Jump to content

bir pezevenkliğin kronolojisi


Recommended Posts

Heraklesin 79. iletide öne sürdüğü yorumu yerinde buluyorum.

Lut kavminin tecavüzcü olduğu, açıkca gözüküyor.

Ayık veya sarhoş olması neticede birşey değiştirmez.

Bu noktada Lut'u haklı çıkarma çabası nafile bir çabadır.

Konuklarını korumak için kızlarını öne sürmeside işin başka bir boyutu.

Konukları korumak istemesi olumlanabilir!

Fakat yöntem olarak kızlarını önermesini nasıl değerlendirmek gerekir?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 178
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Heraklesin 79. iletide öne sürdüğü yorumu yerinde buluyorum.

Lut kavminin tecavüzcü olduğu, açıkca gözüküyor.

Ayık veya sarhoş olması neticede birşey değiştirmez.

Bu noktada Lut'u haklı çıkarma çabası nafile bir çabadır.

Konuklarını korumak için kızlarını öne sürmeside işin başka bir boyutu.

Konukları korumak istemesi olumlanabilir!

Fakat yöntem olarak kızlarını önermesini nasıl değerlendirmek gerekir?

kızlarını önermesine ne ad verildiğine cevabı başlık yazıyor zaten procroustes, hayretler içindekalmamın nedeni heraklesin bu önermeyi gayet yerinde bi davranış görmesi..

Link to post
Sitelerde Paylaş
kızlarını önermesine ne ad verildiğine cevabı başlık yazıyor zaten procroustes, hayretler içindekalmamın nedeni heraklesin bu önermeyi gayet yerinde bi davranış görmesi..

Cinselliği tabu yapmışların açıklamaları anlaması zordur...Homoseksüellere kızları önermek pezevenklik diye nitelendirilebiliyorsa asıl bunu diyen akla şaşarım..

Link to post
Sitelerde Paylaş

İnsanlar tarafından tecavüze uğramış melekler de ilginç olurdu doğrusu.

Bu mümkün müydü acaba?

Lut, karşı durmasaydı sonuç ne olurdu dersiniz?

Lut, "peygamber değildi" iddiasında bulunmak;

Daha önce yazdığın " Kitab-ı Mukaddes'te herşey açıkça doğru olarak ortaya konmuş, gizlenmemiştir" yanıtınla çelişiyor Murti.

Önce böyle yazıyor, sonra savunmaya, itiraza geçiyorsun.

Kitab-ı Mukaddes'te her peygamberin peygamber olduğu belirtiliyormu ki Lut için kanıt istiyorsun?

Peygamberlik dinlere göre elçiliktir. Tanrı ile toplum arasındaki irtibatı kurandır. Topluma Tanrının iletisini götürendir. Bu ileti de melekler aracılığıyla iletilir.

Lut da bu açıdan kavmine elçidir, peygamberdir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Cinselliği tabu yapmışların açıklamaları anlaması zordur...Homoseksüellere kızları önermek pezevenklik diye nitelendirilebiliyorsa asıl bunu diyen akla şaşarım..

Tabi şaşarsın herakles halbuki bunlar kuranda yer almıyor olsaydı hiç şaşmazdın bu akla.Varyaaaa neyse..

Ne birinin kutsalına pezevenk ne de piç yada sapık denmesi taraftarıyım.Daha önce bi çok defa buna karşı olduğumu dile getirdim.Ancak bişeyleri kanıt göstererek sonra sözlük anlamını çıkarıp bakın bu anlama göre şu piçtir şu sapıktır diyebilen insanlarsanız bunu kuran da yazan şeye karşıda yapmalısınız.En azından hiç dilinizden düşürmediğiniz objektiflik bunu gerektirir.

Pezevenklik nedir ? Karşılık alarak kadınları sunmak, pazarlamaktır.

Lut ne yapmış kızlarını sunmuş. Peki karşılık istemiş mi ?

7 "Kardeşler, lütfen bu kötülüğü yapmayın" dedi,

8 "Erkek yüzü görmemiş iki kızım var. Size onları getireyim, ne isterseniz yapın. Yeter ki, bu adamlara dokunmayın. Çünkü onlar konuğumdur, çatımın altına geldiler."

Evet istemiş.O adamlara dokunmamalarını istemiş buna karşılık kızlarını sunmuş.İstediği karşılığın kızlarından daha önemli olup olmadığının tartışılmasının , çocuklarını okutabilmek için kendini satan annenin orospuluğunun tartışılmasından farkı yoktur.

