alpcakir 0 Oluşturuldu: Mayıs 6, 2009 Raporla Share Oluşturuldu: Mayıs 6, 2009 Evet uçak nasıl uçar? Baştan söyliyeyim cevap vermeden önce iki kere düşünün sadece bernoulli ile yırtamazsınız bilginiz olsun. Link to post Sitelerde Paylaş
uğur 0 Mayıs 6, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 6, 2009 gönderildi Evet uçak nasıl uçar? Baştan söyliyeyim cevap vermeden önce iki kere düşünün sadece bernoulli ile yırtamazsınız bilginiz olsun. Neden ?? Link to post Sitelerde Paylaş
Dehri 0 Mayıs 6, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 6, 2009 gönderildi Kanat sayesinde uçar. Kanat üst yapısı daha kavisli, alt yapısı ise üste nazaran daha düzdür. Bu da bir basınç farklılığı yaratır. Kanadın üstünde daha düşük bir basınç, alt yüzeyinde ise daha fazla bir basınç oluşur ki, bu da, kaldırma kuvveti sağlar. Link to post Sitelerde Paylaş
alpcakir 0 Mayıs 6, 2009 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 6, 2009 gönderildi Kanat sayesinde uçar. Kanat üst yapısı daha kavisli, alt yapısı ise üste nazaran daha düzdür. Bu da bir basınç farklılığı yaratır. Kanadın üstünde daha düşük bir basınç, alt yüzeyinde ise daha fazla bir basınç oluşur ki, bu da, kaldırma kuvveti sağlar. Bu sadece bernoulli oldu lütfen biraz daha ayrıntı... Link to post Sitelerde Paylaş
thecrow 0 Mayıs 6, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 6, 2009 gönderildi Bu sadece bernoulli oldu lütfen biraz daha ayrıntı... Deminden beri Gaus'la bir alakasını kurmaya çalışıyorum ama beceremiyorum. Link to post Sitelerde Paylaş
alpcakir 0 Mayıs 6, 2009 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 6, 2009 gönderildi Deminden beri Gaus'la bir alakasını kurmaya çalışıyorum ama beceremiyorum. Zorlarsan o da çıkar gauss bi ton şey söylemiş bir dahi Ya ciddiyim sadece bernoulli kurtarmıyor. Pascal filanda gerek. Link to post Sitelerde Paylaş
uğur 0 Mayıs 6, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 6, 2009 gönderildi (düzenlendi) Uçak kanadının üst kısmı kamburumsu şekilde çıkıntılıdır..Alt yüzey ise düz yüzey şeklindedir.. Bu nedenle uçak motorları sayesinde hızlanırken , akımı kanadın hem altı hem üstünden aynı debide geçer gider.. Bu aynı debideki havanın , kanat alt ve üst yüzeyinde sabit olabilmesi için üst taraf kamburlu olduğundan hdaha fazla yol alacağından hızının artması gerekir..Bu hız değişimi de basınç değişimi demektir.. Al sana Pscl... Q = A x V Mayıs 6, 2009 tarihinde uğur tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
alpcakir 0 Mayıs 6, 2009 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 6, 2009 gönderildi Uçağın kanadının üst yüzey alanı ile üst taraftaki başınç çarpımı alt yüzey alanı ile alt taraftaki basınç çarpımına eşittir. Şimdi lütfen daha ayrıntı... Link to post Sitelerde Paylaş
uğur 0 Mayıs 6, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 6, 2009 gönderildi Uçağın kanadının üst yüzey alanı ile üst taraftaki başınç çarpımı alt yüzey alanı ile alt taraftaki basınç çarpımına eşittir. Şimdi lütfen daha ayrıntı... Böyle olsaydı , uçak yükselemezdi..Bileşik kaplar prensibi gibi düşünemezsin , ortamda hareket var.. Pascak yasaları statik denge durumları içindir.. Link to post Sitelerde Paylaş
alpcakir 0 Mayıs 6, 2009 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 6, 2009 gönderildi (düzenlendi) Böyle olsaydı , uçak yükselemezdi..Bileşik kaplar prensibi gibi düşünemezsin , ortamda hareket var.. Pascak yasaları statik denge durumları içindir.. Gayette güzel yükselir, demekki hem bernoulli, hem pascal yetmiyor birazda newton ekle bakalım oluyor mu? Mayıs 6, 2009 tarihinde alpcakir tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
uğur 0 Mayıs 6, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 6, 2009 gönderildi Gayette güzel yükselir, demekki hem bernoulli, hem pascal yetmiyor birazda newton ekle bakalım oluyor mu? Evet belki de hklsın... Tepkili turbo motor itecekki , hava akımı oluşsun de mi.??? Link to post Sitelerde Paylaş
haci 0 Mayıs 6, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 6, 2009 gönderildi Bernoulli ilkesi uçağın yerden hızla yükselmesini sağlayamaz. Daha çok havada kalmasını sağlar. Veya uçağı az miktarda yukarı iter. Uçağı esas havalandıran kuyruğundaki flap dir. Kanatlardaki flap ler de açılınca stalling hızını düşer. Link to post Sitelerde Paylaş
