade ve imtihan da cope gidiyor.

dindar20 ise "Hayır" demis.

Simdi bu cevaba bakiyoruz:

Iste zaman ekseni.

<------------------T1-------------------T2--------------------->

T1 ani ben dogmadan onceki herhangi bir an.

T2 ani benim dogdugum an.

Simdi, allah beni azap icin yaratmadiysa (T2 noktasinda) ne icin yaratti? Kendisine ibadet edeyim diye diyeceksin herhalde (Kuran oyle diyor).

Iyi ama T1 aninda, yani ben yaratilmadan once, benim kendisine ibadet etmeyecegimi biliyor, dogru mu (EVET/HAYIR)

O zaman neden yaratiyor?

Yani kisaca, dindar20 ye sorum su oluyor:

Allah beni kendisine ibadet edeyim diye yaratmak istiyorsa, ama yaratmadan once kendisine ibadet etmeyecegimi de biliyorsa, o zaman beni neden yaratti?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 138
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Arkadaşım sadece o çocuğun imtihan edildiğini mi sanıyorsun...

Esas imtihan onu o hale getirenlerin yada yardımcı olmıyanların.. Bunun içinde Sen ve Ben de varız.. O çocuk yortar sen hiç merak etme.. Ama biz zor yırtarız..

ozaman o çocuk bir hayvanla eşdeğer allah katında..

hayvanlara yardım etmek te sevap bu gibi durumlarda.

o çocuk sace bir araç.

Link to post
Sitelerde Paylaş
"...Beni (yani inanmayani) yaratmasinin sebebi, bana ceza vermek ve azap cektirmek.." mi?

diye sormusum.

Aynen

diye cevap verilmis.

Bu cevaba katilmayan musluman arkadas var mi?

Sevgili redfinity,

Hayır.... Katılmıyorum....

"Madem biliyordun ibadet etmeyecegimi , sana da ibadet edecek adam lazim, o zaman ne demeye beni yarattin ?"

diye sordum

"Seni (yani inanmayani) yaratmasinin sebebi, sana ceza vermek ve azap cektirmek"

diye cevap verildi.

Bu cevaba katilmayan musluman arkadas var mi diye sordum; ses yok..Butun muslumanlarin bu goruse katildigini varsayiyorum. Oyleyse:

Sevgili arkadaslar,

Madem ki allah'in beni yaratmasinin sebebi bana ceza vermek ve azap cektirmek,

bu durumda, ne ozgur iradenin, ne de imtihan dediginiz seyin ne kadar anlamsiz oldugu acik degil mi?

Sevgili redfinity:

Senden istenen ölçülü ve dengeli bir toplumun bir parçası olmak, dürüst ve erdemli işler yapmaktır. Bunda da iraden özgür bırakılmıştır, eğer senin dediğin gibi olsaydı, katil de haklı olurdu, yani o da çıkar Allah beni katil etti derdi ama sen bile inanmazken bir katili savunamazsın değil mi?

Allahin beni (yani inanmayani) yaratmasinin sebebi, bana ceza vermek ve azap cektirmek midir?

diye sormusum..Iki ayri muslumandan iki ayri cevap almisim.

Biri "Evet" demis. Bu cevaba soylenecek bir sey yok zaten. Allah'in sadist filan oldugunu dusunmek gerekiyor. Ayrica ozgur irade ve imtihan da cope gidiyor.

dindar20 ise "Hayır" demis.

Simdi bu cevaba bakiyoruz:

Iste zaman ekseni.

<------------------T1-------------------T2--------------------->

T1 ani ben dogmadan onceki herhangi bir an.

T2 ani benim dogdugum an.

Simdi, allah beni azap icin yaratmadiysa (T2 noktasinda) ne icin yaratti? Kendisine ibadet edeyim diye diyeceksin herhalde (Kuran oyle diyor).

Iyi ama T1 aninda, yani ben yaratilmadan once, benim kendisine ibadet etmeyecegimi biliyor, dogru mu (EVET/HAYIR)

O zaman neden yaratiyor?

Yani kisaca, dindar20 ye sorum su oluyor:

Allah beni kendisine ibadet edeyim diye yaratmak istiyorsa, ama yaratmadan once kendisine ibadet etmeyecegimi de biliyorsa, o zaman beni neden yaratti?

