Jump to content

Allah İsteseydi !.. Allah İsteseydi ?..


Recommended Posts

Şu karamizaha bakınız ki, insanları sadece dünya ölçülerinde düşünmekle, evrenin tamamını göz önüne almamakla suçlayan adam, 1400 sene öncesinin kıç kadar Mekkesinden sesleniyor, o kıç kadar Mekke dışında hiçbir şeyi göremiyor ve her şeyi reddediyor

Yine şu karamizaha bakınız ki, dünyayı 1400 sene öncesinde taktığı at gözlüğüyle gürüp yorumlamaya çalışan adam, kazara gördüğü Hubble teleskopunun elde ettiği görüntüleri dahi, yine at gözlüğü çerçevesinde değerlendiriyor.

Okyanusta yaşayıp da, sudan bihaber yaşayan balık kadar beyinleri çalışıyor bunların. Yazık!

bu yazdıklarından sonra senin cahilliğinide kümeste yaşamış olmana yormak ayıp olurmu ?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 156
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

yok, onun derdi tükürdüğünü yalamamak.

insanların ve cinlerin çoğunu cehenneme tıkacağım diye söz çıktı ağızdan bir kere.

gaybı yalnızca Allah bilir.o senin ve tüm insanların 10,20,30,40 yıl sonra ve haliyle öldükten sonrada neyle karşılaşacaklarını biliyor.dedikya bunu cüzi irademizle idrak edemeyiz,sadece iman ederiz.bunu ancak gözümüzdeki perdeler kalkdığında azraili gördüğümüzde anlayacağız ama sınav bitmiş olacak tabi bu arada.

Link to post
Sitelerde Paylaş
gaybı yalnızca Allah bilir.o senin ve tüm insanların 10,20,30,40 yıl sonra ve haliyle öldükten sonrada neyle karşılaşacaklarını biliyor.dedikya bunu cüzi irademizle idrak edemeyiz,sadece iman ederiz.bunu ancak gözümüzdeki perdeler kalkdığında azraili gördüğümüzde anlayacağız ama sınav bitmiş olacak tabi bu arada.

sizin için üzülüyorum bunun tek sebebi;ömrünüzü bir yalana bağlı geçirerek tek hayat olduğunu görmezden gelip,nedense sadece ölürken görebildiğimiz meleği beklerkenki hayal kırıklığınızı empati kurarak anlamaya çalışmamdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
gaybı yalnızca Allah bilir.o senin ve tüm insanların 10,20,30,40 yıl sonra ve haliyle öldükten sonrada neyle karşılaşacaklarını biliyor.dedikya bunu cüzi irademizle idrak edemeyiz,sadece iman ederiz.bunu ancak gözümüzdeki perdeler kalkdığında azraili gördüğümüzde anlayacağız ama sınav bitmiş olacak tabi bu arada.

Sınavın sonucu belli diyorum. Bu sınavdan nasıl çıkacağın belli, çünkü Allah bunu seni yaratmadan önce dahi biliyordu. Bu sınavdan nasıl bir sonuçla çıkacağını bildiği halde bu sınavı yapmanın mantığı nedir?

Birçok ayette, bazılarının cehennem için yaratıldıkları, bunlara hidayet verilmediği, gözlerinin kör, kulaklarının sağır yaratıldıkları, kalplerinin mühürlendiği, Muhammet'in bile onları imana getiremeyeceği söylendiği halde, bu cehennem için yaratılan insanlardan birinin Allah'a sürpriz yapıp cennetlik olarak ölmesi mümkün müdür? Yani adam tüm yaşamını cehennemlik biri olarak yaşadığı halde öldükten sonra cennete gitmesi mümkün mü?

Eğer mümkün olduğunu düşünüyorsan, Allah'ın o şahsı cehhennem için yarattığı yönündeki sözleri ne anlama geliyor? Vaadinden asla caymayacağını, sözlerini kimsenin değiştiremeyeceğini söyleyip duran Allah, cehennem için yarattığını söylediği adamı öldükten sonra cennete koyar mı?

Cahilsiniz! İnandığınızı söyleyip savunusuna giriştiğiniz kitabı bilmiyorsunuz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sınavın sonucu belli diyorum. Bu sınavdan nasıl çıkacağın belli, çünkü Allah bunu seni yaratmadan önce dahi biliyordu. Bu sınavdan nasıl bir sonuçla çıkacağını bildiği halde bu sınavı yapmanın mantığı nedir?

Birçok ayette, bazılarının cehennem için yaratıldıkları, bunlara hidayet verilmediği, gözlerinin kör, kulaklarının sağır yaratıldıkları, kalplerinin mühürlendiği, Muhammet'in bile onları imana getiremeyeceği söylendiği halde, bu cehennem için yaratılan insanlardan birinin Allah'a sürpriz yapıp cennetlik olarak ölmesi mümkün müdür? Yani adam tüm yaşamını cehennemlik biri olarak yaşadığı halde öldükten sonra cennete gitmesi mümkün mü?

Eğer mümkün olduğunu düşünüyorsan, Allah'ın o şahsı cehhennem için yarattığı yönündeki sözleri ne anlama geliyor? Vaadinden asla caymayacağını, sözlerini kimsenin değiştiremeyeceğini söyleyip duran Allah, cehennem için yarattığını söylediği adamı öldükten sonra cennete koyar mı?

Cahilsiniz! İnandığınızı söyleyip savunusuna giriştiğiniz kitabı bilmiyorsunuz.

evet sınav sonucunda boynuna halkalar geçirilecek agzın mühürlenecek

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ya siz gidin bu yazılar ile bebekleri kandırın bebekleri. Neden 50 yaşına kadar evlenemedi enayiler. Çünkü Hatice kafasını keserdi de ondan. Peygamberlik gelene kadar süt dökmüş kuzu, ne hikmet ise Peygamberlik geldikten sonra da vallahi dökmediği kan, girmediği vajen kalmamış. Yuh be.

Ya beyler bırakın şu salakları ya. Siz Peygambere alaf attıkça bunlar kendi egolarını tatmin ediyor. Bize ya da size 'Aaaa insanlıktan çıkmış hayvan bunlar' deyip egolarını tatmin ediyorlar. Sallayın konuşmayın. Kendileri okusun kendileri öğrensin. Biz kötü söz yazdıkça onların hoşuna gidiyor. Baırakın kendi hallerine.

Link to post
Sitelerde Paylaş
evet sınav sonucunda boynuna halkalar geçirilecek agzın mühürlenecek

Oysa sen ve senin gibiler, yok allahtı, yok ahiretti, yok sınavdı, yok cennet, yok cehennemdi diye yaşarken ölmüşsünüz, boynunuza beyninize halka geçirmiş, kilit vurmuşsunuz.

Şu alıntı yaptığım yazını yazmadan önce konu başlığına göz atıp da okudunsa eğer, senden daha müslüman olayım. Düşünce özürlü olduğunuz için, okuma özürlüsünüz de aynı zamanda. Dünyaya at gözlüğüyle bakmaktan başka bir halt yediğiniz yok.

Lav olsun diye ileti yazacağına cevap versene sığır aleyhisselam: Sonucu bilinen sınavı yapmanın mantığı ne?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tevbe 51: "de ki: bize ancak Allahın yazdığı isabet eder, dokunur''

Kasas 68: "Rabbin dilediğini yaratır ve seçer. Onlar için seçim hakkı yoktur"

Hadid 22: "Yeryüzünde ve kendi nefislerinizde uğradığınız hiçbir musibet yoktur ki, biz onu yaratmadan önce, bir kitapta (Levh-i Mahfuz'da) yazılmış olmasın. Şüphesiz bu, Allah'a göre kolaydır.

Nahl 93. Allah dileseydi, sizi tek bir ümmet yapardı.Fakat O, dilediğini saptırır, dilediğini de doğru yola iletir. Yapmakta olduğunuz şeylerden mutlaka sorguya çekileceksiniz.

Araf 179. Andolsun biz, cinler ve insanlardan, kalpleri olup da bunlarla anlamayan, gözleri olup da bunlarla görmeyen, kulakları olup da bunlarla işitmeyen birçoklarını cehennem için var ettik. İşte bunlar hayvanlar gibi, hatta daha da aşağıdadırlar. İşte bunlar gafillerin ta kendileridir.

Bakara 6. Küfre saplananlara gelince, onları uyarsan da, uyarmasan da, onlar için birdir, inanmazlar.

Bakara 7. Allah onların kalplerini ve kulaklarını mühürlemiştir. Gözleri üzerinde de bir perde vardır. Onlar için büyük bir azap vardır.

İsra 46. Kur'an'ı anlamamaları için kalpleri üzerine perdeler, kulaklarına da ağırlık koyarız. Kur'an'da (ibadete layık ilah olarak) sadece Rabbini andığın zaman arkalarına dönüp kaçarlar.

Araf 100. Önceki sahiplerinden sonra yeryüzüne varis olanlara şu gerçek apaçık belli olmadı mı ki, biz dileseydik onları da (öncekiler gibi) günahları yüzünden cezalandırırdık. Biz onların kalplerini mühürleriz de onlar hakkı işitmezler.

Araf 178. Allah kimi doğru yola iletirse, odur doğru yolu bulan. Kimleri de saptırırsa, işte onlar, ziyana uğrayanların ta kendileridir.

Enam 107. Allah dileseydi ortak koşmazlardı. Biz seni onların başına bir bekçi yapmadık. Sen onlara vekil (onlardan sorumlu) da değilsin.

Enam 108. Onların, Allah'ı bırakıp tapındıklarına sövmeyin, sonra onlar da haddi aşarak, bilgisizce Allah'a söverler. Böylece her ümmete yaptıklarını süslü gösterdik. Sonra dönüşleri ancak Rablerinedir. O, yapmakta olduklarını kendilerine bildirecektir.

Enam 110. Biz onların kalplerini ve gözlerini ters döndürürüz de ilkin ona iman etmedikleri gibi (mucize geldikten sonra da inanmazlar) ve yine onları azgınlıkları içinde bırakırız da bocalar dururlar.

Enam 111.Biz onlara melekleri de indirseydik, kendileriyle ölüler de konuşsaydı ve her şeyi karşılarında (hakikatın şahidleri olarak) toplasaydık Allah dilemedikçe yine de iman edecek değillerdi. Fakat onların çoğu bilmiyorlar

Tevbe 55. Onların malları ve çocukları seni imrendirmesin. Allah bununla ancak onlara dünya hayatında azap etmeyi ve canlarının kâfir olarak çıkmasını istiyor.

Tevbe 85. Onların malları ve evlatları seni imrendirmesin. Allah bunlarla ancak, dünyada kendilerine azap etmeyi ve canlarının kafir olarak çıkmasını istiyor.

Yunus 100. Allah'ın izni olmadıkça, hiçbir kimse iman edemez. Allah, azabı akıllarını (güzelce) kullanmayanlara verir.

Muhammed 24. Onlar Kur'an'ı düşünmüyorlar mı? Yoksa kalplerin üzerinde kilitleri mi var?

Hadid 22-Yeryüzünde ve kendilerinizde meydana gelen bir musibet yoktur ki, Biz onu uygulamaya koymadan önce bir Kitapta yazılı olmasın. Şüphesiz bu, Allah'a göre kolaydır!

Biraz da Hadis

“Resulullah dedi ki: “Allah’ın dilediği oldu, dilemediği olmadı.” (Ebu Davud)

Peygamberimiz dedi ki: "Kul, hayrıyla (iyilik), şerriyle(kötülük) kadere inanmadıkça, kendine (hayır ve şerden) isabet edecek şeyi atlatamayacağını, (hayır ve şerden) kaçacak olan şeyi de yakalayamayacağını bilmedikçe iman etmiş olmaz." (Tirmizi)

Aişe anlatıyor: "Bir çocuk ölmüştü. Ben: "Ne mutlu ona! Cennet kuşlarından bir kuş oldu!" dedim. Peygamber "Sen Allah'ın cenneti de cehennemi de yarattığını, beriki için de öteki için de ahali yarattığını bilmiyor musun?" dedi. (Müslim)