uğur 0 Mayıs 6, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 6, 2009 gönderildi (düzenlendi) Bernoulli ilkesi uçağın yerden hızla yükselmesini sağlayamaz. Daha çok havada kalmasını sağlar. Veya uçağı az miktarda yukarı iter. Uçağı esas havalandıran kuyruğundaki flap dir. Kanatlardaki flap ler de açılınca stalling hızını düşer. Kanatlardaki flaplar , uçak hızlanırken açılarak , havanın basıncından dolayı yukarıya doğru olan itme kuvvetini arttırmak için kullanılır.. Yani düşük hızda kesit alanı arttırıp uçağı yerden kesmek için.. Uçak havalanıp hızı belli bir değere geldiğinde artık flaplara gerek kalmaz , aynı otolardaki şanzıman gibi , uçak hızlandıkça kesit alanın fazla olması gerekmez.. Kuyruktaki flap uçağın burnunu kaldırmak içindir.. Mayıs 6, 2009 tarihinde uğur tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
haci 0 Mayıs 6, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 6, 2009 gönderildi Kanatlardaki flaplar , uçak hızlanırken açılarak , havanın basıncından dolayı yukarıya doğru olan itme kuvvetini arttırmak için kullanılır.. Yani düşük hızda kesit alanı arttırıp uçağı yerden kesmek için.. Uçak havalanıp hızı belli bir değere geldiğinde artık flaplara gerek kalmaz , aynı otolardaki şanzıman gibi , uçak hızlandıkça kesit alanın fazla olması gerekmez.. Kuyruktaki flap uçağın burnunu kaldırmak içindir.. Uğur anlamak için ingilizce mi yazmamı bekliyorsun? Bak ben ne demişim.. Uçağı esas havalandıran kuyruğundaki flap dir. Link to post Sitelerde Paylaş
uğur 0 Mayıs 6, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 6, 2009 gönderildi Uğur anlamak için ingilizce mi yazmamı bekliyorsun? Bak ben ne demişim.. Uçağı esas havalandıran kuyruğundaki flap dir. Hacı ağabey , kuyruk flapı tek başına iş görmez.. Ana kanat flapları uçağı önden yukarı , arka kanat flapları uçağı arkadan aşağı iter.. Yani tek başına iş görmez diye dedim.. Hemen kızma yaaaa.. Link to post Sitelerde Paylaş
alpcakir 0 Mayıs 6, 2009 gönderildi Yazar Raporla Share Mayıs 6, 2009 gönderildi (düzenlendi) Evet belki de hklsın... Tepkili turbo motor itecekki , hava akımı oluşsun de mi.??? Bir itme durumunun baştan beri olduğunu farz ediyoruz zaten. Siz ben ciddi ciddi sorarken dalga geçtiniz ben bu kadar sorun yaratmadım, niye alındınız şimdi. Bunun gayet güzel bir cevabı var. Neyse ortam gereksiz yere gerilmeden cevabını vereyim. Bernoulli söylediniz zaten. Pascal- basınç kuvveti yüzeye diktir der. O halde alt yüzey daha düzgün olduğuna göre altta oluşan basınç nedeniyle yukarıya doğru kuvvet yüzey alanının çarpımıyla daha doğru orantılıdır. Ancak üst yüzeyin eğriliğinin fazla olması nedeniyle üst taraftaki basınç nedeniyle oluşan kuvvet vektörleride yüzeye dik olacağından dolayı bu vektörlerin aşağı yönde ve yatay yönde vektörel karşılıkları olacaktır. Kısacası üst yüzey alanı x basıncın skaler toplamı ile alt yüzey alanı x basıncın skaler toplamı eşittir. Ama vektörel toplamını hesap ettiğinizde yukarıya doğru net kuvvet kazancımız vardır. İşte bu sebeple uçak uçar. Mayıs 6, 2009 tarihinde alpcakir tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
uğur 0 Mayıs 6, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 6, 2009 gönderildi Şimdi Karadenizli Temel soruyormuş ; Ula Dursun , haçan bu PERNOLİ , PASCAL denen uşahlar bu yasaları bulmasaydı ha bu teneke uçamayacah mıydı..??? :acute: Aklıma gelmişken bir fıkra anlayatyım, Temel le Dursun uçakla Trabzondan Almanyaya uçuyorlarmış.. Uçak havalandıktan 10 dk sonra pilot bir anons yapmış '' sayın yolcularımız uçağımızdaki motorlardan biri arıza sebebiyle durmuştur , merak edecek bişey yoktur uçağımızda daha 2 adet motor vardır'' demiş. Neyse bir süre sonra ikinci bir anons duyulmuş ' sayın yolcularımız , uçağımızdaki motorlardan biri daha arızalandığı için durmuştır..Merak edecek bişey yoktur , uçağımız tek motırlara da uçabilecek durumdadır.'' Uçak yoluna devam eder , bir saat sonra tekrar kaptanın sesi duyulur ; '' sayın yolcularımız uçağımızın son motoru da arıza sebebiyle durmuştur lütfen panik yapmayınız..derken Temel yanındaki Dursuna '' Ula Tursun , pohu yedik , motorlar bozuldu , şimdi havada kalacağuz '' demiş.. Link to post Sitelerde Paylaş
Alobar 0 Mayıs 6, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 6, 2009 gönderildi Kanat sayesinde uçar. Kanat üst yapısı daha kavisli, alt yapısı ise üste nazaran daha düzdür. Bu da bir basınç farklılığı yaratır. Kanadın üstünde daha düşük bir basınç, alt yüzeyinde ise daha fazla bir basınç oluşur ki, bu da, kaldırma kuvveti sağlar. böyle olsaydı savaş uçakları yan, akrobasi uçakları ters uçamazdı. Link to post Sitelerde Paylaş
uğur 0 Mayıs 6, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 6, 2009 gönderildi böyle olsaydı savaş uçakları yan, akrobasi uçakları ters uçamazdı. Bu hareketler flaplar yardımıyla yapılıyor.. Link to post Sitelerde Paylaş
Believer 0 Mayıs 7, 2009 gönderildi Raporla Share Mayıs 7, 2009 gönderildi Uçak kuş modelini alıp uyguladığı için uçar. Gerek kanatları, gerek kuyrukları ... Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts