Jump to content

Mehmet Bayrak Kitapları


Recommended Posts

  • İleti 50
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Yeri , mekanı , zamanı ölemli değil , Kürt diye bir halk yoktur. Varsa kıçı yeten başlık açsın bana ispatlasın.

Halk teriminin çeşitli alanlarda kullanılması ve anlamı farklı olabilir. Özellikle de siyasilerin kullanımı bizim konumuzun dışında kalmaktadır. Biz kendi alanımıza göre halkın yeni bir tarifi konusunda Alan Dundes'in görüşlerine yer verip, bunun bizim toplumumuza ve bizim anlayışımıza göre bir değerlendirmesini yapmak istiyoruz. Dundes'in halk tarifi şöyledir; "halk terimi en az bir ortak faktörü paylaşan herhangi bir insan grubunu ifade eder. Bu grubu birbirine bağlayan faktörün -ortak meslek, dil veya din olabilir- ne olduğu önemli değildir. Bu faktörden daha önemli olan nokta ise, herhangi bir sebebe bağlı olarak oluşan grubun kendine ait kabul ettiği bazı geleneklere sahip olmasıdır." Yazar; bu tarife göre bir grubun en az iki kişiden oluşabileceğini, ancak halk biliminin incelediği halk grubunun ise çoğunlukla daha fazla kişiden oluştuğunu söyler. Dundes'e göre, kendi tarifine uygun bir halk grubu bir millet kadar geniş olabileceği gibi, bir aile kadar da küçük olabilir. Yine bu şekilde bir halk tarifinin kabul edilmesi durumunda, halkın hem şehirde, hem köyde bulunabilmesi söz konusu edilebilir. Aynı zamanda Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa'nın teknolojik olarak gelişmiş ülkelerinde de halk ve halk bilgisi (Folklore) olacak ve endüstrinin yarattığı yeni çevrelerde, yeni halk gruplarına bağlı olarak, yeni halk bilgileri doğacak ve gelişecektir.5 Yazar bu fikrini çeşitli alanlardan verdiği örneklerle açıklarken en son teknolojik gelişmelerin oluşturduğu gruplara temas eder. Bilgisayar teknolojisi en son ulaşılan teknolojik bir gelişmedir. Bilgisayar kullananların kendileri hakkında pek çok fıkra anlatıldığı gibi, bilgisayar hakkında da pek çok fıkra vardır. Yine bilgisayar kullananlar tarafından üretilmiş fıkraların da bulunması çok tabii bir şeydir. Eğer bu fıkralar halk bilgisi ise; onları yaratan, anlatan ve bu fıkralara konu olan insanlar veya toplumların da halk kavramı içinde değerlendirilmesi gerekir. Bu anlayıştan hareketle; halk biliminin sadece kıyıda, köşede kalmış marjinal şeyleri değil,, hem köyde, hem şehirde bulunan halk bilgisini araştıran, bu bilgiyi inceleyen bir bilim dalı olduğunu söyleyebiliriz

http://turkoloji.cu.edu.tr/HALKBILIM/42.php, Metin Ekici...

Buyur, çürüt bakalım teoriyi. Modern Halkbiliminin Temelini çürütebiliyorsan seni alnından öpeceğim...

Link to post
Sitelerde Paylaş
... Bırak da insanlar varolduklarını kanıtlamaya çalışsınlar; bırak da bu noktada bazı hatalar, acemilikler yapılsın. Yıllarca YOK OLDUĞU söylenen, varlığı inkar edilen bir halk bırak da bazı acemilikler, yanlışlıklar yapsın. Biz onlara, kendilerini geliştirmeleri için fırsat mı verdik? Bu haksızlık değil mi? Onlara yüklediğin sorumluluk bu kadar mı ağır olmalı?

Bırakıyorum zaten, bir şey dediğim yok. Araştırsınlar, öğrensinler, kanıtlasınlar... Hatta üzerime düşen varsa ben de yapayım. Mesela, bir halk müzikçi olarak söyleyebileceğim şey, TRT arşivleri, mum plaklar vs. bu araştırmacılara açılsın, mesela "Bir Mumdur" diye bilinen türkünün, "Yek Mume" olduğu kabul edilsin, TRT veya özel tv kanallarında da Yek Mume diye seslendirilsin, bunda bir mahzur görmüyorum. Ama, hızını alamayan bazılarının da "Eklemedir Koca Konak" türküsünün, Kürtlerden aşırma olduğunu söylemesine seyirci kalmayayım, öyle değil mi?

Senin de kabul edeceğin üzere, hiçbir folklorik değer, tek başına bir etnik kimliğe atfedilemez. Uzunca bir süre içinde ve çeşitli kimliklerin etkisi içinde oluşmuşsa bir değer ifade eder. Türkler, Anadolu'ya geldiğinde, boş ve ıssız bir toprak parçasıyla mı karşılaştılar? Sayısız kültürel kimlik barındırıyordu bu topraklar ve Türkler de bu kültürler içinde harman olmuştur; kendisinden çok şey verdiği gibi, çok şey de almıştır ve bunlar içiçe geçmiştir artık. Yani olay, sırf etnik bazda değerlendirilecek olduğunda, işin içinden çıkılmaz aslında.