Şimdi senin zaman ekseni beraber bakalım...

T1 anında sen Allahın varlığını ve birliğini biliyordun, gerçek kavrayış ile kavrayabiliyordun. O sana dedi ki, seni yeryüzüne yolladıktan sonra da beni tanıyacakmısın, benim istediğim insan tipini oluşturacakmısın, buna da cevabın evetti, ve yine sana dedi ki, eğer orda inkar edenlerden olursan, dürüst ve erdemli şeyler yapmazsan cezalandırılacaksın ve sen buna da evet dedin. Senin iradeni özgür bırakarak yeryüzüne yolladı seni ve yeryüzü serüvenin başladı. Şimdi yeryüzünde sen onun varlığını inkar ediyorsun ancak dürüst ve erdemli işler yapıyorsun, insanlık adına güzel değerler taşıyorsun ve mücadele ediyorsun, buna rağmen Allahın seni yakacağını düşünmek Allaha haksızlık olur, hani yukarıda kurtarma varmı diyenler vardı ya, her anın kurtarma, yeterki değerlendirebilesin....

Selametle....

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi senin zaman ekseni beraber bakalım...

T1 anında sen Allahın varlığını ve birliğini biliyordun, gerçek kavrayış ile kavrayabiliyordun.

Bunu nereden cikardin berguzar kardes. Ben T1 aninda yoktum (allah musaf carpsin yani yalan soyluyosam :) )

Dolayisi ile hikayenin gerisi gecersiz. Ama hadi oyun olsun diye devam edelim...

O sana dedi ki, seni yeryüzüne yolladıktan sonra da beni tanıyacakmısın, benim istediğim insan tipini oluşturacakmısın, buna da cevabın evetti, ve yine sana dedi ki, eğer orda inkar edenlerden olursan, dürüst ve erdemli şeyler yapmazsan cezalandırılacaksın ve sen buna da evet dedin.

Ben daha dogmadan bana soru soruyor yani (Matrix'e ucuk diyenler utansin). Hadi neyse oyuna devam...

Bana soru soruyor "..beni taniyacak misin.."

1. Koskoca allahsiniz yani, bunu da bilmiyorsaniz ben ne diyeyim. Bana soruyor ya... :lol:

2. Ayrica ben nerden bileyim ne yapacagimi. Beni oyle bir islemden gecirip dunyaya getirmissin ki ben leyla gibi dolasiyorum. Obur tarafta daha onceden gorustugumuzu filan bile hatirlamiyorum.

Bir de cevabim "evet" mis. Valla oyle bir seye soz verdigimi filan hatirlamiyorum.

***

Berguzar; konsantre ol, yogunlas, yogunlas, focus......soru geliyor....:

Hangi T aninda ben (yani redfinity) yoktum bana onu soyle.

Tamam..

SORU: O benim var olmadigim "T" aninda, allah beni ileride "yaratacagini" ve de "benim isyankar olacagimi" biliyormuydu?

Once bu soruya bir EVET/HAYIR cevabi alayim sonra ikinci sorumu soracagim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Araf 172. VE SENİN RABBİN, her ne zaman Âdemoğulları'nın sulblerinden onların soylarını çıkaracak olsa, onları kendileri hakkında tanıklık etmeye çağırır: "Ben sizin Rabbiniz değil miyim?" Onlar, cevaben: "Elbette!" derler, "Buna tanıklık ederiz!" (139) [bunu, böylece hatırlatıyoruz ki] Kıyamet Günü'nde, "Doğrusu, bizim bundan haberimiz yoktu" demeyesiniz,

