Jump to content

Uçak nasıl uçar?


Recommended Posts

Evet uçak nasıl uçar?

Baştan söyliyeyim cevap vermeden önce iki kere düşünün sadece bernoulli ile yırtamazsınız bilginiz olsun.

Neden ?? :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kanat sayesinde uçar. Kanat üst yapısı daha kavisli, alt yapısı ise üste nazaran daha düzdür. Bu da bir basınç farklılığı yaratır. Kanadın üstünde daha düşük bir basınç, alt yüzeyinde ise daha fazla bir basınç oluşur ki, bu da, kaldırma kuvveti sağlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kanat sayesinde uçar. Kanat üst yapısı daha kavisli, alt yapısı ise üste nazaran daha düzdür. Bu da bir basınç farklılığı yaratır. Kanadın üstünde daha düşük bir basınç, alt yüzeyinde ise daha fazla bir basınç oluşur ki, bu da, kaldırma kuvveti sağlar.

Bu sadece bernoulli oldu lütfen biraz daha ayrıntı...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Uçak kanadının üst kısmı kamburumsu şekilde çıkıntılıdır..Alt yüzey ise düz yüzey şeklindedir..

Bu nedenle uçak motorları sayesinde hızlanırken , akımı kanadın hem altı hem üstünden aynı debide geçer gider..

Bu aynı debideki havanın , kanat alt ve üst yüzeyinde sabit olabilmesi için üst taraf kamburlu olduğundan hdaha fazla yol alacağından hızının artması gerekir..Bu hız değişimi de basınç değişimi demektir..

Al sana Pscl...

Q = A x V

tarihinde uğur tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Uçağın kanadının üst yüzey alanı ile üst taraftaki başınç çarpımı alt yüzey alanı ile alt taraftaki basınç çarpımına eşittir. Şimdi lütfen daha ayrıntı...

Böyle olsaydı , uçak yükselemezdi..Bileşik kaplar prensibi gibi düşünemezsin , ortamda hareket var..

Pascak yasaları statik denge durumları içindir..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Böyle olsaydı , uçak yükselemezdi..Bileşik kaplar prensibi gibi düşünemezsin , ortamda hareket var..

Pascak yasaları statik denge durumları içindir..

Gayette güzel yükselir, demekki hem bernoulli, hem pascal yetmiyor birazda newton ekle bakalım oluyor mu?

tarihinde alpcakir tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Gayette güzel yükselir, demekki hem bernoulli, hem pascal yetmiyor birazda newton ekle bakalım oluyor mu?

Evet belki de hklsın... :lol:

Tepkili turbo motor itecekki , hava akımı oluşsun de mi.???

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bernoulli ilkesi uçağın yerden hızla yükselmesini sağlayamaz.

Daha çok havada kalmasını sağlar. Veya uçağı az miktarda yukarı iter.

Uçağı esas havalandıran kuyruğundaki flap dir.

Kanatlardaki flap ler de açılınca stalling hızını düşer.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bernoulli ilkesi uçağın yerden hızla yükselmesini sağlayamaz.

Daha çok havada kalmasını sağlar. Veya uçağı az miktarda yukarı iter.

Uçağı esas havalandıran kuyruğundaki flap dir.

Kanatlardaki flap ler de açılınca stalling hızını düşer.

Kanatlardaki flaplar , uçak hızlanırken açılarak , havanın basıncından dolayı yukarıya doğru olan itme kuvvetini arttırmak için kullanılır..

Yani düşük hızda kesit alanı arttırıp uçağı yerden kesmek için..

Uçak havalanıp hızı belli bir değere geldiğinde artık flaplara gerek kalmaz , aynı otolardaki şanzıman gibi , uçak hızlandıkça kesit alanın fazla olması gerekmez..

Kuyruktaki flap uçağın burnunu kaldırmak içindir..

tarihinde uğur tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Kanatlardaki flaplar , uçak hızlanırken açılarak , havanın basıncından dolayı yukarıya doğru olan itme kuvvetini arttırmak için kullanılır..

Yani düşük hızda kesit alanı arttırıp uçağı yerden kesmek için..