Örneğin bugün Mardin'de, Siirt'te bile "bağlama" çalınıyor artık. Bağlama, Türk çalgısı olduğu halde, artık aynı zamanda bir Kürt çalgısıdır da. Çünkü onlar tarafından da benimsenmiş, kabul görmüştür. "Hayır sen, zummara-zambır veya rebab dışında çalgı çalamazsın!" diyemeyeceğimiz gibi, "Bağlama, bir Kürt çalgısıdır" diyenlere de sessiz kalamayız.

Tabii bu arada, neyin neye göre ayrıştırılacağı ve bunun ne amaca hizmet edeceği de ayrı bir konudur.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Musa Anter'in yazdığı "Ferhenga Kurdî-Tirkî " adlı sözlükte kullanılan harfler.

a b c ç d e ê f g h i î j k l m n o p q r s ş t u û v w x y z

Musa antere benden selam söyle o alfabeyi kimin yaptığını yazsın diyecem fakat seni duyamaz.

Geyik değil , somut arkeolojik ve antropolojik yazı sür önüme, masturbasyonla işim olmaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Geyik değil , somut arkeolojik ve antropolojik yazı sür önüme, masturbasyonla işim olmaz.

Babacım senin o dediklerin FİN-TARİH okulu yaklaşımıdır ki bundan 150 sene önce halkbiliminde tedavülden kalkmıştır. Modern Halkbiliminin geldiği son nokta; bilim camiasının son kabulü bu teoridir ki henüz çürütülememiştir.

Bana bu teoriyi öğreten adamların hepsi süzme milliyetçiydi, bu arada. Onlar bile HALK değerlendirmesinde KAFATASI ölçülerini hedef almazken seninki fazla OTANTİK kaçmaya başladı.

Herderr ve ekürlerinin saçmalıkları tedavülden kalkalı çok oldu; aşın kendinizi. BUYUR TEORİ orda, çürütebiliyorsan çürüt...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Yeri , mekanı , zamanı ölemli değil , Kürt diye bir halk yoktur. Varsa kıçı yeten başlık açsın bana ispatlasın.

Bilge Atun Uguk,

Biri de sana kalkar "Türk diye bir halk yoktur. Kıçın yetiyorsa başlık aç, bunu ispatla" der. Senin, Türk diye bir halkın olduğuna dair ileri süreceğin (ki, bu sözü söylediğine göre o kanıtların ne kadar kanıt olacağından da şüpheliyim doğrusu) tüm kanıtları, Kürt olduğunu söyleyen de söyler.

Farzedelim ki, bilimsel anlamda gerçekten Kürt diye bir etnik kimlik yoktur; ancak, bugün "Kürt olduğunu iddia eden insanlar" vardır, bu insanların varlığı dahi, Kürt diye bir kimliğin varlığına, en azından kendilerine Kürt diyen insanların varlığına bir kanıttır. Sen bunu kabul etsen de, etmesen de bu böyledir. Şizofrenler, cinleri perileri görürler; bu, cinlerin perilerin olduğuna kanıt değildir. Ben Alaska'yı hiç görmedim, bu da Alaska'nın olmadığına kanıt değildir.

"Allah yoktur, o zaman müslüman diye bir topluluk da olamaz" demek, Allah'ın varlığına inanmakla müslüman olduğunu söyleyen "insanları inkar" etmektir.

Bu arada, "Bilge Atun Uguk" diye de biri yoktur. Hadi kıçın yetiyorsa, olduğunu ispatla!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kürdistan Tarihi; Kürt Araştırmaları Merkezi, Rusya Bilimler Akamedisi - (Avesta-Yayın)

Kürdistan Tarihinde Dersim; Dr.Vet.Nuri Dersimi

Kürtler ve Kürdistan; D. N. Mac Kenzie, Th. Bois, Vladimir Feodoroviç Minorsky; 1996 Doz Basım-Yayın

Kürtler; Hasan Cemal; 2004 Doğan Kitap

Kürtlerde Aşiret ve Akrabalık İlişkileri; Lale Yalçın - Heckmann; 2002 İletişim Yayınları

Kürtler / Bir El Kitabı; Mehrdad R. Izady; 2004 Doz Basım-Yayın

Mervani Kürtleri Tarihi; İbn'ül Ezrak; 1990 Koral Yayınları

Irak Kürtleri; Kerim Yıldız; 2005 Belge Yayınları

Kürtler 'Tarih ve Politika'; Hasan Arfa; 2006 Avesta Yayınları

Açık - Gizli / Resmi - Gayrıresmi Kürdoloji Belgeleri; Hazırlayan: Mehmet Bayrak; 1994 Özge Yayınları

Modern Kürt Tarihi; David McDowall; 2004 Doruk Yayımcılık

Kürtler üzerine araştırma yapmak isteyenlere tavsiye ettiğim kitaplar.