Cinsellik tabu değil tabi ama konu kuranda cinselliğin kısıtlanması fln olsaydı bunun doğru olduğunu söylerdin.

Tabularla ahlak anlayışını karıştırmayın.Tabusuz olmak ahlaksız olmak anlamına gelmiyor.Tabi şartlanmışsınız cinsel ahlak kurallarının dinler tarafından geldiğine eğer dinler olmasaydı insanlar sokakta çiftleşecekti gibi şeylere bu yüzden bizim ahlaksal şeylerde fikir belirtmemizi de anlamıyorsunuz.Ahlakı dinlerin tekeline alıp ,hala dinlerden kurtulamamışsınız diyorsunuz.

Buda güzel bir örnek olsun ahlakın dinlerin tekelinde olmadığına.İşlerine gelmediği zaman cinsel konularda bizlerden çok daha fazla geniş olabildiklerine.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evvettt

Namus,din,iman ahlak,esirgeyen,merhamet eden, kelimelerini agizlarindan düsürmeyenler,yalancilik ve düsük ahlakliklarini ancak bu kelimelerle gizleyebiliyorlar.

Lut dümbügü ,eyer böyle yapmissaki yapmis sayiyoruz ki din kitaplarinda geciyor bu olay birnevi yapilmasi gereken olarak gösteriyorlar bu AHLAKSIZLIGIve bunuda hala peygamber olarak taniyanlara yuh olsun,o peygamberden coh fazla ,Kar....... kapisina bekci olabilir ancak.

Neymis,getir misafirlerini düsükleyeceyiz,yok misafirlerimi düdüklemeyinde,daha hic düdüklenmemis kizlarimi alin düdükleyin hemde nasil isterseniz ordan demis aslan lüt peygamber.Birde bunlari insanlara örnek gösterircesine yazmalarina ne deyimki?

O nasil peygamberki:-))))))kizlarini nikarsiz düdüklettiriyor yüzlerce kisiye.

Bence, bu uyduruk dinciler FITTIRIKTIR,agizlarindan cikani kulaklari duymaz.

Bu Lut denen DÜMBÜGEDE inanirlar.

Yaptiginida dogru bulurlar.

Öte yandan birtel saci görünenede orospu derler.

Ben ,bu tabiri coh yerinde söylenmis bir tabir buluyorum.

Ibne dersin kizar,si... sin memnun olur.

Yahu arhadaslar,biraz kendinize gelin.Gecmis Arap,Yahudi,Ibrani kültürünü onlarin cöplügüne atip,Türk kültürüne dönelim.Türk kültürü pirlanta gibidir.

Kizlarini alin istediginiz gibi düdükleyin diyenlerin pesine gitmek süper cilginliktir.Peygamber olarak tanimak,onlarin yaptiklarini kabullenmis sayilinir.Etmeyin ,eylemeyin,birakin su sapkinlarin pesini.

Yüce Tanrim,görüyorsun dimi,bu putperesleri.

tolonbeg

Link to post
Sitelerde Paylaş
İnsanlar tarafından tecavüze uğramış melekler de ilginç olurdu doğrusu.

Bu mümkün müydü acaba?

Lut, karşı durmasaydı sonuç ne olurdu dersiniz?

Lut, "peygamber değildi" iddiasında bulunmak;

Daha önce yazdığın " Kitab-ı Mukaddes'te herşey açıkça doğru olarak ortaya konmuş, gizlenmemiştir" yanıtınla çelişiyor Murti.

Önce böyle yazıyor, sonra savunmaya, itiraza geçiyorsun.

Kitab-ı Mukaddes'te her peygamberin peygamber olduğu belirtiliyormu ki Lut için kanıt istiyorsun?

Peygamberlik dinlere göre elçiliktir. Tanrı ile toplum arasındaki irtibatı kurandır. Topluma Tanrının iletisini götürendir. Bu ileti de melekler aracılığıyla iletilir.

Lut da bu açıdan kavmine elçidir, peygamberdir.

pante şu an dağınıklar eminim ki toplanıp yine bir şeyler yazacaklar....

durmak yok devam...

Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar yine kendi kendinize kayışınızı kopararak sapıtmışsınız(ha bu arada size hakaret etmıyorum nasıl siz peygamberlere hakaret etmıyosanız)

bi kere saçmalamayın hiçbir müslüman sizlere peygamberler kusursuz varlıklardır demez, diyemez , dediğinede şahit olmadım.

tabıkı peygamberlerde hata yapabılır, gunah işleyebılırler, onlar sadece şeçilmiş kişilerdir ve peygamberlikle müjdelendikten sonra senın benım gıbı hatalar yapmazlar, İbrahim güneşe ALLAH ı bulmadan önce ilahım demiş, musa gençken ve bır kavgayı ayırmak ısterken kaza ile katıl olmuş ........

ama siz kalkmış bozulmuş tevrat tan esinlenerek lut a ensest demişsiniz, yok yaa....

bozulmayandan KURAN dan böyle bişey bulun bakalım. neymiş lut kızlarımı alın demiş, öyle yarım yamalak içinde çıkarıp kelımelerı yazmayın beyler, ayetteki nikah akdi ile kızlarım size tertemiz daha hayırlıdır cümlesine ne oldu yuttunuz kafanıza göre yazdınız.

işte bu işler öyle olmuyo kafanıza göre kesmeden tam cümleyı ve tam arapçadan türkçeye çeviriyi yaparsan bu yazar nikah akdi ile der beyler sallamasyon yok.

ayrıca ademle-havva nın çocukları 34. çocuga kadar hep ıkız doğmuş, ve bu ıkızler hep 1 kız 1 erkek şeklinde omulştur.

1.kız ile 2erkek, 1erkek ile 2. kız evlenmiş, caprazlama yontem ile bir nebzede olsa akrabalık azaltılmıştır. kusura kalmayın oda ALLAH ın takdiri . istese idi 5 milyon isnanı bırden ayrı ayrı yaratırdı sıfırdan sızın çenenız kapansın diye ama bı BİLDİĞİ VAR HERHALDE...

tekrar söyluyorum tevar ı ALLAH ındırmıştır, fakat tevrat bozulmuştur yanı tevratı kaynak olarak kullanan saçmalar boş boş KONUŞUR SADECE,

Link to post
Sitelerde Paylaş
Cinselliği tabu yapmışların açıklamaları anlaması zordur...Homoseksüellere kızları önermek pezevenklik diye nitelendirilebiliyorsa asıl bunu diyen akla şaşarım..

Homoseksüellere kızlarını önermek pezevenklik değil yani, sanırım tabuyu duruşla karıştırdın herakles, senin değer yargıların, normal değerlendirdiğin şeye insanlar ne der bilirmisin korkaklık(halk arasında pezevenk) der..hümanizmde bile bu kadar geniş olunmaz yahu adam götünü kurtarmak için kızlarını öneriyor ve senin nazarında o bir lider sıfatı taşıdığı için yerinde diyorsun, bunu onaylarken kendinide izah etmiş oluyorsun, hani namus için develeri dama çıkarıyordunuz hani saçının teli gözükmesinde kimse onlara zarar vermesin diye kara çarşafa sokuyordunuz size göre kadın bunu kendi isteğiyle yapamaz ama siz istediğinize sunarsınız öylemi..hmm karhanelerin kapı önünde duran saten yakalı mor takımelbiseli bekçilerden ne farkın kalıyor söylermisin senin değerlerin yokmudur kıymet verdiklerin ve bu değerlerin başkaları içinde olması gerektiğini, allah sevgisine ulaşmak için hangi aşamaları geçtin herakles, senin onayladığın durumla ensesliğide ilkelliğide bilinçsizce düzüşmeyide kabul etmiş oluyorsun, yani korkaklık diyemiyorsunda buna tabu diyorsun yemişim tabunu senin.. o develeri dama çıkararak yaptığın mal değil yanlış anlaşılmasın savunmaların ORTA-MALI mı demek istiyorduN kadına, saol be ahlaksızlık diye ibneliği anlatırken pezevenk olmayı yeğ tutyorsun şöyle olsaydı gerçi bu salak masalı kale alıp konuşmak bile zaman kaybı da melekleri gönderiyo Allaha sığınıyorlar kapıyı açıp ölümü çiğnemeden alamazsınız gibi bi cvp vermesi gerekmezmiydi.. göt korkusumu misafirperverlikmi hangisi bunun yaptığı elinde ne varsa işe yarar alın yeterki bana girmeyin hesabı.. öyle diyen insanada bunu çok normal gibi görüp savunan sanada değil kazık......... biraz yürek olsun şimdi kalkıp yüreğin ne anlama geldiğinin açıklamasını yapma mecazi anlamda kullandım.. cesaret

tarihinde pierrelotti tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Gogula peygamberler günahsızdır diye bir yazın ondan sonra emin olup olmadığınızı söylerseniz daha iyi olur bence....