Resulullah dedi ki: “Hayrı (iyilik) ve şerri (kötülük) ile kadere iman etmeyen kimseyi Allah ateşte yakar. (Ahmed bin hanbel)

Peygamberimiz dedi ki: Biriniz kaderin hayrına da, şerrine de iman etmedikçe iman etmiş olmaz. Başına gelecek olanın mutlaka geleceğini, başına gelmemesi mukadder olanın da mutlaka gelmeyeceğini bilmedikçe (iman etmiş sayılmaz). (Tirmizi)

Peygamberimiz dedi ki: “Allah gökleri ve yeri yaratmadan ellibin yıl önce, Arşı su üzerindeyken yaratıkların kaderlerini yazmıştır. (Tirmizi, Müslim)

Peygamberimiz dedi ki: ”Kul yetmiş sene cennetliğin ameli gibi amel eder. Hatta herkes onun cennetlik olduğunu söyler. Öyle ki aralarında manen bir karış mesafe kalmaz. Sonra mukadderatı galebe çalar da cehennem ehlinin işini yapar ve cehenneme girer. (Buhari, Müslim)

Peygamberimiz dedi ki: “Said ( cennetlik) annesinin karnında said olandır, bedbaht (cehennemlik)da annesinin karnında bedbaht ve şaki olandır” (Müslim)

Ömer “Ya Resulullah buna göre şimdi biz olmuş bitmiş, hükmü verilmiş bir şeye göre mi amel ediyoruz (çabalıyoruz), yoksa henüz hükmü verilmemiş bir şeye göre mi amel ediyoruz? Bunun üzerine Hz. Peygamber de “(Yazılıp) bitirilmiş bir şeye göre ey Ömer. Kalemler (onu yazıp) kurumuş, kaderler onunla cereyan etmiş (ona göre meydana gelmiş). Fakat her insana yaratıldığı şey kolaylaştırılır. (Müslim)

Peygamberimiz dedi ki: : “(Kader) kalemi, kıyamete kadar olacak şeyleri yazıp kurumuştur (bitirmiştir)“ (Buhari)

Peygamberimiz dedi ki: : “Allah var iken hiçbir şey yoktu. Daha sonra O, Levhi yarattı ve kıyamete kadar gelecek olan bütün mahlûkatın hallerini ona kaydetti” (Buhari)

“Müzeyne veya Cüheyne kabilesinden bir adam sordu: “Ey Allah’ın Resulü, hangi işi yapıyoruz, olup bitmiş (levh-i mahfuza kaydı geçmiş bir işi mi yoksa (henüz levh-i mahfuza geçmemiş şu anda yeni başlanacak olan bir işi mi? Resulullah: “Olup biten işi” dedi. Adam - veya cemaatten biri - yine sordu: “Öyleyse niye çalışılsın ki?” Hz. Peygamber şu açıklamada bulundu: ”Cennet ehli olanlara cennetliklerin ameli müyesser (kolaylaştırmak) kılınır, ateş ehli olanlara da cehennemliklerin ameli müyesser kılınır” (Ebu Davud)

Kader yoktur diyen imanını kontrol etsin arkadaşlar , şirke düşmüş olmayın. :lol:

Tonlarca ayet ve hadis var bu kader mevzusunu net bir şekilde anlatan.

tarihinde Drogba tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Oysa sen ve senin gibiler, yok allahtı, yok ahiretti, yok sınavdı, yok cennet, yok cehennemdi diye yaşarken ölmüşsünüz, boynunuza beyninize halka geçirmiş, kilit vurmuşsunuz.

Şu alıntı yaptığım yazını yazmadan önce konu başlığına göz atıp da okudunsa eğer, senden daha müslüman olayım. Düşünce özürlü olduğunuz için, okuma özürlüsünüz de aynı zamanda. Dünyaya at gözlüğüyle bakmaktan başka bir halt yediğiniz yok.