Kürtlerin aslında Türk olduğunu ileri sürüp resmi tarih tezini oluşturan Mehmet Şerif Fırat'ın "Doğu İlleri ve Varto Tarihi" adlı kitabını resmi tarih tezini savunanlara tavsiye ederim.Önce savundukları tezin kaynağını öğrensinler.

Bu arada bazı kişilerin bahsettiği Karacaoğlan'ın Kürt olduğu tezinin dayanağı yoktur.Karacaoğlan'ın Kürt olduğu tamamen bir yanılsamadan ibarettir.Karacaoğlan bir şiirinde yurt olarak Musabeyliyi anar.Kilisin Musabeyli ilçesinde yaşayan insanlar zamanımızda kendilerini Kürt olarak görürler.Tabiki burda sorgulanması gereken Karacaoğlan'ın Türkmen'liği değil Musabeylilerin neden kendilerine Kürt dedikleridir.Karacaoğlan'ın mezarıda Bahçe'nin Vasat kazasında bulunmaktadır.Tabiki bunlar bir idiadan öteye geçmeyecek şeylerdir.Karacaoğlan hakkında pekçok efsana anlatılmaktadır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Yeri , mekanı , zamanı ölemli değil , Kürt diye bir halk yoktur. Varsa kıçı yeten başlık açsın bana ispatlasın.

al ıste buda solcu :D :D canım benım varlıgım senın dusuncelerını tumden yok edıyor

:D sımdı sen selahattin eyyubi yede turk dersın :D

ama normaldır sızın dusuncelerınız kurtulus savası sonrası doguda muhonunda turk oldugunu ıdaıa edenlerde sızın gıbılerdı :D

tarihinde seyit_rıza tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Kürdistan Tarihi; Kürt Araştırmaları Merkezi, Rusya Bilimler Akamedisi - (Avesta-Yayın)

Kürdistan Tarihinde Dersim; Dr.Vet.Nuri Dersimi

Kürtler ve Kürdistan; D. N. Mac Kenzie, Th. Bois, Vladimir Feodoroviç Minorsky; 1996 Doz Basım-Yayın

Kürtler; Hasan Cemal; 2004 Doğan Kitap

Kürtlerde Aşiret ve Akrabalık İlişkileri; Lale Yalçın - Heckmann; 2002 İletişim Yayınları

Kürtler / Bir El Kitabı; Mehrdad R. Izady; 2004 Doz Basım-Yayın

Mervani Kürtleri Tarihi; İbn'ül Ezrak; 1990 Koral Yayınları

Irak Kürtleri; Kerim Yıldız; 2005 Belge Yayınları

Kürtler 'Tarih ve Politika'; Hasan Arfa; 2006 Avesta Yayınları

Açık - Gizli / Resmi - Gayrıresmi Kürdoloji Belgeleri; Hazırlayan: Mehmet Bayrak; 1994 Özge Yayınları

Modern Kürt Tarihi; David McDowall; 2004 Doruk Yayımcılık

Bende çok var bu kitaplardan kafanı yorma sen bunlara, sen bana kürt tarihini anlatan yazı copy yap. Arkeolojik, antropolojik tarihsel kanıtlarıyla, geyik yazılarla işim olmaz.

kitaplara bak zaten akp sonrası topraktan bitmiş hepsi.

Link to post
Sitelerde Paylaş
O kürtler tarih oldu, sen arabi farisi'sandın heralde onları.Onların bir kısmıda burda bak ;

http://tr.wikipedia.org/wiki/Ba%C5%9Fkortostan

yaww bırak o yok oldu bu yok oldu

hem kardesım ne bu rık kanıtla ıstegın

ben kurdum ve senın sacma dusuncelerın yok oluyor

Link to post
Sitelerde Paylaş
O kürtler tarih oldu, sen arabi farisi'sandın heralde onları.Onların bir kısmıda burda bak ;

http://tr.wikipedia.org/wiki/Ba%C5%9Fkortostan

Bana şiir türünün hangi ırktan geldiğini kanıtlasana :) Hoş sizin kafatasçılar yazılı kaynakları taş çatlasa MS. 100lü yıllara giden Türkçenin, yazılı kaynakları m.ö 3000lere giden Sümercenin atası olduğunu ima ediyorlar :)

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bende çok var bu kitaplardan kafanı yorma sen bunlara, sen bana kürt tarihini anlatan yazı copy yap. Arkeolojik, antropolojik tarihsel kanıtlarıyla, geyik yazılarla işim olmaz.

kitaplara bak zaten akp sonrası topraktan bitmiş hepsi.

Ben net.deki her bilgiye güvenmem sende güvenme.Net ortamında herkes herşeyi yazıyor.Gerçekten niyetin varsa araştır.Ha ben sana o kitaplarda yazanların tamamına inanda demiyorum.

Ha birde Kürtlerin nasıl müslüman olduğu konusu var seversin sen.Müslüman olduktan sonra Ezidi'leri nasıl katlettikleri.Bak Kürt'ler tarihte ne katliamlar yapmışlar :crazy:

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...