Hele hele Hz Muhammed'i bu işin içine dahil ederseniz zındık damgasını yememeniz içten bile değil..

saygılarımla

Link to post
Sitelerde Paylaş

bir varlığın yaşaması için yemek yemesi su içmesi şartmı evet şart..

al sana kusur, neymiş demek ki yaratılan her varlık eksiktir- kusurludur- hata yapmaya müsaittir.

ne zındığı kardeşim ALLAH dışında har şey in kusuru vardır. tabi Muhammed a.s. ile seni beni kıyaslamakta saçma, .

google yi de .iktir et, ne seni ne beni bağlar ,

Link to post
Sitelerde Paylaş

ne oldu şimdi..

bi kere saçmalamayın hiçbir müslüman sizlere peygamberler kusursuz varlıklardır demez, diyemez , dediğinede şahit olmadım.
ne zındığı kardeşim ALLAH dışında har şey in kusuru vardır. tabi Muhammed a.s. ile seni beni kıyaslamakta saçma, .

hangi sözünüzü ciddiye alacam veya şöyle mi düzelteceğiz, Hz Muhammed dışındoaki peygamberler kusurludur... Ee ne olsa daha küçükken melekler gelip kalbini temizlemişti değil mi...

saygılarımla

Link to post
Sitelerde Paylaş
ne oldu şimdi..

hangi sözünüzü ciddiye alacam veya şöyle mi düzelteceğiz, Hz Muhammed dışındoaki peygamberler kusurludur... Ee ne olsa daha küçükken melekler gelip kalbini temizlemişti değil mi...

saygılarımla

ya HZ. MUHAMMED ile seni beni karşılaştırma diyorum , HZ. MUHAMMED İ başka peygamberlerle karşılaştırma demiyorum ki

iyi oku cümleyi..

anlamıyomusun.....

yemek yemeye muhtaç, su içmeye muhtaç herkes eksiktir-hata yapmaya müsaittir diyorum

sen ne diyosun daha açık bi cumle yazamam ....

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evvettt

Zulkarneyn,Hani peygamberler hata etmez Allahin seckin kullariydi?Birde simdiye kadar bu sözleri kimseden duymadinmi?Ben simdiye kadar peygamberlerinde suc isledigine dair ilk sözü senden duyuyorum ant icerimki,diyer tüm uydurukcular peygamberler suc islemez derler.Onlar Allahin kontrolu altindadir diyerler.

Ama, suclari normal insanlarin cok üstündedir.Birde,ya habibim sana asik olmusam sözünü söylüyorsunuzya.Bu sözle,PUTPERESLIGINIZI imzaliyorsunuz :-))))))).Hemide 99 möhürle.

Tanri derki ahlini calistirmayanlarin basina pislik yagdiririm.

Müslümanlarin basina bardahdan bosanircasina yagan pislik bu pisliktir.

Yahu,biraz uslu olun arkadaslar.

Aklinizi cöp sepetinden geri aliniz.

tolonbeg

Link to post
Sitelerde Paylaş

Zulkarneyn,

Hatalısın, Peygamberler masumdur. En azından yaşamları boyunca amellerinde kasdi inhirafın olduğu ileri sürülmemeli. Bunun sebebi onların tebliğ için gönderilmeleridir ki, saf ve günahsız bir ruh yapısına sahip olamayanlardan tam ihlas da beklenmemeli, dolayısıyla, bu da Allah'tan alınan mesajların doğru hali ile intikalinin başarılı olamamasına yol açardı. İslam içinden böyle düşünmek daha tutarlı gibime geliyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

(BAKARA suresi 176. ayet)

O azabın sebebi, Allah'ın, kitabı hak olarak indirmiş olmasıdır. (Buna rağmen farklı yorum yapıp) kitapta ayrılığa düşenler, elbette derin bir anlaşmazlığın içine düşmüşlerdir.

(İNSÂN suresi 3. ayet)

Şüphesiz biz ona (doğru) yolu gösterdik. İster şükredici olsun ister nankör.