Lav olsun diye ileti yazacağına cevap versene sığır aleyhisselam: Sonucu bilinen sınavı yapmanın mantığı ne?

ulan terbiyesizlikte sınır tanıyormusunuz birbirinize küfür ediyorsunuz 21.yüzyıl bilimden bahsediyorsunuz ahlaktan bahsetmiyorsunuz ayıp bee

Link to post
Sitelerde Paylaş
ulan terbiyesizlikte sınır tanıyormusunuz birbirinize küfür ediyorsunuz 21.yüzyıl bilimden bahsediyorsunuz ahlaktan bahsetmiyorsunuz ayıp bee

Ahlaktan, terbiyeden bahsedene bak. İki satırlık yazıyı okumaktan kaç, fikir sahibi olma, ıvır zıvır saçmalıkları gevele, ondan sonra da gel "Öküz aleyhisselam, okumadan konuya girme. Oku ki, ne konuşacağını bilesin" diyen adama ahlaktan terbiyeden bahset.

Hadi lan ordan, yobaz müslüman!

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ahlaktan, terbiyeden bahsedene bak. İki satırlık yazıyı okumaktan kaç, fikir sahibi olma, ıvır zıvır saçmalıkları gevele, ondan sonra da gel "Öküz aleyhisselam, okumadan konuya girme. Oku ki, ne konuşacağını bilesin" diyen adama ahlaktan terbiyeden bahset.

Hadi lan ordan, yobaz müslüman!

psilik herif ne olacak luu sana katılıyorum:D

Link to post
Sitelerde Paylaş
Tevbe 51: "de ki: bize ancak Allahın yazdığı isabet eder, dokunur''

Kasas 68: "Rabbin dilediğini yaratır ve seçer. Onlar için seçim hakkı yoktur"

Hadid 22: "Yeryüzünde ve kendi nefislerinizde uğradığınız hiçbir musibet yoktur ki, biz onu yaratmadan önce, bir kitapta (Levh-i Mahfuz'da) yazılmış olmasın. Şüphesiz bu, Allah'a göre kolaydır.

Nahl 93. Allah dileseydi, sizi tek bir ümmet yapardı.Fakat O, dilediğini saptırır, dilediğini de doğru yola iletir. Yapmakta olduğunuz şeylerden mutlaka sorguya çekileceksiniz.

Araf 179. Andolsun biz, cinler ve insanlardan, kalpleri olup da bunlarla anlamayan, gözleri olup da bunlarla görmeyen, kulakları olup da bunlarla işitmeyen birçoklarını cehennem için var ettik. İşte bunlar hayvanlar gibi, hatta daha da aşağıdadırlar. İşte bunlar gafillerin ta kendileridir.

Bakara 6. Küfre saplananlara gelince, onları uyarsan da, uyarmasan da, onlar için birdir, inanmazlar.

Bakara 7. Allah onların kalplerini ve kulaklarını mühürlemiştir. Gözleri üzerinde de bir perde vardır. Onlar için büyük bir azap vardır.

İsra 46. Kur'an'ı anlamamaları için kalpleri üzerine perdeler, kulaklarına da ağırlık koyarız. Kur'an'da (ibadete layık ilah olarak) sadece Rabbini andığın zaman arkalarına dönüp kaçarlar.

Araf 100. Önceki sahiplerinden sonra yeryüzüne varis olanlara şu gerçek apaçık belli olmadı mı ki, biz dileseydik onları da (öncekiler gibi) günahları yüzünden cezalandırırdık. Biz onların kalplerini mühürleriz de onlar hakkı işitmezler.

Araf 178. Allah kimi doğru yola iletirse, odur doğru yolu bulan. Kimleri de saptırırsa, işte onlar, ziyana uğrayanların ta kendileridir.

Enam 107. Allah dileseydi ortak koşmazlardı. Biz seni onların başına bir bekçi yapmadık. Sen onlara vekil (onlardan sorumlu) da değilsin.

Enam 108. Onların, Allah'ı bırakıp tapındıklarına sövmeyin, sonra onlar da haddi aşarak, bilgisizce Allah'a söverler. Böylece her ümmete yaptıklarını süslü gösterdik. Sonra dönüşleri ancak Rablerinedir. O, yapmakta olduklarını kendilerine bildirecektir.

Enam 110. Biz onların kalplerini ve gözlerini ters döndürürüz de ilkin ona iman etmedikleri gibi (mucize geldikten sonra da inanmazlar) ve yine onları azgınlıkları içinde bırakırız da bocalar dururlar.

Enam 111.Biz onlara melekleri de indirseydik, kendileriyle ölüler de konuşsaydı ve her şeyi karşılarında (hakikatın şahidleri olarak) toplasaydık Allah dilemedikçe yine de iman edecek değillerdi. Fakat onların çoğu bilmiyorlar

Tevbe 55. Onların malları ve çocukları seni imrendirmesin. Allah bununla ancak onlara dünya hayatında azap etmeyi ve canlarının kâfir olarak çıkmasını istiyor.

Tevbe 85. Onların malları ve evlatları seni imrendirmesin. Allah bunlarla ancak, dünyada kendilerine azap etmeyi ve canlarının kafir olarak çıkmasını istiyor.

Yunus 100. Allah'ın izni olmadıkça, hiçbir kimse iman edemez. Allah, azabı akıllarını (güzelce) kullanmayanlara verir.

Muhammed 24. Onlar Kur'an'ı düşünmüyorlar mı? Yoksa kalplerin üzerinde kilitleri mi var?

Hadid 22-Yeryüzünde ve kendilerinizde meydana gelen bir musibet yoktur ki, Biz onu uygulamaya koymadan önce bir Kitapta yazılı olmasın. Şüphesiz bu, Allah'a göre kolaydır!

Biraz da Hadis

“Resulullah dedi ki: “Allah’ın dilediği oldu, dilemediği olmadı.” (Ebu Davud)

Peygamberimiz dedi ki: "Kul, hayrıyla (iyilik), şerriyle(kötülük) kadere inanmadıkça, kendine (hayır ve şerden) isabet edecek şeyi atlatamayacağını, (hayır ve şerden) kaçacak olan şeyi de yakalayamayacağını bilmedikçe iman etmiş olmaz." (Tirmizi)

Aişe anlatıyor: "Bir çocuk ölmüştü. Ben: "Ne mutlu ona! Cennet kuşlarından bir kuş oldu!" dedim. Peygamber "Sen Allah'ın cenneti de cehennemi de yarattığını, beriki için de öteki için de ahali yarattığını bilmiyor musun?" dedi. (Müslim)

Resulullah dedi ki: “Hayrı (iyilik) ve şerri (kötülük) ile kadere iman etmeyen kimseyi Allah ateşte yakar. (Ahmed bin hanbel)

Peygamberimiz dedi ki: Biriniz kaderin hayrına da, şerrine de iman etmedikçe iman etmiş olmaz. Başına gelecek olanın mutlaka geleceğini, başına gelmemesi mukadder olanın da mutlaka gelmeyeceğini bilmedikçe (iman etmiş sayılmaz). (Tirmizi)

Peygamberimiz dedi ki: “Allah gökleri ve yeri yaratmadan ellibin yıl önce, Arşı su üzerindeyken yaratıkların kaderlerini yazmıştır. (Tirmizi, Müslim)

Peygamberimiz dedi ki: ”Kul yetmiş sene cennetliğin ameli gibi amel eder. Hatta herkes onun cennetlik olduğunu söyler. Öyle ki aralarında manen bir karış mesafe kalmaz. Sonra mukadderatı galebe çalar da cehennem ehlinin işini yapar ve cehenneme girer. (Buhari, Müslim)

Peygamberimiz dedi ki: “Said ( cennetlik) annesinin karnında said olandır, bedbaht (cehennemlik)da annesinin karnında bedbaht ve şaki olandır” (Müslim)

Ömer “Ya Resulullah buna göre şimdi biz olmuş bitmiş, hükmü verilmiş bir şeye göre mi amel ediyoruz (çabalıyoruz), yoksa henüz hükmü verilmemiş bir şeye göre mi amel ediyoruz? Bunun üzerine Hz. Peygamber de “(Yazılıp) bitirilmiş bir şeye göre ey Ömer. Kalemler (onu yazıp) kurumuş, kaderler onunla cereyan etmiş (ona göre meydana gelmiş). Fakat her insana yaratıldığı şey kolaylaştırılır. (Müslim)