Uçak havalanıp hızı belli bir değere geldiğinde artık flaplara gerek kalmaz , aynı otolardaki şanzıman gibi , uçak hızlandıkça kesit alanın fazla olması gerekmez..

Kuyruktaki flap uçağın burnunu kaldırmak içindir..

Uğur anlamak için ingilizce mi yazmamı bekliyorsun?

Bak ben ne demişim..

Uçağı esas havalandıran kuyruğundaki flap dir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Uğur anlamak için ingilizce mi yazmamı bekliyorsun?

Bak ben ne demişim..

Uçağı esas havalandıran kuyruğundaki flap dir.

Hacı ağabey , kuyruk flapı tek başına iş görmez..

Ana kanat flapları uçağı önden yukarı , arka kanat flapları uçağı arkadan aşağı iter..

Yani tek başına iş görmez diye dedim..

Hemen kızma yaaaa.. :blink:

Link to post
Sitelerde Paylaş
Evet belki de hklsın... :lol:

Tepkili turbo motor itecekki , hava akımı oluşsun de mi.???

Bir itme durumunun baştan beri olduğunu farz ediyoruz zaten. Siz ben ciddi ciddi sorarken dalga geçtiniz ben bu kadar sorun yaratmadım, niye alındınız şimdi. Bunun gayet güzel bir cevabı var.

Neyse ortam gereksiz yere gerilmeden cevabını vereyim.

Bernoulli söylediniz zaten.

Pascal- basınç kuvveti yüzeye diktir der. O halde alt yüzey daha düzgün olduğuna göre altta oluşan basınç nedeniyle yukarıya doğru kuvvet yüzey alanının çarpımıyla daha doğru orantılıdır. Ancak üst yüzeyin eğriliğinin fazla olması nedeniyle üst taraftaki basınç nedeniyle oluşan kuvvet vektörleride yüzeye dik olacağından dolayı bu vektörlerin aşağı yönde ve yatay yönde vektörel karşılıkları olacaktır. Kısacası üst yüzey alanı x basıncın skaler toplamı ile alt yüzey alanı x basıncın skaler toplamı eşittir. Ama vektörel toplamını hesap ettiğinizde yukarıya doğru net kuvvet kazancımız vardır. İşte bu sebeple uçak uçar.

tarihinde alpcakir tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi Karadenizli Temel soruyormuş ;

Ula Dursun , haçan bu PERNOLİ , PASCAL denen uşahlar bu yasaları bulmasaydı ha bu teneke uçamayacah mıydı..??? :acute:

Aklıma gelmişken bir fıkra anlayatyım,

Temel le Dursun uçakla Trabzondan Almanyaya uçuyorlarmış..

Uçak havalandıktan 10 dk sonra pilot bir anons yapmış '' sayın yolcularımız uçağımızdaki motorlardan biri arıza sebebiyle durmuştur , merak edecek bişey yoktur uçağımızda daha 2 adet motor vardır'' demiş.

Neyse bir süre sonra ikinci bir anons duyulmuş ' sayın yolcularımız , uçağımızdaki motorlardan biri daha arızalandığı için durmuştır..Merak edecek bişey yoktur , uçağımız tek motırlara da uçabilecek durumdadır.''

Uçak yoluna devam eder , bir saat sonra tekrar kaptanın sesi duyulur ; '' sayın yolcularımız uçağımızın son motoru da arıza sebebiyle durmuştur lütfen panik yapmayınız..derken

Temel yanındaki Dursuna '' Ula Tursun , pohu yedik , motorlar bozuldu , şimdi havada kalacağuz '' demiş..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kanat sayesinde uçar. Kanat üst yapısı daha kavisli, alt yapısı ise üste nazaran daha düzdür. Bu da bir basınç farklılığı yaratır. Kanadın üstünde daha düşük bir basınç, alt yüzeyinde ise daha fazla bir basınç oluşur ki, bu da, kaldırma kuvveti sağlar.

böyle olsaydı savaş uçakları yan, akrobasi uçakları ters uçamazdı.

Link to post
Sitelerde Paylaş
böyle olsaydı savaş uçakları yan, akrobasi uçakları ters uçamazdı.

Bu hareketler flaplar yardımıyla yapılıyor..

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...