(BELED suresi 10. ayet)

Ona iki yolu ( doğru ve eğriyi ) gösterdik

Gibi sureler ile ALLAH bize gönderdiği kitap ve Peygamberler aracılığı ile yolu göstermiş.. İster şükr ede ede; İster küfür ede ede bu yolda yol bitinceye kadar herşey serbest.. Ve yine insana Rububiyetini ve Rahmaniyetini idrak için verdiği akıl vasıtası ile bazı insanlar aynı Kitaptan Hidayete erip, vucud mertebelerini geçip, Ruh kesafetinde Nurlanıp Alay-ı İlliyine çıkmılar.. Bazılarıda yine aynı kitabı okuyup; Nefis ve Şeytanlarının bir oyuncağı haline getirdikleri akılları sayesinde esfel-i safiline düşmüşlerdir..

İşte Bahsi geçen Ayetler Kur'an-ı Kerimde HUD (78-79) ve Hic (71). surelerinde geçen bir kıssadır..

Akıl Kalbe tabidir.. Akıll Külli akla tabi olmazda, kendi enaniyetine güvenirse en süfli bir mertebeye iner.. Kalbin letafet yada kesafetine göre yol alır.. Her insan kendi anlayışına göre hükümler verir..

Konudaki ayetler hakkında 2 farklı görüş var.

1- Bazı müfessirler Kızlarım tabiri ile kasdedilenin Lut Kavmi kızları olduğu yönündedir.. Peygamberler manen kavimlerinin babası hükmünde olduğundan; hanımlar Kızı, Beylerde Oğulları gibidir. Burda Hz. Lut gelenlere bu kötü işten vazgeçip; kızları hükmündeki kendi eşlerine dönmelerini tavsiye etmiş olabilir..

2- Gerçekten misafirlerini korumak uğruna Kendi kızları ile evlenmelerini; bu işten vazgeçmeleri halinde kızları ile evlenmelerine razı olacağını söylemiş olabilir..

Her iki durumdada kasıt; Sadece şehvani ihtiyaçlarını gidertici anlık bir ilişki tavsiyesi değildir.. Gayri meşru bir sapkınlıtan vazgeçip; meşru yola dönmeleri için bir tavsiye hükmündedir..

Ayrıca O Devrin ve O Kavmin anlayışını tam bilmiyoruz.. Şimdiki medeniyet ile kıyaslamak doğru değil..

tarihinde Mask tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Peygamberlerin bir sıfatı da İSMET tir..

4- İsmet Sıfatı

İsmet, peygamberlerin gizli ve aşikâr her türlü masiyetten, günahtan ve peygamberlik şerefiyle bağdaşmayacak hareketlerden uzak bulunmalarıdır. İsmet'in, yani nezâhet ve mâsumiyetin zıddı olan, her türlü günah ve âdi davranışlar, peygamberler hakkında muhaldir. Çünkü, eğer peygamberlerin günâh ve suç işlemeleri veya ismet ve nezahete yaraşmayan uygunsuz hareketler yapmâları onlar hakkında caiz olsaydı, biz insanların da onlara uyarak çirkin şeyler yapmamız normal karşılanır ve günah sayılmazdı. Zira peygamberler bizim uymamız gereken güzel örneklerimizdir. Bu bakımdan, peygamberlere uymak ve onlara itaatla emredildik. Halbuki Allah Teâlâ, kullarına günah işlemeyi ve günahkârlara itaatı emretmez ve bu gibileri peygamber olarak seçip göndermez. Bu sebeble, Ehl-i sünnete göre; peygamberler asla büyük günah işlemezler. Sehven (yanılarak) "zelle" cinsinden küçük günah işlemeleri caizdir. Ancak, bunda ısrar etmezler, derhal ikaz edilirler ve bir daha aynı hataya düşmezler.

İsmet'in peygamberlerde bulunması gereken bir sıfat olduğunda, tüm İslâm bilginleri görüş birliği işindedir. Ancak niteliği ve kapsamı üzerinde han görüş ayrılıkları mevcuttur.

Maturidilere göre, peygamberin günahtan korunmuş olması, onu tâate zorlamadığı gibi; günah işlemekten de aciz bırakmaz. Ancak ismet, Allah'ın bir lütfu olup, peygamberi hayır yapmaya sevkeder, kötülükten de alıkor. Fakat ilâhi imtihanın gerçekleşmesi için onda yine de irâde mevcuttur (Sabunî, el-Bidâye, terc. Bekir Topaloğlu, Ankara 1979, s. 121-122). İsmet, peygamberler iğin gerekli bir sıfattır. Çünkü peygamberlerin günah işlemeleri, yalan söylemeleri caiz olsaydı; verdikleri haberlerin doğruluğuna güvenilmezdi. Bu durum, onların Allâh'ın hucceti olma özelliklerine gölge düşürürdü.

Peygamberlerden günah (fısk) sâdır olsaydı, bu onların şâhitlik ehliyetini ortadan kaldırırdı. Kur'an'da: "Ey iman edenler! Size bir fâsık haber getirirse, onun doğruluğunu araştırın" (Hucurat, 49/6) buyurulur. Yüce Allah fâsığın şehâdetini kabulde tedbirli olmayı ve duraksamaya emrediyor. Peygamberden fıskın sudûru halinde dünyadaki şahitliği düşünce; ahiretteki ümmetine olan şahitliği de düşer. Halbuki Kur'an'da, "Böylece sizi orta bir ümmet yaptık ki, insanlara şâhit olasınız. Peygamber de size şâhit olsun " (el-Bakara, 2/ 143). Kıyamette şâhitliği bildirilen kimsenin, dünya şâhitiği de teyid edilmiş olmaktadır (er-Râzî, İsmetü'l-Enbiyâ, Kahire 1986, s. 41-42; Mefatih'ul Gayb, III, 8).

Peygamberler iyiliği emir ve kötülükten sakındırmaya çalışırlar. Kendileri tâatı terkedip, masıyeti işleselerdi, şu ayetlerin muhatabı olurlardı:

"İnsanlara iyiliği emredip kendinizi unutuyor musunuz?" (el-Bakara, 2/44); "Ey insanlar, niçin yapmayacağınız şeyi söylüyorsunuz! Yapamayacağınız şeyi söylemek Allah nezdinde en sevilmeyen bir şeydir" (es-Sâf, 61/2-3). Diğer yandan, uyanlarının onları kötülükten menetmeleri gerekirdi ki bu, peygambere karşı bir zorlama ve eziyet olurdu. Kur'an'da bu yasaklanmıştır. "Allâh ve Resulüne eziyet edenleri, o, dünya ve ahirette lanetledi" (el-Ahzâb, 33/23; er-Râzî, Mefâtihu'l-Gayb, III, 8; İsmetü'l E'nbiyâ, s. 42, 43).

Ehl-i sünnete göre, peygamberlerin masum oluşu vahiyden sonra sabittir. Kur'an-ı Kerim'de bazı peygamber kıssaları anlatılırken, onların günah işlediklerini düşündüren örneklere rastlanır. Hz. Adem'in cennette yasak meyveyi yemesi (el-Bakara, 2/35-37; el-A 'râf. 7/20, 21, 23); Nuh aleyhiselâmın iman etmeyen oğlunu gemiye almak iğin duâ etmesi (Hud, 11/45-47); Hz. İbrahim'in putları kendi kırdığı halde, kavmine kimin kırdığını büyük puttan sormalarını istemesi (el-Enbiyâ, 21/57, 62, 63); Hz. Lût'un eş cinsel erkeklere kendi toplumunun kızlarını teklif etmesi (Hud, 11/77-79); Hz. Musa'nın bir şahsın ölümüne sebep olması (Kasas, 28/15); Hz. Yunus'un kavmini izinsiz terketmesi (el-Enbiyâ, 21 /87-88); Hz. Davud'un davacıyı dinleyip davalıyı dinlemeden davacı lehine hüküm vermesi (Sâd, 38/21-25); Hz. Muhammed'in kâfirlerin reislerini İslâm'a davet ettiği sırada gelip, soru soran ve bir ama olan Abdullah b. Ümmü Mektûm'a yüzünü buruşturması ve sırtını dönmesi (Abese, 80/1-12) örnek verilebilir. Ancak bu ve benzeri peygamber kıssalarında görülen hallerin bazıları ya peygamberlikten önceye aittir veya bunlarla ilgili nakiller muteber değildir. Bazıları da peygamberlerin şanına yakışacak biçimde açıklanmıştır. Çünkü eğer peygamberlerin günah işlemesi mümkün olsaydı, onların sözüne güvenilmez ve böylece ilâhî huccet gerçekleşmiş olmazdı.

http://www.sevde.de/Peygamberler/peygamberlik.htm dan Alıntıdır..

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...