Peygamberimiz dedi ki: : “(Kader) kalemi, kıyamete kadar olacak şeyleri yazıp kurumuştur (bitirmiştir)“ (Buhari)

Peygamberimiz dedi ki: : “Allah var iken hiçbir şey yoktu. Daha sonra O, Levhi yarattı ve kıyamete kadar gelecek olan bütün mahlûkatın hallerini ona kaydetti” (Buhari)

“Müzeyne veya Cüheyne kabilesinden bir adam sordu: “Ey Allah’ın Resulü, hangi işi yapıyoruz, olup bitmiş (levh-i mahfuza kaydı geçmiş bir işi mi yoksa (henüz levh-i mahfuza geçmemiş şu anda yeni başlanacak olan bir işi mi? Resulullah: “Olup biten işi” dedi. Adam - veya cemaatten biri - yine sordu: “Öyleyse niye çalışılsın ki?” Hz. Peygamber şu açıklamada bulundu: ”Cennet ehli olanlara cennetliklerin ameli müyesser (kolaylaştırmak) kılınır, ateş ehli olanlara da cehennemliklerin ameli müyesser kılınır” (Ebu Davud)

Kader yoktur diyen imanını kontrol etsin arkadaşlar , şirke düşmüş olmayın. :lol:

Tonlarca ayet ve hadis var bu kader mevzusunu net bir şekilde anlatan.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 9 years later...

Adama Kurandaki yanlışları,çelişkileri,eksikleri gösteriyorsun.Adamın sana yanıtı.Kuranda da yazdığı gibi Allah dileseydi zaten herkes müslüman olurdu,cehenneme odun da gerek.Bu Allah isteyince,Kuranın tüm içeriğine katılıp,ne yazıyorsa onaylayıp,Kurandaki yanlışları,çelişkileri,eksikleri göremez mi oluyorsun,ne oluyor?

 

Örnek;

 

Elif, Lam, Ra.Ayetleri muhkem kılınmış, sonra hüküm ve hikmet sahibi ve her şeyden haberdar olan Allah tarafından birer birer açıklanmış bir Kitap'tır.Hud 1

 

Kuranın tüm ayetleri muhkem.

 

 

Sana Kitab'ı indiren O'dur. Ondaki bir kısım ayetler Kitab'ın temelini oluşturan kesin anlamlı muhkem ayetlerdir. Diğerleri ise müteşabih ayetlerdir. Kalplerinde bir eğrilik bulunanlar, bozgunculuk yapmak ve kendilerine göre yorumlamak amacıyla müteşabih olan ayetlerin üzerine düşerler. Onların yorumunu Allah'tan başka kimse bilemez. İlimde derinleşmiş olanlar ise 'Bunlara iman ettik. Hepsi Rabbimizin katındandır' derler. Şu var ki, akıl sahiplerinin dışındakiler bunlardan ibret almazlar.Ali İmran 7

 

Hud 1de Kuran ayetlerinin hepsi için muhkemdir denilirken,ali imran 7de kuran ayetlerinin bir bölümü muhkemdir,bir bölümü müteşabihtir denilmiştir.Kuran ayetlerinin bir bölümü müteşabih ise Kuran ayetlerinin hepsi muhkem olamaz.Yok Kuran ayetlerinin hepsi muhkem ise,Kuranın içinde müteşabih ayet olamaz.Bu açık bir çelişki.

 

Allah dileseydi,isteseydi gibi sözler içi boş,hiçbir gerçekliği,doğruluğu olmayan sözlerden fazlası değildirler.Bu sözler Kuran konusunda kuşkuya düşmeyin,iman edip,Kuranın içeriğinde ne yazıyorsa katılın.Kuranda tek bir yanlış,çelişki,eksik bulma,tek bir şeyi eleştirme seçeneğiniz yok.Var da yok.Yoksa sonsuza dek cehennemde yanarsınız diyen bir anlayışın bir ürünüdür.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...