139 - Metnin orijinalinde, bu bölümde geçmiş zaman kipi kullanılmaktadır ("çıkardı", "onlara sordu" vb.). Ne var ki, yukarıda "soru" ve "cevap" tarzında mecazî bir yolla anlatılmak istenen vaka, mahiyeti itibariyle, sürekli bir tekerrür ifade ettiğindendir ki, bu devamlılığın şimdiki zaman kipiyle ikinci bir dile aktarılması, anlatılmak istenenin anlaşılmasını oldukça kolaylaştıracak gibi geldi bize. Kur'an'a göre, Muteâl Kudret'in varlığını sezme, algılama yatkınlığı insanda yaratılıştan (fıtrat) var olan bir hususiyettir; sonradan, kendini-beğenmişlik, nefsine-düşkünlük gibi arızî duygular eliyle ya da yoldan çıkarıcı çevresel etkilerle üzeri örtülebilir, bulandırılabilir olsa da, böyle içsel, sezgisel bir idrak imkanının varlığıdır ki, akıl sahibi her insanı Allah'ın önünde "kendi hakkında tanıklık yapma"ya yöneltmektedir. Kur'an'da sık sık görüldüğü üzere, Allah'ın "konuşması, söylemesi, ya da sorması" insanın da "cevap vermesi", gerçekte Allah'ın yaratıcı eylemini ve insanın da buna varoluşsal cevabını, tepkisini dile getirmek için kullanılan temsîlî ifadeler dur

Link to post
Sitelerde Paylaş
Araf 172. VE SENİN RABBİN, her ne zaman Âdemoğulları'nın sulblerinden onların soylarını çıkaracak olsa, onları kendileri hakkında tanıklık etmeye çağırır: "Ben sizin Rabbiniz değil miyim?" Onlar, cevaben: "Elbette!" derler, "Buna tanıklık ederiz!" (139) [bunu, böylece hatırlatıyoruz ki] Kıyamet Günü'nde, "Doğrusu, bizim bundan haberimiz yoktu" demeyesiniz,

139 - Metnin orijinalinde, bu bölümde geçmiş zaman kipi kullanılmaktadır ("çıkardı", "onlara sordu" vb.). Ne var ki, yukarıda "soru" ve "cevap" tarzında mecazî bir yolla anlatılmak istenen vaka, mahiyeti itibariyle, sürekli bir tekerrür ifade ettiğindendir ki, bu devamlılığın şimdiki zaman kipiyle ikinci bir dile aktarılması, anlatılmak istenenin anlaşılmasını oldukça kolaylaştıracak gibi geldi bize. Kur'an'a göre, Mute‘âl Kudret'in varlığını sezme, algılama yatkınlığı insanda yaratılıştan (fıtrat) var olan bir hususiyettir; sonradan, kendini-beğenmişlik, nefsine-düşkünlük gibi arızî duygular eliyle ya da yoldan çıkarıcı çevresel etkilerle üzeri örtülebilir, bulandırılabilir olsa da, böyle içsel, sezgisel bir idrak imkanının varlığıdır ki, akıl sahibi her insanı Allah'ın önünde "kendi hakkında tanıklık yapma"ya yöneltmektedir. Kur'an'da sık sık görüldüğü üzere, Allah'ın "konuşması, söylemesi, ya da sorması" insanın da "cevap vermesi", gerçekte Allah'ın yaratıcı eylemini ve insanın da buna varoluşsal cevabını, tepkisini dile getirmek için kullanılan temsîlî ifadeler dur

Tesekkuler ama bu cevap degil.. Dogrudan konusmamisiz da baska bir cesit bir iletisim olmus. Tamam, farketmez.

SORU: O benim var olmadigim "T" aninda, allah beni ileride "yaratacagini" ve de "benim isyankar olacagimi" biliyormuydu?

Once bu soruya bir EVET/HAYIR cevabi alayim sonra ikinci sorumu soracagim.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Tesekkuler ama bu cevap degil.. Dogrudan konusmamisiz da baska bir cesit bir iletisim olmus. Tamam, farketmez.

SORU: O benim var olmadigim "T" aninda, allah beni ileride "yaratacagini" ve de "benim isyankar olacagimi" biliyormuydu?

Once bu soruya bir EVET/HAYIR cevabi alayim sonra ikinci sorumu soracagim.

Sevgili redfinity:

Bu soruna cevap vermiştim ama yine vereyim, T1 anında şu anki durumunu diyelimki isyankarsın bunu biliyordu, ancak burda gözden kaçan şu var, bütün ateistler bunu söylüyor, ölmediğiniz sürece imanlı mı imansız mı öleceğinizi şu an siz de dahil kimse bilemez, bunu sadece Allah biliyor ancak sana bir yaptırımı yok bu konuda. Şu an için ben imansızım diyebilirsin ancak 1 yıl sonra ne olacağını sen bile bilemezsin şu an, yukarıdaki ayet ışığında ve bu doğrultuda düşünürsek daha anlaşılır oluruz kanaatindeyim...

Sevgiler....

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sevgili redfinity:

Bu soruna cevap vermiştim ama yine vereyim, T1 anında şu anki durumunu diyelimki isyankarsın bunu biliyordu, ancak burda gözden kaçan şu var, bütün ateistler bunu söylüyor, ölmediğiniz sürece imanlı mı imansız mı öleceğinizi şu an siz de dahil kimse bilemez, bunu sadece Allah biliyor ancak sana bir yaptırımı yok bu konuda. Şu an için ben imansızım diyebilirsin ancak 1 yıl sonra ne olacağını sen bile bilemezsin şu an, yukarıdaki ayet ışığında ve bu doğrultuda düşünürsek daha anlaşılır oluruz kanaatindeyim...

Sevgiler....

SORU: O benim var olmadigim "T" aninda, allah beni ileride "yaratacagini" ve de "benim isyankar olacagimi" biliyormuydu?

Berguzar, bu basit bir evet/hayir sorusu.

Anladigim kadariyla EVET diyorsun. Dogru mu?

Link to post
Sitelerde Paylaş
SORU: O benim var olmadigim "T" aninda, allah beni ileride "yaratacagini" ve de "benim isyankar olacagimi" biliyormuydu?

Berguzar, bu basit bir evet/hayir sorusu.

Anladigim kadariyla EVET diyorsun. Dogru mu?

Sevgili redfinity.

Evet sorunun cevabı, yukarıdaki anlattıklarımla beraber ama:)

Sevgiyle....

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ikinci sorum su: Allah bizi neden yaratti?

Cavap: Allah cinleri ve insanlari sadece kendisine ibadet etmeleri icin yaratmistir.

Dogru mu, yanlis mi?

Sevgili redfinity,

Bu kuranın yani Allahın sözü, ancak ibadetten ne anladığına bağlı biraz da. Sadece namaz oruç vs ile sınırlarsan Allah ne yapsın ki bunları, ibadeti geniş düşünmelisin, doğrusu da budur. Çok basit bir örnek, yolda bir taş gördün, bu taşı birinin takılıp düşeceğine sebep olarak görüp bir kenara koyarsan bu da ibadettir....

Sevgiyle...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ikinci sorum su: Allah bizi neden yaratti?

Cavap: Allah cinleri ve insanlari sadece kendisine ibadet etmeleri icin yaratmistir.

Dogru mu, yanlis mi?

Sevgili redfinity,

Bu kuranın yani Allahın sözü, ancak ibadetten ne anladığına bağlı biraz da. Sadece namaz oruç vs ile sınırlarsan Allah ne yapsın ki bunları, ibadeti geniş düşünmelisin, doğrusu da budur. Çok basit bir örnek, yolda bir taş gördün, bu taşı birinin takılıp düşeceğine sebep olarak görüp bir kenara koyarsan bu da ibadettir....

Sevgiyle...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sevgili redfinity,

Bu kuranın yani Allahın sözü, ancak ibadetten ne anladığına bağlı biraz da. Sadece namaz oruç vs ile sınırlarsan Allah ne yapsın ki bunları, ibadeti geniş düşünmelisin, doğrusu da budur. Çok basit bir örnek, yolda bir taş gördün, bu taşı birinin takılıp düşeceğine sebep olarak görüp bir kenara koyarsan bu da ibadettir....

Sevgiyle...

Yani dogru diyorsun.

Madem allahin insanlari yaratmasindaki amac kendisine ibadet etmeleri,

benimse ona ibadet etmeyecegimi daha ben yaratilmadan once biliyordu,

o zaman ne demeye beni yaratti?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Madem allahin insanlari yaratmasindaki amac kendisine ibadet etmeleri,

benimse ona ibadet etmeyecegimi daha ben yaratilmadan once biliyordu,

o zaman ne demeye beni yaratti?

Bunu ayrı bir soru kabul edersek, cevaben başka bi başlıkta dediğim gibi derim.

- Biz ALLAH'In ne bildiğini bilmediğimiz gibi; Neticemizide bilmiyoruz.

- Bu imtihanın neticesi ancak Haşir Meydanındaki Mahkeme-i Kübradan sonra olacak.

- İman Nurunun gözükmesi; Küfür karanlığına bağlı olduğundan.

- Adalet sıfatı ve diğer isimlerinin gereği.

- Mutlak yokluk karanlıklarında kalmaktansa; Vucud alemine çıkmanın daha güzel olduğundan.

- İlm-i Muhiti ile bildiğini Zatı ve Şuunatı ile görmek istediğinden.

- Vucuda getirmek Hayır; Adem (Hiçlikte bırakmak) Şer olduğundan.

- İsimlerinin tecelli etmek istemesinden.

- Bazıları zararda görse, neticede külli hayırlar olduğundan..

ve daha bilmediğimiz pekçok hikmetten dolayı Allah buna müsade ediyor.

Ama iradesi ile gideceği yolu ve yapacaklarını tercih eden İnsandır... Biz an be an kendi kaderimizi yazıyoruz..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Yüzlerce, belki binlerce cevabından sadece birisi yukardaki ayette bahsedildiği gibi....

Başka ilahlara ibadet etmemeleri; Kendisini tanıyıp, marziyatını bilip ona göre yaşamamız için..

Ayni kapiya cikar..Ben GOGORK tanrisina tapiyorum diyelim. Simdi ayni sorumu bu senin verdigin nedenleri de ekleyip yeniden cumleliyorum (Turkce'ye bak be!)

Madem allahin insanlari yaratmasindaki amac kendisine ibadet etmeleri, başka ilahlara ibadet etmemeleri ve kendisini tanıyıp, marziyatını bilip ona göre yaşamamız,

benimse bunlari yapmayacagimi daha ben yaratilmadan once biliyordu,

o zaman ne demeye beni yaratti?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ikinci soruya dogru demeni beklerdim cunku bu cevap kurandan.

Peki o zaman ikinci soruma kendi cevabini veririr misin?

Yani: Allah insanlari neden yaratti?

Sevgili redfinity:

Maskın da dediği gibi bu sorunun o kadar çok cevabı varki, bu ayet sadece birine örnek. Ama buradan gidersek yine de tam anlamıyla bizi neden yarattığı sorusu bazı konularda hep askıda kalacaktır. Çünkü şu an bizim yaşadığımız dünyadaki algı ile gerçek hayat dediğimiz dünyadaki algı çok farklı, bu yüzden bu sorular sadece uzar gider. Bunu deyip konuyu kestirip atmak niyetinde değilim. Ancak bilim ve kuran ile paralel düşündüğümüzde sorularımıza akla yakın cevaplar bulabiliriz. Çünkü her cevaba şu soru getirilebilir, Allahın bunlara ihtiyacı mı vardı? İşte bu sorunun muhatabı biz insanlar değiliz, bu yüzden bir kısır döngü olur konu. Ancak neden imtihan, konu buysa kaldığımız yerden devam edelim. Sen şu an inanmıyorsun, ancak dürüst ve erdemli işler yapıyorsun, ölçülü ve dengeli oluyorsun, insan haklarına saygılısın, insanı seviyorsun, canlıyı seviyorsun, doğayı seviyorsun bu melekelere sahipsin, bunun tam tersi insanlarda var. İlk insan Ademi düşün, onda da vardı bu iki fıtrat, yani iyilik ve kötülük kavramı. Bunlar göreceli deniyor, bir derece doğru kabul edilebilir, topluma göre değişkendir ama bu bunun iyi ya da kötü olduğunu çok ta değiştirmez. Şimdi Ademden beri gelen bir gen aktarımı buna bilgi aktarımı da diyebiliriz, bu var, yani senin fıtratında Allahın varlığını ve birliğini tanıma baştan var ancak sana verilen irade ile buna şu an var ya da yok diyorsun. Lakin yukarıda saydığım iyi sayılabilecek özellikleri barındırabilen biri olarak ben sana son söz şunu derim. Allah der ki, hiç kimseye zerre kadar haksızlık yapılmayacak, yani ektiğini biçeceksin, bunu kendin için de düşünebilirsin ve düşünmelisin. Ve şimdi ne soracaksın bilmiyorum ama aklını iyilikten, insanlıktan yana kullanan herkes Allah tarafından sevilir bunu unutma.....

Selametle....

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...